21. august 2011

Fra George Soros til Jacob Mollerup, og hermed Danmarks Radio

Den ungarnske milliardær George Soros beskrives undertiden som filantrop i de danske medier, formentligt fordi han via sit Open Society Institute investerer store summer i venstrefløjens mærkesager, og mere eller mindre åbent forsøger at præge medierne i venstreorienteret retning.

De danske medier er altid hurtige til at kritisere Silvio Berlusconi’s medievirksomhed, og hvor Ted Turner tidligere fik det glatte lag for at amerikanisere mediebilledet med CNN, så er Rupert Murdoch som ejer af Fox News inkarneringen af alt det venstrefløjen hader – konservativ uden blusel – uden venstreintellektuel distance.

Business Media Institute har set nærmere på mediemogulen George Soros. Fra Lefty Businessman Spends Millions Funding Journalism. Den fulde rapport kan læses her.

“Through his foundation network, Soros has helped numerous left-wing operations either be born or grow. Many of those are either associated with the media – such as Free Press which pushes for media regulation and government-funded journalism – or have media components to their operation.

That has given Soros far more influence than even many of his harshest critics realize. He has managed to insinuate himself and his money into the media culture, making connections with the nation’s top publishing organizations. He has direct ties to more than 30 mainstream news outlets – including The New York Times, Washington Post, the Associated Press, CNN and ABC. Each one of those operations has employees, often high-level ones, on the boards of Soros-funded media operations.

It’s a connection hard to deny. But Soros does so, blaming the claim on Fox News. ”Another trick is to accuse your opponent of the behavior of which you are guilty, like Fox News accusing me of being the puppet master of a media empire,” wrote Soros in the introduction to the new book ”The Philanthropy of George Soros.’‘ That book was written by former New York Times reporter Chuck Sudetic who now works for Soros’ Open Society Foundations.”

På listen over Soros-relaterede er flere kendte amerikanske journalister, men fra et dansk perspektiv springer det i øjnene, at der blandt listens fire ledende ‘News ombudsmen’ er et dansk islæt. Jacob Mollerup, Lytternes og seernes redaktør på DR.

Fra Top Journalists that Serve on Soros-Funded Boards of Directors or Advisers.

“Officers and Directors
Jacob Möllerup – Danish Broadcasting Corporation and president of ONO

Debbie Kornmiller – Reader advocate of the Arizona Daily Star

Julie Miville-Dechene – Radio-Canada

Judi Whetstine – Gazette Communications”

Jacob Mollerup er også præsident for ONO, en international organisation af medie-ombudsmænd, og det er ganske givet derfor han er interessant for en mand som Soros. Tidligere på sommeren blev Mollerup interviewet af TVnyt.com, om sine aktiviteter i ONO.

“Det er nyttigt og interessant at diskutere medieetik med folk fra kvalitetsmedier verden over. Det er forbløffende hvor mange problemer, der går igen. Det, der særligt slog mig i Montreal var, at også folkene fra de største tv-stationer og aviser satte stor pris på at være med og deltage i erfaringsudvekslingen. Det var tankevækkende at høre folkene fra de amerikanske public service medier – NPR og PBS – fortælle om det pres, de rent faktisk arbejder under.

(George Soros på forsiden af Fortune og Time)

Oploadet Kl. 10:08 af Kim Møller — Direkte link58 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/27962/trackback

58 kommentarer »

  1. Han er vist ungarer, ikke græker…

    Bortset fra det, så er det ufatteligt, eller måske netop ikke, at persongalleriet lader sig købe med flybilletter og well-ness ophold.

    De vil nok sige som Jørgen Dragsdahl: “De” betalte mig ikke for at mene noget bestemt, jeg mente det i forvejen.

    Kommentar by Hans Und — 21. august 2011 @ 10:26

  2. Tror jeg lavede identisk fejl for et par år siden. Hermed rettet.

    Kommentar by Kim Møller — 21. august 2011 @ 10:29

  3. Han er jøde.

    http://en.wikipedia.org/wiki/George_Soros

    Kommentar by Lars H — 21. august 2011 @ 11:29

  4. Han er hverken ungarer, græker eller europæer. Han er semit. Hans navn er Schwartz György.

    Kommentar by Lavard — 21. august 2011 @ 11:40

  5. Han virker til at være en kedelig kar´l som man skal holde sig på god afstand af.

    Den type har ingen bestemt nationalitet.

    Desuden er historien om hvordan han fra ung har arbejdet sig op til at blive velhavende ikke nogen køn fortælling.

    Kommentar by Vivi Andersen — 21. august 2011 @ 12:03

  6. 3,4,

    Det må være et stort tab for jer, at Anne Grete Holmsgaard ikke genopstiller.

    - Må jeg anbefaler jer Frank Aaen?

    Kommentar by Hans Und — 21. august 2011 @ 12:32

  7. Her er en som skriver om George Soros økonomiske støtte til muslimske terrorister.

    http://old.nationalreview.com/york/york200502170843.asp

    Kommentar by Fritz — 21. august 2011 @ 13:19

  8. @7
    Det må vel så betyde at DDR og deres hemmelige venstreekstremistiske netværk er medskyldige i 11/9 terrorangrebet.

    Kommentar by Fritz — 21. august 2011 @ 13:54

  9. Uanset hvilken nationalitet og religion han tilhører, gør han ikke det jødiske folk en tjeneste. Tvært imod.

    Kommentar by Nielsen — 21. august 2011 @ 14:02

  10. Den økonomiske uro i verden der har medført optøjer mange steder passer fint med den kommunistiske progressive politik med at skabe kaos så der kan åbnes op for en magtovertagelse.

    George Soros har gennem alle årene stået for denne politik med sin aktive økonomiske hjælp til dette formål. Han er en led superkapitalist i dette ords værste betydning, som benytter sin uærlige skadebringende kapitalgevinst til at støtte partier der går imod den ægte kapitalisme (i ordets bedste mest velstandsskabende betydning) og det frie marked.

    Læs evt. denne artikel: http://synopsis-olsen.blogspot.com/2010/04/hvem-er-ude-pa-at-smadre-euroen.html

    Mange har set nærmere på Soros’ organisation. En Zubi Diamond der har skrevet en bog om hans system, Wizards of Wall Street, (Troldmændene på Wall Street) siger at Soros’ og andres plan er klar. Deres formål er, “at plyndre Amerika og ethvert fremmed land der investerer i Amerika. Grækenland var et af dem. Island blev udnyttet og udslettet.”

    Han fortsætter med denne svada: “De mest indflydelsesrige medlemmer af Managed Funds Association, (hedge-fond sælgerne som Soros er med i) har en anti-kapitalistisk dagsorden, en anti-industriel national dagsorden og en yderligtgående liberal marxistisk radikal dagsorden,” Og han fortsætter “Hedge-fond sælgerne er ikke kapitalister. De er anti-kapitalister og de er ikke investorer; de er anti-investorer.” Han siger de “plyndrer” virksomhederne og landene.

    Soros afsløres i en rapport om hedge-fond managere for at tjene milliarder af dollars ved et kollaps i U.S. husmarkedet. Det kom jo som bekendt.

    Diamond skriver: “”George Soros gav støtten til organisationen (MFA) bag Obama,” … “Soros ønskede nogen der hadede det traditionelle Amerika og dets Forfatning, en venstrefløjs radikal ligesom ham selv, derfor pegede han på Obama.” – og du godeste, hvor Obama har indfriet dette.

    Idet han ser fremad siger Diamond, “Når EU kautionerer for Grækenland, så vil den kaution forøge EU underskuddet og svække deres valuta, og dermed svække EU-valutaen. Det er teorien der fremføres af manipulatorerne. George Soros, hedge fond sælgerne og spekulanterne vil handle udfra denne formodning. De vil køre Euroen i sænk, og det vil være det svindelagtige formål med manipulationen.”

    At han som antydet i kommentar 7 også skulle støtte muslimske terrorister kan næppe overraske da det jo gælder om at få den kristne kapitalistiske verden til at kollapse.

    Kommentar by synopsis-olsen — 21. august 2011 @ 14:12

  11. George Soros = Georg Metz.

    Borgerlig og rimelig udenpaa, – venst
    reorienteret satan og selvudslettende indeni.

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 21. august 2011 @ 16:32

  12. George Soro har b.la. tjent sine penge ved at spekulerer mod det engelske pund og det i en sådan grad at landets økonomi var ved at vælte. Det var ikke ulovligt, men det virker underligt at drive mange fattige Britter ud i arbejdsløshed og så derefter at fremstå som velgører ved at dele pengene ud til formål, som han tilsyneladende selv opfatter, som velgørenhed. En rigtig skidt fyr!

    Kommentar by Grisling — 21. august 2011 @ 17:02

  13. Hvori består Jacob Mollerups forbindelse til Georg Soros iflg. denne undersøgelse?

    Kommentar by Frihed — 21. august 2011 @ 17:31

  14. venstrefløjen er simpelhen uskyldig, de lider bare under at de er

    hjernedøde, og det er vel ikke deres skyld at alle sindsyge

    hospitaler er sparet væk.

    Kommentar by gravballemanden — 21. august 2011 @ 18:09

  15. #3 ” han er jøde ” ???? og hvad så ? Georg Soros er kendt for at han udleverede sine jødiske medborger til GESTAPO i Budapest under anden verdenskrig.

    Kommentar by maximilian andics — 21. august 2011 @ 19:12

  16. Det er uforståeligt at en sådan mand år ud og ind kan fortsætte sin rovdyr-adfærd overfor forskellige lande og disses befolkninger.

    Men det kan vel kun lade sig gøre fordi der findes politikere som er uvidende om hvad Soro et al foretager sig …..eller ved udemærket besked og som koldt beregnende medvirker på den ene eller den anden måde.

    Hvad andre almindelige mennesker mener tror jeg ikke ligger fjernt fra hvad jeg mener nemlig, at et skadedyr som Soros forlængst skulle have været stoppet !

    At det tilmed lykkedes ham at få Barack Obama valgt som præsident i USA…..ja, undskyld, men det er faktisk forfærdeligt at tænke på.

    Verdenen har givetvis mange af Soros type, altså folk som ikke hører til Guds Bedste Børn.

    Og de skader de er istand til at påføre deres omverden er ufattelige.

    Men som sagt, uden villige hjælpere ville sådanne typer aldrig lykkes med deres forehavender.

    Så der er en masse mennesker rundt omkring der kunne trænge til selvransagelser.

    Kommentar by Vivi Andersen — 21. august 2011 @ 19:14

  17. #15 Han er en del af det udvalgte folk. Derfor bliver der ikke gjort noget ved ham.

    Kommentar by Lavard — 21. august 2011 @ 19:44

  18. Kim, kunne du ikke blogge lidt om den 60minutes udsendelse hvor han fortalte om sit liv, og trods sin jødiske baggrund, hjalp nazisterne. Soros udtalte bl.a. i udsendelsen, at han nød det, da det var lidt som at lege Gud, da han bestemte over liv og død. Udsendelsen har på et tidspunkt kunne findes på youtube.

    Kommentar by Peder — 21. august 2011 @ 19:51

  19. @16 Levard

    Kan du ikke skride med dit ynkelige jødehad?

    Man skal være alvorligt forskruet hvis man tror jøder er noget problem i denne verden. Jøder udgør under 15 millioner mennesker i hele verden og der er ingen konspiration. At jøder generelt er mere intelligente og dygtige end dig må du bare affinde dig med.

    Det er dog fandens som jødehadere og andre ekstremister (evt. falske af slagens, agent provocateurs) tilsviner denne gode og seriøse blog med deres hadefulde nonsense. Desværre tror folk, at højreorienterede har noget til fælles med jødehadende idioter som Levard. Det er ikke tilfældet.

    Må jeg hermed opfordre til, at folk i stigende grad tager afstand fra disse idioters tåbeligheder i kommentar-sektionen. Jeg vil fandme ikke associeres med jødehadende konspiratoriske tåber som Levard eller “Svinet” som forleden forherligede den norske terrorists handlinger.

    Uriasposten fortjener bedre end at blive associeret med tåber som Levard og “Svinet” og deslige. Uriasposten er en saglig borgerlig og nationalkonservativ blog. Men når ekstremistiske tåber som Levard får lov til at skrive nonsense i kommentarsektionen uimodsagt, så tror medier og almindelige mennesker, at de holdninger støttes af bloggens ejer eller borgerlige/nationalkonservative generelt. Det er ikke tilfældet.

    Så vi skal sige fra overfor disse tåber. Det er også for nemt for folk som vil skade denne blog og dens ejer ved at besøge siden og skrive noget ekstremistisk vås som så ikke bliver modsagt, og så tror folk pludselig, at det understøttes af Uriasposten.

    Kommentar by Frihed — 21. august 2011 @ 19:58

  20. Det er vist et stykke tid siden at Rupert Murdoch kun havde fjender på venstrefløjen HA HA

    Kommentar by Peter P — 21. august 2011 @ 20:12

  21. Yes. Du er klam at høre på Lavard, lidt lige som Balder.

    Kommentar by Nielsen — 21. august 2011 @ 20:26

  22. >17
    Men det er ikke grund til at indføre censur !
    Selvfølgelig skal han have lov at sige hans mening.

    Kommentar by Nielsen — 21. august 2011 @ 20:29

  23. Jeg undrer mig noget over, at min tidligere kommentar er slettet. Men i forhold til George Soros, som i mine øjne er en forbryder, mener jeg stadig hans opvækst er relevant. Check hans ‘legendariske’ 60 minutes interview ud – og oplev hans ondskab ufortyndet. Det kan stadig findes på youtube.

    Kommentar by Peder — 21. august 2011 @ 20:39

  24. Soros is the visible side of a vast and nasty secret network of private financial interests, controlled by the leading aristocratic and royal families of Europe, centered in the British House of Windsor. This network, called by its members the Club of Isles, was built upon the wreckage of the British Empire after World War II.

    Rather than use the powers of the state to achieve their geopolitical goals, a secret cross-linked holding of private financial interests, tied to the old aristocratic oligarchy of western Europe, was developed. It was in many ways modeled on the 17th-century British and Dutch East India Companies. The heart of this Club of the Isles is the financial center of the old British Empire, the City of London. Soros is one of what in medieval days were called Hofjuden, the “Court Jews,” who were deployed by the aristocratic families.

    The most important of such “Jews who are not Jews,” are the Rothschilds, who launched Soros’s career. They are members of the Club of the Isles and retainers of the British royal family. This has been true since Amschel Rothschild sold the British Hessian troops to fight against George Washington during the American Revolution.

    Soros is American only in his passport. He is a global financial operator, who happens to be in New York, simply because “that’s where the money is,” as the bank robber Willy Sutton once quipped, when asked why he always robbed banks. Soros speculates in world financial markets through his offshore company, Quantum Fund NV, a private investment fund, or “hedge fund.” His hedge fund reportedly manages some $11-14 billion of funds on behalf of its clients, or investors—one of the most prominent of whom is, according to Soros, Britain’s Queen Elizabeth, the wealthiest person in Europe.

    Mere her:

    The Quantum Fund is registered in the tax haven of the Netherlands Antilles, in the Caribbean. This is to avoid paying taxes, as well as to hide the true nature of his investors and what he does with their money.

    The Secret Financial Network Behind “Wizard” George Soros

    Kommentar by Balder — 21. august 2011 @ 20:45

  25. @Nielsen
    Jeg støtter ikke censur. Men jeg støtter, at alle siger fra overfor ekstremistiske tåber som Levard og lignende.

    Jeg synes det er synd og skam, hvis denne og andre gode blogs, helt urimeligt i øvrigt, bliver associeret med tåber som Levard. Det er denne blog alt for vigtig til må ske. Hvis man først er blevet stemplet som “ekstrem”, så vil man aldrig blive taget seriøst, desuagtet hvor seriøs og fornuftig man er.

    Det er simpelthen at gøre arbejdet for let for venstrefløjserne, hvis ekstremister som Levard uimodsagt bruger kommentarsektionen på denne blog til at sprede sine tåbeligheder. Denne verdens Politiken og DR kan blot pege på nogle tåbelige kommentarer fra ekstremister og hævde, at det er hvad Uriasposten står for. Især hvis deres kommentarer står uimodsagt er alt for let.

    Kommentar by Frihed — 21. august 2011 @ 20:48

  26. @Frihed
    Helt enig. Det samme gælder også for Daniel Carlsen.

    Kommentar by Kenny Starfighter — 21. august 2011 @ 20:57

  27. 21. Frihed.

    Ja, måske du har ret – hvilket jeg altså ikke håber !

    Jeg mener, at folk der læser og skriver på Uriasposten er ganske godt i stand til at skille skidt fra snot… eller hvad det er det hedder.

    En havkat i hyttefadet, dens intentioner ved vi hvad er.

    Og undskyld til Havkatten, denne udemærkede fisk, men udtrykket er meget godt !

    De der bevæger sig herind med bevidst ondt i sinde er ofte relativt hurtigt fundet, da de ikke kan holde ondskabsfuldhederne skjult.

    Kommentar by Vivi Andersen — 21. august 2011 @ 21:08

  28. –> 18 Nielsen: “Yes. Du er klam at høre på Lavard, lidt lige som Balder.”

    Man finder snesevis af ad hominum angreb på min person og hjemmeside á la Nielsens i Uriaspostens debattråde. Jeg mindes bare ikke ét eneste tilfælde hvor man effektivt har kunnet modbevise mine analyser og påstande eller beklikke min hæderlighed. Bortset fra ét tilfælde hvor jeg havde rubriceret / gengivet nogle citater lidt forkert; selv om skaden var ret begrænset. Men det kan da selvfølgelig være jeg har fortrængt nogle tilfælde hvor nogen har fået skovlen under mig.

    I det øvrige jeg skriver om “det varme emne” møder jeg faktisk næsten aldrig seriøst modspil, og i de fleste af de få tilfælde hvor nogen har gjort et nogenlunde alvorligt forsøg på at modbevise min argumentation eller stemple mig som både det ene og det andet, er disse forsøg nogenlunde effektivt blevet jordet.

    Du er velkommen til at forsøge dig, “Nielsen”, foruden mine bidrag på Uriasposten jeg har en hel hjemmeside fyldt med artikler, som du kan prøve at finde noget suspekt eller usand i.

    Men holdt venligst op med at bruge den samme urene taktik som systempressen bruger overfor Kim Møller og Uriasposten.

    Holdt du heller din mund, når du ikke har andet at komme med end åndsforladte hadefulde one-liners. Typer som dig gør jeg det i øvrigt som regel meget hurtigt af med, når de vover sig ud i en ægte diskussion med mig. Det er nok derfor der er så få der forsøger. Inden du går i gang, så gennemtrævl lige Uriaspostens arkiver for sådanne udvekslinger jeg er deltager i, så du ikke duplikerer andres fejlslagne forsøg. Kom hellere med noget nyt og udfordrende, jeg er så træt af at skulle gentage mig selv.

    Jeg savner faktisk kritik; pil gerne mine artikler og kommentarer fra hinanden.

    Også på min egen blog er der sjældent kritikere der når ud over at pege fingre, “name calling”, og andre barnlige lege. Det er lige ved jeg risikerer at blive en arrogant skid på grund af mangel på seriøst modspil.

    Kommentar by Balder — 21. august 2011 @ 21:24

  29. - På ONO’s hjemmeside står der også: (nederst på siden)

    Supported by The Open Society Institute
    ht tp://newsombudsmen.org/

    Members Denmark:
    December 4 2009
    Jacob Mollerup, listeners and viewers editor
    Danish Broadcasting Corporation
    DR

    December 4 2009
    Bjarne Schilling
    Laesernes Redaktoer
    Politiken

    December 4 2009
    Lars Bennike, viewers’ editor
    TV 2|DENMARK
    http://newsombudsmen.org/category/members/denmark

    Associate members
    Esben Ørberg
    Danish Union of Journalists
    Gl. Strand 46, 1202 Copenhagen K Denmark
    Head of Programme Fagfestival
    Head of Communications Dansk Journalistforbund
    ht tp://newsombudsmen.org/membership/associate-members

    - Der er også The European Council on Foreign Relations (ECFR)
    Who supports us:
    Open Society Foundations (mfl)
    ht tp://ecfr.eu/content/entry/support

    ECFR’s Board members:

    Asger Aamund
    Uffe Ellemann-Jensen
    Lykke Friis
    Hans Hækkerup
    Helle Thorning Schmidt
    ht tp://ecfr.eu/content/entry/12

    Kommentar by anno — 21. august 2011 @ 23:22

  30. Jeg hader skam ikke Jøder. Jeg anerkender bare at de er destruktive og overrepræsenteret i bevægelser som søger at fremme tredje verdens indvandring ind i lande med hvide/etniske europæisk flertal. Selv zionistiske højreorienterede israelske politikere foreslog for et stykke tid siden at alle deres ikke jødiske illegale tredje verdens indvandrere skulle sendes til europa eller australien.

    Hvis folk følger med i blogosfæren, så vil de også vide at selv Fjordman anerkender at Jøder er overrepræsenteret i de grupperinger som kæmper imod etniske europæeres fremtid og interesser.

    Kommentar by Lavard — 22. august 2011 @ 01:41

  31. Ja, Lavard, du er en tåbe. Jøder i Danmark og andre vestlige lande er fuldt assimilerede og udgør intet problem, tværtimod.

    Det er virkelig trist, og et gigantisk problem for denne seriøse og gode blog, hvis en ekstremist som Lavard føler sig hjemme i kommentarsporet her.

    @Vivi
    Det er underordnet, at folk som har læst denne blog i årevis godt ved, at Kim Møller på ingen måde støtter de tåbeligheder som fremsættes af et par ekstremister som synes det er sjovt at skrive kommentarer her. Det som betyder noget er det billede folk udefra har af bloggen. Man bliver nødt til at tage afstand fra disse ekstremister, hadefulde tåber og jødehadere og andet rakkerpak, hvis ikke venstrefløjen skal have succes med at kategorisere denne blog som “ekstremistisk”. De vil naturligvis prøve men der er ingen grund til at gøre det så let for dem. Er man kategoriseret som ekstremistisk i den brede opinion, så er man færdig med at have politisk indflydelse. Og det er jo hvad det handler om.

    Det er ikke så svært at adskille fornuftig og saglig indvandringskritik, helt legitim kritik af en fejlagtig multikulturel ideologi og ikke mindst mediekritik af venstresnoede medier og så vanvids-ideologi som nogle af de tåber der kommenterer her (alt for ofte uimodsagt) med jødehad og støtte til massemord i Norge og våde voldsdrømme om, at borgerkrigen skal komme så snart som muligt.

    Hvis ikke Danmark skal degenerere til en situation som i Sverige, hvor alt til højre for de konservative bliver slået i hartkorn med jødehadere som Lavard, massemorder-hyldende tabere som “Svinet” eller raceteoretikere som Balder, så skal folk som skriver kommentarer på f.eks. Uriasposten tage afstand fra disse tåber.

    De bør ikke føle sig velkomne. Jeg synes alle bør have lov til at skrive hvad de vil så mange steder som muligt, men vi andre ikke-vanvittige nationalkonservative og nationalliberale behøver jo ikke lade det stå uimodsagt. Hvis der kommer ti kommentarer der tager afstand f.eks. fra Lavards klamme idioti-baserede jødehad, så føler tossen sig ikke velkommen og smutter forhåbentlig væk igen. Oplever han ikke modstand vil han opfatte det som støtte – og blive ved med at sprede sin tåbelige budskaber.

    Kommentar by Frihed — 22. august 2011 @ 03:05

  32. 31 Frihed,

    Jeg er ikke enig i den strategi du forslår.

    Sagen er vore modstandere med jævne mellemrum vil iværksætte kampagner, uanset om der er belæg eller ej.

    Har vi produceret vinduespynt i form af eksempelvis indlæg, der imødegår en eller anden kommentator vil det bare blive angrebet. Angrebene kommer uanset hvad.

    Dertil kommer at det bliver alt for let for provokatørere, at engager os i “falske” debatter, som skal bruges mod os på et senere tidspunkt.

    Kommentar by Hans Und — 22. august 2011 @ 08:46

  33. Soros er også bagmand for International Crisis Group – som bl.a Mogens Lykketoft og DR bruger som ledestjerne.

    Kommentar by Limewoody — 22. august 2011 @ 09:01

  34. @32

    Jamen naturligvis vil nogle venstreorienterede blive ved med at komme med uunderbyggede påstande. Forskellen er dog, at det vil virke som latterlige og tomme beskyldninger når der virkelig ikke er noget at komme efter.

    Også agent provocateurs med falske hadefulde og tåbelige kommentarer vil blive til grin og ikke få fodfæste, hvis blot folk som kommenterer her vil tage utvetydig afstand fra deres nonsense. Problemet er når folk bare acceptere de tåbelige kommentarer som Lavards jødehad, “Svinets” støtte til Norge-massakren og lignende. Folk som læser kommentarerne må aldrig være i tvivl om, at alle ædruelige personer som læser en blog som Uriasposten og støtter mange af bloggens politiske holdninger konsekvent tager afstand fra den slags idiotisk taberretorik.

    Det er ikke vinduespynt. Det er hamrende ærligt at tage afstand fra disse taber-tåber, såsom Lavards jødehad. Må jeg være fri for tanken om, at det er “vinduespynt”!

    Helt alvorligt, jeg håber meget at alle fornuftige debattører vil tage min opfordring op og slå ned hver gang en af tosserne viser deres grimme fjæs på denne blog. Det er ganske enkelt urimeligt, at Kim Møller skal sættes i forbindelse med så meget svinsk taber-retorik som tilfældet er blevet de seneste par år. I de første år af denne blogs eksistens var der ikke den slags taber-kommentarer.

    Kommentar by Frihed — 22. august 2011 @ 09:05

  35. #34 Frihed. Jeg er fuldstændig enig, det har bare ligget noget tungt med “opbakningen” til det synspunkt før men det er måske nok blevet mere åbenlyst på det sidste, at der også bliver skrevet af agent provocateurs her på siden .
    Nogen kommentarer virker så feks. som om de er skrevet i en brandert og så er der glatnakke kommentarerne som man efterhånden,som rutineret læser springer over.

    Kommentar by PBr — 22. august 2011 @ 10:18

  36. –> 31 Frihed: “Ja, Lavard, du er en tåbe. Jøder i Danmark og andre vestlige lande er fuldt assimilerede og udgør intet problem, tværtimod.”

    Hvordan definerer du “assimileret” hr. Frihed?

    Er det mon folk som Martin Krasnik, der er ateist men kæmper for at bevare Jøders og Muslimers ret til kønslemlæstelse af spædbørn?

    Eller folk som journalisten Samuel Rachlin, der er ortodoks Jøde, som kæmper lige så indædt som ateisten Krasnik for at bevare Jøders og Muslimers ret til kønslemlæstelse af spædbørn? (Det samme gælder Jacques Blum, formand for en stribe jødiske foreninger, Claus Bentow, [konvertit] og formand for Dansk Zionistforbund)

    Selvfølgelig ved du ingen ting om emnet “Frihed”, men jeg kan da informere dig om at for de fleste Jøder er ordet “assimilation” det værste fyord overhovedet!

    Her fhv. overrabbiner Bent Melchior, der ikke kun selv kæmper for at Jøder ikke assimileres og ikke indgår i blandede ægteskaber med ikke-jøder, men også ønsker at støtte Muslimer i deres kamp for at få fodfæste i Danmark, uden assimilation:

    “Et hurtigt blik på et hvilket som helst europæisk samfund i dag burde være nok til at overbevise alle oplyste jødiske eller muslimske samfund eller individer om, at samarbejde er i deres egen interesse. Muslimske grupperinger har mange medlemmer, men begrænset indflydelse, mens de jødiske samfund er fåtallige, men velorganiserede og indstillet på at dele deres erfaring og viden.”

    Bent Melchior: ” Although it is impossible to know what factors led to the increasing secularization of the Jewish community in Denmark, Bent Melchior attributes some of the loss of religious Jewish life to assimilation, stating that in country as homogeneous as Denmark, the majority culture wins in the long run. The ongoing process of Muslim integration gives Denmark an opportunity to welcome a new culture and religion in Denmark without assimilation.

    Citater fra Bent Melchiors religiøse idol, Moses Maimonides også kendt som RamBam (som også er navnet på et jødisk tidskrift i Danmark):

    ‘Når jøderne får mere magt, skal det være forbudt at have afgudsdyrkere imellem os’. [Afgudsdyrkerne, det er os.]

    ‘Hvad angår de ikke-jøder med hvilke vi ikke er i krig – må man ikke volde deres død; men det er forbudt at redde dem, hvis de er ved at dø’.

    Hvis man for eksempel ser nogen af dem falde i vandet, må man ikke redde ham, for det står skrevet: ‘du skal ikke stå efter din næstes blod’ – men [en ikke-jøde] er ikke din næste.’

    Enhver ikke-Jødisk Nation ‘der ikke falder under vores domsmyndighed’ (tahaht yadeinu) vil være et mål for Jødisk hellig krig.

    ‘Det er en mitzvah [religiøs pligt], at udrydde jødiske forrædere minnim og apikorsim, og at lade dem dale ned i ødelæggelsens hul, da de forårsager besværligheder for Jøder og bortkaster Guds mennesker, sådan som Jesus af Nazareth og hans elever, og Tzadok, Baithos, og deres elever.

    Må de fordærvedes navne rådne’

    Mere her, samt originalkiderne til alle citater: Bent Melchior og Bashy Quraishy bygger bro mellem jøder og muslimer

    Hvor er lige forskellen med Muslimerne, “Frihed”?

    Kan vi ikke være fri for dine ynkelige forsvar for censur, og dine lavpandede forslag om hvordan hr. Møller skal køre sin blog?

    Jeg vil i øvrigt gøre dig opmærksom på, at mange af mine indlæg her på Uriasposten netop affødes af folk som dig og Nielsen, som ofte uden anledning prøver på at tilsmudse mit navn i diskussioner hvor jeg indtil da ikke en gang har deltaget!

    Men tak for atter at give mig en god anledning til igen at viderebefordre lidt af min viden!

    Kommentar by Balder — 22. august 2011 @ 13:38

  37. At Soros er jøde er da fuldstændig irrelevant. Relevant er, at han er en skidt fyr, der var forræder til sit egen folk under anden verdenskrig. Hvis folk som Lavard, Balder og Lars H. kan ikke lade være, men seer altid alt igennem deres antisemitiske briller så er det bare sørgelig og hvis de er glad for at være i samme kategori som Mogens Lykketoft, Magarethe Auken og Anne Grethe Holmsgaard og mfl. så er det jo deres egen valg.

    Kommentar by maximilian andics — 22. august 2011 @ 16:32

  38. @35, PBr

    Du har ret. Men jeg tror det er vigtigt – uanset hvor fladpandet en kommentar er, at så mange som muligt tager afstand fra tåbelighederne og behandler disse jødehadere og terrorsympatisører på rette vis – ved at gøre det klart, at vi ikke vil associeres med deres idioti og at de burde smutte. Deres holdninger hører ikke hjemme på en seriøs og fornuftig blog og det er urimeligt, at de kaster smuds på Kim Møller ved at skrive deres nonsense her.

    Se blot denne Balder-type, som jeg ikke gider spilde min tid på at diskutere hans syge jøde-fantasier, som han deler med islamister og denne verdens Anne Grete Holmsgaard og lignende.

    Hvis denne Balder-type kunne læse og forstå, ville det gå op for ham, at jeg ikke har foreslået censur. Jeg synes også tabere og andre jødehadere skal have lov til at skrive hvad de vil, men derfor har vi nationalkonservative og nationalliberale også ret til at afvise det vås som kommer fra nationalsocialisterne.

    Jeg ved ikke hvilken natpotte Balder-typen har drukket af, hvis han tror at Kim Møller støtter hans gakkede jødehad og lignende konspirationsteorier eller at Kim Møller støtter Lavards og lignendes jødehad. Men det skal han naturligvis selv redegøre for, og jeg må da nok sige, at jeg synes det vil være umådeligt klogt at Uriasposten melder klart ud, at denne blog ikke er ven med tåber som poster jødehadende gakgak-kommentarer eller kommentarer som “Svinets”, som luftede sin skadefryd over massemordet i Norge. Ja, det burde ikke være nødvendigt, og alle vi som ikke vil Uriasposten og Møller det skidt ved godt, at han ikke støtter disse ekstremistiske tåber. Men det ved den brede befolkning ikke når de bliver fortalt af venstreorienterede journalister, at kommentarerne fra ekstremister = Kim Møllers holdninger. Jeg forstår godt hvis blogejeren ikke gider skulle gå og dømme hver en kommentar eller melde ud hver gang nogen poster et eller andet. Men jeg tror alligevel det vil være fornuftigt at gøre det i en eller anden grad.

    Kommentar by Frihed — 22. august 2011 @ 17:24

  39. @38 Frihed

    Det klæder dig ikke, at du kalder folk for tåber uden at kunne dokumentere det.

    Jeg har selv været meget pro-jødisk, så jeg forstår udemærket hvordan du føler, når folk fortæller at jøderne har en negativ indflydelse på Vesten. Derfor satte jeg mig til at undersøge sagerne, så jeg kunne sætte disse såkaldte jødehadere på plads, men blev meget overrasket over over mange ting, f.eks at så mange af Stalins bødler faktisk var jøder. Det samme kan siges om de vigtigste repræsentanter fra frankfurterskole, som har grundlagt den politiske korrekthed, der er en pest for vort samfund. Mosaisk trossamfund er stadig med i Dansk Flygtningehjælp. Læser man det gamle testamente, så er det fyldt med jødisk racisme overfor andre folkeslag og jeg kunne blive ved.

    Dermed ikke sagt at alle jøder undergraver vort samfund. Dermed ikke sagt at alle jøder er ens. Dermed ikke sagt at jøderne er skyld i alle verdens ulykker.

    Kommentar by Lars H — 22. august 2011 @ 18:19

  40. “Hvordan definerer du “assimileret” hr. Frihed?

    Er det mon folk som Martin Krasnik, der er ateist men kæmper for at bevare Jøders og Muslimers ret til kønslemlæstelse af spædbørn?

    Eller folk som journalisten Samuel Rachlin, der er ortodoks Jøde, som kæmper lige så indædt som ateisten Krasnik for at bevare Jøders og Muslimers ret til kønslemlæstelse af spædbørn? (Det samme gælder Jacques Blum, formand for en stribe jødiske foreninger, Claus Bentow, [konvertit] og formand for Dansk Zionistforbund)”

    Denne “kønslemlæstelse” som det så fint kaldes, bliver også foretaget på millioner af ikke-jøder og ikke-muslimer verden over. På verdensplan er der flere komplikationer der bliver løst ved at få foretaget denne “kønslemlæstelse”, end der er komplikationer ved selve “kønslemlæstelsen”.

    Iøvrigt er Claus Bentow ikke formand for Dansk Zionistforbund. Med din store viden, burde du vide det…

    “Citater fra Bent Melchiors religiøse idol, Moses Maimonides”

    Hvad er pointen?

    Maimonides er en anerkendt filosof, teolog og videnskabsmand af masser andre mennesker end jøder. Han så sit folk bliver forfulgt og dræbt, og sig selv og sin familie blive udvist af fødelandet, på grund af sin tro og oprindelse. At han på et menneskeligt plan har foragt overfor dem der gjorde det, kan ikke være overraskende. Så igen efterlyser jeg en pointe. Enkelte citater har ikke mere med Bent Melchior at gøre, end tilfældige folkekirkepræster der har Martin Luther som et teologisk forbillede har at gøre med Luther-citatet; “Hvis der kommer en from jøde til mig og vil blive døbt, så skal jeg føre ham til dåb på Elbe-broen, binde en sten om hans hals og styrte ham i vandet”, eller andre anti-katolske eller anti-jødiske udsagn fra Luther.

    Så pointen må være, at det er en bevidst tilsvining og mistænkeliggørelse af en navngiven dansk jøde, hvilket din modbydelige blog har gjort til en dyd.

    Kommentar by Michael Jensen — 22. august 2011 @ 18:32

  41. #39
    @Lars H

    Det er svært at dokumentere, at en person er en tåbe. Det er vel nærmest noget subjektivt. Jeg synes dog det er en meget mild måde at omtale de par personer jeg omtaler – folk som skriver kommentarer om, at de glæder sig til borgerkrigen (Falkøje), at de fryder sig over massemordet i Norge (Svinet) og er nationalsocialistiske jødehadere med gakkede konspirationsteorier om jøder (Lavard og Balder).

    Alle disse mennesker bør modsiges over en bred kam, så deres syge holdninger ikke risikeres at blive forvekslet med Uriaspostens holdninger. Det handler om denne glimrende blogs troværdighed, anseelse og gennemslagskraft i Danmark. Når tåber som Falkøje, Balder, Lavard og Svinet uimodsagt bruger kommentarfunktionen til at sprede deres ekstremistiske holdninger, så bliver det meget let for venstrefløjen at pege på det og så afvise ALT hvad Kim Møller skriver. Og det er en skam, for ulig de nævnte ekstremister, så bidrager Kim Møller med noget værdifuldt og vigtigt og bloggen fortjener respekt og anerkendelse.

    Dem som deler de holdninger med mig og som ønsker at hjælpe Uriasposten bør i samlet flok sige nej hver gang nogen skriver ekstremistiske kommentarer som eksemplerne ovenfor. Forhåbentlig finder de ekstremistiske nazi-typer andre græsgange, når de finder ud af, at de ikke er velkomne og at folk modsiger deres ekstremistiske kommentarer.

    Kommentar by Frihed — 22. august 2011 @ 18:54

  42. Hvorfor kommer du med udsagn du ikke ved noget om Frihed? Jeg er ikke Nationalsocialist eller jødehader. Der er faktisk en del jøder jeg beundrer, Brøder Nathaniel Kapner er en af dem og andre Jøder som anerkender vores kamp imod europæernes udryddelse.

    Selv Fjordman anerkender at Jøder er overrepræsenteret i organisationer som skader vores folks fremtid. Det betyder ikke at jeg hader jøder eller vil udrydde dem.

    http://www.youtube.com/watch?v=aFC8jnIF5cI

    Kommentar by Lavard — 22. august 2011 @ 19:38

  43. @Lars H : Hvorfor så din kommentar #3 “han er jøde” ??????

    Kommentar by maximilian andics — 22. august 2011 @ 20:46

  44. @Lavard
    Jeg synes ikke det er svært at læse hvad du tror på gakkede konspirationsteorier om jøder. Desuden linker du til et parti ledet af nationalsocialisten Daniel Carlsen.

    Kommentarer fra ekstremister (som Lavard) er til skade for troværdigheden og anseelsen af en blog som denne. Kim Møller har aldrig luftet tanker eller skrevet blogs der bare tilnærmelsesvist ligger i nærheden af det du tilsyneladende står for. Derfor er det urimeligt, at du skal kaste smuds på denne glimrende blog, som fortjener bred anerkendelse for sine kvalitets-blogposteringer og ikke at blive associeret med ekstremister.

    Venstrefløjen har alt for let ved at pege på folk som skriver ekstremistiske kommentarer her på Uriasposten og associere det med bloggens ejer. Det er useriøst – men det er virkeligheden. Derfor bør vi der ikke er ekstremister sige fra overfor de ekstremister der har forvildet sig ind her og skriver den ene uhyrlighed efter den anden.

    Der er brug for saglig indvandringskritik, mediekritik og skarp kritik af venstrefløjen. Det gør Uriasposten godt – men når ekstremister defækerer i kommentarsektionen – og især hvis det står uimodsagt – så smitter det af på bloggen og alt det gode arbejde er næsten spildt. For den brede befolkning vil blot kunne afvise alt fra Uriasposten med, at det er bare en samling ekstremister. Det har venstreekstreme naturligvis altid forsøgt – men pointen er, at det runger hult og utroværdigt, når der ikke er noget at komme efter. Kan man derimod gang på gang finde tåbelige kommentarer, så skabes der et billede af, at der nok er noget om snakken.

    Kommentar by Frihed — 22. august 2011 @ 22:27

  45. Du har det med at gentage dig selv, prøver du at overbevise dig selv eller? Hvor mange gange har du tænkt dig at skrive om din drøm at uriasposten bliver mainstream? Desuden er Daniel Carlsen ikke nationalsocialist mere, ellers havde han nok blivet hos dnsb eller oprettet et nyt parti baseret på hitlers budskab.

    Kommentar by Lavard — 23. august 2011 @ 03:08

  46. Jeg tror at det vil være forkert at karakterisere George Soros som værende venstreorienteret.
    George Soros bruger derimod de vensteorienterede, som nyttige idioter, til at fremme hans egne interesser og til manipulation af aktie, valuta – og kommoditets markedet.

    Soros gav f.eks “MoveOn.org” og “MediaMatters” adskillige millioner $ i 2003, hvorefter de startede en smædekampagne mod det amerikanske firma Haliburton, der er en af de største underleverandoører til krigs indsatsen i Afganistan og Irak

    Fra 2003 til 2006 faldt en Haliburton aktie fra ca. $48 til ca. $27. Derpaa stoppede smædekampagnen og Soros købte i omegnen af 2 millioner aktier i Haliburton, hvorefter aktien kort efter steg til omkring $48.

    Der er talrige eksempler paa hvordan han har brugt disse organisationer til at angribe vaaben og ammunitions fabrikanter, olie selskaber o.a. med det ene formal at berige sig selv.

    Han er ligeledes (indirekte) involveret i legalisering af narkotiske stoffer i USA. Udelukkende for at tjene penge paa ulykkelige meneskers fordærv.
    Som det er nævnt i kommentarene, er han ikke andet en gemen skidder knægt.

    Da han spekulerede mod det engelske pund mente man dengang, at han med sikkerhed ville blive likvideret af den britiske efterretnings tjeneste. Han overlevede dog, da det britiske kongehus havde investeret i den fond (Quantum Fund) som han grundlagde og fortsat bestyrer.

    Sidste nye er at han i hemmelighed har solgt sin guld beholdning for et par uger siden.

    Kommentar by grove city, ohio — 23. august 2011 @ 05:32

  47. –>38 Lavard “Jeg ved ikke hvilken natpotte Balder-typen har drukket af, hvis han tror at Kim Møller støtter hans gakkede jødehad og lignende konspirationsteorier eller at Kim Møller støtter Lavards og lignendes jødehad.”

    Du demonstrerer jo for åbent skærm at du ikke har andet end stråmands argumenter at gøre godt med.

    Hvornår har jeg lade formode at jeg mener “at Kim Møller støtter Lavards og lignendes jødehad” eller mine ideer på det her område?

    Aldrig! Jeg er heller ikke Nationalsocialist eller det der ligner, selv om jeg linker til alt mellem himmel og jord undtagen pædofile sider. Nå nej, det har jeg faktisk også gjort en gang. Så nu er jeg pædofil ikke?

    “Frihed”, sikke et upassende nick for en som dig, du har ikke andet på repertoiret end nedsættende udtryk som gak gak, Nazi-beskyldninger, snak om “konspirationsteorier”, “jødehad”, “natpotter” og andre stråmænd.

    Kim Møllers blogs kvalitet ligger ikke i om han er enig eller uenig med mig, men at han ikke lader sit forhold til ytringsfrihed og reel debat påvirke af emotionelt ladet pres og én eller anden bestemt politisk korrekt version af ytringsfriheden eller og debattonen. Men det vil nogle da sikkert også kunne lægge ham til last.

    Du er jo bare en anden inkarnation af Seidenfaden “Frihed”; en tonemester wannabee. Ytringsfrihed? Ja selvfølgelig. Meeeen… (og så undtagelserne)

    I øvrigt er jeg næsten sikker på at du optræder eller har optrådt under en del andre navne, med det samme korrumperende budskab, eller også så har du bare en tre fire kloner der spiller den samme plade.

    Tabuer giver styrke på kort sigt, men er en farlig boomerang i det lidt længere perspektiv

    Det er tabuerne der netop er de mest interessante område kære ven.

    For tabuer er kun nødvendige, der hvor man kommer til kort hvad angår argumentation og fakta. Det er en gammel og indlysende sandhed.

    Jo mere nogle skruer sig selv op med emotionelt-ladet hate-speech, og appeller til lemminge-instinkten [du mangler kun at nævne holocaust eller Muftien af Jerusalem!], fiskende efter støtte fra flokken, som du jo helt åbenlyst gør, og som jeg har set nogle stykker gøre det i lignende kommentarer på Uriasposten, samt kræver samfundstabuerne overholdt, jo større er chancen for at de ikke har rent mel i posen.

    Ind i mellem har jeg på fornemmelse at det er AFA-aktivister der giver den som indvandringsmodstander c.q. islamkritiker, for at forplumre debatten og sætte lus i skindpelsen.

    I øvrigt er jeg ikke helt uenig i, at det nogle gange kan være anbragt at censurere noget, eller stoppe en debattør, hvilket jeg selv ind i mellem har gjort; nemlig hvis folk kommer med totalt umotiverede indlæg og links der ikke direkte har noget at gøre med emnet eller resten af diskussionen. Jeg har en ‘meningsfælle’, der har det med at komme med links og off topic one liners i tide og utide, blot fordi jeg har en jødekritisk blog. Det bremser jeg også hvis det bliver for tosset, hvilket heldigvis ikke sker så tit. Og man behøver heller ikke at give efter for agent provokatører og trolls. Men det er der jo heller ikke tale om her, da der er tale om kendte debattører som f.eks. mig selv, og ikke anonyme til lejligheden opfundne snot-entiteter.

    I den artikel jeg har linket til f.eks., kan man jo fint læse om Soros’ (György Schwartz) forhold til jødiske og zionistiske interessenter og giganter som Rothschildbanker osv. Det er i øvrigt en noget kompliceret problematik, og man er nødt til at gå lidt i detaljerne for at få en ide om hvad der foregår.

    Synes du i øvrigt det er “sjovt” eller uanbragt at jeg lige nævner hr. Soros’ rigtige navn?

    Jeg synes det er bemærkelsesværdigt at der er så utrolig mange af hans type, der alle sammen bruger denne fidus, og har flere statsborgerskaber og skiftende “hjemlande”, samt bankkonti i Lichtenstein, Caiman Islands, Jersey, you name it. Uff nu er jeg næsten en antisemitisk kommunist ikke?

    Hvordan man skal sætte det hele i en overordnet ramme, overlader jeg indtil jeg selv forstår det lidt bedre, til folk selv, men det er da vel både legalt og moralsk forsvarligt at påpege visse sammenhænge, som igen og igen ser ud til at spille en væsentlig rolle i international politik, eller hvad?

    Tror du på den synlige og fysiske virkelighed, eller er den også del af en “konspirationsteori” hr. “Frihed”?

    Kommentar by Balder — 23. august 2011 @ 11:15

  48. @Frihed For at spare dig for at gentage at “Balder ikke har læst hvad jeg har skrevet, jeg går ind for ytringsfrihed”:

    Jo, jeg har skam læst det. Det sagde Seidenfaden jo også, og det gør Anita Bay Bundegaard og Bo lidegaard fra Politiken også. Når indflydelsen og magtforholdene ikke slår til for at tilvejebringe officiel censur via lovgivning, bruger man jo bare det næst bedste middel til at undertrykke den politiske modstander. Defamering, udskamning, eksklusion, nedgørelse, stråmændsargumenter, og mere af repertoiret fra den politisk korrekte sangbog der sigter på at gøre folk til fredløse pariaer, eller får voldsbøller og deres “fredelige” støtter til at holde fakkelvagter foran ofrets bolig. Hate speech af højeste karat, samt forfølgelse af dissidenter ved hjælp af andre midler, alle de velkendte metoder.

    I Holland mener mange f.eks. alvorligt at Fortuyn blev dræbt af medierne. Men “nazier” “antisemitter” og “holocaustbenægtere” er/var selvfølgelig langt nemmere ofre end homoseksuelle katolske konservative, men det er mange af de intellektuelt lidt bedre udstyrede nu også begyndt at gennemskue.

    Du er retro, hr. “Frihed”.

    Kommentar by Balder — 23. august 2011 @ 11:30

  49. Balders raceteorier

    Nu jeg alligevel er i gang, kan jeg måske lige så godt fortsætte med den person / de personer, som jeg ikke lige gider at slå op fordi det er uvæsentligt hvem, der kom med “Balders raceteorier”, “race-teoretikeren Balder” eller noget i den stil.

    Først har du gjort dig den umage at læse hvad jeg har at sige om dette emne, eller er det igen bare noget “von hören sagen”?

    Jeg kan sige så meget, at jeg ikke mindes at have fået seriøse negative reaktioner på mit debatoplæg, (ikke “race-teori”) om dette emne.

    Jeg har sågar en gang bedt en meget venstreorienteret og kendt debattør om en reaktion på denne artikel, og selv om han da vist nok var uenig med mig på en del punkter, havde han da en overordnet forståelse for mine synspunkter, jeg tror nok han trak lidt på det, men han kom alligevel ikke med fordømmelser.

    Måske skulle vedkommende tage opgaven på sig, og komme med seriøse indvendinger mod det jeg har skrevet, hvis denne person altså er i stand til det? Tag også gerne det med om den racistiske baggrund af EU teologien; (Coudenhove Kalergi) den viden er god til at sætte det hele i relief.

    Men det er selvfølgelig meget nemmere at slynge noget ud om “raceteoretikeren Balder”. Kunne egentlig sjovt at kende motiverne bag den slags.

    Plejer man ikke at tale om, hvor sensibel Muslimerne er, når man snakker om deres profet, og deres hellige toiletpapir? Nå nej det her er selvfølgelig noget helt andet.

    Man kan ikke sammenligne en morsom Muhammedtegning med et velargumenteret indlæg, der kunne risikere at fordærve svage sjæle, og give et dårligt image i “offentligheden” hvis man tillader sådan noget på sin hjemmeside. Helt uden at være anstændigt, og gå med et virtuelt blog-fakkeltog “for at isolere det ugræs der fyger over hegnet”, og for at vise at “vi ikke tolererer den slags holdninger”. Du kan sikkert få Kanal Quereshi med, hvis han da kan tåle at stå ved siden af en Uriasposten-læser. Vi brænder selvfølgelig ingen ambassader af, men vi skal nok sørge for at du vil føle massernes vrede… -;)

    Læs nu lige de to artikler og kom med noget der ikke rammer helt ved siden af hvis du kan, så kan vi snakke videre. Hvis ikke, så må du holde din mund, eller finde dig i, at jeg kalder dig en klaphat næste gang jeg hører fra dig.

    Kommentar by Balder — 23. august 2011 @ 12:28

  50. Uriasposten er i vid udstrækning mainstream. Der er virkelig mange i Danmark som deler den kritik som finder vej til bloggen.

    Det som ikke er mainstream er nogle af de kommentarer som der desværre kommer alt for mange af, og som bloggen og vi som støtter bloggens udgangspunkt bør tage skarpt afstand fra for ellers bliver bloggen associeret med ekstremister som “Svinet”, “Lavard” og “Balder”. Og så mister bloggen den styrke i det politiske landskab som den har haft og i vid udstrækning kan få i fremtiden.

    Uanset hvad Lavard siger, så er denne knægt ved navn Daniel Carlsen ubrydeligt linket til nationalsocialisterne og at han har lavet sit eget parti er dels lidt til grin, men vil også i al forudsigelig fremtid blive anset som blot endnu et nazi-parti. Og Lavard reklamerer for dette nazi-parti her – og skriver desuden kommentarer som ikke kan aflæses som andet end de sædvanlige konspirationer om jøder som vi har set gang på gang hos nazister, kommunister og islamister. I er forskellige og hader sikkert hinanden – men I er gjort af samme stof og er alle tre modstandere af frie liberal-demokratiske samfund som vi i vesten værdsætter.

    Jeg tror spammeren Balder skal undersøge hvad “stråmand” betyder i debat-sammenhæng. Ikke mindst når han anklager mig for at være imod ytringsfrihed. Hvilket er latterligt og en ægte stråmand. Jeg er modstander af censur, også i privat-sammenhæng (selvom det jo er op til ejerne af f.eks. en blog selv at bestemme). Det jeg foreslår er, at alle ædruelige læsere af Uriasposten, folk som støtter formålet med denne blog, som netop ikke er ekstremistisk, men sagligt og fornuftigt, tager afstand fra de ynkelige tabere som skriver hadefuld retorik i kommentarsektionen, skriver jødehadende tåbeligheder og eksempelvis hylder en norsk massemorder eller giver udtryk for, at det var sandelig godt det som skete i Norge – eller dem som frådende glæder sig til borgerkrigen (som eksempelvis “falkøje”).

    Det er simpelthen for let for venstrefløjen at hævde at denne blog er samlingspunkt for højreekstremister og dermed miskreditere indholdet af bloggen. SELVOM det Kim Møller skriver aldrig er ekstremistisk vås, men derimod fornuftige betragtninger og påpegning af f.eks. ventreorienteret bias i medierne, ikke mindst DR. Alt dette går direkte i lokummet, hvis det lykkes at kategorisere Uriasposten som ekstremistisk hjemsted.

    Derfor skal vi tage afstand fra ekstremisterne og hver gang de skriver ekstremistiske kommentarer. Så bliver de forhåbentlig trætte af det – og der dannes en klar forståelse af, at deres budskaber ikke har genklang blandt læserne af denne blog.

    Kommentar by Frihed — 23. august 2011 @ 17:14

  51. -> Frihed

    Jeg sletter yderst sjældent, men har efter den heftige medietamtam haft besøg af et par ‘nye læsere’, der forsøger at plante voldsopfordringer. Det virker meget søgt.

    Kommentar by Kim Møller — 23. august 2011 @ 17:25

  52. @Frihed

    Du har på ingen måde forholdt dig til noget som helst jeg har skrevet, kryber blot udenom sagen med afledningsmanøvrer, og bliver bare ved med at gentage den samme ubegavede gylle. Du kan være sikker på at få et detaljeret nyt modsvar for hver gang du forsøger dig. Hvis du vil se færre indlæg fra mig om dette emne, så lad være med at provokere mig.

    I øvrigt har jeg nu gennem mange år reageret med detaljerede modsvar efter perfide angreb fra lignende tomme tønder som dig. Prøv lige at gå tilbage i denne tråd, Hvem var det, som først nævnte mit navn her, inden jeg overhoved havde blandet mig? Det var (21) Nielsen, hvorefter du staks begyndte at køre med på spøgen, for at sætte en hetz i gang. Jeg kender efterhånden fremgangsmåden.

    Balder “spammeren?” Du er ikke rigtigt velforvaret. Den titel er der en del der kan gøre krav på, men altså næppe jeg. Det første indlæg som jeg har registreret her på bloggen er i øvrigt fra 2004. I den mellemliggende syv år har jeg haft rigelig lejlighed til at studere trolls som dig, og har udstillet de fleste af dem der kom mig personligt på tværs for hvad de var, så alle kunne forstå det. Jeg spiser din slags til morgenmad. Og som ekstra gevinst så giver det altid en kærkommen lejlighed til at fremføre mit syn på de sager du ikke ønsker omtalt. Så fortsæt du bare med at lukke dit ubegavede hadske lort ud fra tid til anden.

    Bemærkelsesværdigt nok er det ikke mine kommentarer der er blevet citeret fra i systempressen når Uriasposten skulle sværtes til.

    Venter du stadigvæk på der dukker en flok klakører op der skal støtte dit projekt?

    Ps.

    Frihed: “Derfor skal vi tage afstand fra ekstremisterne og hver gang de skriver ekstremistiske kommentarer.”

    Du har stadigvæk ikke på nogen måde uddybet hvad det ekstremistiske i mine kommentarer i denne tråd ifølge dig består i. Er det derfor du nu blander falkeøje og unavngivne kommentatorer der roser Breivik ind i det? Jo længere du fortsætter, jo mere maler du dig selv op i et hjørne.

    Kommentar by Balder — 23. august 2011 @ 21:45

  53. Balder, jeg gider ikke forholde mig til dine konspirationsfantasier om jøder. At det er den slags du går op i vidner om, at du er ekstremist, ligesom de andre jeg nævner.

    Er det nu du poste en eller anden copy/paste triade om, at Holocaust er en løgn?

    Mon ikke du skulle tage det som en hint at Uriasposten ikke har din blog på sin ganske lange liste over danske blogs?

    Jeg synes det er ynkeligt, at du forsøger at tiltrække læsere til din blog ved at overplastre kommentarsektionen med dine fantasier. Jeg synes det er skammeligt, at du via dine kommentarer risikerer at trække Uriasposten ned i sølet til din egen blog og andre ekstremister. Det er ærgerligt for Uriasposten og alle der vil Uriasposten det godt. For Uriasposten fortjener respekt og anseelse – men det gøres uværligt svært, hvis det – med delvist rette – kan hævdes, at Uriasposten er hjemsted for ekstremister. Selvom Uriastposten ikke selv er det og de fleste læsere heller ikke er det.

    Som sagt er Uriastposten faktisk ganske mainstream og holdningerne som man finder på bloggen er bredt funderet blandt danskerne. Det er kommentarsektionen som til tider er fyldt med uhyrligheder som tilmed alt for ofte får lov at stå uimodsagt hen. Det vil jeg opfordre flere til at gøre, så Uriaspostens renomé kan reetableres og forbedres. Dette er vitalt for bloggens gennemslagskraft.

    Kommentar by Frihed — 23. august 2011 @ 23:33

  54. Du vil garanteret også opfordre til at folk stemmer på DF og at det kun handler om at bevare vores kultur? Ved du hvad der er ekstremt, folk som dig som garanteret er mere bekymret for et andet land og folks overlevelse end dit eget.

    Kommentar by Lavard — 24. august 2011 @ 00:49

  55. Frihed: “Balder, jeg gider ikke forholde mig til dine konspirationsfantasier om jøder. ”

    Du gider ikke forholde dig til noget som helst, som enhver der læser debattråden igennem vil kunne konstatere.

    Hold nu op med at skubbe Kim Møller foran dig. Han klarer sig helt fint på egen hånd. Lige som jeg har klaret mig fint på Uriasposten de seneste 7 år, hvor jeg som sagt har haft at gøre med mange trolls som dig selv.

    Nej selvfølgelig copy/paster jeg ikke nogen tirader af nogen som helst slags som ikke har med emnet at gøre.

    Jeg hedder ikke “Nielsen” eller “Frihed”, og plejer at holde mig til emnet for debatten, eller reagerer på noget andre debattører siger.

    Jeg svarer ikke i øst når nogen spørger i vest, som du jo har for vane.

    Du burde læse nogle af de mange diskussioner jeg har været med til her på Uriasposten. Der vil du se, at det faktisk ikke står så helt slemt til med opbakningen til mange af de argumenter jeg fremfører. -;)

    Men nu må lige foreløbig stege i dit eget fedt, det her er ved at blive for kedeligt.

    Kommentar by Balder — 24. august 2011 @ 18:31

  56. Balder, du er en ekstremist og langt ude. At Kim Møller udviser stor tolerance og tillader at også den slags vås som du skriver får lov til at blive stående synes jeg er et flot og godt princip. Det betyder dog ikke, at alle ædrulige ikke-ekstremister som ikke ønsker at Uriasposten skal trækkes ned i sølet af ekstremister naturligvis tager afstand fra de ekstremistiske kommentarer. Uriasposten fortjener nemlig bedre og I skal ikke have succes med at ændre Uriasposten fra et saglig og troværdig mainstream-højrefløjsblog til en utroværdig lille ekstremistblog som din egen.

    Jeg vil bestemt ikke afvise, at også du kan fremføre ting som jeg isoleret set kan være enig i. Men når det hele stadig bygger på en jødehadende konspiratorisk gakgak-teori, så mister du al troværdighed. Og nej, jeg gider ikke forholde mig til dine David Duke fantasier og Holocaust-revisionisme.

    Jeg synes du skulle tage det som et vink med en vognstang, at Uriasposten netop aktivt har valgt ikke at sætte et link til din blog eller til Levards nye nationalsocialistiske parti og lignende på Uriaspostens lange liste over danske blogs. Jeg bliver bekræftet i min oprindelige tese i denne kommentar-debat, at ekstremister ser det som en legitimering af deres tåbelige kommentarer, at der ikke bliver taget bred og prompte afstand fra det I skriver i kommentarsektionen. Det er en fejl som så mange som muligt bør tage ad notam og ændre på fremover.

    Kommentar by Frihed — 24. august 2011 @ 19:19

  57. “Uriasposten fortjener nemlig bedre og I skal ikke have succes med at ændre Uriasposten fra et saglig og troværdig mainstream-højrefløjsblog til en utroværdig lille ekstremistblog som din egen.”

    Jeg tror ikke du har noget at være bekymret for. Kim Møller har i en postering engang kaldt Balders blog for antisemitisk, og jeg er sikker på, at langt størstedelen af dem der ofte kommenterer herinde er fuldstændig enig med ham i det. Personligt er jeg altid frisk til at gå i kødet på Lavard og Daniel Carlsen, da de i forhold til Balder har en langt bedre debatkultur, som passer bedre til den type debat man kan have her på Uriasposten, hvorimod man ofte ikke orker at begynde noget med Balder, da man så ved at der kommer en 4-5 lange spam-agtige klippe-klistre indlæg efter hinanden.

    Kommentar by Michael Jensen — 24. august 2011 @ 21:32

  58. @Michael Jensen
    Jeg er helt med på hvad du skriver. Det bekymrer mig, hvis disse ekstremist-kommentarer, som desværre engang imellem finder vej til Uriaspostens kommentar-sektion, får lov at stå uimodsagt. Ekstremisterne opfatter det som en validering af deres synspunkter. Jeg synes ikke de skal føle sig velkomne, ligesom venstreekstremister også vil modtage grundigt modspil og næppe føler sig hjemme i kommentar-sektionen på denne blog.

    Jeg forstår godt, at du ikke gider gå i dialog med Balder-typer, som blot ser det som en mulighed for at spamme mere junk og snylte på Uriaspostens popularitet. Det gider jeg heller ikke. Men jeg tror det er godt hvis så mange som muligt siger fra over for dem hver gang.

    Kommentar by Frihed — 25. august 2011 @ 02:27

RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.