31. august 2011

Norske Ole Jørgen Anfindsen: “Før eller siden vil vi alle bli innhentet av realitetene…”

Sålænge den yderste venstrefløj i al sin virke uåagtet kan flirte med militans, så giver det ingen mening, at tage en debat omkring retorikken hos højrefløjsteoretikere såsom Peder ‘Fjordman’ Jensen eller Ole Jørgen Anfindsen. Hermed ikke sagt at debatten isoleret set ikke er interessant.

Ole Jørgen Anfindsen i Dagbladet – “Quisling” med mer.

“Etter 22.7 er det legitimt at man retter et kritisk søkelys mot meg som markant innvandringsskeptiker i en årrekke. Men jeg er oppgitt over Aftenbladets oppslag 20. august.

Mitt hovedbudskap har hittil vært at jeg tar selvkritikk på at jeg har brukt for kraftig retorikk mot våre vestlige eliter. Jeg har lovet å være mer forsiktig i fortsettelsen, og jeg har dessuten lovet at jeg etter hvert skal se nærmere på mine egne skriverier og argumentasjonsrekker, samt min bruk av kilder (inkludert bloggeren Fjordman), for å vurdere om det også er andre ting jeg bør endre på. …

Aftenbladet er opptatt av at jeg i min bok retter skarp kritikk mot de tidligere statsministrene Tony Blair og Kjell Magne Bondevik, særlig førstnevnte. I Blairs regjeringstid økte den årlige innvandringen til Storbritannia fra ca. 37.000 til nærmere en halv million, altså mer enn en tidobling. I oktober 2009 ble det avslørt at Labour hadde trumfet igjennom dette i et bevisst forsøk på å importere stemmekveg og tvinge igjennom dramatiske samfunnsendringer. Det hele ble gjennomført med en skremmende grad av kynisme og maktarroganse, samtidig som man forsøkte å holde skjult for folk flest hva som foregikk.

Dette er grunnen til at jeg har skrevet at historikere nok vil komme til å sammenligne Blair med Quisling. … Vi kan alltids diskutere om quisling er et for sterkt ord å bruke om Blair, men at han har opptrådt kritikkverdig, samt gjort stor skade på landet sitt, det tror jeg ikke det kan herske mye tvil om.

Bondevik må gjerne påstå at han og Blair har opptrådt på en forsvarlig måte, men mye tyder på at han tar feil. Dette handler ikke om hva vi rent økonomisk kan ta oss råd til, slik han synes å mene, men om samfunnets sammenhengskraft og hvilke begrensninger menneskets natur setter. Det er forøvrig avslørende at Bondevik møter vitenskapelig begrunnede innvendinger med beskyldninger om ekstremisme. Før eller siden vil vi alle bli innhentet av realitetene…

Ellers reagerer jeg på at Aftenbladet sammenligner omslaget til “Selvmordsparadigmet” med et spottefrimerke fra krigens dager som viser et portrett av Quisling omgitt av en renneløkke. Dette betrakter jeg som et overtramp fra avisens side, gitt at omslaget til min bok er ment å skulle illustrere poenget med at Vesten er i ferd med å begå selvmord, mens det nevnte spottefrimerket signaliserer hevn mot svikere. …

Ærlighet varer lengst. En sannferdig beskrivelse av ubehagelige sider ved virkeligheten er ikke ekstremisme, men en forutsetning for å opprettholde et bærekraftig samfunn.

(Vidkun Quisling spottefrimærke, 1941 & Selvmordsparadigmet, 2010)

Oploadet Kl. 15:30 af Kim Møller — Direkte link12 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/28266/trackback

12 Comments »

  1. Jeg er meget enig med nordmanden. Jeg ser dette her som en del af løsningen. Jeg gad godt høre bud på hvad folk har af løsningsforslag.

    Dette skal gøres før vi kan begynde at have et forhold til alle muslimer i DK.

    Forbyd sharia (direkte bortvisning), burka, niqab, kjortler, tørklæder på børn under 18, religiøse hatte, minerater, koranskoler, bandeoverfald, genopdragelsesrejser, asylfup,
    falske papirer, hjem på ferie i det land de flygtede fra, meget lav beskæftigelsesgrad. Der skal være ytringsfrihed imod Islam og Muhammed og de skal tage kraftigt afstand fra stening/kønsomskærelse og deres kvindenedgørelse. Samtidig med at vi i Danmark ikke skal have kontakt til de lande hvor der er en perversion af Islam: Iran og Saudi Arabien, og måske flere, som prøver at få indflydelse igennem moskeer og maskerede organisationer.
    Først der kan vi begynde at bare få en start på vores forhold til muslimer.
    Hvis Venstrefløjen ikke kan sige NEJ til dette, så støtter de ekstremisme og islamisme akkurat som dem der støttede Hitler. De er ikke en tøddel bedre.
    Nu skal vi Københavnere så ha trukket en muslim festival ned over hovedet samt 2 x 32 m høje minerater. Det sker samtidig med at alle kvinder i Tyrkiet får påduttet et tørklæde/burka. Godt gået venstrefløj! I fatter INTET af hvad der foregår i den muslimske verden, og jeres muslimske tilhængere fortæller jer ikke sandheden. Ligesom ham der blev interviewet angående mordet på Vesterbro:
    “Selvom jeg vidste det, ville jeg ikke offentliggøre det”

    Nej muslimer holder kæft omkring deres intentioner og venstrefløjen hopper i med begge ben!
    Går danskere rundt i præstekjoler, præstekrave, en tehat og stav? Får de lov til det? Vil folk ikke begynde og tage fat i en? Er der ikke en grænse? Hvorfor respekterer de ikke vores sekularitet?
    
Og nej der er ikke religionslighed i Danmark, og Islam er mere en ideologi end en religion samt lyt dog til Grundlovens § 69: De fra folkekirken afvigende trossamfunds forhold ordnes nærmere ved lov. Desuden er der ikke ligestilling i en moske. Homoseksuelle er der ikke plads til, og kønene skal separeres.
    Altså vi ved hvor mange moskeer der er taget i at prædike had, så hvorfor skulle vi have en med minerater? Desuden har ALLE danske terrorister (4-5) kommet i moskeer, så vi ved af erfaring at en moske ikke er bare en “fredsgave”.
    Altså hvornår er der nogle der tager et opgør med denne islamisme? LAS OS FÅ ET BOLVÆRK MOD ISLAMISMEN!

    Kommentar by Tim — 31. august 2011 @ 16:04

  2. Det forekommer mig, at du starter ved det ønskede resultat, Tim.

    Inden man kan nå så vidt, kræver det, at man dekonstruerer de ideologiske skranker, som forhindrer folk I, at iagttage verden. Først derefter kan man gøre sig tanker om, at beskrive, fortolke og forstå hvad der foregår. Dette er den åndelige strid, som må komme fra toneangivende miljøer, som f.eks. universiteterne, eller blot diverse meningsdannere.

    Alternativt, kan dokumentering af virkeligheden medføre kognitiv-dissonans, som til sidst nedbryder de ideologiske skranker.Dette foregår ved, at bloggere henviser til empiri der står i stærk kontrast til den konsensusvirkelighed, der hersker over den største del af befolkningen.

    Desværre, tager dette en umådelig tid, da de fleste ikke er villige til, at undersøge deres verdensbillede, men overhovedet kun overvejer dette, når det allerede er brudt sammen. Den tragiske, men ikke sørgelige, sandhed er således, at de frelste politisk korrekte kvinder ikke vil stille spørgsmål ved deres forståelse før, at de ligger i en gyde med fem kulturberigeres stokke struttende frodigt og frejdigt i deres ære. I de politisk korrekte mænds tilfælde, er ovenstående stokke udskiftet med andre våben, men erkendelsen indtræffer ligeledes for sent.

    Kort fortalt: Pippa Bacca er nutidens arketype. Det kan vel få selv ateister til, at udbryde: Gud hjælpe os!

    Kommentar by Michael Jensen — 31. august 2011 @ 17:21

  3. Go ahead. Make my day!

    Kommentar by Hugigen — 31. august 2011 @ 17:29

  4. Ja, heksejagten er sandelig gået ind i Norge, hvilket jeg også havde ventet. I betragtning af, at man med roserne hævet mod himlen har erklæret, at man vil være åbne og favne debatten, virker det mærkeligt, at man er i færd med at håne og spidde de uendeligt få, der har turdet stå frem med kritik af den store folkevandring til Norge. Hvor længe holder de mon til det, hvis de ikke får forstærkning fra de mange tavse, som i det skjulte støtter dem?

    Sikkert ikke ret længe, og derefter vil Norge igen blive fremhævet som et mønsterland, hvor man har fået udrenset det onde og er et godt eksempel for resten af verden. Det har man tit og ofte erklæret, at man vil være og har også troet, at man var det. Vi andre har blot ikke fundet ud af det.

    Jeg har ikke tidligere set frimærket med Quisling og rebet. Det er stærkt ubehageligt, primitivt som det er. Men det er også underligt, for Quisling blev ikke hængt men aflivet ved skydning. Det var åbenbart ikke nok, han skulle også hænges, når folk sendte breve til hinanden, men på det tidspunkt var han jo heller ikke farlig mere, og man fik demonstreret, at man var på den rette side. Hvadenten man havde været det eller ej.

    Forstillelse er vi ikke ukendte med her i landet, men jeg vil vove at påstå, at den er mere udbredt i Norge. Måske som et levn fra den tid, hvor man var et meget lille samfund.

    Kommentar by MetteD — 31. august 2011 @ 21:58

  5. Mette her i “bibelbæltet” hvor jeg arbejder var der for et par dage siden en fyr på det lokale asyl modtagelsescenter der blev overhældt med kogene vand fordi han havde konverteret til kristendommen .

    Nu taler nordmændene meget stille og roligt om sådanne ting , men der er ingen tvivl om at de holdninger Ole Jørgen Anfindsen mfl giver udtryk for bestemt ikke er ses som “ekstreme” , og den med “tonen” udløser massakrer ryster de på hovedet af .

    Det norske er stadig et meget lille samfund , i dag er der bare en utrolig mange flere mennesker i Norge end for bare få år siden .

    Det er faktisk lidt sjovt at man som dansker her oppe igen og igen høre den med “ja bare der i stedet kunne kommer nogen flere dansker , svensker , islændinge o.s.v” tydeligt ment som “der er alt for mange udulige østeuropærer og dovne tredjeverdens immigranter på nas”

    Nordmændene “råber” ikke så højt som vi gør , men de er hverken døve eller blinde .

    Og så ELSKER de jo deres dejlige land og ikke mindst ros af Norge og nordmændene , og specielt fra en dansker da ;)

    Kommentar by Aglet Xander — 31. august 2011 @ 22:58

  6. Om 10-20 år har vi samme frimærker bare med Anna Mee Allerslev

    Kommentar by Tim — 31. august 2011 @ 23:17

  7. @6 Ha, så kan man da i det mindste få lov til at spytte den l…
    muslimleflerske i nakken – HELT UDEN at det er strafbart :D

    Vi ender jo ligesom Tower Hamlets her i København, hvis hun samt
    resten af de radigale og den lallenaive og uvidende venstrefløj får magt, som de har agt. Selv det prospekt, som muslimerne har udsendt angående moskebyggeriet / balladecentralen på Vibevej, er det rene fup, men det har disse naivister altså endnu ikke opdaget eller fattet.
    Minareternes virkelige højde ( 32 m – altså ghm. ca. som Rundetårn !!! ) er blevet meget kraftigt underdrevet på billedet – man skal lægge ca. 1/3 oveni på den forreste minaret, før det begynder at give et bare nogenlunde realistisk billede.

    Man kan se dette ved, at linjene gennem minareternes top er endog meget langt fra at gå igennem det fælles forsvindingspunkt, som billed-linjerne svarende til alle øvrige vandrette, parallelle 3D-linjer langs gadens akse ellers mødes i med meget stor nøjagtighed.
    Den indlagte moskétegning er simpelthen afbildet med en afvigende
    “kamera”-brændvidde – og dermed et helt andet perspektiv ( ->
    væsentligt lavere minareter end de faktisk vil blive ) – sammenlignet med den der er anvendt til selve fotoet af omgivelserne.

    Prøv selv at checke efter i et tegneprogram, hvis I ikke umiddelbare kan se uoverensstemmelsen – den er ellers ret tydelig, når man først får øje på den. Det ser simpelthen bare helt forkert ud. Linjen gennem
    toppen af minareterne i billedet svarer simpelthen ikke til en vandret
    3D-linje parallel med gadens akse.

    http://a.bimg.dk/node-images/201/4/800×600-u/4201670-sdan-kan-det-komme-til-at-se-ud-nr-foreningen-ahlul-bait-fr-opfrt-moskeen-p-vibevej-illustration-kbenhavns-kommune.jpg

    Og fra den modsatte vinkel:

    http://www.tv2lorry.dk/modules/xphoto/cache/35/1235_560_560_0_0_0_0.png

    Et noget mere realistik bud på det endelige resultat – muligvis
    skal minareterne så også gøre tilsvarende tykkere? Gad vide, om
    Borgerrepræsentationen mon også havde turdet godkende projektet, hvis
    de havde set dette korrigerede prospektbillede? ( jeg ved desværre ikke hvem ophavsmanden er, men det svarer meget godt til, hvad jeg også har konstrueret mig frem til ).

    Sammenlign fx. med tagrenden på huset i baggrunden, som vel sidder
    i ca. 16-20 meters højde – 32 meter er så tæt på at være dobbelt så højt, så selv om der skal kompenseres en anelse for den lidt tilbagetrukne placering på grunden, så er dette langt tættere på at være realistiske højder for minareterne i dette prospektbillede.

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article1329955.ece

    Det er jo fuldstændigt ufatteligt, at man fra Borgerrepræsentationens side har villet give sin tilladelse til noget så højt, så skæmmende og så provokerende – 32 m sv. altså til ca. 8-10 etager !!! – i et område, hvor langt det meste af det øvrige byggeri typisk ellers kun er på 2-4 etager – allerhøjst 5 – sv. til ca. 6-8 til 12-16 m – max. 20. Det var der formentlig næppe nogle andre end lige muslimer, der ville kunne slippe afsted med uden at have nogle meget vægtige grunde til det.

    Hvem ved? Måske er man blandt andet blevet narret af dette udsendte
    prospekt? Eller har der mon ligefrem været penge under bordet til partikasserne? Den slags er jo set førhen flere steder i udlandet.

    Skal vi mon gætte på, hvor længe der mon går, før man så også i Borgerepræsentationen igen-igen lægger sig helt på maven for
    muslimernes endeløse krav og i inklusisiones hellige navn vælger at give tilladelse til infernalske bønnekald fra disse minareter?

    Folk, der har været på ferie i muslimske lande ved jo af bitter erfaring, hvor uudholdeligt den slags skråleri kan være – og de
    begynder jo gerne kl. 5 om morgenen eller så :D

    Men man er skam allerede i gang med at gøde jorden for det, hvor utroligt det end lyder – vore politikere og styrelser går tydeligvis rundt i en evig angst for ikke at virke muslimvenlige nok eller for at blive mistænkt for at diskriminere dem – eller det der er værre.

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article1395900.ece

    Kommentar by Bjovulf — 1. september 2011 @ 07:07

  8. Altså hun glemte lige at spørge danskerne. Det er sku ikke så svært når man har set på Schweiz. Hvis hun tror hun kan opføre dem uden at der kommer kæmpe problemer enten med hende selv, området byggefirmaet, etc., så kan hun godt tro om. Dette her er krig, og hun startede!
    Det er også det faktum at muslimer tager ikke hensyn til lokal befolkningen eller spørger den ad. De jorder bare løs med deres islamistiske dagsorden, og så har vi Anna Mee med Zubair som hjælper til at godkende. DET SKAL VI IKKE FINDE OS I!

    Kommentar by Tim — 1. september 2011 @ 09:27

  9. Aglet Xander

    Det er sandt, hvad du skriver, men jeg synes, at du er for elskværdig. Jeg var i mange år gift ind i en norsk familie og har på opfodring skrevet omkring 6.000 debatindlæg i norske medier, hvor jeg jævnligt blev overhældt med et orgie af skældsord, som vi trods alt ikke ser herhjemme, samt med de evindelige bemærkninger om “400 års natten”, hvor Norge og Danmark var i personalunion. Jeg fik da heldigvis også mange, mange positive henvendelser, men som jeg ser det, har det pietistiske, hvor det dydige, salvelsesfulde og sentimentale går hånd i hånd, fået alt for gode betingelser efter Breivik, og det er derfor, jeg reagerer.

    Danskere forstår for det meste ikke, hvor dybt denne pietisme er forankret i Norge, der ellers på mange måder er det land, hvis befolkning er tættest på os. Vi undrer os også, når trykket pludselig udløser verbale eksplosioner. For os er det mere naturligt at sige fra på et tidligere tidspunkt og i mindre og “løbende” portioner, som du er inde på. Den forskel lagde jeg allerede mærke til, da jeg var norsk familiemedlem og uden at ville det ofte blev opfattet som for fremfusende, skønt jet efter danske forhold var yderst velopdragen.

    Breivik var et vendepunkt, og i øjeblikket kan man nemt får det indtryk, at nordmændene har gjort tragedien til en sejr for norsk selvgodhed, og at man frit lader heksejægerne om at udnævne nogle få ansvarlige, alene fordi disse ikke har smidt sig i støvet for politisk korrekthed men i stedet har påpeget behovet for åben diskussion om fælles tiltagende problemer.

    Dermed gør heksejægerne befolkningen til slaver af politisk korrekthed, og på nuværende tidspunkt hælder jeg mest til, at den vil forblive i denne tilstand, indtil den forhåbentlig opdager, at tidsånden er vendt, fordi den politiske korrekthed er blevet bekæmpet af andre og mere modige befolkninger, der trækker udviklingen i en anden retning end den nuværende.

    Jeg håber, at et sådan udvikling vil finde sted, skønt sikker kan jeg jo ikke være. Men indtil da krydser jeg fingre for de ganske få modige normænd, der har turdet sige fra. Jeg er holdt op med at deltage direkte i deres debat, og ellers synes jeg kun at jeg kan støtte dem ved at kritisere de mange af deres landsmænd, der først og fremmest hytter deres egne skind og tier.

    Denne tavshed er skæbnesvanger for Norge, og i stedet for altid at prale af al det, de mener at være bedst til og at berømme sportspræstationer, kunne de passende tage et nærmere kig på egen passivitet der, hvor det virkelig gælder.

    Gode venner siger fra, og jeg har været en god ven af “mit andet land” men føler mig også tiltagende provokeret af dets sløvhed og selvgodhed. Især fik jeg nok af de mange industrifremstillede, stive roser fra Holland (formoder jeg). Kunstigt så det ud, da de blev rakt mod himlen, og kunstige var de.

    Kommentar by MetteD — 1. september 2011 @ 11:00

  10. Politikerne er total sindssyge, og selvfølgelig indhenter realiteterne dem en dag. De fremlægger en virkelighed, der kun kan føre til kaos. 80 % af politikerne skulle udskiftes med magt. Em bande social kriminelle hverken mere eller mindre. Vi bliver nødt til at sætte tingene på spidsen og skærpe tonen. Det giver nok de forkerte udslag, men det er der ikke noget at gøre ved.

    Kommentar by machiavelli — 1. september 2011 @ 11:29

  11. Apropo politisk korrekthed. Her er hvad Bernard Lewis siger om Europa

    Bernard Lewis, Politisk korrekthed kombineret med multikultur fører til tankekontrol og en begrænsning af ytringsfriheden 23:10
    http://vimeo.com/19565744

    Bernard Lewis, Den 3. politiske perversion rejser sig. Tidligere var der Kommunismen, Nazismen og nu har vi Islamismen. Og den får lov til at gro pga. multikultur og politisk korrekthed.
    http://vimeo.com/19015732

    Islams frembrud i Europa, 43:20.
    http://kitmantv.blogspot.com/search/label/bernard%20lewis

    Kommentar by Tim — 1. september 2011 @ 12:52

  12. Normen er ikke domme ,de arbeider i stillhed,vil ikke ha formeget oppmerksomhet over det di fåretar seg.
    Men de er begjynt og sende flyktninger hjem.
    Men hva har dere gjort som sidder hær og skriver mange fine inlegg,jeg bare spør.

    Kommentar by emmy — 4. september 2011 @ 08:10

RSS feed for comments on this post.