3. september 2011

Dagbladet Information til angreb på Søren Espersen – tolv dage til folketingsvalget

Mange husker hvorledes det LO-ejede Tjeck kort før folketingsvalget i 2001 ‘afslørede’, at Søren Espersen var nazist. Tre år senere fik han tilkendt erstatning ved Østre Landsret, men historien medvirkede ganske givet til, at han ikke blev valgt.

Således lyder en overskrift i dagens Information, her tolv dage før valget.

(Dagbladet Information, 3. september 2011)

Artiklen er skrevet af Philip Egea Flores og Marchen Neel Gjertsen. Sidstnævnte er tidligere aktiv i Socialistisk Ungdomsfront, og var tilbage i 2005 kandidat for Enhedslisten i Odense.

Fra Danskfolkeparti.dk – Dagbladet Information bringer falsk artikel om indfødsret.

“Dansk Folkepartis udenrigsordfører, Søren Espersen er rasende og chokeret over dagbladet Informations forsidehistorie i dag, lørdag den 3. september, hvori han citeres for at foreslå, at kun personer, som har “dansk blod” i årerne skal kunne opnå dansk indfødsret.

“Det er en nedrig artikel med rent ud falsk indhold, som Information her bringer til torvs. …” siger Søren Espersen.

“Jeg kunne aldrig nogensinde få de ord i min mund at tale om “dansk blod”, siger Søren Espersen. “Sådan snak er ren nazistisk tankegang og sprogbrug, og det er forfærdeligt, at Information vil synke så dybt, at de lægger sådanne ord i min mund. Det stinker ærligt talt fælt af DF-bashing!”

“I et månedgammelt interview med den norske avis, Verdens Gang, har jeg sagt, at det er min personlige holdning, at loven om dansk indfødsret måske kunne strammes, således at indfødsret som overordnet princip kun kan erhverves, hvis enten far eller mor er dansk statsborger. Nøjagtig den samme formulering fremgår af min hjemmeside – under rubrikken “holdninger”, hvori det ordret hedder: “Der skal strammes yderligere op med hensyn til tildeling af dansk indfødsret. Jeg foretrækker personligt, at loven ændres, således at dansk indfødsret som overordnet princip kun kan erhverves, hvis enten far eller mor er dansk statsborger.”

“Det forholder sig eksempelvis sådan i USA, at man i dag som overordnet princip bliver amerikansk statsborger, hvis enten far eller mor er amerikansk statsborger – men det betyder jo ikke, at man ikke af anden vej kan få amerikansk statsborgerskab. Det kan man få, hvis man ellers lever op til en række stillede krav. Det er det præcist samme princip, jeg personligt som en mulighed kunne se indført i Danmark”, siger Søren Espersen…”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/28399/trackback

49 Comments »

  1. At statsborgerskab kunne opnås af få der har udført gerninger af format for danske eller Danmark, ville jeg finde var det bedste udgangspunkt, såfremt der er flertal for noget sådan skulle kunne finde sted.
    Er krav høje er der ingen eller meget få udefrakommende der gives statsborgerskab til pr. år. Krav bør selvsagt være meget høje, næsten uindfrielige, det er en særlig gunst, der kan gives såfremt ifald det kommer dertil, det er ikke noget let, ejheller en vare som andre, det drejer sig om.

    Alle stater bør behandle deres borgere godt.

    Kommentar by Peter Buch — 3. september 2011 @ 18:59

  2. Information indrømmer nu ved en udtalelse fra chefredaktøren, at de løj da de skrev “dansk blod”. Espersen har ikke udtalt sig om “dansk blod”, men om den juridiske konstruktion “dansk statsborgerskab”.

    Man kan idag uden problemer være araber med 100% arabiske aner, arabiske koner og arabiske børn, ikke tale et ord dansk, være bosat i Gaza, og alligevel stadig have dansk statsborgerskab.

    Kommentar by Henrik — 3. september 2011 @ 19:06

  3. Husker en beretning om en 101 årig mexikansk kvinde, boet 100 år i USA og stadig kunne hun ikke et ord engelsk, og nu søgte hun om statsborgerskab. Da familien blev spurgt om årsagen til dette kunne datteren langt over 50 dårligt udtrykke sig på engelsk, men fik dog gjort klart at morens beslutning om at blive statsborger efter alle disse år, var på grund af hendes gamle grænsepasseringskort der ikke længere var gyldigt så hun kunne komme tilbage til U.S. efter at have været på besøg hos familien i Mexico. ….hun skulle bruge et pas.

    Jeg har selv kendt flere pakistanere der har boet her i landet i årtier og ikke kan gøre sig forståelig på dansk. Så svært er vort sprog dog heller ikke, hvis der er en ægte vilje og interesse.

    Information har trods alt kun en lille frelst læserskare, så skaden er måske ikke så stor, men at artiklen får lov at slippe gennem redaktionens “filter” som må være ret så stormasket er endnu et eksempel på journalistik med en dagsorden, og ikke en nyhedsformidling.

    Kommentar by synopsis-olsen — 3. september 2011 @ 19:53

  4. Hvad er der galt med en “Dansk Blod” regel?

    Jeg foreslår at fuldt statsborgerskab kun kan tildeles personer der er direkte efterkommere af mindst én person der havde dansk statsborgerskab før 1965, subsidiært ægtefæller til personer der opfylder ovennævnte.

    Familiesammenføring i Danmark skal ej heller tillades for personer der ikke opfylder ovennævnte.

    Så skulle den ged være barberet.

    Kommentar by Træt — 3. september 2011 @ 19:55

  5. Der er da kun et svar til den slags påstande, en retssag med krav om fængsling, både til redaktøren og “journalisterne”.

    Det ligner efterhånden en planlagt aktion mod Søren Espersen. Det kan et Demokrati, som det Danske, ikke sidde overhørigt.

    Kommentar by Santor — 3. september 2011 @ 19:59

  6. Jamen det kører jo helt efter den venstreorienterede bog. Hvis ikke venstrefløjens løgne virker, så kommer LO’s løgnagtige fup reklamer, derefter kommer bagvaskelser, og hvis det heller ikke virker, så kommer truslerne og volden. Og hele svineriet med mediernes hjælp.
    DF 90 MANDATER ELLER UNDERGANG.

    Kommentar by Fritz — 3. september 2011 @ 20:00

  7. Hør man kan bare ikke gå rundt og råbe racist af andre folk og brændemærke dem. Det er det venstrefløjen vinder på. DET BLIVER SKAMBRUGT! Der skal søsættes en lov, som tager hånd om dette problem.
    Hvis man nævner det mindste om venstrefløjen så råber de: skræmmekampagne UDEN NOGEN FORM FOR MENING.

    Kommentar by Tim — 3. september 2011 @ 20:32

  8. Off-topic
    Nicolai Sennels Video…han er faktisk rimelig god til sang og guitar
    http://www.youtube.com/user/nicolaisennels#p/a/u/0/ebHZDF_bwUo

    Kommentar by Tim — 3. september 2011 @ 20:39

  9. Det er ækelt, intet mindre. Et retsligt begreb gøres til et spørgsmål om racehygiejne, på et ikke eksisterende grundlag tolkes Søren Espersen som nazist, hvormed man ganske behændigt udelukker ham og Dansk Folkeparti fra de stuerene. Man er så optaget af, at opbygge et fjendebillede, at man ikke hører hvad han siger.

    Se f.eks. diskussion inde på information hvor en debattør fremfører begrebet som synonymt med blod. Så meget for tonen, sproget og dets indflydelse på virkeligheden.

    Det næste skridt bliver vel at gøre Grundloven til et hadskrift, ala Mein Kampf og Koranen, ak! Grundlag? Den giver ikke rettigheder til folk på den anden side af kloden…det er de såkaldte Konventioner til.

    P.S. Det er sjovt som alt er en social konstruktion og derfor til forhandling, mens de Internationale Konventioner nævnes med lige del andagt og fanatisme. Giver de Internationale Konventioner også adgang til 72 jomfruer i paradis, eller kun verdslig indflydelse, f.eks. adgang til jomfruelige pengekasser i EUSSR?

    Der findes kun stat og Barrosso er hans profet.

    Kommentar by Michael Stirner Jensen — 3. september 2011 @ 21:09

  10. Den artikel är även sett genom Informations ganska suddiga ögon, helt under lågmålet och visar enbart hur illa det står till på den tidningen.

    Kommentar by Peer Pedersen — 3. september 2011 @ 21:19

  11. “Hvad er der galt med en “Dansk Blod” regel?”

    Alt.

    Angående Informations løgne, så siger Espersen klart i artiklen i VG: “Vi har bunker af nye danske statsborgere nu, og deres ægtefæller, som de henter hertil, skal ikke kunne blive statsborgere, men deres børn kan”

    Selv den mest indskrænkede læser kan se, at Espersen her taler om “ny-danskere”. Så hvis man skal kigge på det i praksis, betyder dette, at en mand fra f.eks. Irak, der er kommet til Danmark på et tidspunkt og har fået dansk statsborgerskab, godt kan finde en ikke-dansk kone. hun kan bare ikke opnå statsborgerskab. Men deres børn kan godt. Disse børn vil ikke have én dråbe “dansk blod” i sig, men ifølge Espersen, har det ingen betydning for deres mulighed for at opnå dansk statsborgerskab og blive danske.

    Det er det der bliver sagt. Alligevel tillader Informations chefredaktør Christian Jensen sig at sige, at dansk blod kontra dansk statsborgerskab er “konsekvensen af hans eget forslag”. Nej, det er en løgn. I ovenstående eksempel er der som sagt ikke én dråbe dansk blod, men alligevel er de og deres efterkommere fuldt ud danske statsborgere ifølge Espersens idé, som jo klart går ud på at mindske familiesammenføringer og tvangsægteskaber med fætter Walla fra Langtbortistan. For Information var det dog ikke nok, at nøjes med at tale imod dette. Der skulle bevidste løgne til.

    Mediernes verbale attentatforsøg mod Dansk Folkeparti kender efterhånden ingen grænser, og lige Espersen er i disse dage af en eller anden grund et ekstra yndet mål, da Informations løgn kommer kun få dage efter Ritzaus Bureau antydede, at familien Espersen blev forgyldt med et millionbeløb, fordi Søren Espersens kone, som iøvrigt er jødisk, ikke dansk født og folketingskandidat for Dansk Folkeparti, driver det firma der står bag en del af Dansk Folkepartis valgannoncer og reklamer.

    Desværre er der én og kun én vinder i alt dette. Information selv. De har opnået det de ville, hvilket man tydeligt kan se på læserkommentarerne på deres egen hjemmeside, hvor der fra såkaldte almindelige mennesker bliver spyet et ekstraordinært had mod DF. Missionen fuldført. Løgnen nedskrevet for eftertiden.

    Det kræver en stor portion nederdrægtighed, at kunne lyve om andre menneskers intentioner, og slippe af sted med det. Information klarer opgaven med bravour.

    Kommentar by Michael Jensen — 3. september 2011 @ 22:09

  12. Hvis Espersen virkeligt vil have amerikanske tilstande på indfødsretsområdet, så siger jeg velbekomme. Er manden idiot eller taler han, som Information påstår, udenom?

    Hvad er der iøvrigt galt med, at man skal have dansk blod i årerne, være af dansk slægt, for at få dansk indfødsret? Espersen og DF kæmper vel for at bevare Danmark som det danske folks nationalstat?

    Kommentar by Dog of God — 3. september 2011 @ 22:50

  13. “Artiklen er skrevet af Philip Egea Flores og Marchen Neel Gjertsen. Sidstnævnte er tidligere aktiv i Socialistisk Ungdomsfront, og var tilbage i 2005 kandidat for Enhedslisten i Odense.”

    Det fremgår dog ikek af linket, der omtaler hende svømmeren, der agerede under falsk navn på facebook

    Kommentar by x — 3. september 2011 @ 23:01

  14. Jo. det er meget godt, med dansk blod for statsborgerskab. Det er faktisk kun denne vej der kan gået, hvis man skal ungå, arabiske optøjer. Jeg tænker ikke på noget tidspunkt på racerenhed. Jeg tænker mest på, om dk kan blive er araberfri og Islamfri nation, med selvbestemmelse og høj levestandard. Det var jo dejligt, at kunne være fri for at se på disse omvandrende kludetæpper hver gang man er i byen. Så undgår man at skifte fortov når man ser den. Det kunne jo være en bombe indbygget i kludetæppet. Til de unge piger og deres forældre vil jeg kun sige. TAG ALDRIG EN ARABER ELLER EN MUSLIM FOR GODE VARER. DET FØRER IKKE TIL NOGET GODT MED DETTE BEKENDTSKAB. !!
    Retsamfundet i danmark, kan ikke kaldes et retsamfund, så længe der er Muhamedanere her.!! Søren Espersen er inde på det helt rigtige, hvis opgøret med Islam og den usædelige koranen skal undgåes, i for af en borgerkrig.
    Skide med Barosso og hans EU. Skide med Bai ko noon og hans infiltrerede FN og dens konventioner. Gud bevare danmark. !!
    Til 9. vil jeg sige: Grundloven er alerede et hadskrift, Grundloven er kastet i grams.!
    Selve grundlovens er blevet brudt.
    -forfatningens og styreformens idé og struktur. Højforræderi er observeret. (§§ 3, 13, 34, 56).
    – Indfødsretten kastes i grams (§44).
    – Domstolenes adskillelse fra forvaltningen (§62).
    – Trosfriheden (§§ 66,- 69).
    – Boligens ukrænkelighed (§ 72).
    – Ejendomsretten (§73,1).
    – Retten til fri og lige adgang til erhverv (§74).
    – Forbudet mod censur (§77).
    – Påbudet om opløsning af foreninger med forbryderiske formål (§78).
    – Mødefriheden (§79).

    Kommentar by Charles Nielsen — 3. september 2011 @ 23:07

  15. Marchen Neel Gjertsen opstillet for Enhedslisten

    http://www.tv2fyn.dk/article/29072:Marchen-Neel-Gjertsen

    Kommentar by x — 3. september 2011 @ 23:17

  16. -> 13 x

    “Det fremgår dog ikek af linket, der omtaler hende svømmeren, der agerede under falsk navn på facebook”

    Cirka midt på siden i den linkede post, viser jeg et udsnit af SUF’s blad ‘Blomster & Barrikader’. Den tidligere Urias-post, der dokumenterer hendes kandidatur for Enhedslisten er nu indsat i slutningen af samme sætning.

    Kommentar by Kim Møller — 3. september 2011 @ 23:33

  17. Og nogle påstår, at det ikke betyder noget hvilke politiske sympatier og antipatier journalister har, tsk tsk. Naturligvis betyder det noget for deres vinkling og valg af historier.

    Kommentar by Frihed — 3. september 2011 @ 23:36

  18. Nu er vi åbenbart to, der kommenteret under nick’et “x”…

    Kommentar by x — 4. september 2011 @ 07:20

  19. […] Uriaposten 3 september 2011 – Dagbladet Information til angreb på Søren Espersen – tolv dage til folketingsvalget […]

    Pingback by Mener Søren Espersen at Israel praktiserer nazistisk politik? Spørgsmål om verdens gang i Det Hvite Danmark » Balder Blog — 4. september 2011 @ 07:55

  20. Ifbm. et foredrag med Geert Wilders i Trykkefrihedsselskabet, greb jeg Fru Marchen i at lyve i en artikel, og jeg kunne dokumentere det. Efter lidt sniksnak ændrede Information i den oprindelige artikel uden et ord. Kvalmende!

    Kommentar by Claus Kvist Hansen — 4. september 2011 @ 08:04

  21. Det som Espersen ikke vil stå ved når det gælder Danskerne, nemlig at bruge blodslægtskab som kriterium ved tildeling af statsborgerskaber, praktiseres i særlig grad af Israelerne. Mon Søren Espersen vil kategorisere det som ‘nazistisk politik og sprogbrug’ når det gælder hans israelske venner, der i høj grad betjener sig af sådanne begreber?

    Desuden bruges det også af Tyskland den dag i dag, og jeg er temmelig sikker på at der er rigtig mange flere eksempler at finde verden over.

    Hvorfor skal Søren Espersen så fordømme det som ‘nazistisk’?

    Jeg kan ikke se andet end at han er en stor hykler.

    Mener Søren Espersen at Israel praktiserer nazistisk politik?

    Kommentar by Balder — 4. september 2011 @ 08:06

  22. Da statsborgertildeling, i forsøg på befolkningsudskiftning og undergravelse af samfund generelt er benyttet som middel dertil, dokumenterbart lokalt siden indfødsrettens oprettelse http://www.denstoredanske.dk/Danmarks_geografi_og_historie/Danmarks_historie/Danmark_1536-1849/Indf%C3%B8dsretten er det set herfra langt bedre at benytte sig af forekomst af opviste gerninger, respektivt fravær af sådanne, til gavn for folk og land, som nævnt i postens første kommentar, som kriterier for statsborgertildeling, end at ville inddrage noget med blod eller ophold for aner i riget et bestemt år.

    Andre folks kriterier for statsborgertildeling er vel deres sag. Eller er det bedre med ens internationale regler også på dette område?

    Kommentar by Peter Buch — 4. september 2011 @ 09:32

  23. “Hård udlændinge- kurs flytter ikke stemmer”

    Det vurderer professor

    Citat ekstrabladet.

    Enhver udtalelse fra en professor tosse skal man på forhånd være fuldstændig ligeglad med. Man kan ligeså godt spørge sin hund.

    “Wovse! “Er der stemmer i en hård udlændingepolitik?” “Vov! vov! ja selvfølgelig!” vov! vov!”

    Kommentar by machiavelli — 4. september 2011 @ 09:51

  24. #19

    God pointe, Balder, mht Israel. Men man skal så også huske på, at der er historiske og ikke mindst praktiske årsager til det, e.g. hvis alle der kaldte sig jøder kunne flytte til Israel, vil landet post-1948 jo hurtig bliver overbefolket, ustruktureret, m.m. I den situation er det ikke nok bare at konvertere til jødedommen.

    Jeg tror ikke Espersen har tænkt på “blod” i det her sammenhæng, men problemet er at Information ikke gad kontakte ham (ikke mindst at vi andre ikke har adgang til lydbåndet). Nu kan han så forklarer, at det var ikke det han mente, han tænkte på “administrativt statsborgerskab”, men så har man så den fordel, at man jo altid kan anklage ham for at lyve, bortforklare, efterrationaliser, m.m. netop fordi han aldrig fik mulighed for at forklare sig i første henseende.

    Kommentar by Eleutheria — 4. september 2011 @ 10:49

  25. […] Uriaspostens kommentariat kører nogen lidt af sporet og går ind i en realitetsdebat på Inflamations falske […]

    Pingback by Informations nazi-kampagne burde være et wakeup-call til de borgerlige « Kimporatoriet — 4. september 2011 @ 11:00

  26. Information læses af en masse indflydelsesrige kulturpersoner. Hvis de er ordentlige mennesker, tager de afstand fra denne infame svinestreg.

    For øvrigt mener jeg at EU bør være et vigtigt tema i valgkampen. Det er sandsynligt at den truende opløsning af EURO-samarbejdet og af selve EU (pga. de finansielle kriser i mange medlemslande), vil styrke de kræfter der vil et meget centralistisk styret EU med undertvingelse af medlemslandenes selvstændighed som mål.

    Kommentar by Niels P. — 4. september 2011 @ 11:27

  27. Iøvrigt følger Søndags-Berlingerens satiretegner på side 2 op og tager Infamations løgneoverskrift for gode varer. Tegneren er dog så “morsom” at fremstille Søren Espersen som Dracula, men løgnecitatet viderebringes, også efter at det er påtalt og dementeret.
    Skuffende.

    Kommentar by Gunnar Biering — 4. september 2011 @ 11:37

  28. Espersen er i rigtig fint selskab, hvis det kan trøste. Reagan blev klandret for at være krigsgal, blev kaldt en “ekstremist” ved begyndelsen af hans politiske karriere, og en “elskelig tåbe” lige efter hans valg som præsident. “En revolversvingende cowboy.” Barry Goldwater blev kaldt “psykologisk uegnet som præsident,” “følelsemæssig ustabil,” “umoden,” “en kujon,” “i svær grad psykotisk,” paranoid,” en “massemorder,” “amoralsk og umoralsk,” en “kronisk skizofren,” og en “farlig galning.”

    En psykiater meddelte vammelt, at Goldwater havde en “slående lighed med Hitlers autoritarisme, om ikke helt identisk med Hitler selv.”

    Der kunne nævnes talrige eksempler på tilsvininger af højrefløsjpolitikere der senere hen fik stor succes og megen respekt.

    Jo, Espersen er i fint selskab. Og mon ikke de fleste med et sundt sind, ikke kan gennemskue direkte journalistløgne?

    Kommentar by synopsis-olsen — 4. september 2011 @ 12:21

  29. Nyt æresmord?
    http://www.bt.dk/krimi/bror-anholdt-for-drab-paa-soester

    Kommentar by Tim — 4. september 2011 @ 12:25

  30. Lystløgnerne på DesInformation bør huske på ham her:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Walter_Duranty

    I øvrigt er Marchen Neel Gjertsen langt fra den eneste med baggrund på den voldelige venstrefløj som DesInformation aflønner med skattekroner.

    Her er en anden: http://www.information.dk/journalist/nina-trige-andersen

    Kommentar by Hans Und — 4. september 2011 @ 12:38

  31. Det var også Information, som i sin tid sværtede Henrik Gade Jensen med nazisympatier? Gade Jensen fik oprejsning i injuriesagen mod Information.
    Nu er Information igen ude med nazisværten – denne gang er det Søren Espersen som må lægge navn til. Information burde få en lærestreg i retten for denne svinestreg mod Espersen.

    21 Balder
    Nu forholder det sig jo ikke sådan, at verden er fuld af jødiske nationer. Hvordan sikrer man bedst den eneste jødiske stat i hele verden i et inferno af fjendtlige islam-stater?
    I øvrigt, så var der vist ikke mange af de en million russiske immigranter i begyndelsen af 1990´erne, som havde jødisk blod i årerne. Men fint at de kom til Israel, så der er større chance for at demografien ikke tipper til fordel for islam-tilhængerne.

    Kommentar by Johansen — 4. september 2011 @ 12:55

  32. De bliver ALDRIG stuerene….så simpelt er det bare….fascister og løgnere!

    Kommentar by Tim — 4. september 2011 @ 13:04

  33. Ved nogen om Information angiver nogen særlig grund til at historien skal på forsiden nu? Interviewet fra Norge er trods alt flere måneder gammelt.
    Jeg orker ikke selv at pløje mig igennem litervis af blodrødt gylle fra den kommunistsprøjte for at grave efter undskyldningen (hvis der er en som kan publiceres?), men der er måske andre, der har stærkere briller end jeg?

    Kommentar by Hertz — 4. september 2011 @ 13:49

  34. >29 Tim.
    Måske. Billedet af gerningsmanden udelukker ikke, at han kunne have sin oprindelse udenlands.
    Men politiet ikke kender familien i forvejen, så …
    Se
    http://ekstrabladet.dk/112/article1613510.ece

    Kommentar by Hertz — 4. september 2011 @ 13:52

  35. I kl. 1 radioavisen sagde de at EDL havde demonstreret i dag, anført af deres leder, højreekstremisten Tommy Robinson ! De blev mødt af en gruppe antifascister !! Det vil altså sige ifølge DDR, at EDL er fascister !!!
    Der efter var der giro 413, og den første sang der blive ønsket var, I Danmark er jeg født, den sang skulle selvfølgelig fremføres af en HisPrutTarifa perker !!!
    Hvad fanden er det er foregår, vi bliver daglig pisset op og ned af ryggen.
    Det sker at ABB barometeret svinger over i positiv, når DDR propogandere på den måde.

    Kommentar by Svinet — 4. september 2011 @ 14:18

  36. Kørte politiet ikke ind i mængden? Har i ikke set klippet fra London?
    Til sidst ser man politiet komme forbi.
    Det ser da mere ud til at politiet selv ber om de problemer. Man kan da bare ikke køre en bil ind i en mængde, fordi islamister benytter sig af PR.

    Jamen DR skulle nedlægges og sættes ud på markedet ligesom ALT ANDET. Det er statsbetalt propaganda. Jeg gentager LAD VÆRE MED AT BETALE LICENS OG KÆMP MOD DDR!

    Kommentar by Tim — 4. september 2011 @ 14:50

  37. Hold kft hvor har jeg lyst til at sparke Wahid i løgene…
    Der er jo ingen af de politiske korrekte der tør sige noget til ham
    Imam afviser forslag om at stemme
    http://jp.dk/indland/indland_politik/article2534811.ece

    Kommentar by Tim — 4. september 2011 @ 15:00

  38. –>31 Johansen og Eleutheria

    Johansen: “Nu forholder det sig jo ikke sådan, at verden er fuld af jødiske nationer.”

    Nej, og det samme gælder danske nationer; jeg kender kun én. Og for at tage en anden vinkel på citatet: “verden er ikke fuld af jødiske nationer”, Nej, men den jødiske nation i en lidt bredere betydning fylder nu helt godt i det meste af verden i forhold til det antal medlemmer den har. Og i øvrigt er danskerne ikke ansvarlige for jødiske nationers skæbne, men kun for deres egen.

    Jeg angriber ikke det faktum at man bruger blodslægstskabs-begreber, jeg argumenterer (i min artikel på bloggen) netop for, at det er den mest naturlige ting i verden at tage hensyn til.

    Hvad angår Jøder, så begrænser dette syn sig ikke til praktiske overvejelser og israelske love i den anledning. Overrabbiner Bent Lexner mener f.eks. at blodet har så meget indflydelse, at det derfor er meget nemmere at konvertere f.eks. en kvinde med en jødisk far, der officielt ikke gælder som Jøde, end en person uden nogen som helst jødiske aner til Jødedommen. I Jødedommen står blod centralt. Ved siden af de lempelige regler der eksisterer for almindelige dødelige, og eventuelle hensyn til aktuelle interesser for staten Israel (såsom tilstrømning af kvalificeret arbejdskraft, potentielle soldater osv.), har man jo en slags dynastier af rabbinere, såsom Cohen og Levi, som er en slags ypperstepræster. For disse folk gælder meget strikse regler for hvem de må gifte sig, og få børn med. De ortodokse af forskellig støbning falder måske et sted i mellem. Lad dem have deres tro i fred, men lad mig have mine egne opfattelser der er beslægtede, men ikke enslydende.

    Men her med Espersen-episoden ser vi således igen det jeg kalder ‘Seidenfaden-strategien’ (at score sekundærgevinster ved retoriske tricks og falske / skæve beskyldninger) på fuld kraft, og en Søren Espersen der tager biddet: I stedet for at holde sig til, at han ikke har sagt det som bliver lagt ham i munden, kammer han helt over, og begynder at kalde de mest naturlige ting i verden, for ‘nazistisk’. I Tyskland ser man endnu mere groteske eksempler på at alt der på nogen måder kan forbindes med det tredje rige er tabu. F.eks. udtryk som ‘Mutterliebe’. Det er jo ren Nazisme!

    Det at forsøge at opretholde tabuet omkring ting som “blodslægtskab”, og i øvrigt på mange andre områder og emner, og tilslutter sig resten af det det kulturradikale verdensbillede, og dets dogmer for at være stuerent, og i hvert fald ikke for meget ude af trit med det herskende paradigme, kunne man måske kalde for ideologien “Frankfurterskolen-light”.

    Således scorer det kulturradikale parnas igen en gratis gevinst. Lige som Bo Lidegaard i sin diskussion med Pia Kjærsgaard i Deadline (? tror jeg) forsøgte at få hende til at være med på, “at deportation af de fremmede aldrig kan komme på tale”, og at diskussionen derfor må begrænse sig til hvordan man integrerer dem. Allerede før han begynder diskussionen, har han kridte den fælles bane op hvis ikke man med det samme protesterer.

    Derudover er det indlysende at den fortsatte misbrug af snak om nazisternes forbrydelser til snart ethvert tænkeligt formål, men især til at hvidvaske egne ugerninger er kontraproduktivt i det lange løb. Uanset hvor meget man kan hade nazisterne, kan det ikke nytte noget at købe den billige udlægning af historien. Sagen er nemlig, at det er de samme sejrsmagter og befriere fra den gang, der nu fortsætter kampen med etableringen af den nye grænseløse verdensorden.

    Vi kan ikke blive ved med at basere vores historieforståelse på propaganda der kommer fra de samme kræfter, der nu af al magt prøver at ensrette verden og tvinge den ind under sin kontrol. Vi ved efterhånden godt at det nazistiske regime var nogle fæle karle. Der er ingen grund til at blive ved med at hamre på det, overdrive det, tage det ud af en sammenhæng, eller bruge det som syndebuk og sammenligningsmateriale eller affaldsskakt for alverdens slemme ting.

    Men det er måske et symptom på en lille nations usikkerhed om egne dispositioner i fortiden, der gør at man nu hvor man er i sikkerhed, kan give den slagne fjende nogle gode spark efter i nyrerne. Lidt lige som Fogh i sin berømte tale om samarbejdspolitikken. Kort efter stak helten af, og blev NATOs talehæmmede bugtalerdukke. For at vise hvor rigtige vi er, må vi lige skynde os ud på gaden og finde nogle piger vi kan skaldklippe. Og midt i alle disse bestræbelser for at være politiske korrekte og moderigtige, opdager man ikke en gang at man faktisk er i gang med at lave den samme fejl én gang til. Nemlig det at lefle, for de for tiden stærke og dominerende kræfter, uden hensyntagen til selvstændige moralske overvejelser, og at agere som disse kræfters nyttige idioter, mod lidt flatterende omtale og nogle industrikontrakter.

    Jeg hørte for en uges tid siden angrebsminister Charlotte Sahl Madsen kvidre om (i det program efter Deadline), at vi skam fik noget godt militærudstyr fra amerikanerne, som vi ellers ikke ville have fået, for den indsats vi leverede i Libyen, inden jeg nåede at lukkede for stanken af den åbne septiktank. Men jeg har det selvfølgelig båndet, så en dag når jeg fatter mod sætter jeg måske en klemme på næsen, og vil jeg måske forsøge at finde ud af hvor mange andre goder Danmark mon havde fået, som betaling for at dræbe i tusindvis og smadre et nogenlunde velfungerende land med hvilket vesten havde tætte forbindelser.

    Kommentar by Balder — 4. september 2011 @ 15:05

  39. Det er sjovt som alt er en social konstruktion og derfor til forhandling, mens de Internationale Konventioner nævnes med lige del andagt og fanatisme.

    SPOT ON!!!

    Kommentar by Stormen fra Nord — 4. september 2011 @ 16:11

  40. Informations løgne. Balder Blogs løgne. Comme ci, comme ca.

    “landet uddeler nemlig som hovedregel udelukkende statsborgerskaber til fremmede, hvis de kan dokumentere mindst én jødisk forfader/moder.”

    Nej. Det er ikke nogen “hovedregel”. Law of return er bare én af de måder man kan få statsborgerskab i Israel på. Den omfatter iøvrigt også konvertiter og ikke-jødiske ægtefæller til jøder, så heller ikke noget blodprincip her.

    Omkring 4½ procent af Israels befolkning er folk som hverken er jøder eller arabere (der blev nationaliseret med statsborgerskab fra 1948 og fremefter), men derimod er kommet udefra og har fået israelsk statsborgerskab.

    Kommentar by Michael Jensen — 4. september 2011 @ 17:15

  41. @36
    Hvordan er det I/du undgår at betale licens. Er der en måde at slippe fri på. Problemet er jo, at hvis man ikke betaler, så ender man efter et vist antal rykkere i Ribers, og det er der jo ingen, der ønsker. Så helt konkret, hvad gør I/du.

    Kommentar by Ciska — 4. september 2011 @ 17:18

  42. Selv hvis historien dementeres har Information opnået det de ville, nemlig at sylte DF og Søren Espersen ind i en Nazi lignende retorik.’
    Historien figurerer stadig rundt om på anti DF medier, Berligske har den og DR Update, så selv et dementi vil ikke kunne rette skaden op.
    Joseph Goebels sagde at hvis en løgn blev gentaget ofte nok, blev den til sidst til en sandhed. Det er præcis den metode Information benytter.
    Det er underligt at et blad der bryster sig af at være interlektuelt, benytter de mest usle propaganda tricks. End ikke Ekstra Bladet og BT er så nedrige.

    Kommentar by Grisling — 4. september 2011 @ 17:30

  43. #38

    “Hvad angår Jøder, så begrænser dette syn sig ikke til praktiske overvejelser og israelske love i den anledning.”

    Nu er jeg ikke helt med på hvad du derefter lægger op til i den paragraf. Men det har sin rigtighed, at pointere at det ikke kun begrænser sig til praktiske overvejelser. Det er klart man skal også have teologien med. Det er jo sådan, at det begyndte. Og derfor taler det for, at det slet ikke bør indføres i et dansk system. Men teologien har så heller ikke vist sig, at være det største problem for Israel. De komplikationer der har været, har været juridiske, dvs. praktiske, og de opstod efterfølgende. Se bl.a. Shalitah retssagerne der kørte i 70erne omkring 20 år efter lovens indførsel, i deres højesteret, om børn født i Israel af en jødisk far og ikke-jødisk mor.

    “Men her med Espersen-episoden ser vi således igen det jeg kalder ‘Seidenfaden-strategien’ (at score sekundærgevinster ved retoriske tricks og falske / skæve beskyldninger) på fuld kraft, og en Søren Espersen der tager biddet: I stedet for at holde sig til, at han ikke har sagt det som bliver lagt ham i munden, kammer han helt over, og begynder at kalde de mest naturlige ting i verden, for ‘nazistisk’.”

    Nu er han jo blevet beskyldt for at være en Nazist før, som Kim har pointeret. Jeg kan godt forstå, at han reagere som han gør. Men du har ret; Espersen tager biddet. Information lægger fælden og han hopper i med begge ben.

    “Det at forsøge at opretholde tabuet omkring ting som “blodslægtskab”, og i øvrigt på mange andre områder og emner, og tilslutter sig resten af det det kulturradikale verdensbillede, og dets dogmer for at være stuerent, og i hvert fald ikke for meget ude af trit med det herskende paradigme, kunne man måske kalde for ideologien “Frankfurterskolen-light”.”

    Der vil jeg sige, at jeg er uenig. For det første ser jeg ikke noget tabu i et dansk sammenhæng. Og hvis vi er ude i en egentlig kritik af -noget- og den kritik af det noget skal kvalificeres, som tagende del i en Frankfurterskole-ideologi, så må det retfærdiggøres. Her er der blot tale om en association (kan vi så ikke kalde alt “light”?!). Hvis kommentaren går på Tyskland, fred være med det, men her i landet, er der masser af mennesker, rød som blå, der af forskellige grunde, finder tanken om “blod” og “statsborgerskab” bizar i et dansk sammenhæng. Eller, jeg gør i hver fald og det tror jeg også Espersen gør.

    “Derudover er det indlysende at den fortsatte misbrug af snak om nazisternes forbrydelser til snart ethvert tænkeligt formål, men især til at hvidvaske egne ugerninger er kontraproduktivt i det lange løb. Uanset hvor meget man kan hade nazisterne, kan det ikke nytte noget at købe den billige udlægning af historien. Sagen er nemlig, at det er de samme sejrsmagter og befriere fra den gang, der nu fortsætter kampen med etableringen af den nye grænseløse verdensorden.”

    Jeg er ikke med på hvad den “billige udlægning” af historien skulle være. Der er ingen tvivl om, at politikere som Pia Kjærsgaard og andre på den politiske højrefløj i den grad er offer for associationstricket (som Kim også har pointeret flere gange på bloggen). Pia Kjærsgaard bliver eksempelvis tit tegnet med Hitler overskæg af såkaldte radikale anti-facister. Det er et misbrug af politikeren Kjærsgaard og ikke af nazismen. Hun skal forsvarer sig imod hendes egen opfattelse af nazismen først og fremmest, da man må gå ud fra at hun forstår, hvad der hentydes til. Altså, ikke et misbrug af en ideologi som nazismen.

    “Vi kan ikke blive ved med at basere vores historieforståelse på propaganda der kommer fra de samme kræfter, der nu af al magt prøver at ensrette verden og tvinge den ind under sin kontrol. Vi ved efterhånden godt at det nazistiske regime var nogle fæle karle. Der er ingen grund til at blive ved med at hamre på det, overdrive det, tage det ud af en sammenhæng, eller bruge det som syndebuk og sammenligningsmateriale eller affaldsskakt for alverdens slemme ting.”

    Det er bestemt på sin plads at blive ved med at hamre på det. Det er et ideologisk system, der ikke er værdigt til at blive genindført i Danmark (igen). At det kræver at man sætter sig ind i historien er så det der skal til. Men der hvor det går galt er når (politisk motiveret) retorik griber til slet skjulte historiske begivenheder, som når man forbinder et politisk parti med nazisme ved at spørge en politiker om de går ind for deportation eller ej (hvilket var det eksempel du var inde på, håber jeg har gengivet det korrekt); det er et misbrug af politikeren, men ikke historien om nazismen.

    Kommentar by Eleutheria — 4. september 2011 @ 17:33

  44. Rettelse: til 38 sidste afsnit:

    “Jeg hørte for en uges tid siden angrebsminister Charlotte Sahl Madsen”

    Der skulle selvfølgelig have stået angrebsminister Gitte Lillelund Bech.

    Kommentar by Balder — 4. september 2011 @ 18:04

  45. –>Eleutheria, jeg tror at du kommer delvist lidt skævt ind på hvad det er jeg siger. Men jeg indrømmer at jeg sprang lidt rund i forskellige emner og har lagt op til en del uklarhed.

    For at gøre noget af det lidt klarere, nej jeg mener ikke at det at deportere uønskede fremmede kolonisatorer og hensyntagen til blodets bånd, eller ideen om Blut und Boden er noget der er specielt nazistisk, men det er der mange der gerne vil gøre det til. Mit primære ærinde var at udstille Søren Espersens dobbeltmoral, og jeg er ikke gået så meget ind i at udstille Informations åbenlyse svinske forvrængning af hvad Espersen i virkelighed sagde. Det mener jeg ikke behøver meget mere forklaring end den vi allerede har fået.

    Anken mod Søren Espersens udtalelser bliver stående: Han forsvarer et fremmed folk der har blodets bånd i forskellige afskygninger som ledemotiv og samlende faktor i deres samfund, mens han med sine udtalelser gør det til ikke stuerent for andre at have det samme eller et lignende udgangspunkt. Og da jeg mener at den fysisk/biologiske virkelighed og overlevelse af det danske folk som historisk / genetisk enhed er meget væsentlig, og er mindre interesseret i et Danmark fuld af ‘danske demokratiske vestlige værdier’ tømt for oprindeligt dansk genmateriale, synes jeg at han skader danskernes sag.

    Dansk Folkepartis officielle politik, der nu handler om “integration”, partiets fordømmelse af etniske kriterier, dets fokusering på abstrakte begreber som “demokratisk sindelag”, og “vestlig kultur og værdier” (er Marxisme og Nationalsocialisme ikke vestlig kultur?), frem for den fysiske overlevelse af det danske folk, ideen om at “alle kan blive danske”, og “alle der vil bidrage er velkommen”, og lignende snak, vælger jeg at karakterisere som “Frankfurterskolen-light”.

    De fysiske og biologiske realiteter og de implikationer som anerkendelse af disse fysiske og biologiske realiteter medfører afvises eller benægtes, og i stedet for klamrer man sig til en ny social konstruktion af begrebet danskhed, dog med lidt tillempning, men ellers helt efter opskriften fra netop Frankfurterskolen.

    Kommentar by Balder — 4. september 2011 @ 20:02

  46. Jeg er med Balder. Det er glimrende, at han smadrer DFs bedste soldater. Det er også glimrende at smadre Israel og dermed demonstrere at vi ikke evner at holde sammen mod Islams voldtægt af Moder Jord.

    Jødeproblemet er nemlig for det første langt vigtigere end den moderne civilisations overlevelse. For det andet vil jeg hellere dø end lade sådan nogle sammenspiste kapitalister få magt eller ære. Og for det tredie er overbefolkningen jo intet problem, når musserne overtager produktionsmidlerne. Vi dør af sult og redder verden. Hvornår får Balder sit eget parti? :-)

    Kommentar by Kim Poulsen — 5. september 2011 @ 00:02

  47. >29 og 34: Nej
    Se
    http://ekstrabladet.dk/112/article1613575.ece
    Det virker _meget_ usandsynligt, at det her skulle være æresdrab.

    Kommentar by Hertz — 5. september 2011 @ 05:42

  48. Relateret indvandring og politik:
    http://www.youtube.com/watch?v=YXP-HxN-jsw
    Det andet af tre klip fra et foredrag.

    Kommentar by Peter Buch — 5. september 2011 @ 09:24

  49. ->26.machiavelli. Enig. Den statsansatte nomenklatura af lavmålsforskere tager fejl ved hvert valg og råber ULVEN KOMMER IKKE! Og alligevel kommer den ;)
    MEN det ER påfaldende så lidt, man hører i valgkampen til de verserende terrorsager.
    Lors Dukajev.
    Islamisterne, der kom fra Sverige og ville bombe JP Politiken på Rådhuspladsen.
    De fire venstreekstremister, der blev fanget da de ville terrorbrænde Politiskolen og flere andre institutioner
    Pakistansk-amerikaneren, der var med i planlægningen af Mumbai terroren og som recognocerede flere steder bl.a på JP i Aarhus og ville angribe Jyllandsposten dér og hugge hovederne af medarbejderne og kaste dem ud af vinduerne?
    Temmeligt alvorligt efter danske forhold, synes jeg?

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. september 2011 @ 10:02

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper