8. september 2011

P3-nyhedsvært: Min ledelse har forbudt mig at tale om Helle Thorning-Schmidts skattesag

BT har i dag nyt om Helle Thorning-Schmidts skattesag. I den forbindelse udspillede der sig her til morgen en yderst interessant dialog på P3. Fra Jørgen’s posterous – Hør hvordan DR beskytter Helle Thorning igennem nyhedsforbud.

“Så dummede P3 værterne sig sammen med en nyhedsoplæser. Kl ca. 08:35 imorges fandt en interessant samtale sted mellem værterne på morgenprogrammet og nyhedsoplæseren sted.

Vært 1: Og så skal jeg love for at valgkampen er begyndt at spidse til. Der jo en uge til og hvis man kigger på BT, som ligger øverst i stakken her, så står der “Ny bombe Thornings skattesag. Og når man kalder noget for en bombe, så er det noget som får plads i.. øh.. bland andet også nyhederne, men jeg har ik’ hørt noget om det i P3 nyhederne. Hvorfor er dét det?

Nyhedsoplæserinde: Åh ja, det da et meget godt spørgsmål.

Vært 1: Ja det synes jeg nemlig også

Nyhedsoplæserinde: Jeg må ikke sige noget om det. Lige nu er jeg ved at overtræde et forbud fra min ledelse.. hehe det fedt.. så det gør jeg lige.. Altså øhm.. Det er lidt sådan en sag, og nu ved jeg du også har siddet og luret lidt på den.. Det er sådan en sag, hvor man godt kan være lidt i tvivl om det der er foregået egentligt er en lovovertrædelse. Lidt ligesom.. kan i huske den gang med Lars Løkke og hans insolvens?

Vært 1 og 2: Ja.

Nyhedsoplæserinde: Hvor han sidder i et hus han egentligt ikke har råd til, og hvor vi var lidt i tvivl om.. skal vi egentlig fortælle det eller ej.. Det fortalte vi ik’, fordi der er ufattelig mange mennesker i dette land der er insolvente og det ikke en forbrydelse.

Vært 1: Og det.. jeg kan sige ud fra at have læst den her artiklen i BT, det er at der er rigtig rigtig mange som har lavet den fejl, som Helle T. også har lavet. De er kommet til at gøre sådan at hendes mand, Stephen, hun har haft hans fradrag. Og der er en ekspert der siger til avisen, at der ikke er grund til at tro det er sket med vilje og det et relativt beskedent beløb hun i så fald har fået ud af det.. i gåseøjne.. og SKAT har i øvrigt også fundet ud af det for sent. Så der en masse af de der år hvor der er sket, hvor der rigtig er.. altså hvor det er forældet. Sådan som jeg har forstået det.

Vært 2: Så med andre ord er det en skattesag, som er lidt svær at finde ud af.

Vært 1: Og det hele stammer fra en intern mail korrespondence, skriver BT, fra SKAT og Helle Thorning der jo har mailet lidt frem og tilbage omkring den skattesag der var sidst. Og den interne mail korrespondence siger Helle, hvordan i alverden er den sluppet ud til offentligheden og det er også lidt svært for alle andre at holde rede på den sag, så længe det drejer sig om nogle mails der ligger inde hos SKAT.

Nyhedsoplæserinde: Altså det kan godt være en rigtig god nyhedshistorie. Det vi bare lidt i tvivl om. Oppe på nyhederne sidder der altså nogen og gransker den nu og finder ud af hvad der er hoved og hale.

Opdate. DR’s manglende dækning af Thornings skattesag blev debatteret i Presselogen på TV2 News, hvor Nyhedsdirektør Ulrik Haagerup forklarede – i min fortolkning – at en historie der er ubelejlig for rød blok skal være bedre dokumenteret end alle andre nyhedshistorier. Fra DR Online.

“Vi bliver beskyldt for alle mulige motiver. Men vi må tage hensyn til offentligheden, til at det vi lægger frem kan dokumenteres, og til at det er væsentligt. Vi foretager redaktionelle valg, og dem står vi ved.”

Oploadet Kl. 16:51 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/28622/trackback

25 Comments »

  1. Vist holder DanMarx Radio hånden over Helle Thorning i denne skattesag, men man skal ikke skyde på P3s tre værter. De gør hvad de kan for at afdække al hykleriet hos deres chefer.

    Kommentar by Jørgen Duus — 8. september 2011 @ 17:04

  2. Så for satan…….så er der fyringsrunde på DDR, og en ting er helt sikkert, denne gang bliver der ikke strejket.

    Kommentar by Fritz — 8. september 2011 @ 17:06

  3. MSM ignorerer skatte-sagen, den er så godt som død igen. Ingen tvivl om at BT har borgerlige tilbøjligheder, men de er oppe imod et enormt apparat.

    Kommentar by Frank P — 8. september 2011 @ 17:18

  4. 1 JD,

    Enig. Jeg kommer til, at tænke på den scene i “Good Morning Vietnam” hvor værten svinger helt op over alt det der IKKE er sket.

    Der er sikkert også hæderlige folk hos DDR.

    Kommentar by Hans Und — 8. september 2011 @ 17:19

  5. Beslægtet : Følgende er overskrift på DR : – B.T. er uundværlig i bunden af fugleburet…

    Eftersom der er ikke er citattegn må det være Maria Malmdorf Laugesens egen holdning i sagen.

    Længere nede i “artiklen” er der et brugerindlæg hvor følgende står :

    “BT og EB er helt uundværlige (i bunden af fugleburet). Hav en dejlig dag derude :)”

    DR har altså redigeret i et citat til brug i overskriften og derfor må det stå for Maria Malmdorf Laugesens holdning eller også er der tale om et fejlcitat.

    Jeg ved godt hvad jeg tror

    her er linket : http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2011/Valg/2011/09/08/095918.htm

    Kommentar by PerH — 8. september 2011 @ 17:26

  6. EN opfordring til alle: LAD VÆR MED AT BETALE LICENS!

    Kommentar by Tim — 8. september 2011 @ 18:05

  7. […] …og hans børn skal gå i kommuneskole. SE også P3-nyhedsvært: Min ledelse har forbudt mig at tale om Helle Thorning-Schmidts skattesag […]

    Pingback by “Selv Stephen Kinnock skal betale skat nu…” « Snaphanen — 8. september 2011 @ 18:16

  8. Jeg kender en DR journalist. Han afslørede over for mig, at han mente det kun var venstrefløjen der havde svaret på Danmarks problemer, og så støtter han i øvrigt Villy Løgn på sin Facebook side! Imagine my surprice!

    Kommentar by Kenny Starfighter — 8. september 2011 @ 18:30

  9. Avsen – Thorning får smæk lige nu på TV2

    Kommentar by Asbjørn — 8. september 2011 @ 19:47

  10. Det understreger jo blot behovet for en privatisering og total opsplitning af Danmarks Radios de facto monopol på Radio og tildels tv. Det er helt uholdbart, at vores licenspenge skal anvendes til politisk virksomhed tilfordel for den ene side af folketinget.

    Kommentar by Polka Charlie — 8. september 2011 @ 21:43

  11. Helle Thorning snor sig behændigt uden om skattespørgsmål og siger som rigtigt er, at der er IKKE nogen sag, nej men havde det ikke været fordi sagen var forældet, så havde der skam været en skattesag, så havde hun skulle betale omkring 150.000 kr. tilbage. Jeg har i hvert fald IKKE tiltro til denne plattenslager

    Kommentar by Ingolf — 8. september 2011 @ 21:55

  12. Vildt Kenny !

    Hvor sygt er det ikke lige !

    100 på at han ikke også kunne spille guitar , så snakker vi jo “lotto” !

    Kommentar by Aglet Xander — 8. september 2011 @ 22:20

  13. Det kan godt være den arrogante Gucci-sæk…øh, svenske taske helle ikke “føler” hun har en skatte sag, men det er jo nok fordi hun er så enfoldig, så hun ikke forstår skatte reglerne og i sin arrogante enfoldighed er der desværre ikke en pære der begynder at lyse, når skatte myndighederne beder hende tælle husbondens hjemme dage.
    Søger konen så hjælp, nej, nej der sendes hjemmelavede mærkelige sammentalte dage tilbage, uden at konen begynder at få mistanke om, at der måske er særlige regler for skatte beregning for udenlandsk arbejdende ægtefælle eller lider konen bare af tal blindhed…..
    Det bekymre mig meget, at en statsminister kandidat kan handle så håbløst dumt, hvordan kan man så i sin vildeste fantasi forestille sig dette arrogante kvindemenneske stå som landets leder!!!!!
    Hvorfor har floskel papegøjen ikke søgt professionel hjælp, når selv en ganske almindelig borger nok ville undre sig over, hvorfor skattemyndighederne spørger om nøjagtige talte dage for husbondens tilstedeværelse i Danmark.
    Denne skatte sag stinker!!!

    Mest deprimerende er det, at politiet skal indrages for at finde “synderen” der lækkede helles svindel, som hun ellers selv havde lovet vi alle ville få at se, når afgørelsen kom hende i hænde, men nej, to linjer kunne vi få at se, ikke de belastende 9 sider.

    Nu skal “budbringeren” findes og straffes, MEN ingen taler om at finde sløseriet i skatte forvaltningen, der ikke formåede at standse helles bevidste tusk, fusk og lusk berigelse.

    Den arrogante floskel skingre skrigende papegøje helle, finder sig selv som have opfyldt samtlige skatte regler til punkt og prikke……..synd hun bare ikke kan tælle, ælle,bælle,helle pif paf puf helle slap væk…for at betale skat!

    Kommentar by li — 8. september 2011 @ 23:12

  14. På højrefløjen synes man helt enige om, at hvis det ikke var for denne “sag”, så havde man nok stemt på HTS – hm!

    Kommentar by Scavenius — 9. september 2011 @ 02:09

  15. “Floskel papegøje!”

    Godt Li.

    Kommentar by machiavelli — 9. september 2011 @ 04:07

  16. jeg ser ikke nogen forskel på Løkke og Helle T. i mangt og meget – de omgås måske lidt lemfældigt med deres privatøkonomi, men det får være. Løkkes planer for vort samfund er jo katastrofale – er det ikke feset ind, at hans regering forsømte at nedbringe statsgælden, mens tid var..? I stedet lod han huspriserne stige til uanede højder og et byggeboom finde sted i kølvandet; med det resultat at byggematadorer gik ned og efterlod talrige (uansvarlige) banker ruinerede. På fremtidsfronten forsømte VK at investere i fremtidens grønne teknologi og lod landbruget forurene vort grundvand og fødevarer yderligere – hvad pokker er det I frygter fra A ? På eet punkt, og kun eet punkt har VKO gjort noget for DK, og det er på udlændingeområdet. Men nu har A + det meste af SF forstået, at folket vil en stram indvandringspolitik, og så kan man sgu da ikke stemme på de umuliusser i VK.

    Kommentar by morten olesen — 9. september 2011 @ 10:47

  17. Af den borgerlige regerings mange fejltagelser siden “systemskiftet” i 2001, er, at man intet gjorde for at stække DR og tog et opgør med en stærkt forældet finansieringsform. I stedet styrkede man DR med den helt igennem tåbelige multimedielicens, der de facto gør det umuligt for et moderne menneske at navigere rundt uden at skulle bøde 2200 kr. om året til DR. Simpelthen skandaløst.

    Jeg har ingen andre muligheder på torsdag end at stemme blankt, eller… bide i det sure æble og kaste en stemme i retningen af Liberal Alliance. Det varer mange år før jeg vender tilbage til V eller C.

    Kommentar by jp — 9. september 2011 @ 14:41

  18. -> jp

    Jeg skrev lidt med en yngre liberal i går, som gav udtryk for noget af det samme. At stemme blankt er aldrig løsningen. Det mindst ringe for konservative må være DF – det mindst ringe for liberale må være LA.

    Kommentar by Kim Møller — 9. september 2011 @ 15:39

  19. Gid lynet ville slå ned i alle DDR’s lokaliteter og materiel !

    Kommentar by Tolder — 9. september 2011 @ 18:42

  20. Ringede til DR for at høre, hvorfor de “undlod” at belyse Helles skattesag.
    Man mener der, at ALT jo er sagt, og at der ikke er nogen sag!!!
    Og – det er en privatsag.

    Kommentar by Anonym — 10. september 2011 @ 10:07

  21. Tænk hvis Pia havde haft en skattesag? Det havde kørt i dagevis i TV og radio.

    Kommentar by machiavelli — 10. september 2011 @ 11:36

  22. Sådan er det med medierne i DK, når det kommer til de røde, så er der pludselig en privatsfære at tage hensyn til. Selvfølgelig er de farvet hos DR, de vil da ikke have andel i, at statsministeren fortsat skal hedde Lars.

    Kommentar by Frank P — 10. september 2011 @ 12:28

  23. Betal ikke licenspenge til Danmarx Dhimmi Radio.

    Kommentar by Nielsen — 10. september 2011 @ 19:33

  24. Jeg er imod en stram udlændingepolitik, og jeg ønsker ikke muslimer hertil, der sætter religion over verdslig demokrati, og som ikke ønsker ligeret for begge køn. Men jeg må ta’ afstand fra den nærmest fascistoide tankegang, visse “debattører” herinde lægger for dagen; DR er ikke sgu ikke for de røde lejesvende – der er mindst lige så mange borgerlige journalister, og I kan ikke ha’ mange brikker at flytte med, hvis I tror Plummer hørte til på venstre kant. Prøv at bruge jeres sunde fornuft en gang i mellem. Løkke skal da erstattes – mandens regering var en stor omgang fejlskud

    Kommentar by morten olesen — 11. september 2011 @ 20:32

  25. OBS OBs rettelse til indlæg ovenover: jeg er FOR en stram indvandringspolitik

    Kommentar by morten olesen — 11. september 2011 @ 20:33

RSS feed for comments on this post.