28. september 2011

Gymnasium ‘kun for tyrkere og kurdere’ – 16-årige Asli: “Jeg føler mig bare mere tryg.”

Mandag aften kunne TV-avisen fortælle om oprettelsen af et privat gymnasium i København ‘kun for tyrkere og kurdere’, den første af sin slags i Danmark. “Det er udtryk for god integration”, udtalte Margrethe Vestager, Danmarks måske kommende Vice-statsminister tidligere på året.

Mon hun også vil mene det, hvis danskere bosiddende i multikulturelle Århus Vest oprettede et gymnasium ‘Kun for danskere med dansk herkomst’. To citater fra indslaget (12 min. inde).

Asli Memis, elev: Her kan jeg være mig selv, uden at jeg bliver nødt til at ændre på mig selv. Og så er der bare det – Jeg føler mig bare mere tryg.

Chrilles Bacher, rektor: Man får bedre mulighed for at fokusere på det faglige, for eleverne føler sig trygge. De skal ikke positionere sig.

Oploadet Kl. 14:24 af Kim Møller — Direkte link64 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/29435/trackback

64 Comments »

  1. Gad vide hvor de Danske elever, og Danskere generalt, skal “flygte” hen, for at føle sig trygge? Arme Danske børn/unge, der er tvunget til at være en del af projekt “multikultur” Nå ja, med mindre de har forældre, der har penge nok til privatskoler og det rigtige postnummer.

    Det er et sygt samfund vi lever i!

    Kommentar by Jesper — 28. september 2011 @ 14:42

  2. Jamen, jeg kan da kun være enig med asli nemisis, det ER en god ting at adskille muhammedaner og vantro, eftersom muhammedanerne har en afskyelig rollemodel i Pædofeten muhammed og hans modbydelige kravs efterlevelses terrorist manifest koranen, så er menneskesynet og især synet på kvinder meget, meget forskelligt og skaber mange problemer.
    Jeg kan kun anbefale muhammedaner frie gymnasier, aldrig har jeg oplevet min datter stortrives i skolen uden de trættende sær hensyns muhammedaner og deres noget adfærds vanskelige attituder.

    Som den RadiGALE margrethe bombeVestAgeren, så kan jeg da med stolthed sige, at jeg også udtrykker den rette dhimmie ånd og indordner mig muhammedanernes adskillelses kultur og ligeledes har lært min datter ALDRIG at gifte sig med en muhammedaner og ikke på nogen måde integrere sig i islam eller acceptere eller respekter kvindeundertrykker idiotien islam.
    Så jeg anser mig selv som et udtryk for en godt integreret Dansker.

    Kommentar by li — 28. september 2011 @ 15:38

  3. Gad vide om det er lovligt ifølge ligestillings loven ?

    Kommentar by NielsC — 28. september 2011 @ 15:39

  4. Koran skoler? Går ind for adspredelsen.

    Kommentar by Goofy — 28. september 2011 @ 16:16

  5. Ja, jeg så godt det indslag – meget rørende at hun føler sig mere tryg. Mon ikke hun og alle de andre elever skulle tage deres familier i hånden og rejse hjem til Tyrkiet/Kurdistan, så de fremover kan være omgivet af mennesker der gør dem trygge hele dagen og ikke kun i skoletiden.

    Kommentar by Polka Charlie — 28. september 2011 @ 16:24

  6. Jeg fatter ikke at vi skal finde os i denne form for religiøs racisme.
    Hvad pokker bilder de sig ind? De kan bare ikke integreres. De vil altid lave institutioner for dem selv, lovgivning for demselv etc. Hvad fanden laver de heroppe? De kunne sku da ligeså godt tage hjem.

    Og hvorfor pokker finder os danskere i det!

    Kommentar by tim — 28. september 2011 @ 16:30

  7. @NielsC

    ALT er lovligt, når bare muslimerne gør det.

    DANMARK BRÆNDER

    Statsløs forårsagede evakueringer. Forhåbentlig stemte de på EL http://www.jv.dk/artikel/1201387:Aabenraa–Storbrand-i-Aabenraa–Laes-om-mandens-utrovaerdige-forklaring-fra-retten


    Men da han kom ind i hallen igen, kunne han se åben ild i noget pap, der lå op ad en pølsebar.
    http://www.bt.dk/krimi/lugtede-roeg-ansat-forsoegte-foerst-at-slukke-ilden-selv

    K.B-hallen skulle have haft sex-messe, det er næppe tilladeligt i et muslimsk samfund.

    Bare en nærliggende tanke i stil med Morten Kjærum’s (var det ikke ham?) beskyldning af DF havde lavet brandattentater på en moske i Nordvestkvarteret

    Kommentar by tavsen — 28. september 2011 @ 16:37

  8. Det er godt.. kan de så ikke flytte tilbage til deres eget land og tage deres egne med hjem og nu hvor vi er igang.. Hvornår får vi så gymnasier kun for etniske europæere? Det er skam helt naturligt, at man vil være sammen med sine egne!

    Kommentar by Lavard — 28. september 2011 @ 17:06

  9. Det er da helt fint med tyrkisk/kurdiske skoler, og hvorfor ikke arabiske og somaliske skoler?

    Jeg kunne forestille mig – jeg ved det er ondt – at en hel del danske piger bare vil føle sig MERE TRYGGE ved at gå i skoler uden tyrkere/kurdere/arabere/iranere/pakistanere.

    Så hvad er problemet?

    Kommentar by Henrik Petersen — 28. september 2011 @ 17:22

  10. ->7

    Problemet ville være hvis disse skoler lå i Danmark.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 28. september 2011 @ 17:25

  11. Smart offerrolleformulering fra muslimen: “Jeg føler mig bare mere tryg.”

    Passer perfekt ind i multikultielskernes vrangforestillinger om fremmedhad, racisme osv. Det bliver aldrig konkret; blot den evindelige, underforståede “det er derude”-snak. Og så kan De Anstændige sidde med rynkede pander og være rigtig bekymrede, mens de melder sig ind i endnu en Nej-til-et-eller-andet-gruppe på Facebook.

    Kommentar by Hr. Snusk — 28. september 2011 @ 17:27

  12. De føler sig trygge, vi betaler.

    Vi føler os utrygge, vi betaler stadig.

    Kommentar by Crass Børsting — 28. september 2011 @ 18:23

  13. Så send dog hele gymnasiet til tyrkiet på en enkeltbillet. Det kan kun gå for langsomt…..

    Kommentar by mea culpa — 28. september 2011 @ 18:43

  14. Det er under et år siden at en offentlig institution kun for somaliske børn blev afsløret, vistnok i Århus. I København var der en offentlig institution kun for muslimske børn, dog af forskellig etnicitet.

    Kommentar by Henrik — 28. september 2011 @ 19:06

  15. Det ufaglærte “arbejde” som de tyrkiske/kurdiske gæste”arbejdere” udførte i ca 5-6 måneder er forlængst afsluttet og betalt. Desværre er disse omkostningstunge udlændinge(og deres pårørende) endnu ikke blevet sendt ud af landet. Det ville have været til stor gavn for de danske skattebetalere, og det ville have forbedret sikkerheden på de danske gader og stræder.

    Kommentar by Jørgen — 28. september 2011 @ 19:10

  16. Dette er indbegrebet af multikultur: Folk klumper sig sammen i etniske grupper.

    Vi ser det overalt i verden.

    Nogle synes måske, at det er fint. Jeg selv ville hellere være foruden.
    Min holdning er, at hvis man alligevel klumper sig sammen, så kan lige så godt blive i sit hjemland. Og det gælder for alle. Jeg synes heller ikke, at danskere skal rejse til udlandet for at klumpe sig sammen der.

    Kommentar by Vest — 28. september 2011 @ 19:16

  17. Hvad ligger der i rektors formulering: “Man får bedre mulighed for at fokusere på det faglige, for eleverne føler sig trygge. De skal ikke positionere sig”?

    Positionere – vil det sige at de ellers bruger kræfterne på at dominere danskerne?

    Kommentar by Niels P. — 28. september 2011 @ 19:22

  18. Et gymnasium kun for kurdere og tyrkere er et skoleeksempel på apartheidkultur i praksis.

    Kommentar by Johansen — 28. september 2011 @ 21:39

  19. Hvad ligger der i rektors formulering: “Man får bedre mulighed for at fokusere på det faglige, for eleverne føler sig trygge. De skal ikke positionere sig”?

    At et tilsvarende gymnasium for etniske danskere ville være en God Ting ;)

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. september 2011 @ 21:43

  20. Bare rolig. Darwinismen fungerer også i Danmark. Et folk er der så dumt som danskerne er dømt til at forgå.

    Kommentar by Tolder — 28. september 2011 @ 21:56

  21. Man tog skiltene ned med sorte her og hvide der i Sydafrika. I Europa har muslimerne taget skiltene op igen. Muslimer her, vantro herovre.

    DE er religiøse racister, apartheid….

    DE SKULLE ALDRIG VÆRET KOMMET IND I DK!

    Kommentar by tim — 28. september 2011 @ 22:30

  22. Vi er allesammen trygge sammen med vores egne, helt rigtigt! Det gælder alle etniske grupper.

    Problemet er imidlertid det at vi er blevet kneppet i røven af vores egen elite der har hentet andre grupper ind på VORES territorium og tvinger os til at imødegå disse fremmedes krav om opbygning af en infrastruktur der tilgodeser deres gruppe.

    Det er så unaturligt at det kun kan gå helt forrygende galt!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 28. september 2011 @ 22:37

  23. Det er ikke længe siden samme DanMarx Radio, der viderebringer dette, hetzede danskere, der havde bosat sig i Argentina, af samme grund som de berømmer her. Sådan er der så meget.

    Kommentar by hodja — 28. september 2011 @ 23:25

  24. O.T @tavsen Samme tanke var også det første der faldt mig ind, men lad os nu se. Undersøgelserne er jo ikke engang påbegyndt endnu.

    Kommentar by Skræp — 29. september 2011 @ 02:44

  25. Jeg synes det er fint med tyrkisk og somaliske skoler – i Tyriket og Somalia. Ligesom den borgerlige regering i koordineret stil blev beskyldt for at være uanstændig, synes jeg vi alle skal kalde DK for et apartheid-land. Hvem mon bliver undervisningsminister, Antorini? Så må hun døbes Apartheid-Christine – stort tillykke!

    Kommentar by Bjarne P. — 29. september 2011 @ 06:33

  26. #14 “kun for muslimske børn, dog af forskellig etnicitet.”

    Selvfølgelig er de forskelig, muhammeddaner er IKKE en race. Derfor er man ikke racist, når man ikke kan fordrage muhammeddaner.

    Kommentar by Svinet — 29. september 2011 @ 06:42

  27. Vi er allesammen trygge sammen med vores egne, helt rigtigt! Det gælder alle etniske grupper.

    Ja, det er instinktivt.

    Det kræver en bevidst, civiliserende indsats at hæve sig så meget over instinktet, at det ikke fører til ondskab. Det har historisk set givet problemer, men i Europa har vi klaret det ganske godt, især i vores levetid. Desværre er der nu en verdensfjern regerende elite, der ikke forstår det her, og som paranoidt prøver at finde nogle ‘racister’ i egne rækker at slå ned på – mens sortering efter etnicitet er en åbenlyst naturlig ting bland indvandrere…

    Den slags kan kun forøge den hvide mands byrde

    Kommentar by Henrik R Clausen — 29. september 2011 @ 07:39

  28. Hvorfor ikke placere et tyrkisk gymnasium i Tyrkiet?…..for at skabe endnu mere tryghed…..for ALLE parter!

    Kommentar by morlille — 29. september 2011 @ 07:43

  29. Åhh..hvor er det synd for Asli, for nu kommer djævlekultens røde fætter og lukker hendes private gymnasie, fordi den røde kult hader ALT privat(øhh..på nær de privat skoler hvor deres eget djævleyngel går).

    Kommentar by Fritz — 29. september 2011 @ 08:20

  30. Klar, klar racisme!

    Kommentar by Cicero — 29. september 2011 @ 08:21

  31. Det bliver værre endnu så længe de radigale har magt og autonomen Johanne skal nok støtte vestager i udlændinge politikken inden længe får vi en strøm af indvandring ind i Danmark vestager vil have 10,000 muslimer pr år.
    24 års reglen bliver fjernet så de igen kan lave pædofile ægteskaber.

    Kommentar by King — 29. september 2011 @ 10:09

  32. Invasivt og dybt intolerant at komme til DK og så kræve at have områder og institutioner i Danmark, hvor danske elever formenes adgang.

    Nej tak til tilvandret intolerance og apartheidkultur.

    Kommentar by Liva — 29. september 2011 @ 10:49

  33. Jeg synes mange muslimer bare skulle pakke sammen og forlade Danmark…de har lavet deres eget parrallelsamfund her i Danmark fra koran skole, muslimske gymnasier, deres egne institutioner, lovgivning (sharia), de snakker ikke sproget, specielt ikke blandt hinanden, og snart bliver det nok noget andet fx et muslimsk sygehus etc….

    Hvad fanden laver de heroppe? Vi kan ikke bruge dem til en skid. De er religiøse racister og skaber apartheid system.

    Og så skal man alligevel høre på Mogens Jensen og Anna Mee allerslev der ikke fatter en skid af hvad de siger.

    Kommentar by tim — 29. september 2011 @ 11:17

  34. De kommentarer fra sludrehovedet Tolder fik jeg aldrig en forklaring på, men så kan jeg få dem her.

    “Jeg kan ikke tåle at se den slags billeder – så ingen rationelle kommentar herfra.”

    “En solstrålehistorie.
    “Filippinske soldater mejede islamister ned” Alt er ikke mørke.”

    Næ. når bare andre udfører det beskidte arbejde, så er alt ok. Ikke sandt, lærer Andersen ?

    Kommentar by Tolder — 25. september 2011 @ 22:00

    Kommentar by machiavelli — 29. september 2011 @ 11:35

  35. Liva, officielt er skolen også åben for ikke-muslimer, men hvem kunne dog finde på, at indskrive sig dér?

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. september 2011 @ 13:39

  36. 35

    Jeg skriver ikke noget om muslimer i det indlæg.

    Kommentar by Liva — 29. september 2011 @ 15:45

  37. Hørt! Apartheid!
    apropos indslaget med sorte og hvide er idag, vantro og muslimer.
    Konfronter de røde med den teori. Men mon de fatter det?
    Vi er sgu andenrangs mennesker idag. Slaver og forsørgere for islam.
    Sgu godt at jeg har min colour tosse og kan rulle persiennerne ned og tænde op for den. Så kan jeg sidde og se de gode gamle Korch film fra dengang det hele var sort/hvidt og tørklædet sad på Ghita Nørby.

    Kommentar by Goofy — 29. september 2011 @ 16:08

  38. Men apropos, Hr. Snusk

    Multikultur prædikanterne snakker så meget og rørende om fællesskab og tolerance, men…

    “Som muslimsk kvinde kan det være en umulighed at gå i en svømmehal fuld af mænd.

    Derfor har Skanderborg Svømmehal nu på flere opfordringer valgt at indføre mandefri zone om søndagen.

    Det betyder, at mænd fra nu af bliver afvist ved billetlugen, hvis de dukker op om eftermiddagen den første og tredje søndag i måneden imellem kl. 15 og 16.30.” (Skanderborg 2011)

    h t t p://hsfo.dk/skanderborg/hf98611/svoemmehal-laver-mandefrie-soendage

    “Københavns Kommune vil have piger med indvandrerbaggrund til at dyrke mere sport og har indgået et samarbejde med idrætsforeningerne She zone og Nørrebro Taekwondo Klub. I går var der kick-off på projektet, der årligt får en million kroner i de næste tre år og retter sig mod de 8-14-årige piger.

    – Når vi taler integration, tænker vi tit på de besværlige drenge og kommer let til at overse pigerne. Med She zone og Nørrebro Taekwondo Klub er der ikke bare lagt op til fysisk og sund adspredelse, men et tilbud specielt målrettet pigerne, som kan skabe sammenhold og tilhørsforhold, der er nok så vigtigt for integrationen, siger kultur- og fritidsborgmester Pia Allerslev (V).” (København 2008)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/303108:Danmark–Mere-sport-til-indvandrer-piger

    “Ålholm Skole i Valby, der har en andel af tosprogede elever på cirka 80 procent, opdeler fra første skoledag danske elever og indvandrerelever. Mindst én klasse på skolen består udelukkende af børn med udenlandsk baggrund, skriver metroXpress.

    Skolen ønsker ikke at tale med avisen, men i et referat fra et møde forklarer souschef Søren Vith, “at skolen samlede de indmeldte danske børn i samme klasse for på den måde at undgå, at de skiftede skole”.

    (…)

    Ifølge undervisningsminister Bertel Haarder skal opdelingen have et klart pædagogisk formål – ellers er der tale om diskrimination.

    “Jeg kan huske, at det tidligere er sket på en anden skole for at holde på de tilbageværende danske elever. Her oprettede skolen en klasse med 50 procent danske elever og en uden danskere. Det kunne vi godt acceptere. Det er selvfølgelig en uheldig udvikling, men det kan være et led i skolens nødhjælp, at man på den måde forsøger at holde på de danske elever,” siger han.

    Bertel Haarder er dog bekymret for, at det vil ske flere steder.

    “Det er en tendens, jeg er alvorligt bange for.” (Valby 2008)

    h t t p://www.180grader.dk/nyheder/K_benhavnsk_skole_samler.php

    Kommentar by Liva — 29. september 2011 @ 16:18

  39. For nogle år siden blev der bygget en hel ny skole på Nørrebro til 50 millioner. Sort marmor og det hele. Fint skal det være, når det var kun til indvandrere. Så er der penge nok

    Kommentar by tavsen — 29. september 2011 @ 16:30

  40. @Lærer Andersen

    Du kan ikke tåle at se billeder af en hængt kriminel perker, men synes at nedmejning af islamister er en solstrålehistorie.

    En psykopat af en folkeskolelærer, det er nok hvad du er.

    Kommentar by Tolder — 29. september 2011 @ 16:40

  41. Liva, du skriver at danske elever er forment adgang. Det er ikke korrekt.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. september 2011 @ 18:18

  42. 41

    Hr. Snusk

    Nuvel, men.. vil en dansk religionskritisk – f.eks. islamkritisk – elev være velkommen? Vil en dansk (eller en tyrkisk) korankritisk lærer være velkommen? Vil en elev, der er kritisk overfor Tyrkiet være velkommen? Eller vil en lærer der ikke mener at Tyrkiet skal med i EU være velkommen?

    Uanset hvad, så bryder jeg mig ikke om at mennesker rejser til et land – her Danmark – og begynder at lave apartheid- og parallelsamfund. Og elever bør slet ikke undervises i et miljø, der lukker sig om sig selv.

    Og så er der argumentet med at elever skal isoleres på tyrkisk skole i Danmark, fordi de kun dér kan føle sig trygge. Well, det er det stik modsatte af åbenhed, tolerance og globalisering. Og det ruster ikke børn til at bo og agere i et åbent demokratisk samfund. De lærer at de kun kan lære og leve i miljøer, der ligner den skole de er undervist på. De opdrages til apartheid- og parallelsamfund.

    Kommentar by Liva — 29. september 2011 @ 19:14

  43. Vi er helt enige.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. september 2011 @ 19:17

  44. Hej. Jeg vil meget gerne bruge det indslag fra tv-avisen som bliver diskuteret her. Er der nogen der præcis kender dagen for indslaget eller ved hvordan jeg finder link til den?

    Kommentar by Sanne-Mai — 5. oktober 2011 @ 07:32

  45. Hold fast hvor bliver jeg bare vred ……….. på danskernes vegne …. Sådan nogle snothvalpe…
    Se dog og bliv voksen

    Kommentar by Alice — 8. oktober 2011 @ 19:22

  46. det er da ikke en skole kun til tyrker/kurder, alle er velkommen, jeg går selv på skolen og jeg mener at vi ikke kan “dømme” denne skole, da det er deres første år,

    Kommentar by AB-G37 — 14. december 2011 @ 09:38

  47. Okey, først og fremmest skal det siges at der er blevet ændret på mange af de ting jeg har sagt. Jeg har argumenteret for, hvorfor jeg har sagt, “jeg føler mig bare mere tryg”,der bliver skrevet at vores gymnasium udelukkende er for elever med tyrkisk og kurdisk baggrund, og at det her gymnasium isolere sig for samfundet. Men som medierne gør, så har de selvfølgelig valgt at tage de steder med i deres udsendelse, hvor jeg har sagt noget som vil gavne dem. De har skåret en hel masse væk og fået det til at lyde som om, skolen er for kurder og tyrker. Det er den ikke, Alle er velkomne, uanset nationalitet, race og religion. De fleste kommentarer på denne side mener at vi dansker med etnisk baggrund burde flytte tilbage til vores fædreland. DANMARK ER MIT FÆDRELAND og det kan ingen af jer ændre. jeg er ikke indvandrer da jeg på ingen måde er vandret ind i dette land, jeg er født og opvokset her og det kommer mine efterkommere forhåbentligt også til. Jo det kan godt være at mine forfædre ikke er fra Danmark, men det er jeres tilgengæld hellere ikke. I tror i har været i Danmark, siden jeg ved ikke hvornår, men hvis i kender Vores danske historie ret, så burde i vide at Danmark bare var et øde landområde og at det først var efter den første istid at folk begyndte at flytte her til. Vores forfædre gjorde det samme. bare tusinde år senere, så hvad er forskellen på os? Jeg kan garanterer jer at hvis alle jer som beder os om at flytte tilbage, kigger tilbage på jeres slægt træ at så stammer i alle sammen et andet sted fra. Jeg vil ikke generaliserer, da der er masser af dansker uden etnisk baggrund der ikke har noget imod os. Jeg har intet had mod dansker uden etnisk baggrund og hvad der virkligt går mig på, er at jeres had rettet mod os er pga en gruppe “indvandrer drenge” som i ville kalde det. Det er forståeligt at i ikke kan lide dem, da de ødelægger vores land. Jeg kan hellere ikke lide dem, da de også ødelægger det for mig. men man skal ikke generalisere.

    Kommentar by asli på 16 — 14. december 2011 @ 10:00

  48. Okey, først og fremmest skal det siges at der er blevet ændret på mange af de ting jeg har sagt. Jeg har argumenteret for, hvorfor jeg har sagt, “jeg føler mig bare mere tryg”,der bliver skrevet at vores gymnasium udelukkende er for elever med tyrkisk og kurdisk baggrund, og at det her gymnasium isolere sig for samfundet. Men som medierne gør, så har de selvfølgelig valgt at tage de steder med i deres udsendelse, hvor jeg har sagt noget som vil gavne dem. De har skåret en hel masse væk og fået det til at lyde som om, skolen er for kurder og tyrker. Det er den ikke, Alle er velkomne, uanset nationalitet, race og religion. De fleste kommentarer på denne side mener at vi dansker med etnisk baggrund burde flytte tilbage til vores fædreland. DANMARK ER MIT FÆDRELAND og det kan ingen af jer ændre. jeg er ikke indvandrer da jeg på ingen måde er vandret ind i dette land, jeg er født og opvokset her og det kommer mine efterkommere forhåbentligt også til. Jo det kan godt være at mine forfædre ikke er fra Danmark, men det er jeres tilgengæld hellere ikke. I tror i har været i Danmark, siden jeg ved ikke hvornår, men hvis i kender Vores danske historie ret, så burde i vide at Danmark bare var et øde landområde og at det først var efter den første istid at folk begyndte at flytte her til. Vores forfædre gjorde det samme. bare tusinde år senere, så hvad er forskellen på os? Jeg kan garanterer jer at hvis alle jer som beder os om at flytte tilbage, kigger tilbage på jeres slægt træ at så stammer i alle sammen et andet sted fra. Jeg vil ikke generaliserer, da der er masser af dansker uden etnisk baggrund der ikke har noget imod os. Jeg har intet had mod dansker uden etnisk baggrund og hvad der virkligt går mig på, er at jeres had rettet mod os er pga en gruppe “indvandrer drenge” som i ville kalde det. Det er forståeligt at i ikke kan lide dem, da de ødelægger vores land. Jeg kan hellere ikke lide dem, da de også ødelægger det for mig. men man skal ikke generalisere.

    Kommentar by asli på 16 — 14. december 2011 @ 10:11

  49. slap af en der ikke kan dansk :D MAAAAAAAL

    JEG FØLER MIG MERE TRYG AHAHAHAHAHAHAHAH ! xD

    Kommentar by Søren. — 14. december 2011 @ 10:12

  50. Er du gaaaaal en maaaal.

    Kommentar by Lars — 14. december 2011 @ 10:19

  51. Slaaaap af en kafaaaa… maaaaal.

    Kommentar by Kenneth — 14. december 2011 @ 10:54

  52. -> 47 Asli

    Det er en gammel tråd, og debatten er slut, så I skal ikke regne med respons fra andre end undertegnede, der redigerer siden.

    “DANMARK ER MIT FÆDRELAND og det kan ingen af jer ændre. jeg er ikke indvandrer da jeg på ingen måde er vandret ind i dette land, jeg er født og opvokset her og det kommer mine efterkommere forhåbentligt også til. Jo det kan godt være at mine forfædre ikke er fra Danmark, men det er jeres tilgengæld hellere ikke.”

    Det handler om kulturel arv, og det gør tydeligvis en forskel om en dansker som dig har danske forfædre eller tyrkiske aner. Du har fravalgt et dansk gymnasium, fordi du vil føle dig ‘tryg’. Lige præcis det forhold, vil gøre at mine danske børn vil føle sig ‘utrygge’ sammen med dine børn – i Danmark.

    Det ville være et mindre problem, hvis kulturen lå tættere på den danske, eller hvis tyrkere/kurdere giftede sig med dansk-danskere. I sidste uge kom der ny statistik der belyste lige netop dette forhold. Indvandrere fra Norge giftede sig hovedsageligt med danskere. I modsatte grøft var tyrkere (mener det 97 pct. som giftede sig med tyrkere). Noget der bekræfter den berømte Ishøj-undersøgelse.

    Det lyder selvfølgelig hårdt når du står midt i det, men hvis ikke Danmark skal blive et splittet land med alt hvad deraf følger (Læs Huntington), så må det være ’skik følge eller land fly’.

    Skulle min datter eller mine drenge forelske sig i en tyrker/kurder, så var det deres valg. Jeg ville være bekymret for kulturforskelle, men det ville være deres valg, og jeg vil støtte det hele vejen.

    Det er ikke mit indtryk, at det er sådan i tyrkiske familier.

    Kunne du uden problemer gifte dig med danske ‘Søren’, eller hvis du valgte ‘Sener’ i stedet – kunne Jeres søde tvillingepiger kæreste rundt med Mikkel og Morten indtil de gifter sig med Brian og Benny.

    Tag ikke de mange kommentarer personligt. De fleste danskere gider ikke høre mere vrøvl, men det handler mere om indvandring og Islam (kultur og religion) som sådan, end det handler om den enkelte indvandrer (muslim, tyrker). På arbejdspladsen vil I blive taget godt imod som enhver anden, også af Urias-segmentet.

    Vh. Kim Møller (som pudsigt nok er cand.mag. i historie)

    Kommentar by Kim Møller — 14. december 2011 @ 10:55

  53. Hvor mange protoner er der i den skole

    Kommentar by Stanny — 14. december 2011 @ 10:56

  54. det vigtigste er at vi alle sammen er mennesker..

    Kommentar by Anonym — 14. december 2011 @ 11:32

  55. Cok guzel… Tsk

    Kommentar by Tunahan — 16. december 2011 @ 10:24

  56. huooooooooooooo

    Kommentar by Per K. — 22. december 2011 @ 20:14

  57. ødelagt

    Kommentar by Jørgen — 22. december 2011 @ 20:14

  58. Tag jer sammen. Vi alle er mennesker

    Kommentar by Ferdi — 31. december 2011 @ 18:00

  59. Tunahan vil du ikke være venlig at skrive på dansk. Vi lever i dansk samfund. Der er folk, der skriver kommentar her, men når du skriver på tyrkisk, hvordan har du tænkt dig, at vi skal skrive tilbage?

    Kommentar by Frederik — 2. januar 2012 @ 11:32

  60. Skolen er fantastisk

    Kommentar by Anders Fogh Rasmussen — 1. februar 2012 @ 19:25

  61. i skal alle lave jeres lektier, så får i alt :D i skal altid lave jeres lektier. lad være spil dum

    Kommentar by tunahun — 5. februar 2012 @ 21:18

  62. Fantastisk !!

    Kommentar by Simone — 9. februar 2012 @ 19:36

  63. Apartheid for Danmark !

    Kommentar by Tunahan — 29. marts 2012 @ 13:29

  64. Hvaa såååå! shababs og shababes! laver harakaat og det hele! :O.. Det jeg shige err att I alle er skørree kurder og tykrer. Tar jeg lidt sammen loo! I ved det er rigtigt for vi har det på TV Wallah!

    Kommentar by Danmark Ifølge Ibo — 31. januar 2013 @ 17:28

RSS feed for comments on this post.