23. oktober 2011

SVP står til sejr i dagens schweiziske valg

De autonome typer kan skabe sig så tosset, som de vil. I Schweiz har man endnu noget der ligner ægte demokrati. I mandags meddelte partiet, der kan betegnes som den schweiziske pendant til DF, at det havde samlet mere end de nødvendige og tilstrækkelige 100.000 underskrifter, der skal til at foranstalte en folkeafstemning. Fra Expatica.com i Balders oversættelse:

Ifølge initiativets foreløbige udkast vil partiet kræve at Schweiz ‘regulerer indvandring af fremmede helt efter eget Schweizisk forgodtbefindende’. Desuden kræves det at landet sætter en maksimumskvote for antallet af indvandrere.

Alle eventuelle ‘internationale aftaler’ der kommer på tværs af disse krav skal genforhandles og tilpasses indenfor tre år.

Schweiz plejede kun at tillade et bestemt antal indvandrere årligt, men efter at have lavet en aftale med EU, kan medlemslandenes borgere nu frit bosætte sig i landet, såfremt de er selvforsørgende.

Hvis der er flertal for SVPs kommende folkeafstemning ville det derfor have konsekvenser for direktivet om fri bevægelse indenfor EU.

Der er 22% udlændinge i Schweiz, hvilket ser ud til at være afgørende for ca. 30% af stemmerne i dagens parlamentsvalg. I Sverige har man til sammenligning 26.8 % uden at det anfægter ret mange.

SVP blev for alvor verdensberømte, da de gennemtrumfede og vandt en folkeafstemning mod minareter på tværs af etablissementets anbefalinger [UP nov. 2009]. Senere vandt de og det schweiziske folk en afstemning om automatisk udvisning af stærkt kriminelle udlændinge [UP nov. 2010].

Balder bemærker på sin blog, at den schweiziske ligefremme og direkte metode muligvis er mere effektiv end DFs efterhånden politisk korrekte parlamenteren. Hårdt og lige på, sexet og med blink i øjet på samme tid. Måske er der noget om snakken. SVP har fået megen omtale for sine valgplakater:

Ikke mindst dobbelt-foto-kampagnen for bevarelsen af de europæiske badenymfer skabte debat. Var det for underlødigt? Og er det vigtigere at undgå at støde pæne tanter end at gøre et ordentligt forsøg på at vinde de europæiske mænd? Jeg selv foretrækker SVPs grovkornede tale fremfor DFs og Trykkefrihedsselskabets bonerthed:

Mens nogen forarges, kan de evt. spørge sig selv om, hvordan det kan være at Schweiz er det mest demokratiske land i Vesteuropa, når det også er det land, hvor kvinder senest fik valgret. (Til husarerne: jeg er tilfældigvis er kommet i besiddelse af billedet i højere opløsning)

Oploadet Kl. 14:40 af Kim Poulsen — Direkte link41 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/30475/trackback

41 Comments »

  1. Vi skal ha`flere nøgne kvinder og færre etniske indvandre! :)

    Kommentar by Viking — 23. oktober 2011 @ 14:49

  2. Dejlige billeder men hvorfor må vi ikke se dem forfra?, de er måske ladyboys, det er set før.

    Kommentar by machiavelli — 23. oktober 2011 @ 15:03

  3. 22% udlændinge lyder af meget, men jeg gætter på at kvaliteten af disse 22% er betydeligt højere end Sverges 26.8%. Forstår godt at Schweizerne ønsker at bevare kvliteten.

    Kommentar by Sailor — 23. oktober 2011 @ 15:19

  4. Fra Indien kender vi mandalaen, der er en cirkulær geometrisk figur, som på en gang bringer menneskets sind i balance og fanger øjeblikket i tiden. Der findes mange naturlige mandala-former i naturen, der virker på samme måde. De europide badenymfers geometriske runde former forneden opfylder til fulde disse kriterier. Naturens originalformer virker klart stærkest, mens farverige, stilistiske efterligninger er en ringe kulturskabt sekundavare til sammenligning.

    Men alligevel, Kim Poulsen. Din kredsen omkring kvinders syndighed stort set siden Evas kapitalbrøler i paradisets have virker lidt for privat til, at jeg kan følge med. Du har da ellers nok på hjerte af interesse, til at du behøver at tynge bloggen med din private vendetta.

    Kommentar by traveler — 23. oktober 2011 @ 15:33

  5. Jeg synes selv, jeg følger rimeligt godt med i nationale og internationale nyheder og begivenheder. Alligevel ser jeg først nu her på blokken, at der er afstemning i Schweiz. Der er (som jeg oplever det) total radio – nyhedsmedie tavshed om sagen. Man kan gisne hvorfor! Jeg er sikker på, at afstemningen bliver trompeteret rundt af den sølle flok, der kaldes journalister skulle afstemningen gå SVP imod!

    Kommentar by pesodym — 23. oktober 2011 @ 15:46

  6. jeg har ikke noget mod kvinder og deres syndighed. Efter kritik af muslimer, kulturpolitik og chokolade Annas ordgejl, er det sundt at afreagere på kvinder på en eller anden måde. Nu glædede jeg mig lige over runde bagdele og skal min glæde spoleres af Traveler.

    Ps. hvad var det for en kapitalbrøler i Paradistes have ????? Jeg ser ikke nogen kapitalbrøler. Kapitalen var ikke opfundet på den tid.

    Kommentar by machiavelli — 23. oktober 2011 @ 15:47

  7. @machiavelli

    Det lille pip af kritik jeg rejste, var til Kim Poulsen. Hvorfor det skulle forstyrre dig, er mig en gåde.

    Ordet ‘kapital’ har som bekendt to betydninger, hvoraf den ene betydning er ‘omfattende’.

    Jeg har ingen intention at ødelægge nogens glæde ved at iagttage kvindelige former. Tværtimod skriver jeg det modsatte. Og nettet har til overflod kvindelige former, så der kan klikkes og glædes meget.

    Kommentar by traveler — 23. oktober 2011 @ 16:04

  8. Traveler det var lidt af en joke-du spolerer ingenting. Hvis jeg ikke kan joke en gang imellem gør al den muslim snak mig sindssyg.

    En mand stod på et gadehjørne og viftede med en spegepølse. Hvorfor står du der og fægter, spurgte en ung pige der kom forbi, det ved jeg heller ikke sagde manden.

    Den er ikke sjov, og der er heller ingen pointe, men det er en muslimsk vittighed, fordi de har ingen humor, og så er det ligegyldigt, hvad man fortæller dem.

    Kommentar by machiavelli — 23. oktober 2011 @ 16:16

  9. Godt for Schweiz. Håber, at de får succes. Det er mig en gåde, hvordan nogle kan være imod at nationalstater selv kan sætte begrænsning på det antal af indvandrere, man årligt vil tillade.

    P.S. Man beskyldes ind imellem for at være imod diversitet og kulør. Ikke desto mindre kan jeg da se både en blondine, en brunette, en sorthåret og en rødhåret på Kim Poulsens billede. Hvis dét ikke er diversitet, så ved jeg da ikke, hvad det er.

    Kommentar by Vest — 23. oktober 2011 @ 16:29

  10. Jeg har forstørret billedet fem gange, jeg kan ikke se en blondine, en rødhåret eller en brunette. Og en kender ved, at man ikke skan regne med håret på hovedet, det kan farves. Desforuden skal du ikke tro, at en blondine er blond på det hemmelige sted. Du har meget at lære.

    Kommentar by machiavelli — 23. oktober 2011 @ 16:39

  11. Når enden er god, er alting godt.

    Kommentar by Goofy — 23. oktober 2011 @ 16:51

  12. Sad lige og læste i den gamle kommentartråd du henviste til, og bemærkede at wikileaks linkende ikke kunne findes mere.

    Var de for hårde selv for wikileaks?

    Kommentar by FrankBooth — 23. oktober 2011 @ 16:58

  13. @10 machiavelli — 23. oktober 2011 @ 16:39

    Jamen såfremt din billedanalystiske mikroskopi holder stik og de unge damer har farvet håret, så har de da virkelig slået et slag for diversiteten :-)

    Kommentar by Vest — 23. oktober 2011 @ 17:33

  14. Schweitz har vist vejen for Danmark.
    Det er deres eksempel, vi skal følge, vi skal ikke indfedtes i EU og deres dårlige eksempel.
    En ny traktat er under opsejling, den skal vi sige klart nej til, og vil Folketinget ikke det, så skal vi samle 60 underskrifter sammen i Folketinget for en folkeafstemning, som Anders Fup røvrendte os for , i forbindelse med Lissabon Traktatens vedtagelse.
    De skal ikke slippe godt fra at røvrende os mere!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 23. oktober 2011 @ 17:56

  15. Jeg har lyst til at rejse til Schweiz og lave 1000 børn.

    Kommentar by Danskeren — 23. oktober 2011 @ 18:42

  16. “Jeg selv foretrækker SVPs grovkornede tale fremfor DFs og Trykkefrihedsselskabets bonerthed”.

    Hvad med de nationalkonservastives ditto ? Bloggen her vrimler jo med folk som vil bevare deres forlorne anstændighed, om så det skal koste dem nation og hoved ?!

    BTW: Tørklædebilledet er fra en svømmehal i Helsingør, hvor sigøjnermadammer er ved at fylde lommerene med vand ;-)

    Kommentar by Tolder — 23. oktober 2011 @ 19:11

  17. Danskeren:

    Så mangler du bare mellemregningen: hvem du skal lave de 1000 børn med ;-)

    Kommentar by Henrik — 23. oktober 2011 @ 19:15

  18. Danskeren bliver inspireret af muslimsk storbadedag. Det kan jeg godt forstå. Særlig hende med en rød/gul ble på hovedet er charmerende.

    God fornøjelse!!

    Kommentar by machiavelli — 23. oktober 2011 @ 19:29

  19. Herlige billeder!

    Flere nøgne kvinder tak!

    Kommentar by Stormen fra Nord — 23. oktober 2011 @ 19:44

  20. #18 Hillemænd, er det en kvinde? De ser sgu løjerlige ud, derude på Pampassen! Så hellere en gnubbe- og vasketur af Svea, medens man sidder i karret med en god bog: http://img.tvguide.dk/progpics/RGVuIHN0b3JlIGJhZGVkYWc=.jpg

    Kommentar by Stirner — 23. oktober 2011 @ 20:12

  21. Fin blanding: Gode nationalister + søde kvindenumser.

    Der er stadig håb og optimisme tilbage :-)

    Kommentar by Hr. Snusk — 23. oktober 2011 @ 20:14

  22. http://jp.dk/udland/europa/article2585249.ece

    Ritzau-journalisten har naturligvis fundet det nødvendigt at supplere med lidt personlige synspunkter, i stedet for blot at referere valgresultatet.

    Kommentar by Superman — 23. oktober 2011 @ 20:21

  23. Superman — 23. oktober 2011 @ 20:21

    Jeg er blevet mere og mere vågen overfor Ritzaus formuleringer. De er meget ofte meget farvede.

    Kommentar by Vest — 23. oktober 2011 @ 20:26

  24. Schweiz giver håb.

    Kommentar by M.P. — 23. oktober 2011 @ 20:28

  25. For Satan. Sidder netop og ser TV2 News. Her fortæller de, at SVP “tilsyneladende” står til tilbagegang ved delstatsvalget. Det bliver naturligvis, i den sammenhæng, nævnt at de er indvandringsfjendske, men ikke et ord om den folkelige opbakning til deres indvandringsbegrænsende tiltag.

    TV2-logik: SVP er indvandringsfjendsk, derfor står de til tilbagegang.
    Tak MSM!

    Kommentar by Hr. Snusk — 23. oktober 2011 @ 21:26

  26. #5 pesodym fik ret: SVP er tilsyneladende gået lidt tilbage, og straks er det hidtil hemmeligholdte valg i Schweiz blevet interessant for MSM. Man kender jo efterhånden sine lus på gangen.

    Kommentar by Andreas Br. — 23. oktober 2011 @ 22:08

  27. http://www.b.dk/globalt/hoejreparti-gaar-tilbage-i-schweiz

    Kommentar by Jens B. — 23. oktober 2011 @ 22:13

  28. Andreas, FYI, det er ikke afstemningen om ændringer i indvandringslovene, det handler om, men delstatsvalg.

    Kommentar by Hr. Snusk — 23. oktober 2011 @ 22:14

  29. Puha for at skulle i det bassin efter de kvinder har boltret sig idet !

    Det er da uhumsk og ulækkert at se dem “bade” med alle deres klude på – og så vide, at de ikke har fulgt de normaleopskrifter på at anvende et offentligt bassin : at man først skal ind under en bruser, sæbe sig ind og skylle sig ren FØR man iført badedragt eller bikini går i bassinet !

    Men OK – sådan skal det altså være.

    De beholde deres uhumske bassin for dem selv!

    Kommentar by Vivi Andersen — 24. oktober 2011 @ 00:58

  30. Sandt at sige, så har jeg, i sorte øjeblikke, spekuleret på hvordan sådan én lerklinet muslima egentlig lugter, hvis man kommer rigtig tæt på. Ikke nogen rar tanke – lad mig sige det sådan.

    Men ingen personlige erfaringer, Gud være lovet!
    Jeg er ateist …

    Kommentar by Hr. Snusk — 24. oktober 2011 @ 01:21

  31. PS. Jeg tor altså ikke at billedet er fra en svømmehal i Helsingør ;-)
    Det ser ud til at være taget i en beskidt flod (Eufrat ?) i overskyet udendørslys.

    Kommentar by Hr. Snusk — 24. oktober 2011 @ 01:28

  32. HA HA hvor er i sjove, først svinger i jer op til en sejr, der siden hen bliver afblæst. Så sammenligner i en flok Bosniske bedstemødre i en flod, med fire teen tøser der står med sand på røven i Genevesøen. Iøvrigt begynder jeg da og tvivle på, at Kim Poulsen nogensinde har fået sex. :)

    Ps. Vivi Andersen nu er vi faktisk en del der godt kunne ønske, lidt mere beklædning til de til tider opholdende “hvalrosser” på Løkken strand.

    Kommentar by Peter P — 24. oktober 2011 @ 04:01

  33. Sikke nogle dejlige kvinder med sand på numsen. De kunne sagtens være en pendant til Man meets the sea af Svend Wiig Hansen. De fire mænd har heller ikke noget tøj på. Dejligt skue.

    http://r18.arn06s06.c.bigcache.googleapis.com/static.panoramio.com/photos/original/55758466.jpg?redirect_counter=1&st=nx&ir=1

    Kommentar by Liva — 24. oktober 2011 @ 09:19

  34. ->Peter P: Jeg kan se, at billedet med den høje opløsning har haft besøg af dit ip-nummer :-)

    Kommentar by Kim Poulsen — 24. oktober 2011 @ 11:07

  35. Kim P, nu er virkelig mange af de udlændinge i Schweiz af den vestlige og produktive type. Højtuddannede finansfolk fra Tyskland, England, Danmark, personer der arbejder i og for de mange internationale virksomheder som har hovedsæde i Schweiz. Det vil være umådeligt dumt, hvis Schweiz skræmmer ligenetop disse grupper væk.

    Kommentar by Frihed — 24. oktober 2011 @ 16:03

  36. Tja, et oplyst vestligt land bør ikke være afhængig af masseindvandring. Og hvis man har behov for nogle særlige genier, kan de nok finde ud af at arbejde sammen via elektronisk kommunikation. Så i princippet burde man vel kunne klare sig helt uden indvandring – enig?

    Kommentar by Kim Poulsen — 24. oktober 2011 @ 18:16

  37. Der er ikke brug for massindvandring af dårligt uddannet og ukvalificeret arbejdskraft(denne er især fra islamiske middealderlande og afrika). Ca halvdelen af den danske befolkning er iøvrigt på overførselsindkomst. Det ville være langt bedre at få opmuntret de mange ikke-selvforsørgende udlændinge(de er især fra middelalderøsten, afrika og de vestlige asien) til at rejse ud af Danmark.

    Kommentar by Jørgen — 24. oktober 2011 @ 19:30

  38. 34 Kim Poulsen: Ja jeg bliver altid lidt nærsynet sidst/først på ugen. Iøvrigt er det floden Sava bedstemødrene og de to Ungarske vægtløftere bader i. De grumsede vand skyldes silt der består af ler og limstens sediment, og skyldes altså ikke organisk forurening! Nu skal jeg nok holde op , men i er så sjove. :)

    Kommentar by Peter P — 24. oktober 2011 @ 20:29

  39. F.eks. er det ufaglærte “arbejde” som de såkaldte gæstearbejdere fra bl.a. tyrkiet og pakistan udførte i ca fem-seks måneder forlængst afsluttet og betalt. Desværre er disse omkostningstunge udlændinge endnu ikke blevet hjesendt.

    Kommentar by Jørgen — 25. oktober 2011 @ 08:35

  40. ..endnu ikke blevet hjemsendt.

    Kommentar by Jørgen — 25. oktober 2011 @ 08:36

  41. De mange herboende “flygtninge” bør, når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet forbedret, i hovedreglen hjemsendes. De repatrierede “flygtninge” kan deltage i opbygningen af deres hjemland. Også ledige udlændinge må motiveres til at rejse hjem.

    Kommentar by Jørgen — 25. oktober 2011 @ 18:25

RSS feed for comments on this post.