20. februar 2006

Politiken konspirerede med ambassadører imod regeringen…

Det siger sig selv at Politiken har ført kampagne mod VK-regeringen, og en sjuskefejl dokumenterer nu at eks-ambassadørernes brev til Fogh var i Politikens hænder allerede før det blev sendt til Statsministeriet. DR har i skrivende stund ikke omtalt sagen.

Fra Politiken – Ambassadør-breve blev forvekslet i Politiken:

“Statsministeren har flere gange sagt, at ambassadørerne i brevet bad ham »tage retslige skridt« mod Jyllands-Posten, og forklaret, at han derfor ikke ville mødes med repræsentanterne for de 11 lande.Ifølge en af de eksperter, Politiken havde talt med, var regeringens oversættelse forkert, mens flere andre mente, at Anders Fogh Rasmussen havde valgt den mindst forsonlige tolkning af ambassadørernes brev.

Artiklen i søndagstillægget PS var illustreret med en kopi af brevet, som også var citeret i to artikler. Og det var her, fejlen opstod. […]

Redaktionen var nemlig også i besiddelse af en kladde til brevet – et udkast, der havde cirkuleret mellem ambassadørerne i København, kort før de sendte det officielle brev.

Pt. forsøger medierne at gøre Foghs håndtering til problemet baseret på det famøse brev, som Politiken tilsyneladende havde part i. Hvor mon sagen havde endt, hvis Politiken ikke havde ført kampagne mod det danske demokrati.

DR ignorerer sagen…

20/2-05 17.27 TV2 Nyhederne – Politiken strammede brev til Fogh.

Oploadet Kl. 22:28 af Kim Møller — Direkte link6 kommentarer

6 Comments »

  1. Tja, jeg linkede da til det rigtige brev allerede d. 18. februar:

    http://mogmich2.blogspot.com/2006/02/lgneren-fogh.html

    Politiken har vel bar forvekslet med en eller anden kladde der har ligget og flydt – hvor får du fra, at de nødvendigvis har modtaget denne kladde før det rigtige brev blev sendt d. 12.10.05 ?

    Kommentar by Mogens Michaelsen — 20. februar 2006 @ 23:49

  2. Kladden dukker vel ikke sådan lige op, efter originalen er offentliggjort.

    Kommentar by Kim Møller — 21. februar 2006 @ 01:01

  3. kudos to the two with guts enough to stand up to the many islamic demonstrators in Paris…at the same time I like to apologize for the gutless spineless american press..this is the country of freedom and of free speech…depending of course on how much it will cost..and how much it will rock the boat

    Kommentar by jorgen arnsdorff — 21. februar 2006 @ 01:28

  4. Det skulle være mærkeligt at Egypten m. fl. sender en kladde ud
    før originalen – og så at Politiken skulle have haft kladden i
    over 6 måneder.

    Forløbet er nærmere at Politiken har skaffet kladen og ud fra den
    tolker de originalen i retning af kladden fordi de så kan være
    bagkloge.

    Nu har jeg ikke læst artiklen i Politikens papirudgave, men det synes som om det originale brev skulle være en hemmelighed. Det er det ikke. Det blev offentliggjort kort efter at det var sendt og der var en større debat om det – f.eks. i Berlingske Tidende, hvor Egyptens ambassadør først ikke ville svare på kritikken.

    Politikens tese synes i øvrigt at være søgt. De mener åbenbart at det var Egypten m. fl. der stod bag den organiserede kampagne mod Danmark ( og ikke imamerne). Omvendt mener de åbenbart et møde med dem ville have stillet deres krav i møde, selvom budskabet have været det samme – at der er pressefrihed i Danmark – imodsætning til i de arabiske lande – og at regeringen ikke kan blande sig i avisernes redaktionelle linie.

    Politikens historie synes at være et forsøg på at afspore debatten og fjerne fokus. Meningsmåligerne har sikkert gjort ondt på Rådhuspladsen.

    Kommentar by Christian — 21. februar 2006 @ 10:31

  5. […] Hugget fra URIASPOSTEN […]

    Pingback by Hodjas blog » Politiken konspirerede med eks-ambassadører imod regeringen… — 21. februar 2006 @ 11:34

  6. Jamen nu står det vel helt klart for enhver.
    Politiken havde samme kladde som statsministeren.

    Hvad så drenge.

    Kommentar by Bjarne Thyregod — 20. april 2006 @ 15:34

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper