23. november 2011

Firozeeh Barafkan in solidarity with Aliaa Magda Elmahdy

Aldrig har anti-islamismen været så billedskøn. Fra Uwe Max Jensens blog på Denfri.dk – Dansk kunstner smider tøjet i solidaritet med egyptisk blogger.

“I Egypten har bloggeren og kunstneren Aliaa Magda Elmahdy vakt bestyrtelse ved at posere nøgen på sin blog i protest mod den stigende islamisering af sit hjemland. Nu har dansk-iranske Firoozeh Bazrafkan, der ligeledes er blogger og billedkunstner, ladet sig fotografere nøgen i solidaritet med sin egyptiske kollega.”

(fra Firozeeh.dk; A Rebels Diary)

Oploadet Kl. 06:58 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/31766/trackback

34 Comments »

  1. Hende Firoozeh er sgu sej nok!

    Kommentar by r — 23. november 2011 @ 07:25

  2. Spiseforstyrelse?
    Hun burde rejse hjem og få noget at æde! :)

    Kommentar by Viking — 23. november 2011 @ 07:51

  3. Enig, Viking.

    Kommentar by Dog of God — 23. november 2011 @ 08:01

  4. Jeg synes sgu de her hæmmede og ikke helt gennemførte solidaritetsytringer er ret ynkelige. Aliaa Magda Elmahdy havde trods alt modet til at vise sig i “full frontal”. Jeg har heller ikke lyst til at blotte mig for hele verden, men jeg forsøger altså heller ikke at gøre et stort nummer ud af det.

    Kommentar by Vagn Henning — 23. november 2011 @ 09:51

  5. alle støtter på deres måde
    syns det er sejt af Firozeeh Barafkan
    og hun er en meget smuk kvinde, jeg er til de petite pige :)

    jeg håber Aliaa Magda Elmahdy er en vi kommer til at huske som en mellemøstlig Rosa Parks

    Kommentar by poul sørensen — 23. november 2011 @ 10:02

  6. firozeeh.dk giver ikke forbindelse :-(

    Kommentar by Hr. Snusk — 23. november 2011 @ 10:16

  7. Firozeeh er fin, hendes hjem er Danmark. Men hun spiser godt nok ikke ret meget – jeg har haft hende til kaffe og kage :)

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 23. november 2011 @ 10:32

  8. […] “I Egypten har bloggeren og kunstneren Aliaa Magda Elmahdy vakt bestyrtelse ved at posere nøgen på sin blog i protest mod den stigende islamisering af sit hjemland. Nu har dansk-iranske Firoozeh Bazrafkan, der ligeledes er blogger og billedkunstner, ladet sig fotografere nøgen i solidaritet med sin egyptiske kollega.” Firozeeh Barafkan in solidarity with Aliaa Magda Elmahdy. […]

    Pingback by “I would rather go naked” « Snaphanen — 23. november 2011 @ 10:50

  9. Fabelagtigt kvindemenneske. Nåeeeh nej, jeg er jo “fremmedhader”, så det kan jeg jo ikke mene!

    Kommentar by leon frandsen — 23. november 2011 @ 12:15

  10. Leon, visse fordele ved indvandringen er observérbare :)

    Kommentar by Henrik R Clausen — 23. november 2011 @ 13:39

  11. Begge smukke kvinder

    Kommentar by Eleutheria — 23. november 2011 @ 13:52

  12. Og hvad siger muslimer i Danmark? kuk kuk.
    Omar Mazouk …hallo er du der?
    Eller er du stadig præget af din koranskole lære, som du blev indoktrineret i?

    Kommentar by Tim — 23. november 2011 @ 14:08

  13. Enig – KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK KUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUK Mazouk, er du der, eller du bare forarget?

    Kommentar by Cicero — 23. november 2011 @ 16:26

  14. Hvem er Mazouk og hvorfor vedkommer hans mening os?

    Kommentar by Dog of God — 23. november 2011 @ 16:32

  15. Hendes hjemmeside er http://www.firoozeh.dk/ (med enkelt e)

    Kommentar by Fru Madsen — 23. november 2011 @ 17:34

  16. Det fedeste er at hun lige stikker den Danske feminister en lynhurtig flad.

    Fra Tv2 :

    “Barafkan er skuffet over, at danske feminister ikke har udtrykt støtte til Elmahdy.”

    Kommentar by Santor — 23. november 2011 @ 18:29

  17. fler af hendes slags

    Kommentar by peter — 23. november 2011 @ 19:04

  18. Firozeeh er en gæv og dejlig pige.

    Kommentar by M.P. — 23. november 2011 @ 20:01

  19. Firozeeh er en torn i øjet på venstrefløjen. Venstrefløjen ynder at spille Racisme-kortet når vi “etniske” danskere stiller spørgsmål ved islams “KULTURBERIGELSE”.

    Her kommer så en smuk indvandrer fra Iran og siger sin mening om denne “fredens religion”. Dermed kan HYKLERNE på venstrefløjen ikke mere spille racismekortet.

    Hun udstiller derfor hele hylekoret af feminister, skuespillere kunstnere som en flok HYKLERE!

    Kære Firoozeh, hvis du læser med her, så tag og søg nogle støttekroner, så vi kan få lavet en film om Kurt Westergård. Du og Farshad Kholgi ville være det eneste troværdige par der kan spille Kurt Westergård og hustru. “Vores egne” såkaldte kunstnere og skuespillere vil sgu hellere bide tungen af sig selv end at forsvare YTRINGSFRIHEDEN.

    Kommentar by Erik — 23. november 2011 @ 21:41

  20. Firoozeh er klog, dygtig, pæn og charmerende.

    Stor ros til hende.

    Hun har lavet et flot og smagfuldt billede med et godt budskab.

    Kommentar by Vest — 23. november 2011 @ 23:19

  21. Lad os invadere Egypten, så 20 årige venstreorienterede unge piger kan posere nøgen på deres alternative blogs. Vi skal jo sprede demokrati! Ligesom vi har gjort i Afghanistan og Irak! Det gik jo rigtig godt ikke også Henrik Ræder Clausen. Lad os få alle de unge kvindelige iranere til Danmark som gerne vil posere nøgne.. Vi fik alligevel alt deres venstreorienteret skrald i 80’erne ,da de flygtede efter at havde arbejdet sammen om at styrte shahen med de troende shiamuslimer i Iran.

    Jeg glæder mig til at se hvornår du indrømmer at der kom flere ikke etniske europæiske indvandrere til Danmark under VKO end da Nyrup havde magten… Men det er jo helt fint ikke? Fordi de er jo ligeså meget danske som os! Sålænge de bevarer vores kultur! Danmark og danskerne er jo bare værdier og demokrati! Vi er en idé! Ligeså snart folk stopper med at tænke den idé, så findes vi ikke mere!

    Hvornår stopper galskaben?

    Kommentar by Lavard — 23. november 2011 @ 23:43

  22. @Lavard

    Jeg er dybest set også imod at prøve at gennemtvinge demokrati øst og sydpå.
    Men jeg mener godt, at man moralsk kan støtte de mennesker i de pågældende lande, som opponnerer mod den herskende vanvidskultur.

    Kommentar by Vest — 24. november 2011 @ 01:28

  23. Flot af Firozeeh Barafkan og så er den ikke længere.

    Kommentar by machiavelli — 24. november 2011 @ 01:58

  24. Godt at der findes iranere som Farshad Kholgi og Firozeh Bazrafkan.

    Kommentar by Nielsen — 24. november 2011 @ 03:58

  25. Firozeeh er en gæv kvinde og kunstner – og ja, godt at der findes nogen som hende og Farshad Kholghi.

    Jeg mangler dog at der er mænd med islamisk baggrund, der på samme vis som Firozeeh, smider kludene i en god sags tjeneste. Som det er nu, er det endnu mere provokerende, hvis en mand med islamisk baggrund viser lidt bar hud. Særligt i religiøse kredse.

    Som jeg ser det laver Firozeeh nogle rigtig sprælske og frisindede happenings og rusker dermed godt op i religiøse kredse (inkl. bagstræberiske Kvinfo, der gør så meget for at indpakke piger og kvinder i islamiske hæmmende klude)

    Og spræl er der brug for :)

    Kommentar by Liva — 24. november 2011 @ 08:19

  26. Lige nu er stort set hele venstrefløjen MEGET aktiv for at få indført vielser af homoseksuelle i folkekirken.

    Nu bliver det spændende at se om samme frigjorte venstrefløj kræver homovielser i moskeer.

    Det burde være et KRAV at homoseksuelle kan vies i moskeer, FØR der bygges stormoskeer i Danmark.

    Kommentar by Liva — 24. november 2011 @ 08:27

  27. Hun er jo toplækker!! Nogenlunde sådan må Cleopatra have set ud. +5-20kg ville dog ikke skade hende…..Dem kan hun tage på når hun engang skal lave mig nogle unger! :-)

    Kommentar by systex — 24. november 2011 @ 09:01

  28. Liva

    “Det burde være et KRAV at homoseksuelle kan vies i moskeer, FØR der bygges stormoskeer i Danmark.”

    Enig. Det SKAL Manu Sareen gå ind for ellers er det diskrimination!

    Sareen burde have spørgsmålet; “Går du også ind for at homoseksuelle skal kunne vies i moskeer?” Hvis svaret er nej skal han afkræves en begrundelse. Hvis begrundelsen involverer, at islam er noget særligt, må man spørge, hvorfor han gør forskel på kristendommen og islam? Hvis begrundelsen er, at han som politiker ikke skal blande sig i hvad en religion gør, må man spørge, hvorfor han så blander sig i kristendommens grundlag? Hvis begrundelsen er, at Islam ligger uden for folkekirken, må man spørge, hvorfor han så blander sig i folkekirkens grundlag, når hans eget parti mener, at stat og kirke skal adskilles (endda mere end i dag)?

    Kan vi ikke få nogen MF’ere til at plage ham lidt?

    Kommentar by Sigwar — 24. november 2011 @ 09:01

  29. Sådan skriver ligestillingsministeren på sin blog i dag 23.11.2011:

    “I dag har jeg har med stor stolthed kunnet annoncere et historisk skridt for både den danske folkekirke og for homoseksuelles rettigheder.

    Til sommer vil de første homoseksuelle par blive viet i kirken, blive tiltalt af præsten som ægtefæller og forlade kirken som ægtepar. Regeringen har besluttet at ændre loven, så også homoseksuelle får den ret på linje med heteroseksuelle par.” (2011)

    h t t p://blogs.jp.dk/manuframidten/2011/11/23/homoseksuelle-par-bliver-ligestillet-i-kirken/

    Hvad med homoseksuelles rettigheder i moskeer, Sareen?

    Hvad vil du gøre for at homoseksuelle, opdragede med islam, får samme rettigheder som kristne, Hr. ligestillingsminister?

    Kommentar by Liva — 24. november 2011 @ 11:14

  30. Liva, få en venligt indstillet politiker – f.eks. Karen Jespersen eller en fra DF – til at stille det fremragende spørgsmål formelt.

    Deres e-mail adresser ligger på hjemmesiden – prøv!

    Kommentar by Henrik R Clausen — 24. november 2011 @ 20:19

  31. Spørgsmålet bliver rejst af flere nu – det er også nødvendigt, hvis homoseksuelle i andre trossamfund end den kristne ikke bevidst skal diskrimineres i Danmark.

    Hvorfor skulle det dog kun være hvide, kristne homoseksuelle, der må/kan vies i Danmark?

    “Folkekirken får ny lov om homovielser – men hvad med andre trossamfund, spørger Ateistisk Selskab, der kræver homovielser i alle trossamfund.” (2011)

    h t t p://ekstrabladet.dk/nationen/article1663732.ece

    Kommentar by Liva — 25. november 2011 @ 08:36

  32. og Trossamfundene svarer.. dvs. nogen af dem.

    DR skriver under overskriften : Trossamfund afviser homovielser

    Her afviser Det Mosaiske Trossamfund, Indre Mission, Frikirkerne og Pinsekirken at vie homoseksuelle par.

    Dr har dog ikke været i stand til at få en udtalelse fra nogen af de 42 imamer med bemyndigelse til at vie ægtepar i henhold til dansk lovgivning.

    Kommentar by martin t — 25. november 2011 @ 15:31

  33. Flere som hende tak!

    Kommentar by Anonymous — 26. november 2011 @ 16:13

  34. Ja, hun skader i hvert fald ikke!!!

    Kommentar by Peter Andersen — 10. februar 2012 @ 13:55

RSS feed for comments on this post.