27. november 2011

Bitter blog om adskillelse af kirke og stat og homoseksuelle vielser

Torsdagens Debatten på DR2 havde folkekirken som emne, og flere har kommenteret Manu Sareens bidrag, landets radikale ‘Ligestillings- og Kirkeminister’. Via Kimpo – et citat fra Bitter blogs humoristiske syn på Kirkebøsserne.

“De liberale er – som altid – lidt mere klare i blikket: Adskil kirke og stat, og så må kirken gøre, hvad de vil. At de så samtidig forkaster tusinde års kulturarv for en dille, der har varet i cirka fyrre år, er totalt ligemeget. På denne måde minder de om de radikale: Kast børnene ud i ligegyldigheden, giv dem et verdensbillede hvor alt er gråt, og hvor der ikke kan ses forskel på Henrik og Pernille, for de skulle jo nødig forskelbehandles. Tjah, jeg er egentlig ligeglad, for jeg har ikke børn og jeres kan for min skyld brænde skrigende op i helvede. Alligevel hælder jeg måske mere til denne version (ikke bare fordi, jeg får en mulighed for at se jeres børn blive voldtaget og myrdet i gaderne, når jeg sidder på mit topsikrede privatplejehjem, men ..), fordi det kunne være sjovt at se homoerne lave deres egen version af biblen, der omfavner deres seksuelle perversion. Ikke fordi jeg er fordomsfuld, men jeg gætter på, det ville være noget med gummimasker, mystiske huller i teltduge, nitter på korsene og en helvedes masse unge, veltrænede, olivenolieindsmurte disciple, der konstant danser til hård techno i Sodoma. Kjortlerne får de sikkert lov til at beholde. I hvert fald de første tredive sekunder.

Det mest interessante indspark til debatten kom fra Ateistisk Selskab, der spurgte, hvorfor ikke alle trosretninger skal tvinges til at vie homoer. Der er ingen grund til at pakke det ind. De kunne lige så godt have spurgt: Jamen, skal muslimerne så ikke også vie bøsser? Det er genialt, fordi det sparker benene væk under alle parter i debatten med retfærdig undtagelse af de homoseksuelle. Intet, intet, kan provokere en kulturradikal, politisk korrekt byboer mere, end at nogen begynder at stille krav til yndlingsofrene, muslimerne, over hvilke de pøser deres misforståede godhed som ventil for opvækstmæssigt og kulturelt selvhad.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/31874/trackback

13 Comments »

  1. Før imamer vier homoer i moskeen skal det heller ikke gøres i folkekirken.

    Kommentar by tim — 27. november 2011 @ 16:19

  2. Folkekirken er ikke værd at redde!

    Den har fra begyndelsen været i statens sold, først den national liberale, så den socialdemokratiske, og nu den multikulturelle.

    Sareen gør intet andet end at sætte nådesstødet ind i en allerede håbløst udvandet og tandløs kirke, der forsåvidt allerede døde dengang dens præster fandt sig tilrette med den fri abort.

    Folkekirken er en slave, der forlængst har givet fanden, ja fanden, i evangeliet og nu rådner op på første klasse.

    Den er for mig at se en af hovedårsagerne til landets næsten totale afkristning og deraf følgende sårbarhed overfor utopisk humanisme og i sidste ende islam.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 27. november 2011 @ 16:51

  3. Nu er det jo en FOLKEkirke, så kirken må altså finde sig i at bøje sig lidt for folkets diversitet.

    I forvejen er de fleste danskere medlem af FOLKEkirken af kulturelle årsager. Af samme grund kan man heller ikke udelukkende skue til det teologiske i sådanne spørgsmål.

    Kommentar by Rune K — 27. november 2011 @ 17:00

  4. Jeg tror du skal gå mere tilbage i tiden ca. år 1500 og så se hvorfor det kristne europa satte alle lande i verden af. Kristendommen har haft enorm betydning for Europa og har bragt fremskridt, hvorimod Islam har været en katastrofe. Det er altså værd at sætte sig ind i hvorfor vi klarede os så godt og Asien og Mellemøsten sank ned i dumhed. Den fortælling skal ungdommen ha at vide, fordi vi har en kristen kulturarv, som vi bare ikke lige sælger ud af. Det kan så være man ikke tror på kristendommen længere, men man skal da lære Europas 500 års sejr over ALLE andre nationer. Det er skam ikke noget man bare lige kan vrøvle om. Og specielt nu hvor vi har Islam i Europa er det blevet mere aktuelt at kende denne arv vi har.
    Vi må håbe vi får smidt Islamisterne og en del muslimer ud af Europa snart, fordi mange af dem bruger ikke rationel fornuft og kigger ikke på hvad vi har skabt. Faktisk talt væmmes mange ved det.

    Kommentar by tim — 27. november 2011 @ 17:01

  5. Personligt ser jeg at vi bliver nød til at bryde med Islam der hvor vi går på klingen af hinanden.
    Det betyder at vi er nød til at indgå en skriftlig kontrakt med alle muslimer i dette land.

    Det kunne være nogenlunde som det her:

    Går du ind for sharia i nogen som helst form: UD!
    Går dit barn ikke i en dansk folkeskole de første 7 klassetrin: UD!
    Er du kriminel eller er med i bander: UD!
    Kan du ikke leve som en moderat dansker: UD!
    ER du meget mere religiøs end en normal dansker: UD!
    SENDER du dine børn på genopdragelsesrejse: UD!
    Ønsker du stormoske eller flere moskeer i DK: UD!
    Går du ikke ind for ligestilling og pakker din kone og pigebørn ind i tørklæde, hijab, burka: UD!
    Kan du ikke tolerere kritik af Islam og Muhammed: UD!
    Ønsker du ikke at integrere dig i det danske samfund, og i stedet for danner du parrallelsamfund: UD!
    Hold din religion privat også mht. din påklædning og religiøse symboler i offentligheden ellers: UD!
    Ønsker du børnebrude: UD!
    Tror du at koranen er det direkte budskab fra gud ord for ord: UD!
    Er du familiesammenført: UD!
    Er du radikal Imam: UD!
    Kan du ikke snakke dansk: UD!
    Er du Palæstinenser, Somalier eller Pakistaner, Højst sandsynlig: UD!

    Få dem til at skrive under, og hvis de ikke overholder: UD! Hvis de ikke gider at skrive under: UD!
    Hvis folk ikke er tilnærmelsesvis enige, er de islamister eller venstre-ekstremister. Så kan også DE komme UD!
    Det bliver nød til at blive denne her tilgang sort på hvidt!

    Venstrefløjen tør ikke tage det uundgåelige opgør med Islam, der vil komme og allerede er her. Venstrefløjen er direkte forbryderiske mod Danmark, og det er udelukkende DERES skyld at vi har de problemer vi har i dag ved ikke at undersøge, screene og få korrekt viden om Islam og muslimer før de kom ind i landet. Nu ser vi i dag kaskader af problemer fra folk, der ikke blev sorteret fra vha. et filter baseret på korrekt viden omkring Islam og muslimer, og hvilke værdier vi vil acceptere fra dem.

    Det er “humanister”, “anti-racister”, “de rigtige meninger”, SF, EL, RV, DR, RUC, KU, Politiken, osv., der samarbejder med muslimer om at få sharia i Danmark. Det er dem der er de onde, og begår skade på den danske befolkning.

    Kommentar by tim — 27. november 2011 @ 17:08

  6. Hvem bruger folkekirken?
    Vi anvender den vel mest til dåb, konfirmation, bryllup, begravelse.
    Mest til ens egne begivenheder og ellers familie og venners.
    Og nogle af dem kan sagtens ske andre steder.
    Jeg kigger gerne billederne i familie journalen af landets kirker.
    Og det rører mig da, at nogle af dem kan føres tilbage til 1100 tallet. Talerstole, dåbsfade, malerier, grave, mindesten og hvad, der ellers kan spores flere hundrede år tilbage i tiden.
    Hvor mange, der egentlig er kommet og gået igennem disse rum igennem tiden. Det er en historie, der skal bevares for eftertiden.
    Så skide med de moderne arkitekt tegnede kirker af i dag.

    Kommentar by Peter — 27. november 2011 @ 18:14

  7. @6
    Jeg synes man skulle indstille bebyggelsen af religiøse bygninger. Dermed også moskeer, og så kan folk ellers gå rundt i eftertiden og vide at DK udelukkende har været kristent. Dermed skal muslimer også bevise at de kan være sekulære.

    Kommentar by tim — 27. november 2011 @ 18:56

  8. Det er en provokation, når bøsser og lesbiske kræver retten til at blive gift.
    Også når de kræver retten til at få børn:
    Men men ak ja. Hvem af bøsserne skal så insimmineres. Ho HO.

    Der er nogen præster og biskobber der er forrykte i båtten, det hører så absolut ikke Kirken til, Måske en moske.

    Jeg blev fristet til at fyre en vits af, Så den må du ondskylde. !!
    To Samlevende Homo’er:
    Den gamle homo var død og kremeret. Samboen ville have asken med hjem. Præsten: Hvorfor nu dette ?

    Jo Jeg vil koge grød af asken og mærke ham glide ud af røven en sidste gang…

    Kommentar by Charles Nielsen — 27. november 2011 @ 20:33

  9. Eller dyrker du ideologien Islam, er det YD.

    Fordi islam er uforenelig med demokratiet, samt at den er uforenelig med grundlovens §67. (USÆDELIG).
    Hvor simpelt kan det dog være. Kan folk do ikke se hvor simpelt det er, at få Islam ud af danmark.

    Kommentar by Charles Nielsen — 27. november 2011 @ 20:50

  10. “Det mest interessante indspark til debatten kom fra Ateistisk Selskab, der spurgte, hvorfor ikke alle trosretninger skal tvinges til at vie homoer.

    Det skal de faktisk også. Eller “tvang” er jo så meget sagt, da en præst kan sige nej. Men forslaget om at homoseksuelle skal kunne vies religiøst, gælder altså for alle godkendte trosretninger i landet. At vi alle, de radigale inkluderet, så godt ved, at det aldrig vil komme på tale i det muslimske miljø, er en anden snak.

    Personligt er jeg troende, og kritik af folkekirkens status pisser mig af. Men jeg kan ikke hidse mig op over Manus forslag. Når det stadigvæk er op til den enkelte præst, kan jeg acceptere det. Det der dog kan hidse mig op, er at et homoseksuelt par ifølge forslaget kan få en anden præst. NEJ! En præst hører til i den kirke han har ansvaret for, med mindre han har ferie eller er sygemeldt. Man skal ikke bare kunne hente en anden præst ind. Hvis præsten siger nej, må parret finde en anden kirke. Jeg så også gerne, at man gik et enkelt skridt videre, og ikke lod det være op til den enkelte præst om han vil vie et homoseksuelt par, men derimod sognets menighedsråd.

    Kommentar by Michael Jensen — 28. november 2011 @ 00:17

  11. Jeg fatter da ikke hvorfor hinduen stopper der, lad os få gang i den religiøse-seksuelle frigørelse. Den katolske kirke har i årevis forlystet sig med små drenge, så hvorfor holde sig tilbage. Lad os få gang i noget homo-flerkone/manderi.

    Det ville være ualmindeligt frisindet og inkluderende hvis det blev en hverdags begivenhed at se en fed villy søvnig-type med 4 små araber-drenge-koner komme svansende ned af strøget.

    Hvorfor ikke samtidig forlange at islams 72 jomfruer byttes ud med et par dværge, 10-12 narko-ludere og et passende antal får.

    Vær nu lidt frisk Manu!

    Kommentar by Santor — 28. november 2011 @ 00:44

  12. Santor
    Der flyver allerede smågrise i luften lille du.
    Det er alle små uberørte Jomfruer.

    I de muslimske lande er der allerede gang i drengesex, de fleste har garanteret gonoré i endetarmen
    Det er den nyeste viden fra WHO.
    Talaban siger: det er pga. grøn the.

    Envidere: Den næste muhammed skal fødes af en mand, HO HO HO, Det bliver ikke så lidt af en negerarm. Det er derfor araberne går i de store bukser under en evt kjortel.

    Kommentar by Charles Nielsen — 28. november 2011 @ 01:06

  13. Folkekirken er det eneste bolværk mod Islam. Kun religiøse argumenter kan tale Islam imod. At Folkekirken ikke er sin opgave bevidst, kan skyldes flere ting. Måske danskernes ligegyldighed over for deres kirke gør, at kulturradikale præster får alt for meget taletid i pressen.
    Istedet for denne arrogance overfor kirken, så støt op om den forlang tydelig tale mod Islam.

    Kommentar by Peter Hansen — 28. november 2011 @ 09:21

RSS feed for comments on this post.