3. december 2011

Kommunikationsekspert Fernando Olsen: Racistisk ikke at mene racisme er et stort problem

Seneste udgave af ‘Fodbold uden filter’ på TV3+ havde racisme som emne, og her var der råt for usødet til kommunikationseksperten Fernando Olsen, der for mange år siden var professionel fodboldspiller i KB, men i dag er professionel i oplevelsesøkonomien. Han er blevet kaldt “en pompøs, uintelligent, misforstået pseudo-akademiker af en vederstyggelig fodboldkommentator”, og det er næsten at sige det pænt. Et post-modernistisk tågehorn med alt hvad deraf følger.

(Fodbold uden filter, TV3+, 27. november 2011, Del 1)

Delvis transskription.

Carsten Werge, vært: Er racisme et problem i fodbold?

Fernando Olsen, kommunikationsekspert: Ja, selvfølgelig. Racisme er et problem i samfundet, og fodbold er jo en del af samfundet. Racisme er et sociologisk problem, et kulturelt betonet problem, og det eksisterer også i fodbolden – selvfølgelig gør det det. Det er iboende i alle mennesker, det er noget vi har i os, når den indre svinehund kommer frem, så er der nogen der viser den her form for racisme. … der er jo tusinder af eksempler. … Det er en del af kulturen i samtlige samfund, så selvfølgelig er det også et problem i fodboldverdenen.

Jan Schouby, Århus Stiftstidende: … efter min bedste overbevisning findes der ikke racisme i dansk fodbold. Det er rigtigt, at du kan finde nogle eksempler, hvor der er er en eller anden spiller frt har talt nedsættende om en sort spiller, men han står overfor… (afbrydes)

Fernando Olsen: – det er jo racisme!

Jan Schouby: … selve handlingen er racistisk, men lad nu være med at brøle det op til at det skulle være racisme. Det svarer til at møder du en der ingen hår har, så bliver han kaldt et skaldet idiot, og er han tyk så kalder du ham flæskerøv. Det handler ene og alene om hvordan rammer man bedst den mand man står overfor rent fodboldmæssigt. … Der bliver også lavet frispark, der går over stregen – og det der er helt klart over stregen.

Hans Brun Larsen, fodboldtræner: Racismen er i vort samfund og er stort problem, og det skal vi…

Niels-Christian Holmstrøm, FC København: … Generelt er der stor tolerance, og derfor synes jeg den der politiske korrekthed, som I står her og udtrykker… Jeg synes det er helt ude af proportioner, fordi der er nogen der råber af hinanden engang imellem på en fodboldbane. Der bliver sagt forfærdelige ting, og det er så det. … Jeg synes engang imellem der også er nogen der trækker racisme-kortet fuldstændigt urimeligt, hvor man bare må sige til dem – ah du krølle, der tror jeg lige du skal starte forfra.

Fernando Olsen: Jeg bliver stærkt provokeret af det Holmstrøm siger… der er meget langt fra den hest Holmstrøm han sidder på i bestyrelseslokalet i København og de bonede gulve inde i Spillerforeningen og alle mulige steder hvor du kommer, og det der foregår ude i kløvermarkerne i samtlige klubber i det her land. … Der er så mange opråb og udråb i forhold til det her, selvfølgelig skal det stoppes. I øvrigt synes jeg det er ekstremt uklædeligt, at to personer, to opinionsdannere som Jer to, står her i et program hvor man både er referencepersoner og idoler i forhold til rigtig mange mennesker, prøver at gradbøje et begreb som racisme. Racisme har man bare en nultolerance overfor, og hvilken som helst der mener noget andet, kan man simpelthen ikke acceptere. Det er ikke tolerant!

(Fernando Olsen, Kommunikationsekspert)

Jan Schouby: Det handler om at ramme ham du står overfor mest muligt. Hvis det var Werge, så kunne han måske finde på at sige tykke dyr… Er det så bedre end at hvis det var en indvandrer, og han sagde sorte svin, er det så straks meget værre?

Fernando Olsen: Du er så langt ude, så guderne forbarme sig i den her sag. Racisme! – Jeg synes du skulle gå hjem og læse i historiebøgerne.

Jan Schouby: Der er ikke nogen der forsvare racisme.

Fernando Olsen: Jov, du gør lige nu, for du trækker det ind i en kontekst som er fuldstændigt urimeligt. Racisme er racisme, og det skal vi have en fuldstændig nultolerance overfor.

Jan Schouby: Selvfølgelig skal det da stoppes, men derfra til at sige, at der er et stort racismeproblem i dansk fodbold, det er noget vrøvl. […]

Niels-Christian Holmstrøm: Mener I seriøst, at vi har et stort racismeproblem i danske fodbold?

Fernando Olsen: Nej. … Vi skal italesætte det hver gang vi har mulighed for det. … Det florerer. Du er da nødt til at modarbejde en argumentation som racisme. Du er da nødt til at lave et modtræk. Du er da nødt til at italesætte det hver gang du møder det. 100 procent, og notorisk, du må aldrig nogensinde gå på kompromis med et begreb som racisme.

Hans Brun Larsen: … og derfor skal vi da fra ledelsesside, fra trænerside, fra spillerside… (afbrydes)

Fernando Olsen: – opinionsdannerside, fra journalisters side (henvendt til Jan Schouby).

Hans Brun Larsen: … sige, at det vil vi ikke have.

Niels-Christian Holmstrøm: Nu må I lade være med at lægge os synspunkter i munden, som vi hverken har udtrykt eller har. … Når jeg siger, at jeg ikke har oplevet racisme i dansk fodbold gennem de 50 år eller 55 år jeg har spillet fodbold, så er det faktisk rigtigt…

Hans Brun Larsen: – du er heller ikke sort

Niels-Christian Holmstrøm: Jeg har jo altså også haft en fodboldskole i Sydafrika, og der vil jeg gerne sige, at der er da nogle steder hvor der er nogle sociologiske og andre problemstillinger i samfund, hvor man godt kan forstå, at der er nogle modsætninger. Der er så nogle modsætninger mod hvide, men jeg opfatter det ikke som racisme.

Carsten Werge: Hvordan har I det med Morten Olsens udmeldinger om det her?

Fernando Olsen: Sådan skal han bare ikke sige det. Enten skal han lade være med at sige noget som helst, eller også – Morten Olsen har jo også en politisk rolle som A-landsholdstræner. Det skal han huske på… Han danner agenda og dagsorden for Danmark, og derfor skal han selvfølgelig til enhver tid tage afstand fra hvilken som helst.

Carsten Werge: – det gjorde han også.

Fernando Olsen: Nej, han skal selvfølgelig til enhver tid tage afstand fra, og ikke negligere problemet, når der er nogle andre der siger at det er der. Han skal tage afstand fra det, og selvfølgelig sige… Det foregår meget mere end…

Niels-Christian Holmstrøm: I står og argumentere for politisk korrekthed på fodboldbanerne, og argumentere for at det er et kæmpestort problem i dansk fodbold. Der vi uenige.

Fernando Olsen: Der er ikke nogensomhelst talerør på vores niveau, på landstrænerniveau, eller på andre niveauer, opinionsdannere i Danmark som bør tale ned på det her område.

Niels-Christian Holmstrøm: … Når I kommer med de her synspunkter, og når I ikke engang kan nuancere de her synspunkter som Ole og jeg gør, så bliver vi verbalt overfaldet, at vi skal tage afstand fra, at vi skal være politisk korrekthed, helt ærligt…

Fernando Olsen: Hvis det at man skal være skarp, er ensbetydende med at man skal være racistisk, så… det er da den…

Niels-Christian Holmstrøm: Spillerforeningen leder som alle andre fagforeninger efter sager som kan legitimere deres tilstedeværelse… Hvis du mener problemet er så stort, tror du så det hjælper noget at Spillerforeningen har ansat en ekspert i racisme.

Oploadet Kl. 00:15 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/31949/trackback

28 Comments »

  1. Igen ser vi et fjols der ikke kan relatere ting. I vestlige lande har vi fokus på problemet. Resten af verden foregår der RACISME i stor stil.
    Det er sikkert at snakke om det i vestlige lande, og det får opmærksomhed. Derimod ville du bliver slå ihjel andre steder. Ja endnu en vatarm der ikke tør noget ud over sin egen næsetip.
    Nej racisme er ikke racisme…klap hesten. Os sikke et røvhul at forbinde altid hvide med det.
    KOm så Fernando og rejs til afrika og mellemøsten og kæmp for den hvide mands sag….nå nej det tør du ikke…røvhul!

    Kommentar by tim — 3. december 2011 @ 01:06

  2. Jeg har lidt svært ved at forstå, men håber på en ekspertforklaring:

    Hvad er der egentlig galt med den klassiske fordømmelse “Fjende af arbejderklassen”?

    Kommentar by Henrik R Clausen — 3. december 2011 @ 01:20

  3. Denne frelste Fernando Olsen og resten af godhedsslænget vil snart plædere for, at frispark begået mod N’Doye er racistiske overfald. Hvis de begåes af en hvid spiller, forståes.

    Mage til tågehorn.

    Det hedder en fodboldKAMP. Altså man kæmper mod en modstander. Ikke noget hygge-nygge der, vel? Modstandere saves ofte midt over, for at stoppe et contraangreb. Det kan den små Fernando sikkert få meget racisme ud af.

    BÅT-BÅT-BÅT

    Kommentar by Iznogut — 3. december 2011 @ 01:49

  4. Tak til mandfolket Niels-Christian Hovedstøds Holmstrøm, for at prøve på at tale den hysteriske mandslinge ammehjerne forstyrrede kælling! den dhimmie kastrerede tyr!!! Fernando olsen lidt ned fra sin politiske korrekte opsadlet heste karriere oppustede gummi-muhammedanske ged!
    Hvorfor skal lige et påstået nedladende ord som “sort” gøres mere kriminelle end ord som luder dansker, alle nedladende ord er lige nedladende, det er forkert at gøre “nogle” nedladende ord mere strafbare end andre.
    Det er forkert at opstille en politisk korrekt ordforrådsliste over hvilke ord der må bruges, når listen ensidigt KUN omhandler ord, som muhammedanerne “føler” sig krænket over, og ingen modsvarende ordliste anvendes imod muhammedaner, der frit kan tilsvine vantro.
    Den kastrerede Tyr! Fernando, hvis fodboldkultur lader til at svare til et botox fyldt hoved, som Beton-helles, kan ikke lige forstå, at en mur foran målet, ikke betyder at oleg sohn nu står på banen og hylder det politiske korrekte DDR tie kultur.
    Ganske enkelt handler det om, at TO forskellige klubber med x-antal forkerte! sorte!!, der kæmper en klub kamp, for at vinde, ikke to politiske partier der er i valgkamp.
    Hvor mange gange har vi hørt om klubkammerater af forskellige hudfarver, der har tilsvinet hinanden i en fodboldkamp ?
    Mon ikke dukke Tyren Fernando burde sætte sig stille og roligt ned med sit stramaj broderi og koncentrere sig lidt om dette, for fodbold har denne politiske korrekte gummi-arms-muhammedanske-gede-opsadlet Tyr!! vist ikke forstand på.
    Må jeg som vantro kvinde med udslået hår og fodbold interesserede opfordre til, at mandslingen den kastrerede Tyr Fernando tilbringer sine fritimer blandt ligesindede feminine sart følsomme typer, som bestemødre for asyl til samtlige mellemøstlige opfostrede mandslinge der opfatter utildækkede kvinder som ta´selv voldtægts tilskyndere…
    Hvorfor mener mandslinge kastrerede tyre som Fernando og imamerne og dhimmie underkastelses frivillige mænd!!! at TONEN imod kvindeundertrykker ideologien iSLAM er politisk korrekt forkert????
    Som sports menneske med mange års erfaring, så ser jeg ikke racisme som klub ånd, da alle kæmper for samme sag/vind for klubben, hvornår har vi oplevet “klubkammerater” der har tilsvinet hinanden, nej vel, så racismen findes ikke iblandt klubkammerater, den findes i hoved på sports gummi-geds-muhammedanske arme tænkende bløde i bolden! fodbold ukyndige geSTAMPO stampende Fernando nossefri Tyre…som…dar..dr..dar…Koen Fernando olsen

    Kommentar by li — 3. december 2011 @ 01:57

  5. Nogle gange kunne jeg godt ønske mig nogle reklamer, der gjorde lidt op imod de nosseløse Tyre Fernandoer, fx kunne det være sjovt at se en reklame fra Tampax, der forestillede en fodbold interesserede kvinde, der lytter til den nosseløse Tyr Fernando, som derefter hoved rystende og øjen rullende hiver sine Tampaxér op af tasken og stopper dem i ørene!!! for at skåne sig imod denne overfølsomme “tyr” Fernando, der villigt stiller sit ….øv…øh, hul til rådighed.

    Kommentar by li — 3. december 2011 @ 02:28

  6. Det er første gang i mit liv, at jeg hører om en “Fernando Olsen”. Navnet klinger unægtelig vel mest henad en melodi grand prix sang fra 1960’erne men lad det ligge.

    Hans diagnose er umiddelbart karriererelateret socialkonstruktivisme på hjernen af den slags, man høstede gode fuldautomatiske points på i universitetsverdenen anno 1995. Tiden har flyttet sig siden da. De samme automatfloskler, som fungerede dengang, virker heldigvis ikke længere.

    Måske har den slags længere holdbarhed inden for sportens verden. Jeg aner ikke noget om sport. Men antikveret og falsificeret synes hans påstand nu nok at være om, at racisme skulle eksistere inden for fodbolden i Danmark. Ingen virkelige mennesker kan genkende den slags nonsens.

    Kommentar by G. Pedersen — 3. december 2011 @ 02:50

  7. Glistrup hvor er du.

    Kommentar by Fritz — 3. december 2011 @ 07:37

  8. Ja der er racisme i samfundet, og den bliver begået af vore venner fra det store muslimske udland. Idiotisk at kommentere vrøvlet.

    Kommentar by machiavelli — 3. december 2011 @ 08:09

  9. Moderne totalitær retorik. Her er et kæmpestort problem, og hvis du mener noget andet, så er du en del af problemet. Det mindste forbehold eller forsøg på nuancering dømmes ude. Racisme er et trumfkort, bøj hovedet og sig undskyld!

    (Og hvis det ikke virker, så trækker vi Breivik-kortet, vent og se!)

    Kommentar by Crass Børsting — 3. december 2011 @ 10:02

  10. -> Crass

    I 60’erne kæmpede hans slags for at skabe ‘det socialistiske menneske’ i børnehaver og skoler. Nu er multikultur det nye rødt, og så skal der skabes ‘det antiracistiske menneske’. Godhed har alle dage været et fantastisk våben for totalitære.

    Kommentar by Kim Møller — 3. december 2011 @ 10:31

  11. Hvis vi alle har racismen i os, så har Fernando Olsen vel ikke noget mod at man kalder ham racist?

    Kommentar by Henrik — 3. december 2011 @ 10:33

  12. Ja, Breivik-kortet…

    Jeg var til konference i OSCE, der var forbløffende hvor mange der henviste til den galning (det er officielt nu) for at retfærdiggøre det ene eller det andet overgreb mod borgernes rettigheder.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 3. december 2011 @ 10:40

  13. Jeg undrer mig over at ingen kulørte fodboldspillere bliver adspurgt om den påståede racisme, ex. Dame N’Doyle. De må da om nogen vide det. Evt med et par kritiske spørgsmål: “Har du kaldt en anden spiller Hvide Nar?” osv.

    Kommentar by hr. Olsen — 3. december 2011 @ 11:33

  14. Alt den snak om racisme er simpelthen et udtryk for, at folk som Fernando Olsen befinder sig langt væk fra virkeligheden! Jeg er selv dansker, og gift med en kvinde fra et kristent land i Afrika. Vi har været i Danmark i to år nu, og hun siger, hun intet sted i verden har følt sig så respekteret, som hun gør i Danmark. Hun har endnu tilgode at opleve den racisme, som ifølge Fernando Olsen skulle gennemsyre hele vores samfund!

    Kommentar by 1. sal til højre — 3. december 2011 @ 12:32

  15. hr. Olsen hvis der virkelig var racisme i dansk fodbold, så havde vi hørt det fra netop de mørke spillere, ja.

    Ufatteligt at nogle mennesker bare VIL tale et reelt ikke-eksisterende problem op.

    Kommentar by Hr. Snusk — 3. december 2011 @ 12:47

  16. Jeg synes folk udnytter racismen og der er nogle der ikke kan finde ud af at fokusere sit eget liv, og så hopper de i fuld galop efter at se om der er racisme….hmmmm. Spring dog til Mellemøstenm asin og afrika. Så skal i se racisme, hvis i leder med samme iver som i vesten.

    Kommentar by tim — 3. december 2011 @ 13:40

  17. “Racisme er et sociologisk problem, et kulturelt betonet problem, og det eksisterer også i fodbolden – selvfølgelig gør det det. Det er iboende i alle mennesker, det er noget vi har i os, når den indre svinehund kommer frem, så er der nogen der viser den her form for racisme. … der er jo tusinder af eksempler. … Det er en del af kulturen i samtlige samfund, så selvfølgelig er det også et problem i fodboldverdenen.”

    Citatet irriterer mig, så lad mig alligevel diskutere dette område, da jeg fagmæssig har beskæftiget mig en del med det, og det er jo også interessant i disse racisme og moraltider.

    Racisme kan selvfølgelig være et moralsk problem i socialiserings processen. Men ikke fordi racisme eller den moralske fremtræden i sig selv er forkert eller rigtig, da det kun er de ubehagelige konsekvenser ved at overtræde samfundets normer der bestemmer moralens karakter. Eller fordi det er behovet for social integration der er styrende i socialiseringsprocessen.

    Der er forskellige måder til at forstå dette.

    Det eksistentielle fundament for moralen – eller – racismen – kan være samfundets vilje. Herefter er det ligegyldigt med en evt. evaluering af det moralske fænomens karakter. Samfundet fremstår som moralproducent, og det er et samfunds opgave i socialiserings processen. Derfor er den sociale integration den eneste reference ramme. Overtrædelse af normerne betyder straffeaktioner af en eller anden art.

    Hvis vi lever i et kannibalsamfund, er det acceptabelt at æde sine naboer. Eller ethvert samfund har den moral, der er behov for. Eller enhver moral stammer fra samfundet, derfor findes der intet moralsk liv udenfor samfundet.

    Ovenstående karakteretisk af moralske fænomener stammer fra den franske sociolog Durkheim, hvis behandling af moralske fænomener blev den sociologiske visdoms rettesnor. ” Individet underkaster sig samfundet og denne underkastelse er betingelsen for dets frihed.” berømte Durkheim-ord.

    Man kan måske kritisere Durkheim for at acceptere samfundets moralske kvælertag men fjerner man samfundets sociale tvang, vil menneskerne igen henfalde til de præsociale drivkræfter, dvs. det menneskelige dyrs selviske og grusomme optræden.

    Umoralsk adfærd er derfor teoretisk set en afvigelse af normen. I sociologiens historie har denne socialiseringsteori derfor forhindret sociologiske modeller i at placere moral eller moralsk adfærd i et selvstændigt diskussionsområde eller behandlings område.

    Når racismen er blevet et moralsk problem i dag, hænger det selvfølgelig sammen med, at borgeren nu skal socialiseres til at erkende, at det er umoralsk at være imod indvandring, og at samfundet derfor har været i stand til at etablere et socialt filter, hvorigennem kun bestemte ideer og begreber kan passere. Socialiseringsprocessen er altså stødt på modstand.

    Imidlertid er ”den indre svinehund” et konstrueret begreb der står overfor den kendsgerning, at mennesket ikke skaber sit eget liv i tanker og handlinger men opdager det gennem samvær med andre danskere gennem traditionen.

    Altså traditionens lange erfaring der har tvunget os til at stille krav og forventninger til vort syn på medmennesket. Altså den viden og erfaring der giver moralsk kompetence. Men da moralen således er et socialt produkt, må modstand mod de herskende normer automatisk føre til umoralsk adfærd.

    Betragtninger om fællesskab eller ansvar for danskerne og dets traditioner må derfor opløses i omfattende forestillinger om menneskesyn, indvandring, ansvar for menneskeheden og derefter bindes sammen med den umoralske adfærd. Træt.

    Kommentar by machiavelli — 3. december 2011 @ 13:51

  18. Fernando er et ynkrlig pjok, en lille porcelænsdukke der er ihh så fin.
    Tag dig nu sammen Fernando, din idiot!

    Kommentar by tim — 3. december 2011 @ 13:52

  19. Kommunikationseksperten i énvejsracisme Fernando Olsen konkluderer, at racisme er iboende alle mennesker. En neger er vel også et menneske?

    Kommentar by Menig 442 — 3. december 2011 @ 14:34

  20. Ha!

    Kommentar by machiavelli — 3. december 2011 @ 17:49

  21. Vor herre bevars. Hvor køber alle de her køkkenbordseksperter deres titel ?

    Kommentar by Tolder — 3. december 2011 @ 22:00

  22. Fernando Olsen……..( man griner lidt alene over navnet) er blot travlt beskæfiget med at sørge for sin egen fremtid !

    Kommentar by Vivi Andersen — 4. december 2011 @ 01:23

  23. Machiavelli
    Meget interessant!

    “Socialiseringsprocessen er altså stødt på modstand”

    Det er desværre bare et af de steder venstrefløjens propagande har været meget succesfuld!

    De vil socialisere os til at erkende det umoralske i at være imod indvandring og etablere et socialt filter, hvorigennem kun bestemte ideer og begreber kan passere.

    Det er vel samfunds-manipulation af værste skuffe!
    Det minder mest af alt om uhyggelig science fiction, men det er virkelighedens verden.
    Hvordan kan det ændres?

    Kommentar by Viking — 4. december 2011 @ 06:51

  24. Ja hvordan kan man ændre socialiseringsprocessen? ja, Det er jo et spørgsmål der vil noget.

    Det interessante ved nazisterne og deres forbrydelser mod jøderne var bla, at det rejse spørgsmålet, om mennesket skulle kunne kende forskel på rigtigt eller forkert alene ud fra egen dømmekraft, uanset omgivelsernes ensformige opfattelse.

    I Kristendommen har vi jo ” du må ikke begå drab” som vejleder for samvittigheden. Men ad den vej er der i dag ikke megen trøst at hente. Men der findes noget der kaldes for “den dyriske medfølelse”, eller som filosoffen Davis Hume i sin tid proklamerede, at møder vi andre menneskers ulykke bliver vi kede af det, men møder vi deres lykke bliver vi glade og opstemte.

    Der ligger megen sandhed hos Hume. Så selv om sociologien ikke kan bruge den slags luftige betragtninger i en analyse af samfundet, så ligger implicit den rettesnor, at den moralske autoritets samfundsmæssige grundlag er moralsk irrelevant.

    Mennesket må – som dommerne sagde i Nurnberg til de nazistiske spidser – kende forskel på ondt og godt. Man kan ikke gasse 6 millioner jøder og undskylde sig med, at ordrerne kommer højere oppe fra. Derfor – op i galgen.

    Og der står vi faktisk i dag. Socialiseringsevnen består i – som vi ser det hos politikerne, kultureliten og pressen – at manipulere med den moralske evne. Hverken mere eller mindre. Og de moralske argumenter som fremføres må diskuteres. Men ansvaret ligger som dommerne fremførte i Nurnberg hos det enkelte menneske og ikke andre steder.

    Derfor må man påvirke de institutioner og de processer der opretholder de gældende normer eller undertrykker. Fx politikerne, politiet. retssystemer og andre institutioner som hjælper med at opretholde gældende normer. Og da moralsk adfærd kun kan forstås i samklang med det sociale menneske i samfundet, – dvs. i samklang med andre danskere gennem traditionen – er udgangspunktet moralsk set her. Her henter moralen sit ansvar og sin retfærdighed og dermed også handlingernes gyldighed.

    Derfor har vi islam kritikere moralen på vores side, for ingen kan med fornuften i behold argumentere for, at multisamfundet er godt og Islams indtog i Europa ligeså. Gør man det forfølger man andre motiver end sandheden.

    Kommentar by machiavelli — 4. december 2011 @ 11:25

  25. Machiavelli
    Tak for et godt svar, på et svært spørgsmål!
    Måske har vi brug for et nyt Nurnberg.
    Det er et godt eksempel på, at hvad der rigtigt og forkert kan ændres på kort tid.

    “Derfor har vi islam kritikere moralen på vores side, for ingen kan med fornuften i behold argumentere for, at multisamfundet er godt og islams indtog i Europa ligeså. Gør man det forfølger man andre motiver end sandheden”
    Helt enig!

    Kommentar by Viking — 4. december 2011 @ 15:08

  26. Vi tager den en gang til for prins Olsen:

    Dårlige tabere: 51 % af alle overfald på fodbolddommere foretages af indvandrere
    Sunday, March 22nd, 2009 | Indvandrerkriminalitet | 2 Comments

    “Når dommerne på de danske fodboldbaner bliver truet eller overfaldet, er bagmanden i over hvert andet tilfælde en fodboldspiller med anden etnisk baggrund end dansk.

    En ny statistik fra Sjællands Boldspil-Union (SBU) viser, at der i 2008 var i alt 65 volds- og trusselssager mod fodbolddommere.

    33 af dem, der stod bag den voldsomme opførsel, havde anden etnisk baggrund end dansk. Det er første gang i den fireårige periode, statistikken er lavet, at nydanskere tegner sig for så stort et antal.”

    Kilde: Politiken, d. 21. marts 2009 “Nydanskere bag hvert andet overfald på fodbolddommere“

    Kommentar by Nicolai Sennels — 4. december 2011 @ 21:48

  27. Der er meget kommunikationseksperter ikke forstår…

    Kommentar by dadk — 6. december 2011 @ 11:41

  28. Fernando olsen er en gamle gris…der prøvet at score min 16 årige datter via Facebook til betalt sex. føj

    Kommentar by brigitte — 10. juni 2012 @ 21:55

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper