30. november 2011

Siv Jensen, måske kommende norsk statsminister: Islam er blevet ‘kidnappet’ af ekstremister

Tirsdag gæstede Siv Jensen København, men det var ikke mange der var frem i Cepos’ lokaler for at høre Norges måske kommende statsminister tale om liberalisme. Jeg var undtagelsesvis en tur i hovedstaden, og selvom det var interessant at høre hende, og hun da også virkede sympatisk, så var hun tydeligvis en erfaren politiker, der kunne tale længe uden at sige noget som helst.

Hun talte varmt om fordele ved mindre stat og lavere skatter, men var meget ukonkret, og selvom ordstyrer Martin Ågerup gentagne gange forsøgte at få hende til at konkretisere en acceptabel skatteprocent og et acceptabelt antal offentlige ansatte, så nåede hun aldrig ud over floskelniveau. Der skulle være de offentlige ansatte der var behov for, og sådan taler liberalister der vil have indflydelse. På en måde ligner Fremskrittspartiet meget (Det Liberale) Venstre.

Indvandring var kun et sekundært emne, og her var der heller ikke meget at hente fra et kulturkonservativt synspunkt. Hun ville hellere tale om at ‘forbedre kvinderettigheder’ end problemets kerne, og eksemplificerede med henvisning til kønsadskillelse i en norsk synagoge.

Dumpede hun ikke lakmus-testen med sin relativisme, så gjorde hun det tidligere, da hun proklamerede at Islam var blevet ‘kidnappet’ af ekstremister. Selv den mest liberale form for Islam er et frontalangreb på liberalistiske idealer, og i den virkelige verden er det ikke nødvendigvis åbne grænser der gør Norge mere liberalt.

Hendes kritik af venstrefløjens løsning på voldtægtsbølgen i Oslo var underholdende, men det var også billige point, og hvis ikke berøringsangsten var et midlertidigt udslag af Breivik-sagen, så står det skidt til med Norge – med eller uden EU.

(Siv Jensen til Cepos-arrangement, 29. november 2011; Snaphanen inkl. video)

Oploadet Kl. 17:50 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/31951/trackback

31 Comments »

  1. Liberale vil ikke bringe sig selv til at forstå islam, det ville være et brud væk fra deres overfladiske verdenssyn, hvor universelle rettigheder og evige skattelettelser løser alle problemer!

    Kultur, religion og det etniske tilhørsforhold er en lang no-go zone oven i deres hjerner.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 30. november 2011 @ 18:01

  2. Kan man stadig nå og klone Glistrup?!

    Kommentar by Peter — 30. november 2011 @ 18:04

  3. Jeg kan forstå at hun heller ikke kom ind på de uenigheder hun havde med Pia Kærsgård efter Breivik-terroren? Og at ordstyrer ikke spurgte til det?

    Kommentar by Eyvind Dk — 30. november 2011 @ 18:31

  4. […] det skal være. I videoerne får hun selv får ordet. Omkring min. 20 kommer hun ind på Breivik. Siv Jensen, måske kommende norsk statsminister: Islam er blevet ‘kidnappet’ af ekstremister Klik fotos f. […]

    Pingback by Siv Jensen i København « Snaphanen — 30. november 2011 @ 18:45

  5. Det var Pia Kjærsgaard, der opførte sig taktløst ved at stille krav på et tidspunkt, hvor Siv Jensen var trængt helt ud i tovene af infame påstande. Kjærsgaard bildte sig måske indtil da ind, at Fremskrittspartiet er Norges svar på DF, hvilket Siv Jensen nødvendigvis måtte tage stærkt afstand fra, da det modsatte var helt utænkeligt i den situation, hun befandt sig i. Skal hun have magt, skal hun holde stor afstand til DF.

    Kommentar by thais — 30. november 2011 @ 20:56

  6. Mente hun ikke det møntet på venstrefløjen i Norge Kim?
    Siger hun netop ikke at politisk islam skal der holdes øje med?

    Eller er det bare mig?

    Kommentar by tim — 30. november 2011 @ 20:56

  7. Islam er blevet kidnappet af ekstremister = Hun må have oplevet nogle rettroende muslimer, som ikke pakker islams budskaber ind i undvigemanøvrer og halv-løgne.

    Den version af islam som mange kalder “ekstrem”, det er såmænd bare standard islam. Men der bliver sjældent talt højt om hvad islam egentlig prædiker. Derfor tror folk at det er en “ekstrem” udgave, når de konfronteres med den muslimske tro.

    Kommentar by Vest — 30. november 2011 @ 21:20

  8. “Siger hun netop ikke at politisk islam skal der holdes øje med?” Jo, hun siger den er stgi lngt den farligste terrortrussel i Norge.

    Kommentar by Snphanen — 30. november 2011 @ 21:27

  9. -> Tim

    En forholdsvis banal udmelding. Jeg synes hun lød som en blid venstremand, en dansk socialdemokrat. En politiker der vel tale om bedre integration til ordet ikke længere giver mening.

    Kommentar by Kim Møller — 30. november 2011 @ 22:12

  10. Kan nogen oplyse mig om, hvorfor alle indlæg på min skærm er benævnt 1. og ikke 1, 2, 3 osv. i kronologisk rækkefølge?

    Kommentar by Cicero — 30. november 2011 @ 22:43

  11. Islam er rent faktisk blevet kidnappet af ekstremister. Og de ekstremister er globalisterne.

    Vi kan jo selv se herhjemme hvordan de mest ekstreme muslimer er blevet gjort til talerør for hele Islam.

    Især et parti som det radikale venstre har gjort et stort arbejde for at køre det mest ekstreme muslimer frem som repræsentanter for Islam.

    Den Radikale forkvinde har endda optrådt med slør.

    Pressen prøver hele tiden at skabe en kløft imellem Danskere og udlændinge. Det sker for at skabe konflikt, og for at tage brodden af kritikten af deres egentlige stormtropper, muslimerne.

    Muslimerne er blevet bragt til landet for at skabe strid, for at nedbryde den nationale kultur og skabe plads til en accept af den nye verdens orden, der er en verden reageret af en verdensbank.

    Den nye valuta skulle have været baseret på CO2 afgifter. Men det er så absurd nu. Måske bliver det sådan alligevel, folk har kort hukommelse. Og global opvarmning kan laves om til klima forandringer, så selv årstiderne er et problem, vi må betale for at styr på.

    Havde de ikke haft Muslimerne, så havde de fundet nogle andre. Og hvis ikke de kunne finde nogen, så havde de taget noget og gjort dem til det problem de ønsker der skal være, og som en ny verdensorden er deres løsning på.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 30. november 2011 @ 22:46

  12. @ Michael Drachmann “Især et parti som det radikale venstre har gjort et stort arbejde for at køre det mest ekstreme muslimer frem som repræsentanter for Islam

    Hvis vi tænker på de samme muslimer, så er de ikke ekstreme muslimer. De er sikkert nok ekstreme. Men som muslimer er de ganske mainstream og helt efter bogen. Hvis det drejer sig om sådan nogen som f.eks. Abu Laban, Abdul Wahid Pedersen og Zubair Butt Hussain så er de bestemt ikke ekstreme muslimer. De er ganske mainstream i deres holdninger.
    Hvis vi derimod ser på “demokratiske muslimer” som f.eks. Naser Khader, så er det da et prisværdigt projekt de har gang i. Men når alt kommer til alt, så er der bare ikke meget muslim i dem. De afviser centrale dele af islam og ville af de fleste sande muslimer blive betragtet som dårlige muslimer eller ligefrem afhoppere (hvilket medfører en dødsdøm jævnfør koranen).

    Kommentar by Vest — 30. november 2011 @ 23:10

  13. Vest

    Du har ret

    Jeg mener ekstreme i vores øjne. Og sådan bliver begrebet også brugt i pressen. Men du har ret.

    Det jeg mener er at mennesker der måske ikke ønsker at være fastholdt i Islam bliver fastholdt.

    Der er ikke en naturlig vej væk fra Islam, det er enten eller. Og Danske Globalister, har promoveret denne tingendes tilstand.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 30. november 2011 @ 23:22

  14. Uanset hvor farlig Islam er, så er de der har kunnet åbne grænserne og lukke islam ind i samtlige vestlige lande, langt farligere.

    Alle disse vestlige lande siges at være Demokratiske. Og de skulle så på nærmest mirakuløst demokratiask vis, alle have begået den samme fejl på samme tid.

    Hvem står bag det ?

    Det er den egentlige fjende.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 30. november 2011 @ 23:35

  15. @ kim møller
    Men jeg er enig med at hun godt kunne havde udtrykt sig mere grundigt, og positioneret sig langt klarere på Islam-området. Men det kan være at jeg ikke helt fik forstået det norske sprog godt nok.
    I bund grund synes det er totalt lavt og ignorant at man næsten overhovedet ikke behandler det islam kritikerne siger. Det er ligesom der ikke bliver gjort nogle ræsonnementer eller gennemtænkning af de punkter som Islam og muslimer har skyldiggjort sig i. Det er så åbenlyst, og det lyder banalt, men det er nutidens “kongen uden klæder”. Læs evt. Nicolai Sennels på Sappho

    Kommentar by tim — 30. november 2011 @ 23:39

  16. Personligt venter jeg på en politiker der kommer ud og siger nogenlunde som nedenstående. Så er det nemlig ikke os der hopper igennem de muslimske ringe, men det er dem der hopper igennem vore og VI HAR MAGTER. Så er det hele MEGET NEMMERE!
    Det skulle vi allerede have gjort i 1980erne, men der var det jo venstrefløjen ikke gad at screene alle de fremmede folk der kom ind i landet.

    Her er hvad der skulle gøres:

    Vi bliver nød til at bryde med Islam der hvor vi går på klingen af hinanden.
    Det betyder at vi er nød til at indgå en skriftlig kontrakt med alle muslimer i dette land.

    Det kunne være nogenlunde som det her:

    Går du ind for sharia i nogen som helst form: UD!
    Går dit barn ikke i en dansk folkeskole de første 7 klassetrin: UD!
    Er du kriminel eller er med i bander: UD!
    Kan du ikke leve som en moderat dansker: UD!
    ER du meget mere religiøs end en normal dansker: UD!
    SENDER du dine børn på genopdragelsesrejse: UD!
    Ønsker du stormoske eller flere moskeer i DK: UD!
    Går du ikke ind for ligestilling og pakker din kone og pigebørn ind i tørklæde, hijab, burka: UD!
    Kan du ikke tolerere kritik af Islam og Muhammed: UD!
    Ønsker du ikke at integrere dig i det danske samfund, og i stedet for danner du parrallelsamfund: UD!
    Hold din religion privat også mht. din påklædning og religiøse symboler i offentligheden ellers: UD!
    Ønsker du børnebrude: UD!
    Tror du at koranen er det direkte budskab fra gud ord for ord: UD!
    Er du familiesammenført: UD!
    Er du radikal Imam: UD!
    Kan du ikke snakke dansk: UD!
    Er du Palæstinenser, Somalier eller Pakistaner, Højst sandsynlig: UD!
    Støtter du ikke op omkring danske værdier og er en del af teamet: UD!
    Er du et FÆTTER/KUSINE ægteskab (mulighed for handicappede børn, Større udgifter): UD!

    Få dem til at skrive under, og hvis de ikke overholder: UD! Hvis de ikke gider at skrive under: UD!
    Hvis folk ikke er tilnærmelsesvis enige, er de islamister eller venstre-ekstremister. Så kan også DE komme UD!
    Det bliver nød til at blive denne her tilgang sort på hvidt!

    Venstrefløjen tør ikke tage det uundgåelige opgør med Islam, der vil komme og allerede er her. Venstrefløjen er direkte forbryderiske mod Danmark, og det er udelukkende DERES skyld at vi har de problemer vi har i dag ved ikke at undersøge, screene og få korrekt viden om Islam og muslimer før de kom ind i landet. Nu ser vi i dag kaskader af problemer fra folk, der ikke blev sorteret fra vha. et filter baseret på korrekt viden omkring Islam og muslimer, og hvilke værdier vi vil acceptere fra dem.

    Det er “humanister”, “anti-racister”, “de rigtige meninger”, SF, EL, RV, DR, RUC, KU, Politiken, osv., der samarbejder med muslimer om at få en Islamifisering i Danmark. Det er dem der er de onde, og begår skade på den danske befolkning.

    Kommentar by tim — 30. november 2011 @ 23:53

  17. Den der med at ekstremisterne skulle have kidnappet islam – det undrede mig meget at Siv Jensen kunne sige det !

    Hun BURDE da efterhånden vide bedre besked !

    Kommentar by Vivi Andersen — 1. december 2011 @ 00:01

  18. Det er simpelt hen barnligt at blive ved med at have det fokus på Islam.

    Hvis Islam forsvandt imorgen, ville vi stadig have det samme problem med de der bragte dem hertil. De ville fortsætte med at dekonstruere vores liv, vores samfund og vores kultur.

    Islam er en destruktiv religion og det ved de. Det er derfor de bruger den, imod os.

    Hvis en mand prøver at sprøjte gift ind i dig, så hjælper det ikke at kritisere giften. Man må bekæmpe manden med sprøjten.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 1. december 2011 @ 00:11

  19. Og ok ja.

    En af måderne at bekæmpe det på, er selvfølgelig at få flere til at åbne øjnene for at der er gift i sprøjten.

    Det er vist kun på Universiteterne i kunstverdenen og på Kristiansborg, at der stadig er tvivl om den sag.

    De fleste Danskere ved godt at Islam er noget skidt. Men de ved ikke hvorfor den blev bragt hertil.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 1. december 2011 @ 00:23

  20. #5 Nu er det altså faktisk Venstre i DK, der er det norske Fremskridtspartis søsterparti. Fx. holdt daværende beskæftigelsesminister (!) Inger Støjberg en flammende tale ved en af
    deres seneste kongresser; forud for det seneste stortingsvalg mener jeg det var.
    Fremskridtspartiet er da også langt mere liberalt, end DF nogensinde kommer i nærheden af at være. Desværre kniber det undertiden for dem at indse, at det altså ikke er helt ligegyldigt hvem, hvor mange og især hvad man er liberale og åbne over for. Det er nemlig ikke alle gæster, der ankommer med fredelige og positive hensigter, samt viljen
    og evnen til tilpasning til at leve i et frit og åbent demokratisk
    land med lige rettigheder for bla. mænd og kvinder og tolerance mod
    fx. sexuelle minoriteter etc.

    Men denne forbindelse har MSM og alle PK-tosserne i DK desværre lige (meget bekvemt) “glemt” i forvirringen. :D

    Kommentar by Bjovulf — 1. december 2011 @ 01:37

  21. “Kidnappet” …

    Hvordan kan hun holde fast i den underlødige tanke i bare fem minutter?

    Kan nogen komme og “kidnappe” det, vi tror på?

    Som konspirationsteori, hører den faktisk hjemme i top 10.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 1. december 2011 @ 01:49

  22. Hmmm….
    måske den skulle have været vendt 180 grader, så den godeste Siv Jensen havde sagt, at ekstremisterne er blevet kidnappet af ideologien islam, så havde det sgu givet mening.

    Glædelig jul til alle (også til allahs slavehær)

    Kommentar by Neuhammer — 1. december 2011 @ 10:38

  23. Man er nødt til at indse, at det norske Fremskrittsparti aldrig har været, og heller ikke kommer til at være et egentlig nationalistisk parti med en stærk antiindvandringsdagsorden. Hvis jeg husker rigtigt, har partiet før Siv Jensen kom til, i årevis haft en langt større vælgertilslutning end Dansk Folkeparti i Danmark, jeg mener helt op omkring 30% af stemmerne, men det har aldrig gjort sig bemærket andet end ved at være lidt mere liberalistisk end de andre.

    Det parti er en fis i en hornlygte. Blændværk. Kontrolleret opposition. Et parti, hvis egentlige værdi for verdens mægtige ligger i at det lige som Dansk Folkeparti er nyttigt fordi man kan kanalisere f.eks. anti-indvandrings-stemmerne til den ønskede udenrigspolitik.

    Der skal helt andre kræfter til end det norske Fremskrittsparti og Dansk Folkeparti, og det er også til at bese om Geert Wilders-partiet vil nå længere i Holland end at agere som et nyttigt udenrigspolitisk redskab. Nogen storslåede resultater er der indtil videre heller ikke kommet fra Wilders anstrengelser, og selv om afvisningen af dobbelte statsborgerskaber principielt set er en vigtig sejr, så vil det i praktikken måske medføre at endnu flere Tyrkere og Marokkanere vil søge om hollandsk pas, og således ikke længere kan hjemsendes efter de nuværende regler.

    Wilders giver dog et godt eksempel ved at være meget mere bastant i retorikken, mere aggressiv og militant, men også Wilders er en del af systemet.

    Systemet er ikke hollandsk eller dansk, det er internationalt. Jeg gad godt spendere en kasse øl eller noget andet sandhedsserum på Villy Søvndal eller Obama, for at få sandheden at vide om hvordan to sådan meget humanistiske personligheder kunne piskes til at føre deres forgængeres forhadte politik i løbet af den første uge efter de var kommet til “magten”. Læg også mærke til, hvordan medierne nu lige pludseligt pisker Søvndal, ikke for at være løbet fra sin politik, men for ikke at være løbet nok fra sin tidligere USA-skeptiske holdninger. Medierne efterlyser nu “solidaritet”, så Libyenaktionen nu kan fortsætte med et angreb på Syrien, derefter Iran og Gud ved jeg hvor mange andre kandidater. Det er for de flestes vedkommende måske ikke fordi de sympatiserer med USA som sådan, men fordi de ser det som et led i den store plan; verdensregeringen.

    Og nu ved jeg godt, at der vil være mange her, som mener det er en god ide at f.eks. Obama opgav sine ideer om at føre en mere fredelig udenrigspolitik osv.. Men I må da også undre Jer over at sådanne skift mellem hvad tilsyneladende i mange år har været en del af Obama og Søvndals overbevisninger, kan vendes på så kort tid?

    Man skal lige et øjeblik kunne abstrahere fra det man måske oplever som en fordel for ens egne synspunkter, for at se at der må være et eller andet rivende galt. Der er nogen i kulisserne, der tydeligvis sætter grænser for de folkevalgtes ambitioner. Jeg tror Søvndal har fået sig et chock i forbindelse med sit møde med virkeligheden i den for ham nye del af folketingssalen. Gad vide hvor mange “Geheimrate” der kryber omkring i kulisserne der skal vise de endnu uvidende og uerfarne folkevalgte den forudbestemte vej.

    Det er på tide at indse, at indvandringen kun er en lille del af en samlet politik som er del af globale magtkampe.

    Det er umuligt isoleret set at stille noget op mod masseindvandringen og de allerede indvandredes formering og eventuelle magtovertagelse uden at bekæmpe systemet.

    Der skal partier til som konsekvent afviser det gamle paradigme, som kan gå på barrikaderne og inspirere, som er vidtfavnende i deres appeal, og solidarisk med deres bagland, selv om det er groft politisk ukorekt, som f.eks. tram-kvinden Emma West. Der skal noget alvorligt populisme til og berøringsangsten skal droppes. Kravene skal være realistiske mht. muligheden for at bevirke en virkelig politisk kovending, og ikke blot en lille forsinkelse af folke-erstatningsprogrammet.

    I karate lærer man, at man når man slår et (karate) knytnæveslag, så skal man sigte efter et punkt der ligger 30 (?) cm bag det punkt man ønsker at ramme.

    Med andre ord; det duer ikke at stile efter multikulti light. For at flytte noget, skal der flyttes noget i folks hoveder. En samlet verdensopfattelse have et betydeligt skub i den rigtige retning, og der skal fart på.

    Kommentar by Balder — 1. december 2011 @ 12:27

  24. Gustav Wied kunne filosofer over stærens eksistensberettigelse.
    Hvis han levede i dag, ville kan nok have udskiftet “stæren” med “muhamedaneren”.
    “Hva’ satan skal vi med muslimen?”
    Eller hvad med: “Det gode “menneskesyn” og dets indflydelse på fremtidens velfærd og de oprindelige borgeres livskvalitet og sikkerhed.”

    Kommentar by Menig 442 — 1. december 2011 @ 15:51

  25. Glistrup talte om at sælge små muhamedanske piger, til f.eks. et sydamerikansk land.

    Det er selvfølgeligt totalt uacceptabelt.

    Men ved at tale sådan, flyttede han grænserne for debatten herhjemme og gjorde Danmark en stor tjeneste.

    Som Balder skriver om Karate, slå 30 cm bag et du ønsker at ramme. Det gjorde Glistrup tilsyneladende og han gik i fængsel for det.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 1. december 2011 @ 16:26

  26. @11

    “Vi kan jo selv se herhjemme hvordan de mest ekstreme muslimer er blevet gjort til talerør for hele Islam.”

    God pointe, men hvis det er tilfældet, bør de såkaldte moderate muslimer (hvis disse altså findes i virkeligheden) så ikke snart til at bekende kulør og deltage i debatten på danskernes side ?

    Kommentar by Tolder — 1. december 2011 @ 17:55

  27. Hvorfor er al teksten fremhævet ?

    Kommentar by Tolder — 1. december 2011 @ 17:55

  28. “Hvorfor er al teksten fremhævet ?”

    Fordi Balder har glemt at sætte et /b tag ( /strong) efter “systemet” i denne sætning, hvor kun ordet “systemet” skulle have været fed:

    “Det er umuligt isoleret set at stille noget op mod masseindvandringen og de allerede indvandredes formering og eventuelle magtovertagelse uden at bekæmpe systemet.”

    Hvis blogejeren orker det, kan han lige ordne det.

    Kommentar by Balder — 1. december 2011 @ 19:21

  29. Enig med Balder. Der er ikke noget at stille op med indvandringen og jeg vil tilføje islamiseringen af Europa. Dertil er der for mange landsforrædere og nyttige idioter, der ikke aner hvad der foregår eller har fortrængt virkeligheden af af rent pragmatiske årsager.

    Men det har jeg jo skrevet 50 gange men det fortjener at blive gentaget.

    Sætningen “Islam er blevet ‘kidnappet’ af ekstremister” er også pis og papir, og når man udtaler det, er man enten dum eller taktiker.

    Islam er ekstremistisk i sig selv og menneskeligt set en pervers religion som man ikke går på akkord med i sproget. Alene Sharialoven og Islams kvindesyn og behandling af kvinder i alle sammenhænge burde omgående få anstændige mennesker – politikere eller ej – smide ideologien ud på den lodsplads, hvor det hører hjemme.

    Læser idioterne ikke hvordan kvinder verden over blive behandlet værre end dyr. Skal de have historie og billeder smidt lige op i sylten, før de forstår sammenhængen. Gå en tur i de islamiske lande og tag tørklædet af fordi solen skinner, så skal du se tinge og sager.

    I kurdistan bliver over hundrede kvinder om året aflivet som som kører – som regel voldtaget først. Islam er et helvede på jord opfundet af en stjernepsykopat.

    Men vi lever i en tid med fortrængninger og hjernevask og mangel på mod og almindelig anstændighed. Der er derfor ikke andet at gøre end at vente på forandringens vind. Imellem tiden må folk lide og dø indtil skuespillet holder op eller stormen bryder løs. I dag er jeg sur så gid fanden tage de samarbejdende svinepelse.

    Kommentar by machiavelli — 2. december 2011 @ 01:20

  30. “Islam er blevet ‘kidnappet’ af ekstremister”

    Tænkes der mon på ham der angiveligt fandt på ‘religionen’? Ham med en kone på 9 år? Og ikke så få andre koner derudover.. Ham der nu dyrkes i Danmark af nogle – og ham der nu snart skal bygges store tilbedelses- og underkastelseshuse for i bl.a. København?

    Kommentar by Liva — 3. december 2011 @ 13:38

  31. Den økonomiske krise i bl.a. Danmark bør medføre omfattende hjemsendelser af de mange udlændinge, der ikke er selvforsørgende. De kriminelle udlændinge må ligeledes sendes ud af landet. Desuden må indvandringen minimeres.

    Kommentar by Jørgen — 4. december 2011 @ 11:33

RSS feed for comments on this post.