5. december 2011

Fyns Politi standser efterforskning – legalt at dokumentere Shansens problematiske netvirke

Siden jeg tilbage i 2009 begyndte at grave i en anonym hadeside rettet mod undertegnede, har jeg samlet puslespillets brikker i en langtrukket tør dokumentationsside. Sporene endte ved Carl-Erik Zølck (pt. DF-nyt.dk) og Margrethe Monika S. Hansen (pt. P77.dk), og sidstnævnte har i flere ombæringer truet med at ville politianmelde undertegnede. Det er nu sket.

Den 17. august i år kunne jeg læse, at jeg var meldt til politiet ‘for personregistrering’, hvad i vanlig associerende stil blev koblet sammen med ORG’s såkaldte ‘landsforrædderarkiv’ og anonyme ‘dødstrusler’. Artiklen var opsat som en pressemeddelelse, men selvom den post-Brevik’ske kontekst gav medvind til nettets overdrev, så bed ingen medier på krogen.

Det er selvfølgelig træls for Margrethe Monika S. Hansen at hendes problematiske netvirke dokumenteres, men på sin vis er det godt hun gik til politiet.

(P77.dk, 17. august 2011: Nationalkonservativ blogger meldt for personregistrering)

Trods det at Shansen og ‘Christian Rask‘ hævdede, at politiet tog sagen ‘alvorligt’, så modtog jeg i lørdags et brev fra Fyns Politi, der fortalte at efterforskningen var afsluttet idet “der ikke er en rimelig formodning om, at der er begået noget strafbart”.

“Jeg har i dag besluttet at standse efterforskningen i sagen mod Dem for at have fremsat trusler mod Margrethe Hansen i diverse web-fora, herunder på websitet www.p77.dk og på uriasposten.net i 2010 og 2011.” (Julie Hincheli Hejlesen, Fyns Politi, 1. december 2011)

Jeg er ikke jurist, men forstår ikke helt kvante-springet fra ‘personregistrering’ til straffelovens paragraf omhandlende ‘trusler om vold’. Underligt er det også, at ulovlighederne blandt andet skulle have foregået på P77.dk, hvor jeg til dato ikke har skrevet en eneste kommentar.

Dokumentation.

Oploadet Kl. 16:39 af Kim Møller — Direkte link39 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/32027/trackback

39 Comments »

  1. Hendes realitetssans kan vist ligge på et meget lille sted.

    Kommentar by Hr. Snusk — 5. december 2011 @ 17:37

  2. LOL …..

    Det betyder at Politifuldmægtig JH har læst, stort set alt, hvad du har skrevet om shansen og er kommet til det samme resultat som de fleste andre, nemlig at hun er tåbe med net-adgang.

    Men tillykke med resultatet.

    Kommentar by Santor — 5. december 2011 @ 17:38

  3. Når menesker som lyver i deres artikler så lyver de også om alt andet sjovt nok passer din artikel meget med min artikel fra igår http://www.bagbusken.dk/?page_id=1320 Jeg har også på skrift at skulle have truet Shansen på livet hvad jeg har gjort eller haft tanker om at gøre For i min verden kommer sandheden altid frem og så er det jo altid værst for dem som ikke holder sig til sandheden – Hun har også forbudt mig at skrive om hende på andre blokke så hun må jo tro hun er en stormagt Det må være hendes værnemager metoder der får hende til at tro at hende og sølck bare kan omskrive den virklige verden. Håber Du anmelder hende for falsk anmeldelse og de trusler du er blevet udsat for.

    Kommentar by Bag´Busken — 5. december 2011 @ 17:44

  4. SIKKEn DEJLIG DAG DET ER I DAG…..Så er det dokumenteret fra myndighedernes side af, at shansen ER en fuldkommen syg, skizofren, løgnagtig, decideret ubehagelig OG en person der ikke burde gå frit omkring og have adgang til medier der spreder hendes løgne……MEN en glædens dag, der gør, at næste gang hun fremkommer med flere mentalt syge løgne om personer, og vi anmelder hende, så er det hos os at bolden ligger. VI vil have større muligheder for at komme ud til flere da vi nu har politiets ord for, IKKE at være noget i nærheden af det som den mentalt forstyrede shansen beskylder os for at være. Tusind tak for det gode arbejde, det er dage som denne der gør det hele værd……tror jeg vil drikke en x.tra øl og glæde mig over det endnu engang…….:-)

    Kommentar by André Eiby — 5. december 2011 @ 17:50

  5. Den eneste der har truet hende er nok mig……MEN ikke her i forummet……he-he

    Kommentar by André Eiby — 5. december 2011 @ 17:52

  6. Hun er lidt kvabset i det shansen, tør slet ikke tænke på efter julemåneden.

    Kommentar by Johnson — 5. december 2011 @ 18:05

  7. Er det muligt, at de stadig behandler sagen om “personregistrering”?
    Tillykke med lidt retfærdighed!

    Kommentar by Viking — 5. december 2011 @ 18:10

  8. Mon ikke det kan give hende en tur i aftenshowet, så hun kan forklare hvordan fyns politi er en del af den yderste højrefløj og at hun klart mener fyns politi også hjalp brevik

    Kommentar by broholm(ordblind) — 5. december 2011 @ 18:25

  9. Ps.

    Med Politifuldmægtig JH`s brev skulle der vel være åbnet mulighed for at du, Kim Møller, indsender en anmeldelse for falsk anklage mod shansen!

    Kommentar by Santor — 5. december 2011 @ 18:30

  10. Jo Sjansen er en farlig kvinde. Vedkommende kan vidst sammenlignes, med en Stikker der hed Bertram, under ww2.

    Kan hun ikke knaldes for højforrædderi, for hun går jo ind for Islam.
    Og Islam bryder grundloven.
    Jeg tror Panserbasserne sover i timen.
    Men det gør de til gengæld ikke, hvis og når der demonstreres mod Islam og voldtægter.
    Så Tillykke med sejren Kim Møller. Det er rart at se.

    Kommentar by Charles Nielsen — 5. december 2011 @ 19:18

  11. Under skærpede samfundsmæssige omstændigheder, er sammenligningen med Grethe Bertram ikke så helt tosset, men Shansen ser det ikke komme, før det er for sent.

    http://www.b.dk/danmark/storstikker-ja-jeg-fortryder

    Kommentar by Josef K — 5. december 2011 @ 19:23

  12. -> 7 Viking

    “Er det muligt, at de stadig behandler sagen om “personregistrering”?”

    For god ordens skyld spurgte jeg ind til det, og der lød ikke til at være anden sag på vej. Jeg tror Shansen har kastet flere navne i retning af politiet, og for at de tager det seriøst skal det være trusler om vold eller lignende. ‘Personregistrering’ hører vel under Datatilsynet, og injurier kræver civilt søgsmål.

    Jeg fik på et tidligt tidspunkt hjælp fra jurist, og holder mig konsekvent et godt stykke på den rigtige side af loven.

    Kommentar by Kim Møller — 5. december 2011 @ 20:18

  13. Jeg håber da ikke for den kære ,radikale, Shansen at hun graver sin egen grav for det må blive dyrt for samfundet.

    Kommentar by K K Nielsen — 5. december 2011 @ 20:19

  14. Det er en vigtig milepæl i kampen mod Carl-Erik Zølck (pt. DF-nyt.dk) og Margrethe Monika S. Hansen ’s (pt. P77.dk) løgne. Men de to løgnere stopper nok ikke deres landsskadelige virke af den grund.

    Kommentar by Muhammed — 5. december 2011 @ 20:53

  15. Jeg ved fra sædvanligvis velorienteret kilde, at Monica er fuldstændig død i såvel aftenshowet som andre seriøse medier. Ekstrabladet kan måske bruge hende, det har de gjort før.

    For nu at gøre det helt tindrende klart, så skal ordet “død” forstås i overført betydning, som “persona non grata”, “uønsket”, “utroværdig”, “ligegyldig” og mere i den dur.

    Kommentar by Georg Hansen — 5. december 2011 @ 21:07

  16. Godt at:

    1) Politiet har noget at undersøge.
    2) Der er sund fornuft tilbage blandt dem :)

    Kommentar by Henrik R Clausen — 5. december 2011 @ 21:13

  17. Hun er da lige til den lukkede, men da i det mindste godt hun endnu en gang leverer det sort på hvidt.

    Kommentar by J B — 5. december 2011 @ 22:31

  18. Jeg har læst din blog i flere år Kim møller, og jeg har sgu aldrig læst nogen trusler fra din pen. Min lægmandsopfattelse af sagen, er at der helt klart er tale om injurier (Hvis altså Julie Hincheli Hejlesen henfører korrekt til anmeldelsen. Den synes jeg du skulle køre. Ikke mindst for at få belyst Carl-Erik Zølcks tvivlsomme handlinger. Den vil også være fin underholdning må jeg egoistisk påpege. :-)

    Kommentar by Nielsen — 5. december 2011 @ 22:59

  19. I øvrigt er latterliggørelse langt mere effektivt end trusler – og her er Kim Mesteren :)

    Kommentar by Henrik R Clausen — 5. december 2011 @ 23:01

  20. Zølck og kundskaber i dansk og fejl …

    “Har du lyst til at bidrage med indlæg, så send en mail til mig.
    Skulle der være navne, begivenheder eller ligende som ikke er korrekte, vil jeg ændre på dette forhold efter en bevisbedømmelse.
    Er der opstået fejl på netstedet df-nyt.dk, vil jeg forsøge at retter dem, hvis det er muligt for mig.”

    Hvordan vil denne person bære sig ad med at kontrollere, om noget er korrekt eller ej?

    Kommentar by Nordsjælland — 5. december 2011 @ 23:05

  21. Hahaha, det er virkelig morsomt:

    “DEN INFATILE HJEMMESIDE

    Netstedet df-nyt.dk er et, privat non profit-initativ, som er kritisk overfor ekstremisme, racisme og radikaliserede elementer i samfundet, m.v.”

    INFANTIL betyder barnlig, men det kan han ikke stave til.
    Initiativ mener han nok, men det kan han ikke stave til.
    Han er kritisk over for “radikaliserede elementer”?
    Han har henvisninger til Redox, P77, Demos, SF og Enhedslisten…

    … hvad mon DF står for i navnet?
    Den Fjollede?

    Kommentar by Nordsjælland — 5. december 2011 @ 23:15

  22. -> Nordsjælland

    Siden 2007 har Shansen & Zølck gradvist forbedret sig i den tro de kunne blive taget seriøst som kilde til højrefløjen. Shansen gik fra ‘Shansens blog’ videre til Netavisen P77. Zølck gik fra Lady-in-red over Youus.dk til DF-nyt.dk. Fælles sideprojekter har blandt andet være Urius Oregon og SIADinfo. Det første de lavede er af indlysende årsager fjernet fra nettet – Zølck måtte eksempelvis slette Youus.dk efter Datatilsynet gik i gang, og lige netop derfor er det selvfølgeligt irriterende ikke at kunne slette den problematiske fortid. Urius Oregon og DF-nyt.dk betegnes nu behændigt som satiresider, men det har aldrig været andet end politisk-motiveret hetz.

    Kommentar by Kim Møller — 5. december 2011 @ 23:46

  23. Tilykke, Kim. Jeg er enig med Santor og flere.
    Det er en flot formulering af Julie Hejlesen, der styrker ens tiltro på (at der noget godt i) systemet.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 5. december 2011 @ 23:58

  24. Fortsat go’ vind m.h.t. at holde et godt øje med tumperne!

    Kommentar by Eyvind Dk — 6. december 2011 @ 00:02

  25. Tillykke Kim.
    Du har politiets ord for, at du er på rette vej. Imodsætning til Shansen, som fortsætter hendes frie fald.
    Griner stadig af, at denne hysteriske kvinde fik de venstresnoede til at tro på, at Breivik var Fjordmanden.

    Keep up the good work.

    Kommentar by Iznogut — 6. december 2011 @ 00:31

  26. Så vidt jeg har forstået på S.Hansens skriverier, så var/er hun utilfreds med flere forskellige (mere eller mindre uklare og forvrængede) ting.

    Men især drejer det sig om at Kim Møller på et tidspunkt har skrevet hendes fulde navn samt navnet på hendes mand. Dette mente S.Hansen bragte hende og hendes familie i fare, og hun fremstiller det som om familien er nødt til at leve under jorden og nærmest er mere jagtede end Salman Rushdie var i slut 80’erne.

    Her kan vi vist hurtigt blive enige om at det næppe kan betragtes som en trussel at fortælle, hvad hendes giftenavn er. Slet ikke hvis hun lever under jorden, så de enorme horder af morderiske terrorister, som er ude efter hende, umuligt kan finde hende.

    Hun skyder mildest talt over målet og overvurderer sin egen betydning hundredefold.
    På den anden side har jeg også lidt ondt af hende. Jeg tror ikke, at hun har det let, og hun er ikke altid ret god til at skelne mellem konspirationsteorier og virkelighed (eksempelvis som dengang hun vedholdende påstod at Anders Breivik og Fjordman var samme person, selv om begge og flere bekendte udtalte, at de ikke var). Derfor vil jeg da også gerne opfordre til at man ikke skriver noget, som S.Hansen kunne misforstå som en trussel. Hun har det med at vinkle alting så hun i sin egen optik kommer til at fremstå som et forfulgt offer. Og på et eller andet punkt er det da rigtig synd for hende, hvis hun virkelig tror, at der er folk derude som vil slå hende ihjel for hendes infantile skriverier på nettet. Hun kan forvente at blive latterliggjort, men mere krudt end det, er der da ikke nogen som gider bruge på hende og hendes kampagner.

    Jeg er glad for at Fyns Politi trods alt kan se, at der ikke er foregået noget strafbart. Så er der da en smule fornuft tilbage i denne verden.

    Kommentar by Vest — 6. december 2011 @ 01:13

  27. Margrethe er en af de der som bare vil komsammen selv om man altid tydeligt krydsede af i “Nej”.

    De ender gerne som psykofarmaka overvigtige på invalidepension , og har derfor intet andet at lave end at
    forsætte med at blive kendt , for nogen . .

    F.eks Breivik´s eneste danske facebook ven .

    Du skulle aldrig havde krydset af i “måske” Kim , heller ikke bare for sjov man ! . .

    Kommentar by Aglet Xander — 6. december 2011 @ 01:50

  28. Hendes livs øjeblik var dagene efter den norske massakre.
    Jeg er stadig skuffet over den opmærksomhed hun fik via Skype som ekspert og aften-tv som forfulgt offer for hetz.
    Må hun aldrig blive inviteret som ekspertvidne igen. Må medierne tværtom undskylde for at have vist hende på skærmen.

    Kommentar by Zod — 6. december 2011 @ 04:16

  29. Min største sympati, Kim, det er lidt barsk at blive forfulgt af en tosset kvinde. Tænk sig at hun spilder politiets tid.

    Jeg tror de noget underlige punkter du påpeger skyldes, at de næppe har prioriteret denne sag særlig højt og at de ikke har brugt meget tid på det og måske hæftet sig ved et enkeltord fra Shansens anmeldelse, hvor hun har påstået sig “truet” og så har de valgt at afvise anmeldelsen på den baggrund.

    Min tiltro til politiets arbejdsindsats kan ærligt talt ligge på et begrænset sted. Denne sag hører slet ikke hjemme hos politiet og fungerer kun til at intimidere politiske modstandere, og det er frastødende.

    Kommentar by Frihed — 6. december 2011 @ 04:52

  30. Jeg glæder mig rent faktisk til, at nogen har tid og kræfter til at bore lidt i hendes rolle i Breivik-sagen.

    Det kom jo frem, at han skulle være kraftigt påvirket af nettet og af de mishagsytringer, som var til fremmede og venstreorienterede på selvsamme net.

    Shansens nick, som jeg ikke lige husker hvad var, kom jo med kraftig hatespeach mod fremmede direkte i dialogen med Breivik, så det er måske hende, som var katalysatoren til hans udåd?

    Kommentar by Cicero — 6. december 2011 @ 08:50

  31. ->12

    http://retsinformation.w0.dk/Forms/R0710.aspx?id=828

    Der er intet i Persondataloven der forhindrer Uriasposten (og andre) i at indsamle og publisere oplysninger om bestemte personers offentlige virke. Det står ganske klart i §2, stk. 7 og stk. 10.

    Når det er sagt er det ganske vigtigt for eftertiden (såfremt vi vinder) at have et lovligt historisk arkiv over landsskadelig virksomhed så de rette personer kan stilles for retten, så man ikke ender i en situation som efter den kolde krig, hvor forræddere ender som Danmarks ledere.

    Kommentar by Boo — 6. december 2011 @ 10:39

  32. -> 30

    SHansens løbende kontakt med Breivik er en sag, der bør undersøges nærmere. Hun har brugt falsk navn og bekræftet ham i hans forvirring for at være tættere på ham, men hun har ikke bragt nogen afsløring, der kunne forebygge hans forbrydelser. Som den eneste blogger i DK med kontakt til Breivik bør politiet have afhørt hende.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 6. december 2011 @ 11:07

  33. § 164. Den, der afgiver urigtige oplysninger til offentlig myndighed med forsæt til, at en uskyldig derved bliver sigtet, dømt eller undergivet strafferetlig retsfølge for et strafbart forhold, straffes med fængsel indtil 6 år.

    § 165. Den, der til offentlig myndighed anmelder en strafbar handling, der ikke er begået, såvel som den, der til sådan myndighed indgiver falske klagemål, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

    Og med tanke på Monika S Hansens øvrige voldsforherligende, truende og injuerende virke MÅ der altså snart være basis for en – reel – politianmeldelse og efterfølgende sag. Hun går langt over stregen.

    Kommentar by dadk — 6. december 2011 @ 11:50

  34. @12, 31

    Ift “lovligt historisk arkiv over landsskadelig virksomhed” så kan det godt realiseres, hvis formålet ikke er at indsamle personoplysninger, men at dokumentere “landsskadelig virksomhed”, og man baserer det hele på “åbne kilder”. En linksamling vil være et sådan “arkiv” og personoplysningerne vil fremgå indirekte. Men et “arkiv” hvis formål er at registrere personer som “landsskadelige” er temmelig sikkert ikke lovligt jfr §7.

    Kommentar by dadk — 6. december 2011 @ 12:01

  35. Den kælling er den værste media-ludder der findes, hun lever og ånder kun for at se sig selv på diverse site. Hun er noget af det værste afskum der kan sættes på 2 ben, og jeg personligt vil betegne både hende , og Sølle Zølck som 2 omvandrende psykotiske landsforrædere, der ikke har nogen eksistens-beretigelse, jeg håber straffen når dem, ganske som man gjorde med forræderne efter 2 verdens krig.

    Kommentar by Møgungen — 6. december 2011 @ 12:44

  36. Hun må være en psykopat, i den forbindelse, passer hun vel glimrende hos de radigale rejekællinger: Stampe, Linda Kristiansen, Anita Bay Bundegaard, Karen Thisted, etc., etc…..

    Kommentar by Jens Ladegaard — 6. december 2011 @ 16:01

  37. Flot stykke arbejde Kim Møller. Hatten af….

    Hvor er det dog dejligt befriende, at se et så godt dokumenteret stykke arbejde, der totalt har sat SoHansen godt og grundigt til vægs i svinsstalden.

    SoHansens fremtid som et troværdigt svin….øh, menneske er hermed ødelagt, SoHansens fremtid kan kun bestå af mennesker der skrald griner af hende.

    Kommentar by li — 7. december 2011 @ 11:11

  38. Tillykke til Kim Møller!
    Men hvem er den Christian Rask, Kim henviser til? Når man læser hvad han skriver, så virker han da mere som Christian Syg.

    Kommentar by Binee — 7. december 2011 @ 13:05

  39. -> Binee

    Jeg har gjort for vane ikke at gætte, og derfor skriver jeg det ikke i posten, men opdate af 10. marts 2011 gør dig med 99 pct. sikkerhed klogere.

    Kommentar by Kim Møller — 7. december 2011 @ 13:55

RSS feed for comments on this post.