6. december 2011

DR-chef gift med RAF-sympatiserende forfatter: Kan ikke “tage afstand fra terror som våben”

DR’s Underholdningsredaktør Jan Lagermand Lundme husker jeg svagt fra ungdomsprogrammet Zig-Zag, der kørte på monopol-DR i slutningen af 1980’erne. Privat er han gift med forfatteren Tomas Lagermand Lundme, der sidste år blev slået ned af tyrkere på Vesterbrogade for umiddelbart efter at blive røvet af tre iranere.

Tomas Lagermand Lundme er i dag medlem af (kommunistiske) Enhedslisten. Her lidt fra hans kommentar i Information, 6. november 1999 – Stilhedens støj er foruroligende.

“… RAF grundlagdes 14. maj 1970 ved en befrielsesaktion af Andreas Baader fra et universitetsbibliotek i Berlin – som byguerilla mod det fascistiske Vesttyskland, monopolkapitalismen og selve styret, der i det små undergravede demokratiet med middelmådige betragtninger. …

Men en verden var forandret i hovederne på nogle af dem, der i blandt mig selv, der sad i klubværelser og prøvede at tænke, formulere og bekendtgøre en vrede på et system, der ikke er særlig rart at trives i. …

Hvad gør man så, når forbillederne fra Rote Armee Fraktion bekendtgører, virkeligheden er blevet en anden, og man ikke længere kan gå under jorden med sin harmdirrende fråde over alt det her, der fylder mine levende timer med smag af mødding?

Jeg kan jo ikke med god samvittighed tage afstand fra terror som våben mod et så pilråddent system, som det vestlige forankret i joggingbuksestof og kradsebingo. … Jeg mangler et sted, hvori min vrede kan formuleres kraftigt nok, og hvori drømmen kan blive til en snert af virkelighed i det her demokratiske lortehul. Derfor kan jeg på ingen måde tage afstand for en voldelig revolution, der til syvende og sidst vil medføre mere magt til fantasien og større kraft til den individuelle udfoldelses-trang på de blomstrende bomuldsmarker af parcelhus-kvarterer.”

(Roskilde Festivalen 2009; Uriasposten)

Oploadet Kl. 13:23 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/32090/trackback

19 Comments »

  1. Lad være med at betale DR-licens…De er forbrydere!

    Kommentar by Tim — 6. december 2011 @ 13:31

  2. Enig med Tim: Disse individers lallende vanvid og voldsbegejstring er endnu en god grund til ikke at støtte DR.

    Kommentar by Crass Børsting — 6. december 2011 @ 13:46

  3. JLL er jo frådende psykopat. Nogle som vil være med til at samle ind til en faldskærm til idioten, og kaste ham ud over Pseudo-Barabien??? ;-)Det kan kun gå for langsomt for ham, for at komme ned til sine genuine blodtørstige venner i ørkenen…..

    Kommentar by mea culpa — 6. december 2011 @ 14:10

  4. En kommunistisk bøsse som bliver kulturberiget, ikke en gang, med hele to gange, det er fandeme genialt. Gad vide om det var fordi Lagermanden ville have for meget for sine “private” ydelser. Men uanset hvad, så en stor tak til de kulturberigelser som hjalp til.

    Kommentar by Fritz — 6. december 2011 @ 14:21

  5. PS.

    Håber at Lagermanden tager konen med næste gang han skal kulturberiges(måske skulle han sætte prisen lidt ned).

    Kommentar by Fritz — 6. december 2011 @ 14:24

  6. Tomas Lagermand Lundmes forsvar for sine voldsmænd i Politiken var decideret kvalmende http://politiken.dk/debat/kroniker/ECE1067045/fysisk-vold-maa-ikke-moedes-af-stilhed/ Det var ikke en læge han havde brug for på skadestuen, men mere en terapeut. Politiet, DF, medierne, udkantsdanmark – allesammen får et fur. Men om man kan forholde sig til sine multiple voldsmænd, motivanalysere?

    Kommentar by dadk — 6. december 2011 @ 14:51

  7. Tomas Lagermand Lundme er i dag vært på radiokanalen Radio 24syv, hvor han er med i programmet Mødregruppen.

    Kommentar by Muhammed — 6. december 2011 @ 15:28

  8. Så var der da undtagelsesvist noget, kulturberigerne kunne gøre rigtigt. Det sker ca. én gang pr. århundrede….

    @ 3: Hvorfor en faldskærm??

    Nå, mere seriøst, måske skulle disse lagermænd sendes på genopdragelsesrejse til Mogadishu? Måske ville det åbne øjnene hos dem, hvem ved.

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. december 2011 @ 16:50

  9. Det kan dårligt blive mere absurd!

    En revolutionær voldsparat bøsse bliver banket ned af en flok sjakaler og han vrede rettes mod de eneste mennesker der forsvarer hans ret til hans specielle tilbøjelighed.

    Til næste år kan han jo deltage i en iransk gay right parade. Jeg er overbevist om at iran nok skal stable et arrangement på benene specielt til ære for ham.

    Kommentar by Santor — 6. december 2011 @ 16:55

  10. Jeg synes ikke det er fair at holde nogen ansvarlig for deres samlevers synspunkter. Man kan være rygende uenige politisk og dog stadig have mange forskellige grunde til at blive sammen…

    Kommentar by Vagn Henning — 6. december 2011 @ 17:03

  11. @ Henrik Petersen.

    Jo en faldskærm, fordi det er jul, og nationen er i gavehumør, og fordi Ludme helst skal være i live når han rammer jorden, idet han jo ved fuld bevidsthed skal skampules af 100 kameldrivere, til arabersæden springer hans fedladne korpus……

    Kommentar by mea culpa — 6. december 2011 @ 17:48

  12. “Jeg har gjort en ting, der er yderst strafbart i Danmark. Jeg er mig selv. Eller rettere, jeg var mig selv. Og det i fuld offentlighed.”

    Ovenstående er et meget vrøvlende udsagn fra Tomas Lagermand Lundme.
    Udsagnet hentyder jo til, at han blev slået ned fordi han er bøsse.
    Da han anmelder sagen hos politiet, siger han selv, at han ikke mener det var pga. hans sexualitet, at det skete – “Jeg ville igen sige, at sådan var det ikke. At jeg ikke følte, jeg var blevet overfaldet grundet min seksualitet”

    Ikke et ondt ord har han at sige om gerningsmændende, tværtimod…

    “Og et eller andet sted var de fine mennesker, de tre fra Iran, fordi de havde et lille hjerte, der blev fisket op, da blodet blev ved. Så de satte mig til sidst af på Trianglen – uden min pung og dankort…”

    Og nej, det skal utroligt nok ikke fortås sarkastiskt. Heller ikke noget negativt om 2.G’erne der kostede ham diverse sår ved første overfald – en flækket læbe der måtte sys, samt knæ og albue der tilsyneladende også måtte sys.

    Ad to omgange er manden blevet banket og røvet af invandrere, men
    de eneste der bliver svinet til er politiet, fordi de virker
    (små)borgerlige og racistiske fordi de beskriver hvad der formentlig er virkeligheden.

    Mage til Stockholm-syndrom-agtig, realitetsforvrænget vås skal man lede længe efter.

    Kommentar by Johnson — 6. december 2011 @ 17:54

  13. Manden er syg i øverste etage !

    Glem ham !

    Kommentar by Vivi Andersen — 7. december 2011 @ 00:28

  14. Johnson rammer den 100% i mine øjne. Super godt indlæg, det summerer vist fint op hvad der skete. Der må ske noget i hovedet på ham, der får ham til at bære over på en syg måde, og vende alting 180 grader. Men indrømmet jeg har set udsendelser om massemordere hvor de vækkede en empati i mig. Det kan være at de har på en eller anden måde ramt nogle dele i hans underbevisthed, der ikke uden videre kan “rettes” op på.
    Han føler en vis tryghed i at elske fremmede, og den tryghed er nok der han søger hen selvom han fik en ordentlig omgang tæsk af de svin.
    Jeg kan forstå hans motiver som sagt, men samtidig må han også erkende at den er helt gal med hans perception af samfundet. Fuldstændigt, og den opfattelse er en rød syge der spreder sig som en virus i Danmark.

    Kommentar by Endnu en vantro — 7. december 2011 @ 02:24

  15. Var Anders Breivik ikke også homoseksuel?

    Kommentar by Dog of God — 7. december 2011 @ 09:33

  16. En ægte sindssyg venstreorienteret psykopat.
    Han må da være sikret livsvarig ansættelse hos D(D)R.

    Kommentar by ramses-2 — 7. december 2011 @ 15:29

  17. Gak Gak. Citatet er totalt usammenhængende.

    Manden har vist brug for stærk nervemedicin…

    Kommentar by Jern Henrik — 7. december 2011 @ 16:58

  18. 7. Så forstår jeg bedre at programmet Mødreguppen på 24/7 er gennemført latterligt. Magen til fnisen og giglen og følelsesmæssigt sludder er svært at finde.

    Kommentar by synopsis-olsen — 7. december 2011 @ 19:48

  19. Terror som middel mod joggingbukser og bingo? Hvordan når man dertil?

    Kommentar by M — 12. december 2011 @ 15:55

RSS feed for comments on this post.