6. december 2011

Lars K. Andersen udeblev fra Københavns Byret – “… nyder i stedet en kold juleøl i mit hjem.”

Uwe Max Jensen har på Denfri.dk historien om Lars Kragh Andersen, der i kølvandet på Jesper Langballes racismedom, skrev sin mening om Islam, og opfordrede folk til at melde ham for racisme – Tidligere betjent udeblev fra retssag.

“I dag skulle Lars Kragh Andersen så have givet møde i Københavns Byret, hvor han stod til en bødestraf for at have overtrådt racismelovgivningen. Men Lars Kragh Andersen mødte ikke op i retten i dag. I stedet har han postet et foto af en Tuborg Julebryg på sin Facebook-profil ledsaget af følgende udsagn:

“skulle lige nu – hvis det stod til statsmagten – sidde på anklagebænken for at bruge min ytringsfrihed til at kritisere religiøse og deres religiøst betingede kultur. Men jeg lader mig ikke sådan koste rundt med, så jeg nyder i stedet en kold juleøl i mit hjem.””

Oploadet Kl. 15:38 af Kim Møller — Direkte link30 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/32130/trackback

30 Comments »

  1. Sådan!

    Kommentar by tim — 6. december 2011 @ 16:33

  2. Er dommen faldet ?

    Ikke at det gør nogen forskel, han få formentlig en bøde og et stempel i panden hvor der står – RACIST – og livet går videre med den samme statsautoriserede nedgardering af ytringsfriheden.

    Kommentar by Santor — 6. december 2011 @ 17:10

  3. Lars K Andersen en mand der gør Danmark ære, vi andre burde følge trop og demoralisere retssysremet

    Kommentar by C Hoff — 6. december 2011 @ 17:26

  4. […] Lars mødte ikke op. Han valgte i stedet at blive hjemme og hygge sig med en snebajer. Så nu bliver han givetvis afhentet af Gestampo, lagt i håndjern og slæbt for Sindelagstribunalet, anklaget ikke alene for sin tankeforbrydelse, men også for foragt for halal-retten. På vejen kunne man så slå et slag forbi Firoozeh Bazrafkan. Hun har i Jydepotten begået nøjagtig den samme tankeforbrydelse. Ja, hun bakker sågar Licens-Lars op. Men så opstår der unægteligt et problem: Når Gestampo har sparket døren ind vil de stå over for en smuk, høj og dejlig pige….af.. gisp!… mellemøstlig herkomst! – Så nu er gode dyr rådne, for har man på kurserne i politisk korrekt tænkning ikke lige lært, at kun hvide kan være racister…? – Selv skriver hun: […]

    Pingback by En gæv, dansk pige! « Hodjanernes Blog — 6. december 2011 @ 17:29

  5. Er det egentlig givet, at det Lars skrev udtrykker hans holdning?

    Som jeg opfatter det, er det for ham irrelevant, om det han skrev er sandt – han sagde det for at protestere over ulovligheden. Han undsiger det naturligvis ikke nogen steder, for så ville aktionen ikke virke, hvis han skrev, at det bare var for sjov, men i det gamle indlæg (http://www.180grader.dk/Krimi/umuligt-for-lars-kragh-andersen-cpr-081280-1201-at-blive-sigtet-for-%C2%A7266b) er det helt tydeligt, at ordene er valgt med Langballe-dommen og en lovsamling i hånden således, at han er sikker på, at det han sagde var værre en Langballe.

    Kommentar by info — 6. december 2011 @ 17:42

  6. Jeg mener principielt set, at man bør møde op, når man bliver indkaldt.
    Når det er sagt, så støtter jeg fuldt ud Lars i denne sag. :-)

    I øvrigt mener jeg det samme som Lars om det muslimske voldtægtsproblem og om at den muslimske kultur og religion er defekt og menneskefjendsk. Og hvis politiet finder det synspunkt ulovligt, skal jeg med glæde sende dem en email med uddybende kommentarer omkring islam samt mine fulde personoplysninger.

    Kommentar by Vest — 6. december 2011 @ 17:43

  7. En anklaget behøver ikke møde op. Man kan blive repræsenteret af sin advokat. Men bliver dømt eller ikke dømt uanset hvad. Og han får jo nok sine 5.000 kroner for det.

    Kommentar by Snaphanen — 6. december 2011 @ 18:00

  8. #6 Vest.

    Selvfølgelig skal man ikke møde op i en domstol som man ikke anerkender.

    Kommentar by Santor — 6. december 2011 @ 18:03

  9. Jeg tror faktisk landsforrædderne har sat det op til 8000 kr.

    Kommentar by Josef K — 6. december 2011 @ 18:08

  10. @8 Santor,

    Jamen jeg anerkender jo sådan set domstolen. Jeg ville blot ikke anerkende en dom for at sige, hvad Lars har sagt.

    Så jeg tror, at jeg selv var mødt op for at meddele dommeren, at jeg ikke anerkendte en eventuel dom. Men jeg forstår godt at Lars gjorde som han gjorde for at sætte mere fokus på det absurde i sagen.

    Kommentar by Vest — 6. december 2011 @ 18:22

  11. Det er skidt at se hvordan danske borgere, der kritiserer islam, behandles.
    Netop fordi de behandles så urimeligt, er det nødvendigt at blive ved med at kritisere religion – også islam.

    Ateistisk Selskab har netop lavet annonce der kritiserer den danske folkekirke. Jeg mangler at se at samme forening kritisere islam – og ikke mindst mangles det at foreningen kritiserer hvordan borgere, der kritiserer islam, behandles.

    Ateisterne er vel først ateister hvis AL form for religion kritiseres?

    Kommentar by Liva — 6. december 2011 @ 18:25

  12. @11 Liva

    Kan du linke til Ateistisk Selskabs annonce eller fortælle hvor jeg kan se den? Det vil jeg nemlig gerne se.

    Kommentar by Vest — 6. december 2011 @ 19:02

  13. Har lige lavet en googling undersøgelse.

    Når der søges på “hvidhed” på ruc.dk får man knap 6.000 hit. “racisme” giver 16.000.

    Og nej; jeg har ikke prøvet sort-, rød- og gulhed. Eller neger for den sags skyld.

    Kommentar by Hans Und — 6. december 2011 @ 19:12

  14. # 10 Vest.

    Når anklagemyndigheden indkalder til retsopgør om hvad Danskerne må tænke, tro og mene i Danmark må det være dommerens (Domstolens) opgave at give anklagemyndigheden et los i røven og fortælle dem hvordan Demokratiet virker i Danmark.

    Jeg tillader mig at tror det er samme indgangsvinkel Lars Kragh Andersen har.

    I Danmark har vi, ifølge loven, ytringsfrihed og hvis en domstol ønsker at anfægte dette princip hverken vil eller kan jeg anerkende denne domstol.

    Kommentar by Santor — 6. december 2011 @ 19:17

  15. @14 Santor

    Vi er stort set enige. Dog anerkender jeg stadig domstole, som dummer sig. Jeg anerkender blot ikke åbenlyse fejl-domme.
    Jeg anerkender også en politibetjents autoritet selv om han har begået en fejl. Dog kommer der en sag ud af det.

    Kommentar by Vest — 6. december 2011 @ 20:18

  16. Lars K:

    ” Men jeg lader mig ikke sådan koste rundt med, så jeg nyder i stedet en kold juleøl i mit hjem.”

    Steve McQueen:

    “I live for myself and I answer to nobody.”

    En god mand, denne Lars.

    Kommentar by marius — 6. december 2011 @ 20:28

  17. Pudsigt nok så er menneskeracer noget ikke eksisterende for hovedparten af dem, der anmelder folk for racisme. De ser kun mennesker som én race, med forskellig kulør.
    I nysprog burde racisme erstattes med kulørisme.

    Kommentar by Menig 442 — 6. december 2011 @ 20:40

  18. Skål Lars! Godt kæmpet.

    Kommentar by Fabrice S — 6. december 2011 @ 21:06

  19. Dem der taler om at anerkende eller ikke anerkende danske domstole bør tænke sig grundigt om.

    Dommere dømmer efter loven, og deres hænder er som fuldstændigt altoverskyggende hovedregel bundet af den.

    Problemet ligger ikke ved domstolene, der er tvunget til at håndhæve landets loven, men hos dem der indfører de love domstolene skal håndhæve.

    Kommentar by Anonymous — 6. december 2011 @ 21:53

  20. @17 Menig 442

    Hele racisme-snakken er en alvorlig sten i skoen for venstrefløjen. For vesntrefløjen er udmærket klar over, at der faktisk ikke er ret mange racister i Danmark. De findes rundt omkring i verden, men i Danmark er der ikke mange som vitterligt har et problem med ikke-hvide racer.

    Samtidig er venstrefløjen selv præget af udbredt antisemitisme. Men det må endelig ikke hedde sig, at dette jødehad er racisme. Nej, når man hader jøder, så er det skam bare en saglig politisk uenighed omkring Israels grænser.

    Når nogen så kritiserer islam, så ved venstrefløjen ikke hvad de skal kalde det. For det er jo åbenlyst en kritik af en ideologi. Men mange vælger at kalde det racisme alligevel. Nogle kan dog godt se, at det virker komplet latterligt at kalde islam-kritik for racisme, og derfor har de opfundet ordet “islamofobi”. Her må jeg dog personligt melde hus forbi, idet jeg ikke er sygeligt angst for islam. At være kritiker med saglige argumenter er bestemt ikke en fobi.

    Problemet med §266b er dog, at den omhandler både race, hudfarve, national oprindelse, seksuel orientering og tro.
    Det gør det stort set umuligt at debattere noget som helst uden at en gruppe vil føle sig trådt over tæerne. Især når det kommer til “tro” er det helt ude i skoven, for selvfølgelig skal man kunne sige, at den muslimske ideologi er menneskefjendsk og defekt, hvis det er det, man mener. Og hvis statistikkerne viser, at der er et voldtægtsproblem, så skal det også være legalt at sige det.

    Men lige nu ryger alle den slags udtalelser ind under §266b.

    Der er dog en tendens til at udtalelser omkring andre religioner ikke bliver anmeldt. Tag f.eks. hele debatten om pædofile overgreb i den katolske kirke. Der blev sagt en del “forhånende” ting om katolikkerne. Men hvor var alle Zenia Stamperne der? De var tavse, eller også deltog de i forhånelsen. Men når man snakker om muslimernes seksuelle overgreb, så springer de frem med bål og brand og anmeldelser.

    Kommentar by Vest — 6. december 2011 @ 22:13

  21. @19 Anonymous,

    Jeg er meget enig, og jeg formulerede det lidt dårligt tidligere. Det jeg prøvede på at sige var, at jeg anerkender domstolenes autoritet og domstolene som vigtige institutioner. Det betyder naturligvis ikke, at man skal finde sig i enhver dom.
    Men du har fuldstændig ret: Problemet er lovgivningen, i dette tilfælde særligt §266b.

    Kommentar by Vest — 6. december 2011 @ 22:21

  22. #19 Anonymous.

    En dommer må være klar til at sætte sin stilling ind på at håndhæve Danske borgeres retfærd og ikke lade sig trække rundt ved næsen af et tilfældigt politisk sindelag.

    Kommentar by Santor — 6. december 2011 @ 22:24

  23. Vest

    “Store pengebesparelser er en god grund til at genoverveje sin livsanskuelse, lyder det Ateistisk Selskab, der for første gang annoncerer i aviser for at få folk til at melde sig ud af folkekirken.” (Danmark 2011)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/442460:Kirke—tro–Ateister-i-annonce–Drop-kirken-og-spar-penge

    Kommentar by Liva — 6. december 2011 @ 23:56

  24. Modig frihedskæmper. Mon ikke systemet vil fryde sig over at kvase ham. Det kræver støtte i massemedierne før hans frihedskamp har chance for at virke, og massemedier, især DR, er jo på systemets side, så det bliver svært.

    Jeg håber da, at Lars fortsætter. Forhåbentlig fører det noget godt med sig. Hans arbejde er al respekt værd.

    Kommentar by Frihed — 7. december 2011 @ 00:56

  25. @23 Liva

    Tak for linket!

    Kommentar by Vest — 7. december 2011 @ 01:43

  26. Alle nationalt sindede her på siden (incl undertegnede!. Burde lave en indsamling til lars. Husk på at vi alle kan stå i den situation en dag!

    Kommentar by Jac — 7. december 2011 @ 08:59

  27. Hatten af for mandfolket Lars K. Andersen.

    Må fremtiden frembringe flere af den slags mandfolk, så vi kan blive befriet for de slimede sleskende dhimmie mandslinge.

    Kommentar by li — 7. december 2011 @ 11:15

  28. ja, så er man sej.

    Kommentar by Peter — 7. december 2011 @ 18:20

  29. Det er simpelthen fantastisk godt gået Lars kragh Andersen !
    Du bør tildeles ridderkorset for dine uegennyttige bedrifter.

    Kommentar by Nielsen — 8. december 2011 @ 15:43

  30. […] at han ikke kunne drømme om at møde op. Den dag sagen kom for, skrev han hjemme fra sofaen: “Jeg lader mig ikke sådan koste rundt med, så jeg nyder i stedet en kold juleøl i mit hjem… Dommen falder i løbet af en uge og bliver formentlig på 6-8000 kroners bøde. Her er tre af […]

    Pingback by Politibetjenten og racismeparagraffen « Snaphanen — 11. januar 2012 @ 14:49

RSS feed for comments on this post.