10. december 2011

Årets forskerspire: “Hvor langt kan vi tillade os at strække ytringsfriheden” i Islamdebatten

De finder talenterne tidligt, og måske har vi her en ny eliteforsker. Fra Københavns Universitet – Gymnasieelev undersøger: Indvandrerdebattens konsekvenser for de unge.

“Uddannelsesminister Morten Østergaard har netop kåret fire talentfulde gymnasieelever som vindere af årets Forskerspirerkonkurrence. … I den samfundsvidenskabelige kategori blev Årets Forskerspire 2011 Mathilde Olhoff-Jakobsen fra Herlufsholm Skole med et forskningsprojekt om den danske indvandrerdebat.

Hvor langt kan vi tillade os at strække ytringsfriheden, når det kommer til indvandrerdebatten i Danmark? Hvor hårdt rammer de ord, vi bruger? Og hvilken konsekvens har det for unge indvandrere at vokse op midt i debatten? Det undersøger gymnasieelev Mathilde Olhoff-Jacobsen nærmere i vinderprojektet ’Den ekskluderende sprogbrug i den danske indvandrerdebat. En undersøgelse af debattens konsekvenser for unge efterkommere af indvandrere’.

Når vi for eksempel har let ved at kalde en indvandrer for en terrorist, så bruger vi ord som automatisk lukker af for en konstruktiv samtale. For hvem ønsker at gå i dialog med en terrorist? Hvis samtalen ikke længere eksisterer, så forsvinder også muligheden for at løse konflikter.

– I Danmark taler vi mere om indvandrerne, end vi taler med dem. Vi styrker den danske fællesskabsfølelse ved at udelukke en bestemt gruppe og tale dårligt om dem. Jeg vil gerne undersøge, hvordan det påvirker de unge, at tonen er så generaliserende og negativ, forklarer Mathilde Olhoff-Jacobsen som, med sit forskningsprojekt, håber at være med til at levere et nyt indspark til den måde debatten kører på.

Mathilde har formuleret sit projekt med hjælp fra professor Peter Hervik, Institut for Kultur og Globale Studier Aalborg Universitet og professor i retorik, Christian Kock, Københavns Universitet.

Når studenterhuen er i hus til sommer, har Mathilde planer om at rejse ud i verden og lave humanitært arbejde.”

(Mathilde Olhoff-Jakobsen, Herlufsholm Skole: Den ekskluderende sprogbrug…, 21 s., pdf)

“… den hensigtsmæssige brug af sproget er på mange måder blevet bagatelliseret i en demonstration af, at ytringsfriheden tillader os at sige, lige hvad vi vil.” (s. 12)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/32328/trackback

71 Comments »

  1. I slutningen af anden verdenskrig sendte de radikales store forbillede Adolf Hitler også børn til frontlinien.

    Kommentar by Børge — 10. december 2011 @ 16:54

  2. Det var vidst bedre, hvis du var konsulent på denne rapport Kim.
    “Elite” er her diskrimination for at have en bedre mening og at den skal have mere vægt end andres.
    Desuden er 80-90 procent af alt samfundsvidenskablig “forskning” rent vrøvl, og konklusionerne er stærk tvivlsomme, og der er rent politisk propaganda bag.

    Kommentar by tim — 10. december 2011 @ 17:00

  3. Mathilde har vist allerede sikret fremtiden for sig selv med dette.
    Mon ikke RUC/Amnesty og lignende do-good-organisationer står klar med skatteyderbetalt underholdning af Mathilde-pigen?

    Kommentar by Nosferatu — 10. december 2011 @ 17:13

  4. Små Mathilde vil ud og lave humanitært arbejde. Må det være mig tilladt at foreslå, at hun tager til Iraq og laver humanitært blandt de kristne assyrer, eller blandt kopterne i Ægypten eller blandt hinduer eller kristne i Pakistan og Kashmir eller i hos kristne i Nigeria eller i det nordlige Syd Sudan.

    Kommentar by Limewoody — 10. december 2011 @ 17:18

  5. Ekskluderende sprogbrug? Ord som automatisk lukker af for en konstruktiv samtale? Er det når man bliver beskyldt for at have et uanstændigt eller ubehageligt menneskesyn? Er det når man anklages for at tilhøre højrefløjen eller at lide af islamofobi? Eller når nazikortet spilles og al debat hører op?

    Kan godt lide, at hendes konklusion er givet på forhånd. Hun er sat til at bekræfte kulturradikale fordomme, og så må virkeligheden bøjes til. Hvad er der så af perspektiver: skal ytringsfriheden da begrænses, skal FN ind over og fortælle medlemslande hvad der skal være forbudt fremover? Og hvordan skal dette gennemføres? Politi? Internetregulering? Bøder? Fængselsstraf?

    Hvem gider sætte sig ned og skrive til det dumme gymnasiebarn?

    Kommentar by Frank P — 10. december 2011 @ 17:22

  6. Som et ekko fra én af mine egne opgaver i min grønne ungdom. Fik 13 som 100% selvstuderende på at skrive om at “domænetab” var et helt naturligt islæt i hverdagen vi bare må acceptere.

    Jeg gætter på, at Mathilde Olhoff-Jacobsen om 7-8 år optræder som “ekspert” i alle de indvandringsglade venstresnoede medier.

    Kommentar by dadk — 10. december 2011 @ 17:30

  7. Man kan håbe, at hun er en Pippa Bacca in spe. God rejse!

    Kommentar by Stirner — 10. december 2011 @ 17:40

  8. Lidt atypisk, at hun kommer fra Herlufsholm. Valget af vejledere virker dog typisk.

    Kommentar by Johnson — 10. december 2011 @ 17:51

  9. Og i Esbjerg har man nu anholdt en 24-årig mor til fem for at fortsætte brandene i beboelsesejendomme.
    http://mobil.eb.dk/nyheder/112_article.pml?articleid=1672884

    Kommentar by Zod — 10. december 2011 @ 18:15

  10. Belæg for påstanden- nævnt under punktet FORMÅL om- “…selv om ”tonen i debatten” har været diskuteret, indser mange ikke, at ytringsfriheden kommer med ansvar – og at ord kan skabe ligeså meget uro og forvolde ligeså meget skade, som handlinger kan…”- er ikke fundet i materialet, her pdf-filen.

    En udokumenteret påstand om ytringers konsekvenser der muligvis er korrekt, muligvis fri fantasi, ren idyl eller dommedagsscenarie alt efter humør. Når intet belæg fremlægges til hypotesen der på sæt og vis er selve grundlaget, udgangspositionen for hele den skildrede undersøgelses spørgsmål, er materialet ikke værdig til en Forskerspire. Eller en ministers kåring. Set herfra.

    Citatudsnit fra værket:
    …uhensynsmæssig brug af sproget har konsekvenser.-citatudsnit slut.
    Egen kommentar til det citatudsnit- sommetider har uhensynsmæssig brug af sproget overhovedet ingen konsekvenser.

    Kommentar by Peter Buch — 10. december 2011 @ 18:31

  11. Det er symptomatisk, at det er en pige som har skrevet den opgave. Der er ikke noget at sige til, at de politisk korrekte nikkedukke-piger får højere karakterer end drenge og i højere grad befolker universiteterne (på de bløde uddannelser).

    Kan man virkelig få gode karakterer ved at opsætte stråmænd? Hvem kalder indvandrere for terrorister? Hvad med et mere realistisk eksempel såsom at folk bliver kaldt racister bare fordi de eksempelvis ikke ønsker masseindvandring?

    Hvis vi ikke er “tilladt” at benytte ytringsfriheden til at sige hvad vi mener, hvem skal så tillade det, Mathilde?

    Det er rystende, at en lærer tildeler noget så ureflekteret i høj karakter. Men opgaven har den rigtige politiske venstreorienterede vinkel – og det begaves man øjensynligt for.

    Kommentar by Frihed — 10. december 2011 @ 18:34

  12. Center for American Progress (kæmpe demokratisk tænketank) har fornylig begået en rapport, der lyder som noget EXPO, Redox har skrevet.

    Her hænger de blandt andet Daniel Pipes, Robert Spencer ud som Misinformationseksperter, der spreder løgne og myter og Islam.

    http://logisksnit.blogspot.com/2011/12/prominente-islamkritikere-hnges-ud-som.html

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 10. december 2011 @ 18:50

  13. Et er at hænge dem ud, noget andet at kunne argumentere mod deres synspunkter, de steder jeg har set skriftligt og på video hvor hr. Spencer er konfronteret synes han ikke at mangle belæg for sine påstande, og lader i mine øjne den anden part brillere i hvad jeg betegner som virkelig særhed eller ren og skær uvidenhed.

    -…myter om islam, skulle der vist stå, Thomas.

    Kommentar by Peter Buch — 10. december 2011 @ 19:35

  14. Navnet Christian Kock læses, og een ved, at her er alt håb om fornuft ude i mørket.

    Kommentar by Pk — 10. december 2011 @ 19:36

  15. Det er et topklasse projekt;
    Start med konklusionen; tonen er helt vildt ekskluderende, og det skyldes danskernes racisme og fremmedhad. Og undersøg det så – det bliver med garanti nuanceret, fordomsfrit og med et væld af nye indtryk.
    Fin en masse teori der kan presses ned over konklusionen.
    Og søg derefter kun kilder der er helt enige deri.
    Undlad at forholde dig kritisk til teori, kilder eller den påforhånd fastlagte konklusion.

    Og vupti så er der en fin forskerspire pris i vente.

    De unge er ikke så dumme endda. Ikke mindre end tre af de 6 finalister indenfor humaniora/samfundsvidenskab har islam-indvandring som tema. Jeg har kun læst denne herlufsholm-opgave (ganske hurtigt), og den er tåbelig. Jeg gætter at de to andre har samme vinkel, sådan som børnene har lært.

    Tre af seks. De fornemmer nok hvor der er jobs i fremtiden.

    Kommentar by Superman — 10. december 2011 @ 20:08

  16. Tak skæbne det er tåbeligt.

    Jeg læste lige kort lidt af starten på opgaven af Jeff Granhøj.
    Han er ligeledes tydeligvis blevet indoktrineret af Peter Hervik (der er optaget af den neo-nationalistike og neo-racistisk retorik).

    Børnene har åbenbart fået serveret en ordentligt omgang diskursanalyse om de racistiske vesterlændinge og så ofrene.

    Kommentar by Superman — 10. december 2011 @ 20:19

  17. Peter, der står direkte American Progress rapporten at netværket:

    “Spreading myths and lies about Islam and American Muslims.”

    Eller hvad med værdiladningen af dette citat fra Spencers side, ukorrekt og perverteret synspunkt:

    “inaccurate and perverse view of Islam as “the only religion in the world that has a developed doctrine, theology and legal system that mandates violence against unbelievers and mandates that Muslims must wage war in order to establish the hegemony of the Islamic social order all over the world.”

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 10. december 2011 @ 20:23

  18. Ah ja, undskyld så ikke tastefejlen. “Og” er selvfølgelig “om”.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 10. december 2011 @ 20:24

  19. “Vi taler mere om muslimerne end med dem.”
    Nej! Folkets fjender taler man ikke med – dem bekæmper man.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 10. december 2011 @ 21:10

  20. Hvis man er mere “akademisk orienteret” – og gerne vil have, at debatten skal være præget af visioner, idealer og ideologier – så er det selvfølgelig træls, hvis der forefindes mere “jordnære” problemer. Fænomæner som chikane, overfald, røverier, brandstiftelse, voldtægt og socialt bedrageri har i den forstand haft en kedelig indflydelse på debatten.

    Kommentar by BE — 10. december 2011 @ 21:21

  21. “Debatten bliver derfor oftest en diskussion om, hvorvidt man kan have indvandrere i landet og om hvordan indvandrerne skal opføre sig for at få lov til at blive, nærmere end en diskussion om, hvordan samfundet skal tilrettelægges, for at der er plads til begge kulturer.”

    Ok, den ene af “begge” kulturer må vel være den danske, men hvilken er så den anden, altså den, som dansk kultur skal ligestilles med i Danmark? Den kinesiske? Den chilenske? Den vietnamesiske? Den indiske? Nej, det er naturligvis den muslimske kultur, som vi skal forstå, tage hensyn til, give plads til, beundre og indrette os efter.

    Omar fra Blågårds Plads fotæller, at han ikke bliver accepteret som pakistaner i Pakistan, men det er sjovt nok også danskernes skyld.

    Kommentar by JensF — 10. december 2011 @ 21:38

  22. Ja det er hvad vi får når vi uddanner sådan nogle som Mathilde
    Kvinder med kaninører varsler chikane
    http://www.aok.dk/byliv/kvinder-med-kaninoerer-varsler-chikane#what:Byliv

    Kommentar by tim — 10. december 2011 @ 21:56

  23. Verden er af lave!

    Kommentar by Fabrice S — 10. december 2011 @ 21:59

  24. Er det bare mig der undrer mig over titlen: DeN ekskluderende sprogbrug..

    Jeg ville have skrevet: DeT ekskluderende sprogbrug.. da jeg mener at det hedder ET sprog og ikke EN sprog

    hvis jeg tager fejl modtager jeg gerne en rettelse..

    Kommentar by Acubus — 10. december 2011 @ 22:22

  25. Brug-en

    Kommentar by T Simonoce — 10. december 2011 @ 23:41

  26. ACUBUS.

    SprogBRUG og som Simonoce skriver brug-en. Derfor en sprogbrug.

    Bortset fra dette så er jeg SKIDE træt af alle de fabelagtige forslag til hvordan danskerne skal/kan istedet for det de gør !

    HVEM vil være så venlige at tage fat på at skrive nogle opgaver/ projekter om hvordan muslimer tilsviner danskerne verbalt, fysisk og samtidig blokker os for penge samt vores laaaaaaaangstrakte tålmodighed som efterhånden er ved at være ved vejs ende ?

    Kommentar by Vivi Andersen — 10. december 2011 @ 23:52

  27. Altså – muslimerne skal vi nok klare – det er straks værre med alle de mange nye unge hjernevaskede Mathilder – Det er dem som kommer til fadet når min generation om føje år er væk.

    Når de så vågner op til virkeligheden, er det for sent for dem at ændre noget.

    Sig så ikke at de ikke blev advaret af deres “racistiske” forældre, bedsteforældre m.fl.

    Fri det her land for dets virkelige fjender, det er ikke ubetinget muslimerne, men mange af vore egne landsmænd- og kvinder – der findes den reelle fare!

    1930´erne og de 2 despoter Stalin og Hitler, fik ikke den modstand i rette tid, som de burde have fået. For mig at se gentager den naive defaitistiske indstilling sig og har gjort det de sidste 30 år – Ligemageriet, ansvarsforflygtigelsen, selvhadet og fornægtelsen af sin egen kultur, folk og land, er ved at ødelægge vores samfund på alle planer.

    Jeg håber der virkeligt sker et “jordskred” ved næste valg – ellers er vi fortabte.

    Kommentar by Black Watch — 10. december 2011 @ 23:52

  28. Det er fantastiske med disse Mathilde’er, der er åbenbart flere af dem på vej end nogensinde før. Alle er de opdraget til selvhad, dhimmitude og forstår at man her kan gøre karriere. Rigide venstreorienterede analyser og tænkning, der i sidste ende undergraver Danmark.

    Kommentar by Frank P — 11. december 2011 @ 00:28

  29. Efter oprindeligt i mange år at have brugt et inkluderende sprog overfor de udlændinge der kom hertil for 20-30 år siden er vi blevet skuffede og vrede over den måde ‘gæsterne ‘har gengældt vores gæstfrihed på.
    Vi er blevet overbelæssede med næsten daglige eksempler på det tilsyneladende had og mangel på respekt som især muslimerne udeviser for vores samfundssystem.
    Det er dem der begyndte ved f.eks for nogle år siden at give det danske retssystem fingeren uden for Århus byret, hvor hætteklædte muslimske mamaer protesterede over at deres sønner blev dømt for gruppevoldtægt af 14 årig dansk pige.
    Eller da unge arabiske invandrere 11.09.01 kørte rundt i store biler med det palæstinensiske flag hængende ud af vinduet, hujende i begejstring over angrebet på WTC.
    Sådan noget fremkalder en modreaktion ( tryk avler modtryk ) i mit tilfælde i form af en ‘meget ekskluderende sprogbrug’, som er helt bevidst og med tilsigtet opfordring til at forlade os. Vi passer simpelthen ikke sammen.
    Findes der i øvrigt et eneste eksempel på at de ved handlinger har vist os anerkendelse eller udtalelser hvor de har omtalt Danmark i positive vendinger ?For så kan der måske komme en eller anden dialog, som er noget andet end ensidig islamisk krav om respekt for dem.

    Kommentar by ujaraq — 11. december 2011 @ 01:26

  30. @7 Ja jeg nærer også det håb, at den unge idealistspire har lyst til at komme ud og se verden fra mange vinkler. Ligesom Pippa Bacca og fx Rachel Corrie, som jo også fik kigget lidt på israelske bulldozere fra forskellige vinkler.

    Kommentar by G. Pedersen — 11. december 2011 @ 01:52

  31. Det er kvinderne, der fører landet i fordærv-fordi kvinder ser godheden i alt. Det ligger i deres natur.

    Kommentar by machiavelli — 11. december 2011 @ 01:55

  32. Hvorfor er der ingen, der lærer Mathilde om ytringsfriheden. Tror dette pigebarn, at Danmark er befolket med racister, som de rødsnoede har kørt valgkamp på i 10 år?
    Hun bør få at vide, at ytringsfriheden er af det gode og den skal værnes om i tykt og tyndt. Friheden i Danmark er afhængig af ytringsfriheden og vrøvl skal udstilles og debatteres, ellers lever det sit eget liv i det skjulte.
    Iøvrigt sammenblander Mathilde begrebet indvandrer med muslimsk masseindvandring. Det er oppotunt ikke at skelne, men det er kun den muslimske del (hovedparten) af indvandringen, som overhovedet skaber problemer for vores frie samfund.

    “Vi risikerer en islamisering af demokratiet i stedet for en demokratisering af islam” som Ibn Warriq udtrykker det i sine bog A God who hates. Mathilde og andre fanatikere af samme skuffe søger at tvinge andre mennesker til at forandre sig. Ændre sprogbrug for at gøre knæfald for islam og ideologiens ofre, muslimerne.

    Nogle behjertede mennesker bør ligeledes fortælle Mathilde, at vold og drab er også en form for sprog. Voldtægter og røveriske overfald ditto.

    Måske den lille Mathilde bør undre sig over, hvorfor muslimerne bliver rasende, ja morderisk opstemt, når vi i Danmark laver satire. Som Flemming Rose skriver i sin bog Tavshedens Tyranni:
    Alle med respekt for retten til liv vil foretrække, at være offer for satire frem for offer for et mord.

    I mit univers er Mathilde en dum gås, som bruges politisk af Margrethe Vestagers puddelhund. Vuf – Vuf.

    Kommentar by Iznogut — 11. december 2011 @ 02:56

  33. @32
    Der er ikke andet end politiske agendaer gemt i det her

    Kommentar by tim — 11. december 2011 @ 03:58

  34. Jørgen Bræk Simonsen trækker spor i uddannelsessystemet. Skammeligt.

    Kommentar by Nielsen — 11. december 2011 @ 05:05

  35. “Folkets fjender” – hvad er det for noget ynkelig tom retorik, Falkøje.

    Du fremstår som en karikatur. En karikatur som desværre sværter denne gode og seriøse blog med dine ynkelige idiotiske hadefulde kommentarer.

    Kommentar by Frihed — 11. december 2011 @ 06:26

  36. Hvis ikke det danske sprog er passende for muslimske indvandrere, er der vel ikke nogen, der forbyder dem at rejse hjem igen. Men det danske velfærdssystem er vel for tillokkende. Hvis man kun vil have det søde og ikke det sure, er ens egen fejl.

    Kommentar by Janette Lund — 11. december 2011 @ 06:34

  37. Rektor på Herlufholm Klaus Eusebius Jakobsen. Gift med lektor Inge Olhoff-Jakobsen, som er ansat som lektor på Herlufsholm Skole med fagene dansk og drama (Theathre Art på IB). Sammen har de børnene Emil (1989), Mathilde (1994) og Josephine (1995)

    Kilde

    Kommentar by Balder — 11. december 2011 @ 07:00

  38. SAMTALE FORUDSÆTTER ET FÆLLES SPROG

    men det fatter waltzing mathilda ikke noget af

    hun danser gladeligt videre ud fra sine fordomme

    PATETISK

    mon der findes muslimske elever på Herlufsholm??

    Kommentar by tavsen — 11. december 2011 @ 08:31

  39. Mathilde (1994)”

    Så Mathilde har været omkring 7 år, da VK tog over i 2001. Jeg vil hellere læse Morten Uhrskov Jensens “Et delt folk”.

    Kommentar by BE — 11. december 2011 @ 09:00

  40. Jo længere disse tosser, bumser og snyltere befinder sig fra den virkelige verden, jo bedre sandhedsvidner er de åbenbart i følge venstrefløjen. Det er sku ikke mærkeligt, at Danmark er ved at gå i total opløsning.

    Sankt Glistrup, selvom du nu er Guds højrehånd, så er du sku nødt til at komme tilbage og svinge leen vildt og voldsomt i narkobulen Christiansborg, savner dig gamle dreng.

    Kommentar by Fritz — 11. december 2011 @ 09:40

  41. @ 37

    Balder, det kan vel snart ikke blive mere sindssygt her i Mohammedanmark.

    Kommentar by Fritz — 11. december 2011 @ 09:42

  42. @Fritz

    Jeg tror sådan set kun vi har set lidt indtil videre, fremtiden bliver spændende.

    Kommentar by Hans L — 11. december 2011 @ 12:13

  43. Børn er fintfølelende, de opfanger lynhurtigt hvad der er “god tone”.
    Det har Mathilde også, hun ved fra barnsben hvad hun skal sige og mene, hvis hun skal frem i verden. Hendes blinde tillid til at den herskende mening også må være den rigtige mening går igen hos mange i overklassen, dem der bestemmer og har magt. Og det er det der bringer os andre i fedtefadet.

    Spørger hun slet ikke sig selv hvorfor vi har problemer med 3. generation nu? Hvorfor 2. generations-polakker, vietnamesere og andre bare er gledet ind i det danske samfund og som man slet ikke mærker til?

    Derfor er der intet håb. Alt imens muslimerne giver deres had til alt ikke-muslimsk videre, så bliver vi ved med at udstyre vores børn med et enormt blåøjet og naivistisk syn på omverden. Vi er så fokuseret på skyld og tilgivelse, mens muslimerne bliver mere og mere selvhævdende. Muslimernes herrefolkstænkning forstærkes af at se vores svaghed.

    Når nu selv børn af 2001, som i endnu højere grad end tidligere må have oplevet ubehagelige episoder med muslimernne, gentager fortidens fejl, så er der altså intet håb. Vi ender som de 80 millioner hinduer der blev slagtet af muslimerne, da den islamiske ekspansion begyndte. Ligesom alle mulige andre kulturer der er blevet fordrevet og myrdet af muslimske herrefolk.

    Kommentar by Frank P — 11. december 2011 @ 14:23

  44. Årets forskerspire! Husk lige forfatteren Carsten Jensen :)
    Om Dansk Folkepartis vælgere – ”Pia Kjærsgaard og hendes skimlede sekt af klamme kældermennesker”. Kjærsgaards ”infame tankegang og menneskesyn har sat sig i rygmarven på politikere fra begge fløje”.

    2003 i Politiken om den danske udlændingepolitik ”hvis man hader et andet menneske for dets hudfarve og afstamning, har krigen ingen anden endestation end udryddelseslejren. Hvis man hader et andet menneske for dets kultur og tro, har problemet en mere moderat løsning: genopdragelseslejren, hvor afvigeren undergår et fuldstændig identitetsskifte og under tvang indoktrineres med en ny tro, nye kulturelle vaner og et andet sprog. Det er det, vi i den danske indvandrerdebat forstår ved integration”.

    ”Dansk Folkepartis selvoppustende pruttepude Søren Krarup”.

    Tilsvining af daværende integrationsminister Bertel Haarder ”Dette er historien om en mand, som af traumatiske barndomsoplevelser bliver hærdet til at administrere en sadistisk flygtningepolitik beregnet på at nedbryde menneskers selvfølelse og stolthed og sætte ringeagten for andre i system”.

    ”Jeg er Bertel Haarder, minister for integration, og jeg har flertallet bag mig, og jeg har tit lyst til at jorde folk, fordi jeg synes, jeg kan forudse alt, hvad de vil sige. Og det kan jeg som regel. Så bland jer ikke i min tale, for vi bliver klogere af at bruge hele menneskeslægtens historie i vores verdensanskuelse, og ideen med at lade muslimer passe svin har jeg fra mine studier af historien. Mao, denne historiens største massemorder og mest udspekulerede magthaver, havde en ting til fælles med mig: Også han havde et muslimproblem…. Han sendte Kinas muslimer til genopdragelse på svinefarme. I den påtvungne, daglige omgang med de urene dyr, som deres religion forbyder enhver kontakt med, håbede han at knække muslimerne og fratage dem deres stolthed og selvfølelse. Det er derfor, jeg kræver mere faglighed i folkeskolen: Historien er en nyttig læremester.”

    ”Hvis dansk indvandrerpolitik var en bog, så ville den som omslag have Jyllands-Postens karikaturer. For her udstilles sandheden usminket. Et opgør om værdierne, der tager forhånelsens form… Indadtil er vi dybt mistroiske over for landets etniske mindretal. Udadtil elsker og respekterer vi dem ligesom hustrumishandleren, der omsorgsfuldt vasker blodet af sin kones maltrakterede ansigt, når politiet står uden for døren, for så at genoptage gennembankningen, når ordensmagten beroliget er gået bort igen”.
    Carten Jensen i Politiken i 2002 sammenlignede Pia Kjærsgaard med den myrdede Pim Fortuyn: ”Går Pia Kjærsgaard i seng med marokkanere? Kan hun smage på en mands sæd, hvad han har drukket dagen før? Foretrækker hun at bruge kirketiden til gruppesex frem for at drage til Seem og høre pastor Søren Krarup prædike? På alle disse tre spørgsmål kan vi svare nej, også selv om vi ikke kender noget til Pia Kjærsgaards privatliv. Hendes surt sammensnerpede mund er svar nok. I valget mellem fellatio og Søren vil lederen af Dansk Folkeparti altid fortrække pilgrimsrejsen til Seem.”
    2009 i Information:
    ”Vi roser os af vores tolerance. Og jo, vi er faneme tolerante. Tolerante over for afstumpetheden, kynismen, den blinde selvtilstrækkelighed, det mest infame menneskesyn. Dem har vi givet plads ved vores bord, dem giver vi taletid igen og igen. Indskrænkethedens repræsentanter har vi stemt ind på landets højeste poster, og i den kuede opposition finder vi mest deres sjælløse eftersnakkere”.

    Åbent brev til Anders Fogh Rasmussen, også i Politiken, trykt i oktober 2003:”Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke delte nogen af disse tanker med min datter. I selskab med børn er jeg altid patriot. Til min datters fødselsdage er hjemmet altid pyntet med dannebrogsflag. Hun lever derfor fortsat i den illusion, at De er en ganske almindelig dansk statsminister, ja faktisk et menneske som alle andre.”

    Den ukronede konge af racisme og fremmedhad: Carsten Jensen

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 11. december 2011 @ 14:37

  45. http://tomjensen.blogs.berlingske.dk/2011/09/19/det-er-dig-der-er-blevet-radikaliseret-carsten-jensen/

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 11. december 2011 @ 14:38

  46. Kun en kommentar. Deprimerende læsning.

    Kommentar by machiavelli — 11. december 2011 @ 14:52

  47. Er der nogen der har flere oplysninger om denne nyhed fra Århus:
    Skoleelever fik skuespillere til at forlade teaterscene

    Kommentar by Casper — 11. december 2011 @ 15:38

  48. Carsten Jensen kunne sagtens slå et menneske ihjel… han er virkelig virkelig syg.

    Kommentar by Frank P — 11. december 2011 @ 16:58

  49. Alle de nye “Mathilder” som forlader skolen har jo været udsat for massiv multikulturel indoktrinering. Det eneste man kan konkludere, er, at massiv propaganda slår rod og bærer frugt.
    Det 3. Rige var et skræmmende eksempel. Frugterne fra den propaganda rådnede udefra, mens frugterne fra multikulturen rådner indefra.

    Kommentar by Menig 442 — 11. december 2011 @ 17:09

  50. @19 -> Du godeste; “falkeøje”! Bliver så uendeligt træt af at læse dine infantile borgerkrigs/selvtægts/hævn/volds – svælgende fantasier. Du gør dig selv og din sag en så kolossalt stor bjørnetjeneste, at dine ytringer næsten kunne opfattes som proforma, eller bevidst hyklerisk vildledende. Særligt set i lyset af den mængde og frekvens som du deler dine håb og fantasier.

    Én ting er at frygte en voldelig fremtid. En helt anden er offentligt at give udtryk for slet skjult håb i sine revolutionsromantiske forudsigelser om et en nyfunden militant nationalistisk bevidsthed. 

    Uro og borgerkrig er noget de fleste normale mennesker frygter. Jeg tror iøvrigt, modsat dig, slet ikke at vold ville rette op på tingenes tilstand. Du er arketypen på alt det der gør blogs som denne underlødig i andres øjne!

    Kommentar by Laokoon — 11. december 2011 @ 18:24

  51. ->Casper

    Se selvstændig tråd.

    Kommentar by Kim Møller — 11. december 2011 @ 19:44

  52. Gaaaaaaaaaaaaab, ja konklusionen var jo skrevet på forhånd – Mathilde skulle så bare tilpasse resten af teksten.

    Kommentar by Cicero — 11. december 2011 @ 19:49

  53. Forskerspire…er det ikke mere ukrudt, der skal luges ud i?

    Kommentar by tim — 11. december 2011 @ 21:16

  54. @50 Enig.

    Kommentar by Vest — 11. december 2011 @ 21:34

  55. Kære Mathilde.

    Det er vel nok flot, at du klarer dig så fint på fars og mors skole.

    God tur ud i verden Mathilde! Bliv nu rigtig længe væk og tag for alt i verden Chr. Koch med dig.

    Kommentar by Binee — 11. december 2011 @ 22:21

  56. Man mister godt nok troen på menneskeheden, når man læser de ekstremt ensidige kommentarer der findes på denne blog. Det fører jo til absolut intet.

    Kommentar by Carsten Jensen — 12. december 2011 @ 00:12

  57. Man har forlængst mistet troen på menneskeheden, når man læser Carsten Jensens kældermennesker fantasier. “Menneskeheden” befinder sig i Danmark, det er derfor Carsten Jensen typerne kløjes i menneskesynet.

    Kommentar by machiavelli — 12. december 2011 @ 02:36

  58. @ Carsten Jensen
    Er det selveste Carsten Jensen hamselv der er stået op fra toilettet?

    Kommentar by tim — 12. december 2011 @ 05:36

  59. Umiddelbart syntes jeg også, at man hidser sig temmelig meget op over et overklasseløgs øvelse i politisk korrekthed. På den anden side er det beskæmmende, at hun kan vinde i en videnskabelig konkurrence med, hvad der dybest set er en fristil. Men Fanden hytter jo sine…

    Kommentar by Dog of God — 12. december 2011 @ 06:10

  60. “Man mister godt nok troen på menneskeheden, når man læser de ekstremt ensidige kommentarer der findes på denne blog. Det fører jo til absolut intet. Kommentar by Carsten Jensen — 12. december 2011”

    Ovenstående er formentlig reklamespam, da der reklameres for én eller anden kommersiel side (linket på underskriften “Carsten Jensen”).

    Du burde nok i det mindste overveje at fjerne linket, hvis du da ikke helt dømmer dette indlæg ude Kim.

    Kommentar by Balder — 12. december 2011 @ 07:43

  61. Hvorfor skulle han dømme det ude?

    Desuden linker det ikke til nogen side.

    Kommentar by Anders Nielsen — 12. december 2011 @ 10:39

  62. #359 Bjovulf. Godt indlæg.

    Nu vil PK-tosserne altså tage almindelige sagesløse borgere som “gidsler” i endnu en latterlig, virkelighedsfjern happening. Jeg håber seriøst at de modtager kaskader af skrålussinger!

    Kommentar by Hr. Snusk — 12. december 2011 @ 11:30

  63. Forkert tråd – beklager :-(

    Kommentar by Hr. Snusk — 12. december 2011 @ 11:30

  64. Politihund bed imam, fordi han ikke stod stille som der blev råbt.

    Stor undskyldning og erstatning fordi der gik hul i jakken. Havde han tabt gebisset, var det garanteret også blevet erstattet. Men man skal ikke have erstatning når man løber, når der bliver råbt holdt!

    Da jeg var ung blev jeg også bidt af en politihund, da jeg ville røve Nationalbanken. Jeg fik ingen erstatning, selv om det gik ud over mine bukser. Her er beviset på forskels behandling. Jeg har d.d. klaget til til politiledelsen i København og krævet erstatning plus 40 års renter.

    Kommentar by machiavelli — 12. december 2011 @ 13:03

  65. Carsten Jensen bed en politihund. De måtte desværre aflive hunden :(

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 12. december 2011 @ 13:56

  66. Det er fordi, han er blevet smittet af at have opholdt sig for meget i klamme kældre. kældergalskab hedder det, og det er livsfarligt.

    Kommentar by machiavelli — 12. december 2011 @ 14:41

  67. 43.Frank P.

    Åh, men de børn du tænker på er de, der går i almindelige skoler og ikke skoler som Herlufsholm!

    Børnene fra de almindelige folkeskoler får en ganske anden erfaring med de herboende muslimer og jeg vil nødig være i muslimernes sutter den dag disse unger bliver voksne !

    Mange af disse danske børn har ingen gode erfaringer med muslimer.

    Kommentar by Vivi Andersen — 12. december 2011 @ 17:41

  68. 50.Lakoon

    Send en venlig tanke til Falkeøje den dag hvor det er lykkedes muslimerne at tvinge ikke-muslimerne ud i “fysisk konflikt” på Europæisk jord !

    Kommentar by Vivi Andersen — 12. december 2011 @ 17:45

  69. Problemet med typer som gymnasieeleven Mathilde er at hun køber den herskende multikulti-tese og selv bestyrker den med hendes vås. Så længe de kan sprede deres gylle fra såkaldte universiteter, så har vi vej mod katastrofen. Det der starter på RUC breder sig som ringe i vandet, når medierne køber teserne og ideerne og sender dem ud i det offentlige rum. TV2 og DR er selvhadets største formidlere her til lands.

    Kommentar by Frank P — 12. december 2011 @ 18:03

  70. Hvor langt kan vi tillade os at strække ytringsfriheden i Herlovianerdebatten!
    Mathilde er sgu god nok, og hendes projekt er i fineste orden. Vær’ dog lidt glad på hendes vegne. I burde skamme jer over, at I skriver sådan noget til en elev, der er lagt stort arbejde i dette projekt og ovenikøbet vundet forskerspire.
    Folk er sgu nogle underlige nogle, når misundelsen spiller dem et puds.

    Kommentar by AnonymHerlovianer — 13. december 2011 @ 21:21

  71. Det var da særdeles ubehageligt at læse de talrige kommentarer, hvis eneste formål synes at være at ærgre sig over, at nogen besidder en anden holdning end en selv – og så er det selvfølgelig altid ganske rart at få opbakning i sin ærgerlighed, så man føler, at den er berettiget, ikke sandt?

    At vinde prisen som Årets Forskerspire er en er utrolig flot! Dette værende om man er elev på Herlufsholm Skole, Køge Gymnasium, eller om man aldrig har gået i gymnasiet! Tillykke med det, Mathilde!

    Jeg går ud fra – dette er måske en forhastet konklusion? – at størstedelen af forfatterne til ovenstående kommentarer er at betegne som voksne. Hvorfor voksne mennesker føler et behov for at angribe en 18-årig gymnasieelev, om end intelligent, er svært for mig at forstå. Vil nogen fortælle mig hvad meningen er? Kan ingen føre en akademisk diskussion længere, hvor man lytter til andres holdninger og undersøgelser – og respekterer dem! – på trods af, at man måske ikke har den samme holdning? Det kunne jo være man lærte noget, det værende om Mathilde læser jeres kommentarer, eller om I rent faktisk læste hendes forskningsprojekt!

    Endnu en gang tillykke, Mathilde. Jeg håber du har en stærk nok psyke til at lukke ned for de negativt ladede kommentarer på denne side. Jeg kender selv mange der igennem tiden er startet et sted, men straks blevet skudt ned – det værende på internetsider, i den offentlige debat eller et tredje sted! Det gør ikke dit forskningsprojekt mindre relevant, og denne side repræsenterer kun en brøkdel af den danske befolkning – for ikke at tale om verdensbefolkningen! Fortsæt det smukke arbejde!

    Kommentar by Anonymkriger — 13. december 2011 @ 21:59

RSS feed for comments on this post.