18. december 2011

Skole der kun serverer kød forkyndt efter islamiske dogmer dropper forkyndende jule-salmer

I dagens Jyllands-Posten kan man læse at folkeskoler, der som den naturligste ting i verden kun serverer kød der er forkyndt efter islamiske forskrifter, nu nedtoner julen og dropper forkyndende jule-salmer. Eksperterne kalder sådanne skoler for ‘tosprogede’, andre for ‘multikulturelle’, men det er gode eksempler på islamisering. Fra Julen må ikke støde indvandrere.

“Stadig flere skoler ændrer juletraditioner for at tage hensyn til et voksende antal tosprogede børn. …

På Klostervængets Skole i København har man pillet nogle vers ud af ”Et barn er født i Betlehem”, når børnene skal synge julesalmen, fordi skolelederen mener, at de er for forkyndende i forhold til de tosprogede elever.

På Møllevangskolen i Aarhus har skolelederen bedt en musiklærer vælge salmer, der tager større hensyn til de muslimske elever… Og på Nørrevangsskolen i Slagelse har skolelederen opgivet at holde juleafslutning i kirken, fordi præsten holdt fast i at bede fadervor…

Skolerne føler, at de står i et dilemma mellem kristne traditioner og hensynet til, at stadig flere af eleverne er muslimer. … Skoleleder Karen Margrethe Grønlund fra Klostervængets Skole i København siger:

»Vi skal være forsigtige og sørge for ikke at støde nogen.«

(Skoleporten, Klostervængets Heldagsskole, Kantine)

Oploadet Kl. 16:42 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/32559/trackback

36 Comments »

  1. Hvis jeg kunne, ville jeg skrive noget. Men jer er stum! Hvornår går vi til modstand?!

    Kommentar by Frode Fredegod — 18. december 2011 @ 16:53

  2. @Frode Fredegod

    Du kan jo starte med at skrive give udtryk for dine synspunkter telefonisk eller pr. mail over for skolens leder, jf. skolens hjemmeside:

    Karen Margrethe Grønlund, tlf 39 18 03 80, mail@klo.kk.dk

    Kommentar by G. Pedersen — 18. december 2011 @ 17:04

  3. Jeg spørger igen; Er det for lærernes og pædagogernes egen skyld at julen afskaffes? Har man spurgt muslimerne?
    Der var engang, hvor det “kun” var jehovas vidner, der blev fritaget.
    For det er sgu ikke sjovt og være lille Peter, der har stjålen sin nissehue han fik af sim mormor i god tro med i skolen og sidder med den på.
    Men hvordan forklarer man sit barn, at julen er “afskaffet”? For det næste bliver pynten i det offentlige rum. Træet på torvet, guirlanderne, butikker og deres vinduer. Og nok også private lyskæder.
    Imens render mulimerne rundt med deres egne “nissehuer” på. (tørklæde)
    For det er en tradition at børnene samles i kor og optræder for forældrene og der danses og synges omkring træet i børnehaven.
    Er de røde fagforeninger også med på ideen mon?
    Men kan godt se, at når klasse % er langt over de 60% udlændinge er det ikke nemt. Og da slet ikke når hele skolen er det.
    Julens sange hører sgu julen til.!!!

    Kommentar by Peter — 18. december 2011 @ 17:05

  4. Tja, hvis vi indfører alle trosretningernes helligdage, skal vi nok ikke på arbejde.
    Det er synd og stikke blår i øjnene på børn. De er blevet gidsler i politisk rettighed.
    Jeg har idag været ude og købe diverse lysdimser til mine vinduer, for nu skal det kunne ses udefra, at her fejrer man julen.
    Svensk lysestage, stjerne, juletræ med lys i osv. Op med det. Og de er på nedsat pris, så der er ingen undskyldning. Og døren fik en dekoration. Og købte flæskesteg til aften. Julemusik på pcén.
    Men føler sgu at det ikke er nok alligevel.

    Kommentar by Goofy — 18. december 2011 @ 17:13

  5. »Vi skal være forsigtige og sørge for ikke at støde nogen.«“

    Hvad så med os der føler os stødte over hendes stupide politiske korrekthed ?

    Næææ, den latterlige sæk er kun bange for at støde muslimer.

    Kommentar by Santor — 18. december 2011 @ 17:20

  6. Vi skal gøre alt for at adskille muslimer og kristne!
    Adskillelsen skal lette fremkomsten af den borgerkrig, som må blive enden på dette hysteri!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 18. december 2011 @ 17:49

  7. Er hun mon konverteret? Det er ihvertfald tydeligt, at hun identificerer sig mere med muslimer end danskere.

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. december 2011 @ 18:16

  8. Hmmmm… jeg har lige kigget Et Barn født i Bethlehem igennem for at se, hvor “forkyndende” den i grunden er. De to mest “forkyndende” vers er her. Mon det er de to vers, de har fjernet?

    Forvunden er nu al vor nød,
    al vor nød,
    os er i dag en frelser fød.
    Halleluja
    halleluja!

    Ham være pris til evig tid,
    evig tid,
    for frelser bold og broder blid!
    Halleluja,
    halleluja!

    Kommentar by Vest — 18. december 2011 @ 18:45

  9. Moské hun skulle krybe i en affaldssæk, af hensyn til muhammedanernes modbydelige menneskesyn, undskyld! kvindesyn, da kvinderne bestemt ikke regnes for mennesker, men som andenrangs ting genstande tilhørende en mandsling.
    Det ville også komme os vantro til gavn, hvis krybe kællingen iføre sig en muhammedansk tie affaldssæk, så vi ikke får mere uoplyst sludder og vrøvl at høre fra denne affaldssække klar møg-sæk!

    Kommentar by li — 18. december 2011 @ 18:48

  10. Et bar er født i betlehem. Nej, det er født i Danmark og giver ret til diverse penge.
    Forsvunden er nu al vor nød. Ja, for de har fået evigheds penge af kommunen.
    En fattig jomfru sad i løn. Her er løn lig med arbejde for dem. Og det har de aldrig gjort. Så løn er lig med kommunens penge.
    Kan godt se at nogle tekster skal rettes til, så de forstås rigtigt.

    Kommentar by Goofy — 18. december 2011 @ 18:53

  11. @G. Pedersen. Jeg ville hjertens gerne skrive til den dhimmie Karen Margrethe Grønlund. Men jeg så ikke blive ramt af injurielovgivningen?!
    Nej, Vest. Dette vers er fjernet:
    På stjernetæpper lyse blå,
    lyseblå,
    skal glade vi til kirke gå.
    Halleluja
    halleluja!

    Kommentar by Frode Fredegod — 18. december 2011 @ 18:53

  12. Drop de skolefolk, der falder på maven for Islam.
    Vend dem ryggen, og tag jeres børn ud af de forbandede skoler.
    Betragt dem som de stikkere, vi likviderede under krigen.
    Dagen kommer, vær vis på det.
    Vi vil føre hele slænget gennem vore gader, hvor folk kan spytte på dem og råbe ad dem.
    Vi vil sejre, og muslimerne skal ligge på knæ for os.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 18. december 2011 @ 18:57

  13. Skoleeleverne kan altså året rundt vælge mellem at gå sultne igennem dagen eller at æde islamisk forkyndelse. Men den ene decemberdag hvor forkyndelsen ikke skal være islamisk men derimod kristen er det “for forkyndende”. Og er ”Et barn er født i Betlehem” i det hele taget forkyndende??

    Kommentar by Anonym — 18. december 2011 @ 19:10

  14. Ja jeg gider sku snart ikke mere, … længe leve.

    Kommentar by Svinet — 18. december 2011 @ 19:24

  15. Såså lille Svinet. Listen er jo bare blevet en lille smule længere. Først ville Klostervængets Heldagsskole ikke så gerne have jøder, og nu har de så bare tilføjet “kristne traditioner” til listen over uønskede elementer.

    Skoleleder Karen Margrethe Grønlund i 2009:

    “Der er ingen tvivl om, at et jødisk barn ville blive mobbet og få det svært på vores skole.”

    Minder i det hele taget meget om the Hangman:

    http://www.youtube.com/watch?v=znzzksxh6bY

    And we cried, “Hangman, have you not done
    Yesterday, with the foreign one?”
    Then we fell silent, and stood amazed,
    “Oh, not for him was the gallows raised.”

    He laughed a laugh as he looked at us:
    “Did you think I’d gone to all this fuss
    To hang one man? That’s a thing I do
    To stretch a rope when the rope is new.”

    The third he took — we had all heard tell —
    Was a usurer, and an infidel.
    “What,” said the Hangman “have you to do
    With the gallows-bound, and he a Jew?”

    Kommentar by Anonym — 18. december 2011 @ 20:08

  16. Udsnit fra:
    http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Religion_og_mystik/Danske_folkekirke/Nikolai_Frederik_Severin_Grundtvig

    Med rod i den bibelske og oldkirkelige tradition genoplivede Grundtvig på selvstændig måde klassiske kristne temaer, der næsten var gået i glemmebogen, og kom dermed i åbenbar konflikt med sin samtids toneangivende teologi og kirkelighed. Fornyelsen kom først og fremmest til orde i hans salmer, der sammen med den “mageløse opdagelse” skabte en lavkirkelig sakramental vækkelse, et “oprør fra neden”, der bandt vækkelsens folk til kirken.

    Med forbillede i gamle salmers fortællende forløb udvidede han dette perspektiv ved fx i “Et Barn er født i Betlehem” at lade frelsen blive til virkelighed, mens den synges; i forløbet får de syngende “børn” englestatus. Deres halleluja smelter sammen med englenes: “Da vorde Engle vi som de,/Guds milde Ansigt skal vi se”.

    Kommentar by Peter Buch — 18. december 2011 @ 20:11

  17. Jeg har ofte råbt op om, at 90% af nomenklaturen er muslimer, eller stærkt muslimorienterede. Jeg har ret!

    Kommentar by Slyrgraff — 18. december 2011 @ 20:26

  18. @11 Frode Fredegod

    Tak for opklaring!
    Det er jo vanvid. Når vi er kommet deril hvor sætningen “På stjernetæpper lyseblå, skal glade vi til kirke gå” kan være et problem, så må de fleste kunne se, at den er gal. Men stadig holder nogen fast i, at der ikke foregår nogen islamiseringsproces i Europa.

    Kommentar by Vest — 18. december 2011 @ 21:13

  19. Moske skulle skolen overveje at skifte navn. “Klostervængets Skole” ! Lyder det ikke lige lovligt meget kristent ? Man må kunne finde et mere neutralt navn.

    Kommentar by Andreas Br. — 18. december 2011 @ 21:32

  20. De radicoole kællingers syge idéer får selv muslimer til at undre sig:

    “- Julen er en smuk og uskadelig tradition. Jul er ikke farlig. Muslimer anerkender også Jesus som en profet, og den mærkværdige praksis, nogle skoler vælger her, er en stor misforståelse i den høje hellige tolerances navn.

    Sådan siger Serdal Benli, der har kurdiske aner og er født i Tyrkiet, men kom til Danmark som niårig, til ekstrabladet.dk om de skoler, der af hensyn til ikke-kristne skolebørn har valgt at lave om på juletraditionerne.”

    Kommentar by Tolder — 18. december 2011 @ 21:43

  21. På DR får kulturrelativiseringen for fuld skrue:

    “Julen er udansk”
    http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2011/12/13/101930.htm

    Og de ting der, trods alt, kan siges at være specielt danske, er naturligvis af suspekt karakter:

    “Et af de få særligt danske ritualer er faktisk den nationalist­iske julepynt …”
    “Den borgerlige juleidyl, som vi stadig fejrer, var og er en sær blanding af kristendom, nationalfølelse og kernefamilie.”

    Denne her skal man vist være akademisk uddannet for at gylpe op:

    “Nostalgi er en interessant konstruktion, fordi det i sin kerne udtrykker længslen efter en fortid, som aldrig har eksisteret. ”

    Så mine barndomsminder om julehygge og levende lys og raslende pakker med Lego er altså en slags “falsk erindring”?

    Kommentar by Hr. Snusk — 18. december 2011 @ 21:49

  22. Vore politikere er de sande skyldige – glem det ikke.
    Kun en væbnet modstandsbevægelse vil kunne rette op på deres fejltagelser.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 18. december 2011 @ 21:57

  23. Det er endnu et tiltag for at ødelægge sammenhængskraften i Danmark, vilket gavner de venstreorienteret landsforrædere og deres etniskfremmede allierede.
    Ligesom dengang jeg var barn, er børnene de første ofre.

    Kommentar by Viking — 18. december 2011 @ 23:32

  24. Halleluja er et hebræisk ord. Skulle de ikke også fjerne det, for det er da også noget der i disse tider ville kunne virke stødende på “nogen” (hvem mon?)

    Kommentar by Michael Jensen — 19. december 2011 @ 00:08

  25. ” Falkeøje. Du farer frem med bål og brand. Her er jeg ikke enig selv om jeg må medgive dig, at det nok ender på den måde.
    Nej jeg tror, at en effektiv måde at få politikerne til at besinde sig på er, at overbevise dem om, at det eneste sikre på denne jord er, at de bliver stillet juridisk til ansvar for deres forbrydelser.
    Det skal printes ind i deres tykke pandeskaller at de de foretager sig er kriminelt og vil blive straffet – for det vil det!
    Jeg har mange gange slået til lyd for at det er denne vej man bør gå, bla. gennem at danne en forening til retsforfølgelse af kriminelle politikere. Det er klart at som tingene ser ud i øjeblikket kan de ikke rammes, men det kan de den dag tingene ændrer sig, og det kan ske meget snart. Til den tid må vi, ligesom modstandsbevægelsen under besættelsen, stå klar med de nødvendige forberedelser til at få dem buret inde. Derfor en forening, men indtil dato har ingen gidet så meget som at reflektere over disse tanker.
    Hvis I mener noget som helst alvorligt med al jeres snak så giv lyd fra jer, her er nemlig et punkt hvor vi kan yde en både aktiv- og virkningsfuld modstand.

    Kommentar by Skræp — 19. december 2011 @ 05:10

  26. Hvad regner I med?

    Når man importerer en meget stor gruppe mennesker, der ikke fejrer jul, vil julen selvfølgelig blive afskaffet på sigt. Det kan næppe komme som nogen overraskelse.

    Møllevangskolen i Aarhus valgte i øvrigt for allerede en del år siden at sløjfe skolens Lucia-arrangement.

    Kommentar by svalegang — 19. december 2011 @ 10:22

  27. […] Uriasposten 18 december 2011 – Skole der kun serverer kød forkyndt efter islamiske dogmer dropper forkyndende jule-salmer […]

    Pingback by Klostervænget Skole renses for Jul og Kristendom - gør plads til Islam! » Balder Blog — 19. december 2011 @ 10:47

  28. Karen Margrethe Grønlund har stødt mig og mange andre – men det har måske netop været hendes skjulte dagsorden.

    Skriv til hende med den mailadresse som står øverst.

    Kommentar by Sigwar — 19. december 2011 @ 16:37

  29. Lidt fra sidelinjen, på spidsen-
    ægte kristne, lidt eller meget kristne er altid forfulgte, navnlig i samfund, store som små, hvor andre trossamfund findes og andre interesser dyrkes.

    Ikke det, som går ind i Munden, gør Mennesket urent… Matt. 15.11

    Kommentar by Peter Buch — 19. december 2011 @ 16:59

  30. Karen Margrethe Grønlund støder mig med sine tiltag.

    Hvem beskytter mine “menneskerettigheder” mod fanatikere som Grønlund?

    Kommentar by Nosferatu — 19. december 2011 @ 18:16

  31. Tak for den store opbakning. Alle jeres tapre og indignerede indlæg er altså ikke andet end ord – tomme ord. I virkeligheden er I lige så dorske som hovedparten af den danske befolkning. Skrive kan I (nogle bedre end andre) men andet orker I ikke. I er patetiske!

    Kommentar by Skræp — 20. december 2011 @ 05:02

  32. Det er lidt misvisende når der står at julen støder indvandrere. Jeg kender flere indvandrere og der er ingen af dem der har noget imod julen. Det er islam den er gal med. Og det er skoleledere som fru Grønlund den er gal med. Fru Grønlunds indskrænkethed og intolerance støder mig.

    Stop islamisk indoktrinering af børn på danske skoler.

    Kommentar by Liva — 20. december 2011 @ 09:04

  33. Skoleledere på skoler i Danmark skal naturligvis stoppe med at bruge islam til at fjerne lokal, vestlig kultur med – som f.eks kultur der er knyttet til julen. Forældre bør klage over skoleledere, der bruger islam til at forbyde lokal og vestlig kultur.

    Islam skal heller ikke bruges til at fjerne fader vor i kirker.

    Der findes mange lande at bo i, i fald dansk, vestlig kultur ikke kan accepteres.

    Kommentar by Liva — 20. december 2011 @ 09:37

  34. Skræp (aktivist?)
    Hvad ønsker du af os?

    Kommentar by Viking — 20. december 2011 @ 10:15

  35. “al vores kød er halal”

    Hvis man er Sikh, må man ikke spise halal kød.

    http://www.sikh.dk/spm.php

    Social and Family Guidelines
    1. Do not take alcohol, tobacco and drugs.
    2. Do not eat halal meat.
    3. Do not eat any food which inflames the passions.
    4. Be true to your parents and children.
    5. Do not steal.
    6. Do not gamble.
    7. Love and respect your guests.

    Kommentar by Ole — 20. december 2011 @ 15:51

  36. @ Viking. Det er i virkeligheden ganske enkelt. Man bør oprette en kommité eller forening til at holde øje med disse politikere.Deres landsfjendske udtalelser og handlinger skal registreres – det er ikke ulovligt. Dernæst skal de have at vide at deres gerninger er blevet noteret og. at man, så snart mulighed gives, vil søge dem retsforfulgt. Her skal vi selvfølgelig gerne have nogle jurister med.Men mon dette dog ikke kunne få de fleste til at tænke sig om en ekstra gang. I bund og grund er de jo en flok feje hunde som kun tænker på sig selv.
    Jeg påpeger igen at en sådan forening skal holde sig inden for lovens rammer, men her kan man også opnå store resultater bare man ved hvordan.

    Kommentar by Skræp — 21. december 2011 @ 08:21

RSS feed for comments on this post.