23. marts 2006

Imam Ahmed Akkari truer Naser Khader på livet (skjult kamera, fransk dokumentar)

I aften 20.50 sender France 2 en dokumentar i serien Envoye-Special, hvor der vil blive vist skjult kamera fra danske imamers rundrejse i Mellemøsten. Fra dagens Jyllandsposten:

“I en central passage i udsendelsen fremgår det, at imam Ahmed Akkari indirekte truer lederen af Demokratiske Muslimer, det radikale folketingsmedlem Naser Khader (R), som foreslås myrdet, hvis han
kommer i regeringen.

»Hvis han bliver minister for udlændinge eller integration, skulle man så ikke sende to fyre ud for at sprænge ham og hans ministerium i luften,« siger talsmanden for delegationen af imamer, der rejste til Mellemøsten.Salven blev leveret med et smil på arabisk, mens den muslimske og arabisktalende journalist bag programmet, Mohamed Sifaoui, sad ved siden af på bilens bagsæde.

Men Akkari vidste ikke, at han blev filmet. Sifaoui lod efterfølgende spørgsmålet hænge i luften, om udtalelsen skulle opfattes som ironi eller en provokation?

Naser Khader selv var i går for chokeret til at kommentere Ahmed Akkaris udtalelser.”

Oploadet Kl. 09:21 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer
Arkiveret under:

42 Comments »

  1. Mon det dog ikke har været for sjov? Jeg har ikke set klippet, men på beskrivelsen lyder det som om det var ment i spøg..

    Kommentar by AMB — 23. marts 2006 @ 09:39

  2. –> AMB

    Visse ting kan man ikke engang sige i sjov. Husk på at det kun er få måneder siden Abu Laban fra samme organisation kaldte Naser Khader for en frafalden (dødsstraf for i islamisk teologi).

    Kommentar by Kim Møller — 23. marts 2006 @ 09:46

  3. Jeg har et citat på http://frie-ytringer.blogspot.com/ fra en bog skrevet af sifaoui i 2003. Det er interessant læsning. Han er en sjælden journalist.

    Kommentar by Mackety — 23. marts 2006 @ 10:07

  4. Tja, AMB kender du begrebet “Taqiya” ?

    For det gør Akkari vist.

    Kommentar by DaLi — 23. marts 2006 @ 10:17

  5. Mere om Sifaouis infiltrering af al qaeda her http://edition.cnn.com/2003/WORLD/europe/02/19/alqaeda.undercover/index.html

    Kommentar by Mackety — 23. marts 2006 @ 10:33

  6. so hello
    look im muslim from algeria plz i dint understand your language
    and u talk about my prophet
    plz give me your opinion with french or english to be un equal dialogue i mean that we understand each us
    i wait

    Kommentar by ali — 23. marts 2006 @ 10:39

  7. Jeg undrer mig over, at man i stedet for prompte afstandtagen fra mordtrusler, overhovedet begynder at spørge til “udlægninger” af Akkaris bemærkninger som værende ironi, provokation eller som AMB spørger “for sjov?”

    Det undrer mig endvidere, at man kan blive ved med at slå alt hen i “sjov” og “provokation”, når Akkari udøver sit lands- og personskadelige virke, nu med udtrykte trusler mod navngivne personer?

    Flere mennesker og deres familier lever under jorden i DK pga af frygt for udtrykte trusler på livet. Trusler, der bl.a. angiveligt er fremsat af muslimske advokater i Pakistan.
    Nazer Khader lever under politibeskyttelse og kan ikke bevæge sig frit rundt i samfundet.
    Sidstnævnte iøvrigt et glimrende og synligt eksempel på, hvad der sker, når man erklærer sig som demokrat og sekulær muslim. Et eksempel til afskrækkelse for andre danskere, der kunne tænkes at tale Akkari og hans lige midt imod.
    Nej, når vi bliver truet, så skal vi sige be’be’ med hatten i hånden og give præmier i form af “dialog” og betaling af stormåske, så disse herrer kan rykke ind i standsmæssige lokaler og oven i købet sige tak til.

    Imamgruppen, hvortil Akkari hører, har med deres rejse har fået verdens muslimer på gaden i et hidtil uset omfang af amokløb med drab og ødelæggelser og trusler.
    Skilte, foruden øredøvende skrigen, har for de tumpede bogstaveret truslerne på medbragte skilte, der lovede “holocaust yet to come”, “9/11 awaiting you”, “behead”, “kill”, “slay”, ikke bare i muslimske lande, men også i flere europæiske landes storbyer.

    Hvis kristne, buddhister eller katolikker var gået på gaderne i Europa på denne vis havde dommen retfærdigvis lydt på fjendskab og trusler overfor andre religioners tilhængere.

    Når det er Akkari og imamer, så er nogle folk der, paradoksalt nok, med det samme med udglattende bemærkninger, der totalt løser disse “sjove” mennesker for ansvar. Et ansvar alle andre må tage på sig, blot ikke Akkari og Co.

    Akkari er ikke spor sjov og skal bestemt ikke “pakkes ind” i forståelse.
    Det er på tide, at trusler fra den kant kaldes for “trusler” og behandles derefter.
    Alle ved deres fulde fem må tage afstand fra den slags “sjove” trusler, og man må håbe, at den herre kommer til at svare og stå til ansvar for sine truende udtalelser.

    Altså prompte afstandtagen og fra samfundet seriøse, juridiske modtræk.

    Kommentar by Marianne — 23. marts 2006 @ 10:43

  8. HELLO I DONT KNOW HOW TO PROPOSE A PROBELM OR UNSUJET IN THE HOME PAGE MABE U CAN HELP ME TO SAY A COMMENTER ABOUT THAT MOHAMED MARIED CHILDREN
    OK

    Kommentar by ali — 23. marts 2006 @ 10:46

  9. Mon Helveg stadig mener at det er en pokkers god ide at holde møder med Ahmad Akkari og hans slæng efter dette, jeg tvivler selvom han har skuffet bravt før.

    Kommentar by Anders Kusk — 23. marts 2006 @ 11:05

  10. -Ikke hvad jeg opfatter som god værkstedshumor…

    Kommentar by One more thin gypsy thief — 23. marts 2006 @ 11:19

  11. Underligt.
    Hvis det ikke lige var for Khader’s medlemskab af R, så ville jeg have en brændende trang til at se ham som udlændinge/integrations-minister.

    Det er meget mærkeligt…

    Kommentar by Qwerty Uiop — 23. marts 2006 @ 12:15

  12. #7 fremragende indlæg, som jeg selvfølig støtter op om 100%

    Kommentar by whodares — 23. marts 2006 @ 12:43

  13. Nej, nu kan jeg godt se, at jeg måske var lidt overmodig… men øh… jeg prikker dig, Kim!
    Se her:
    http://ullanoertoftthomsen.blogspot.com/2006/03/4-ting.html

    Kommentar by Ulla Nørtoft Thomsen — 23. marts 2006 @ 13:07

  14. plz ask me

    Kommentar by ali — 23. marts 2006 @ 14:16

  15. “I Danmark er der en tradition for humor, sarkasme, ironi og spøg, og jeg har ofte hørt lignende spøgefulde bemærkninger fra mange forskellige sider. Ikke kun fra muslimer,” siger Akkari i sit forsvar.

    Så kan man spørge: hvad var der så galt med tegningerne, Akkari?

    Årets nytårstorsk er vist allerede fundet.

    Kommentar by poiuy — 23. marts 2006 @ 14:34

  16. TV2 vil sende dokumentaren i aften kl 22

    Kommentar by Anders Kusk — 23. marts 2006 @ 14:42

  17. I Danmark er der en tradition for humor, sarkasme, ironi og spøg… skriver Ahmed Akkari. Og hertil kunne man tilføje: Satire.

    Kommentar by Jegindoe — 23. marts 2006 @ 15:08

  18. I Danmark er der en tradition for at retsforfølge folk, der udsteder dødstrusler.

    Kommentar by G. Christiansen — 23. marts 2006 @ 16:45

  19. To ali: For an english languaged discussion on this topic go to http://agora.blogsome.com/

    Kommentar by G. Christiansen — 23. marts 2006 @ 16:48

  20. Der er næppe noget grundlag for en retssag mod Akkari. Mig bekendt skal en trussel være en opfordring til reel vold eller en reel direkte trussel. Dette synes ikke at være tilfældet her.

    Kommentar by Christian — 23. marts 2006 @ 16:55

  21. Men kan I se det grænseløse hykleri? Nu ævler han om at det var sarkasme og “darnmark har jo en tradition for den slags” etc.

    Men det er åbenbart noget helt andet, når det drejer sig om satire med en 1400 år gammel profet.

    Kommentar by anders j — 23. marts 2006 @ 17:28

  22. Helt ærligt

    Her er I sgu for langt ude. Herregud, Akkari er da bare en svagt begavet agent i S-R fronten mod os Danskere.

    Ret da f.f. skytset mod de egentlige forbrydere: Nyrup, Seeberg, Due-lorten, Helved, Ullemand, Ulykkestoft, DI, FN og især EU.

    Det er jammerligt at se ”blomsten af Danmarks ungdom” spilde tiden på SF’s udsending.

    Hørte I ikke islam/eu-luderen Seeberg på tv i går? Her hørte man ekkoet at det spidsbuksede støvletramp fra for 60 år siden.

    Jeg må for guderne må vide hvilken gang understrege, at fjenden er ”os” selv og ikke islam.

    Børge.

    Kommentar by Børge — 23. marts 2006 @ 18:23

  23. Luk øjnene og tænk på hvis det havde været Pia K der blev fanget på kamera med en udtalelse om at Musa Kronholt skulle skydes som den landsforræder han ér.

    Demontrationer af fagforeninger på Chr’sborg, gymnasielever der sidder ned på knippelsbro, autonome der synger “ingen fascister i vo-res ga-der” på Nørrebrogade, pacifister med lyserøde skilte der raser imod intolerance og aggression og akademikere der pseudo-analyserer sig frem til den apokalypse som sådanne udtalelser vil medføre for Danmark.

    Men det var ikke Pia K, var det vel? Kigger man på landets største Public Service kanal findes udtalelsen i sig selv dårligt på hjemmesiden, men istedet gratis sendeflade for synderens egen forklaring ! Og de andre, de førnævnte ? De er helt, helt stille. Ikke en politisk brise (for ikke at nævn et stormvejr) rører sig igennem Københavns gader.

    Kommentar by DaLi — 23. marts 2006 @ 19:00

  24. Khader har netop sagt at han overvejer at gå under jorden.
    Det er ikke mere end to uger siden at jeg postulerede at vold/trusler oftest virker.
    (
    http://enough.typepad.com/enough/2006/03/violence_works.html)

    Jeg forskrækkes over mig selv, over at virkeligheden indhenter mine tankespind. Jeg forskrækkes over at en ond person kan true en god person og slippe fra det med et henkastet overbærende smil.

    Vi må ikke give slip, for så falder alting. Mange mennesker er afhængige af os få engagerede højreorienterede/konservative. Ser op til os. Vi må ikke give slip.

    Kommentar by mikkel — 23. marts 2006 @ 19:45

  25. Gitte Seeberg er totalt uden for terapeutisk rækkevidde. Er der ikke en eller anden, der har en fætter i Afghanistan, så vi kan få hende tvangsgiftet bort?

    @Ali: Do you want a stupid Danish blonde, called Gitte, for free? We’ll ship her immediately but don’t accept any complaints.

    [bare for sjov selvfølgelig]

    – Så kunne vi lave hendes Gentofte-villa om til et asyl-center for forfulgte kristne fra de muslimsk-besatte områder som f.eks. Afghanistan og Ægypten.

    Hun har også altid været anset for at være den dummeste af Kylle, Pylle og Rylle – og det siger jo ikke så lidt. – Og når man ikke kan tænke selv, så følger man med den gængse mudrede strøm af pladderhumanisme og “tolerance” osv. Måske man skulle få Hans Engell til at give hende en endefuld som i gamle dage?

    [bare for sjov]

    Kommentar by One more thin gypsy thief — 23. marts 2006 @ 22:41

  26. Normalt siger man jo, at livet er for kort til franske film; men vil da godt lige høre, hvordan det spandt af med de islamistiske sjovere? (har ikke selv noget TV).

    Kommentar by One more thin gypsy thief — 23. marts 2006 @ 23:46

  27. Hæhæ, Børge har ret som sædvanligt, og gypsy thief tager prisen for bedste forslag.

    Kommentar by Kimporator — 24. marts 2006 @ 00:22

  28. Børge har ganske ret. Islamisternes holdning og mål er der ikke tvivl om. På sin vis er Islamisterne jo ganske logiske i deres menneskehad. Den interne fjende er langt den farligste. Hans (huns) holdninger er uforståelige og tangerer sindsygdom eller blot meget lav intelligens for dem, der ikke er egentlige medløbere.

    Kommentar by von Schlichtningen — 24. marts 2006 @ 08:38

  29. Marianne,

    jeg er enig med dig i at trusler skal man handle prompte på. Men der skal netop ikke gælde dobbelte standarter: Vi har jo netop tradition for humor og ironi i DK. Og satire ja, derfor skal Akkari og hans kumpaner finde sig i at vi tegner muhammed hvis det passer os. Og derfor må Akkari gerne sige ting for sjov.

    Jeg er enig i at det er problematisk for ham og hans sag at han sagde det – kan vi få ham verfet ud af landet på den konto er jeg glad. Men hånden på hjertet: Jeg tror han sagde det for sjov.

    Det betyder jo altså ikke at jeg er lalleglad overbærende over for al-queda og Abu Laban. Det betyder bare at jeg tror han mente det for sjov.
    Tværtimod er jeg glødende tilænger af den hårde linie over for islam: repatrieringer, udvisninger, cut al bistand til muslimske lande. Stod det til mig blev koranen forbudt i DK, med henvisning til racismeparagraffen. – men jeg tror sgu stadig han sagde det for sjov, og ret skal være ret.

    Islamisterne i DK ved udemærket godt at de kommer i deepshit problemer hvis de begår terror her i landet. Når terror anslaget mod DK kommer, vil jeg æde min gamle hat på at det vil være organiseret af marginaliserede unge islamister i DK, i samarbejde med udenlandske al-queda medlemmer. Det vil ikke være organiseret af hverken Akkari eller Laban. Det tror jeg sgu allgevel de er for kloge til – desværre!

    Kommentar by AMB — 24. marts 2006 @ 09:42

  30. Inden jeg bliver beskyldt for mere må jeg hellere i en fart tilføje: Desværre fordi ville de forsøge at organisere terror her i landet ville de jo nok blive nuppet inden det blev realiseret – jeg tror de bliver iagttaget under lup af PET.

    Kommentar by AMB — 24. marts 2006 @ 09:49

  31. Til AMB

    Selvom det er sagt for sjov !! Så viser det jo trods alt, at for typer som Akkari og andre af hans ligesindede er volden som middel til at bekæmpe politiske (og vel også religiøse) modstandere en del af deres mentale univers.

    Men du har sikkert ret i, at hvis terroren kommer til Danmark, så vil der ikke kunne konstateres en lige linie tilbage til Akkari eller andre imaner i DK. Det er jo også erfaringerne fra andre terror aktioner mig bekendt.

    Kommentar by Luffe — 24. marts 2006 @ 12:59

  32. Jeg er udemærket klar over at Akkari er villig til at bruge vold for at udbrede islams elendige fjæs.
    Men ret skal stadig være ret: Vi kan ikke både kræve ret til at gøre nar af alt, OG derefter henrette ham for at sige noget for sjov. Ligesom han heller ikke kan kræve at man ikke må gøre nar af alt, for derefter at komme med en grovkornet spøg i den kaliber og kontekst han gjorde det i.
    Fremfor at tage det for en trussel (og det tror jeg stadig ikke det var), så må han konfronteres med sit hykleri.

    Iøvrigt mener jeg der er rigeligt materiale til at få ham dømt for landsforræderi. Hvis det han og de andre i det hellige rejsehold gjorde ikke var landforræderi – så må termen omskrives, og paragrafferne ligeledes. Og SÅ skal de dømmes og sparkes ud i en ruf.

    Kommentar by AMB — 24. marts 2006 @ 14:23

  33. AMB så du udsendelsen ?

    Jeg gjorde, og intet i situationen var sådan at man bare kunne mistænke at det var sagt i spøg !

    Hvilket den Franske journalist også pointerede !

    Kommentar by whodares — 24. marts 2006 @ 14:26

  34. Man må nok konstatere, at når vi nu efter udsendelsen ved, at disse mennesker er hard core islamister, og når vi ved, at de generelt er noget af det mest humorforladte man næsten kan forestille sig, så er der al mulig grund til at tro at alt der blev sagt var alvor.
    Når det så er sagt, så tror jeg ikke Nasser Khader skal være alt for nervøs.
    Hvis det ikke var kommet frem, så havde det været værrere, for så kunne imamerne måske være sluppet afsted med et attentat, men som det er nu…..Lad mig sige det sådan, at hvis der så meget som bliver krummet et hår på Khader, så vil søgelyset øjeblikkeligt rette sig mod Labanen og Akkari.
    Det er blevet i deres egen interesse, at sørge for Khaders sikkerhed.
    Spørgsmålet er så selvfølgelig, om de selv er klar over det, eller om de er så langt ude i religøst fascistiske fantasterier, at de slet intet fatter??

    Kommentar by Mackety — 24. marts 2006 @ 15:14

  35. Skulle der mon ikke være en enkelt af debattørerne her på siden der blandt venner, har kommet med udtalelser om andre personer, det være sig politikere eller religiøse modstandere, som ikke ville gøre sig i TV.
    Mon ikke der er faldet talrige bemærkninger om død over muslimer og venstrefløjspolitikere.
    Alle disse bemærkninger selvfølgelig udtalt i mere eller mindre humoristiske vendinger og evt med stærk krydret sarkasme.

    Sådanne bemærkninger udtalt i en lukket kreds uden skjulte kameraer må vel opfattes som netop for en lukket gruppe.

    Hvem har ikke udvekslet historier om Statsministerens sexuelle præferencer og påklædning, Prins Henriks seksualitet, Uffes familiære forhold osv osv ting der absolut ikke tåler visning i landsdækkende medier.

    Det drejer sig vel ikke om trusler når bemærkningerne, hvordan de end forstås, ikke har været beregnet for andre end de 2-4 personer der var i bilen.

    Hvorfor fejloversatte journalisten udtalelsen og hvorfor måtte vi ikke høre mere af samtalen, så vi kunne høre i hvilken sammenhæng den blev udtalt.
    Hvorfor fortalte journalisten usandheden om Abdul Wahid Petersens formandskab for en terrorsigtet organisation ISRA, når ISRA er frikendt for alle anklager.

    Kommentar by Bjarne Thyregod — 24. marts 2006 @ 15:48

  36. Det der er bekymrende er ikke truslens karakter (dvs dødstrussel) i forhold til om det var en spøg eller ej.

    Det der er skræmmende er at Akkari siger at så må “vi sende to fyre ud” … Det stinker jo netop af at han HAR kontakt til mennesker der kan og vil beåg voldelige overgreb på hans kommando.

    Ufatteligt at folk kan ignorere det.

    Havde Pia sagt det samme om Musa, så havde hun blevet skudt forbindelser til Combat 18 og alt muligt andet rakkerpak i skoene.

    Kommentar by DaLi — 24. marts 2006 @ 16:07

  37. #35 Bjarne:

    Du har for så vidt ret, min gamle mor har engang sagt, at naboens dreng skulle have en røvfuld, hvis han én gang til smed sten efter vores hund.

    Det er ulovligt for min mor, at slå naboens dreng, så havde kameraet snoret, så havde hun været i problemer.

    Men sagen er, at situationen er helt anderledes, og dét ignorer vores jura-chef også den anden dag, da hun (Eva S) spørges, om han skal kyles i fængsel.

    Vi har med en indvandring at gøre, som er ufattelig let at ‘læse’ og alligevel lades vi overraske.

    Hvis vi da bare lyttede til disse muslimer, så ville vi fatte alvoren & hvad vi har i vente.

    Anti-Sharia

    Kommentar by anti-sharia — 24. marts 2006 @ 21:59

  38. Til AMB: Du har fået fat i den KORREKTE end: forbud mod Koran i Danmark/Skandinavien/Europa burde være den næste STRATEGISKE mål: påvise den som inspiration til Mein Kampf, slående ligheder og fobier mht. Jødedom, uforenelighed med vores sidste 400 års historie og og … ad libitum. Vi skal presse på DF at det burde være en af deres mål – afsakaffelse af rassisme paragraffen, forbud mod Koran, gevaldig stramning ell. rettere sagt: forenkling af udvisning pga. spredning af religiøs had i Danmark – ja du kan appelere men fra Gaza/Beirut/Riyadh, juridisk regel som i USA at hvis Du gav urigtige oplysn. og handlet mod landets interesser, så mister du allerede indgivet indfødsret, samt din kone og mindreårige børn. Hvad disse uhyrer frygter mest er slut med det “søda, sørgløsa livet” på vores regning! Ud med fjender af Danmark!

    Kommentar by Ulrik — 25. marts 2006 @ 05:45

  39. Jeg har ikke set udsendelsen, nej. Kan desværre ikke se alm. TV i denne tid.
    Jeg mener bare vi skal passe på ikke at skyde os selv i foden, ved at skabe dobbelte standarder. Vi spiller dem jo direkte trumfen i hånden ved ikke at tolerere Akkaris ytringsfrihed, hans ret til at sige grove ting INDEN for lovens rammer.

    Det er muligt han virkelig mente det, og at det skal opfattes som en trussel. Jeg har som sagt ikke set klippet – men uanset, mener jeg i har rigeligt at få den sparket ud af landet på i forvejen.

    Og det bør vi så gøre prompte! Jeg fatter ikke at de ikke allerede har en sag på halsen – jeg mener fortsat de er rendyrkede landsforrædere.

    Ja Ulrik, det ville jo være skønt om koranen kunne forbydes – den opfordrer direkte til vold, tilskynder pædofili etc. Men igen – vi skal passe på hvad vi gør. Jeg mener blasfemiloven bør afskaffes – og kan således ikke ønske nogen eller noget dømt efter den! Koranen burde eller om noget falde ind under den!

    Iøvrigt tror jeg du har ret: Et par velvalge udvisninger, det ville dæmpe gemytterne gevaldigt.

    Kommentar by AMB — 25. marts 2006 @ 11:03

  40. Jeg mener mig at have læst (på en af de Danske blogs) noget om at det faktisk er muligt at fratage et allerede tildelt statsborgerskab.

    En lov der vist nok sidst blev brugt sidst op til 1 verdenskrig, noget med en der vist hjalp Tyskerne mere end hvad godt var, og som følge deraf fik han frataget sit statsborgerskab.

    Men om det er mig der husker helt helt galt, har misforstået eller ret af bare har drømt det tør jeg ikke sige :-D

    Har prøvet at lede lidt men uden held, men måske er her en jura kyndig person der kan fortælle om det er muligt at gøre ligesom det eksempel med USA som Ulrik beskrev ????

    Kommentar by whodares — 26. marts 2006 @ 16:32

  41. hej…det akkari…nu har i vist f[et noget at snak om! hyg jer >-)

    Kommentar by akkari — 1. april 2006 @ 22:51

  42. “vores parti”
    er ikke henvendt til blinde folk, der ikke kan se budskaber som dig! Du må være en af de såkaldte samfundsudskud! I danskere er tit uenig om muslimernes religion.? Mange forsvare de indvandre, men uden fornuft eller mening.! Der er meget kriminellitet blandt indvandre især hos den muslimerne. Mange danskere har imod de få danskere som ikke respektere muslimerne, men det sjovt nok respektere deres kultur ikke en dansk fyr med en muslimsk kvinde F.X. Det er jo bare deres kultur. Jamen fint så kan vi så lige tilføje at vi ikke vil ha perkere svin her i danmark, det kan vi tilføje på tekst. Danskere husk i har altid været kendt for at være dumme, i kan ikke finde ud af et sammehold med jeres egen danske borger. I er fucked i fleste af jer danskere, Vågn op og plej jeres land. Syge tabere

    Kommentar by Master King — 1. maj 2006 @ 16:15

RSS feed for comments on this post.