29. december 2011

Vapnagård: 10 ‘unge indvandrer-drenge’ råbte ukvemsord efter 37-årig kvinde: ‘din luder’

Tophistorien i 21-Radioavisen tirsdag aften, var historien om en 8-pige der i Jerusalem blev chikaneret af en gruppe ultra-ortodokse jøder, der mente hun ikke var tilbørligt påklædt. Tre kvarter senere samme aften, fandt følgende sted i Vapnagård uden andre end Lokalavisen fandt det væsentligt – Indvandrer-drenge chikanerede 37-årig kvinde: “Din luder”.

En gruppe på 10 unge indvandrer-drenge chikanerede tirsdag aften på Blishøj 17 i Helsingør en 37-årig kvindelig beboer groft, oplyser Helsingør Lokal-politi til Lokalavisen/Helsingør.

Chikanerierne fandt sted ved 21.45-tiden tirsdag aften, oplyser vice-politikommissær Lars Grud Sørensen.

“Drengene råbte flere ukvemsord efter kvinden, som de blandt andet kaldte for luder,” fortæller vice-politikommissæren.

Trods kvindens anmodning ville drengene ikke forlade stedet, og kvinden tilkendegav derefter overfor drengene, at hun nu ville ringe efter politiet. Da en politi-patrulje senere dukkede op på kvindens adresse var flokken af drenge dog forsvundet…”

(fra Vapnagård på Facebook)

Oploadet Kl. 16:40 af Kim Møller — Direkte link46 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/32916/trackback

46 Comments »

  1. Berigelse!

    Hun bør takke drengene og de politikere der har hentet deres forældre hertil. Uden dem ingen multikultur, der hver eneste dag gør Danmark mindre dansk og mindre kedeligt.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 29. december 2011 @ 16:52

  2. Jeg undrede mig også en del over, hvorfor i alverden den danske presse gik sådan amok over, at en 8-årig pige er blevet spyttet på i Israel. En af mine bekendte bor ved den muslimske Dia-privatskole på Nørrebro – et sted hvor man ofte kan møde Musa Kronholt fra Hizb ut-Tahrir, når han skal aflevere børn. – Her gik hun forbi en gruppe børn og blev spyttet på. Hun klagede til skolen, som ikke gad svare. Hun kontaktede ikke DR, men havde hun gjort det, så havde de da aldrig taget historien op. Desuden gjorde DR jo ikke rigtigt noget ud af den der kirkebombning i Nigeria, og det må man da sige er et helt andet niveau end en spytklat fra en ortodoks jøde?

    Kommentar by Anonym — 29. december 2011 @ 16:57

  3. — Ich bin Allah (Akbar)

    Du går ud fra at offeret er dansker – det står der sådan set ikke noget om i artiklen. Mon en af multikulturalisterneer er frisk på et væddemål?

    Kommentar by Kim Møller — 29. december 2011 @ 16:58

  4. -> Anonym

    En af lederne på skolen er Safia Auode, der blev ekskluderet af K tilbage i 2007. DIA-skolen fremhæves ofte som et eksempel på vellykket islamisk friskole.

    Kommentar by Kim Møller — 29. december 2011 @ 17:00

  5. Jøderne er ved at opføre sig ligeså idiotisk som muslimerne!
    Lad os dog undgå begge dele!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. december 2011 @ 17:07

  6. -> Falkeøje

    Medierne bruger Jerusalem-historien til at relativere, men en ekstrem jødisk minoritet i Israel kan aldrig blive et argument for indvandring fra islamiske lande. Ingen ønsker voksende mindretal af ekstreme religiøse, uanset hvilken religion der dyrker.

    Generelt synes jeg slet ikke man kan sammenligne Israel med de islamiske lande. Israel har en stærk politisk kultur, hvor der er både er venstrefløj, højrefløj og religiøse. I islamiske lande er de sekulære meget langt fra midten, og det giver ikke rigtigt mening at tale om venstrefløj eller højrefløj – blot forskellige grader af bogstavtro Islam. Egypten er skræk-eksemplet.

    Kommentar by Kim Møller — 29. december 2011 @ 17:15

  7. Dhimmipolitikerne fra lars løkke over samtlige konservative til mogens jensen, varetager deres opgave med flid og dygtighed. Du må være stolt af dig selv margrethe pestager.

    Kommentar by Nielsen — 29. december 2011 @ 17:16

  8. Når DDR skal vinkle militære aktioner, vantro mod muslimer, gør man altid et stort nummer ud af det, hvis en civil og især børn lemlæstes eller dør ved aktionen.
    Drejer det sig om Tyrkiets militære aktioner mod kurderne, så refereres bare antallet af døde.

    Kommentar by Menig 442 — 29. december 2011 @ 17:18

  9. Først og fremmest går jeg udfra drengene er muslimer, må jeg indrømme.

    Ofret kunne være en hvilken som helst ikke-muslim, endda en muslimsk kvinde uden slør og uden et mandligt familiemedlem i nærheden.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 29. december 2011 @ 17:42

  10. Mon hun kommer til at opleve repressalier fordi hun tilkaldte politiet?
    Drengenes ære kan jo være krænket.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. december 2011 @ 17:57

  11. #5 Helt enig, forskellen er svær at få øje på. Begge er fra Mellemøsten og begge er tilbedere af en ørken-religion uden gang i et moderne samfund.

    #6 Og alligevel ligger Israels interesser så langt væk fra Vestens, at staten selv (ikke bare en vanvittig “lone wolf” fra en “ekstrem religiøs minoritet”) har brugt terrorangreb mod vestlige mål for at fremme deres egen situation.

    Kommentar by Daniel Carlsen — 29. december 2011 @ 17:57

  12. respekt til lokalavisen for at være et af de sidste medier der fortæller tingene sort på hvidt

    Kommentar by urw — 29. december 2011 @ 17:57

  13. @ Kim Møller

    “DIA-skolen fremhæves ofte som et eksempel på vellykket islamisk friskole.”

    Ja, jeg ved det godt. De kan deltage lige så meget de lyster i “integrationsfremmende initiativer” som f.eks. “Byens Stemmer”, det ændrer ikke på, at der er rigtig mange grænseoverskridende børn på netop denne skole. Jeg har selv haft gentagne problemer med en flok 9-10 årige drenge derfra. Jeg ved ikke, om det er noget, de lærer dem på skolen, men det skulle ikke undre mig. Min søn var direkte bange for dem. At Dia-skolen på nogen måde skulle kunne føre til gensidig forståelse eller integration er fuldkomment forrykt.

    Kommentar by Anonym — 29. december 2011 @ 19:27

  14. Problematikken i Israel er vigtig nok til Deadline. Se med i aften (torsdag);

    http://www.dr.dk/dr2/deadline2230#/26779

    Den gode nyhed er dog at DR har analyseret sig frem til at de ortodokse jøder kan destabilisere Israel på længere sigt. Så må den logiske følgeslutning jo være at andre grupperinger også kan destabilisere andre samfund på sigt.
    Læren må da ihvertfald være at den demografiske sammensætning har betydning for et samfunds harmoni og stabilitet. Det tema burde de tage op noget oftere, og med lidt mere lokale forhold i fokus.

    Kommentar by Superman — 29. december 2011 @ 21:04

  15. —> Supermand

    Jeg tror godt vi kan regne med det kun gælder Israel.

    Kommentar by Kim Møller — 29. december 2011 @ 22:16

  16. Så lige ud af øjenkrogen, at TV2 News har endnu et “slemme jødiske ortodokse”-indslag. Denne gang om en kvinde, der havde taget en mands plads et eller andet sted, hvilket åbenbart havde gjort de ortodokse ked af det … ja …

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. december 2011 @ 22:29

  17. Hun var blevet kaldt luder. Lyder det bekendt? ;-)

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. december 2011 @ 22:32

  18. Ud fra Deadlines fremstilling af de ultra-ortodokse jøder, kan jeg ikke se nogen forskel på dem og mainstream-islam. Israel står reelt over for samme demografiske problemer, som Vesteuropa. De er bare selv i familie med idioterne.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. december 2011 @ 22:39

  19. Kim Møller:

    Det skal med, at de omkringstående (ortodokse jøder) ved episoden i Jerusalem netop kraftigt irettesatte spytteren, og at der øjeblikkeligt blev indkaldt til demonstration mod det skete. Held og lykke med at finde noget lignende i Danmark

    Daniel Carlsen:

    Du taler om Lavon-affæren der ligger 57 år tilbage i tiden, og du glemmer lidt baggrunden. Lad mig bidrage med den her:

    1) Det land der blev udsat for dem – Egypten – havde på tidspunktet brugt 5 år på at finansiere og organisere terrorangreb mod Israel fra Gaza-striben. Mellem 1949 og 1953 (begge år inklusive) blev 216 israelere myrdet i terrorangreb startet fra Egypten, Libanon og Jordan. Alene i 1953 var der 3000 tilfælde af grænseoverskridende kriminalitet, i skala fra ordinært hærværk til massemord.

    2) De israelske terrorangreb du taler om var målrettet efter at anrette materiel skade på steder hvor ingen mennesker ville komme noget til – biblioteker flere timer efter lukketid, for eksempel. Ingen kom heller til skade ved dem.

    3) Det skal også med, at såvel den israelske forsvarsminister som chefen for den militære efterretningstjeneste blev fyret på gråt papir da Israels regering fandt ud af, hvad de havde været igang med. Forsvarsministeren endda uberettiget – han havde ikke ansvaret for det.

    Endelig en betragtning for egen regning: du kritiserer Israel for at varetage sit eget folks interesser, og vil hellere have landet til at ignorere egne interesser for istedet at være sød ved udlændinge. Kan du selv se dine dobbelte standarter her?

    Kommentar by Henrik — 29. december 2011 @ 22:40

  20. Dem uden slør er halal at chikanere. Muslimske kvinder med slør er haram. Dem må man ikke røre. En rimelig racistisk tankegang

    Kommentar by tim — 29. december 2011 @ 23:21

  21. Falkeøje
    “Lad os dog undgå begge dele!”
    Jeg er helt enig!

    Daniel Carlsen
    “Og alligevel ligger Israels interesser så langt væk fra Vestens,”
    Jeg er helt enig!

    Samfundsetik bag positiv særbehandling: http://www.catholic-web.dk/P%C3%A5%20hovedet.htm

    Kommentar by Viking — 29. december 2011 @ 23:26

  22. Jeg havde heldigvis hverken hørt P1 eller set Deadline i dag, for det er da godt nok groteskt.

    Beit Shemesh er hjemsted for både Satmar og Naturei Karta grupperne, som er notoriske i deres ekstremisme. Vi taler altså om mennesker som i princippet er IMOD Israels eksistens, da de mener at den jødiske stat først skal genoprettes når den jødiske messias er kommet! De har intet med et moderne oplyst samfund at gøre.

    At tage disse typers gerninger som et udtryk for noget som helst andet end syg fanatisme og ekstremisme, er idioti ud over alle grænser, og at ligestille dem med traditionel ortodoks jødedom der nyder nogen som helst form for støtte hos den israelske befolkning, om det så drejer sig om ikke-troende, almindelig troende eller almindelig ortodokse, er en hån og et udtryk for et himmelråbende uvidenhed. Tak igen til DR for at udstille sig selv. Jeg er måske naiv, men jeg havde forventet mere af Deadline. Nu må jeg bare glæde mig til et program hvor de fortæller om hvordan Jehovas vidner kan destabilisere det danske samfund, fordi de ikke holder jul…

    Kommentar by Michael Jensen — 29. december 2011 @ 23:58

  23. En historie der også burde blogges og debattes er denne om en Serbisk multi handicappet dreng med hans forældre og brødre, der har for afslag på humanitært ophold i Danmark. Det er åbentbart en grundlag for ophold at man ikke kommer fra et land, der ikke har en stor offentlig sektor til folk med vand i hovedet. http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2011/12/29/202408.htm

    Kommentar by Jens Thorsted — 30. december 2011 @ 00:09

  24. jeg er sindsyg ked af at læse sådan en historie. jeg er så skuffet , over hvordan det hele udvilker sig. hvor er respeekten henne.
    øv*10000 det sku da for trist. der kommer så meget had i vores samfund på grund af de idioter.

    Kommentar by giraffen — 30. december 2011 @ 00:11

  25. Apropos ting der kommer i nyhederne og hele møllen igennem, og ting der ikke gør, så har jeg ikke hørt nogle danske medier fortælle om i sidste uge da en Occupy Copenhagen tåbe ødelagde den store Chanukah Menorah på Rådhuspladsen: http://collive.com/show_news.rtx?id=17790&alias=a-run-in-with-occupy-copenhagen

    Kommentar by Michael Jensen — 30. december 2011 @ 00:56

  26. #25, “It is inscribed with the possuk, “Vayhi erev vayhi boker,” which translated (freely) is saying there was darkness, yet there was light, referring to the rescue of the entire Danish Jewish community by the Danish people during the second world war.”

    Nåh ja, de danske fiskere fra Nordsjællands nordkyst tilbød ikke just coin offers. Jøderne fik lov at betale for deres liv, men hvad f… de har altid selv været gode til at handle, og der var vist ikke nogen, der ikke kom med fordi de ikke havde penge, vel? Jeg har ihvertfald aldrig hørt om deslige.

    Selvfølglig blev hærværket ignoreret af MSM – det var jo ikke muslimer det gik ud over.

    Men Michael, du skriver så absolut nogle af bloggens bedste og mest begavede kommentarer, og så er det at jeg undrer mig; hvad mener du med din kommentar i #22? Jeg mener bestemt ikke, at DR2 Deadline sammenstillede det israelske folk med de få ekstremistiske tåber, der desvære bliver flere og flere, og samtidig har en indlysende betydning for forholdet til de allerede syge pestilensere, der bliver endnu mere syge af, at ekstremistiske bosættere bliver ved med at brede sig, med den israelske regerings økonomiske og militære bistand. Disse ekstremister og deres politiske beneficios er muligvis væsentlige for Israels forsvar, men er ikke desto mindre frastødende og afskyelige i deres holdninger og handlinger. Ingen sympati herfra. Ingen sympati for religiøse fanatikere. Aldrig!

    Kommentar by Hr. Snusk — 30. december 2011 @ 02:49

  27. “Men Michael, du skriver så absolut nogle af bloggens bedste og mest begavede kommentarer,”

    Uha, det var noget at leve op til :)

    “og så er det at jeg undrer mig; hvad mener du med din kommentar i #22? Jeg mener bestemt ikke, at DR2 Deadline sammenstillede det israelske folk med de få ekstremistiske tåber, der desvære bliver flere og flere, og samtidig har en indlysende betydning for forholdet til de allerede syge pestilensere, der bliver endnu mere syge af, at ekstremistiske bosættere bliver ved med at brede sig, med den israelske regerings økonomiske og militære bistand. Disse ekstremister og deres politiske beneficios er muligvis væsentlige for Israels forsvar, men er ikke desto mindre frastødende og afskyelige i deres holdninger og handlinger. Ingen sympati herfra. Ingen sympati for religiøse fanatikere. Aldrig!”

    Jamen det kan være at jeg har gjort Deadline uret alligevel. Jeg skrev indlægget uden at have set Deadline indslaget, men reagerede på overskriften der sagde: “En minoritet, der på den lange bane kan være med til at destabilisere hele det israelske samfund?”. Og gu’ kan de ej. Ligesom Jehovas vidner ikke kan destabilisere den danske jul. Det kræver stor generel opbakning til deres handlinger hos en befolkning, og den eksisterer ikke.

    Og nu efter at have set Deadline indslaget, er jeg alligevel kritisk, for de begynder med at sige: “Folkene bag chikaneepisoderne kommer fra den radikale jødiske gruppe Haredi”. Haredi er et vidt begreb, og kan ikke betegnes som nogen “gruppe”. En “gruppe” i befolkningen jo, men sådan opfattede jeg ikke betydningen af det der blev sagt. Der er ligeså stor forskel på levevis og holdninger blandt dem som der i de forskellige kristne trosretninger i Danmark. Der er lige under en million såkaldte Haredi-jøder i Israel, men de er jo allesammen i flere undergrupperinger, hvor det kun er meget få, bl.a. Satmar og Naturei Karta som jeg har nævnt, der opfører sig på denne ekstreme måde. Vi har f.eks. også Haredi-jøder i Danmark repræsenteret ved Chabad Danmark, som var arrangør af det netop omtalte Chanukahfestivitas på Rådhuspladsen.

    Og det du siger omkring “bosættere”, vil jeg til slut gerne lige knytte en kommentar til, for det er på ingen måde denne type af ortodokse der udgør “bosætterne”. De er dati leumi, national religiøse, hvor enkelte grupperinger af Haredi-jøder er lodret imod nationalstaten og dens helt naturlige mere eller mindre sekulære væsen. Når jeg er i Israel er min base “bosættelsen” Ma’ale Adummim, og uden at være helt skråsikker vil jeg sige, at jeg faktisk aldrig har set en af disse Haredi-ortodokse på gaden. Så har det været så få, så jeg ikke har lagt mærke til dem.

    Kommentar by Michael Jensen — 30. december 2011 @ 03:49

  28. De her unge drenge er opdraget til at vide, at der er begrænsede muligheder for at komme til at rode med hinandens søstre. Så der er ikke andet at gøre, end at forsøge med “de andre”. Ud fra en matematisk og kulturel synsvinkel vil der altid være et overskud af disse unge drenge og mænd, som vil forsøge sig. Og det skaber problemer overalt, hvor dette kulturelle islæt er en del af blandingen i en befolkning.

    Der bliver ikke råbt noget om kvindens alder eller udseende. Ikke noget med at hun er dum eller grim eller tyk eller tynd. Luder-råbet viser et fokus på køn og seksualitet. Jeg tror, at drengene gerne vil et eller andet med “ludere” – men de er også opdraget til at foragte dem.

    Jeg har yngre kvindelige familiemedlemmer, som har mødt adskillige “etniske” i nattelivet. De kan godt være søde og flinke og snakkende. Lige indtil det punkt, hvor nærmere seksuelt samkvem er blevet afvist. Det har ofte medført en øjeblikkelig ændring i attituden – og luder-anklagerne er kommet væltende.

    Kommentar by BE — 30. december 2011 @ 08:36

  29. Kim Møller
    “Ingen ønsker voksende mindretal af ekstreme religiøse, uanset hvilken religion de dyrker” Bortset fra venstrefløjen! :)

    “Generelt synes jeg slet ikke man kan sammenligne Israel med de islamiske lande! Jeg er helt enig! Men det i sig selv gør ikke dem til vores “venner”, hvilket selvfølglig er et helt andet emne.

    “Egypten er skræk-eksemplet” Ja og noget vi højst sandsynligt kommer til, at se meget mere til!

    Jeg føler at vi (os danskere) er selviske og usolidariske, vi tænker så længe det ikke sker for mig, så er jeg ligeglad og den slags!
    Vi er optaget af arbejde, børn og så videre.
    Og så er der selvfølglig de lalleglade venstreorienteret der ikke fatter en skid.
    Den 37-årig kvinde bliver desværre nok nød til at flytte.
    Det er sørgeligt!

    Kommentar by Viking — 30. december 2011 @ 09:05

  30. Jeg bor i et andet beriget område, Nøjsomhed, tæt på Vapnagaard.
    En dag i bussen, på vej ned til byen, hører jeg to danske damer tale om, at nogle danske kvinder , som hørte musik i et lokale og dansede lidt rundt, blev groft generet af unge.
    De fik at vide, at der skulle ikke danses i deres område.
    En af kvinderne siger så:”De har jo ingen kultur.”
    Jeg gør hende venligt opmærksom på, at det har de unge
    Det er deres kultur at ødelægge danskernes liv og land!

    Kommentar by Pk — 30. december 2011 @ 10:03

  31. Pk
    “Det er deres kultur at ødelægge danskernes liv og land”
    Du har desværre ret! De ønsker virkelig at ødelægge vores liv, land og fremtid!

    Kommentar by Viking — 30. december 2011 @ 10:20

  32. Den jødeforgabte Michael Jensen viser igen sin grænseløse antidanske uvidenhed i sit forsvar for alt jødisk. Han beklager ødelæggelsen af Chabad Lubavitch menorahen på Rådhuspladsen, om hvis eksistens jeg hører for første gang her.

    Chabad Lubavitch er faktisk én af de mest vanvittige og ekstreme af de mange skøre jødiske sekter der findes. Det et rabbinere fra denne bevægelse der kommer med udtalelser om Jøders overlegenhed, f.eks. Ok. at slagte en ikke-Jøde for at skaffe en lever til en Jøde, slå spædbørn ihjel der kunne tænkes at vokse op og blive en fare for Israel, ikke-Jøder er kun født til at tjene Jøder, ikke-Jøder er dyr i menneskeskikkelse osv. Denne bevægelse samt andre fanatikere i og udenfor Israel er aldeles ikke isoleret, men har opbakning i parlamentet, bl.a. via Shazpartiet, og er en kraft der regnes med i Israel.

    Læs om Chabad Lubavitch på Balder Blog bl.a. via mange originale artikler fra israelske aviser; brug søgefunktionen eller gå til denne oversigt og brug CTRL + F for at finde nøgleord på oversigtssiden; søg efter f.eks. chabad, menora, hannuka, Jul, og brug de mange links ved de enkelte artikler.

    Chabad er en åbenlyst racistisk og supremacistisk bevægelse, der aldrig burde have haft lov til at stille sine ækle symboler op på Rådhuspladsen ved Juletid. Det er ren blasfemi at tillade at disse sejrssymboler for jødisk eksklusivitet uvilje til at assimilere og massemord på deres alt for flinke værter vises frem som en pendent til danske Juls fredsbudskab.

    Michael Jensen: ‘At tage disse typers gerninger som et udtryk for noget som helst andet end syg fanatisme og ekstremisme, er idioti ud over alle grænser, og at ligestille dem med traditionel ortodoks jødedom…’

    Det kan godt være at ‘traditionel ortodoks jødedom’ er lidt mindre fanatiske end de omtalte Haredim, men dog fanatiske nok til at den danske rabbiner Bent Lexner kan komme med følgende:

    Der er blandt andet også uenighed om medlemskriterier for trossamfundet, en begravelsesplads for både jøder og ikke-jøder, samt om kvinders plads i synagogen. Den aktuelle strid om synagogen begyndte i foråret, hvor et flertal i Repræsentantskabet protesterede over, at en kvindelig sanger ikke fik lov at synge i synagogen i forbindelse med en klezmerkoncert. Ifølge overrabbinerens tolkning af ortodoks-jødisk lov må kvinder ikke synge fra podiet i synagogen. Bent Lexner har også sagt, at han ikke længere kan være overrabbiner, hvis børn af jødiske fædre (men ikke-jødiske mødre) bliver fuldgyldige medlemmer. Den sag dækker over, at 80 procent af de unge jøder i Danmark gifter sig med ikke-jøder, og børn med en jødisk far og en ikke-jødisk mor har ikke adgang som medlemmer af trossamfundet. Kun børn af jødiske mødre anerkendes i dag som jøder. Derfor falder antallet af medlemmer i trossamfundet drastisk.

    (Artiklen på berlingske.dk/indland/artikel:aid=492582/ er ikke længere tilgængelig.)

    Læs også om det seneste udspil fra jødiske studenterorganisationer i Europa, der har sat en masse ting i gang for at stoppe Jøder fra at gifte sig med de vantro: 30 december 2011 Jødiske organisationer ringer alarmklokkerne over stigning i antallet af blandede ægteskaber blandt europæiske studerende

    Kommentar by Balder — 30. december 2011 @ 12:33

  33. Drop det Balder. Og drop din selvpromovering med evindelige links. Du er en hadefuld nar, som jeg har lært ikke at bruge tid på.

    Dine modbydelige udtalelser om Chabad og jødiske højtider viser dit sindelag, som jeg går ud fra alle normale mennekser her på Uriasposten kan gennemskue.

    “Den jødeforgabte Michael Jensen viser igen sin grænseløse antidanske uvidenhed i sit forsvar for alt jødisk.”

    Når det kommer fra en lands- og kulturforræder som dig, tager jeg dine ord som et æresmærke. Tak for det, og kravl så tilbage under stenen.

    Kommentar by Michael Jensen — 30. december 2011 @ 14:37

  34. Henrik, du skriver:

    “Det land der blev udsat for dem – Egypten …”

    Terrorangrebene var ikke rettet mod Egypten, men mod USA for at påvirke deres stilling i den israelsk-egyptiske konflikt.

    “… havde på tidspunktet brugt 5 år på at finansiere og organisere terrorangreb mod Israel fra Gaza-striben.”

    Så terror retfærdiggør terror? Det mener jeg nu ikke, men det må jo stå for din regning.

    “Det skal også med, at såvel den israelske forsvarsminister som chefen for den militære efterretningstjeneste blev fyret på gråt papir da Israels regering fandt ud af, hvad de havde været igang med.”

    Men så sent som i 2005 hyldede det daværende statsoverhoved Moshe Katzav “heltene” fra operation Suzannah ved en officiel ceremoni i Israel.

    “du kritiserer Israel for at varetage sit eget folks interesser, og vil hellere have landet til at ignorere egne interesser for istedet at være sød ved udlændinge. Kan du selv se dine dobbelte standarter her?”

    Forkert. Jeg har respekt for, at en nation varetager egne interesser – også Israel, selvom jeg ikke har den ringeste sympati for deres behandling af palæstinensere på palæstinensisk jord. Dog ville denne konflikt ikke betyde det fjerneste for mig, hvis det ikke var sådan, at anti-vestlige zionistiske interesser i Vesten har fedtet den vestlige verden ind i de territoriale stridigheder. Og det er netop sagens kerne i min “Israel-kritik”, som faktisk ikke rigtig er en kritik af Israel, men snarere en kritik af Vestens støtte til dette land, der har direkte modsatrettede interesser i forhold til nationale interesser i Vesten, hvilket f.eks. Lavon-affæren er med til at underbygge. Det kæmpemæssige israelske lobbyarbejde i Europa og USA i dag underbygger også dette. Var vestlige og israelske interesser ensartede havde dette arbejde ikke været nødvendigt.

    “Når det kommer fra en lands- og kulturforræder som dig …”

    Det var dog det mest vulgære … Jeg forstår virkelig ikke, at man kan forsvare et fremmed lands interesser og kultur så ihærdigt, at man selv giver køb på det danske, samtidig med, at man kalder andre for landsforrædere. Det er ubegribeligt.

    Kommentar by Daniel Carlsen — 30. december 2011 @ 17:19

  35. “Det var dog det mest vulgære … Jeg forstår virkelig ikke, at man kan forsvare et fremmed lands interesser og kultur så ihærdigt, at man selv giver køb på det danske, samtidig med, at man kalder andre for landsforrædere. Det er ubegribeligt.”

    At jeg kalder Balder og andre for lands- og kulturforrædere (jeg kunne også kalde dem værnemagere) har intet med deres holdning til Israel eller noget andet land at gøre. Lad være med at fordreje tingene. Det har med deres forræderi mod den danske kulturhistorie at gøre. Men den debat har vi to jo netop haft herinde før, så jeg havde faktisk forventet mere af dig.

    Men ok…

    Kommentar by Michael Jensen — 30. december 2011 @ 19:32

  36. #26 – Der er uden tvivl noget om, at Øresundsflugten af danske jøder til Sverige, havde et element af ‘forretning’, for nogle fiskere.

    Men samtidigt, må man tænke på, at ‘forretningsrisikoen’ kunne
    være en tur i Mindelunden ved morgengry, bundet til en pæl.

    Mht. solidaritet blandt de danske jøder i nødens stund, så jeg en dokumentar for en del år siden – vis nok på DR2 – om en flugt, hvor nogle jøder, advaret af danskere, var havnet på et teglværk, midlertidigt, før turen over Øresund.

    De gemte sig – af alle steder i ovenene. Da der skulle betales for turen, var der nogle der ikke havde penge til turen.

    De tilsyneladende mere velhavende jøder, ville ikke betale for
    de mindre velhavende. Det fik de danske ‘organisatorere’ til at
    tømme lommer og foer, på på samtlige.

    Tage hvad der var aftalt pr. næse, og levere resten tilbage.
    Og derefter kom alle af sted.

    Et eksempel på ‘tilskyndet’ kulturel sammenhængskraft i nødens stund.

    Kommentar by Thorbjørn — 30. december 2011 @ 20:38

  37. –> Michael Jensen

    Dine kommentarer behøver egentlig ingen kommentar, da de ikke indeholder argumenter ud over personangreb. Det ville også være svært, da det jeg siger er ret godt dokumenteret. Man behøver blot at følge lidt med i israelske aviser og omegn. Men venstreorienterede jødiske journalister er i din opfattelse vel lige så lidt ‘ægte Jøder’ som de ultraortodokse Haredim, eller Naturei Karta-Jøder, Finkelsteinerne og Atzmonerne og andre der ikke følger onkel Bibis Likudpartilinje.

    Er du klar over at selv temmelig fanatiske zionistiske Jøder ser mere og mere med foragt på de jødeleflende Goyim-politikere i USA? Her den millitante Deborah Lipstadt

    Pas nu på du ikke gør dig selv helt til grin med dine evige automatforsvar for selv de mest mærkværdige af jødedommens mange mærkværdige frembringelser. Hvad er der galt med dig? Hele din stil virker jo simpelthen så jubelhalleluja-agtig at nogle de lidt bedre begavede Israel-forsvarere må sidde i stilhed og krumme tæer over det.

    Kommentar by Balder — 30. december 2011 @ 21:10

  38. “Men venstreorienterede jødiske journalister er i din opfattelse vel lige så lidt ‘ægte Jøder’ som de ultraortodokse Haredim, eller Naturei Karta-Jøder” (og mere idioti fra fjolset der ofte spiller tøsefornærmet…)

    Jeg har aldrig nogensinde talt om “ægte jøder”. Drop dine forventninger om hvad andre gør og ikke gør og siger og ikke siger, og forhold til dig til virkeligheden.

    “Dine kommentarer behøver egentlig ingen kommentar, da de ikke indeholder argumenter ud over personangreb.”

    Uha, personangreb. Lille pus dog. Jeg husker en episode du havde med William Jansen, hvor du også gik i offerposition som en anden hormonplaget muslimsk teenagedreng.

    Lad være med at give hvis du ikke kan modtage. Så simpelt er det. Der var ingen der tvang dig til at gå i gang. Men nu du gik i gang, så skal jeg nok give igen af samme skuffe. Du er ikke i en position til at belære mig om noget som helst der omhandler mit liv og min hverdag.

    Kommentar by Michael Jensen — 30. december 2011 @ 22:20

  39. Michael, jeg har slet ikke talt om, hvorfor du kalder Balder og andre for landsforrædere, men blot konstateret, at du gør det.

    Kommentar by Carlsen — 30. december 2011 @ 22:55

  40. Ok(!) Jamen det behøver du skam ikke konstatere ;) Det står sort på hvidt.

    Kommentar by Michael Jensen — 30. december 2011 @ 23:38

  41. @6 Kim Moller:

    Du brugte netop det ord jeg selv sagde til min familie efter DDR indslaget: Relativisme.

    DDR sagde at den yderliggaaende jode-adfaerd ’spredte sig’, men sagde ikke / glemte bekvemt at sige: ‘indenfor Israel’, – dermed blev et par trodsige joder sat lig (af DDR) med islamister i 75 store europaiske byer…

    Ren relativisme, ren politik….

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 31. december 2011 @ 00:09

  42. >11
    Så fik du lejlighed til at lufte dit jødehad.

    Kommentar by Nielsen — 31. december 2011 @ 13:55

  43. ”En 58-årig kvinde, som var ude at gå tur med sin hund, blev mandag aften klokken 17:45 overfaldet og tilbageholdt af en mand på stisystemet ved Tingryds Allé bag Solrød Svømmehal.
    Her forsøgte manden at kysse kvinden og trække hende ind på et nærtliggende grønt område.

    (…)

    Manden beskrives som: Udlænding, cirka 40 år gammel, omkring 170 centimeter høj, kraftig af bygning, mørkt karseklippet hår, havde en halvlang mørkegrå dunjakke og lyse bukser på. Manden talte flydende dansk.” (Solrød 2011)

    H t t p://lokalavisen.dk/kvinde-overfaldet-af-kyssegal-mand-/20111227/artikler/111229526/1265

    ”Det kommer først til at koste to unge mænd et år og ni måneder bag tremmer, at de i januar i år skiftedes til at holde en 15-årig pige fast, mens den anden voldtog dem.

    Og derpå bliver de sat på et fly ud af landet med indrejseforbud for bestandigt.

    Sådan lød dommen torsdag eftermiddag ved Retten i Hillerød, hvor de to var tiltalt for den 16 januar at have forgrebet sig på en kun 15-årig pige, der var anbragt på en ungdomsinstitution i Jægerspris.” (Jægerspris 2011)

    h t t p://lokalavisen.dk/to-unge-maend-doemt-og-udvist-for-voldtaegt-af-15-aarig-pige-/20111221/artikler/312219981?ref=eblisterseneste

    Kommentar by Liva — 31. december 2011 @ 16:44

  44. Flere danske kvinder udsat for overgreb

    Kl. 13.58: Glumsøvej ud for nr. 44. Her blev en kvindelig rollatorbruger væltet omkuld og frarøvet sin taske. Kvinden har fortalt politiet, at der var tale om 3 unge udlændinge, som var kørende på en knallert.

    Kl. 14.04: ved Tingbjerg kirke. Her blev en kvinde udsat for et tyveriforsøg, da 3 personer, som var kørende på en knallert / scooter med tykke dæk, forsøgte at stjæle hendes taske. Gerningsmændene, der forsvandt ad stierne mod Voldene, blev beskrevet som: A: Mand, af en anden etnisk herkomst. Han bar hat og var iført en sort jakke og jeans
    B: Mand, af en anden etnisk herkomst. Han var iført lyse jeans
    C: Mand, kan ikke beskrives nærmere.

    Kl. 14.13: Grostedet ud for nr. 2. Her blev en ældre kvinde frastjålet sin taske. Gerningsmændene var kørende på sort knallert med skader og krom styr. Gerningsmændene, der efter tyveriet forsvandt i retning mod Ruten, blev beskrevet som alle værende i sorte jakker og jeans.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_291211.htm

    Kommentar by Liva — 31. december 2011 @ 17:21

  45. De danske borgeres sikkerhed må forbedres. Det gøres bl.a. ved at sende de kriminelle udlændinge ud af landet, så hurtigt det er muligt. Desuden bør “flygtninge” hjemsendes, når forholdene i “flygtningenes” hjemland er blevet bedre.

    Kommentar by Jørgen — 1. januar 2012 @ 17:59

  46. Hr. Snusk: Jeg vil da være meget glad for, hvis du kunne fremlægge noget dokumentation eller bare nogle kildehenvisninger til din påstand om, at jøderne måtte betale fiskerne penge for at blive transporteret over til Sverige. Min mors onkel var fisker og sejlede jøder over til Sverige og fik INTET for det. Han måtte da også fortsætte med at tage ud og fiske og røg på en tysk mine i 45 og omkom. “Heldigvis” var det på en kammerats fiskerbåd, så hans enke kunne sælge hans fiskerkutter. Det var også de eneste penge, hun havde til at forsørge sig selv og sine to små børn. Alle de andre fiskere, som vores familie kendte fik heller ingen penge for at sejle jøder til Sverige, og de sejlede mange jøder til Sverige, også af nogle meget farlige og længere ruter end de gængse. Jeg er sikker på, at nogle har tjent penge på at sejle jøder til Sverige, da det var en tid, hvor mange ejede en båd, som de kunne tage ud og fiske i.

    Kommentar by Hans — 12. januar 2012 @ 23:25

RSS feed for comments on this post.