10. januar 2012

17-årige Nadia tilbage i Korsør – chikaneres af unge arabere fordi hun har smidt tørklædet

Havde Nadia ikke haft dansk mor, så havde hun næppe haft modet til at trodse islamiske dogmer. Fra BT – Trues med tæsk for at smide tørklædet.

“17-årige Nadia fra ‘De bortførte børn’ kom hjem til Danmark for omkring et år siden. Men det er ikke lige let, at blive en almindelig dansk pige igen.

specielt arabere, der er imod, at den kun 17-årige har smidt tørklædet volder problemer.

Nadia har flere gange modtaget trusler efter at hun smed tørklædet og begyndte at ligne og opføre sig som en dansk pige igen.

– Jeg har fået trusler om tæsk pga. min piercing, fordi jeg går i byen og fordi jeg har taget tørklædet af, fortæller Nadia. …
Nadia blev bortført af sin far til Libanon som kun 11-årig. Her boede hun hos noget fjern familie, blev gift og fik et barn med manden.”

Opdate. Nadia var gæst i dagens Go’ Morgen Danmark, hvor hun fortalte sin historie, delvist sekunderet af skuespilleren Janus Nabil Bakrawi, der også blev kidnappet som barn.

Fra Nadia: Sådan var mit liv som bortført.

Nadia El-Ali: … hvor en dansk pige bare går i skole, og kommer hjem ik’, hvor dernede – en pige hun er bare hjemmegående, rengøring og mad – ikke andet.

[…]

Nadia El-Ali: … lige da jeg kom, der var de jo glade for mig, men da så jeg havde været der en måned, så var jeg ikke en af dem længere. Det var jeg ikke.

Vært: – Hvad kaldte de dig, for eksempel?

Nadia El-Ali: De kaldte mig mange forskellige ting. Men i hvert fald at jeg var ikke en pige af dem – jeg var en dansker, og det var dårligt for dem, i deres øjne, at jeg var dansker ik’.

Vært: – Blev du slået, blev du låst inde, blev du spyttet på? – altså, var vi derude.

Nadia El-Ali: Ja, det var vi. Det var lidt længere.

(Se evt. M. Mishra, 10. januar 2012: Indvandringen fra islamiske lande er et større problem end…)

Flere detaljer i et indslag på TV2 NyhederneBortført måtte vente i seks år.

Oploadet Kl. 06:23 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/33308/trackback

26 Comments »

  1. Få noteret de muslimske mænd ned på et papir, og få dem smidt ud af landet! Det her kan ikke blive ved. Det er muslimske mænd vi skal mandsopdække, og få smidt ud. De er hovedkernen i alle problemerne, da de bærer islams faner med fanatisk vold!

    Kommentar by tim — 10. januar 2012 @ 07:07

  2. Helt enig med Tim.

    Kommentar by Henrik — 10. januar 2012 @ 07:21

  3. Hvorfor laver man ikke en service til muslimske kvinder, der kan rapportere muslimske mænd? Der er nemt at lave, og vupti så er magtbalancen vendt. Det hele handler om magt, og muslimske mænd har suget alt hvad de kan til sig af magt. Nu skal vi bare tage den fra dem, og få ryddet op.
    Hov ja hvor blev danske kvinder af?…nå ja de er jo bare nogle vatarme, som sædvanligt!

    Kommentar by tim — 10. januar 2012 @ 08:08

  4. Endnu et af de mangfoldige eksempler på hvorfor fornuftige piger og kvinder skal holde sig langt væk fra ABEraber drengene!

    Kommentar by li — 10. januar 2012 @ 08:12

  5. Er der efterhånden steder tilbage i Mohammedanmark hvor man kan undgå at blive chikaneret af muslimer. Det virker som om, at selv i den mindste jyske flække kan man blive kulturberiget af kulten i-slam.

    Kommentar by Fritz — 10. januar 2012 @ 08:23

  6. Det er IKKE alle muslimske mænd, så lad være med at generalisere ;)Det har intet med islam at gøre, at pigen blev bortført og fået tæsk osv. Medierne har det jo med at pynte på sandheden. Vi har Demokrati og ytringsfrihed det gælder også muslimerne ligeså vel det gælder jer.

    Kommentar by Sara — 10. januar 2012 @ 08:56

  7. Som muslim er det ikke tilladt at man bare sådan fjerner et barn fra moderen, så det har intet med islam at gøre.. Det handler mere nu mere om faderen og hans familie der ikke har været helt normale oppe i hovedet.

    Kommentar by Sara — 10. januar 2012 @ 09:01

  8. Gør ligesom kvinderne i den danske film bussen.
    Luk for kødgryderne og sammel benene!

    Kommentar by Peter — 10. januar 2012 @ 09:37

  9. Mrutyuanjai Mishra fra JP er også på pletten
    Indvandringen fra islamiske lande er et større problem end hidtil antaget
    http://blogs.jp.dk/braendpunkt/2012/01/10/indvandringen-fra-islamiske-lande-er-et-st%C3%B8rre-problem-end-hidtil-antaget/comment-page-1/#comment-23587

    Nu er der altså bygget et fundament til en national diskussion, som skal henlede til konsekvens for Islam her i DK

    Kommentar by tim — 10. januar 2012 @ 11:34

  10. 3.tim

    Det er en rigtig god ide, Tim !

    De fyre karle skal stoppes, når de nu ikke kan finde ud af at opføre sig civiliseret!

    Vi vil jo heller ikke affinde os med andre, der optræder groft voldelige m.m. den ene gang efter den anden uden der på et tidspunkt sættes en stopper for dem.

    For min skyld kanman gerne samle dem sammen og hælde dem ud af landet for tid og evighed – for fra dem er der intet positivt at vente i nogen retning !

    De betyder kun yderligere udgifter og mere ballade!

    Kommentar by Vivi Andersen — 10. januar 2012 @ 11:36

  11. Bare rolig alle sammen. Når Rødstrømperne høre om dette, så bliver der grebet ind med det samme! Nå nej, glem det tøser, i må sejle jeres egen sø, da religion jo er MEGET vigtigere end kvinder/pigers rettigheder. Rødstrømperne og venstrefløjen, er og bliver egoister!

    Kommentar by Jesper — 10. januar 2012 @ 12:08

  12. Her er Nadia i TV2
    Nadia: Sådan var mit liv som bortført
    http://go.tv2.dk/articledag/id-47338910:nadia-s%C3%A5dan-var-mit-liv-som-bortf%C3%B8rt.html

    “Det var dårligt at hun var en dansker. Det kunne de ikke lide, og hun var ikke en af dem”.
    Muslimer er bare det mest racistiske folk på jorden.
    De udnytter vores godhed ned til den sidste milimeter.

    Kommentar by tim — 10. januar 2012 @ 12:24

  13. Sådan er muslimer.

    Kommentar by Nielsen — 10. januar 2012 @ 13:05

  14. Nadias situation og oplevelser må da være oplagt at bringe på den KONTROVERSIELLE propaganda TV-kanal DDR !!!!!!!!

    Nåååh nej. Det sker nok slet ikke.

    Kommentar by ramses-2 — 10. januar 2012 @ 13:19

  15. Politianmeldelser for trusler til hver eneste af disse arabere.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 10. januar 2012 @ 13:44

  16. Det er ikke kun nogle tilvandrede mænd og efterkommere, der er problemet..

    “9 ud af 10 virksomheder accepterer, at kvinderne går med slør eller tørklæde. 8 ud af 10 virksomheder har principielt ikke noget imod, at medarbejdere beder i arbejdstiden.” (2008)

    h t t p://epn.dk/erhverv_samfund/arbejdsmarked/article1253074.ece

    “Islamisk lov i Iran siger, at kvinder skal bære det muslimske hovedtørklæde hijab. Gør de ikke det, bør de henrettes, mener repræsentant for Irans åndelige overhoved.” (2007)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/272684:Udland–Imam–Kvinder-uden-toerklaede-skal-doe

    “Kun en uge efter sin udnævnelse til kirke- og integrationsminister er Birthe Rønn Hornbech (V) på kollisionskurs med Dansk Folkepartis formand, Pia Kjærsgaard.

    Birthe Rønn Hornbech forsvarer, at muslimske kvinder bærer tørklæde, og hun kunne selv finde på at bære tørklæde i trods, erklærer den nye minister.

    »Jeg har talt med flere universitetsstuderende, for hvem det absolut ikke er undertrykkende, men en beskyttelse af deres identitet. Der er jo også nogle, der tager det på i trods. Der er ingen tvivl for mig om, at jo mere vi taler om tørklæder, jo flere får vi. Og jeg ville også selv blive enormt stædig, hvis man ville tvinge mig til et eller andet. Så ville jeg også demonstrere,« siger Birthe Rønn Hornbech.”
    (2007)

    h t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1186940.ece

    “In the past four months, six Muslim women living in Berlin have been brutally murdered by family members. Their crime? Trying to break free and live Western lifestyles. Within their communities, the killers are revered as heroes for preserving their family dignity.” (2005)

    h t t p://www.spiegel.de/international/0,1518,druck-344374,00.html

    Kommentar by Liva — 10. januar 2012 @ 13:58

  17. “Shwaima, an Italian national, retorted: “The veil is an obligation required by God. Those who do not believe that are not Muslims.
    “You’re an ignoramus, you’re false. You sow hatred, you’re an infidel.”” (2008)

    h t t p://www.timesonline.co.uk/article/0,,2089-2426599,00.html

    “Venstres integrationsordfører, den i Taiwan fødte Heidi Wang, bakker op om integrationsminister Birthe Rønn Horbnbechs modstand mod et tørklædeforbud for de danske dommere. Og hun gør det bl.a. ved at sammenligne Danmarks syn på Kinas undertrykkelse af Tibet med den aktuelle sag.” (2008)

    h t t p://www.180grader.dk/nyheder/K_benhavnsk_Venstre-ordf_rer_sammenligne_t_rkl_deforbud_med_Kinas_undertrykkelse_af_Tibet.php

    “Når dette forårs mest omtalte lovforslag skal til afstemning til efteråret, så får regeringen en stemme imod sig fra egne rækker. Charlotte Dyremose, der netop er blevet valgt ind i den konservative gruppeledelse, agter ikke at stemme for et forbud mod at dommere bærer religiøse symboler. Det skriver Ritzau.” (2008)

    h t t p://www.180grader.dk/nyheder/Dyremose_stemmer_imod_t_rkl_deforbud.php

    “De første lægdommere med tørklæde har allerede været i funktion. I Vestre Landsret i Århus var en af tre domsmænd i denne uge en ung kvinde med tørklæde, og ved Østre Landsret i Nykøbing Falster bar en muslimsk nævning i sidste uge tørklæde. Det skriver Jyllands-Posten.” (2008)

    h t t p://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-11915385.html

    “Den kontroverielle chefredaktør Arne Ullum forlader nu B.T. Ullum kæmpede hårdnakket for indførslen af det muslimske tørklæde i Danmark. Efter en grænseoverskridende artikel (se foto) i sidste uge, fik ledelsen øjensynligt nok.

    Ahmed Akkari beklager Ullums afgang, og beskriver chefredaktørens islamiske engagement på følgende vis: “Ullum kæmpede for tørklædet, med samme iver som når en fuld grønlænder forsvarer sin elefantbajer.”” (2008)

    h t t p://hoejrebladetkomet.wordpress.com/

    Kommentar by Liva — 10. januar 2012 @ 13:58

  18. “Vil du have et job, må du af med tørklædet. Det mener foreningen Kvinder for Frihed. Aldrig i livet, siger COOP, der helt bevidst ansætter kvinder med tørklæde.” (2009)

    h t t p://www.fyens.dk/article/1216636:Indland-Fyn–Kvindeforening–Forbyd-toerklaeder-paa-jobbet

    Helle Ib skriver:

    “Det er pinagtigt, at Dansk Folkepartis utrættelige jagt på islams symboler nu har ført til, at en ung kvinde pludselig står til eksklusion fra Hjemmeværnet, fordi hun ikke vil smide tørklædet i den organisation, der ellers for få dage siden pralede af ‘mønsterbryderen’. Maria Mawla har med ledelsens accept af sin hovedbeklædning gennemført grunduddannelsen i sanitetskorpset og havde blandt andet en drøm om at blive sendt til udlandet på Danmarks vegne.” (2009)

    h t t p://www.bt.dk/politik/toerklaede-krigen-0

    “Både på Christiansborg og i DR’s bestyrelse er der forargelse over, at DR’s ledelse har tilladt konkurrencen. DR’s generaldirektør Kenneth Plummer afkræves en forklaring.

    Miss Tørklæde 2008-konkurrencen kører på DR’s ungdoms-site ”Skum”, som henvender sig til unge mellem 15 og 19. Målet er ifølge DR, at finde den mest tjekkede tørklædepige i Danmark.

    »Find dit mest stilfulde outfit frem og tag et billede fra hoften og op eller i fuld positur,« lyder opfordringen.” (2008)

    h t t p://jp.dk/indland/article1353411.ece?page=2

    “Ikke-praktiserende muslimer i Tyrkiet presses til at gå med hovedtørklæde, deltage i fredagsbønnen og faste under ramadanen, hvis de vil forfremmes eller have job i landets offentlige sektor.” (2008)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/308711:Udland–Undersoegelse–Sekulaere-tyrkere-diskrimineres

    Oplevelser fra optagelser til udsendelsen Tørklædexperimentet på DR2, skrevet af Karen M. Larsen. Et besøg i en butik med bl.a. tørklæder.

    “En anden frustrationskilde var, at den butik, hvor vi skulle udrustes med hvert vores muslimske tørklæde, Islamic Impressions, både havde bøger og tidsskrifter for Hizb-ut-Tahrir stående frit fremme, ja på fremhævede pladser. Var det virkeligt nødvendigt at opsøge en sådan butik? Måske, i og med, at der nok ikke er så mange butikker, der sælger muslimske hovedtørklæder, men jeg synes, at vi skulle have fået lejlighed til at lægge distance til det, som butikken står for, hvad vi desværre ikke fik. Og det havde naturligvis også været interessant at høre, hvad Samilla egentligt synes om at den butik, hun ledte os til, hverver for Hizb-ut-Tahrir.” (2008)

    h t t p://www.religion.dk/artikel/276436:Synspunkt–Muslimsk-krav-om-toerklaede-undertrykker-kvinder?rss

    ”Kvinderne i Tjetjeniens hovedstad, Grosny, skal fremover bære et hovedtørklæde. Det har Tjetjeniens stærke mand, Ramzan Kadyrov, bestemt.

    Problemet er, at det er langt fra alle kvinder i Grozny, der har lyst til at bære en muslimsk hovedbeklædning. Mange går moderne klædt og gebærder sig frem i jeans og høje hæle og ønsker ikke at tildække sig.

    Men Kadyrovs frygtede sikkerhedspoliti har fået bemyndigelse til at skyde kvinder, der ikke overholder den islamiske dress code, med et paintball-gevær.” (Tjetjenien 2011)

    H t t p://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-38020163:ulydige-kvinder-skydes-med-splatterpistol.html?forside

    Kommentar by Liva — 10. januar 2012 @ 14:00

  19. Trusler er ulovligt, så det må være en sag for politi og domstole!
    Gad vide om det sker?

    Kommentar by Robert R — 10. januar 2012 @ 14:27

  20. Håber, at Nadia El-Ali klarer den på trods af det, hun har måttet gå igennem.

    Kommentar by nytår — 11. januar 2012 @ 10:24

  21. […] for acting Danish Denmark: Former abducted child threatened for acting DanishVia BT (Danish, h/t uriasposten):When she was 11, Nadia (now 17) had been abducted by her Palestinian father to Lebanon. Her Danish […]

    Pingback by Denmark: Former abducted child threatened for acting Danish - ScrollPost.com — 11. januar 2012 @ 15:20

  22. […] Via BT (Danish, h/t uriasposten): […]

    Pingback by Denmark: Former abducted child threatened for acting Danish | allah.eu — 11. januar 2012 @ 16:21

  23. […] Via BT (Danish, h/t uriasposten): […]

    Pingback by La “religión del amor” | PATRIA JUDIA — 11. januar 2012 @ 19:40

  24. Jeg har en muslimsk veninde der også blev bortført men altså helt ærleigt det er ikke alle muslimiske mænd der gør sådan noget så i skal altså ikke bedømme alle muslimiske mænd!

    Kommentar by sille — 16. februar 2012 @ 15:37

  25. > Sille

    Hvis man vil undgå følgevirkningerne af et islamiseret samfund, så må man naturligvis tage sin forholdsregler. Det behøver ikke være et flertal der gør det, før man må tage sine forholdsregler.

    For år tilbage kom jeg ofte i Bispehaven, hvor fortorvet ofte var blokeret af store biler og 5+ unge indvandrere. Hvis jeg bliver intimideret hver tiende gang, og slået ned hver tyvende – er det så ikke bare bedst jeg holder mig på den anden side af vejen – eller helt fra kvarteret. Det lød grimt da Glistrup talte om arsenik i drikkevandet, men i det store og hele fik han desværre ret.

    Piist.. Det hedder ikke muslimiske. Enten islamiske, muslimske eller muhammedanske.

    Kommentar by Kim Møller — 16. februar 2012 @ 16:13

  26. fortsæt med at være dig selv og ikke lade andre tvinge dig til noget
    du ikke vil men selv vælge hvilket er en memmeskeret.

    Kommentar by mogens — 12. juni 2015 @ 14:15

RSS feed for comments on this post.