11. januar 2012

Forældre trækker børn ud af ‘rummelig’ folkeskole efter vold: “Han er bange for at gå i skole”

Min gamle folkeskole i Lystrup er en af flere Århus-skoler, der i dag inkluderer elever fra nu lukkede skoler i det mere multikulturelle Brabrand. Mandag var undervisningsminister Christine Antorini på besøg for at se nærmere på ‘kompetenceløft inden for inklusion’, som det så smukt formuleres. TV2 Østjylland var med, og det blev der et indslag ud af – Uro i folkeskolen.

Christine Antorini, Børne- og Undervisningsminister: Det jeg skal høre, det er om undervisning og inklusion i folkeskolen…

Speak: … et projekt, der handler om at der er plads til alle, også de mere krævende elever… Det jeg skal høre om, det er hvordan man arbejder med specialundervisning og inklusion i folkeskolen.

[…]

Ole Bjørn Ilsøe, forældre: Jeg kunne godt tænke mig at stille et par spørgsmål til ministeren, hvis det er muligt.

Speak: Forældrene mener nemlig at den rummelige folkeskole er alt for rummelig. Deres børn går i anden klasse på Lystrup Skole – det samme gør en dreng som de mener skaber problemer for deres børn.

Anja Helmar, forældre: Hun bliver trukket ind på et toilet, og bliver overfaldet og taget kvælertag på. Og siden da der har der været trusler om at hun bliver slået ihjel, om at jeg bliver slået ihjel.

Mette Birk de linde, forældre: – Det er med kvælertag, det er med sparken og med slåen, og det er voldsomt. Så han har jo fået mareridt, har ondt i maven og vil ikke i skole, og han er ked af at gå i skole. Jamen han er bare glædelsesløs. Skolen, det er ikke noget sjovt for ham mere – han er bange for at gå i skole.

Speak: Forældrene mener at drengen ikke høre til i en almindelig klasse, men det mener skolen, så nu tager forældrene konsekvensen af den rummelige folkeskole.

Ole Bjørn Ilsøe: Det er tre elever som er blevet trukket ud af skolen, og nu er vi seks forældre som trækker vores børn ud af skolen, så de simpelthen forlader skolen.

Speak: … skolen erkender at der er problemer i klassen, og derfor er der også bevilliget støttetimer, men det rækker slet ikke mener forældrene.

Mette Birk de linde: Jeg mener der skal specialskoler til.

Ole Bjørn Ilsøe: Der er børn som opfører sig anderledes end flertallet i klassen, og det skal der være plads til…

TV2-reporter, TV2 Østjylland: – Hvorfor trækker I så Jeres børn ud?

Ole Bjørn Ilsøe: Det gør vi fordi vi ikke mener vi kan tage ansvaret for det første, vores børns sikkerhed i den klasse.

TV2-reporter: Jamen, er I ikke en gruppe forældre som har set Jer sure på det her barn?

Mette Birke de Linde: Nej, tværtimod, så ønsker jeg jo netop at han får en behandling – jeg ønsker da han får hjælp.

[…]

Ole Bjørn Ilsøe: ... jeg vidste jo godt at ministeren ikke kan svare på noget konkret, men det var heller ikke det jeg var ude på. Jeg vil bare fortælle, at inklusionstanken ikke fungerer alle steder i praksis.

Mette Birke de Linde: Jeg vil ikke have ham her mere. Det er et overgreb på min dreng, og jeg vil ikke have det.

TV2-vært: Kristian Würtz, du er Børn- og Unge-rådmand. Tre børn har forladt skolen i Lystrup og seks børn er på vej væk, fordi der er få elever, der ikke kan indordne sig. Hvor går din grænse for hvor rummelig en folkeskole skal være?

Opdate. Fra Jyllands-Posten – Flugt fra skoler med problembørn.

“På Lystrup Skole er børn i 2. klasse blevet terroriseret af en dreng, der bl.a. har taget kvælertag på klassekammeraterne, kastet med møbler samt truet børn og forældre på livet. Bedsteforældre har ageret bodyguards for en dreng, som vendte tilbage til skolen efter at have været hjemme i fem uger i frygt for sin voldelige klassekammerat.”

Opdate II.

  • 23/1-12 BT – Dødstrusler tog skoleglæden fra Oliver.
  • Oploadet Kl. 14:17 af Kim Møller — Direkte link48 kommentarer
    Arkiveret under:

    The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/33314/trackback

    48 Comments »

    1. Ja, ja. så længe de ikke skal putte deres egne børn i en multukulturel skole, så er de fløjtende ligeglade. Regeringen skal tvinges til at deres børn skal i sådan en skole, og at de skal bo i en ghetto. Ellers skal vi ikke lytte til dem, og politikerne skal ikke have noget magt på dette område. Hvis de ikke selv har noget skind med i spillet, så skal de ikke have lov til at sige noget!

      Hov det var da et dejligt islamistisk tørklæde den lille pige havde på i skolen…not!
      Hvis du siger nej til danske værdier så tag hjem!

      Kommentar by Tim — 11. januar 2012 @ 14:40

    2. Hvis nu nogen havde gjort det beskrevede på ministeren.

      “Hun bliver trukket ind på et toilet, og bliver overfaldet og taget kvælertag på. Og siden da der har der været trusler om, at hun bliver slået ihjel”

      Ville man så også sige, at hun skulle være mere inkluderende?

      Kommentar by Ole — 11. januar 2012 @ 15:35

    3. Det eneste man kan være helt sikker på med denne beretning fra Lystrup er, at hvis det havde været etniske danske børn, der skabte frygt og angst hos muslimske poder i en folkeskoleklasse med kvælertag på toiletterne, andre overgreb og trusler på livet, ja, så ville hele segmentet af folkeskolelærere, skoleledere, rådmænd, byrådspolitikere og landspolitikere kamme fuldstændig over med offentlige beskyldninger om etniske danske racistiske børn og forældre, og samtlige medier ville have kastet sig over episoden som vilde hyæner på den afrikanske slette.

      ”Kom her, alle muslimske børn, kom og bliv inkluderet hos os etniske danskere i folkeskolen. I skal naturligvis ikke assimilere jer med os etniske danskere, som med vores historisk-kulturelle arv gennem århundreder har tilpasset os hinanden gennem et sæt fælles leveregler i det offentlige rum. I er jo troende muslimer – og derfor skal I altid bare respekteres. Uanset jeres adfærd og patriarkalske familietraditioner. Og uanset om I tæver eller truer vores børn eller forældre på livet i hverdagen”.

      Sådan er holdningen i dag på landets folkeskoler over for u-integrerbare muslimske børn, takket være den uhyggelige lammende politiske korrekthed med al sin efterfølgende fejhed, usselhed, opportunisme, ansvarsløshed og ansvarsforflygtigelse fra de ansvarlige skoleledere og politikeres side, som helt selvbestaltet har erstattet kravet om ”integration” med begrebet ”inklusion” i multikulturalismens hellige navn. Imidlertid sker det tragisk nok på bekostning af den etniske majoritetsbefolknings daglige sikkerhed og tryghed, og derfor er landets folkeskoler ved at udvikle sig til et ”helvedeshul” for vores børn og børnebørn.

      Men hvad pokker skal nationens fire millioner vælgere gøre, når vores statsstøttede mainstream-medier bestående af både aviser, tv og radio samt de ansvarlige politikere og politimyndigheder, konstant vælger at lukke øjnene for den ondskab, racisme og diskrimination, som børn af muslimske familier udviser over for den samme etniske majoritetsbefolkning, der både socialt og økonomisk har taget godt imod dem som indvandrere og flygtninge gennem de sidste 30 år?

      Danmark er i fuldstændig opløsning som et homogent folkefærd.

      Kommentar by Ole Brockdorff — 11. januar 2012 @ 15:38

    4. God artikel og gode indlæg!
      Det er tydeligt at man ikke har taget ved lære siden jeg gik i folkeskole, tværtimod!

      Der skal være plads til alle, så længe de ikke er højreorienteret!
      http://danskernesparti.dk/archives/2350

      Kommentar by Viking — 11. januar 2012 @ 16:05

    5. Den uforstand, danske politikere lægger for dagen, skal og må resultere i en blodig borgerkrig.
      Lad os få den så hurtigt som muligt.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 11. januar 2012 @ 16:06

    6. Det er Islam og muslimer der skal være i defensiven, vi skal ALTID være i offensiven!
      Det var noget plidder, pladder Antorini kom med. Hun tænker top-down i stedet for bottom up. Det virker aldrig

      Kommentar by Tim — 11. januar 2012 @ 16:21

    7. Heldigvis vågner den almindelige dansker efterhånden op og mærker det på egen krop. Hvis man fortæller om disse episoder til andre får man bare at vide, man er nazist.
      Tag bare sagerne med børnenes madpakker, hvor de bliver moppet eller værre. Forældrene kom kyllingepølse på, men dette kunne perkerne ikke kende forskel på.
      I min tid kunne der da også konkureres i hvem, der var stærkest elever imellem. Prøve kræfter af med et slagsmål. Men dette pga. troen islam imod alle de andre børn. (For går da ud fra at det er et muslimsk barn, der er problemer med.
      Har selv oplevet overfald på mine børn af muslimer.

      Kommentar by Peter — 11. januar 2012 @ 16:23

    8. Mon forældrene kan gå og være i fred? Og hvad nu med børnene. De vil da blive endnu mere udsatte nu.
      Men flot at forældre og tv2 tager det op.

      Kommentar by Peter — 11. januar 2012 @ 16:31

    9. For god ordens skyld: Der fremgik ikke af indslaget, hvorvidt den pågældende dreng var indvandrer eller dansker.

      Kommentar by Kim Møller — 11. januar 2012 @ 17:16

    10. “Rummelighed”, som ordet bliver brugt i dag er lig med det modsatte af rummelighed. Det medfører derimod, at afvigerne får lov at dominere, mens de normale må lide. Og at der ikke længere er plads til de normale kan ikke siges at være særlig rummeligt.

      Kommentar by Vest — 11. januar 2012 @ 17:21

    11. Så “rummeligheden” medfører nu, at dem, der mobber får den gratis folkeskole for sig selv, og dem, der ikke mobber må håbe, at deres forældre har råd og mulighed for at sende dem på privatskole. Det er næsten som en slags skat på at have velopdragne børn.

      Rummelighed er ikke altid en god ting. Der er grænser for hvad man kan og bør rumme.

      Kommentar by Scarlet P — 11. januar 2012 @ 17:30

    12. Det af politikerne opfundne begreb ”inklusion” i folkeskolen er målrettet direkte imod de muslimske skolebørn, så når Kim Møller bringer sin aktuelle beretning om ”rummelighed” fra sin gamle folkeskole i Lystrup, kan man kun komme frem til den konklusion, at den omtalte voldelige dreng må være en muslimsk skoleelev, og derfor har jeg skrevet min tidligere kommentar som tilfældet er, også fordi jeg personligt kender til adskillige lignende eksempler fra de københavnske folkeskoler.

      Men nu understreger Kim Møller i en kommentar, at det konkrete indslag ikke fortæller noget om, hvorvidt den truende dreng er muslimsk eller dansk skoleelev, og det skaber jo en del ”forvirring” omkring formålet med blogindlægget. I langt de fleste tilfælde bliver etniske, aggressive, voldelige danske børn nemlig omgående fjernet fra skolen og sendt på institution, hvis de begynder at true og tæve andre skolebørn, alt imens voldelige muslimske drenge gennemgående får lov til at blive i klasserne.

      Hvad er så formålet med at bringe historien fra Lystrup, Kim Møller?

      Kommentar by Ole Brockdorff — 11. januar 2012 @ 17:54

    13. En lille ontopic nyhed, som desværre nok ikke kommer som nogen overraskelse for Uriaspostens faste læsere er at vi også ser det samme mønster i gymnasiale uddannelser (STX, HTX, HHX etc.) og på tekniske skoler m.m.

      Jeg har selv børn i den alder, hvor de skal til at vælge, hvor de skal læse videre efter folkeskolen. Og uddannelser med mange muslimske indvandrere fravælges spontant af de unge med oprindelig dansk baggrund. Det gælder både mine børn og deres oprindeligt danske kammerater og uden at jeg eller andre har givet rådgivning i den retning. Unge danskere vælger på eget initiativ gerne en væsentlig længere vej for at undgå muslimer.

      Vi er ved at udvikle en situation, hvor vi får “danske” uddannelser og “muslimske” uddannelser. EFTER FOLKESKOLEN!

      Og der er vel at mærke tale om et fravalg af muslimer og ikke af indvandrere generelt.

      Multikult -katastrofen udvikler sig derved. Men det er slemt nok allerede!

      Kommentar by Sigwar — 11. januar 2012 @ 17:55

    14. Øv, man får selv helt ondt i maven som forælder til to børn der om nogle år skal til at gå i folkeskolen når man læser den slags. Jeg håber vi har muligheden for at sende dem i privatskole til den tid.

      Kommentar by Kenny Starfighter — 11. januar 2012 @ 18:09

    15. Klassisk socialdemokratisme..Volden kan rummes, men det vigtigste
      er, at der kan bruges millioner.
      At små børn får ødelagt meget er partiet ligeglad med.

      Kommentar by Pk — 11. januar 2012 @ 18:23

    16. -> Ole

      Da man lukkede problemskolerne, og valgte at busse eleverne til oplandets andre skoler, så flyttede problemerne med. Dvs. blandt andet den opdragelse de muslimske elever havde med hjemmefra. Folkeskoler har alle dage haft elever der falder uden for normen, nogle med diagnose, nogle udfarende, andre bare dårligt opdraget.

      Det er med integration, som det er med ‘inklusion’. Man kan integrere og inkludere, men ikke for mange uden normen flyttes i retning af laveste fællesnævner. (om etnisk segregation på naboskolen i Elsted:
      http://www.uriasposten.net/archives/24811 ).

      På den måde er det fuldstændigt ligegyldigt om eleven (TV2-værten taler om flere elever) er indvandrer, muslim eller ikke – jo flere børn med problemer, jo dårligere indlæringsklima – det siger sig selv.

      Hold op med læse alt muligt ind i posten. Hvis jeg kendte etniciteten på ‘drengen’, så havde jeg skrevet det. TV2 Østjylland mener ikke den detalje er væsentlig, men det betyder ikke nødvendigvis drengen er Brabrand-muslim.

      At danske forældre trækker sine børn ud af folkeskoler er en klar tendens. Multikulturalisering er ganske givet en del af forklaringen, men der er helt sikkert flere gode grunde.

      Kommentar by Kim Møller — 11. januar 2012 @ 18:28

    17. Det danske folk har været nok igennem.
      Tiden er inde til modstand.
      Muslimerne har længe været væbnede, nu er det danskernes tur!

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 11. januar 2012 @ 18:28

    18. Kim Møller, jeg tager dine ord til positiv efterretning, og skal naturligvis blot undskylde substansen i min første kommentar over for de muslimske drenge, som går i folkeskolen i Lystrup, hvis det viser sig ikke at være nogen af dem, som truer etniske danske elever, så de frygter at gå i skole.

      Men jeg fandt anledning til at komme med nogle generelle kritiske ord til dit aktuelle indlæg, fordi jeg længe har været meget vred over, at en god veninde og enlig mor med en søn i folkeskolen i København, ikke har kunnet få hjælp fra skolelederne til at stoppe nogle muslimske drenge i hans klasse, der konstant mobber og terroriserer ham fra morgen til aften.

      Nu skal han i stedet gå i privatskole.

      Kommentar by Ole Brockdorff — 11. januar 2012 @ 18:43

    19. > Ole

      For tre år siden tale jeg med en mor, der havde datter på Lystrup skole, som ville tager hende ud. Problemet var dengang gentagen chikane fra muslimsk dreng. Seksuelt betinget mobning kunnet man kalde det.

      I den aktuelle historie er dilemmaet klassisk. Mediet forholder sig ikke til overordnede problemstillinger, men opløsningstendenser i folkeskolen er nok så interessante i sig selv.

      Jeg nævner de indbussede elever, fordi de måske er en del af grunden til den konkrete skoleflugt. Sandheden er derude…

      Kommentar by Kim Møller — 11. januar 2012 @ 19:39

    20. Jeg har selv været i nøjagtig samme situation som de forældre der medvirker i indslaget og har måtte flytte mit, iøvrigt ganske velfungerende barn, fra den lokale folkeskole, pga. 2 elever der i rummelighedens navn partout skulle gå i klassen (og stadigvæk, her næsten et år efter går i klassen og fortsætter samme stil overfor andre børn nu).
      Mareridt, gråd, ondt i maven og mange andre symptomer har fyldt godt op i mit barns hverdag på den lokale folkeskole. Utallige forsøg på at råbe, lærere, skoleledelse og til sidst skolebestyrelse op havde ingen som helst effekt overhovedet.

      Fint nok med rummelighed, hvis man kan få det til at fungere, men i den såkaldte rummelige skole er der tilsyneladende ikke plads til velfungerende børn.

      Jeg er heldig og har mulighed for at bekoste en privatskole, da der ikke rigtig er andre alternativer i lokalområdet. Jeg har ondt af de børn og forældre som ikke har samme muligheder, men er nødt til at lade deres børn, i rummelighedens navn, fortsætte i et sådant mareridt som det var for os.

      Kommentar by J. Nielsen — 11. januar 2012 @ 19:48

    21. @20 “Jeg er heldig og har mulighed for at bekoste en privatskole, da der ikke rigtig er andre alternativer i lokalområdet.

      Jeg ville heller aldrig sende mine børn på andet end en privatskole, men du har ret i, at mange desværre ikke har råd.
      Jeg spår, at fremtiden bliver, at der bliver lavet flere privatskoler med tilknyttede fonde, som giver tilskud til forældre med knap så mange penge. Mit gæt er, at mange af disse skoler vil blive kristne skoler, uden dog at være særligt religiøse. Man kunne kalde dem kulturkristne skoler. Jeg vil ikke udelukke, at jeg selv om nogle år kunne finde på at oprette en sådan skolefond. Det er en af de uheldige effekter af multikultur: Folk vil i fremtiden begynde at samle sig i småsamfund, hvor de har en fælles kulturel base. Og de vil isolere sig mere og mere fra resten af befolkningen. Men ok, jeg vil hellere være del af et lille, trygt og kulturelt sundt lokalsamfund, end jeg vil være del af et stort, rodet og problemramt nationalsamfund. Og jeg tror, at det går den vej.

      Kommentar by Vest — 11. januar 2012 @ 20:07

    22. Det er udelukkende de røde svin skyld. Nu har de i flere årtier uddannet forældre og opdraget børnene til at være tolerante og fredelige hvorefter de implementerer en kultur der opdrages stik modsat. Resultatet er selvfølgelig at danske drengebørn ikke har lært at forsvare sig selv eller andre.

      Danske drengebørn er i dag så feminiseret at de sidder ned og pisser for ikke at blive skældt ud for at pisse ved siden af.

      Danske drengebørn er i dag så feminiseret at hver gang de bliver irettesat eller får en på tuden skal de i behandling i flere år.

      Vi er en nation af tøsedrenge!

      Vi fortjener at tabe vores land vi har intet gjort for at beholde det.

      Kommentar by Santor — 11. januar 2012 @ 20:30

    23. Mette Birke de Linde… Gad vide om hun er i tæt familie med de Linde familien, der står bag Bazar Vest og den i Odense ;-)

      Kommentar by Mcf — 11. januar 2012 @ 21:46

    24. Er folkeskolen bare ikke et Danmark i miniformat?
      Hvis du pisser på fællesskabet er det ikke dig, men fællesskabet der er noget galt med. Lederene af fælleskabet vil i rummelighedens “ædle” tegn, gøre alt for ikke at støde den der er anderledes og ikke kan, vil, er i stand til, eller direkte er opdraget til ikke at være en del af fællesskabet.

      Jeg kunne ønske mig et Danmark som privatskolerne istedet.
      Hvis du pisser på fællesskabet vil vi gerne hjælpe dig. Vil du ikke modtage hjælp og forbedre dig så vi alle kan have det godt så er det UD! Så må du finde andre græsgange eller få hjælp et andet sted.

      Sidegevinsten ved at have børn på privatskole er at bliver en “patriot” i miniformat overfor den skole som man betaler til hver måned, som lytter til ens ønsker og som sætter pris på det arbejde man selv yder for den og har lyst til at yde.
      Den patriotiske følelse burde man også have for ens eget land, istedet for at sidde og planlægge hvordan man kan komme væk, når den til enhver tid siddende regering har overhørt alle advarselstegn om at rummelighed ikke fungerer når dem der skal være rummelige ikke har noget af skulle have sagt og aldrig bliver hørt, men tværtimod bliver gjort til en persona non grata fordi man påpeger at systemet ikke er fuldkomment.

      Kommentar by J. Nielsen — 11. januar 2012 @ 22:05

    25. ‘(…) kompetenceløft inden for inklusion’

      De professionelles sprog bliver grimmere og grimmere.

      – – –

      Kommentar by Morten - - - — 11. januar 2012 @ 22:12

    26. Tak til forældrene for at stå frem.

      Mønstret med vold og dødstrusler mod børn og forældre lyder sikkert velkendt for mange.

      Når jeg hører om venners eller kollegers ubehagelige oplevelser, er det overvejende med muslimske drenge.

      Min kammerat kunne fortælle om dødstrusler mod hans søn i 1. klasse.

      Min kollega, der endnu ikke havde fulgt partilinjen og skiftet til privatskole, måtte frustreret lægge datter til et integrationseksperiment i Mårslet. Han og andre forældre kunne slet ikke genkende virkeligheden i TV2 Østjyllands succeshistorie dengang http://www.tv2oj.dk/artikel/15891:Aktuelt—regionalt–Maarslet-Skole-tager-gerne-imod-to-sprogede. Hans oplevelse af historien var med råbende, vilde drenge og mobning af seksuel karakter. Hans datter, i en af de mindste klasser, blev kaldt luder og fik en dag trukket bukserne af.

      En anden kollega, med en søn på Strandskolen, kunne berette om stenkast i hovedet og dødstrusler mod søn og forældre. Efterfølgende har sønnen haft mareridt og er bange for at gå i skole.

      Jeg har selv børn på Elsted Skole, også her har jeg været vidne til vilde, larmende busdrenge og slagsmål mellem busdrenge, med trusler og “din mor er en luder” tilsvininger.

      “Hvor går din grænse for hvor rummelig en folkeskole skal være?”

      Svaret kender vi jo, den går ved socialdemokraternes egne børn.

      Kommentar by Lyr — 11. januar 2012 @ 23:17

    27. @16 Lyr: ““Hvor går din grænse for hvor rummelig en folkeskole skal være?”
      Svaret kender vi jo, den går ved socialdemokraternes egne børn.

      Præcis. God pointe. Politikerne, som gennemfører disse “multikulturelle”, “inkluderende” og “rummelige” tiltag ville aldrig DRØMME om at lade dem ramme sig selv.
      Det svarer til at invitere en flok rockere til julefrokosten og så selv blive væk.

      Kommentar by Vest — 11. januar 2012 @ 23:26

    28. Socialdemokraterne vil gøre det mere besværligt at få børn i privatskole!
      Jeg er overbevist om at efterhånden som flere og flere utilpassede araberdrenge bliver sendt i skole i pæne forstadsskoler, vil vi se en flugt fra disse folkeskoler, over i privatskolerne! Hvis det så bliver gjort meget dyrere tror jeg der vil komme et oprør fra middelklassen!

      Kommentar by Robert R — 12. januar 2012 @ 00:01

    29. De elever, der skifter skole af de ovennævnte årsager er jo faktisk på mange måder at sammenligne med (andre) flygtninge.

      Siger man også til flygtninge, der kommer til Danmark pga. dødstrusler, at de skal være mere inkluderende; siger man, at de har set sig sure på deres forfølgere?

      Til sommer skal vores ældste begynde i folkeskolen. Den er heldigvis god. En privatskole ligger langt væk.

      Kommentar by Ole — 12. januar 2012 @ 00:23

    30. Det bliver ikke bedre før danskerne indser at regeringen favoriserer indvandrere på bekostning af danskere, det være sig i trafikken arbejdsmarkedet og nu i skolerne. Selv Helle Thorning har sine børn i privatskole – se hvor det bærer hen…Tænk på dette ved næste valg og stem på et parti som ikke har de Radikale og SF`s overbevisning. Det kan godt være det koster på pengepungen, men det er sikkert meget mere værd og vil være billigst i længden !
      PS. Det skal blive spændende at se hvor mange danskere der vil flytte til Gellerup når det bliver renoveret. Efter Vammens ide`, så skulle det jo blive meget attraktivt at bo der…

      Kommentar by Erik A. — 12. januar 2012 @ 00:25

    31. Hvem har forresten opfundet ordet ” inklusion ” ? Det er jo bare et andet ord for ” integration “. Der er jo tydeligvis mange der ikke vil integreres.

      Kommentar by Erik A. — 12. januar 2012 @ 00:30

    32. -> 31.
      Venstrefløjserne har hele tiden brug for nye positive ord. Inklusion bliver nu brugt som et stærkere ord for integration, og det modsatte af eksklusion. Men det betyder såmænd bare ‘medregnet’, undtagen i metalindustrien, hvor det længe har betegnet ‘et uønsket fremmedelement i en ellers homogen masse’ :-)

      Kommentar by Fidibus — 12. januar 2012 @ 01:27

    33. Ole Brockdorf skrev:

      “Det eneste man kan være helt sikker på med denne beretning fra Lystrup er, at hvis det havde været etniske danske børn, der skabte frygt og angst hos muslimske poder i en folkeskoleklasse med kvælertag på toiletterne, andre overgreb og trusler på livet, ja, så ville hele segmentet af folkeskolelærere, skoleledere, rådmænd, byrådspolitikere og landspolitikere kamme fuldstændig over med offentlige beskyldninger om etniske danske racistiske børn og forældre, og samtlige medier ville have kastet sig over episoden som vilde hyæner på den afrikanske slette.”

      Derefter blev OB korrekset af Kim Møller, fordi “det fuldstændigt ligegyldigt om eleven (TV2-værten taler om flere elever) er indvandrer, muslim eller ikke – jo flere børn med problemer, jo dårligere indlæringsklima”.

      KM har i princippet ret. Det har OB så sandelig også! Hvilket Møller uden tvivl også mener.

      Mere overordnet, så vil politikerne have ro på bagsmækken mens de gnaver deres ben. At flytte rundt på og opblande befolkningsgrupper er i den forbindelse et velkendt våben i magthavernes arsenal. Skulle tendensen med at danske forældre flytter deres børn væk fra folkeskolen (væk fra muslimer, lav-IK børn etc.) og til private skoler, så vil politikerne uden tvivl gøre privatskolerne så dyre, at kun politikerne selv har råd til dem.

      Alt sammen mens “eksperterne” naturligvis dydigt vil prædike, at det er det bedste for børnene…

      Kommentar by Dog of God — 12. januar 2012 @ 06:21

    34. Hov, udviklingen går sgu hurtigere end selv jeg kunne drømme om – http://www.information.dk/290198 .

      Kommentar by Dog of God — 12. januar 2012 @ 06:26

    35. #31

      Inklusion betyder at vi skal acceptere og medregne indvandrerne UDEN at stille krav til dem. Integration betyder jo at de falder ind i massen i forbindelse med en proces, som kan være mere eller mindre gennemgribende. I den forstand kan man godt se inklusion som et andet ord for integration, men det indeholder den fordring til os oprindelige danskere, at vi skal acceptere indvandrerne betingelsesløst.

      Pind talte istedet om assimilering, som er at vi stiller krav til indvandrerne om, at de helt og holdent skal blive som os.

      Der er altså et spektrum i integrationsdebatten. Inklusion = nul krav til indvandrere. Assimilation = maksimale krav til indvandrere.

      Det omvendte er dog rigtignok eksklusion. At man slet ikke vil have noget med I. at gøre.

      Kommentar by Sigwar — 12. januar 2012 @ 08:34

    36. Der skal lukkes og spares en hel del skoler væk. I stedet for kommer der op til de 28 børn i klasserne på de skoler, der får lov til at overleve.
      Hvorfor ikke opkøbe og få disse lukkede skoler til at fungere som sport, privat, efterskole, eller som de gode gamle kost skoler.
      (kommer godt nok til og tænke på skolerne fra film med uniform og akademi). Kristne, nonne skoler. Militær skoler.
      Kan være at der skal inddeles i drenge og piger klasser/skoler for muslimer.

      Kommentar by Peter — 12. januar 2012 @ 15:06

    37. Ja, det kan også være et dansk barn med for meget damp, der styrer klassen.
      For sidder og tænker på, at hvis det var et muslimsk barn, ville de ikke turde og tage emnet op!

      Kommentar by Peter — 12. januar 2012 @ 15:09

    38. Fortsætter politikerne med deres hensigter vil resultatet blive at danskerne SELV ordner paragrafferne !

      Hvem fan…vil affinde sig med, at ens egne børn mobbes, trædes på og svines til af de muslimske indvandrere og det fordi sosserne bl.a. vil have inklusion af disse indvandrere ?

      Efterhånden har vi 3-4 årtiers erfaringer med netop denne type indvandring fra de arabisk-islamiske lande.

      Og den erfaring skal vi bruge – ikke glemme alt om !

      Desuden skal vi gøre det helt tydeligt for politikerne og skolelederne at vi IKKE vil affinde os med, at vores børn skal anvendes som forsøgs objekter i deres politiske spil !

      Kommentar by Vivi Andersen — 12. januar 2012 @ 15:28

    39. Jeg vil helt tilslutte mig Vivi Andersen`s synspunkter. Bare sig til…

      Kommentar by Erik A. — 12. januar 2012 @ 17:10

    40. Christine Antorini med aktiv fortid paa yderste venstrefloej er totalt i lommen paa den multikulturelle mafia og arbejder indaedt paa at faa
      almindelige danskere ned med nakken.
      For hende og resten af slaenget skal vi helt klart trynes og hurtigst muligt udskiftes med indvandrere for vore egne penge.

      Kommentar by Jens L.Lorentzen — 12. januar 2012 @ 17:55

    41. Vest 20:07
      Jeg tænker noget i samme retning!

      Kommentar by Viking — 12. januar 2012 @ 20:22

    42. #36. Peter
      På Sorø Akademi var i gamle dage en klasse, hvor eleverne blev oplært i eksercits og våbenbrug.
      Det var måske en god ide at genindføre det i private skoler.
      Der bliver helt sikkert brug for det.

      falkeøje

      Kommentar by falkeøje — 12. januar 2012 @ 21:07

    43. Jeg er lokal og ved positivt, at drengen – i lighed med sine to brødre – er busset fra aarhus v.

      Kommentar by Dys — 12. januar 2012 @ 21:39

    44. Her er en lidt forsinket og generel kommentar til og om emnet for der var lige lidt gravearbejde der skulle på plads inden det kunne kommme på skrift.
      Her er hvad Karina Lorenzen Dehnhardt retsordfører for SF sagde til allersidst(hvilket jo var yderst heldigt, så der ikke kunne blive boret deri) i P1 Debat 23/9 2009, hvor hun så vidt jeg husker dis-kuterede kriminalitet, måske også uddannelse blandt unge med anden etnisk baggrund, med Martin Henriksen DF.
      Her er det ordret hvad hun sagde: “Du må også huske på at mange af dem er mindre begavede!”
      Og da hun jo var i studiet som repræsentant for SF og deres politik, må det jo være hendes egne holdninger hun der giver udtryk for, da SF (og alle andre partier for den sags skyld) ikke vil/må vide,tænke, mene og aldrig nogensinde sige noget så afskyvækkende racistisk.

      Men forklaringen må jo så findes i hendes CV. Og i så fald har vi jo at gøre med et af de næsten ikke-eksisterende tilfælde, hvor venstreorienterede faktisk har konkret viden bygget på virkeligheds-baseret erfaring.

      Så her hendes uddannelsesmæssige CV:

      1997: Uddannet akademiøkonom på Esbjerg Business College.

      2002: Uddannet lærer på Haderslev Statsseminarium.

      2003-2004: Lærer på Salbrovadskolen i Assens.

      2003-2007: Lærer på Ålykkeskolen i Kolding.

      2007-2009: Uddannet læsevejleder på CVU Lillebælt.

      Måske er der nogle af læserne der kender til graden af kultur-berigelse på de pågældende skoler, da det ikke fremgår af deres
      hjemmsider hvordan elevsammensætningen er.

      Og så opstår følgende spørgsmål jo.

      1. Er det en fast del af pensum for lærerstuderende?

      2. Har hun lært det af egen erfaring som folkeskolelærer?

      3. Er det en generel holdning fremkommet af erfaringsbaseret viden,
      blandt undervisere, pædagoger og lignende her i Danmark (og alle andre vestlige lande for den sags skyld).

      Deværre er der ingen mulighed for at få bekræftet dette udsagn, da P1
      Debat-arkivet er ekstremt mangelfuldt, så 23/9 2009 og utallige andre debatter mangler deri. Og søgninger på nettet har desværre også været frugtesløse.

      Men der er jo ingen som helst tvivl om at dette er en klokkeklar overtrædelse af paragraf 266b, så Folketinget må jo straks ophæve immunitet, så hun kan blive klynget op på Christiansbrogs Slotsplads sammen med Lars Hedegaard, Jesper Langballe, Lars Andersen og Daniel
      Carlsen. Gerne suppleret med Helmuth Nyborg (og alle de andre vedder-styggelige såkaldte videnskabsfolk der beskæftiger sig med den såkaldte videnskab intelligensforskning. Og ikke at forglemme videnskabsjournalist, Lone Frank, Weekendavisen og DR(2) som hun henholdsvis skriver og laver udsendelser for.

      For det er jo ikke andet end nazistisk og racistisk hadpropaganda mod ikke-hvide, at påstå at der forskel på mennesker, og så er det bedøvende ligegyldigt, at de tre sidstnævnte alle jo bare videre-formidler over 100 års intelligensforskning baseret på intelligens-
      tests.
      Og hvis du Kim Møller har nogle kontakter i DR, kunne det måske lade sig gøre at fremskaffe lydfilen, hvis den da ikke er “forsvundet”.

      Kommentar by anonym — 13. januar 2012 @ 05:59

    45. Til den anonyme; få dog skyklapperne af, der er da forskel på mennesker; Nogle vil gerne indordne sig i samfundet og andre vil ikke. Sidstnævnte laver sine endog deres egne love både samfundsmæssigt og trafikalt ! Det er tydeligvis dem der er racister og føler ret til at lave deres egne regler !

      Kommentar by Erik A. — 13. januar 2012 @ 13:42

    46. -> Dys

      “Jeg er lokal og ved positivt, at drengen – i lighed med sine to brødre – er busset fra aarhus v.”

      Jungletrommerne fortæller mig, at drengen ‘M’ har egyptisk-libanesiske forældre. De bor eftersigende i lokalområdet.

      Hvor har du hørt at de bliver ‘busset fra Aarhus V’? (svar her: kim(a)uriasposten.dk )

      Kommentar by Kim Møller — 13. januar 2012 @ 15:21

    47. -> Anonym

      Man kan bestille kopier af radioprogrammer via Statens Mediesamling, men det kræver eksakt sendetidspunkt (fra og til). Det kan findes via aviserne – mikrofilm (større biblioteker).

      Det er et stort arbejde, og ikke noget jeg har tid til at rode med for lige netop det citat. Er nødt til at prioritere min tid.

      Kommentar by Kim Møller — 13. januar 2012 @ 19:38

    48. Tak for svaret Kim Møller.
      Og til Erik A., dette her var bare ment som en oplysning om hvad de gode mennesker kan tillade sig at ytre af (ifølge dem selv) racistiske udsagn, så sarkasmen heri er minimal.
      Og hvad angår forskelle mellem mennesker, så er der jo ikke andet end at konstatere ,at mennsket er det eneste dyr som ikke må være et dyr, men udelukkende et socialt skabt væsen som er hævet over naturen og milliarder af års evolution.
      Og hvad intelligensforskning angår, så er det jo lige præcis naturen og dyret i mennsket som de beskæftiger sig med, og den slags er der jo som bekendt noget nær dødsstraf for, da allle mennsker jo er født lige. For mennsket er naturens, biologiens og genernes hersker, hvilket er den værste gang lort menneskeheden nogensinde har formastet sig til at bilde sig selv ind. Men desværre er det jo godt som alle der er blevet hjernevasket til at tro at man kan blive lige hvad man vil, hvis bare man vil det tilsrækkeligt meget og så er det jo bedøvende ligegyldigt at den intelligenskvotient man er født med er den man dør med. Så nej jeg har ingen skyklapper på, da jeg som så mange andre højreorienterede (nazisvin) også har lidt viden om intelligensforskning og forskningsresultaterne deraf.

      Kommentar by anonym — 14. januar 2012 @ 05:52

    RSS feed for comments on this post.