12. januar 2012

Fattige danskere fejrer jul på Lalandia – med arabisk folkedans og halal-certificeret julemenu

Med støtte fra Dansk Folkehjælp og Arbejdsmarkeds Feriefond fik mere end 100 fattige i år mulighed for at fejre jul med et tre-dages ophold på Lalandia. TV Lolland var med, og dokumenterer hvorledes en gruppe muslimske kvinder fejrer den kristne højtid dansende til høj arabisk musik, til gene for danskere der fejrer jul af kulturelle- og religiøse årsager.

(TV Lolland, 10. januar 2012: Dansk Folkehjælp Jul på Lalandia 2011; Youtube)

Enlig mor (til to piger): … der er lige nogle ting som jeg stiller spørgsmålstegn ved, som undrer mig. I går var vi inde i badelandet mig og mine piger, og som sagt så skal man jo afklæde sig og vaske sig af inden man går ind og baderd, og der stod en udlændinge-mor i lange bukser og t-shirt med tørklæde på, som sprang badet over og gik direkte ind i badet, hvilket undrer mig meget. Det satte nogle tanker igang, hvad hulen de i grunden laver her. …

Det er rart de integrerer sig i vores danske samfund, men så undrer det mig de havde tørklæde på, hvilket ligesom bevidner overfor mig, at de måske stadigvæk tror på Islam. Hvilket jeg så også kunne se, da vi kom ind til en overdådig lækker menu – var der i hvert fald ikke noget grisekød, og jeg synes måske i dag hvor det er den 24., og vi skal ned og klippe julehjerter, er jeg meget spændt på hvor mange der i grunden deltager, og hvad det egentligt handler om. Fordi julen kender vi jo godt her i Danmark, det er for danskere, og vi synger ‘Et lille barn i Betlehem’, og vi klipper julehjerter, lidt, så synes jeg faktisk det var en lille smule hån mod mig, og jeg blev lidt forarget over – ikke at de deltager, men at de stadig går rundt med deres tørklæder og bestemmer julemenuen, så jeg er meget spændt på hvad vi skal have til aften.

Enlig mor (til en dreng): Jeg synes det er et utroligt flot arrangement, og jeg er utrolig glad for at vi har fået det tilbudt, mig og min søn. Ellers havde vi skulle sidde selv juleaften. Altså jeg synes der er mange udlændinge her, ikke mange, men der er en del udlændinge, og det har jeg som såen ikke noget imod, hvis det er fordi de også var her for at holde jul. Jamen jeg forventer der er en god stemning, og vi skal holde fast på de danske juletraditioner – det er en kristen tro vi har.

Enlig mor: Jeg synes, når vi er her på et Dansk Folkeferie-ophold, at det er præget af etnisk andre baggrunde, at det ødelægger min jul, at vi ikke kan få almindelig sovs og julemad fordi de skal deltage her, men ikke er med til at danse om juletræ, ikke er med til pakkelege og julepynt, og så danser de deres arabiske mavedans. Det er ikke okay på en dansk juleaften.

(Hør musikken i indslaget fra 2.58 min. og frem)

BT har historien – Fattige raser over arabisk dans juleaften.

“Er det upassende at kaste sig ud i arabisk dans til høj mellemøstlig musik, når man fejrer juleaften i Danmark?

Ja, mener flere fattige danskere, som føler at deres juleaften nærmest blev ødelagt af en gruppe muslimske kvinder, der dansede til høj arabisk musik ved et julearrangement for familier med lav indkomst i feriebadelandet Lalandia.

Et kontroversielt tv-indslag, produceret af TV Lolland, viser en lille gruppe invandrer-kvinder, der klokken 20:50 danser en dans, der minder om mavedans til musik, der minder meget lidt om Søren Banjomus. …

Den alternative juleunderholdning blev for meget for nogle af de etnisk danske gæster, som følte at deres juleaften blev ødelagt.

– Pludselig var der helt tomt. Jeg tror ikke folk havde lyst til at høre tyrkisk popmusik. Der var flere, der sad med tårer i øjnene. Det virkede forkert juleaften.… siger pensionisten Torben Tscherning, der deltog i arrangementet sammen med sin søn.

[…]

Generalsekretær i Dansk Folkeferie, Klaus Nørlem, tager dyb afstand fra TV Lollands indslag.

– Det klip er på mange måder udtryk for intolerence, og det er jeg selvfølgelig utrolig ked af. Vores tilbud om ferieophold gælder alle uden skelen til hudfarve. Der er så nogen, der mener, at den dans ikke hører sig til, og det er jeg fuldstændig uforstående over for, siger han. Ifølge Klaus Nørlem…”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/33392/trackback

88 Comments »

  1. Sådan en gang bræk.

    Synd for de familier der fik deres jul ødelagt.

    Er det nu forbudt at forvente at deltagere i et julearrangement rent faktisk deltager i julearrangementet?

    Kommentar by Anonymous — 12. januar 2012 @ 17:54

  2. Hvad laver muslimer til et julearrangement?
    De har jo ikke sat sig ind i noget som helst…er meningen bare at de rapper til sig hver gang der er noget der er gratis?
    Hvis de er så vild med deres egen kultur (det virker til at de er ekstremt etnocentriske), hvorfor er de så heroppe?
    Stiller de demselv disse spørgsmål?
    Fatter de overhovedet Danmark, og hvordan vi kigger på dem…Altså kan de se sig selv udenfra eller er de bare hele tiden ekstrem egoistiske, og udnytter alle rettigheder de ikke har i deres hjemland?

    Bliver vi ikke nød til at hævde os selv…det er ilgesom muslimer ikke fatter en bjælde af det her samfund, men napper til sig af alle goderne, uden at spørge hvad deres ansvar er og hvilket samfund de er kommet til.

    Jeg er målløs over deres beskidte adfærd. Fuldstændig blæst væk af ringe dannelse, ekstrem dårlig indsigt i andre kulturer.

    Min mund er stadig på fuld gab.

    Kommentar by Tim — 12. januar 2012 @ 18:04

  3. Klaus Nørlem må være et frygteligt naivt menneske!
    Hvis vi prøver at vende den, hvordan havde reaktionen været, hvis nogle danskere havde sunget danske julesalmer på den store fest ved ramadanens afslutning! Det ville være blevet opfattet, som det det var, nemlig en upassende provokation. Nøjagtigt som tyrkisk mavedans er en juleaften.

    Kommentar by grisling — 12. januar 2012 @ 18:06

  4. @3
    Ja ik nok med det, men de må godt hævde sig selv, råbe op og dyrke deres kultur uden at spørge om lov fra os, men hvis vi gør det, så er det bare på med lænkerne…Altså hvad fanden sker der?
    Vi har tydeligvist at gøre med en gruppe der ikke kan tage noget som helst ansvar, og derfor skal vi ind og diktere hvad vi finder os i. Og det har de bare at finde sig i ellers kan de tage til Mellemøsten.

    Kommentar by Tim — 12. januar 2012 @ 18:12

  5. Bemærk iøvrigt, at det kun er Klaus Nørlem, der drager hudfarve ind i sagen.

    Kommentar by Lars Hansen — 12. januar 2012 @ 18:20

  6. Jeg troede, at jeg efterhånden var blvet hærdet (hvilket jeg ikke bryder mig om at blive), men jeg følte uendelig dyb sorg ved tanken om de familier, der i håbet om at kunne give deres børn en rigtig juleaften, blev mødt med dette mildest talt groteske skue.

    Endnu en sørgelig historie fra resterne af det, der engang var Danmark og var kendetegnet som danskernes hjemstavn.

    Kommentar by Arne Torp — 12. januar 2012 @ 18:28

  7. @5
    Det har jo intet med farve at gøre. Det er kultur, dannelse, ideologi og adfærd vi snakker om her. Jeg tror han nævner det, fordi han ikke ved hvad han skal sætte fingeren på, men han kan som så mange andre bare mærke noget er galt, og mangler ord. Det kan man ikke bebrejde ham for, fordi venstrefløjen har opsat en mur mod at kritisere muslimer på en naturlig måde, som vi ville have gjort i de gode gamle dage, og det er altså før 1990, og ikke så lang tid siden.
    Men det er jo ikke os danskere der skal have forståelse, men det er muslimerne, som de vil sige på den ideologiske og farveprægede KU, som ikke er partiske og hader deres egen kultur (og det vil de også benægte).

    Kommentar by tim — 12. januar 2012 @ 18:30

  8. @5
    Fik læst forkert. Man kan klart bebrejde Klaus, og som sædvanlig skal hudfarve ind i billedet, for at brændemærke, stemple og føre skræmmekampagne. Det er simpelthen så usmageligt og intolerant. De snakker om at være tolerant, men det er dem der er intolerante.

    Kommentar by tim — 12. januar 2012 @ 18:38

  9. Man erstatter en kultur med en anden. Hvilket sørgeligt syn vi er vidne til. Hulla-bulla kultur, afløser en sund og stærk dansk kultur(på godt og ondt).
    Hvem med 2 øjne og en fungerende hjerne kunne nogensinde drømme om at give så meget af en tomme kultur-plads til disse primitive mennesker og deres ekstremt primitive og håbløse kultur?

    Kære lalandia-danskere i er desværre ofre for nogle tumper der intet fatter af op og ned, og desværre udsætter jer for mellemøstlig kultur af den billige og overfladiske slags(som i øvrigt er ret kendetegnende for deres kultur, nemlig discount over det hele).
    Jeg håber ikke i har taget varig skade, men et hæsligt syn er det. Desværre kan man ikke rigtigt pege fingre af disse mennesker. De er bare et produkt af en syg og fejlslået kultur og samfund der er gået kulturelt fallit, fejlen ligger ene og alene hos alle de mennesker der har bragt dem til landet, promoveret dem, støttet dem i en fuldstændig vanvittig kulturel og menneskelig promovering der er dømt til at fejle.

    Kommentar by Endnu en vantro — 12. januar 2012 @ 18:45

  10. Hvem er det egentlig, der financierer “Dansk Folkehjælp” og “Arbejdsmarkeds Feriefond” ?

    Kommentar by AN — 12. januar 2012 @ 19:17

  11. nr. 10 AN: Det gør du, hvis du ikke afhenter dine feriepenge.

    Kommentar by Polka Charlie — 12. januar 2012 @ 19:21

  12. Der findes ikke den ting en muslim ikke evner at ødelægge.

    Kommentar by Nielsen — 12. januar 2012 @ 19:44

  13. Dansk folkecferie og arbejdsmarkedet feriefond er noget den socialdemokratiske/kommunistiske fagforening i solidaritetens misbrugte navn har oprettet for stjålne penge, nemlig dine uafhentede feiepenge.

    Kære venner vi skriver år 2012 og så findes den slags pamperi stadig. Der er kun et eneste sted uafhentede feriepenge skal hen og det er ind på ejerens konto, alt andet er tyveri!

    Kommentar by Robert R — 12. januar 2012 @ 20:02

  14. Historien bekræfter blot det enorme kollektive selvmord, som dansken er i færd med at udøve…..

    Kommentar by Diego — 12. januar 2012 @ 20:03

  15. Ser Debatten på DR2 lige nu. Og det eneste jeg bider mærke i hvordan de konstant danser rundt om det faktum at der ikke er tale om udlændinge, indvandrere osv men (næsten) kun om muslimer. Eller integration eller inklusion. Jeg lærer nok aldrig at forstå hvorfor man ikke kan kalde en spade en spade. Johanne Nielsen taler om en fair og anstændig udlændinge politik, igen en eufemisme(er ikke helt sikker om det er den rette betegnelse dog) for muslim politik og en anstændig og fair behandling af disse muslimer.

    For det er hvad det handler om primært i den danske “udlændinge” debat, og hvad Uriasposten så også med rette fokuserer på.

    Det er ærgeligt at det konstant er en negativ debat, men grunden til det er at man ikke har et debatklima der åbent diskuterer denne massive gruppe af fremmede i Danmark, i flere generationsled.

    Kommentar by Endnu en vantro — 12. januar 2012 @ 20:22

  16. Det er ok med mig at de danser til tyrkisk musik eller hvad det nu er, MEN at der ikke bliver serveret flæskesteg juleaften er for mig en skandale!

    Kommentar by A Andersen — 12. januar 2012 @ 20:23

  17. Jeg kan ikke se andet end at Klaus Nørlem er i gang med at opruste mentalt de fattige danskere til fremtiden. De rige køber jo bolig i Tyrkiet og betaler selv for kulturberigelsen.
    På området kulturberigelse skal uligheden også udlignes.

    Kommentar by Menig 442 — 12. januar 2012 @ 20:23

  18. Beggars can´t be choosers.

    Kommentar by mea culpa — 12. januar 2012 @ 20:30

  19. @ Mea Culpa

    DANSK Folkehjælp tigger sig selv til pengene, så jo, “Beggar’s can be choosers”.

    Kommentar by Henriette Hansen — 12. januar 2012 @ 20:49

  20. Det er sgu nogle overvægtige madammer :D

    Ellers er jeg med Nielsen .

    Kommentar by Spinner — 12. januar 2012 @ 20:52

  21. Jeg sidder og får kvalme. Jeg ved næsten ikke hvad der er værst: De “etniskes” totale mangel på situationsfornemmelse – eller Klaus Nørlems efterfølgende politisk korrekte afstumpethed overfor mennesker “der sad med tårer i øjnene”.

    Det er en sådan episode, jeg plejer at kalde “at der kommer lig på bordet”. En gruppe mennesker er nu en erfaring rigere. Og den tager de med sig.

    Kommentar by BE — 12. januar 2012 @ 21:28

  22. Fatter ikke, hvorfor muslimer i det hele taget skal deltage i og inviteres til et julearrangement af denne art. Mange fattige bor i ghettoer til daglig, og de kunne nok undes at nyde et afbræk fra den multikultur, som de har så tæt på, mens de rige har købt sig væk fra samme.

    Kommentar by nytår — 12. januar 2012 @ 21:39

  23. Hvorfor i hede hule … skal muslimer have julehjælp? Hjælp til eid, måske, men hvorfor til jul?

    http://avisen.dk/muslimer-soeger-dansk-julehjaelp_119457.aspx

    Det her er bare ikke acceptabelt. Man må vel for pokker have lov til at forbeholde julehjælp til folk, der faktisk har en interesse i at festligholde julen.

    Kommentar by Ulla Lauridsen — 12. januar 2012 @ 21:41

  24. Enten – eller.

    Skik følge eller land fly.

    Enten holder man jul eller også gør man ikke. Begge dele er en ærlig sag.
    Og flytter man til et andet land, så respekterer man landets skikke. Man behøver ikke nødvendigvis deltage, men de skal respekteres. Har man ikke lyst til det, så må man flytte et sted hen, hvor man er mere enig med skikkene.

    Det er ganske enkelt.

    Kommentar by Vest — 12. januar 2012 @ 21:55

  25. P.S. Lige i det konkrete tilfælde ville jeg undtagelsesvis ønske, at der var en hardcore skriftklog muslim til stede. Han ville klart mene, at denne dans var haram og forbyde det med det samme. Han ville også forbyde kvinderne at deltage i en 50% hedensk 50% kristen fest, som julen er.

    Kommentar by Vest — 12. januar 2012 @ 21:57

  26. Ret så interessant at se videoen på http://tv-lolland.dk/

    Der bliver oplyst, at muslimer som sædvanlig IKKE går i bad, inden de entrer svømmebadet. Og selvfølgelig iklædt alskens tøj. Føj hvor ulækkert

    Men det er jo sådan danskerne vælger, det skal være

    Kommentar by tavsen — 12. januar 2012 @ 22:11

  27. Gyldendal – Parasit:
    parasitter, snyltere, organismer, der lever på bekostning af andre

    De stationære eller vedvarende snyltere optager hele livet igennem næring fra den samme vært

    Kommentar by Viking — 12. januar 2012 @ 22:45

  28. Klaus Nørlem : siden hvornår er islam blevet ‘en hudfarve’ ?

    Se det er det simple spørgsmål der skulle have været journalistisk selvfølgeligt. Lad den tid snart komme hvor en journalist gennemskuer det der trick – og spørger ind.
    For man ser det endog meget ofte udført.

    Kommentar by goth — 12. januar 2012 @ 22:53

  29. Fat det dog – Det er sådan nogen som Klaus Nørlem der er den/de rigtige og vigtige modstandere og fjender – dem er der alt alt for mange af og de forpester og fordrejer tingene konstant.

    Det er dem der skal kæmpes imod – så vi kan få smidt muslimerne ud!

    De har ikke noget at gøre her, vi har ikke brug for dem – de er uønskede – farvel og uden tak – Uuuuuuuuuud!

    Kommentar by Black Watch — 12. januar 2012 @ 23:08

  30. Ja, det er langt ude, at den med hudfarven altid lige skal komme som en anklage. Som om de her folk ville have noget imod, hvis der sad en sort med ved julebordet. Det er jo overhovedet ikke det, det drejer sig om.

    Kommentar by Vest — 12. januar 2012 @ 23:36

  31. Klaus Nørlem burde have et los i røven.Sådan noget pis at sige.
    Islam er sgu ingen hudfarve !

    Kommentar by Spinner — 13. januar 2012 @ 00:14

  32. Er han også uforstående over for det uforståelige i, at damer går i vandet med tøj på uden at vaske sig først? Hvor er Danmark på vej hen?

    Kommentar by Nordsjælland — 13. januar 2012 @ 00:17

  33. Hvis ramadan-fester fremover skal modtage offentlig støtte, så må det kræves, at arrangementerne er inkluderende overfor alle mennesker med alle hudfarver.

    Hvad skal der til en rigtig god ramadan-fest? Jeg kunne godt tænke mig udskænkning af fadøl – og selvfølgelig topløs servering.

    Kommentar by BE — 13. januar 2012 @ 00:34

  34. ->32 BE

    Og jeg vil insistere på en bod besmykket med israelske flag og pjecer med titler som ‘Jerusalem – for altid jødisk’ og photoshoppede plakater hvor Klippemoskeen er væk.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 13. januar 2012 @ 00:40

  35. Alt bliver bare abnormt når Islam træder ind i billedet. Det er ligegyldigt hvorhenne, hvilket tema og i hvilket land…Det ender altid ude i det abnorme. Det kunne være dejlig at se og føle hvis muslimer havde nogen form for selv-refleksion og istand til at se sig selv i den kritik der bliver sagt om dem.

    Kommentar by tim — 13. januar 2012 @ 01:19

  36. Mennesker der mangler det grundlæggende i opdragelsen til at omgås andre :

    at opføre sig hensynsfuld, høflig og hjælpsom

    de mennesker er sjældent til at holde ud at omgås.

    Det er den triste men sande virkelighed – og hvorfor skulle man også fortsætte med at omgås den type mennesker, når man har prøvet dette og har erfaret hvad det betyder ?

    Muslimer er notorisk elendigt opdraget – hvis man kan kalde det der foregår i de muslimske hjem for opdragelse.

    Det er i hvert fald ikke en opdragelse der bl.a. går ud på at gøre barnet/den unge parat til at omgås det danske samfunds øvrige medlemmer.

    Særligt ikke dets ikke-muslimske medlemmer!

    Og hvorfor skulle de også det, når de i den grad foragter danskerne, ser ned på os og regner os for at være 2. klasses mennesker fordi vi ikke er muslimer ?

    De vil hellere ofre os en “spytklat” for meget end slet ingen. Og en spytklat skal her forstås som ethvert tiltag og enhver udført handling der kan svine os til og/eller genere os, det være sig i stort eller småt. Bare det kan genere de vantro !

    Jeg ved ikke med Jer, men det er efterhånden mig umuligt ikke at foragte muslimer!

    Jeg kunne ikke drømme om hverken at sende en spytklat efter dem eller foretage mig noget i retning af at løfte hånden imod dem.

    Men jeg kan IKKE fjerne den følelse af inderlig foragt jeg efterhånden er kommet til at nære for dem og nu har jeg opgivet mine forsøg på at stoppe for denne følte foragt!

    Den har slået rod i mit sind og intet hos mig vil være med til at denne følelse er forkert.

    Altså forholder det sig sådan med mig : jeg foragter muslimer og hovedparten af deres gerninger!
    Jeg kender intet til nogen ædel gerning, som kan krediteres muslimer!

    Kommentar by Vivi Andersen — 13. januar 2012 @ 01:35

  37. Hvor det dog trist, at denne tilbagestående Sydafrikanske apartheids udøver lille klaus NødSlem sådan opdeler folk efter hudfarve.
    Sådan en led hudfarve Sydafrikansk apartheids racist.
    Det er altså umoderne, forkert og særdeles racistisk at inddele mennesker efter hudfarver og omtale mennesker som om det er hudfarven der siger noget om det enkelte menneske.
    Modbydelig racist, der er hvad lille klaus Nød slem er!

    Kommentar by li — 13. januar 2012 @ 06:07

  38. Hvorfor gjorde NødSlem ikke opmærksom på, at det var en JULEFEST…

    Med flæskesteg og rødkål. Hvor mange muslimer mon da ville deltage ? Dem kunne man jo give en ramadanfest i stedet for på en anden tid af året.

    Nogen tænker bare slet ikke, og kan de i det hele taget tænke ?

    Jeg vil give dem ret, der udtaler at der ikke er lighedstegn mellem religion og hudvarve. De fleste muslimer er faktisk hvide. Jeg ved ikke rigtigt om indonesere regnes for helt hvide, men ham her er i hvert fald ikke: http://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_Ali

    Kommentar by Janette Lund — 13. januar 2012 @ 06:52

  39. Vi er færdige.

    Kommentar by Fritz — 13. januar 2012 @ 07:33

  40. Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde. Sidder med en klump i halsen. De børn, der er blevet skuffede pga. dette vanvid. Fået ødelagt deres jul. Se dette må give ligsså store traumer til de danske børn som…..!

    Føj for satan pisse muslimer!

    Kommentar by Peter — 13. januar 2012 @ 12:34

  41. Muslimer til en julefest???

    De er omtrent så velkomne som et melanom på ryggen…

    Kommentar by Jern Henrik — 13. januar 2012 @ 12:40

  42. Det er ikke lalandias skyld, men dem, der uddeler gaverne. Lalandia kan udleje deres boliger til alle.
    Men gad godt vide, hvad der har været skrevet i deres katalog med jul og ophold? Tænker her på fest og spise. Eller om det er et særophold at de holder åbent og har fået ekstra tjenere ind m.m.. i julen.
    Det vil egentlig sige, at dansk folkehjælp har PISSET danske fattige familier op og ned af ryggen. At muslimske er kommet først i køen??!!
    Det er jo sådan set ikke julehjælp mere, men bare noget jeg skal have!!
    Lad os få dette ind i tv2 morgen og aften, som havde så travlt med og samle ind osv.

    Kommentar by Peter — 13. januar 2012 @ 13:01

  43. Gad vide om deres mænd har set dissse indslag? Kunne være sjovt hvis de bare har smidt deres affaldssække.

    Kommentar by Peter — 13. januar 2012 @ 13:53

  44. Jeg er helt helt enig med jer , sådan noget høre ikke hjemme i Danmark. Fatter ikke, hvorfor arabiske muslimer i det hele taget skal deltage i og inviteres til et julearrangement hvis der ikke respekteres dansk kultur .
    Og flytter man til et andet land, så respekterer man landets skikke. Man behøver ikke nødvendigvis deltage, men de skal respekteres,flæskesteg og rødkål høre til julebordet og maget mere andet lækker mad som kan vælges i mellem.Så jeg synes det er helt forkert at lave om på jule menuen da man bare kan lad være mad at spise svinekød.
    Efter jeg læste jeres kommentare blev jeg bare så ked af det ,så ulykkelig og dybt såret.Alt drejer sig om muslimer,men muslimer kommer fra mange forskelige lande ,jeg er selv muslim og kommer fra balkan ,men jeg er også en helt almindeligt kvinde som holder julefester med sine danske venner,har juletræ hjemme, gave til børnene selv om vi ikke holder rigtigt jul.Det er så trist for mig at høre hele tiden at alle muslimer bliver smidt i samme hul da vi er så så meget forskelige og jer tager kæmpe stor afstand fra det ting arabiske muslimer laver og ja det høre ingen steder hjemme at bade i sit tøj ,for ulækkert,men det er danskerens egen skyld da det kan tillade sådan noget.Regler skal være der ens for alle ,eller må man blive hjemme.Jeg kom ikke til Danmark med eget vilje ,krigen tvang mig at blive flygtning og tilfældigvis førte mig til Dk. I dag er jeg glad og dybt taknemmeligt for alt Danmark har gjørt for mig og hjulpet mig igennem den svære tid. Hilsen fra en balkan muslim :)

    Kommentar by Selma — 13. januar 2012 @ 14:25

  45. Når jeg læser nogle af de bloks der er under indslagene står der fra nogle af dem, der deltog i festen, der var dækket til dansk jul?! Og dette må betyde svinekød.
    Men hvis der har været almindelig betalende gæster for fuld valuta til festen, må disse da lige trække grænsen.
    Kan godt forstå at nogle, der har fået det gratis ikke kan klage.

    Kommentar by Goofy — 13. januar 2012 @ 14:30

  46. -> Selma

    Tak for din kommentar.

    Kommentar by Kim Møller — 13. januar 2012 @ 15:14

  47. Sådan ødelægger rabiate multikulturalister selveste juleaften for en masse håbefulde danske børn og deres familier.
    Føj for satan!

    Kommentar by J B — 13. januar 2012 @ 15:54

  48. Tusind tak til Selma – Jeg glæder mig over at mine indsamlingsanstrengelser, sammen med mange andre danskere under danmarksindsamlingen omkring Balkankrigen og det flygtningekaos, som krigen betød for mange tusinde mennesker på Balkan, at dette har ført til et godt/rimeligt liv for dig Selma og andre, her i Danmark.

    Tak for din indsats for at integrere dig her i vores land – du er ualmindeligt velkommen – Du er en god ambassadør for alle de muslimer, som vil os det godt og dele vores glæder og sorger på lige fod – Jeg ønsker dig alt det bedste fremover – Tak!

    Kommentar by Tommy Dalnæs — 13. januar 2012 @ 16:22

  49. Husk nu at få afhentet jeres feriepenge til tiden, ellers kan i ovenfor se at pengene bruges til at fremskynde islamiseringen og afskaffelsen af danske kultur og traditioner.

    Kommentar by J B — 13. januar 2012 @ 16:35

  50. ->J B. Utroligt at man stadig kan miste sine feriepenge. Jeg har selv engang været tæt på at miste et større beløb og reddede dem kun ved at bogholderen hos min tidligere arbejdsgiver “omdømte” dem til fejlposteret overarbejdsbetaling.
    Troede engetlig det var fixet af den tidligere regering – ellers endnu én af deres mange undladelsessynder.
    Alle feriepenge er jo idag registreret på CPR-nummer, så feriefonden er socialdemokratisk pamper fup. Fup-nummeret stammer sikkert fra dengang arbejderne fik “feriemærker” som lignede frimærker og som de skulle klæbe ind i deres “feriemærkebog”, der kunne hæves den 1.maj før ferien. Skulle vistnok underskrives af arbejdsgiveren eller a-kassen eller socialkontoret, hvis vedkommende var arbejdsløs.

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 13. januar 2012 @ 17:43

  51. mht Selmas indlæg.

    Mødte nogle Albanske Muslimer for nogle år siden i Italien. Da de sagde de var Muslimer, begyndte jeg straks at brokke mig over Islam og over alt det roderi Muslimer laver i Danmark.

    De forklarede meget venligt og tålmodigt, at alt det jeg beskrev var Arabere og spurgte om ikke de muslimer var arabere.

    “Jo det er de jo nok, de fleste af dem”, sagde jeg. Hvorefter de selv fortsatte med at brokke sig over Arabere.

    Jeg var ikke helt overbevist. Meget dårlig opførsel sker med retfærdiggørelse fra Koranen, f.eks. voldtægt af vantro kvinder.

    Men altså, de var meget søde og venlige og helt uden den aggressive attitude, jeg forbinder med Muslimer herhjemme.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 13. januar 2012 @ 18:46

  52. Må man minde om, at den ene af arrangørerne, Dansk Folkehjælp, var dén organisation, Ekstra Bladet samlede julehjælp ind for i november og december 2011.

    Det kan man jo så tænke lidt over…..

    At muslimer, herunder muslimske kvinder, er ekstremt dårligt opdragede og ikke ejer respekt for det land, der forærer dem i pose og sæk, burde ikke komme bag på nogen.

    Min konklusion: Tja, hvis jeg skal give julehjælp, skal der gris i pakken, der skal synges salmer, hvori Jesus Kristus indgår, og tørklæder samt anden fjoget muslimsk klædedragt er ikke en del af pakken hos modtagerne.

    Kommentar by Henrik Petersen — 13. januar 2012 @ 18:46

  53. ->44 Selma

    Jeg tvivler ikke på din oprigtighed, og det jeg skriver her lyder sikkert hårdt og fordømmende, men denne debat er måske den mest beskidte vi nogensinde har haft i Danmark – og lige så beskidt en retorik mødes vi med fra de såkaldt pæne og anstændige mennesker. Danmark er delt. Der er intet at opnå ved at spille pæn og berøringsangst. Det eneste der tæller nu er facts, ikke kønne opmuntrende ord og ønsketænkning.

    Det følgende er ikke rettet mod dig personligt, og jeg håber at du kan læse det ud fra om det er sandt hvad jeg skriver, ikke om det lyder hårdt, intolerant og fordømmende.

    Det der er den helt afgørende pointe er at det ikke giver mening i den virkelighed vi lever i at kigge på muslimer som en samling individer, nogle good guys, andre bad guys.

    Det der har betydning er hvad tilstedeværelsen af islam i Danmark betyder for det samfund vi har opbygget.

    Det jeg her mener er at tilstedeværelsen af din religion har nogle konsekvenser som er helt entydige, og ikke er spørgsmålet om en afvejning af gode kontra onde mennesker.

    Islams apologeter sender røgslør ud om islams uendelige mangfoldighed. Det kan jeg ikke bruge til noget. Konsekvenserne er ikke mangfoldige, men peger i nogle retninger der udgør en alvorlig forværrelse af vores land ift. hvordan det var for bare 30 år siden.

    Dernæst er det en vigtig pointe at der ingen måder er hvorpå man kan afvise problematiske muslimer ved grænsen. Der er ingen tests der kan udskille dem der til enhver tid og under ethvert pres vil være loyale mod Danmark og demokratiet, og ikke pr. automatik deres trosfæller – eller dem der vil søge tilbage til religionen og begynde at gå i natskjorte eller hijab og sætte sig imod danskernes samfund – eller dem der måske vil gå yderligheder som terrorisme.

    Lukker vi muslimer ind siger al erfaring at vi også lukker nogle problemer ind vi ikke kendte til førhen – der er ingen måde dette kan undgås. Hvem skal tvivlen komme til gode?

    Der er heller ikke en gang politisk vilje til at lave sådanne udskilningskriterier. Konventioner og såkaldte menneskerettigheder er reelt lig med en forpligtelse for danskerne til at påtage sig problemer vi kunne have undgået.

    Selv om muslimer som dig utvivlsomt er velmenende.

    Derfor vil jeg forsvare den hårde tone her, og den generalisering du reagerer imod. Problemer (stenkast mod politi og brandfolk i ghettoer, trusselskultur, krav om særhensyn, krav om sharia i ghettoer, overkriminalitet, vold osv.) er problemer. De kan ikke relativeres ved at pege på at ikke alle er sådan.

    Lad mig give nogle eksempler som illustrerer dette.

    Antag nu at du eller andre moderate muslimer som dig bor i et boligområde hvor antallet af muslimer og det islamiske islæt er stigende. Antag f. eks. at det går som i Rosengård i Malmø, hvor skæggede mænd lægger kraftigt pres på forældre for at deres døtre skal gå med tørklæde.

    Hvordan vil du så stille dig? Vil du stå imod til det sidste, vel vidende at du vil blive råbt efter eller det der er værre? Det er allerede en realitet flere steder i Europa. Vil du til enhver tid være på vores side, eller vil du give efter for presset? Svaret vil være afgørende, for det er i en sådan situation enten for os, eller imod os. Giver du efter og begynder at gå med tørklæde, vil du også medvirke aktivt til at skade de kvinder der ikke går med tørklæde.

    Et andet eksempel: Jeg er sikker på at langt de fleste muslimer i Irak eller andre steder i Mellemøsten er flinke og fredelige som dig. Men igen – konsekvenserne af islam er ikke mangfoldige for de kristne: De forfølges og terroriseres, og antallet er derfor faldende. Kristne dræbes, de konverterer, eller de emigrerer.

    Alstå: Muslimerne er nok mangfoldige, men konsekvenserne er det ikke. De er meget enkle, og overordnet set helt negative. Kan du nævne nogle muslimske lande hvor de kristne har samme rettigheder som muslimerne, de jure og de facto? Hvor kristne kan opføre kirker helt frit og ringe med kirkeklokker helt på linje med muslimernes muezzinkald? Hvor det er fuldstændig frit for kristne at missionere blandt muslimer?

    Og hvor stammer disse negative konsekvenser fra? Tja, de stammer fra Koranen, hadith og sira, og de tolkninger der er gældende blandt islams lærde i dag. Alle fire sunni-retsskoler Shafi’i, Hanbali, Hanafi og Maliki er enige om at islam skal herske over verden, og at kuffar er mindre værd og ikke har de samme rettigheder som muslimer.

    Derfor vil moderate som dig ikke kunne mønstre en magtudøvelse der kan modvirke hvad f. eks. Iraks kristne eller Egyptens koptere oplever af rædsler.

    “Der findes moderate muslimer, men islam er ikke moderat”, som Ibn Warraq har sagt det.

    Derfor bliver jeg også nødt til at fastholde fokuseringen på det negative. Jeg er sikker på at de fleste her er helt på det rene med at der findes folk som dig. Det er bare ikke nok, beklager at måtte sige det. Det bedste man kunne håbe på ville være hvis der kom et oprør indefra islam, så tilstrækkeligt mange bliver så moderate at de reelt er frafaldne. Så vi ikke behøver at tvivle på deres loyalitet på længere sigt. Desværre er det langt fra denne udvikling der kendetegner Danmark.

    Helt konkret: Hvor mange som dig skal der til før Kurt Westergaard kan gå på gaden igen uden livvagter? Eller før brandbiler ikke længere behøver politieskorte i ghettoer? Det er sådanne helt-nede-på-jorden-kriterier der betyder noget.

    Igen, undskyld hvis det lød hårdt, men jeg personligt vil se Kurt Westergaard kunne gå frit på gaden før jeg vil tale om succes.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 13. januar 2012 @ 19:12

  54. -> Henrik

    Jeg læste faktisk at Dansk Folkehjælp beklagede, at kuglestøderens bidrag til fattigdomsdebatten havde ødelagt indsamlingen, så der nu ikke var julehjælp til alle der søgte. Måske man skulle frasortere muslimer, så folk der fejrer jul fik hjælp ikke alle mulige andre.

    Kommentar by Kim Møller — 13. januar 2012 @ 19:35

  55. Uden Danskere der ønsker at ødelægge Danmark, ville Islam ikke havde været et problem.

    Så Selma har ret i at det er Danskernes egen skyld. Islam er bare en del af de “Danskeres” arsenal.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 13. januar 2012 @ 20:19

  56. Selma har da fuldstændig ret, vi ligger, som vi selv har redt.
    Men hvorfor hun stadig kalder sig muslim, går over min forstand. Altså hvis det er ærlig ment og ikke taqija.
    Hun kunne også filosofere over, hvor i Muhamedanien hun eller andre af sine trosfæller, tilsvarende som her, ville blive hjulpet igennem en svær tid.

    Kommentar by Menig 442 — 13. januar 2012 @ 20:23

  57. @ Henrik Petersen

    ” Må man minde om, at den ene af arrangørerne, Dansk Folkehjælp, var den organisation, Ekstra Bladet samlede julehjælp ind for i november og december 2011.”

    Enig!

    Men det anfægter nok ikke Ekstra Bladet. På Ekstrabladets logo for indsamlingen var der et billede af en “muslimsk udseende dreng”.

    Så det er nok helt i Ekstrabldets og Poul Madsens ånd, at deres indsamling også går til muslimer. Ekstrabladet og Poul Madsen har for længe siden lagt sig på bedetæppet for at tækkes islam.

    Kommentar by Erik — 13. januar 2012 @ 20:30

  58. Lars Findsen På Crack
    Godt indlæg!

    Kommentar by Viking — 13. januar 2012 @ 21:10

  59. Helt enig med Lars Findsen På Crack.

    Det er selvfølgelig meget sødt af Selma at hun udviser et så glimrende eksempel på fredelig sameksistens.
    Men, men, men i praksis så fungere den kvindeundertrykkende ideologi islam bare ikke sammen med kvindefrigørelse og demokrati. Intet sted på kloden hvor islam har flertal, har kvinderne de samme rettigheder som her i vesten, det er desværre fakta.

    Derfor skuffer det mig meget, at en så sød kvinde som Selma ikke tænker lidt mere over sin blinde tillid til kvindeundertrykker ideologien islam, og ikke selv stiller kritiske spørgsmålstegn ved rigtig mange af de urimeligheder som islam faktisk udsætter kvinderne for, når islam får flertal.

    Enhver kvinde burde hade ideologien islam som pesten, ikke mindst Pædofeten muhammed og hans onde gerninger.

    Kommentar by li — 13. januar 2012 @ 23:01

  60. Tommy Dalnæs
    Tusind tak

    Lars Findsen

    Tak for din kommentar ,jeg er helt enig med dig og jeg forstå alt for godt hvad du siger.jeg kan se at du ved meget mere om islam end jeg gøre,en ting jeg ved at den møde arabiske muslimer tolker islam er helt ufatteligt,det er jo helt forkert at slå Uskyldige Mennesker Ihjel og det står nok i Koranen

    Ja jeg kan navne et land hvor der bor muslimer og kristne sammen og hvor kristne kan opføre kirker helt frit og ringe med kirkeklokker helt på linje med muslimernes muezzinkald? Hvor kvinderne har de samme rettigheder som her i vesten.
    Det et land hvor jeg er født og opdraget at elske alle uanset om der er muslimer ,kristner eller ortodokser.
    Det er Bosnien og Hercegovina og selv om mig og min familier og masse andre har oplevet en helvede gennem krigen fra kristner og mest ortodokser,siger jeg ikke at alle kristner er ens og kan ikke hade nogen.
    Men Lars jeg kan sagtens forstå dig og jeg kender ikke til den slags islam kan heller ikke forstå det .

    Menig 442

    Alt hvad jeg sagde er ærlig ment
    Jeg er jo muslim det kan jeg ikke bare lave om og det kan man heller ikke se på mig ,det som jeg ville er bare at fortaler at ikke alle muslimer er ens

    Og Li

    Du skal ikke været skuffet på grund af mig for i dette land som jeg kommer fra kender jeg ikke til urimeligheder som islam udsætter kvinderne for,muslimske kvindene har samme ret som mændene og gå heller ikke med tørklæde.Men jeg kan godt forstå dig for du kender jo kun til den slags muslimske kvinder som du snakker om

    Kommentar by Selma — 14. januar 2012 @ 01:02

  61. Det er Ærgeligt, at de der står og snakker i journalisten, ikke tør vise deren ansigter.
    For mig virker det ikke oprigtig og helhjertet, når der er formeget anonymitet.
    Havde det været mig havde jeg vist mit grimme fjæs, for jeg har intet at skjule.
    Det går kun een vej, når folk ikke viser deres sande jeg. Er det Zenia med hendes ½ 266B eller er det vandalerne, Dhimmi-politiskiderikkerne de er rædde for. Jeg kan garentere for JEG ER DET IKKE, FOR JEG VED HVAD VEJ DET GÅR. Vi snakker og snakker, medens det bliver værre og værre.

    Kommentar by Charles Nielsen — 14. januar 2012 @ 01:31

  62. > Selma

    “Jeg er jo muslim det kan jeg ikke bare lave om…”

    Vi har religionsfrihed i Danmark, så det kan du da godt lave om hvis du ønsker.

    Kommentar by Kim Møller — 14. januar 2012 @ 02:59

  63. At man gider… Diskutere med en muslim.

    Kommentar by Dog of God — 14. januar 2012 @ 06:12

  64. Jeg kender lidt til bosniske muslimer da der har boet et par ældre fra bosnien som nabo til mig dengang de var flygtninge.

    Der var ikke noget med skæg og tørklæder og faktisk blev jeg overrasket over de var muslimer !

    Så Selma – tag ikke dette her for nært :

    men jeg har overvejet om det kunne virke at lade som om at araberne IKKE eksisterede her i landet ?

    At vi ignorerede dem i et og alt ganske simpelt lod som om de ikke var tilstedeværende ?

    Der er ikke ret meget der er så væmmeligt som at blive bevidst ignoreret og behandlet som om man er ikke-eksisterende !

    Personligt er jeg dødtræt af Palaraberne og araberne og vil ikke havde de fjernest anfægtelser ved bevidst at ignorere disse typer !

    Kommentar by Vivi Andersen — 14. januar 2012 @ 08:57

  65. Det lyder godt Selma, pånær “men det er danskerens egen skyld da det kan tillade sådan noget”.

    Hør her nu må i fandme til at tage noget mere ansvar, og det gælder samtlige muslimer. Skal vi sidde og diktere alt for jer? I må i den grad til at sætte jer ind i hvad der accepteres i landene og hvad der er normal skik. Det kan sku da ikke passe i skal rende rundt som middelalderlige tosser heroppe?
    Du må godt sige det videre til resten af muslimerne. I har totalt svigtet Danmark…godt gået!

    Kommentar by tim — 14. januar 2012 @ 09:01

  66. Jeg tror det første skridt på løsningen af islamproblemet i Danmark er at få sorteret ud i muslimerne ved regler.

    1: Forbyd sharia, og sæt en ekstrem høj straf, hvis det praktiseres eller hvis man er for det noget som helst sted i verden. Det kunne være direkte udsmidelse af landet og tage pant i personens ejendele.
    Dette vil også indbefatte burka, niqab, og sekularismen skal holdes i hævd i offentligheden.

    2: Kriminelle muslimer, bander, kendt af politiet, DIREKTE UDVISNING. I er storkriminelle muslimer.

    3: Hvis der snydes og bedrages med offentlige ydelser, og at man ikke har til hensigt at leve heroppe, som en borger der yder og gider Danmark.

    Dette ville bare være det første nødvendige skridt.

    Det er utrolig mange problemer vi får importeret hver gang muslimer kommer. I økonomi er der et begreb der hedder “Moral Hazard”, som siger at der opstår uforudselige problemer/omk. ved en indgåelse af en kontrakt/handling hvor agenten derefter kan handle svigagtig og opportunistisk.

    Dette begreb passer perfekt på muslimer her i Danmark.
    Vi troede i blev som os og vi blev taget på sengen, da i inden for de seneste 5-6 år er blevet meget mere islamistiske, nedværdiger jeres koner med burka/tørklæde/niqab, integrer jer ikke, kan ikke snakke dansk, er stor kriminelle, udnytter samfundet der tager af jer, etc..

    Sådan en “moral hazard” analyse så jeg gerne blive lavet på muslimer i Danmark. Hvilke problemer er det dog vi har inviteret indenfor, som vi ikke kunne regne med i 1980erne? Hvilke forventninger havde vi til muslimer i 1980erne og hvordan endte det hele?
    Hvorfor screenede venstrefløjen ikke noget bedre, da muslimerne kom?

    Kommentar by tim — 14. januar 2012 @ 09:28

  67. @Selma – #60
    “Ja jeg kan navne et land hvor der bor muslimer og kristne sammen … Det er Bosnien og Hercegovina…”

    Så dit bevis på fredsommmelig sameksistens mellem muslimer og kristne er et land i udkanten af den islamiske civilisation – med lidt under 5 millioner indbyggere og med 40% muslimer? Det er det, som du gerne vil have, at vi generaliserer ud fra?
    Det har jeg ikke tænkt mig at gøre.

    Kommentar by BE — 14. januar 2012 @ 11:35

  68. -> Selma, BE

    Som LFPC så rigtigt skriver, så må Danmark som land tage udgangspunkt i konkrete erfaringer. Det betyder ikke vi ikke skal opføre os ordentligt overfor den enkelte muslim, men Danmarks fremtid for danskere er nu engang vigtigere end andre befolkningers ønske om at bo her. Bosnien er sådan rent fysisk placeret ved Islams nordgrænse, og med mindre der er særlige omstændigheder, vil landets islamiske befolkningsandel stige og stige med alt hvad heraf følger. Kommunismen kunne tøjle Islam, og da landet forsvandt gik historien sin gang her som alle andre steder – befolkningsudskiftning. Ingen ønsker Milosevic-løsninger på den slags.

    Da krigen var i gang samlede den islamiske verden sig hurtigt om ‘bosniske’ interesser, og Koran-motiverede terrorister kom til fra nær og fjern. Alija Izetbegovic og hans islamiske deklaration (1970) fortæller historien kort og præcist, selvom noget selvfølgelig pakkes ind i bløde floskler: http://en.wikipedia.org/wiki/Islamic_Declaration

    Do we want the Muslim peoples to break out of the cycle of dependence, backwardness and poverty?… Then we can clearly show the way which leads to this goal: the generating of Islam in all areas of personal individual life, in the family and society, through the renewal of Islamic religious thought and the creation of a unified Islamic community from Morocco to Indonesia.
    p. 5
    The idea of Islamic renewal, which understands Islam as capable not only of educating human beings but also of ordering the world, will always have two types of people as its opponents: conservatives who want the old forms, and modernists who want someone else’s forms.
    p. 8
    The briefest definition of the Islamic order defines it as a unity of religion and law, upbringing and power, ideal and interest, the spiritual community and the state, willingness and force… An Islamic society without an Islamic authority is incomplete and without power; Islamic government without Islamic society is either utopia or violence. Generally speaking, a Muslim does not exist as a sole individual. If he wishes to live and survive as a Muslim, he must create an environment, a community, a system.
    p. 26
    There can be no peace or coexistence between the Islamic faith and non-Islamic societies and political institutions. The failure of these institutions to function and the instability of these regimes in Muslim countries, manifest in frequent changes and coups d’état, is most often the consequence of their a priori opposition to Islam, as the fundamental and foremost feeling of the people in those countries.
    p. 30
    There are immutable Islamic principles which order relations between people, but there is no Islamic economic, social or political structure which cannot be changed… Nothing which can make the world a better place can be rejected out of hand as non-Islamic… In order to be Islamic, a solution must fulfill two conditions: it must be maximally efficient and maximally humane.
    p. 31
    Islam contains the principle of the umma, i.e. a tendency towards the unification of all Muslims in a single community – religious, cultural and political. Islam is not a nationality, but it is the supranationality of this community.
    p. 36
    The upbringing of the people, and particularly means of mass influence – the press, radio, television, and film – should be in the hands of people whose good Islamic moral and intellectual authority is indisputable.
    p. 42
    Islam must take the initiative of recognizing motherhood as a social function. Harems must be abolished. No one has the right to refer to Islam as a reason to keep women disenfranchised: abuse of this kind must be brought to an end. Such attitudes do not represent a Western feminism, which has displayed a tendency to impose the measures, whims and mastery of a depraved element among the female sex. Neither is this equality in the European sense. It is an underlining of the equal value of men and women, together with the underlining of the differences between them, which should be preserved.
    p. 47
    In the struggles for the Islamic order, all means are permissible except one: crime. No one has the right to defile the good name of Islam by the uncontrolled and superfluous use of force. The Islamic community should once more confirm that justice is one of its keystones… Formula: the aim justifies the means has become the cause of numberless crimes. A noble aim cannot command unworthy means.
    p. 49
    The Islamic order can only be established in countries where Muslims represent the majority of the population. If this is not the case, the Islamic order is reduced to mere power (as the other element – an Islamic society – is missing) and may turn to violence. The non-Muslim minorities within an Islamic state, on condition that they are loyal, enjoy religious freedom and all protection.
    p. 49
    When considering these matters, the dilemma inevitably arises – albeit only for a moment – that a shorter way to the Islamic order would be by taking power… This is mere temptation. History does not relate any true revolution which came from power. All began with education and meant in essence a moral summons.
    p. 53
    There is no secular principle, and the State must be for Muslims the scrupulous expression of the moral and conceptual pillar of the religion.
    p. 53

    Kommentar by Kim Møller — 14. januar 2012 @ 12:17

  69. Muslimer kan ikke reddes Hrr Kim møller, Vi taler for døve ører når vi prøver at fortælle dem, at vi har religionsfrihed. Hvis “selmer” ønsker lige pludselig, at skifte religion, og har rygræd og intelligens nok til det, så står “Selmer til en dødsdom”.

    Muhammedanerne kan ikke reddes fordi de er besulet af satans værk. Alle muslimer er hjernevaskede, for ellers forlog denne beskidte ideologi.

    Kommentar by Charles Nielsen — 14. januar 2012 @ 16:02

  70. rettelse:
    for ellers forlod de denne beskidte ideologi.

    Kommentar by Charles Nielsen — 14. januar 2012 @ 16:04

  71. Tænk på de almindelige gæster, der har betalt fuld valuta for dette arrangement.
    Og så får de det ødelagt. Traumer for resten af livet for børnene.
    MEN sådan vil det nok blive for fremtiden, hvis det ikke afholdes privat, hvor der kan vælges fra af gæster!
    Jeg kan kun gentage: dansk folkehjælp pisser på danske fattige, (hvis de da findes) ved og give til muslimer istedet for. For der må da være en masse danskere, der bliver afskåret for deres julegave på denne måde!
    Og hvem har fortalt muslimerne, at der er denne støtte mulighed til jul? Deres venstre venner på kommunen eller hvem??

    Kommentar by Peter — 14. januar 2012 @ 17:55

  72. Kim Møler

    Du kan jo bare finde ting på nettet og siger sådan var det i Bosnien, jeg håber at du aldrig kommer til at forstå det , det kan du kun hvis du selv har oplevet det. Jeg kan læse her at det hjalper ikke at fortaler jer andre ting , for det er had og kun had rettet mod mig.

    Charles Nielsen

    Jeg kan gøre alt hvad jeg vil uden at jeg bliver dødsdomt , for det findes ikke i land hvor jeg kommer fra,og nej ikke alle muslimer er hjarnevaskede heldigvis , men det kan i jo ikke forstå , så jeg har ikke flere kommentarer , men ønske os alle et godt og fredeligt land

    Kommentar by Selma — 14. januar 2012 @ 18:28

  73. -> Selma

    “Du kan jo bare finde ting på nettet og siger sådan var det i Bosnien…”

    Jeg skrev ba-opgave i historie om konflikten på Balkan, og selv en skinger venstrefløjser som Frederik Stjernfelt der har rejst i Bosnien og Serbien drager samme konklusioner. Kultur er det grundlæggende – det der skiller vandene, og så længe det bedste eksempel du disker op med endte med folkedrab, så er det bare ikke godt nok.

    “Multikulturalisme i et samfund er ofte blevet set som en særlig “demokratisk” indstilling: alle kulturers lige ret til at udfolde sig på jordskorpen, så at sige demokratiet overført fra forholdet mellem individer til forholdet mellem kulturer. Men hvad krigene i Bosnien kan lære os er, at multikulturalisme tvært imod står i skærende kontrast til demokratiske værdier som individets ukrænkelighed, menneskerettigheder og lige ret for loven. For multikultur betyder naturligvis flere kulturers sameksistens i et samfund, og hvis disse kulturer hylder særlige rettigheder for deres medlemmer, så ligger det i sagens natur, at så forholdes andre kulturers medlemmer disse rettigheder. Multikulturalismen er derfor snarere et opløsningstegn i et samfund i undergang, hvor de næste stadier hedder ghettoisering og adskillelsen i separate nationer. Den tendens er da også tydelig i multikulturalismen, at bagsiden af den øjensynlige tolerance – som Zygmunt Bauman formulerer det i sin bog “Fællsesskaber” – er retten til fuldstændig ligegyldighed over for de andre kulturelle grupper. Næste trin er opgivelsen af enhver deltagelse i samfundets fællesanliggender til fordel for ens egen kulturelle gruppe, hvorved almindelig civil adfærds- og omgangsform fortabes – og næste trin bliver når konflikter opstår mellem grupperne, og man ikke længere har adgang til anden samfærdsel end vold, fordi de almindelige civile og demokratiske procedurer forlængst er ugyldiggjort.”

    http://www.eurozine.com/articles/2004-01-02-stjernfelt-da.html

    Piiist: Jeg hader dig ikke.

    Kommentar by Kim Møller — 14. januar 2012 @ 21:04

  74. Kim Møller
    Jeg er helt enig!

    Selma
    Nej!
    Had er en ultimativ følelse ligesom kærlighed. Den er – omend meget negativ og destruktiv – ren i sit væsen.

    En person, der føler had, ønsker kun absolut skade eller lidelse for den person, gruppe, organisation eller ideologi, som personen hader.

    Had er kærlighedens modsætning, og den er farlig fordi den er aggressiv. Mange beskriver had forskelligt, fx et brændende ønske om at destruere, eller noget der vækker dyb vrede og foragt.
    :)

    Kommentar by Viking — 14. januar 2012 @ 21:24

  75. @Selma
    Du er et godt billed på muslimernes lave selvværd og manglende selvtillid, og derfor er det i jeres muslimske hoveder hele verden der hader jer og ude efter jer.
    Dog har i kun jerselv at takke for sådan som i står i dag, og Islam er synderen her, og ikke mindst dens lange historie i kvindeundertrykkelse.

    Kvinderhandel (slaver) blev først afskaffet i det Osmaniske rige i 1908 (og det fortsatte nok mange år endnu), og det tager lang tid før sådan en sløv og tung ideologi, som Islam, reparerer sig selv og reformerer sig. Desværre du har været offeret under denne styreform. Måske i skulle tage et opgør, og kig historiebøgerne ordenligt efter.

    Kommentar by tim — 14. januar 2012 @ 22:30

  76. ADVARSEL! ADVARSEL! ADVARSEL! Kig ikke denne kvinde i øjnene, før du sætter dit kryds til næste folketingsvalg – eller du risikerer, at trygle pakistanere om at åbne en købmandsbutik også i dit nabolag!
    Kommer nu til din by – naboens datter:
    http://www.google.dk/imgres?q=nadia+ali&hl=da&sa=X&biw=1024&bih=669&tbm=isch&prmd=imvnso&tbnid=L_06SuGSzM056M:&imgrefurl=http://thesycamorehouse.blogspot.com/2011/10/nadia-ali-biography.html&docid=6mEk5nN5lPcoCM&imgurl=http://3.bp.blogspot.com/-9ifgzMdh8qk/TmoUygQlHeI/AAAAAAAAA8s/D5St0nRogkM/s640/nadia_ali_pakistani_american_singer_1.jpg&w=350&h=263&ei=GQcST8_CDNOQ4gSP05zDAw&zoom=1&iact=rc&dur=906&sig=106447259655666376606&page=1&tbnh=147&tbnw=197&start=0&ndsp=16&ved=1t:429,r:12,s:0&tx=66&ty=120

    Kommentar by Hanzi — 15. januar 2012 @ 01:12

  77. Selma:
    Så kan du ikke noget af det Koranen´s forskrifter:
    Pædofeten Muhammed er den sidstte og mest betydende pædofet. Islam er Satans værk. Muhammed født år 570. Gifter sig med Aisha født år 618. Hun 6 år og han 53 år. Fuldbyrdelsen af dette pædofile ægteskab sker da Aisha bliver 9 år. Svinet er nu 56 År. Pædoen smutter op til de 72 vingede smågrise, (Jumfruer, for ornen har ikke været der). Han holdte op med at handle i brugsen, i året 632, i en alder af 62 år. Du kan jo nok se, At dyrke sådan en kameldriver, så er man sgu ikke for klog, hjernen er VASKET bort.!!

    Jammen for fanden mand, som muslim væmmes du jo selvfølgelig ikke, for det er jo Koranen´s lov.

    Islam kom 622 år forsent. Jøderne stammer fra egypten, de levede der i faraonernes tid, de udvandrede fra egybten, vis kanaan 2000 år før den lusede pædo kunne skide på jord. Her oprette de israel, de kendte ikke krinstedommen endnu, derfor byggede de tempelet, som findes som ruin i jerusalem´s gamle bydel. Så, omkr årene 630 – 640 kom vandalerne, de tyvagtige arabere, og besejrede jøderne, og byggede så al axa moskeen oven på det jødiske gamle tempel.
    Det eneste der er tilbage af templet er grædemuren. De er lige so tyvagtige den dag i dag.
    Du kan være sikker på: alle moskeer bliver lavet til brokker en dag.
    Jo før des bedre.
    Islam forpester, ikke bare vores tilværelse, men så sandelig også muslimernes egen. I er totalt hjernevaskede, for ellers brød i med denne ideologi. Det kunne jo også være at indavlen spiller ind, for voldtægt, af enge døtre, er jo lovlig ifl koranen. (Kneppe Kneppe, mig ik fåstå, hvor for tosset.)

    Muslimer og Islam er et fattigt folk og en bastialsk ideologi, hvor selvværd ikke findes.

    Det Islam er rigt på, er Vold og alt andet umenneskeligt. Islam hører stenalderen, og hulemennesker til, længere er Islam ikke kommet, og kommer det helle aldrig.

    Kommentar by Charles Nielsen — 15. januar 2012 @ 01:43

  78. til hrr Anonymous.
    Ved et julearrangement skal der ikke være denne form for lutmusik.
    Disse halvaber kommer jo, og bare ødelægger det for alle andre, som gerne vil holde jul.
    Men bare rolig Hrr Anonymous, Til jul vil disse vandaler, hvis de skulle være så frække og ødelægge det en gang til, nok få en kraftig VINTERMARKERING. !!!

    Kommentar by Charles Nielsen — 15. januar 2012 @ 01:52

  79. Som forventet, så forsvinder den søde selma, når fakta bliver lagt på bloggen.
    Blind underkastelse og ukritisk beundring for en pædofil voldtægtsforbryder som deres rollemodel muhammedaner troens opfinder Pædofeten muhammed kan,tør og vil ide kke diskutere eller argumentere for deres blinde ukritiske underkastelse, de vil bare forblive søde og ynkelige ofre for deres udokumenterede påstande om “had” imod dem, fordi de bliver konfronterede med nogle sandheder om deres syge i hoved idol Pædofeten muhammed.

    Der er sikkert mange overfladiske mennesker der falder for den søde underkastede selma, der ikke formår at se islams klamme menneskesyns modbydeligheder udlevet for fuld skrue i de islamisk styrede mellemøstlige lande, hvor stening af mennesker, kran hængninger, hoved og hånds afhugninger er “normalt” så er vi langt fra, at kunne rede mellemøsten og de søde muhammedaner for deres eget barbari.

    Så nytter det ikke noget, at være en sød ynkelig naiv muhammedaner kvinde, godt nok uden den muhammedanske rette placering af deres kvinder i affaldssække, der skal altså en bedre standard til end at være sød.

    Men som sagt, så foretrækker den søde selma at forblive underkastet blind, og ikke retlede os andre i hendes søde overfladiske underkastelse af en defekt “religion” for selv et spejlæg er mere vidende om ideologien iSLAM end den blinde søde underkastede udøver selv.

    Er der noget at sige til, at min islamonausea bare forstærkes ved at opleve så søde naive ukritiske “had” selvopfundne forfulgte selmaér!

    Kommentar by li — 15. januar 2012 @ 04:28

  80. Kære Selma.

    Du skriver
    “og ja det høre ingen steder hjemme at bade i sit tøj ,for ulækkert,men det er danskerens egen skyld da det kan tillade sådan noget.Regler skal være der ens for alle”

    men du må da vide, hvad der sker, hvis danskerne prøver at kræve det??

    Så er vi væmmelige racister.

    Hvis du virkelige mener noget med, det du skriver, så møder du op i et svømmebad og forhindrer muslimske kvinder at gå i svømmebadet uden at tage bad først. Og ikke iklædt alle deres gevandter.

    Nogen er nødt til at gå foran og vise et godt eksempel, og det er ikke danskernes opgave.

    Vi har allere4de gjort det, ved at opbygge et smukt land, hvor muslimer kan få et godt liv.

    Derfor er det uhyre sørgeligt at se, Danmark blive ødelagt. Mit modersmål udryddet. Hygiejenen styrtdykker. osv

    Men det forfald er næppe noget, du bemærker. Hvordan skulle du også kunne det. Dit udgangspunkt er jo ikke det samme.

    Held og lykke

    Kommentar by tavsen — 15. januar 2012 @ 07:12

  81. Nu skal I huske på at man ikke kan på folk hvilken tro folk har når de sender deres ansøgninger til julehjælp ind. I følge de fleste herinde, så skulle der på ansøgningsskemaet være en rubrik “hvilken tro er ansøgeren?”
    Det næste ville være hvilke politiske parti stemte du på ved sidste valg? Alle de julehjælpspakker har indeholdt en svinekam og ikke en oksesteg.

    Kommentar by Michael Larsen — 15. januar 2012 @ 10:36

  82. Voldelige muslimsker stammer der angriber Danmark overalt:

    1) Folkeskoletur til julekirke – nej tak!

    Eller

    2) Gratis rejse til jule-Lalandia – ja tak!

    Der findes intet slemmere end at vaere til grin for egne penge, land etc.

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 15. januar 2012 @ 10:42

  83. Jeez ikke en af jer gider undersøge sagen….Viser bare igen hvordan denne blog er ude af trit med virkeligheden. nogen skriver muslimer gør noget forkert og det står her med det samme….Når de derimod vender tilbage og skriver at det ikke helt var den måde det forgik på, så står der intet herinde….Brug jeres liv på at hade…Vi andre bruger vores på at tænke…!

    Kommentar by Kenneth Lorenzen — 16. januar 2012 @ 03:46

  84. > Kenneth

    Det eneste der er kommet frem efterfølgende er at ‘nogen’ er spurgt før optrinnet fandt sted. Det siger vel lidt sig selv når nu de fik adgang til musikanlægget. Du skriver du bruger dit liv på at tænke. Har du tænkt lidt dybere over det forhold at en kristen højtid fejres med islamisk forkyndt mad? Har du tænkt over at Dansk Folkehjælp kort før jul beklagede sig over de ikke havde midler nok til at hjælpe alle der søgte, og muslimer tog pladser fra kristne? Har du tænkt over kønsfordelingen hos de fattige kristne danskere sammenholdt med de fattige tilvandrede?

    Kommentar by kim møller — 16. januar 2012 @ 08:47

  85. Kenneth
    “Brug jeres liv på at hade”
    Had er ikke det samme som uenighed!

    Kommentar by Viking — 16. januar 2012 @ 08:59

  86. […] skal amputeres for ikke at krænke Allahs flok. Og den foreløbig sidste skive af salamien er indførelse af tyrkisk musik og mavedans juleaften, der er arrangeret for de fattige. Men pyt skidt. Vi kan ikke tage hensyn til fattige og ensomme […]

    Pingback by Socialisternes værdikamp « Snaphanen — 16. januar 2012 @ 11:51

  87. Selma

    Jeg har selv mange bosnisker venner som er muslimer og helt almindelig mennesker,pigerne gå heller ikke med tørklæder,søde familier, og det har en kultur der ligner meget vores danske.
    De er ikke glade for araber og det bliver også ked af det når de bliver sammelignet med dem.
    Så jeg forstå godt hvad du prøver at siger

    Kommentar by Lene H. — 16. januar 2012 @ 13:39

  88. >81
    Man kunne sagtens have en rubrik i alle skemaer, “Er du muslim?” Hvis den er afkrydset, kan skemaet med fordel arkiveres i papirkurven, og applikanten straks hjemsendes.

    Kommentar by Nielsen — 17. januar 2012 @ 23:41

RSS feed for comments on this post.