13. januar 2012
Der tales meget om ‘hatespeech’ i disse år, men der er ingen der taler om det når en kendt venstreradikal manipulerer Dansk Folkepartis logo så det giver associationer til det nazistiske hagekors. Der er heller ikke der taler om ‘hatecrime’, når højreradikale Daniel Carlsen fyres på grund af sine politiske holdninger. Hykleriet er selvforklarende.
Fra Berlingske Tidende, onsdag – Partistifter fyret på grund af holdninger.
“Daniel Carlsen, 21-årig stifter og leder af det stærkt højreorienterede Danskernes Parti i Viborg, skulle i denne uge være begyndt i såkaldt studiepraktik på møbelvirksomheden PFP i Kjellerup, der producerer bordplader. … Administrerende direktør for PFP, Per Lykke Jensen, siger til folkebladet, at firmaet ikke gjorde nogen hemmelighed ud af, hvorfor Daniel Carlsen ikke kunne være i praktik på virksomheden.
»Det handler om hans holdninger. Vi har en politik på virksomheden, som er uforenelig med Daniels politiske holdninger,« siger Per Lykke Jensen.”

(‘Viborg for Mangfoldighed’, nu med berufsverbot; Viborg Folkeblad)
Fra JP.dk, torsdag – Omstridt eks-imam har fået nyt job.
“… nu har han fået nyt job. Frem til sommerferien skal den tidligere imam undervise i samfundsfag og engelsk på VUC i Viborg. Han blev ansat den 9. januar som timelærer og skal bl.a. undervise i demokrati. …
“I ansættelsesprocessen var vi ikke opmærsomme på hans fortid, men det er vi blevet, efter at vi har ansat ham. Jeg har naturligvis haft en snak med ham, og jeg er helt tryg ved, at han vil gennemføre en undervisning, som lever op til læreplanen og det demokratisyn, som vi har i Danmark,” siger forstander Kent West Kristensen til jp.dk.”
Opdate. Professor Claus Hagen Jensen kommenterer Daniel Carlsens fyring i et indslag på P1.
“Generelt, så skal der være en saglig grund hvis man vil afskedige en medarbejder. Der er så en speciel lov på området – Lov om Forskelsbehandling på arbejdsmarkedet, som udelukker nogle forskellige kriterier, herunder politiske anskuelser, som grundlag for afskedigelser.” (Professor Claus Hagen Jensen, 17. januar 2012)
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/33410/trackback
86 kommentarer »
RSS feed til kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>









JakobHoltdaheltKæft, en totalitær imam kan godt bruges til at undervise/misinformere i noget der strider imod ideologien islams holdninger, noget så urent som demokrati, men en parti stifter må ikke lave bordplader!
Så er det, at jeg tænker, hvilke forkerte politiske korrekte holdninger hos en snedker kan skade en bordplade!
Og hvor er rummeligheden, inkluderingen og alt det andet ordskvalder vrøvl, for at dække over det som det handler om, nemlig, underkaste sig muhammedanernes krav til adfærds regulering af vantro.
Mangfoldig mange gange, så virker det som om de politiske korrekte krybe dhimmier er lige så intelligente! som en bordplade….
Kommentar by li — 13. januar 2012 @ 07:35
Logikken er enkel: Møbelfabrikken risikerede at blive brændt ned af AFA, mens VUC ikke risikerer noget.
Den gode imam burde have været sat ud på en isflage efter grønlands tradition.
Kommentar by Træt — 13. januar 2012 @ 07:49
Jeg bryder mig personligt ikke om Daniel Carlsen, grundet hans syn på jøder. Men at han bliver anklaget for racisme, er direkte justitsmord, som alle de andre §266B sager er.
Ret beset er det vel Per Lykke Jensens ret, at vælge hvem han vil ansætte. At han så alligevel ikke har den ret, er jo blot endnu en uretfærdig lovgivning, som indskrænker den personlige frihed.
Og Træt har helt og aldeles ret i hans mening om imamer.
Kommentar by Nielsen — 13. januar 2012 @ 08:25
Det er dog ufatteligt, at en medarbejder lovligt kan fyres på grund af sine politiske holdninger. Hvilken betydning har holdningerne for udførelse af den jobpraktik, medarbejderen er ansat i?
I slutningen af halvtredserne arbejdede jeg sammen med en medarbejder, som alle vidste havde luftet sine kraftige sympatier for nazismen under besættelsen. INGEN kunne finde på at genere manden for det, selv om det var mindre end 15 år efter krigens slutning.
Der er ved at gå for meget selvsving i politisk korrekthed!
Kommentar by Elis Mogensen — 13. januar 2012 @ 08:29
Det bizarre ved den såkaldte racismeparagraf er at danskere som udsættes for racistiske overgreb fra udlændinge ikke kan anklages og dømmes efter paragraffen!
Kommentar by Sigwar — 13. januar 2012 @ 08:52
Undskyld – skulle have stået at “ikke kan få udlændingene anklaget og dømmt efter paragraffen!” (Det er stadig morgen).
Kommentar by Sigwar — 13. januar 2012 @ 08:54
Nu er det godtnok ikke så tit jeg shopper bordplade, men næste gang skal jeg nok vide at sørge for at der ikke står PFP på den.
Ikke at jeg er enig med unge Daniel Carlsen i ret mange ting, men jeg bryder mig overhovedet ikke om at en arbejdsgiver blander sig i hvilke politiske holdninger de ansatte kan give udtryk for. Så ville Kapitalen for alvor få magt. Som det er nu, er valgene trods alt frie og penge har kun magt for så vidt vi er klar til at sælge os for dem…
Kommentar by Vagn Henning — 13. januar 2012 @ 09:20
Dan Jochumsen fik vistnok et større beløb i erstatning, da han blev ramt af berufsverbot i 2006-7 stykker. Forskellen var så, at han havde fast arbejde, mens Daniel Carlsen “kun” har mistet en praktikplads.
Kommentar by Henrik — 13. januar 2012 @ 09:30
“Hvilken betydning har holdningerne for udførelse af den jobpraktik, medarbejderen er ansat i?”
Det er det helt centrale spørgsmål….. Indtil videre er der ikke noget der tyder på at det skulle have nogen betydning og så er det selvfølgelig ikke i orden.
Mht. Akkari så gælder det samme for ham…. Her kan man så ha’ sin begrundede tvivl, men tvivlen bør komme ham til gode.
Kommentar by martin t — 13. januar 2012 @ 09:32
DF i Køge er jo idioter.
Kommentar by nytår — 13. januar 2012 @ 09:46
Kan repræsentanten for DF i Køge være en infiltrator?
Kommentar by nytår — 13. januar 2012 @ 09:47
Hermed min moralske støtte til Daniel Carlsen. Der må forøvrigt være en sag for domstolene. For det er normalt ikke tilladt at fyre folk for deres politiske eller religiøse tilhørsforhold, seksuelle præferencer eller køn.
Alt dette gælder naturligvis nok ikke for folk på højrefløjen, men havde DC nu været muslim eller venstreorienteret – uha – så ville indgangen til PFP forlængst været blokeret af et flæbende fakkeltog med det sædvanlige kirkeasyl tilbehør.
Kommentar by Boo — 13. januar 2012 @ 10:18
Akkari igen..?
Hans landsskadelige holdninger burde være velkendte
Kommentar by Henrik R Clausen — 13. januar 2012 @ 11:31
Daniel Carlsen er ikke nationalist, men nazist, så det mest bekymrende er accepten af den islamiske og derfor dansk-hadende Akkari. At have en muslim som ham til at undervise i demokrati, svarer til at lade Josef Mengele undervise medicinstuderende i lægeetik.
Kommentar by Kafirharbi — 13. januar 2012 @ 12:02
Lige en sag for en fagforening. Nåh, nej.
Hvad med i nabolaget hvor han bor? Er der opsat skræmme billeder med hans portræt? Her bor en nazi!
Ja, det måtte jo komme før rygerne bliver opsagt. Så de overvægtige. De kristne, de blåøjede, de lyshårede, alle med “sen” i efternavnet.
For man vil jo aldrig…..!
Hold da kæft for en nar og et firma!
Kommentar by Peter — 13. januar 2012 @ 12:25
God artikel!
Der er ikke et øje tørt, når det drejer sig om venstrefløjen og de etniskfremmede! Men os andre kan man altid skide på!
Daniel Carlsen skal i retten efter blogindlæg!
http://danskernesparti.dk/archives/2337
Kommentar by Viking — 13. januar 2012 @ 12:33
Kent West Kristensen er medlem af af FB gruppen Ja til mosker.
http://da-dk.facebook.com/people/Kent-West-Kristensen/1273126314
- Og hen kender ikke til Akkari og hans holdninger? Sagn er nok at KWK er fuld af løgn.
(via en kommentar på 180grader)
Kommentar by Hans Und — 13. januar 2012 @ 13:02
I øvrigt utroligt, at DC skal forfølges pga tidligere holdninger, når SF + EL helt er sluppet for påtale af at have den ligeledes socialistiske jødehader Anne Grete Holmsgaard som medlem, enda indvalgt i Folketinget for SF i adskillige omgange.
DCs tidligere holdninger, hvor modbydlige de end er, adskiller sig ikke væsentligt fra AGHs, planøkonomi + Hitlersk islam beundring + udryddelse af jødiskhed (og hvem der nu måtte komme i vejen).
Moske DC og Jonni fra Greve skulle bede AGH om et kursus i karriere planlægning?
Kommentar by Hans Und — 13. januar 2012 @ 13:10
OT:
Fiskere for frihed præsenterer årets første satirevideo featuring Hollands berygtede tegner Gregorius Nekschot.
Se Mohammed bagpule, onanere, og tage en isbjørn.
Modstandskampen længe leve!
http://youtu.be/8D4Vtk-Qhds
Kommentar by Fiskere for frihed — 13. januar 2012 @ 14:18
Egentlig skulle han kunne få førtidspension berettiget. Hvis der ikke kan findes andre arbejdspladser. Minoritet.
Kommentar by Goofy — 13. januar 2012 @ 16:44
DC har jo tidligere præsteret at misbruge en arbejdsgivers tillid:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1352431.ece
Og hvis det var på det grundlag at bordpladefabrikken afviser DC, ville jeg sagtens kunne forstå dem.
Kommentar by Kris E — 13. januar 2012 @ 16:48
Per Lykke Jensen er fuld af løgn. Han har ikke Googlet Akkari hvis hans hukommelse er så sårlig ? Hvilken arbejdsgiver gør ikke det? Idiot!
Kommentar by Josef K — 13. januar 2012 @ 17:04
Det er ret almindelig med berufsverbot mod nationalt sindede, man behøver absolut ikke at være nazist. Måske er det derfor fupnavne og aliaser florerer, blandt de der ikke kan se fordelen ved at lade en totalitær kultur som den islamiske vinde indpas i Danmark? Det er derimod helt OK at advokere for samme kultur uden at udsætte sig for nogen risiko. Samme kan ses i andre europæiske lande. Hykleriet er massivt, hvis man studerer nazismen og Islam, for de er ikke ret forskellige, og jødehadet har de som fælles kernepunkt.
Kommentar by Georg Hansen — 13. januar 2012 @ 17:30
Vedr. 266 b-sagen mod Daniel Carlsen:
Ingen ædruelige mennesker kan hævde at loven er blind, eller at det blogindlæg som Daniel Carlsen nu trækkes i retten for i sig selv er af grovere art end hvad man hver dag kan læse på f. eks. EBs Nationen, eller i kommentarer på avisernes blogs. Afsnittet han trækkes i retten for skulle være dette:
“Som det er påvist, så vil negere fra Ekvatorial Guinea, hvor gennemsnits-intelligenskvotienten er 59, ikke få en IK på 100 ved at flytte til Europa. Derfor vil denne indvandring være direkte landsskadelig. Men der findes selvfølgelig også afvigere blandt de mennesker, der tilhører de folk, der har en lav gennemsnits-IK. Måske er det muligt at finde en neger, der har en ligeså høj IK som en gennemsnitseuropæer? Måske. Men i givet fald er det, som denne kan bidrage med til vort samfund alligevel begrænset. Desuden vil det være en slags omvendt ulandshjælp, hvor man dræner de dårligst stillede samfund for de bedste individer de kan frembringe”.
Det er i sig selv meningsløst at skrive som DC “Måske er det muligt at finde en neger, der har en ligeså høj IK som en gennemsnitseuropæer? Måske”.
At der findes sådanne negre er der jo ingen tvivl om blandt genetisk orienterede intelligensforskere som Helmuth Nyborg, hvis pointer jo handler om normalfordelinger med forskellig middelværdi for forskellige racer.
Spørgsmålet om genetisk disposition kontra sociale faktorer for intelligens er som bekendt et særdeles ømtåleligt emne. Men har Daniel Carlsen ret i det første udsagn, vil de følgende sætninger være logiske konsekvenser, og som sådan ikke noget der burde kriminaliseres i et demokratisk samfund. Argumentationen ligner hvad bl. a. Helmuth Nyborg i årevis har fremført i publikationer og medier:
“[...] NU er vi så tilbage ved de unævnelige spørgsmål, som »pæne« mennesker ikke vil røre ved med en ildtang. Har nationerne forskellige g [evnen til at håndtere kompleksitet], og er g arveligt? Hvis man nemlig svarer ja til begge, har man også sagt, at lav g indvandring giver permanente problemer, hvis natur vi som gode demokratiske mennesker ikke kan gøre noget ved. Det kan »pæne« mennesker naturligvis ikke acceptere (og jeg tænker her blandt andet på Det Radikale Venstre). Derfor siger de pæne enten ikke noget, eller også foreslår de en handlingsplan, der ikke virker, samtidig med at de frontalangriber de »upæne«, der siger det unævnelige.
Har vi videnskabeligt belæg for, at børn fra forskellige lande har forskellig gennemsnits-g? En nylig bog af Lynn og Vanhanen (2002) har klassificeret rigtig mange nationer efter et udmærket g-relateret IQ mål og finder enorme forskelle. Således er g højest i asiatiske lande og lavest i Afrika, og spændvidden går fra 107 til 70 IQ points. Bogen demonstrerer også, at disse IQ forskelle hænger nøje sammen med landenes bruttonationalprodukt, så der er ikke tale om et fidus-mål. Dette betyder, at hvis Danmark modtager gennemsnitlige indvandrere fra høj-g lande som Kina og Japan, vil det øge vores nationale g og gavne bruttonationalproduktet, idet de relativt nemt ville kunne uddannes og finde job. Kommer gennemsnitsindvandrere derimod fra lav-g lande, vil de sænke det nationale g. De vil møde vanskeligheder i uddannelsessystemet; de vil få svært ved at finde arbejde og vil derfor fremover belaste samfundet. For min skyld ingen alarm. Vi skal bare vide, hvad vi gør. [...]“ Helmuth Nyborg: Sessionsprøven er farveblind [Weekendavisen 8.7.2005]
Nyborg er som bekendt ikke blevet sigtet efter 266 b. Han blev jo ‘blot’ afskediget fra sit arbejde på Psykologisk Institut ved Aarhus Universitet, og genindsat, da en klage til nævnet for videnskabelig redelighed blåstemplede ham. Man må så prøve at gætte hvad det er der har fået det til at ligne en god idé at sigte Carlsen: At han ikke har kapacitet til at argumentere for udsagnet i første sætning, og at det derfor anses for forhånende? At det blev bragt på en blog på et prominent medie som TV2? Eller at han som repræsentant for det politiske overdrev er bedre at bruge til at statuere et eksempel med, end en tilfældig Brian på Nationen? Er dette virkelig et demokrati værdigt, og tror nogen i fuld alvor at vi får et bedre samfund ved at kriminalisere denne slags ytringer?
Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 13. januar 2012 @ 18:18
> Kris E
Tror du selv bordbladeproducenten frygter DC vil lade sig fotografere med DP’s logo foran firmaets bordplader og hermed risikere at ødelægge varemærket. Eksemplet er meget langt ude – ikke mindst når der foreligger en tilståelse.
Kommentar by Kim Møller — 13. januar 2012 @ 18:28
Hm, jeg har ikke nogen holdning til DC, men der er muligvis noget at komme efter rent juridisk med afvisningen af PFP.
Kommentar by Diego — 13. januar 2012 @ 18:42
Er han ikke blevet fyret før?
Kommentar by Spinner — 13. januar 2012 @ 19:06
For en gangs skyld forstår jeg slet ikke pointen med dit indlæg, Kim.
Lige en genopfriskning af hvad det her drejer sig om: http://www.youtube.com/watch?v=eeEfkPlnie0
http://www.youtube.com/watch?v=w5WXIF67J2w&feature=related
Der er naturligvis ikke tale om Berufsverbot. Berufsverbot handler om nægtelse af ansættelse i OFFENTLIGE stillinger på grund af anti-demokratiske holdninger. Gudskelov må danske virksomheder selv bestemme hvem de ansætter, og staten skal ikke tvinge et firma til at have en nazist ansat. PFP har naturligvis dummet sig ved at have givet Daniel Carlsen en praktikplads i første omgang, og derfor ser opsigelsen mindre heldig ud.
Jeg finder det af afgørende vigtighed at vi der er borgerlige kritikere af Islam tager al mulig afstand fra nazisme og nazister, som i grusomhed og holdning til demokrati og retsstat ikke er en tøddel bedre end islamisterne.
Husk på at sammenfaldet mellem demokratisk, borgerlig islam-kritik og nazistisk ditto er rent overfladisk og tilfældigt. Jeg vil til enhver tid insistere på at bedømme folk ud fra holdninger, handlinger og evner frem for race, nationalitet og etnicitet. For nazisterne er Akkari og Ayaan Hirsi Ali, Bin Laden og Salman Rushdie eller Mullah Krekar og Niels Bohr ét fedt.
Kommentar by Uffe — 13. januar 2012 @ 21:09
Hvorfor skulle de socialistiske fagforeninger ikke forsvare National-Socialisten Daniel Carlsen?
Jeg fatter ikke ret meget her – men socialisme er også udenfor min fatteevne.
Kommentar by Henrik R Clausen — 13. januar 2012 @ 21:24
@27 Uffe
Det er nemlig problemet, det private arbejdsmarked må IKKE selv bestemme hvem de ansætter når det gælder de bogstavstro udklædte islamister, så straffes de, hvis de fyre vedkommende uanset om vedkommende faktisk er umulig i jobbet, men bare den islamiske udklædning eller “hudfarve”!! er rigtig, betyder det at virksomheden ikke kan slippe af med berigeren!
Men de samme regler gælder bare ikke for andre end de terroriserende rettroende muhammedaner.
Det samme gælder desværre også for den offentlige sektor, hvor vi vantro tvinges til samvær med islamister med en ligeså afskyelige jødehader indstilling som nazisterne.
Pointen er rendyrket hykleri, den ene jødehader burde ikke være bedre eller finere end den anden jødehader.
Kommentar by li — 13. januar 2012 @ 22:42
At en islamist skal undervise i demokrati giver da lige så meget mening som at man lader medlemmer af Blekingegadebanden have med unge mennesker at gøre.
Så længe målet helliger midlet så er alt ok
Kommentar by J B — 13. januar 2012 @ 23:16
“Pointen er rendyrket hykleri, den ene jødehader burde ikke være bedre eller finere end den anden jødehader.”
Præcist sagt li.
Kommentar by Georg Hansen — 13. januar 2012 @ 23:17
Læs min kommentar 44 den 11. januar, under kulturberigelse af vores undervisningssystem, om rcistiske udtalelser som de gode kan tillade sig at komme med.
Kommentar by anonym — 14. januar 2012 @ 05:56
Han kunne da godt bruges til at stå vagt for Dronningen på Amalienborg.
Men altså ikke i et lille firma….
Mærkeligt !
(måske var firmaet bange for sit omdømme ? )
Kommentar by Frost-Hansen — 14. januar 2012 @ 06:06
Det lille d…. s.. til Akkari !
Hæld ham dog ud af landet for det han gjorde under MO-krisen.
Jeg er trær af den lille skid og så hellere han hæl end hans tå.
Men kunne man ikke tie og ignorere ka´rlen ?
Når han og de øvrige muslimer galper op ville det så kunne være virksomt at vi lod som om de ikke eksisterede ?
Kommentar by Vivi Andersen — 14. januar 2012 @ 08:37
Gud fri mig hvor Danmark er et land befolket af nyttige idioter og vendekåber.
Det er derfor vi ikke har nationalistiske modstandsgrupper i Danmark. Ingen ved sine fulde fem vil risikere liv og lemmer for sådan en flok idioter.
Kommentar by Tolder — 14. januar 2012 @ 11:41
> Uffe
“For en gangs skyld forstår jeg slet ikke pointen med dit indlæg, Kim. … Jeg finder det af afgørende vigtighed at vi der er borgerlige kritikere af Islam tager al mulig afstand fra nazisme og nazister, som i grusomhed og holdning til demokrati og retsstat ikke er en tøddel bedre end islamisterne. Husk på at sammenfaldet mellem demokratisk, borgerlig islam-kritik og nazistisk ditto er rent overfladisk og tilfældigt. Jeg vil til enhver tid insistere på at bedømme folk ud fra holdninger, handlinger og evner frem for race, nationalitet og etnicitet. For nazisterne er Akkari og Ayaan Hirsi Ali, Bin Laden og Salman Rushdie eller Mullah Krekar og Niels Bohr ét fedt.”
Man ved står skidt til med Danmark, når selv Urias-læsere mener lighed for loven er udtryk for sympati med nazisme. Kulturmarxisterne har sejret ad helvede til på det punkt. Vi kalder alle nationalsocialistiske kollektivister for højreorienterede, og dyrker med velbehag det Søren Krarup har betegnet som ‘negativ afhængighed’ af nazisme. Med et sådan ideologisk kompas, bliver politik et spørgsmål om at afveje venstrefløjens godhed mod højrefløjens ondskab. Hvis ikke engang det borgerlige Danmark formår at definere et positivt mål (retsstat, individuel frihed), så bliver det aldrig aktuelt i praksis.
Kommentar by Kim Møller — 14. januar 2012 @ 13:53
Det har naturligvis ikke været min hensigt at antyde at du skulle have sympati for nazisme. Men derudover er jeg uenig i det du skriver – dette drejer sig ikke om “negativ afhængighed” af nazismen, som et vagt og abstrakt udtryk for absolut ondskab, men derimod en konkret sag om en person der har erklæret Hitler som sit politiske forbillede og har udtalt at han endnu har “sit første jødedrab til gode”. Det er i øvrigt dig selv der beskriver ham som “højreradikal” – hvorfor ikke bare Nazist? Det giver unødig begrebsforvirring og associerer netop outreret folkedrabsdyrkelse med højreorienteret (borgerlig) politisk observans – lidt hen ad den tåbelige distinktion mellem islam og islamisme, hvor det ene angiveligt skulle være den “rendyrkede” udgave af det andet. JEG er “højreradikal”, og går følgelig kompromisløst ind for borgerlige frihedsværdier: Ytringsfrihed, retsstat, lighed for loven, frihed for den enkelte (også til at nægte at have med nazister at gøre), individualisme og anti-kollektivisme og -statisme. Jeg vil til enhver tid føre kultur- og værdikamp mod enhver fremvoksen af individfjendske ideologier som nazisme, kommunisme/socialisme, islam etc.
Jeg vil gentage: Berufsverbot handler om nægtelse af ansættelse i offentlige stillinger – men Daniel Carlsen havde jo netop ansættelse i livgarden. Han har så i dette tilfælde ført virksomheden bag lyset og ikke på forhånd tilkendegivet at han går ind for at slå visse af virksomhedens kunder ihjel – det kan man altså ikke bebrejde virksomheden for ikke at ville stå model til, og for mig er frihed og lighed for loven så vigtig at jeg ikke vil acceptere at staten skal bestemme hvem virksomheder skal have ansat – uanset om de så er nazister, islamister, overvægtige, rygere eller blot komplet inkompetente. Staten skal ikke tvinge børnehaver til at have pædofile ansat, og den skal ikke tvinge virksomheder til at have folk ansat der vil slå kunderne ihjel. Det er jo lige netop tvangstolerance og har intet med lighed for loven at gøre.
Og så i øvrigt: Keep up the good work, og kom tilbage til det, det virkelig drejer sig om.
Kommentar by Uffe — 14. januar 2012 @ 14:28
> Uffe
Jeg godtager ikke din skelnen mellem offentlige og private virksomheder. Vi lever i en virkelighed hvor islamister underviser i demokrati, hvor venstreradikale forelæser om det legitime i kamp i gaderne, og så skal det pludselig være legalt/acceptabel/ok at fyre en tidligere nazist fra en møbelfabrik på grund af politiske holdninger han aldrig har ytret på jobbet.
De mennesker der sidder med definitionsretten, betragter i vid udstrækning enhver form for nationalkonservatisme som værende en ny form for ‘nazisme’. Jeg kender flere som har fået smadret karrieren på grund af denne shaming-effekt, og spørgsmålet er langt større og vigtigere end DC’s karriere. Kampen starter lige her.
Kommentar by Kim Møller — 14. januar 2012 @ 15:13
Og den kamp føres, efter min mening, netop bedst ved til enhver tid at kalde en spade for en spade og en nazist for en nazist, og markere forskellen mellem demokratisk, borgerlig, frihedsfokuseret nationalkonservatisme/nationalliberalisme og folkemorderisk, diktatorisk nazisme. Nazisme er ikke en ekstrem udgave af nationalkonservatisme – det er noget helt andet, nærmest det modsatte, og den forskel skal vi til enhver tid være parate til at kommunikere ud.
Kommentar by Uffe — 14. januar 2012 @ 15:29
Mon der er nogen, der vil holde hånden over Uffe, hvis hans politiske overbevisning en dag skulle medføre, at han ikke kunne få et job? Det er der sikkert, skønt han ikke har fortjent det.
“Du skal ikke tåle så inderligt vel den uret, der ikke rammer dig selv.”
Uffe er et perleeksempel på, hvad selvfedme og politisk korrekthed kan gøre ved en persons karakter.
Kommentar by Arne Torp — 14. januar 2012 @ 17:21
Møbelvirksomhedens direktør udbasunerer hvad der udelukkende burde være et anliggende mellem ham og DC, og måske udnytter han også lige situationen til at markedsføre virksomheden som værende behørigt politisk korrekt.
Kommentar by Johnson — 14. januar 2012 @ 18:26
Lyder til at der er et par selvfede mennesker som ophøjer jøder som værende det helligeste og vigtigste i den her verden. Li, Kafr etc. De bruger meget spalte plads omkring fjendskab mod jøder og Israel, men sjovt nok taler de aldrig om den igangværende udryddelse af det europæiske folkefærd igennem ikke hvid indvandring. De mener vel også sålænge Jøderne overlever og har deres hellige land så er det fint nok hvis Europa går under.
Men hvis man udtaler sig skeptisk om andre racer, intelligens og indvandring samt konsekvenser her af, så er man straks en person som vil udrydde alle nulevende jøder. Samtidig med at de lovpriser at jøderne selv ikke vil have ikke jødisk indvandring til Israel.
Hvad er vigtigst? Israel eller Danmark?
Kommentar by Lavard — 14. januar 2012 @ 19:06
Uffe
http://danskernesparti.dk/partiprogram/komplet-program
Kommentar by Viking — 14. januar 2012 @ 19:06
Og vi husker lige, at den jødehadende pan-arabiske NATIONALSOCIALIST (afdelingen af Det Kommunistiske Parti SF) Jesper Langebæk ansatte sin ven fra samme segment Torkil Lauesen umiddelbart efter denne var blevet løsladt efter afsoning af en dom der IKKE omfattede mord…
Kommentar by Hans Und — 14. januar 2012 @ 19:32
Iøvrigt, Uffe, blev DC ikke nægtet ansættelse. Han blev fyret, hvilket ikke kan have undgået din opmærksomhed.
“Bekendtgørelse af lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet:
Kapitel 1
Lovens anvendelsesområde
§ 1. Ved forskelsbehandling forstås i denne lov enhver direkte eller indirekte forskelsbehandling på grund af race, hudfarve, religion eller tro, politisk anskuelse, seksuel orientering, alder, handicap eller national, social eller etnisk oprindelse.”
Kommentar by Arne Torp — 14. januar 2012 @ 20:41
En retsag bør være på sin plads.Det kan næppe være lovligt.
@Viking : Den retsag mod DC du snakker om.Så vidt jeg husker,så var det
Danmarks Løver der anmeldte ham.Med Peter Heinen i spidsen.
Kommentar by Spinner — 15. januar 2012 @ 02:03
Med venner asom Uffe, så behøver Fædrelandet ingen fjender.
Kommentar by Dog of God — 15. januar 2012 @ 06:17
Spinner
“.Så vidt jeg husker,så var det
Danmarks Løver der anmeldte ham.”
Det har jeg også læst.
“Med Peter Heinen i spidsen.”
Tak, for informationen! Ham vil jeg lige google.
Kommentar by Viking — 15. januar 2012 @ 10:46
http://www.uriasposten.net/archives/17043
Kommentar by Viking — 15. januar 2012 @ 11:27
- Uffe
“Og den kamp føres, efter min mening, netop bedst ved til enhver tid at kalde en spade for en spade og en nazist for en nazist…”
Nationalist er nok det mest præcise, når nu DC ikke er medlem af DNSB mere, men et rendyrket nationalistisk parti. Vi kan godt fortsætte med at kalde ham nazist resten af livet, få ham fyret fra enhver fabrik, men handler det så som DC, om at skabe et mere borgerligt samfund – eller handler det om at flashe egen anti-racisme.
Venstrefløjen har gjort det sidste i tre årtier, og det har været et vigtigt element i multikulturaliseringen. Det er derfor 60-80 pct. af danskerne kan ønske en strammere udlændingepolitik, alt imens samtlige politikere taler om internationale konventioner, EU-harmonisering og ‘anstændighed’.
“… og markere forskellen mellem demokratisk, borgerlig, frihedsfokuseret nationalkonservatisme/nationalliberalisme og folkemorderisk, diktatorisk nazisme.”
Du mener jeg skal bifalde fyring af tidligere nazist, for at vise jeg er en tolerant, demokratisk, borgerlig frihedsorienteret ikke-nazist. Jeg synes du understreger min pointe i hver anden sætning.
“Nazisme er ikke en ekstrem udgave af nationalkonservatisme – det er noget helt andet, nærmest det modsatte, og den forskel skal vi til enhver tid være parate til at kommunikere ud.”
I forbindelse med Breivik-sagen skrev jeg første læserbrev i årevis, der blev optaget i 7-8 dagblade, netop fokuseret på det absurde i ‘revolutionær konservatisme’. Nazister er revolutionære med alt hvad deraf følger. Jeg ved godt hvad jeg mener om den sag. Det jeg skrev, var at store dele af det politiske etablissement ser alt fra DF’s højrefløj og udad som nazister.
I toget i går overhørte jeg en samtale, hvor det der lød til at være en 35-45 årig svigersøn, højlydt skændtes i telefonen om en samtale han havde haft med andet familiemedlem. Han var meget oprørt, og fortalte om hans svigerfar – ‘et fascistisk møgsvin’, der stemte på Dansk Folkeparti Han var som Breivik, var racist… harmen i hans stemme var fantastisk. En selvretfærdighed af en anden verden. Det kan godt være hans svigerfar var et fascistisk møgsvin der stemmer DF, men at dømme efter det skingre toneleje kunne han ligeså godt have været en brovtende 70-årig dansk mand der ikke bifalder den udvikling Danmark undergår i disse år.
Kommentar by Kim Møller — 15. januar 2012 @ 14:21
->50 Møller
Mon ikke alle her genkender denne skingre ophidselse på multikulturens vegne fra deres eget liv? Hvorfor det er at folk over hele verden reagerer på lige præcis denne måde (hvilket man kan se på udenlandske blogs) er et spørgsmål der har fascineret mig i nogle år nu – ikke mindst efter en uforglemmelig juleaften lige da Muhammedkrisen var ved at komme i omdrejninger.
Hvorfor mødes multikulti/islamkritikere som os, der jo udgør et klart mindretal og ingen steder har valgt regeringer der fører en decideret hård politik, med aggression der altid er forbundet med brug af stråmænd og manglende vilje til at lytte? Og hos de allermest militante med trusler om vold?
Spørgsmålet er nok umuligt at besvare med andet end kvalificerede gæt, og der er givetvis flere besvarelser alt efter hvilken vinkel man anlægger. Men mon ikke godt man som et minimum kan konkludere så meget at graden af ophidselse, kombineret med fraværet af magt hos modparten (os), må betyde at det er en defensiv reaktion? At modparten repræsenterer en ubekvem påmindelse om at virkelighed og idealer ikke hænger sammen? Altså kognitiv dissonans?
Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 15. januar 2012 @ 17:04
Kognitiv dissonans http://da.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans
Kommentar by Viking — 15. januar 2012 @ 17:36
Tak Viking.Der var lige det jeg mente.
Diana “Perle” Watsham” var også med.Hun hader også SIAD ved jeg.
Kommentar by Spinner — 15. januar 2012 @ 18:20
Spinner
Ja, hende Dana “strikketante” Watsham og de andre er nogle kedelige typer
Kommentar by Viking — 15. januar 2012 @ 18:44
> Spinner
Stødte i øvrigt på Dana (Watsham) Hansen, da jeg gravede i det autonome miljø i Århus omkring 1980. Hun klagede over politiets fremfærd da de ryddede Østbanegården i Århus for BZ’ere organiseret i en gruppe kaldet Boligkaravanen. Det var en broget flok anarkister, RAF-sympatisører, organiserede kommunister, Gustav Bunzel-hangarounds og den slags. Bedst kendt er Jørgen Skov Larsen, som jeg bloggede om sidste år – http://www.uriasposten.net/archives/23384 .
Kommentar by Kim Møller — 15. januar 2012 @ 19:23
@Kim Møller: Tak for informationen.Det kommer ikke bag på mig.
Hun er ræverød !
@ Viking: Jeg ved godt hun er en “strikketante” .
Hendes Facebook væg siger alt.
Kommentar by Spinner — 15. januar 2012 @ 20:00
Spinner
Jeg har desværre ikke Facebook. Jeg kan kun se noget atomkraft nej tak og et link til strikketante! Hvor hun klynker over Daniel Carlsen.
Kommentar by Viking — 15. januar 2012 @ 20:29
Det er hende,Viking.
Hun er godt nok klam
Tilbage til Peter Heinen:
Som ”krigsbarn” meget engageret i fredskampen og antifascisme.
Hans motto er :Socialisme er frihed.(forbandet vrøvl)
Læs mere her :
http://odsherred.enhedslisten.dk/4-peter-heinen
Kommentar by Spinner — 15. januar 2012 @ 22:55
Tak!
Tysk statsborger. Jeg har ikke noget mod tyske indvandrere, de har bidraget med meget positivt, men hva` fanden laver Peter Heinen i Danmark. Han flyttede permanent til Danmark 1971, det fatter jeg ikke noget af. Dengang skulle han da være flyttet til Rusland, Østeuropa eller Kina med de holdninger. Typisk venstreorienteret parasitter!
Kommentar by Viking — 15. januar 2012 @ 23:25
Rørvig, Odsherred er sikkert også dejligt langt væk fra det venstreorienteret og multietniske fordærv og parasitvirksomhed som Enhedslisten står for, meget belejligt! Han virker som en helt igennem usympatisk type, en standard venstreorienteret klovn.
Kommentar by Viking — 15. januar 2012 @ 23:38
Enig.Jeg har det også godt med tyske indvandrere.
Men denne DDR fan skulle være blevet væk
Mit gæt: Han har stemt DKP eller SAP i gamle dage.Enhedslisten fandtes ikke da han flyttede til Danmark.
Kommentar by Spinner — 16. januar 2012 @ 00:16
“Men denne DDR fan skulle være blevet væk”
Helt enig!
Når jeg har læst om venstre-ekstremisterne så jeg overrasket over hvor mange tyskere der er blandt dem her i Danmark!
Kommentar by Viking — 16. januar 2012 @ 00:22
Gad vide om ham her bliver fyret (hvis han har et job) for at heile hitler og opfordre til drab på alle jøder på en populær netavis (med henblik på udbredning for en videre kreds) ?
(kilde –
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1692536.ece)Kommentar by Jens — 17. januar 2012 @ 20:57
Ingen skal fyres pga. deres politiske holdninger. Det er en utrolig farlig udvikling, som jeg håber man vil undersøge nærmere. Det kunne være rart at vide, hvor ofte det sker.
Men Kim Møller, vil du også forsvare hvis et Hizb ut-Tahrir medlem blev fyret pga. hans holdninger?
http://avisen.dk/kommune-fyrede-medlem-af-hitzb-ut-tahrir_8383.aspx
Kommentar by Simon Wedege — 17. januar 2012 @ 21:14
> Simon
Hvis en islamist blev fyret fra et job på en møbelfabrik ville jeg næppe blogge det. Diverse organisationer ville omgående lave en diskriminationssag, og han ville få erstatning for uberettiget fyring.
Hvorfor skulle islamister fyres fra den slags job. Giver ingen mening.
Kommentar by Kim Møller — 17. januar 2012 @ 22:53
Kim,
Hvorfor skal islamistser, nazister, kommunister eller andre nogensinde fyres pga. nogle personlige politiske holdninger, så længe de er i stand til at udføre deres arbejde på tilværende vis?
Når jeg specifikt nævnte “Hizb ut-Tahrir medlem”, så er det fordi der har været en sag om netop dette i 2008, hvilket jeg linkede til.
Du nævner hykleri i dit blogindlæg, men er det ikke hyklerisk ikke at forsvare en islamist når vedkommende bliver fyret pga. sine politiske holdninger, når du forsvarer en nazist for samme? Der var ingen diskriminationssag efter fyringen af HUT-medlemmet.
Kommentar by Simon Wedege — 17. januar 2012 @ 23:27
Simon Wedege
Flere har spurgt om tilsvarende!
Hvorfor…
Det er der flere grunde til, men først og fremmest fordi de danske medier anskuer Verden med røde eller lyserøde briller, hvor konservatisme eller synspunkter der ligger til højre for midten typisk kun bruges som skældsord. Til det kan jeg kun sige: Festen er slut.
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 00:15
http://www.uriasposten.net/om-urias
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 00:17
> Simon
Jeg ser først dit link nu. At arbejde med unge og deres fremtid eller integrationsrådgiver, kræver selvfølgelig en form for demokratisk sindelag.
Det gør det ikke at arbejde på fabrik eller i Netto. Kæmpe forskel.
Kommentar by Kim Møller — 18. januar 2012 @ 01:05
Rettelse til egen kommentar:
“tilværende” skulle naturligvis være “tilfredsværende”.
Viking,
Fordi man mener danske medier er røde eller lyserøde, så kan man da godt forsvare mennesker der ser anderledes på verden, når de bliver udsat for noget uretfærdigt.
En nazist skal forsvares, men ikke en islamist? Hvor er logikken i det?
Som sagt var der ikke noget forsvar til det HUT medlem som blev fyret. Jeg tror heller ikke nogle vil komme Ahmed Akkari til undsætning, hvis han blev fyret.
Kommentar by Simon Wedege — 18. januar 2012 @ 01:09
Simon Wedege
“Fordi man mener danske medier er røde eller lyserøde, så kan man da godt forsvare mennesker der ser anderledes på verden, når de bliver udsat for noget uretfærdigt.”
Det kunne man måske godt, men det gør de røde eller lyserøde medier generelt. Samt diverse organisationer og alle mulige andre. Derfor gav jeg dig et link til Kim Møllers forklaring på hvorfor Uriasposten!
Du bruger propaganda betegnelsen “nazist” hvilket jeg ikke kan forholde mig til.
Du kan eventuelt læse om Danskernes Parti og deres parti program.
http://danskernesparti.dk/partiprogram/komplet-program
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 01:31
Altså, simon mener ikke at der er forskel på at arbejde med bordplader og børn, alt skal efter den marRits Bjergetilsiggård facon være lige godt det samme altsammen !
Jeg er faktisk ligeglad med, hvis min bordplade er lavet af en hovedaffaldssække islamist MEN hvis min datters lære var en af de hovedaffaldssække islamister, så ville hun straks blive taget væk/ud af skolen, da hun ikke dagligt skal udsættes for islamisk propaganda.
Ligeledes ville jeg heller ikke acceptere, hvis en “helbredt” pædofil igen fik ansættelse i en børnehave eller en tidliger islamist der taqiyya var blevet helbredt igen fik ansættelse blandt børn og unge og da slet, slet ikke når den selvsamme islamist næsten havde hevet øret af en elev, fordi denne var kommet til, at hive i et mishandlet barns hovedaffaldssæk, som imam mellemøsten rundrejsende i grisse tegninger psykopaten akkari har præsteret.
Kommentar by li (islamonausea lidende) — 18. januar 2012 @ 08:24
Her er en artikel om Jonni Hansen, som har svært ved at finde et arbejde!
http://sondagsavisen.dk/2008/40/arbejdslose-jonni-hansen-mine-holdninger-har-en-hoj-pris.aspx
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 09:45
Viking
“Du bruger propaganda betegnelsen “nazist” hvilket jeg ikke kan forholde mig til.”
Ja, det er vi skam mange der gør hos de gamle allierede. Det går lidt hurtigere med at skrive “nazist” end Danmarks Nationalsocialistiske Bevægelse, Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei eller nationalsocialist for den sags skyld.
Det plejer ellers kun at være nationalsocialister som klager over ordvalget “nazist”.
Kommentar by Simon Wedege — 18. januar 2012 @ 12:39
Simon Wedege
“Det plejer ellers kun at være nationalsocialister som klager over ordvalget “nazist”.”
Du er velkommen til at kalde mig nazist, især vis de venstreorienteret og etniskfremmede holdt op med at fordærve og ødelægge vores land og fremtid!
Men det drejede sig om Daniel Carlsen, som dig og Uffe kalder nazist.
Derfor har jeg linket 2 gange til deres partiprogram, hvilket ikke har gjordt indtryk på jer eller også har i ikke gidet at læse det.
3. mulig er selvfølglig at i ikke kan eller vil forstå det!
Bemærk at højrefløjen ikke ønsker at blive kaldt “nazister”, biker ønsker ikke at blive kaldt “rocker”, alfahanner er tabere og skal hånes.
Offer skal hjælpes og have positivsærbehandling, derfor er parasitfolkeslag “de unge” og venstreekstremistiskeparasitter er “aktivister”
“Det går lidt hurtigere med at skrive “nazist” end Danmarks Nationalsocialistiske Bevægelse, Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei eller nationalsocialist for den sags skyld.”
Helt enig! Men så “tidligere” eller endnu bedre noget andet, som højreorienteret og så videre!
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 14:01
Sag om ytringsfriheden afgøres den 24. januar!
http://danskernesparti.dk/archives/2442
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 14:10
Mere om DC
http://blog.balder.org/?p=1343
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 14:22
Viking
“Du er velkommen til at kalde mig nazist…”
Jeg aner ikke hvem du er eller hvad dine holdninger er. Så jeg kan ikke kommentere på din person. Hvilket også er irrelevant i denne debat.
“Men det drejede sig om Daniel Carlsen, som dig og Uffe kalder nazist. Derfor har jeg linket 2 gange til deres partiprogram, hvilket ikke har gjordt indtryk på jer eller også har i ikke gidet at læse det.”
Det er under ét år siden han forlod DNSB. Ville du stole på en person, hvis vedkommende lige har forladt et kommunistisk parti og bekender sig til den liberale markedsøkonomi og ejendomsret? Jeg ville ikke.
“Bemærk at højrefløjen ikke ønsker at blive kaldt “nazister””
Hvis man bekender sig til nationalsocialismen, så må man også regne med at blive kaldt nazist. Jeg har stor sympati for konservatismen og deler mange af grundholdningerne. Men enhver burde tænke sig en ekstra godt om, før man tager imod en person som lige har forladt et nazistisk parti med åbne arme, der arbejdede for at fjerne demokratiet, vælte vores samfundsorden og forsvarede nazisternes racelære.
Hvis Ahmed Akkari havde taget de samme skridt som Carlsen, ville du helt sikkert ikke forsvare ham på samme måde. Begrebet “taqiyya” ville blive smidt til højre og venstre i sådan en debat.
Men uanset hvem Carlsen er og hvilke holdninger han har, er det naturligvis forkert at fyre ham fra et hvilket som helst job, alene på baggrund af hans holdninger. Ligesom jeg synes det er forkert at fyre kommunister, islamister eller andre på samme grundlag. Det er efter min mening en farlig udvikling og minder meget om det tidligere DDR eller Nazi-Tyskland.
Kommentar by Simon Wedege — 18. januar 2012 @ 20:43
Simon Wedege
“Hvis man bekender sig til nationalsocialismen, så må man også regne med at blive kaldt nazist. Jeg har stor sympati for konservatismen og deler mange af grundholdningerne. Men enhver burde tænke sig en ekstra godt om, før man tager imod en person som lige har forladt et nazistisk parti med åbne arme, der arbejdede for at fjerne demokratiet, vælte vores samfundsorden og forsvarede nazisternes racelære.”
Jeg kan godt se din point, men jeg tror du overså min (måske fordi jeg ikke forklarede mig særlig godt), samfundet acceptere jo fuld ekstremister som Johanne Schmidt-nielsen, Ole Sohn og Helle Thorning-Schmidt.
http://da.wikipedia.org/wiki/Enhedslisten#Principprogram
http://www.uriasposten.net/archives/29129
http://www.uriasposten.net/archives/3893
http://www.uriasposten.net/archives/14670
Disse mennesker har jo ikke kun haft ekstremistiske holninger i et par år som teenager, ligesom DC!
Hvorfor skal venstreorienteret og de etniskfremmede altid have positivsærbehandling? (tabere og ofre, se tidligere indlæg)
“Hvis Ahmed Akkari havde taget de samme skridt som Carlsen, ville du helt sikkert ikke forsvare ham på samme måde. Begrebet “taqiyya” ville blive smidt til højre og venstre i sådan en debat.”
Sikkert!
Som jeg skrev tidligere: “men det gør de røde eller lyserøde medier generelt. Samt diverse organisationer og alle mulige andre.”
Jeg Har ikke lige sat mig ind i sagen om Ahmed Akkari, men han skal bare smides hjem!
“Men uanset hvem Carlsen er og hvilke holdninger han har, er det naturligvis forkert at fyre ham fra et hvilket som helst job, alene på baggrund af hans holdninger. Ligesom jeg synes det er forkert at fyre kommunister, islamister eller andre på samme grundlag. Det er efter min mening en farlig udvikling og minder meget om det tidligere DDR eller Nazi-Tyskland”
Helt enig, bortset fra at islamister ikke skal være i Danmark og når kommunister går så inderligt ind for befolknings udskiftning så skal de selvfølglig betragtes som samfundsfjender og landsforrædere!
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 22:10
Simon Wedege
“vil du også forsvare hvis et Hizb ut-Tahrir medlem blev fyret pga. hans holdninger?”
“En nazist skal forsvares, men ikke en islamist? Hvor er logikken i det?!
“Hvis Ahmed Akkari havde taget de samme skridt som Carlsen, ville du helt sikkert ikke forsvare ham på samme måde. Begrebet “taqiyya” ville blive smidt til højre og venstre i sådan en debat.”
Det os der er de små og udsatte! Venstrefløjen sidder på medierne og mange af jobbene i den offentlige sektor, altså dem der giver penge til DR, før også TV2, aviserne, alt muligt andet som bistand, førtidspension og så videre! Deres propaganda maskine har trumlet os ned i årtier!
Derfor forstår jeg ikke hvorfor du forventer at man skal bruge sin tid og energi på de andres problemer.
Uriasposten og tilsvarende er “små” private fortagende!
Her er et link til Uriasposten i medierne.
http://www.uriasposten.net/i-medierne
Kommentar by Viking — 18. januar 2012 @ 22:38
Viking,
Jeg ser nu også med bekymring på, at nogle mennesker vil bestemme hvem der må være i landet og hvem der ikke må. Daniel Carlsen vil gerne smide alle ikke-europæere ud af Danmark, som han siger i sin video på danskernesparti.dk. Men jeg tror ikke han ser konsekvenserne for de mange forskere fra Kina, USA og andre ikke-europæere som hjælper forskningen på vores universiteter. Og heller ikke den ekspertise vi får fra udlandsk arbejdskraft.
Jeg tror ikke Mærsk, Vestas, Novo Nordisk vil undvære deres udlandske medarbejdere. For ikke at tale om elitesport. Gad vide hvad fodboldklubberne ville sige til, hvis de mistede deres ikke-europæiske spillere.
‘Danmark for danskerne’ – så meget har Carlsen nu heller ikke ændret sig. Måske er udtrykket “racefremmede” fjernet fra partiprogrammet, men for mig at se, ligger den stadig under overfladen.
“Som jeg skrev tidligere: “men det gør de røde eller lyserøde medier generelt. Samt diverse organisationer og alle mulige andre.””
Er du bange for at forsvare de samme principper, som de såkaldte “røde” medier forsvarer? Hvis du er enig i, at folk ikke skal fyres pga. deres holdninger, hvorfor forsvarer du så ikke når det går ud over mennesker du ikke er enig i? Det er jo ikke deres holdninger eller deres person du skal forsvare, men nogle basale principper og rettigheder for borgerne.
Hvis du ikke er parat til at forsvare andre, skal du ikke forvente andre vil forsvare dig.
“Venstrefløjen sidder på medierne og mange af jobbene i den offentlige sektor, altså dem der giver penge til DR, før også TV2, aviserne, alt muligt andet som bistand, førtidspension og så videre!”
Det var mange påstande på én gang. Danmarks Radio får langt de fleste penge gennem medielicens (altså fra dig og mig), ca. 3,3 mia. om året, mens resten går til TV2 regionerne og andre lokale tv- og radiostationer.
Aviserne får ikke støtte til deres journalistik, men derimod støtte til distribution. Hvis du mener alle aviserne er røde eller lyserøde, så læser du ikke nok avis.
Hvem der kan modtage konstanthjælp, førtidspension osv. bestemmes hos Folketinget. Ikke offentlig ansatte hos kommunerne. De administrerer blot den gældende lovgivning.
“Derfor forstår jeg ikke hvorfor du forventer at man skal bruge sin tid og energi på de andres problemer.”
Fordi du er borger i landet og forhåbenligt vil forsvare uretfærdighed, uanset hvem det går ud over. Ellers risikerer du selv at blive fyret fra dit job, hvis du nu skulle få lyst til at debattere uden at være anonym. Eller det der er værre, hvis man ikke står vagt om vores grundlæggende værdier.
Bare fordi man er muslim, skal man ikke regne med at få støtte fra de venstreorienterede. Det fyrede medlem af Hizb ut-Tahrir fik ingen støtte fra SF’eren Bo Asmus Kjeldgaard, som var Børne- og Ungeborgmester i København. Der var tavshed.
Kommentar by Simon Wedege — 19. januar 2012 @ 03:53
Simon Wedege
“Jeg ser nu også med bekymring på, at nogle mennesker vil bestemme hvem der må være i landet og hvem der ikke må. Daniel Carlsen vil gerne smide alle ikke-europæere ud af Danmark, som han siger i sin video på danskernesparti.dk. Men jeg tror ikke han ser konsekvenserne for de mange forskere fra Kina, USA og andre ikke-europæere som hjælper forskningen på vores universiteter. Og heller ikke den ekspertise vi får fra udlandsk arbejdskraft.”
Så vidt jeg har forstået bliver rigtige danskere afvist på universiteter fordi vi udanner udlæninge fra Kina, USA og andre ikke-europæere.
Jeg ved ikke hvordan han vil gøre det, men man kan jo starte med de værste!
“For ikke at tale om elitesport. Gad vide hvad fodboldklubberne ville sige til, hvis de mistede deres ikke-europæiske spillere.”
Nu ved jeg ikke noget om fodbold (gab), men udover positivsærbehandling, billig arbejdskraft og venstreorienteret-propaganda så syntes jeg ikke fodboldklubberne mening skal afgøre om Danmark skal køres i sænk og befolkningen skal udskiftet.
“Er du bange for at forsvare de samme principper, som de såkaldte “røde” medier forsvarer? Hvis du er enig i, at folk ikke skal fyres pga. deres holdninger, hvorfor forsvarer du så ikke når det går ud over mennesker du ikke er enig i? Det er jo ikke deres holdninger eller deres person du skal forsvare, men nogle basale principper og rettigheder for borgerne.”
God point! Læs “Det os der er de små og udsatte”
Jeg har oplevet diskrimination og negativsærbehandling fra børnehaveklasse og set mit land og fremtid blive fordærvet og ødelagt af den venstreorienteret og multietniske parasit!
Jeg har desværre ikke mental overskud til at tænke på mine fjenders velbefindende.
“Hvis du ikke er parat til at forsvare andre, skal du ikke forvente andre vil forsvare dig.”
Det kan gradbøjes og diskuteres, men i princippet så har du ret!
Men igen forventer du mere af mig og andre hvide mænd end du ville gøre af venstrefløjen og de farvet!
“Det var mange påstande på én gang”
Enig, jeg løb lidt træt i det, er du uenig i at der er en venstredrejningen i medierne og det danske samfund? Prøv at se folks holdning til medierne her på Uriasposten!
“Aviserne får ikke støtte til deres journalistik, men derimod støtte til distribution. Hvis du mener alle aviserne er røde eller lyserøde, så læser du ikke nok avis.”
Jeg læser ikke aviser af samme grund, men det hænder at de bringer artikler der ikke passer deres profil!
Jeg læser de fleste “nyheder” på medier som dette!
Hvad er du her for?
Kommentar by Viking — 19. januar 2012 @ 12:12
“Aviserne får ikke støtte til deres journalistik, men derimod støtte til distribution.”
Enig!
Langt de fleste journalister er venstreorienteret, feminister og fan af multikultur! Højrefløjen for ikke støtte til distribution!
Uriasposten og tilsvarende er “små” private fortagende!
Kommentar by Viking — 19. januar 2012 @ 12:19
Viking,
“Så vidt jeg har forstået bliver rigtige danskere afvist på universiteter fordi vi udanner udlæninge fra Kina, USA og andre ikke-europæere. Jeg ved ikke hvordan han vil gøre det, men man kan jo starte med de værste!”
Folk der kommer fra f.eks. Kina til Danmark for at uddanne sig på et universitet, sker på egen regning. Jeg tror det største problem er EU-borgere som kommer til Danmark, får gratis uddannelse, måske tager en plads fra en dansk statsborger og bagefter rejser ud af landet. Jeg mener der var en stor debat vedr. svenskere som uddannede sig til læger i Danmark, men tog tilbage til Sverige for at arbejde.
I sådan en situation kan jeg godt se, at det er skattekroner smidt ud af vinduet. Men som sagt tror jeg det største problem er andre EU-borgere som kommer til Danmark. Alle andre skal betale deres uddannelse selv.
“Nu ved jeg ikke noget om fodbold…”
Jeg er heller ikke den store fodbold ekspert, men mit job kræver trods alt en bred almen viden. FC Københavns bedste spiller nogensinde (ifølge den tidligere FCK træner) er Dame N’Doye, som også er hyldet som årets profil i 2011. Han er fra Senegal og FCK vil næppe af med ham. Han er ikke bare et godt eksempel på kvalificeret arbejdskraft, men også at det højner niveauet i hans branche, så at sige.
Vi har brug for konkurrence, som kan hæve niveauet. Ellers vil danske virksomheder ikke være særlig konkurrencedygtige.
“… så syntes jeg ikke fodboldklubberne mening skal afgøre om Danmark skal køres i sænk og befolkningen skal udskiftet.”
Man kører jo netop heller ikke Danmark i sænk ved at få kvalificeret arbejdskraft fra Kina, USA, Brasilien eller Senegal for den sags skyld. Vi har brug for det. Man skal bare spørge DanFoss, Mærsk, Novo Nordisk, Vestas og andre store danske virksomheder, som nyder godt af kvalificeret udlandsk arbejdskraft, både fra EU og udenfor EU.
“Men igen forventer du mere af mig og andre hvide mænd end du ville gøre af venstrefløjen og de farvet!”
Jeg ved ikke hvad hudfarven har med noget at gøre. Men nej, jeg forventer hverken mere eller mindre af dig, end jeg gør af alle andre. Men jeg forbeholder mig nok retten til at blive utrolig skuffet over mine medborgere, hvis de ikke vil stå vagt om principper der gælder alle borgere, uanset køn, seksualitet, hudfarve, religion eller politisk overbevisning.
Du linker jo faktisk til en nationalkonservativ blog som hylder venstreorienterede for at forsvare Daniel Carlsen. Der burde da være overskud til at hjælpe andre. Majoriteten skal forsvare minoriteten, og omvendt. Men jeg kan ikke se hvorfor du skulle være særlig udsat.
“… er du uenig i at der er en venstredrejningen i medierne og det danske samfund?”
Det kommer jo an på øjnene der ser. Der findes borgerlige medier og så findes der mere venstredrejede medier (skåret meget ud i pap). Det sker ofte at venstreorienterede beskylder TV2 News for at være for højreorienterede, og højreorienterede beskylder et medie for at være for venstreorienterede. Det flyver med beskyldninger, at det er svært at tage det seriøst.
Hvis du ikke læser aviser og får de fleste af dine nyheder fra blogs, så kan jeg godt se hvor du går galt i byen. Uriasposten og andre blogs er ikke nyhedssider, men ren holdning. Det er fuldstændig blottet for journalistik. Det svarer til debatsiderne i avisen eller på netavisen.
Det er jo ikke Uriasposten som kommer med afsløringer af magtmisbrug på Christiansborg eller ligende. Uriasposten snylter blot på avisernes journalistiske arbejde.
“Hvad er du her for?”
En god debat. Oftest bliver man som anderledes tænkende udsat for personangreb fra anonyme personer herinde (søg på mit navn i andre debatter på Uriasposten, så kan du finde masser af eksempler). Men takker for en saglig og sober debat. Det er ikke tit der sker på Uriasposten.
“Højrefløjen for ikke støtte til distribution!”
Jo, hvis du laver din egen avis og ønsker en højreorienteret agenda (og må ikke være ejet af et parti, ifølge kommende regler), så kan du få støtte til distribution. Der findes ikke diskrimination af højreorienterede medier på det område.
Det blev et langt indlæg. Jeg vil holde en lille pause pga. travlhed med arbejdet. Hvis du vil debattere videre, skal jeg nok vende tilbage
Kommentar by Simon Wedege — 19. januar 2012 @ 14:47
Tak, for svaret!
Med hensyn til universiteter så var det ikke kun økomomi, men også at skaffe den arbejdskraft som vi har brug for!
Et lille sidespring, vi burde samarbejde med lande som Sverige, Norge og Tyskland hvor vi kan, for at konkurrerer med resten af verden.
Jeg mener at afrikaner skal spille fodbold i afrika og vis de har noget positivt, så har de mere brug for det end os, hvilket også er mere solidarisk. Det gælder alle ulande.
“Man kører jo netop heller ikke Danmark i sænk ved at få kvalificeret arbejdskraft fra Kina, USA, Brasilien eller Senegal for den sags skyld”
Nu “snakker” du lidt uden om. Stikord: Antal, befolknings-udskiftning, kriminalitet, islam, socialt bedrageri, multikultur, PISA og du har vel hørt om Helmuth Nyborg og Daniel Carlsen om IQ og alt det, og meget mere!
Senegal nej nej, Brasilien nej, Kina i mindre antal og især vis de tar hjem igen, USA ja, groft sagt vis de er hvide!
Så ja, jeg er delvis enig!
“Jeg ved ikke hvad hudfarven har med noget at gøre. Men nej, jeg forventer hverken mere eller mindre af dig, end jeg gør af alle andre. Men jeg forbeholder mig nok retten til at blive utrolig skuffet over mine medborgere, hvis de ikke vil stå vagt om principper der gælder alle borgere, uanset køn, seksualitet, hudfarve, religion eller politisk overbevisning”
Jeg vil ikke gå mere ind på racens betydning og hvor meget mere hvide har skabt end farvet!
Her kan vi også snakke indvandring, venstrefløj og hvad jeg har skrevet tidligere!
Men jeg kan selvfølglig godt se hvad du mener, hvilket er god etik og moral! Det er bare en luksus jeg ikke har ret meget af og derfor er jeg nok lidt ligeglad med visse typer, og lidt miljøskadet, af grunde som jeg har været ind på tidligere.
“Men jeg kan ikke se hvorfor du skulle være særlig udsat.”
Det har jeg været lidt inde på, her ønsker jeg ikke at indtage en ofre rolle eller at ynke, det lader` vi venstrefløjen og de etniskfremmede om!
“Det kommer jo an på øjnene der ser. Der findes borgerlige medier og så findes der mere venstredrejede medier (skåret meget ud i pap). Det sker ofte at venstreorienterede beskylder TV2 News for at være for højreorienterede, og højreorienterede beskylder et medie for at være for venstreorienterede. Det flyver med beskyldninger, at det er svært at tage det seriøst.”
Jeg er helt enig, men mener stadigvæk at der er en kraftig venstredrejning (ikke kun nu, men også i gennem flere årtier)
Jeg kan desværre ikke se TV2 news (kanalen), og ser ikke ret meget tv for tiden, lidt af samme grund (altså venstre drejning og multikultur).
“Hvis du ikke læser aviser og får de fleste af dine nyheder fra blogs, så kan jeg godt se hvor du går galt i byen. Uriasposten og andre blogs er ikke nyhedssider, men ren holdning. Det er fuldstændig blottet for journalistik. Det svarer til debatsiderne i avisen eller på netavisen.”
Enig! Jeg har læst en del aviser, jeg er født i midten af 70`erne.
“Det er jo ikke Uriasposten som kommer med afsløringer af magtmisbrug på Christiansborg eller ligende. Uriasposten snylter blot på avisernes journalistiske arbejde.”
Det var jeg lidt inde på før:
“Jeg læser ikke aviser af samme grund, men det hænder at de bringer artikler der ikke passer deres profil!”
“Jeg læser de fleste “nyheder” på medier som dette!”
“Langt de fleste journalister er venstreorienteret, feminister og fan af multikultur”
“Men takker for en saglig og sober debat”
Tak og i lige måde
“Det er ikke tit der sker på Uriasposten”
Jeg oplever det som meget blandet, der er mange der bare deler viden og deres holdninger, og ikke så mange der ønsker en debat, folk her er nok rimlig enige om det meste.
“Oftest bliver man som anderledes tænkende udsat for personangreb fra anonyme personer herinde”
Helt enig! Der er nogle der opføre sig, som de forkælet autonome bz typer de selv afskyr!
Her prøver jeg at behandle folk som de behandler mig, ligesom i det virkelige liv, det er kun få der har skrevet noget dumt eller barnligt til mig.
“Jo, hvis du laver din egen avis og ønsker en højreorienteret agenda (og må ikke være ejet af et parti, ifølge kommende regler), så kan du få støtte til distribution. Der findes ikke diskrimination af højreorienterede medier på det område”
OK! Højrefløjen er forhåbentlig ved at opbygge sig, efter årtier med antihvid dominans. Den er nok ikke stor nok eller organiseret nok, lidt skuffende!
“Hvis du vil debattere videre, skal jeg nok vende tilbage”
Mange tak, det samme her!
Jeg oplever en forskel i “holdninger” men ikke i “indsigt” og “forståelse”
Kommentar by Viking — 19. januar 2012 @ 20:03