19. januar 2012

Defence League’rne afholder første fælles-europæiske demonstration i Århus den 31. marts

I dagens udgave af Daily Telegraph kan man læse, at Defence League’rne samledes i Århus til en større demonstration, lørdag den 31. marts i år. Det bliver næppe et højreorienteret Woodstock, men med Tommy Robinson i front bliver det et arrangement der vil få megen opmærksomhed, ikke bare i den danske presse. Fra Anti-Islamic groups across Europe to attend far-Right rally.

“Far-right anti-Islamic groups from across Europe are planning to rally in Denmark, for what organisers have billed as the birth of a European movement.

There will be speeches from every defence league in Europe,” said Isak Nygren, the spokesman for the Swedish Defence League. “I hope we can show that there’s resistance against Islamisation of Europe, that we can inspire each other.”

The EDL has held one European rally before, sending members to Amsterdam in 2010 in support of Dutch anti-Islamic politician Geert Wilders, who was in court accused of insulting religious and ethnic groups. …

He described the planned gathering, in Aarhus on March 31, as the “first proper European event”.

“We’re hoping this will be the launch of a wider European Defence League,” he said. “We don’t expect it to be big, but our first event wasn’t that big, and they’re just going to get bigger and bigger.” …

Denmark is a natural choice for the EDL to launch its first European march. The Danish People’s Party is one of the most electorally successful anti-immigrant parties in Europe, winning 12.3 per cent in elections last September.”

(Daily Telegraph, 19. januar 2012, s. 22; Liveleak, European Defence League Promo)

Oploadet Kl. 06:59 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/33533/trackback

37 Comments »

  1. Argh – så går nyfascisterne fra Antifa og deres venner amok igen :(

    Kommentar by Henrik R Clausen — 19. januar 2012 @ 07:40

  2. Pas på de svenske AFA’ere. De mener, at det er moralsk rigtigt at dræbe racister!

    Nå, men her er lige en af de daglige indvandrer-historier:

    “En ung mand gik grassat … i indre København.

    Manden var netop blevet forvist fra diskoteket sammen med sin kammerat på grund af skidt opførsel.

    Udsmidningen fik tilsyneladende manden til at tænde helt af og gå løs på en person, som han slog i hovedet med et glas. En anden person blev stukket i halsen med et stykke glasskår, fortæller Københavns Politi.

    De to mænd, som politiet nu eftersøger, beskrives som 25 til 30 år gamle og af nordafrikansk oprindelse.”

    http://ekstrabladet.dk/112/article1693691.ece

    Måske var det bare typisk dansk racisme? Måske ikke… måske bare muslimers iboende herrefolksfølelse der brød ud? Nå, men tænk så på hvor meget Svensson er blevet snydt i Sverige. De får aldrig at vide hvem der laver kriminaliteten. Kun hvis forbrydelsen er meget grov og der stensikkert står en etnisk svensker bag, så ser pressen intet problem i at lægge navn og billeder ud.

    Jeg bemærker også

    Kommentar by Frank P — 19. januar 2012 @ 10:33

  3. Det er vigtigt, at alle, der mener, at islamiseringen af Europa er et problem, møder op.

    Det nytter ikke, at vi gemmer os bag skærmen. Vi skal også manifestere os i det offentlige rum.

    Kommentar by nytår — 19. januar 2012 @ 10:41

  4. Så må politiet nok hellere få købt godt med gas, for nu skal AFAcisterne på “skinkejagt”. Mon ikke der nok skal blive ballade og skylden gives til ofrene for AFAcisternes angreb.

    Kommentar by broholm (ordblind) — 19. januar 2012 @ 11:10

  5. http://www.youtube.com/watch?v=ivN6L_NGVVM

    European Defence League Promo

    Gravers, Sabaditch Wollf m.fl.

    Kommentar by Josef K — 19. januar 2012 @ 11:17

  6. “Denmark is a natural choice for the EDL to launch its first European march. The Danish People’s Party is one of the most electorally successful anti-immigrant parties in Europe, winning 12.3 per cent in elections last September.”

    Her er noget vi kan være bare lidt stolte af!

    Kommentar by Viking — 19. januar 2012 @ 11:28

  7. Be there or be square!

    Kommentar by Frank P — 19. januar 2012 @ 11:48

  8. Det er opløftende for den lille kreds, der aktivt har været med i modstanden i de sidste 25 år og som nu er blevet grå i toppen, kan fornemme, at for de gamle der faldt, er der nye yngre kræfter overalt.

    Kommentar by Menig 442 — 19. januar 2012 @ 12:04

  9. Ifølge Gates of Vienna skulle Robert Spencer også komme. Godt initiativ, vi ses … ;)

    Kommentar by Svend — 19. januar 2012 @ 12:13

  10. Håber at alle dukker op. Er ikke selv medlem af DDL og bliver det aldrig, men kommer uanset hvad! Alle der har fået nok af at blive behandlet som andenrangs menneske i sit eget land, skal vise det på gaden!

    No surrender to the taliban!

    Kommentar by Victorinox43 — 19. januar 2012 @ 13:12

  11. Det er ikke far right at være kritisk over for religion. Der er både højreorienterede og venstreorienterede – og midt imellem – der er religionskritiske. Heldigvis.

    Kommentar by Liva — 19. januar 2012 @ 14:26

  12. PS

    Hvor er det bare godt at se at folk på tværs af landegrænser kan samles om denne sag.

    “We’re hoping this will be the launch of a wider European Defence League,” he said. “We don’t expect it to be big, but our first event wasn’t that big, and they’re just going to get bigger and bigger.” …

    Alt starter i det små. Godt med optimisme.

    Kommentar by Liva — 19. januar 2012 @ 14:31

  13. #5

    Ville lige lave et indlæg med den promo-video du har linket til, men tilsyneladende har brugeren allerede fjernet den igen???

    Kommentar by Jernhesten — 19. januar 2012 @ 14:32

  14. #13 Hodja har et andet link.

    Kommentar by Svend — 19. januar 2012 @ 14:58

  15. Nogen der ved hvad den officielle overskrift for demonstrationen er? Hvis man skal samle sig om et fælles budskab er det godt at have en klar og tydelig overskrift.

    Kommentar by Peter — 19. januar 2012 @ 14:59

  16. Hvad med og oprette bedsteforældre imod islam? Eller pensionister.
    For man ved jo hvem de skal dele pengene med og hvor de ender.

    Kommentar by Peter — 19. januar 2012 @ 15:28

  17. Jeg har sat et link ind til Liveleak.

    KimM

    Kommentar by Kim Møller — 19. januar 2012 @ 15:52

  18. Hjemmesiden Modkraft.dk skriver, at det anti-islamiske møde vil blive mødt med protester fra organisationer og partier på venstrefløjen i Aarhus.

    Pokkers. Ekstremisterne er ude på at lukke munden på deres modstandere :(

    Kommentar by Henrik R Clausen — 19. januar 2012 @ 16:02

  19. Det er ikke alene stort, det er fandeme også smukt. Og det skal ikke undre mig, om det er Tommy Robinson som går over i historien, som den der reddede det syge røde europa fra endnu en muslimsk besættelse.

    Kommentar by Fritz — 19. januar 2012 @ 16:16

  20. Gad vide hvilke sikkerhedsprocedurer DDL anvender i forhold til at imødegå infiltration af shansen og Jonni typer, samt de sædvanlige PET agenter? Problemet med disse her følelsesladede organisationer er ofte, at de tænker med hjertet fremfor med hjernen og derfor glemmer det nødvendige bureaukrati.

    Kommentar by Boo — 19. januar 2012 @ 16:48

  21. @Svend

    Fandt den også et andet sted…

    Det er i øvrigt mit håb og forventning, at denne demo kun bliver den første i en lang række, og disse demonstrationer gradvis vil blive stadig større og hyppigere.

    Kommentar by Jernhesten — 19. januar 2012 @ 17:24

  22. Count me in!

    Kommentar by Carsten Larsen — 19. januar 2012 @ 17:39

  23. Sidst de var i Holland gik det ikke så godt – de har brug for mere opbakning.

    http://www.youtube.com/watch?v=WG7orFuoO_E

    Kommentar by Johnson — 19. januar 2012 @ 22:34

  24. Mon ikke politiet nok skal nå at forbyde dette væmmelige udslag af forsamlingsfrihed, med den begrundelse at de ikke kan garantere islamkritikernes sikkerhed mod horden af voldsparate venstrefløjskamptropper.

    Kommentar by Uffe — 20. januar 2012 @ 01:37

  25. Det er mit indtryk, at EDL og dens knopskydninger har toppet. Jeg er bange for, at demonstrationen i Århus enten ikke bliver til noget, eller blot vil understrege EDLs fiasko som gadebevægelse. Men lad os krydse fingre for, at jeg får uret.

    Kommentar by Dog of God — 20. januar 2012 @ 05:53

  26. Sidst de var i Holland gik det ikke så godt – de har brug for mere opbakning.

    Og godt samarbejde med politiet. Den generelle regel er, at politiet skal beskytte demonstranter, der ikke er årsag til vold. Det springende punkt bliver ‘Anledning til vold’ – altså hvis Antifa kommer forbi for at banke nogle ‘ekstremister’ – vil politiet så beskytte *DL demonstrationen, eller vil de bede dem pakke væk for at slippe for ballade fra venstreekstremisterne?

    Kommentar by Henrik R Clausen — 20. januar 2012 @ 12:09

  27. @Henrik Ræder Clausen, Dansk Folkeparti
    Har DL’erne aldrig udøvet vold?

    Kommentar by Polyb — 20. januar 2012 @ 13:59

  28. Til brugerne af Uriaposten.
    Mit navn er Viktor Reddersen, og jeg er journaliststuderende. Jeg bider mærke i, at English Defence League afholder demonstration den 31. marts, og i den forbindelse ville jeg gerne følge en af Jer, der regner med aktivt at deltage i demonstrationen.

    Jeg prøver at forstå præmisserne for demonstrationen, så jeg håber at kunne finde en person, der kan argumentere for sine holdninger og for sagen, der kæmpes for.

    Jeg er ikke forudindtaget, og da det er radio, er det jo JERES kommentarer, der kommer ud.

    I kan optræde med dæknavn/kun fornavn, hvis I ønsker det.

    Hvis der skulle sidde nogen og tænke, at I vil ud med jeres sag, må I meget gerne kontakte mig på vlreddersen@mail.dmjx.dk.

    Kommentar by Viktor Reddersen — 21. januar 2012 @ 13:52

  29. Hej Viktor Reddersen

    Det skal du nok ikke regne – altså en respons. Majoriteten herinde er Internet-riddere, som kæmper “for sagen” hjemme bag skærmene.

    Jeg deltager selv i demonstrationen.

    Kommentar by Avil Ibrahim — 21. januar 2012 @ 18:24

  30. Rettelse:

    Det skal du nok ikke regne *med*

    Kommentar by Avil Ibrahim — 21. januar 2012 @ 18:25

  31. Frtiz, ja sikke en helt “Tommy” er. Tidligere hooligan og dømt adskillige gange for vold på tjenestemænd og civile. Cool fyr.

    Kommentar by Avil Ibrahim — 21. januar 2012 @ 18:37

  32. Fantastisk vlreddersen@mail.dmjx. dk vil bringe din holdning videre
    Og Avil Ibrahim vil vise sig til demonstrationen. Som hvem ?

    Kommentar by Nielsen — 23. januar 2012 @ 10:17

  33. Hvad synes Henrik Ræder Clausen, Dansk Folkeparti, om denne regionale leder af Danish Defence League, og hvorfor støtter du gruppen Henrik?

    [link fjernet, Kim]

    Kommentar by Polyb — 23. januar 2012 @ 18:26

  34. Hele Danish Defence League division Cph er max klar!!! Vi ser frem til at møde vores europæiske brødre!!! No Surrender…

    Kommentar by Mikkel Jansen DDL — 25. januar 2012 @ 20:38

  35. Avil Ibrahim: Kan du ikke kontakte mig på 3024 6181 eller vlreddersen@mail.dmjx.dk

    I skal nok ikke regne med, at jeg bringer jeres budskab videre – forstået som politisk budskab. Men jeg vil meget gerne høre, hvad I reagerer på.

    Mikkel Jansen: Hvis du har lyst, må du også meget gerne kontakte mig.

    I kan deltage anonymt – evt. med sløret stemme.

    Mvh Viktor Reddersen

    Kommentar by Viktor Reddersen — 3. februar 2012 @ 15:16

  36. jeg er medlem af danish defence league division. østjylland
    og jeg skal nok være der
    jeg er helt opsat op at møde op og støtte mine med mennesker
    og vil med ære at stå side og side med alle dem som møder op og støtter vores demo NO SURRENDER

    WE WILL NOT GO WE ARE HERE TO STAY

    Kommentar by martin — 3. februar 2012 @ 23:10

  37. Jeg er helt enig med Livas kommentar (kommentar nr. 12). Det er rart at se, at der bliver samarbejdet på tværs af landegrænserne. Det giver et godt sammenhold og troen på at det gør en forskel.

    Kommentar by Louan — 7. marts 2012 @ 13:10

RSS feed for comments on this post.