23. januar 2012
Jeg forstår ikke helt kritikken af forslaget. Hvis man som Det Radikale Venstre og det meste af Folketinget målrettet arbejder for at gøre Danmark til et multikulturelt land, så må afskaffelsen af Folkekirkens særstatus da være en logisk konsekvens.
Fra TV2 Online – SF: Ud med Kirkeministeriet.
“Nu skal det være slut med Kirkeministeriet. Det mener i hvert fald venstrefløjen i Folketingets kirkeudvalg. Her mener man, at Kirkeministeriet skal skifte navn til for eksempel Ministeriet for livsanskuelser for at give plads til den voksende gruppe af muslimer i Danmark.
“Vi bevæger os helt klart imod at folk har alle mulige trosretninger og livsanskuelser og det skal vi kunne rumme,” siger SF’s Pernille Vigsø Bagge.”
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/33628/trackback
31 kommentarer »
RSS feed til kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>









Det er forsent du fik det lagt op, for nu har de jo trukket forslaget igen. I SF skal man åbenbart have mere i munden, end mellem ørene……
Kommentar by broholm (ordblind) — 23. januar 2012 @ 16:33
En ny glidebane væk fra hvad der dansk til hvad der er grå international multikulturalisme,
Vi bliver kulturelt fattigere og fattigere! Socialister smadre hvad der er smuk kultur og indfører en grå betonverden! Hvis du er tvivl så se på byerne i den gamle østblok, ensretning, og kulturel armod, se på hvad kommunismen gjorde ved Kina.
Socialismen er en menneskefjensk ideologi, fordi forskellighed er dens fjende!
Væk med den regering, og det kan ikke gå stærkt nok!
Kommentar by Robert R — 23. januar 2012 @ 16:37
Hvad med et Ministerium for sandhed til at koordinere alle de geniale venstreorienterede påfund, der vælter ud over os for tiden? Samt navngive dem på passende måde.
Kommentar by Crass Børsting — 23. januar 2012 @ 16:39
http://heltnormalt.dk/rydforsiden/2012/01/23
Den voksende gruppe af muslimer? Hvad med den voksende gruppe af ateister?
“Nej-nej, det er synd for muslimerne, at de altid skal diskrimineres og ekskluderes sådan, ateisterne har det da fint nok, og desuden var det jo også dem med de der dumme tegninger. Dem og jøderne, altså …” siger du måske.
Okay, men jeg gætter så på, at den største delgruppe blandt ateisterne er frafaldne muslimer, erklærede eller ej (oftest ej). Er det så endnu syndere for dem? Eller skal de bare presses tilbage i “deres” gruppe, som jo skal have grupperettigheder (men ikke gruppeforpligtelser)?
Og vil et eventuelt ministerie for livsanskuelser få noget at skulle have sagt i muslimske anliggender? Nej, vel? Det bliver nok nærmere omvendt …
Kommentar by JensF — 23. januar 2012 @ 16:45
Hvis ministeriet skulle have navneforandring for også at kunne rumme muslimer, så er der to muligheder. Enten skulle også muslimer have mulighed for at træffe administrative afgørelser på vegne at det lutherske trossamfund eller også skulle også de islamiske menigheder tvinges at eksempelvis at vie homoseksuelle. Jeg kan næppe tro, der er tale om det sidste.
Kommentar by Jørgen Duus — 23. januar 2012 @ 16:47
Der da helt forrykt, det her. Hvilken børnehave ovre på hoppeborgen.Tænk: Navneforandring af Kirkeministeriet til livsanskuelsesministerium, og så er det for kun IGEN at tage hensyn til klamme muhammedanerne. Smertegrænsen er ved at være nået.!!!
Alle andre religioner, undtagen den usædelige Islam (se § 67 i grundloven), kan indrette sig.
Navneforslag: I den forbindelse kan vi så kalde Fødevareministeriet for: Lamme-Grise-mimisteriet. Det er for at tage hensyn til Muslimerne, at der står lamme.
Kommentar by Charles Nielsen — 23. januar 2012 @ 17:18
Der er det meget klare problem, at det ikke vedkommer Staten hvilke livsanskuelser folk måtte have.
Ikke desto mindre, så har Staten jo en livsanskuelse som den forsøger at påtvinge os. Det er som bekendt multikulturen og neo-socialismens gulagkasino hvor tabere og vindere udpeges af Systemet.
Den danske stat er en blød terror-stat, en form for åbent fængsel hvor folk er fredløse, og hvor volden mod det produktive menneske/samfundet finacieres af det samme pruduktive menneske, samtidig med at, Staten importerer og fremmer de mennesker der skaber volden. Dét er et samfund i total opløsning.
Det tragi-komiske er jo netop at en far via sit arbejde finanserer voldtægten på sin datter fordi hans arbejde er med til at betale for den pågældende muhammedanerens ophold i landet. I det ufrie område geografisk kaldet Danmark, lever måske +90% i en så tilstrækkelig uvidenhed, narcissismne og komfort (tryghed som de lyver til sig selv) at de ikke blot accepterer Systemet men vil have mere af samme.
Kommentar by DanskeriTN — 23. januar 2012 @ 17:22
For at give plads til den voksende gruppe af muslimer i Danmark, gik Livsanskuelsesministeriets udsendte medarbejdere idag gang med arbejdet i Frederiksberg Have.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2090165/Taliban-releases-horrific-video-executions-15-Pakistani-soldiers.html
Kommentar by DanskeriTN — 23. januar 2012 @ 17:52
Den eneste grund til at de skulle skifte navn, ville være fordi de vil regulere de andre religioner i Danmark. Som det står nu så er det eneste grundlag for Kirkeministeriet at regulere den lutheranske folkekirke i Danmark.. Så hvor vil de hen med? De kan ligeså godt afvikle folkekirken og kirkeministeriet og overgive kontrollen af kirkerne til slots- og Ejendomsstyrelsen.
Kommentar by Lavard — 23. januar 2012 @ 18:19
De røde vil sælge vores land.Sådan føler jeg det.
Men vi har stadig DF. Heldigvis !
Kommentar by Spinner — 23. januar 2012 @ 18:19
Tros ministeriet? Religions ministeriet?
Mon det får muslimer til og betale “islam” skat? For hvad? Er der danske sponsorerede moskeer? Eller imamer? For det er vel det, skatten går til?
Det vil sige, at den danske stat skal til og betale for moskeer og løn til imamerne.
Kommentar by Peter — 23. januar 2012 @ 18:38
Da folketinget nu er omdannet til The red Muppet show, som vi måbende kan sidde på balkonen og følge dette underlige komiske dukke show, så lad os da omdøbe kirkeministeriet til Ministeriet for sjove og underlige tanke-gang arter!
Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. januar 2012 @ 19:42
Ps tror godt den underlige tjener dukke dreng ministeren eManuel Savleen kan være mere morsom end John Cleese, helt uden instruktion eller Manu-skrift, han er et naturtalent, fuldstændig gal fra naturens hånd.
Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. januar 2012 @ 19:52
Kulturradikalismen er på fremmarch. Det eneste modsvar er sand konservatise.
At muslimer og ateister (uden selv at vide det) begge er bidragere til nedbrydelse at det danske er åbenlyst. I vestrefløjen og de radikale har de fået magt på tinge. Og bare vent. Det bliver meget værre.
Jeg har i en anden tråd gjort rede for, at opbakning om Den Danske Folkekirke, som den kendes i Grundlovens §4 er et værn mod de samfundsnedbrydelde kræfter. SÅ længe der er bred opbakning om Folkekirken, kan de radikale få gennemført de reformer, de ønsker.
Bemærk. Jeg diskutere overhovedet ikke tro. Jeg gør blot opmærksom på, at en opbakning til den Dan Folkekirke er et svær i den nationalkonservatives hånd og et værn mode venstrefløjens relativering af alt.
Kommentar by Peter Hansen — 23. januar 2012 @ 20:46
@14 Peter Hansen
Jeg kan godt følge din tankegang, og ærligt, selvom jeg er Ateist så nyder jeg at støtte kristendommen, bare for at chikanere muhammedanerne mest muligt.
Jeg tror bare du støtter dig til en falsk forhåbning om, at vores folkekirke kan redde os, for tænk lige over hvor mange fjollede socialist præster vi har, for ikke at tale om de dhimmie krybende biskopper med AAARRRGhus biskoppen holm i spidsen for altervins fordrukkent dhimmie krybende adfærd.
Biskopper der kritisere vores feltpræster i afghanistan, der støtter vores soldater, de skal nu opfører sig som hensynsFULDE altervins fordrukne holm/uffe mandslinge!
Hvad med kirke asyl kommunist propagandaen i vores folkekirke eller den selvbestaltede muhammedaner gemme importør præsten brok hansen i Lyngby eller de sandalvandrende præster der gik sandal march i Nordjylland for asyl til alle muhammedaner eller bare Skauken rottefuglen margrethe præsten fra kommunist partiet sf eller. hvor var alle de tillidsFULDE solidariske kommunist præster henne, da Tingbjergpræsten nær var stenet ud af sin kirke af muhammedaner eller…eller..fortsæt selv rækken af farisæer dhimmie præster gerninger.
Folkekirken bliver i den grad politisk korrekt nedlagt af ta..ta. allah fanden fanfare.. ..præsterne selv!
Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. januar 2012 @ 21:27
Pernille Vigsø Bagge AKA Trækker-Pernille
Kommentar by Bjarne P. — 23. januar 2012 @ 21:47
Er det mig, eller er der sket et skred i islamlefleriet her de senere år ?
Før i tiden tækkedes man islam, men i det skjulte. Med det seneste forslag lefler man man (SF) eksempelvis helt åbentlyst for islam.
Hvad er det rød-radicoole Danmarks strategi egentlig ? At islam bliver statsreligion eller som minimum den anden statsreligion på linie med kristendommen ? Håber man i virkeligheden på en sammensmeltning ad kristendom og islam, så man på samme måde som den skandinaviske velfærdsmodel får en skandinavisk islam-model ?
Kommentar by Tolder — 23. januar 2012 @ 22:35
Særligt absurd bliver det, når man tænker på, at De Anstændige hævder at der kun er ca. 3% muslimer i Danmark.
Kommentar by Hr. Snusk — 23. januar 2012 @ 23:32
17, Tolder.
Hvis jeg ikke vidste bedre, ville jeg mene at det er det Systemet arbejder på:
“eller som minimum den anden statsreligion på linie med kristendommen ?”
Kommentar by DanskeriTN — 23. januar 2012 @ 23:39
->17 Tolder
Min private teori er at polariseringen på dette område, incl. frygten for at bliver regnet blandt de ikkestuerene, er en selvforstærkende proces. Så jo, de såkaldt anstændige motiveres til mere og mere åbenlyst lefleri for at bevise deres rene sind over for dem selv og deres omgivelser. Læg dertil venstrefløjens klokkeklare interesse i at logre for et segment der i overvældende grad stemmer på dem.
Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 23. januar 2012 @ 23:45
Folkekirken skal nedbrydes uden tvivl, den er med til at prædike multikultur og humanisme.
Kommentar by Lavard — 23. januar 2012 @ 23:47
->18 Hr. Snusk
Bagatelliseringen af det muslimske segments størrelse er en boomerang der rammer multikultierne i nakken. For hvis kun 3% kan afstedkomme dramatiske ændringer af vores samfund – Kurt Westergaard på livslang politibeskyttelse for en tegning, en massiv overvågning for at forhindre terror, evig kiv og splid afstedkommet af krav om særbehandling og påkaldelse af offerstatus osv. – hvordan ser Danmark så ud når de er 6%?
Der findes ingen steder i verden hvor denne konsolidering af et muslimsk mindretal ikke har påført værtslandet uhyrlige problemer (hejza statsadvokat, har der vel?). Det skal man altid rive multikultierne i næsen. Og statsadvokaten.
Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 23. januar 2012 @ 23:52
Jeg er enig med Larvard. Den sidste rest af min sympati for Folkekirken forsvandt med feltpræst sagen. Hvis ikke de religiøse ledere står bag deres menighed i en hver situation, men sympatiserer med fjenden, så har en sådan religiøs institution ingen berettigelse. Men omvendt, så er det vel også visse biskoppers ærinde at få fjernet Folkekirken fra Grundloven.
Kommentar by Boo — 24. januar 2012 @ 08:25
Rasmus Jarlov hudfletter de røde tosser om netop det:
http://blog.politiken.dk/jarlov/2012/01/23/ministeriet-for-v%c3%a6rdil%c3%b8shed-og-flugt-fra-dansk-kultur/
Kommentar by Hertz — 24. januar 2012 @ 10:17
@ li (islamonausea lidende)
Du har ret i det alt sammen – de dårlige præster, tosserne og alt det andet. Jeg er fuldstændig enig. Og Folkekirken som sådan redder ikke noget, hvis vi tænker på bygningerne.
Mit anliggende er blot at sige, at det er en torn i øjet for venstrefløjen og de politisk korrekte, at Folkekirken står i Grundloven. Derfor vil de ændre Kirkeministeriet (altså i ligestillingens navn) til et elelr andet ligegyldigt cafe latte noget. Det er selvfølgelig i virkeligheden et angreb på Grundloven og Danmark som sekulært land. Det er ikke svært at se, synes jeg ikke.
Kirkeasyl var meget pinlig. I sagen og Tingbjergpræsten synes jeg det var tydeligt at se, at folk (som sådan) ikke finder sig i, at de ikke kan have deres stilfærdige Folkekirke i fred.
Ateisterne løber venstrefløjens og islamisternes ærinde. Om de ikke vil se det eller om de er for dumme til at se det – eller begge dele, det ved jeg ikke.
JP er en fin leder i dag om det emne.
http://jp.dk/opinion/leder/article2673049.ece
Kommentar by Peter Hansen — 24. januar 2012 @ 10:50
Kim skrev:
Jeg forstår ikke helt kritikken af forslaget.
Jeg glæder mig over kritikken, og over at så mange danskere åbenlyst forstår værdier, der ikke kan gøres op i kroner, øre og euro. Det var en stor fornøjelse at følge med i!
Kommentar by Henrik R Clausen — 24. januar 2012 @ 11:22
@24 Peter Hansen
Jeg er ikke enig med dig i, at Ateisterne løber venstrefløjens og islamisternes ærinde.
Jeg kan kun tale for mig selv, og jeg mener derimod at netop de socialistiske præster og andre naive godtroende fjolser i folkekirken netop løber islamisternes ærinde.
Lige netop derfor kan vi ikke forvente særlig meget hjælp fra folkekirken i bekæmpelsen af den onde menneske fjendske ideologi islam, der er desværre kun få præster, der tør sige islam imod.
Af politiske grunde ønsker jeg ikke folkekirken skrevet ud af Grundloven, men vil kæmpe for at den bliver stående deri.
Vi kan jo desværre kun konstatere, ved at løfte blikket og skue udover verden, hvordan det går kristendomme der hvor islam tromler sig frem, kristendommen bliver simpelthen udryddet.
Vi er så småt ved at kunne se tendensen også her i landet, hvor folkekirkerne i sharia-zone ghettoerne må betale beskyttelses penge, for ikke at blive smadret, ikke mindst kirkernes kunder!
Og hvor var de øvrige præster og biskopper at finde da Tingbjergpræsten havde problemer med islamisk stening ? de svigtede, det var kun os almindelige borger og nogle blå-blok politiker der i det mindste mødte op i protest imod denne ligegyldigehed, der blev vist Tingbjergpræsten og hans problemer.
Men jeg vil da af hele mit hjerte ønske alle medlemmerne af folkekirken held og lykke med at bevarer jeres folkekirker (her tænker jeg ikke på bygninger) for det lader bestemt til at jeres forkynder og 12 tåbelige biskopper enten stikker hovederne dybt ned i koranen for ikke at kunne se noget eller bare bekvemt vender den anden kind til eller elsker den næste muhammedaner mere end de nære folkekirke medlemmer!
De tør ikke engang, at prædike eller bare sige noget imod islam uanset hvor modbydelig dens indhold efterleves bogstaveligt.
Naive selvfede godheds prædikanter, der svigter deres tilhængere groft, ikke engang advarselen om, at der vil opstå religioner som allah fanden har skabt, gider de lytte til….
Kommentar by li (islamonausea lidende) — 24. januar 2012 @ 13:35
@ li (islamonausea lidende)
Jeg er enig med dig i dine betragtninger om biskopper osv.
Det, jeg bider mærke i, er det, at du skriver: “Af politiske grunde ønsker jeg ikke folkekirken skrevet ud af Grundloven, men vil kæmpe for at den bliver stående deri”
Det er for mig også det helt afgørende. At du som bekendende ateist mener det, er noget usædvanligt. Atisterne har det med at være et stort klynkekor, der vræler sammen med venstrefløjen. Det var dem, jeg langede ud efter.
Du har i mine øjne en sund konservativ indstilling. §4 er ikke så meget et trosanliggende (som SF tossen tror), men en politisk ting. Jeg er helt enig med dig.
Kommentar by Peter Hansen — 24. januar 2012 @ 15:03
Det kommer ikke som en overraskelse, at SF vil fjerne ordet kirke i Kirkeministeriet.
SF går andre veje.. og det har de gjort længe efterhånden. SF prioriterer andet. Vil noget andet – og fremmer andet..
“I ramadanen spiser muslimske børn først, når solen er gået ned.
Det er jo kendt, at solen står op om morgenen; derfor kommer en del muslimske børn i skole på tom mave. De bliver kulrede og uopmærksomme. Kort sagt: Det er temmelig kompliceret at lære nogle elever noget, når deres maver er tomme. Men vi bærer ikke over med ramadanens børn i Danmark.” (2008)
h t t p://jp.dk/meninger/breve/article1549183.ece
Det er bl.a. også SF, der indfører stormoskeer i Danmark:
“På et møde torsdag valgte Københavns Borgerrepræsentation at godkende lokalplanen for udvidelsen af Imam Ali-moskeen på Vibevej i Københavns nordvestkvarter. Lokalplanen blev vedtaget med stemmer fra Socialdemokraterne, De Radikale, SF og Enhedslisten. Moskeen skal efter planen udbygges som en traditionel moské med to 32 meter høje minareter og en blå kuppel.” (2011)
h t t p://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-42983266:stormoské-i-københavn-er-godkendt.html?forside
SF vil reducere tilskud til folkekirken
“I dag modtager kirken 650 millioner kroner årligt fra staten som tilskud. De penge skal fremover reduceres med to procent, så der kommer en besparelse på 13 millioner kroner årligt.” (2008)
h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/296686:Kirke—tro–SF-vil-spare -paa-folkekirken
Og så er der SF og tørklæder
“SF er i lighed med integrationsminister Birthe Rønn Hornbech (V) modstandere af et forbud mod dommeres brug af tørklæde i retssale, siger partiets gruppeformand Ole Sohn” (2008)
h t t p://nyhederne.tv2.dk/politik/article.php/id-11620436.html?forside
Og SF vil ikke forbud mod islamisk tørklæde som del af arbejds dress for offentlige ansatte i Danmark
“Landets 98 kommuner kan selv bestemme, om de vil indføre tørklædeforbud for eksempelvis skolelærere, hjemmeplejen og børnehavepædagoger. Det er også op til forældrebestyrelserne på skolerne at skabe retningslinjer for børnenes påklædning.
Sådan vil fremtidsbilledet se ud, hvis det står til Socialdemokraterne og SF. I den verserende debat om tørklædeforbud i forskellige lag af samfundet trodser de to partier Dansk Folkeparti, der gerne ser de offentligt ansatte omfattet af lovgivning.” (2008)
h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/286154:Danmark–Toerklaedepolitik-skal-afgoeres-lokalt
Kommentar by Liva — 24. januar 2012 @ 17:30
Så fjer kirkeskatten sammen med den tvungne DR licens!!
Kommentar by Peter — 24. januar 2012 @ 17:47
Når et parti, der har magten, vil landet “noget andet” et det, landet er, så er der fare på færde. Så vil de ikke længere værne om landet, men opløse det.
SF er en farligt parti. Angrebet på Folkekirken blev i første omgang afværget. Men der kommer flere angreb på vores fire land, som Liva smukt har dokumenteret.
Når først Folkekirken falder, så er sluserne åbne for hvad som helst i lighedens navn.
Gid dog alle de forkætrede ateister ville fatte det, sådan som Li tilsyneladende har. De fleste ateisters måde at argumentere på minder om Islams mørkemænd
Kommentar by Peter Hansen — 24. januar 2012 @ 19:58