8. februar 2012

Professor Henning Bergenholtz om venstreradikale Leksikon.org: Det er propaganda

Leksikon.org udgives af Venstresocialisterne, der har gjort kommunisten Albert Jensen til hovedredaktør. Han fik i 2009 60 dages betinget fængsel for sin støtte til militante marxister i PFLP og FARC i den såkaldte Fighters+Lovers-sag. Blandt udgivelsens forfattere er blandt andet Blekingegadebandens Torkil Lauesen, der i 1989 fik ti års fængsel for politisk motiveret kriminalitet, herunder et drab i forbindelse med et bankrøveri.

Fra tirsdagens Jyllands-Posten – Professor: Leksikon er propaganda (ikke online).

“På en række gymnasier bliver eleverne anbefalet at gå ind på forskellige internetleksika, når de skal finde viden til deres opgaver. Blandt de gamle opslagsværker som Gyldendals og Salmonsens opfordres man også til at gå ind på leksikon.org, hvor Leksikonet for det 21. århundrede holder til…

Men inde på internetadressen… bliver læseren bl.a. mødt af en artikel om partiet Venstre, som bliver kaldt en ‘dansk kriminel organisation’. Et opslag om Pia Kjærsgaard tegner en lige linje fra Adolf Hitler via Pia Kjærsgaard til Anders Breiviks massakre i Oslo. Morgenavisen Jyllands-Posten bliver i dens opslag kaldt for ‘højreradikalt dansk dagblad knyttet til den yderste højrefløj’.

Professsor og centerleder ved Center for Leksikografi ved Aarhus Universitet Henning Bergenholtz anerkender, at det er umuligt at nå en fuldstændig objektivitet, når man skriver opslagsværker. Men i leksikon.org’s tilfælde er det så slemt, at han kalder projektet for propaganda. …

Det er Anders Fogh Rasmussens beslutning om dansk deltagelse i Irak-krigen, der har fået ham på krigsforbryderlisten, ligesom leksikon.org gør ham medansvarlig for 1,5 mio. irakeres død. Blandt de andre Venstrefolk, der ifølge leksikonets artikel er forbrydere, står bl.a. Lars Løkke Rasmussen, Claus Hjort Frederiksen, Birthe Rønn Hornbech og Bertel Haarder. …

Selve leksikon.org styres og skrives af forskellige redaktioner, som har hver sit områder. Finn Hansson, der er lektor ved Institut for ledelse, politik og filosofi på Copenhagen Business School, sidder i bestyrelsen… sammen med Albert Jensen, der fungerer som redaktør…”

(DR Online henviser til Leksikon.org’s definition af ‘racisme’; via 180 grader)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/34146/trackback

46 Comments »

  1. Hvad i alverden har kulturel underledighed noget med race at gøre ???

    Endnu mere grotest er det jo al bruge det forkerte ord, for homo sapiens er den eneste nulevende menneske art/race.

    Eller er dem, der skriver/har skrevet leksikon.org en anden biologisk race ? Man bliver godt nok ikke en anden race af dumhed.

    Kommentar by Janette Lund — 8. februar 2012 @ 07:26

  2. Tjekkede lige lidt rundt på det der “leksikon”. Alle de eksempler, som JP fremdraer, er faktisk skrevet af ham Albert Jensen, gammelkommonisten som nævnes i indledningen. Måske bagmændene skulle finde sig en webmaster, der bliver knap så bitter over en terror-dom :)

    Kommentar by Dog of God — 8. februar 2012 @ 07:46

  3. Én af Bergenholtz’ medarbejdere på Center for Leksikografi er Sven Tarp. Tarp er chefideolog i Kommunistisk Parti, der er en fortsættelse af det stalinistiske DKP/ml. Er der nogen der ved, om Sven Tarp har noget at gøre med Leksikon.org?

    Kommentar by Jørgen Duus — 8. februar 2012 @ 08:40

  4. Den pågældende hjemmeside bruges af midre begavede venstreorienterede gymnasielærer, der af en eller anden grund mener sig i stand til at vide bedre! Dengang jeg gik i gymnasiet og idag hvor mine børn går der, blev og bliver man stopfodret med mere eller mindre begavede venstreorienteret propaganda. Dengang som i dag falder unge mennesker for det, men heldigvis bliver man klogere når man kommer ud i det virkelige liv! Problemet er at mange aldrig kommer videre, de bliver hængende i det betændte meningstyrani, bliver selv lærer, gymnasielærer eller gror fast i et universitetsmiljø, hvor man går rundt og klkapper hinanden på skuldrene og bliver åh så enige.
    Mange går gennem tilværelsen uden at fatte hvordan den virkelige verden hænger sammen.
    Nu er det så kommet så vidt at en hjemmeside redigeret og skrevet af en tilhænger af den mest morderiske ideologi historien har skabt, nemlig kommunismen og af en terrorist, hvis offer stadig er død, men han selv løsladt på 10ende-15ende år og en fri mand, anbefales, som hjemmeside hvor unge gymnasieelever skal hente deres viden og holdninger fra! Er vores uddannelsessystem virkeligt sunket så dybt? Eller er de folk vi sætter til at undervise vores børn bare ikke begavede nok!

    Kommentar by Grisling — 8. februar 2012 @ 09:48

  5. God artikel!
    Jeg håber der bliver ryddet op i det betændte miljø!
    De har jo fordærvede og manipuleret ungdommen i over 50 år.

    Kommentar by Viking — 8. februar 2012 @ 10:09

  6. Jeg mener ikke at man “blot” skal se det som propaganda.
    Det er en glimrende måde at se, hvordan dele af venstrefløjen tænker.
    Det kan man også bruge til noget.

    Mon der findes en tilsvarende (evt. udenlandsk), hjemmeside, fra en modsat vinkel?

    Kommentar by Ole — 8. februar 2012 @ 10:22

  7. @Ole
    Mon der findes en tilsvarende (evt. udenlandsk), hjemmeside, fra en modsat vinkel?

    http://conservapedia.com/Main_Page

    Kommentar by Polyb — 8. februar 2012 @ 10:31

  8. De gør ikke meget ud af sproget på leksikon.org, må man sige. Måske burde de hyre en gymnasieelev til at læse lidt korrektur …

    Kommentar by JensF — 8. februar 2012 @ 11:31

  9. “http://conservapedia.com/Main_Page”

    Interessant…..

    “Den religiøse højrefløj i USA har lavet deres eget leksikon som modpol til det populære Wikipedia. Men er Conservapedia troværdigt og pålideligt?

    Og hvordan afgør man som besøgende, om man kan stole på indholdet, når der som sådan ikke er en tydelig afsender?

    Medvirkende: Retoriker Niels Mølbjerg Lund Pedersen, Social Square.

    Tilrettelæggelse: Jakob Vedel Lisbjerg”

    http://www.dr.dk/P1/harddisken/Udsendelser/2007/03/29082453.htm

    Kommentar by BE — 8. februar 2012 @ 12:14

  10. @ Grisling.
    “Er vores uddannelsessystem virkeligt sunket så dybt? Eller er de folk vi sætter til at undervise vores børn bare ikke begavede nok!”

    Begge dele!( dvs. underviserne er begavede nok til at undervise i rød propaganda)
    Desværre.
    PS. Det er jo det uddannelses system vores allesammens “kære leder”(HTS) er vokset op under, og se vilket vid der blev ud af det, en mester i fordrejning, løgn og manipulation.

    Kommentar by Neuhammer — 8. februar 2012 @ 12:40

  11. Aldeles rystende!

    Jeg forudsætter, at Solrød Gymnasium også har Mein Kampf som kildemateriale i mangfoldighedens tegn, som er rektorens begrundelse for at have leksikon.org på som link.

    Manden må jo være bindegal.

    Kommentar by Cicero — 8. februar 2012 @ 13:03

  12. “På en række gymnasier bliver eleverne anbefalet at gå ind på forskellige internetleksika, når de skal finde viden til deres opgaver. Blandt de gamle opslagsværker som Gyldendals og Salmonsens opfordres man også til at gå ind på leksikon.org, hvor Leksikonet for det 21. århundrede holder til…

    Er der efterhånden nogen der kan undres over hvordan lærerne har fået lavet deres job om til et lavstatus job?????

    Kommentar by pesodym — 8. februar 2012 @ 13:23

  13. Man skal ikke kaste med sten, når man selv bor i glashus.

    Propagandaen på leksikon.org er ikke værre end den, der er her på siden.
    Den har blot modsat fortegn.

    Kommentar by Holgers ven — 8. februar 2012 @ 14:52

  14. > Holgers ven

    Leksikon.org’s mange artikler er skræddersyet til at bekæmpe demokratiet. Mener du Uriasposten er anti-demokratisk? (eksempler, tak).

    Kommentar by Kim Møller — 8. februar 2012 @ 14:58

  15. Ja. Uriasposten dyrker had mod alle, der ikke mener det samme som jer.

    Du støvsuger medierne for historier, der kan bekræfte jeres fordomme, og du vinkler historierne så de hidser dine proselytter op.

    Vi andre kan grine ad det, men der er jo folkher. som tager det dybt alvorligt.

    Kommentar by Holgers ven — 8. februar 2012 @ 15:33

  16. @13

    At have en mening – også selv om den skulle være mærkelig – er alles ret. Men hvis nogen referer til uriasposten så sker det aldrig som en neutral side, men med – mindst – prefixet højreorienteret.

    Problemet er at man forsøger at fremstå som objektive

    Kommentar by Henrik Rune Jakobsen — 8. februar 2012 @ 15:39

  17. > Holgers ven

    Med din definition af ‘had’, så bliver din holdning irrelevant for undertegnede.

    “ingen går op i, hvad I mener”, skrev du her på siden natten til lørdag… Det siger sådan set alt.

    Kommentar by Kim Møller — 8. februar 2012 @ 15:55

  18. > Kim Møller.

    Det nytter ikke at blive fornærmet. Du bad om et eksempel og her er et, hvor du lægger Chris Holmsted Larsen for had blandt dine proselytter.

    Mandens eneste forseelse var, at han stillede op til et interview i TV2 Øst og svarede på det, han blev spurgt om. Det resulterede i en hetz mod ham i de næste 14 dage, hvor han blev bagtalt og mistænkeliggjort.

    Den slags forbinder jeg ikke med en demokratisk debat.

    Kommentar by Holgers ven — 8. februar 2012 @ 16:19

  19. P.S.

    Jeg glemte at datere dit indlæg i Uriasposten. Det er fra den 14. juni.
    Altså før Breivik bekræftede Holmsted i, at der også er vold og terror på højrefløjen.

    Kommentar by Holgers ven — 8. februar 2012 @ 16:24

  20. Relevant i forhold til diskussionen her:
    http://www.dr.dk/Nyheder/Kultur/2012/02/07/150743.htm

    Kommentar by Peder Jensen — 8. februar 2012 @ 16:42

  21. Der er ikke noget at sige til at de unge stemmer rødt. Lige fra klasse 0 og endda før i børnehaven har de haft rødgardister til lærere. Det må ende sådant. Og hvis de fortsætter i de videregående uddannelser og bliver inden for stillinger, hvor man skal være rød for at kunne gebærde sig. Uha, uha.

    Kommentar by Peter — 8. februar 2012 @ 16:42

  22. Det meste triste er vel sådan set at den latterlige definition af racisme, ikke er forbeholdt venstreekstremisternes platte leksikon.

    Kulturracisme begrebet vinder jo frem og er f.eks. en del af Politikens Forlags filosofiske leksikon.

    Kommentar by Superman — 8. februar 2012 @ 16:46

  23. @Holgers ven

    Jeg er enig i langt det meste du skriver her i tråden. Det eneste jeg ikke kan nikke genkendende til er “fordomme”. Hvilke fordomme er det du kan afkræfte som forsøges jævnligt at blive bekræftet på bloggen? Det her er jo heller ikke en avis, der sidder ikke en redaktion. Det er en oplysende blog, med en meget snæver og prædefineret vinkel, som ingen kan være i tvivl om. Det er blot et supplement til en debat. Som ALLE venstreorienterede medier aldrig tager op nogensinde. Hvis de tog den op, hvor tror du selv folk herinde ville vandre til? Der hvor debatten er størst, og hvor man føler sig mest hjemme selvklart. Det er nu engang sjovest med store debatter, og ikke 2-3 indlæg fra de samme garvede brugere.

    Sådan fungerer nettet. Man er nu engang på de sider man finder interessante, og de sider med mest liv i og indhold.

    Kommentar by Endnu en vantro — 8. februar 2012 @ 17:40

  24. At nogle gymnasielærere fortæller deres elever om leksikon.org, kan ikke overraske. Leksikon er tragikomisk på mange områder, så det er isoleret set underholdende læsning. Problemet opstår hvis eleverne ikke har en selvstændig holdning og tror på det de læser.

    Men gymnasierne har i årevis været præget af venstrefløjen. Jeg husker tydeligt i midt-90’erne da jeg gik på gymnasiet og havde en klassekammerat der var aktiv i byens Venstre-ungdomsorganisation, som nærmest blev hetzet og mobbet af en af vores lærere der var aktiv i Enhedslisten.

    Min gymnasietid bekræftede mig i hvert fald i at venstrefløjen ikke vil det frie samfund noget godt.

    Kommentar by Michael Jensen — 8. februar 2012 @ 17:43

  25. @ Holgers ven (Det er forhåbenligt ikke den Holger som sidder under Kronborg).

    “Propagandaen på leksikon.org er ikke værre end den, der er her på siden. Den har blot modsat fortegn.”

    Det er da godt du selv kalder det propaganda, det som er på “leksikon”.
    Jeg vil kalde det bevidst omgåelse af sandheden samt løgn og latin.
    Dem der søger evt. oplysninger på Uriasposten ved at dette er en national-konservativ blog, men med den begavelse som gymnasie-ungdommen i dag er i besidelse af, så tænker de nok ikke så meget over hvilket CRAP af urigtige og usandfærdige løgne “leksikon” er udstyret med.
    Jeg må indrømme, hver gang Kim Møller tager fat i en ting, så er jeg rystet. Det står dårligere til med Danmark end jeg havde troet.
    Danmark er vej ret i graven, -med hænder og fødder bundet stramt på ryggen.

    Kommentar by Neuhammer — 8. februar 2012 @ 17:52

  26. Holgers ven:

    “Propagandaen på leksikon.org er ikke værre end den, der er her på siden.”

    “Ja. Uriasposten dyrker had mod alle, der ikke mener det samme som jer.

    Du støvsuger medierne for historier, der kan bekræfte jeres fordomme, og du vinkler historierne så de hidser dine proselytter op.”

    Hvorfor kan vi ikke få noget mere kvalificeret modstand? Ovenstående er jo bare ubegrundede påstande. Det samme billede (næsten) hver gang en venstrefløjser kommer på besøg her :-(

    Kommentar by Hr. Snusk — 8. februar 2012 @ 19:00

  27. > Holgers ven

    CHL floskler sig vej frem, men faktum et ikke desto mindre at DDL’s aktivisme er ikke-voldelig i modsætning til DDL’s modstandere på venstrefløjen.

    Hans fortid og profilfoto indikerer vi har at gør med endnu en ekstremist, som bekæmper politiske fjender via universitetet.

    Jeg mener den del af virkeligheden skal frem. Hvorfor mener du det ikke skal frem?

    Kommentar by Kim Møller — 8. februar 2012 @ 19:22

  28. Jeg ved ikke hvilken Holger som Holgers ven refererer til, men et rimeligt gæt kunne være Holger K. Nielsen, hvis fornavn netop blev brand’et dengang med konen og unionen. Uanset om dette er tilfældet eller ej er den tidligere SF-leder et godt eksempel på den blindhed og det hykleri som denne two-liner wannabe troll udviser.

    Tag dette billede:

    h t t p://photos1.blogger.com/blogger/2026/397/400/P8070036.jpg

    Vi har her at gøre med en ikke-historie af dimensioner: Holger K. Nielsen holder tale for tilhørere med medbragte Hizbollahfaner. Historien og billedet er velkendt i den del af blogverdenen som Uriasposten repræsenterer. Mainstreammedierne ignorerede den derimod – en fhv. formand for et større socialistisk parti har ingen skrupler ved at associere sig med Hizbollah (‘Allahs parti’).

    Hisbollah, skal man lige minde om, det er dem der heiler til den store guldmedalje:

    h t t p://3.bp.blogspot.com/_Zc84CR7xWdY/SZNgPhE7THI/AAAAAAAAAeo/-zvs8g7lfwo/s400/hizbollah-heil.jpg

    h t t p://www.maggiesnotebook.com/wp-content/uploads/2011/12/Hezbollah_2.jpg

    De har også en hang til strækmarch:

    h t t p://bokertov.typepad.com/btb/images/hezbollah_march_beirut2_1105.jpg

    Et tænkt scenarie: Til et Grundlovsarrangement med Dansk Folkeparti møder nazister op med faner, og talerne fortsætter uanfægtet. Pia K. fotograferes med hagekorsfaner i forgrunden.

    Ingen – heller ikke Holgers ven – tror at medierne ville ignorere denne historie. Hizbollah-Holger blev som sagt en ikke-historie, i modsætning til den endeløse føljeton om Morten Messerschmidts afsyngelse af en tysk vise.

    Proportioner? Skævvridning? Politisk agenda? Og kanske et behov for uafhængige medier der dækker de tendentiøse udeladelser som mainstreammedierne aldrig nogen sinde vil begynde at beskæftige sig med.

    Hizbollah-Holger er oplagt at hive frem her, men alle regelmæssige læsere (sikkert incl. trolls der bevidst prøver at obstruere udbredelsen af ubekvem information) ved at der har været et utal af historier her på Uriasposten som burde have været dækket intenst i MSM. Man kunne også nævne Kim Møllers fotodokumentation af Kirkeasyl-demonstrationen, der viste hvordan medierne fortav de egentlige sammenhænge og det beskidte hykleri: Pæne mennesker med himmelvendte og bekymrede øjne ude foran; inde bag kulisserne arbejdede teknikken og logistikken i form af tæskeholdet og antidemokraterne ‘Antifascistisk Aktion’.

    Holgers ven er så slatten og blodfattig at man nok ikke skal bruge for meget energi på ham. Det er en type der er set utallige gange her: En kalorius der lige akkurat kan nosse sig sammen til at skrive to-tre linjer, og hvis vedholdenhed står i direkte kontrast til den ofte gentagne påstand om latterligheden og ubetydeligheden af Uriasposten og dens læsere.

    Det er den bizarre bekræftelse vi igen og igen får på at vi har fat i den lange ende i påstanden om alvorlige problemer affødt af multikultur og islam – at personer som Holgers ven, Venstrefløjen (måske den samme? Blodfattigheden er slående ens) eller Per Henrik Rasmussen tilsyneladende drages af det der gives udtryk for her, men aldrig viser den mindste evne til at falsificere eller argumentere, eller blot et ønske om at gå ind i en ægte debat.

    De ved med andre ord at der er noget galt mht. deres idealer kontra virkeligheden, men de har ikke modet til at konfrontere deres livsgrundlag (sæt nu det hele var løgn), og vælger derfor at komme med bovlamme angreb på dem der siger det tabubelagte. De drages og de drages.

    Dette er selvfølgelig en tolkning, men hvis det virkelig var så evigt forkert hvad der dokumenteres her, hvorfor i alverden gør de os så ikke den tjeneste at falsificere og argumentere? Fordi de ikke kan.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 8. februar 2012 @ 20:25

  29. Holgers ven, Kjærsgaard og DF har alle dage lagt klar afstand til nazisme. Alligevel sætter leksikon direkte lighedstegn mellem Kjærsgaard og Hitler.

    Da ingen andre ville, påpegede Uriasposten/Kim Møller i overenstemmelse med sandheden, at Chris Holmsted Larsen dyrker Lenin og benytter sig af voldstrusler.

    For mig at se illustrerer det ganske fint forskellen på leksikon og Uriasposten.

    Kim Møller er iøvrigt heller ikke dømt for hverken terrorstøtte eller væbnet røveri.

    Kommentar by Dog of God — 8. februar 2012 @ 21:00

  30. Baggrunden for interviewet med Chris Holmsted Larsen var, at nogle aktivister hængte bannere op og klistermærker op på en lille moske i Nakskov. I en mail til TV2 ØST skriver en Bo Rightwing, at det var “en aktion mod islamiseringen af Danmark” og at det var “deres første”(!)

    Senere anholdt politiet to mænd for forbrydelsen, herunder en Bo Vilbrand, der angiveligt er leder af Danish Defence League.

    I stedet for at gå ind i en reel argumentation mod Chris Holmsted Larsen, vender du sagen på hovedet og angriber Holmsted Larsens person. Du går altså efter manden i stedet for efter bolden.

    Hele grundlaget for dit angreb er noget så spinkelt som at “hans fortid og profilfoto (!) indikerer vi har at gør med endnu en ekstremist, som bekæmper politiske fjender via universitetet”

    Sikke noget sludder. Der er da intet i de ting, du fremdrager, der indikerer noget som helst. Det er ikke andet en god gammeldags sladder og bagtalelse.

    Du spørger, om den del af virkeligheden ikke skal frem. For min skyld ingen alarm, men så må du levere noget mere substantielt end banal sladder. At Holmsted Larsen er venstreorienteret gør ham da ikke til ekstremist. Over halvdelen af vælgerbefolkningen er venstreorienterede.

    Kommentar by Holgers ven — 8. februar 2012 @ 23:22

  31. Ovenstående var selvfølgelig henvendt til Kim Møller.

    Kommentar by Holgers ven — 8. februar 2012 @ 23:24

  32. > Holgers ven

    Jeg synes du bekræfter min pointe, og mener derfor ikke det giver mening med yderligere polemik med dig.

    Jeg ved godt loonierne skriver BV er dømt, men mig bekendt er han kun sigtet, og banner opsætning en sen nattetime, kan vanskeligt betegnes som kriminalitet.

    Jeg bemærker du bortforklarer DDL’s ikke-militant med at det er deres første aktion. fantastisk selvmål.

    Kommentar by Kim Møller — 8. februar 2012 @ 23:30

  33. > Kim Møller

    Har du ingen argumenter at komme med?

    Hvem er “looniene”? Er det dem, du ikke er enig med?

    Det er ikke dig eller mig, men politiet og domstolene, der afgør, om der er tale om kriminalitet.

    Og så var dem selv (formentlig Bo Vilbrand), der kaldte det “deres første” aktion.

    Så bolden er på din banehalvdel.

    Bedste hilsner

    Kommentar by Holgers ven — 8. februar 2012 @ 23:43

  34. 30, 31 Holger

    CHL burde selv hav åndsnærværelse nok til ikke, at stille op som, underforstået, “uafhængig” ekspert qua hans politiske baggrund.

    Skal han bruges her, må det være som venstrefløjs aktivist.

    Han kan bruges som ekspert i DKP, der vidst er det han studere, hvis man lige husker den service oplysning, at han selv er en del af miljøet (vidst marx/leninist, som sandt for dyden er et ekstremistisk standpunkt, der ikke er almindeligt, selv på venstrefløjen).

    Ville du finde det rimeligt, at journalister præsenterede Kim Møller som uafhængig ekspert i venstrefløjen og dens meritter?

    Noget andet er så at både KM og CHL kan være udmærkede kilder, hvis man ulejliger sig med, få bekræftet oplysningerne andetsteds f.eks hos modparten.

    Kommentar by Hans Und — 8. februar 2012 @ 23:51

  35. “Baggrunden for interviewet med Chris Holmsted Larsen var, at nogle aktivister hængte bannere op og klistermærker op på en lille moske i Nakskov. I en mail til TV2 ØST skriver en Bo Rightwing, at det var “en aktion mod islamiseringen af Danmark” og at det var “deres første”(!)

    Senere anholdt politiet to mænd for forbrydelsen, herunder en Bo Vilbrand, der angiveligt er leder af Danish Defence League.”

    Uhadada. De satte et banner op! Og nogle måneder senere blev der sat klistermærker op i Gullestrup. Budskabet var “Shariafri zone” – naturligvis et budskab, som enhvert frihedsorienteret menneske må tage afstand fra…

    Dagligt kan vi læse om forbrydelser som denne:

    “Den 16-årige pige blev voldtaget i en lejlighed på Østre Lindeskov i Glostrup. Pigen skulle overnatte i lejligheden sammen med en veninde. Omkring klokken 04.00 kom en mand ind til hende og flåede tøjet af hende, hvorefter hun blev voldtaget.

    Gerningsmanden beskrives som:

    Mand, omkring 21 år, anden etnisk baggrund end dansk, formentlig tyrkisk, cirka 170 cm høj…”

    Læs mere: http://lokalavisen.dk/flaaede-toejet-af-16-aarig-pige-og-voldtog-hende-/20120206/artikler/120209490/1265#ixzz1lqJRuxqI

    Der er kriminalitet og der er ikke-kriminalitet.

    Holger ven kan desværre ikke skelne.

    Kommentar by Hr. Snusk — 9. februar 2012 @ 02:13

  36. Til Holgers ven.
    Jeg synes du skal kontakte Center for Voldtægtofre, og spørge om du ikke, -gerne sammen med en masse militante multikultibetonlebbe-feminister, ikke må komme ind og grine af voldtægts- og i særdeleshed gruppevoldtægtsofrene. Endnu bedre ville det jo være hvis du kunne gøre det samme ovre på den anden side af Sundet.
    Så her er voldtægtsstatistikkerne for Danmark, Sverige og Norge for 2011. De anmeldte selvfølgelig, for vi skulle jo også meget nødig tage stilling til de ubehagelige mørketal der altid er den største skygge over voldtægtstal og den skam der er forbundet med at blive voldtaget, en skam som jo underligt nok aldrig er forbundet med det at voldtage, især for muslimer, for hvem alle utildækkede hunkøns-væsener jo i bund og grund bare vil have pik, pik og endnu mere pik.

    Danmark: 392

    Sverige: 6.509 i foreløbige tal, for de kan jo ikke følge med længere derovre, så dataindsamlingen og -behandlingen (læs: klorificeringen) af den ubehagelige virkelighed tager jo længere og længere tid for hvert år der går.

    Norge:1221 voldtægter og voldtægtsforsøg, hvor jeg dog ikke har kendskab til fordelingen deraf. Men alle os der beskæftiger os med den virkelige virkelighed ved jo godt at ikke vestlige indvandrere = muslimer og afrikanere står bag alle overfaldsvoldtægter i Oslo gennem de sidste mange år.
    Og når dine sår er helet igen, efter at du har klasket huden af lårene, af bare grin over alle de ynkelige vantro ludere.
    Så bør du gøre følgende: Besøg Landsforeningen for Bøsser og Lesbiske etc., bevæbnet med en træbaseballkølle med kraftige 80-100 mm. skruer i (men husk nu at forbore med et 4-5 mm.(træ)bor, så det ikke flækker)
    . Og så kan du ellers råbe “Dø bøssesvin! Dø!” til lyden af flækkede hjerneskaller og ituflået kød.
    Hvad angår det sidste, så kan man jo selv undersøge misforholdet mellem de officielle tal om overfald på bøsser og de uoficielle tal. Men igen, som bøsse ect. er man jo bare så åben og tolerant over for alt og alle (med undtagelse af os hvide heteroseksuelle højreorienterede mænd, repræsenterende det undertrykkende normative samfund), at ligegyldigt hvor vedderstyggelig virkeligheden end er , så fornægter man den jo og bliver ved med at stemme på de samme partier som udadtil er homovenlige, men i realiteten vil smide dem alle i massegravene som de første, sammen med Jøderne.
    Så kom nu Holgers ven! Slå dig nu rigtigt løs og gå ud og mal byen, landet, Europa og Vesten endnu mere (blod)rød end du og dine all(i)e-rede har gjort i snart 100 år, og i 1400 år for de ædle kulturberigeres vedkommende.
    GO HOLGER! GO!

    Kommentar by anonym — 9. februar 2012 @ 06:07

  37. Politiet skal ikke spilde deres ressourcer på formodede ‘Ytringsforbrydere’ – heller ikke i Nakskov, hvor der vel ikke sker noget som helst kriminelt i det daglige..?

    At slå hårdt ned på aktivister, der sætter en plakat op på en moské, er at gå islams ærinde i Danmark. Politiet har naturligvis sine grunde til at prioritere på den måde, men i et retssamfund skal man ikke være mere udsat for lovens lange arm, blot fordi ens ytringer er skrevet med højre hånd i stedet for venstre (hvad det så end skal betyde).

    Kommentar by Henrik R Clausen — 9. februar 2012 @ 08:36

  38. Kort til de øvrige kommentatorer.

    Det er politiet og ikke jer, der bestemmer, om der skal rejses tiltale i sagen. I kan være uenige, men I må finde jer i det, hvis I vil leve i et retssamfund.

    Fortsat god dag.

    Kommentar by Holgers ven — 9. februar 2012 @ 11:30

  39. @ Holgers ven
    Stakkels Holger!

    Kommentar by Binee — 9. februar 2012 @ 12:19

  40. DR henviser til alt marxistisk. Og idioterne tror selv på det.

    Kommentar by Nielsen — 9. februar 2012 @ 23:39

  41. Det må jeg sørme nok sige : tænk at fredelige, fornuftige Uriasposten klaskes op i en sammenligning med Leksikon.org., dette venstreorienterede makværk !

    Tjae, man må virkelig ikke bryde sig en positiv pind om bloggen når man gør dette – for så vidt jeg husker var det for en rum tid tilbage et og andet skriv om netop dette mismask til Leksikon som venstrefløjen vist var/er temmelig glade for ?

    Det er forøvrigt en udsøgt fornærmelse at bearbejde de unge i skolerne og gymnasierne til at anvende skidtet – men mit håb er at de enkelte elever

    Kommentar by Vivi Andersen — 10. februar 2012 @ 00:52

  42. 41. fortsættelse

    at de enkelte elever dagligt samtaler med deres forælder som så, lige så forhåbningsfuldt, kan fortælle deres børn/unge det fornuftige ved at stille sig kritisk an og kassere makværket!

    Kommentar by Vivi Andersen — 10. februar 2012 @ 00:56

  43. Jeg husker fra min skolegang at kritisk vinkel var lig med venstreorienteret vinkel…

    Kommentar by Høgsbro — 10. februar 2012 @ 09:36

  44. Hej Kim

    Jeg har henvist til denne artikel på Pia Kærsgaards gruppe på facebook.
    Jeg har fået en kommentar som lyder:

    “Peter Mandrup Jørgensen. Kim Møller som står bag uriasposten.dk er pro SIAD og DDLer som DF officielt tager afstand fra og han har for øverigt også ytret sig med sympati for DNSB som DF mig bekendt også tager afstand fra officielt, men det interessante er så at se medlemmer af DF der fylder godt i landskabet på DDL sider og grupper og i SIADs gruppe”

    Har du nogen bemærkninger til disse påstande?

    Kommentar by Per Jørgensen — 10. februar 2012 @ 14:20

  45. > Per Jørgensen

    Mandrup Jørgensen er en af de gamle loonier fra Nyhedsavisens blogunivers, dengang Shansen og Zølck hærgede med fuld styrke under forskellige alias’er. Han er sikkert sur over jeg omtalte hans deltagelse i demonstration i selskab med flere af de værste, herunder Carl-Erik Zølck.

    Men hensyn til det faktuelle, så er det jo bare det sædvanlige fra den kant . Når jeg blogger billeder af blødende SIAD-aktivister der er blevet overfaldet af venstreradikale, en DDL-bus der er smadret af unge indvandrere eller en Redox-mand under overvågning foran DNSB, så er jeg pro-SIAD, pro-DDL, pro-DNSB. I Mandrups verden er visse ting noget der skal foregå i det skjulte. Hans tabuer er hans problem.

    Kommentar by Kim Møller — 10. februar 2012 @ 15:43

  46. Kim Møller

    Nu var vi jo ikke alle loonier, os der deltog i avisen.dk bloggen. Jeg havde en del ordkampe med shansen. Og jeg mindes en, der truede shansen med at skrive til De Radikales hovedkvarter: Er det partiets officielle holdning ?

    Shansen var en rigtig provokatør (er det sikkert endnu), men hun blev smidt ud og tog mig med i svinget. Jeg tror, at jeg er flov over, at have deltaget i en ordduel med shansen.

    Kommentar by Janette Lund — 11. februar 2012 @ 07:48

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper