17. februar 2012

Fredsdemonstrationer i krigens hus…

Ingen demonstrerede da 23-årige Dennis Kaufmann umotiveret blev slået ihjel af to indvandrere under en bytur i Kolding sidste sommer, eller da 81-årige Kirsten Inge Damsgaard for et par måneder blev slået ihjel af fire bulgarere under et hjemmerøveri i Gladsaxe. Et kort nyhedsindslag, videre i teksten – ‘Ny rapport dokumenterer strukturel racisme’, blah blah.

Omvendt er der landsdækkende sorg inklusiv sørgeoptog når bandekrigen involverer irakiske Mustafa (Nørrebro, 2008), umotiveret vold rammer tyrkiske Deniz (2009) eller indvandrere på anden måde omkommer ved dansk medvirken (somaliske Hassan i Sabro, 2009; tyrkiske Ekrem i Kolding Arrest, 2011). Søndag er der planlagt demonstrationer mod vold i Odense, København og Istanbul fordi kurdiske Cem Aydin med tidligere domme og banderelationer for nogle uger siden blev myrdet af ukendte, muligvis marokkanere.

Jeg har valgt at lave fredsmarchen for at sætte fokus på alle voldsofre i landet. Den kommer som en reaktion på, hvad jeg har oplevet med min egen lillebror, og jeg vil gerne samle alle i Danmark, så vi sammen kan vise, at vi ikke accepterer vold i Danmark.” (Cem Aydins bror i Jyllands-Posten, 16. februar 2012)

Retsdokumenter fra Lyngby Byret fortæller, at Cem Aydin tilbage i februar 2009 tæskede to 15-årige, efterfølgende truede dem med en pistol, og lovede dem ‘motorsavsmassakre’, hvis de gik til politiet. Han slap med tre måneders fængsel, da drengene ændrede forklaring – ifølge familie til den ene, på grund af afdødes gentagne telefonopkald i forbindelse med retsagen.

(Minhaj ul-Qurans ‘fredsdemonstration’, sørgeoptog, fakkeldemo’er mod vold, for retfærdighed)

Hykleriet i sådanne tilkendegivelser er enorm, og ikke set større siden, ja – sidste søndag da Minhaj ul-Quran demonstrerede for fred i et land der i islamiske skrifter betegnes for ‘dar al-harb’, Krigens hus. Herunder lidt fra en skønlitterær artikel trykt i den engelsksprogede udgave af Zaman. Gad vide hvad der skrives på tyrkisk.

(Today’s Zaman, 7. februar 2012, s. 7: Expats in Denmark protest racially motivated murder of Turk

“Aydın, 21, was attacked by a group of racists in Copenhagen and was taken to hospital for treatment immediately following the incident. However, doctors were not able to save the young man. Marching from the municipal square to the parliament building in the Danish capital, expats demanded Danish authorities find the perpetrators of Aydın’s murder immediately.”

Oploadet Kl. 17:27 af Kim Møller — Direkte link53 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/34429/trackback

53 Comments »

  1. Det er en demonstration, som hans egen bror holder. Forstår ikke, hvorfor du også skal have ondt i røven over det? At der ikke har været yderligere fokus på de andres død, kan måske skyldes, at deres pårørende ikke har haft behov eller overskud til noget lignende. Du negligerer hans død i og med, at du beskriver ham som en mand med “tidligere domme og banderelationer”. Så er det vel også hans egen skyld, går jeg ud fra?

    Kommentar by Olsen — 17. februar 2012 @ 17:42

  2. det tør svagt sagt antydes, at Emre OGUZ er en løgnhals og en desinformatør. Men så skriver han også for Information……….

    http://www.todayszaman.com/news-270667-expats-in-denmark-protest-racially-motivated-murder-of-turk.html

    Kommentar by Josef K — 17. februar 2012 @ 17:46

  3. […] of Aydın’s murder immediately.Expats in Denmark protest racially motivated murder of Turk. Fredsdemonstrationer i krigens hus… 3 kommentarer » Spring til […]

    Pingback by »I förorten finns så mycket fint« « Snaphanen — 17. februar 2012 @ 18:00

  4. @ Olsen. Han var en pestilens for det danske samfund, en typisk p…..gangster. Han fik hvad han fortjente.

    Kommentar by Henrik — 17. februar 2012 @ 18:01

  5. Ha, broderen til Cem Aydin fortalte i går i Aftenshowet at det bare var nogle trusler han var dømt for. Det lød også lidt for lyserødt til mig

    Kommentar by Kenny Starfighter — 17. februar 2012 @ 18:07

  6. OT:
    Så et fantastisk øjeblik på deadline i dag: Den kendte familieterapeut Jesper Juul udtaler at indvandrere generelt opdrages til uempatiske personligheder, hvorpå programværten stiller det uddybende spørgsmål: Så du mener integrationsspørgsmålet kan løses ved at gøre danskerne mere empatiske…? Jounaliststanden stander i våde.

    Kommentar by Høgsbro — 17. februar 2012 @ 18:29

  7. Ud med lortet, kort og godt.
    Een kulturberiger, er een kulturberiger formeget.

    Cem Aydin fik hvad han havde krav på.!!

    Kommentar by Charles — 17. februar 2012 @ 18:32

  8. Broderen siger, at han vil vise, at vi ikke accepterer vold i Danmark. Det er da fremragende. Det skriver jeg gerne under på. Det er bare lidt ærgerligt, at hans egen lillebror var voldelig, samt at de fleste, som bakker op omkring den slags demonstrationer i større eller mindre grad også sympatiserer med vold.

    Os, der tilhører den efterhånden lille minoritet, der tager afstand fra enhver form for vold, deltager jo ikke. Det gør derimod venstrefløjen, som med den ene hånd holder bannere med teksten “stop volden” og med den anden hånd giver “thumbs up” til autonome og voldelige indvandrere. Os, som rent faktisk tager afstand fra vold, er travlt optaget med at arbejde, overholde loven, tage vare på vores familie og på alle tænkelige måder bidrage konstruktivt til samfundet.

    Kommentar by Vest — 17. februar 2012 @ 19:01

  9. # 1. Olsen – at beskrive afdøde som en mand med “tidligere domme og banderelationer” er jo helt i overenstemmelse med fakta. Om det var hans egen skyld? Tja, man kan sige at, hvis man er kriminel eller færdes i kriminelle kredse så er der en forhøjet risiko for det ene og det andet. Sådan er det.

    Man sidder med en sådan lidt mærkelig fornemmelse når man læser om denne fredsmarch i forbindelse med Cem Aydins død, der er noget der ikke helt stemmer.

    Havde marchen specifikt været mod vold blandt/begået af muslimer havde lorten været lagt på bordet. Ikke at muslimerne er de eneste voldelige i DK, men der er en klar overrepresentation af denne gruppe i voldsstatitikkerne.

    Kommentar by Johnson — 17. februar 2012 @ 19:05

  10. > Høgsbro

    Som jeg hører det, så siger Jesper Juul at danskerne generelt ikke har været empatiske nok i kulturelle spørgsmål overfor indvandrere. Løsningen er mere empati fra vores side.

    Kommentar by Kim Møller — 17. februar 2012 @ 19:19

  11. Denne kriminelle indvandrer, med islam i bagagen, skal mindes med en march. Jeg undrer mig ikke.
    Kriminelle bander og “broderskaber” har altid demonstreret sammenhold, ved massivt at mindes afgåede bandemedlemmer. Hells Angels, Banditos og Mafiaen er eksempler på disse “begravelsesoptog”.

    En voldelig, kriminel indvandrer af islamisk overbevisning er væk. Hurra.

    Kommentar by Iznogut — 17. februar 2012 @ 19:28

  12. Hvad har myndighederne/regeringen egentlig tænkt sig at gøre, når tyrkiske medier fabrikerer en historie om racistisk mord i Danmark? Har de tænkt sig at protestere?

    Kommentar by Vest — 17. februar 2012 @ 19:32

  13. ->1 Olsen

    “Du negligerer hans død i og med, at du beskriver ham som en mand med “tidligere domme og banderelationer”. Så er det vel også hans egen skyld, går jeg ud fra?”

    Kalorius var del af et miljø hvis spilleregler blev hans død. Han kunne have forladt miljøet og forladt religionen, men han gjorde det ikke.

    Hvorvidt det var hans egen skyld eller ej er jeg i dén grad ligeglad med. Skylden må Vorherre se på, men det var ubestrideligt hans eget ansvar at han ikke forlod miljøet og religionen. Han brugte sin frie vilje på en måde der fik fatale konsekvenser for ham, på samme måde som dræbte rockere har brugt deres frie vilje på en dum måde.

    For mit vedkommende er det eneste problem i denne forbindelse at det foregik i vores land. Du mener måske at vi har en eller anden moralsk forpligtelse til at importere problemer?

    One down. ‘Nuff said.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 17. februar 2012 @ 19:56

  14. Tja, nu ved vi vel ret beset ikke, hvem der har dræbt ham og hvorfor.

    Jeg giver dog LFPC ret i, at det lyder som om han bevægede sig i nogle kredse og handlede på nogle måder, som bestemt er forbundet med risici. Når man selv dyrker vold og kriminalitet, så bringer man naturligvis sig selv i en situation, hvor man meget hurtigt kan blive ramt af noget tilsvarende.

    Jeg er principielt ked af ethvert unaturligt dødsfald i verden, og jeg mener ikke at vold er en god løsning på noget som helst. Det er trist, at det når dertil hvor nogen bliver slået ihjel, og det gælder også i dette tilfælde. Det er da tragisk, at en ung mand bliver mydet. Men der er stadig forskel på voldskriminelle og på lovlydige borgere forstået på den måde, at det er mindre chokerende og mystisk, at voldskriminelle bliver ramt af vold end at lovlydige borgere bliver ramt af vold. At der skal laves fredsmarch i en voldskriminels navn er simpelthen for hyklerisk og åndsforladt. Man burde lave en march, som hed “Se, hvordan det ender: Vold avler vold” hvor den afdøde blev brugt som skrækeksempel.

    Kommentar by Vest — 17. februar 2012 @ 20:15

  15. #11 Iznogut: “Kriminelle bander og “broderskaber” har altid demonstreret sammenhold, ved massivt at mindes afgåede bandemedlemmer.”

    Jeps, og til denne bande hører altså bl.a. Anne Vang og Zenia Stampe.
    De har tydeligt tilkendegivet hvor sympatien ligger.

    Kommentar by Hr. Snusk — 17. februar 2012 @ 20:34

  16. @15, Hr. Snusk

    Det er jo ikke første gang, de tilkendegiver sådanne sympatier. Ind imellem kommer man i tvivl om de er kriminelle indvandreres nyttige idioter, eller om de rent faktisk er bevidste om alliancen. I begge tilfælde er de uheldigt og trist for landet, at folkevalgte politikere mænger sig med folk, som mere eller mindre aktivt forsøger at nedbryde samfundet.

    Kommentar by Vest — 17. februar 2012 @ 21:09

  17. Hvis man sender dem noget, får man dette:
    “Your comment will shortly be read by the Today’s Zaman Internet editorial team. If it is selected for publication it would normally appear on the site within the next few hours. Due to the high volume of emails received by us we cannot guarantee that your comments will be published.”
    Indlægget var så et af dem, der var for mange af…

    Kommentar by Nordsjælland — 17. februar 2012 @ 21:14

  18. Da 80 røde uger blev myrdet af ABB, fik vi en lind strøm af violiner, tude taler og sørge marcher. I Vest Europa er flere tusinde mennesker døde på multikulturens (specielt den muslimske) alter, og endnu flere har fået deres liv ødelagt. Hvor mange tåre har de røde grædt, for dem ???

    Kommentar by Svinet — 17. februar 2012 @ 21:48

  19. det jo ingenting i forhold til malmø:
    Gennem det seneste halve år er seks mennesker blevet myrdet ved opsigtvækkende skudepisoder rundt om i Malmø, og politiet har indsat
    ekstrastyrker for at opklare drabene.

    En kvinde er død, efter hun fredag eftermiddag blev stukket ned med en kniv på åben gade i Malmø. Det skriver avisen Sydsvenskan på sin netudgave-.

    bemærk intet om gerningsmændenes oprindelse.!!!!

    Kommentar by hr.giraf. — 17. februar 2012 @ 22:44

  20. Thjaeee….
    Er der ikke noget med noget….
    Den der lever med sværet, dør ved sværdet, -eller sådan noget….
    Anyway, one down,-plenty to go.

    Kommentar by Neuhammer — 17. februar 2012 @ 23:28

  21. Er der nogen der kender ruten på den demonstration??.

    Kommentar by Jac — 18. februar 2012 @ 00:00

  22. Jamen så mangler vi jo bare at alle de militante af-med-pikken-dit-hvide-heteroseksuelle-mandesvin betonlebbefeminister arrangerer en grænseoverskridende (på alle måder, især for dem selv) Øresundsregionsdemonstration mod voldtægt og gruppevoldtægt.
    Eller at Mogens Jensen, Uffe Elbæk, Simon Emil Ammitzbøll og Claus Bondam og hele Myntetesegmentet gør i en fælles demonstration mod den kommende udryddelse af alle “Dø bøssesvin! Dø!”-bøssesvinene!

    Kommentar by anonym — 18. februar 2012 @ 06:43

  23. Jeg kom til at bytte om på kommentarerne!

    Kommentar by anonym — 18. februar 2012 @ 07:52

  24. >19
    JP har også opdaget det, men er lige så blind for etniciteten som den svenske kilde:
    http://jp.dk/udland/europa/article2698779.ece

    Kommentar by Hertz — 18. februar 2012 @ 09:30

  25. > Hertz

    Da jeg gik i seng igår, var navnene ude omend ikke verificerede. Hun var lyshåret og svensk. Anholdte vistnok universitetslektor med superman-agtigt navn. Navnene lød lidt engelske. JH og PEP. Stadig kun rygter…

    Kommentar by Kim Møller — 18. februar 2012 @ 10:06

  26. http://www.friatider.se/aftonbladet-efterlyser-pixlad-ranare

    Vanvittige Sverige…

    Kommentar by Frank P — 18. februar 2012 @ 10:27

  27. Grotesk: Hører at Canadian Goose-jakker forsvinder som dug for solen på Københavnske skoler. På en privatskole skulle op imod 10 jakker være forsvundet på en dag, men politiet vil ikke gøre noget, selvom det siges at jakkerne er spottet på en skole på Nørrebro. Er der nogen der har hørt noget?

    Kommentar by Frank P — 18. februar 2012 @ 10:35

  28. Skal trafikken så til og chikaneres på grund af en død perker?
    Det er jo set før, at de skider på os andre og selv leger betjente når kadavervognen skal køre show parade. Så stopper de alt trafik. Vorherrebevares amen.

    Kommentar by Peter — 18. februar 2012 @ 10:50

  29. #1 kommentar by olsen

    jeg bryder mig ikke om at du forsvarer Cem Aydin ved at skrive:
    “Så er det vel også hans egen skyld, går jeg ud fra?”

    i relation til hans kriminelle baggrund.

    Manden vælger selv at blive kriminel, men vores kulturberigere har desværre også den dårlige vane at lave kæmpesørgetog og demonstrationer, det næste bliver
    vel happy-shooting for at fejre drabet på en etnisk dansker.

    Kommentar by karsten.m72 — 18. februar 2012 @ 14:46

  30. Utroligt, og Yildiz Akdogan gik ud og græd snot over ham. Jeg har også slettet hende som Facebook-ven.
    Svinene på TV 2 er de værste. Jeg sad for noget tid siden og registerede, at der gik 23 minutter i TV2 Nyhederne, før der kom et indslag, som IKKE handlede om muslimer!! I en dansk nyhedsudsendelse!! Som om der ikke er danskere, som har store problemer.
    Deadline på DR2 er fuldstændigt forrykt. Den sender konstant nyheder fra Syrien!? Velsagtens fordi der er billeder med arabere i krig i udlandet. Der er sådan ca. et halvt dusin endnu blodigere konflikter i Afrika, som Deadline ikke bringer noget som helst fra. Der er simpelthen ikke billeder fra konflikterne. Hvis det eneste billede Deadline kunne finde, var en araber, som sad og sked i ørkenen, ville de lave en historie over det.
    Jeg har mistet så utroligt mange venner indenfor psykiatrien. De er styrtet døde om i en yngre alder end den alder hovedparten af TV-journalisterne har.
    Fredelige personer, som aldrig har gjort en kat fortræd. De havde ikke kræft eller AIDS eller sådan noget. De flyttede ind på psykiatriske institutioner, hvor der var sygeplejersker døgnet rundt, og læger kom 2 gange om ugen. Og de dør i spandevis som 25-årige, 36-årige og 44-årige. Hvad fanden dør de af!? Deres indre organer fejler ikke noget, når de bliver indlagte eller flytter ind på bostederne, hvor der er sundhedspersonale nærmest døgnet rundt. Og det er jo nok netop “sundhedspersonalet”, der er problemet. De dør simpelthen af det psykofarmaka, som bliver presset i dem. Det er mennesker, som aldrig har været voldelige i deres liv.
    Hvad fanden skal man gøre? Vi har tilsyneladende ikke journalister i det her land, som kan bruge deres intellektuelle evner til at hjælpe de tusindevis af unge og yngre og midaldrende sindslidende og udviklingshæmmede, som mister begge ben af bivirkninger af psykofarmaka, som får blodpropper i hjertet af bivirkninger af psykofarmaka, som styrter døde om af psykofarma som 25-30-40-50-årige. For journalisterne skal jo føle sig betydningsfulde og rapportere fra Damaskus i Syrien.
    Hvad med så at være konsekvente, og også have faste korrespondenter udstationeret i Darfur, Sydsudan, Uganda, Kenya, Somalia, Eritrea, Ethiopien, Ækvatorial-Guines, Elfenbenskysten, Congo, Burundi o.s.v. hvor der bliver slået endnu flere mennesker ihjel end i Syrien, når I nu ikke gider psykisk syge og udviklingshæmmede danskere og ældre på plejehjem, som dør i tusindevis af bl.a Lundbecks medicin helt fra spæd og som teenagere.

    Kommentar by Hanzi — 18. februar 2012 @ 16:58

  31. Jeg glemte Nigeria med dets millionbyer, store middelklasse, højhuse, kvinder der går på universitetet m.v. Det er nærmest som en kuppel-by befolket af Aliens på en fremmed planet i DR’s dækning.
    Jeg lyver ikke, når jeg siger, at jeg møder SF’ere, som beklager sig højlydt over alle de børn, negrene får både herhjemme og derude. Jeg møder dybt frelste, GODE venstreorienterede, som brokker sig over afrikanerne, der ikke gider lave noget. Jeg siger så, at han sandsynligvis har fået videreformidlet oplevelser om stammer, hvor mændene ifølge deres kultur, sidder og venter på, at der skal blive krig, ligesom tyske pikkelhue-prøjsere i gamle dage.
    I ved, første klasse er krigerne, der sidder om bålet og er rede til at “rykke ud”, 2. klasse er kvægdriverne, og så er der kvinderne, og de kan arbejde! skal jeg bare hilse og sige.
    Men nu er der jo forskel på Afrika. Den gentiske variation er i øvrigt 32 gange større i Afrika end i Europa. Verdens højeste og mindste folkeslag bor i Afrika. Hvis man kan se bort fra kuløren dernede er der en variation, som får nordboer og sydeuropæere til at ligne hinanden som 2 dråber vand.
    I DR og Co. er det som sædvanligt “intet byt fra Vestfronten”, og det samme kan man i øvrigt sige om den sociale skyggeside herhjemme. Jeg mødte en fyr på 32 år, hvor 9 af hans klassekammerater fra folkeskolen allerede var døde, og nu er han selv død. Han havde en lille datter på 2-3 år.
    Imens bringer DR “Publizerpris-TV” om deres onklers fejlslagne hofteoperationer, og når det skal være rigtigt vovet – selv en kvindelig TV2-journalist kan jo komme ud for at skulle have lidt lykkepiller i ny og næ, og så får vi får også lidt om deres bivirkninger, som altid uden intelligent opfølgning.
    Og hvis der ellers er noget TV-jounalister er gode til, så er det “opfølgning”. Læg mærke til de historier, som de aldrig følger op på! Hvor hjertet er, der er interessen. Så praktisk talt aldrig noget om anti-psykotikas dræbende effekt på udviklimgshæmmede, psykisk syge og plejehjemspatienter. Det gemmer DR og TV 2 i tryg forvisning om egen godhed til historiebøgerne og National Geographic ude i fremtiden.
    Deres dom bliver hård.
    Vi kender alle den svage, smukke, retarderede pige og lillesøster. Isaac Bashevis Singer skrev om hende. Hun gjorde et større indtryk på ham end alle præster og lærde og uniformerede personager tilsammen.
    De viste faktisk et indslag på National Geographic TV for nogle år siden, hvor man udfra knoglerester m.m. fundet på en stenalder-boplads kunne se, at de øvrige stammemedlemmer havde værnet om et svagt, retarderet stammemedlem.
    De børn slår vi ihjel.

    Kommentar by Hanzi — 18. februar 2012 @ 18:39

  32. Jeg mener, at man skal bruge marchen til også et mindes ofrene for Cem Aydin ’s kriminalitet.

    Kommentar by Fujitsu — 18. februar 2012 @ 19:06

  33. Overfaldet på café Vaaren, hvor Anders Børme Wehage blev dræbt skal give anledning til en demonstration, før man med nogen ret kan bede nogen om at deltage i demonstrationer “mod vold”. Læs lige her om meningsløse nedskydninger: http://jp.dk/indland/krimi/article1857649.ece

    Og af interesse: Da der afholdtes en demonstration efter drabet på den italienske turist, Antonio Curra, deltog praktisk taget ingen af de fredselskende muslimer. Måske med undtagelse af en lille håndfuld politikere. Tværtimod afbrændtes om natten de buketter, der lagdes, og på en mur i nærheden stod med stor skrift: “Dø din italier”.

    Det er helt OK at sige nej til at deltage i muslimske demonstrationer “for fred” med henvisning til, at de jo ikke deltager i vores, og at vi derfor ikke tror på dem.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 19. februar 2012 @ 09:35

  34. Jeg tror også, at I hellere skal blive hjemme.

    Der kommer alligevel så mange andre.

    Kommentar by Holgers ven — 19. februar 2012 @ 11:52

  35. ->34 Holgers ven

    Hele to linjer. Wow. Du er ved at lære det her med den demokratiske samtale som demokratiet udspringer af.

    Læg i øvrigt mærke til at Holgers ven her glider over i antydningerne om vold som jo gerne kendes fra det venstreekstremistiske overdrev, her på Uriasposten især udtrykt på samme kortform af Hugigen.

    Fra det lune, autentiske danske, signaleret af navnet “Holgers ven”, og til ekstremisters vold – der var sør’me ikke ret langt.

    Jeg fandt forresten ikke ud af om det var Hizbollah-Holger K. Nielsen du opkalder dig efter?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 19. februar 2012 @ 13:15

  36. @ Holgers ven

    Fint at du går i optog for en afdød voldsmand. Det bliver imidlertid uden mig, så længe ofrene for voldsmandens kriminalitet ikke også æres.

    Kommentar by Fujitsu — 19. februar 2012 @ 13:26

  37. “Der kommer alligevel så mange andre.”

    Er der nogle meldinger om, hvordan det går? For 14 dage siden var fremmødet ikke imponerende.

    “Søndag den 5 februar blev der afholdt en demonstration ’Mod Vold og Drab’ arrangeret af TDN (Turkish Danish Network) og Facebook gruppen: ”Protest mod drab af Cem Aydin” Men trods den store tilslutning på facebook, dukkede der kun omkring 100-150 mennesker op til selve demonstrationen på Rådhuspladsen.”

    Outlandish optræder til fredsmarch
    http://www.gazette.dk/?p=2822

    Kommentar by BE — 19. februar 2012 @ 15:27

  38. Enig med Charles: Ud med lortet. Lortet er tyrker, arabere og alle andre muslimer.

    Kommentar by Nielsen — 19. februar 2012 @ 16:03

  39. Fint at der sættes fokus på voldsofre i Danmark. Uanset hvem der gør det. Men hvad vil politikere gøre ved problemerne? Tilvandrede problemer. Overfald – der kunne være undgået. Her blot et lille udpluk

    ”Alarmen kom kl. 16.50. Den 65-årige var kort før blevet udsat for vold og trusler med kniv og pistol af de tre røvere.
    De var af sydlandsk udseende, men talte perfekt dansk.

    Midt- og Vestsjællands politi oplyser, at alle tre er spinkle til tynde af bygning. De talte indbyrdes formentlig tyrkisk.”
    (Mørkøv ved Holbæk 2011)

    H t t p://ekstrabladet.dk/112/article1590218.ece

    ”To gerningsmænd indfandt sig i Aldi, hvor de truende personalet med knive. De fik på stedet udleveret et antal cigaretter og et kontant pengebeløb.

    Gerningsmændene beskrives som:

    A: mand, udlænding (beskrevet som araber), ca. 20 år. Han var iført sort tøj, og var maskeret.

    B: mand, udlænding (beskrevet som araber),, 20-25 år, tynd af bygning. Han var iført sort tøj, og han var maskeret med et halstørklæde.” (København 2011)

    h t t p://ww w.politi.dk/Koebenhavn

    ”Forurettede blev overfaldet af 5 personer, der trængte den overfaldne op i krog, hvorefter de tildelte forurettede slag og spark, ligesom en af gerningsmændene (A) snittede forurettede med en kniv. Gerningsmændene kom kørende til stedet i en bil – en grå uindregisteret Mazda 323. Straks efter overfaldet kørte alle gerningsmændende fra stedet i bilen.

    Gerningsmændene blev beskrevet som:

    A. mand, dansk, ca. 20 år, 185 cm høj, kort hanekam hår, muligt iført en mørk jakke af mærket Canada Goose og grønne Cargo bukser.
    Det var A, der førte kniven.

    B. fører af bilen, mand, udlænding, ca. 20 år, tyndt skæg. Iført rød kasket, sort cardigan af mærket Adidas med forskellige farvede striber ned af ærmerne og Nike-sko med sølvlogo.

    C. mand, udlænding, ca. 20 år,ca. 180 cm høj, kort hanekam hår, muskuløs af bygning. Iført hvid T-shirt med sort mønster og hvide sko af mærket Adidas.

    D. mand, dansker, ca. 20 år, 175 cm høj, kort hanekam hår, muskuløs. Iført sort sommerjakke og jeansbukser. Havde en tatovering under det ene øre.

    E. mand, udlænding,” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn

    ”To unge mænd røvede tirsdag aften et Kiwi-supermarked på Møllevangs Allé i Aarhus V.

    Østjyllands Politi er i øjeblikket på jagt efter to yngre mænd, der tirsdag aften kl. 19.36 røvede et kontantbeløb i et Kiwi-supermarked på Møllevangs Allé i Aarhus V.

    Ifølge vicepolitikommissær Tommy Byrial Jørgensen truede den ene af mændene en ekspedient med en kniv.

    (…)

    Mændene beskrives begge som 16-17-årige, 175-180 cm høje og af mellemøstligt udseende.” (Aarhus 2011)

    H t t p://jp.dk/aarhus/krimi/article2498710.ece

    Kommentar by Liva — 19. februar 2012 @ 16:32

  40. ”En 22-årig mandlig flygtning fra Burma blev onsdag idømt ni måneders ubetinget fængsel. En lørdag i maj stak han en landsmand og ven i maven med en kniv i Hørve.” (Hørve 2011)

    h t t p://www.nordvestnyt.dk/artikel/122824:Odsherred–Stak-ven-med-kniv-efter-hiv-drilleri

    ”En gerningsmand indfandt sig i en kiosk, hvor han under trussel med kniv fik udleveret et større pengebeløb. Han forsvandt fra gerningsstedet i bil – en sort Opel Vectra – med slukkede lygter. I bilen befandt sig yderligere 3 personer. Bilen blev kort efter set af en politipatrulje, men det lykkedes ikke at finde bilen eller de 4 personer.

    To af de fire personer i bilen blev signaliseret som:

    A. mand, marokaner, ca. 25 år, ca. 175 cm høj, almindelig af bygning. Iført en grå trøje.

    B. mand, udlænding, ca. 25 år, ca.” (København 2011)
    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn

    ”Klokken 20.02 torsdag aften løb en knivbevæbnet røver ind i Aldi-supermarkedet på Skejbyvej i Aarhus Nord og truede sig til et kontantbeløb.

    Gerningsmanden løb straks efter røveriet ud fra forretningen, hvor han blev samlet op af en medgerningsmand på en sort scooter. De flygtede i retning af Skejbyparken.

    (…)

    Knivrøveren er 18-20 år, 170-180 centimeter høj, spinkel og beskrives af politiet som “ikke dansk af udseende”.” (Aarhus 2011)

    H t t p://jp.dk/aarhus/krimi/article2500286.ece

    ”En butiksindehaver blev torsdag kl. 9.30 truet af en røver med kniv og låst inde i et baglokale, mens røveren rippede forretningen. Det var forretningen Sportsfan i Lejre, det gik ud over. En engelsktalende sortklædt røver kom torsdag ved 9.30 tiden ind i butikken. Han truede indehaveren med en kniv og låste ham inde.” (Lejre 2011)

    h t t p://roskilde.lokalavisen.dk/knivbevaebnet-roever-laaste-butiksejer-inde-/20110805/artikler/708059858/1620

    ”En 34-årig mand er anholdt og har erkendt knivdrabet på en 52-årig bekendt i offerets lejlighed i Taastrup.

    (…)

    Drabet i Klintehaven er det 22. i år. Til sammenligning var der på samme tidspunkt i 2010 noteret 33 sager om folk, der blev slået ihjel.” (Taastrup, Danmark august 2011)

    H t t p://politiken.dk/indland/ECE1356019/34-aarig-erkender-knivdrab-i-taastrup/

    Kommentar by Liva — 19. februar 2012 @ 16:33

  41. ”To par blev på Norgesgade “jagtet” af en somalisk mand, der havde stukket ud (formentlig med en hobbykniv) efter den ene person, der havde fået et overfladisk mærke ved maven.

    Dem somaliske mand var i selskab med en anden mand, og begge var kørende i en mørk eller sort Mazda.

    De forurettede var desuden blevet truet med et støtteben som den ene geringsmændene sparkede af en hvid damecykel.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn

    ”Jarl Riskjell Gjerde (17) hadde tilbrakt dagen på Utøya for å komme seg videre etter massakren. Senere samme kveld ble han ranet på åpen gate.

    (…)

    Gjenforeningen på Utøya var spesielt viktig for Gjerde. Men da 17-åringen kom tilbake til hotellet for å sove, ble dagen plutselig snudd på hodet.

    – Jeg går ut ved 23.00-tiden for å få meg litt frisk luft siden jeg ikke får sove. Da kommer det en mørk mann direkte mot meg. Jeg prøver å gå vekk, men han ville ikke flytte seg, sier Gjerde.
    Mannen tok frem en mobiltelefon.

    – Han spør om han kan låne min, fordi hans mobil ikke fungerer. Da svarer jeg at han må spørre noen andre, sier Gjerde.

    (…)

    Jarl Riskjell Gjerde gjentok at han ble nødt til å spørre noen andre, og da kom mannen med trusler.

    Han tar hånden inn i jakken og spør: «Vil du se kniven min? Vil du ha den inni deg?», sier Gjerde, og viser hvordan gjerningsmannen holdt armen.

    Men 17-åringen ble ikke redd. Opplevelsene fra Utøya var så sterke at han ikke lot truslene gå innpå seg.” (Oslo 2011)

    H t t p://www.vg.no/nyheter/innenriks/oslobomben/artikkel.php?artid=10089788

    Kommentar by Liva — 19. februar 2012 @ 16:33

  42. ”En kurdisk kulturfest på Sdr. Skole i Køge endte natten mellem lørdag og søndag helt galt. Det skriver DAGBLADET Køge.

    Klokken 23.20 blev politiet kaldt til stedet, da der var opstået slagsmål mellem nogle af de i alt 75 personer, der holdt fest. Tre personer blev ramt af knive eller lignende, og en af dem endte med at blive indlagt på sygehuset.” (Køge 2011)

    h t t p://www.sn.dk/Kurdisk-kulturfest-endte-med-knivstik/Koege/artikel/152843

    ”En 20-årig mand blev under trusler med en kniv tvunget til at udlevere sin Iphone.

    Gerningsmanden, der kørte fra stedet på en rød mountainbike, blev beskrevet som:

    A: Mand, af en anden etnisk baggrund, ca. 23 år, ca. 174 cm.” (København 2011)
    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn

    ”Knivstikkeriet finder sted, da ofret kommer kørende af Åboulevarden sammen med to kammerater. De bliver passet op ud for nummer 36 af en mørk Mondeo med fire personer. Der foregår en ordveksling mellem de to grupper, hvorefter én af de fire stikker føreren af den anden bil syv-otte gang med en kniv.

    – Gerningsmanden stikker af i bilen, og de tre andre løber derfra til fods mod Blågårds Plads. Bilen har vi fundet, og føreren har vi anholdt, men vi mangler de tre andre, siger efterforskningslederen.
    Alle de involverede er i 20’erne og af anden etnisk baggrund end dansk.” (København 2011)

    H t t p://www.bt.dk/krimi/ung-mand-dolket-8-gange-i-maven

    ”Et tyveri fra en bil i Klostergade i Aarhus C udviklede sig søndag formiddag til røveri og knivstikkeri.
    En mand først i tyverne var kort før kl. 09.00 i gang med at forsyne sig fra en ulåst bil, da ejeren af køretøjet overraskede ham.
    Tyven var imidlertid bevæbnet med en mindre kniv, og stak den 32-årige bilejer i højre overarm, hvorefter han stak af.

    (…)

    Gerningsmanden beskrives som ca. 20-22 år. Manden var mørk i huden og havde sort hår, der var kort i siderne og længere på toppen.” (Aarhus 2011)

    H t t p://jp.dk/aarhus/krimi/article2558053.ece

    Kommentar by Liva — 19. februar 2012 @ 16:38

  43. ”En 70-årig mand blev kl. 01 i nat udsat for et groft røveri på Christiansvej i Glostrup.

    To unge mænd af udenlandsk herkomst stoppede manden og truede ham med en kniv til at udlevere kontanter.

    Manden gav dem 1.000 kroner, men da de ikke syntes det gik hurtigt nok stak de ham i armen. Bagefter væltede de ham omkuld, satte sig på ham og satte kniven op mod halsen på den 70-årige.

    De tvang ham til at give dem koden til hans dankort, hvorefter den ene blev siddende på manden, og holdt kniven mod hans hals, imens den anden løb hen til den nærmeste dankortautomat og hævede et ukendt beløb. Herefter kom han til bage og begge mænd stak af.” (Glostrup 2011)

    H t t p://www.bt.dk/krimi/70-aarig-fik-kniv-for-struben

    ”En mand blev passet op af to mænd. Den ene trak en kniv og forsøgte at få ham med ind i en gård. Manden vred sig fri og løb fra stedet.

    De to mænd blev beskrevet som:

    A: mand, arabisk, ca. 20 år, 175-180 cm høj, muskuløs af bygning, iført blå hættetrøje og blåternet jakke. A havde en kniv.

    B: mand, arabisk, ca. 20 år, 175-180 cm høj, alm. af bygning.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_081011.htm

    ”Politiet på Amager efterforsker et groft hjemmerøveri på Hyacintgården mod en 66-årig kvinde, der troede, at hun åbnede sin dør for to indsamlere fra Røde Kors.

    (…)

    Hun blev presset ned i en læsestol, og fik tape for munden, og hendes arme blev vredet om på ryggen.
    Bundet med tape

    Så fik hun viklet tape rundt om armene. Kniven blev hele tiden presset mod hendes hals, oplyser politiet på Amager.

    (…)

    Signalementet af de to hjemmerøvere lyder:

    Kvinde, ca. 20 år, ca. 160 cm høj, almindelig af bygning, brune øjne, mørk i huden, formentlig udlænding, talte fransk og engelsk.
    Hun var iført, sort strikhue, sort jakke, blå jeans, hvide handsker.
    Mand, ca. 20 år, ca. 170 cm høj, almindelig af bygning, brune øjne, mørk i huden, formentlig udlænding, talte fransk og engelsk.” (Amager 2011)

    H t t p://ekstrabladet.dk/112/article1636109.ece

    Kommentar by Liva — 19. februar 2012 @ 16:39

  44. Røveri mod guldsmed

    ”Under trusler med en kniv og en hammer tog en mand en bakke med smykker og undløb fra forretningen.
    Ekspedienten kom kortvarigt i slagsmål med røveren.
    Et vidne, som forsøgte at indhente røveren, blev slået i ansigtet og måtte efterfølgende behandles på skadestuen.
    Røveren, der undløb ad Stengade, blev beskrevet som:

    A: Mand, afrikaner, ca. 190 cm, iført sort hættetrøje og sorte bukser.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_121011.htm

    ”En 12-årig dreng blev udsat for verbale trusler om at blive stukket ned, hvis han ikke udleverede sin Iphone.

    Gerningsmændene blev beskrevet som to yngre mænd i alderen 15-17 år, begge af en anden etnisk herkomst.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_121011.htm

    ”En mand er blevet stukket med en kniv i det hårdt belastede Nordvestkvarter i København

    Området er tilholdssted for adskillige forskellige grupperinger i bandemiljøet.” (København 2011)

    H t t p://www.bt.dk/krimi/knivstikkeri-i-koebenhavns-nordvestkvarter

    ”Den 25-årige mand, der torsdag blev stukket ned på Hejrevej i Københavns Nordvestkvarter, viser sig at være gadeplansmedarbejder hos Københavns Kommune.

    Knivofferet er ansat hos Københavnerteamet, der tager sig af kriminelle og stærkt kriminalitetstruede unge, og han var på arbejde, da overfaldet fandt sted.

    Det fortæller leder af Københavnerteamet, Sami El Shimy, til politiken.dk.” (København 2011)

    H t t p://www.bt.dk/krimi/gadeplans-medarbejder-stukket-ned-paa-arbejde

    Røveri på Odense banegårdscenter

    ”Forurettede blev ved slag og spark og trussel med kniv frarøvet grøn Canadian Goose jakke, Nokia 5800 mobil og buskort til Fynbus Hypercard.” (Odense 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Fyn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/doegnrapport.htm

    ”En mand blev lørdag ved middagstid stukket med en kniv i halsen på Vesterbro i København.

    Han er under behandling, men uden for livsfare, siger den centrale efterforskningsleder fra Københavns Politi, Morten Smith, til ekstrabladet.dk.

    Politiet modtog anmeldelsen omkring klokken 11.55.
    Det er sket i og uden for en kiosk på Dybbølsgade på Vesterbro, fortæller vagtlederen.” (Vesterbro 2011)

    H t t p://ekstrabladet.dk/112/article1639962.ece

    Kommentar by Liva — 19. februar 2012 @ 16:40

  45. ”Københavns Kommune udarbejder nu en nødplan for det sociale arbejde i efterårsferien for at undgå, at rodløse unge laver ballade.
    Netop skolernes ferier har tidligere medført ballade, fordi unge keder sig.

    Nødplanen i København er blevet nødvendig, fordi flere af kommunens gadeplansmedarbejdere i det såkaldte Københavnerteam har indstillet arbejdet, efter at en af deres kolleger torsdag blev udsat for et knivstikkeri.

    »Københavnerteamet har fået tilbudt krisehjælp, og psykologer har rådet dem til at holde inde med deres udgående aktiviteter her i efterårsferien, og det er en beslutning, som jeg respekterer«, siger socialborgmester Mikkel Warming (EL). ” (København 2011)

    h t t p://politiken.dk/indland/ECE1424207/knivstikkeri-foerer-til-noedplan-for-efteraarsferie/

    ”Ved trusler med en foldekniv blev en person tvunget til at aflevere sin taske indeholdende en bærbar computer og andre personlige effekter.

    Gerningsmændene blev beskrevet som:

    A: Mand, dansk afstamning, 20-25 år, 180 cm, almindelig bygning. Han var iført blå jeans, mørk dynejakke, sort hue og hvide sko. Truede med kniven.

    B: Mand, muligt ”mulat”, 20-25 år, 170-175 cm, slank af bygning. Han var iført en blå skjorte og stramme sorte bukser.

    C: Mand, af en anden etnisk herkomst, 17-25 år, ca. 180 cm, mørkt hår, ”mund” skæg.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_221011.htm

    ”En person havde ca. 30 min forinden været udsat for et røveri, hvorunder der var truet med en kniv.

    Tre personer havde passet offeret op og givet denne slag i maven og ved trusler med en kniv truet offeret til at aflevere mobiltelefon, pung og en ”Mp4” afspiller.

    Gerningsmændene blev beskrevet som:

    A: Mand, af en anden etnisk herkomst, 17-20 år, ca. 185 cm., Han havde kort hanekam og skaldet i siderne. Iført stor sort hættetrøje og sorte bukser.

    B: Mand, af en anden etnisk herkomst, 20-25 år, ca. 180 cm., Han havde kort hanekam, skaldet i siderne. Han var iført lyse bukser.

    C: Mand, af en anden etnisk herkomst, 15-20 år, ca. 170 cm. Han var iført mørkegrå hættetrøje og sorte bukser.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_221011.htm
    .

    ”Sigerslev: I den foregående uge og i slutningen af ugen før har der været en række voldelige episoder på asylcentret på Mandehoved.

    Seneste episode fandt sted lørdag eftermiddag i den forgangne weekend, hvor et slagsmål mellem to beboere på et værelse på asylcenteret endte med knivstik, skriver DAGBLADET Køge

    Det var en 36-årig mand fra Iran, der stak sin sambo: en 19-årig kurdisk mand med en brødkniv i armen.

    (…)

    Center Sigerslev genåbnede for godt to år siden som opholdssted for enlige, mandlige asylansøgere. I øjeblikket bor der cirka 225 beboere fra en række lande.” (Asylcenter Sigerslev 2011)

    H t t p://www.sn.dk/Asylcenter-ramt-af-fem-voldelige-episoder-paa-godt-en-uge/Stevns/artikel/159616

    Kommentar by Liva — 19. februar 2012 @ 16:42

  46. ”Sigerslev: Tirsdag klokken 11.23 måtte politiet for anden gang på bare to døgn rykke ud til uro på Røde Kors’ asylcenter på Mandehoved.

    En 27-årig mand skulle flyttes fra asylcentret og til Sandholmlejren, og i den forbindelse opstod en episode, hvor den 27-årige på et tidspunkt stod og viftede med en kniv. Han truede dog ikke politifolkene direkte, men pegede kniven mod sig selv på et tidspunkt.” (Asylcenter Sigerslev 2011)

    h t t p://www.sn.dk/Asylansoeger-rettede-kniv-mod-sig-selv/Stevns/artikel/158646

    ”En 16-årig drang blev mandag aften stukket ned på Amagerbrogade i København. Hans 17-årig ven blev slået med kølle, oplyser politiet.

    (…)

    Et øjenvidne fortæller, at to grupper af unge mænd kom op at toppes, og at nogle af dem stak af ned ad sidegaderne, da politiets blå blink dukkede op.

    Ifølge Jan Høier Mogensen kom de to mænd gående hen ad Amagerbrogade muligvis i følgeskab med andre, da to biler pludselig stoppede ud for de to mænd.

    En fem-seks mænd sprang ud af bilerne med køller og knive og overfaldt de to. De flygtede også i de to biler igen.” (København 2011)

    H t t p://www.bt.dk/krimi/teenager-stukket-ned-paa-gaden-i-koebenhavn

    ”Et skænderi mellem to mænd i den tyrkiske klub på Absalonsgade nr. 18, på Vesterbro i København udviklede sig her til eftermiddag fatalt.

    En tyrkisk mand blev kort før kl. 15 blev stukket i brystregionen med en kniv. Kort efter 16.30 døde han af sine læsioner.” (Vesterbro 2011)

    h t t p://www.bt.dk/krimi/mand-draebt-af-knivstik-for-oejnene-af-betjente

    ”Ved trusler med en kniv blev en person truet til at aflevere sin cykel og taske. Gerningsmanden blev beskrevet som:

    A: Mand, østeuropæer, ca. 40 år, ca. 170 cm, tynd af bygning.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_271011.htm

    ”En mand er blevet stukket ihjel på asylcentret Sandholmlejren i Blovstrød og en anden mand er såret. To afghanere er anholdt, oplyser Nordsjællands Politi.” (Sandholmlejren 2011)

    h t t p://jp.dk/indland/krimi/article2591041.ece?ref=eblisterseneste

    ”En koncert med “Rap Kings” i Østhuset på Tolvkarlevej i Hillerød udviklede sig lørdag eftermiddag til et knivstikkeri mellem to indvandrer-grupperinger fra Hillerød og Nivå/Kokkedal området, oplyser Nordsjællands Politi søndag.” (Hillerød 2011)

    h t t p://lokalavisen.dk/indvandrer-gruppers-knivopgoer-skaemmede-ungdomskoncert-/20111030/artikler/111039990/1265?ref=eblistermest

    ”Under trusler med en kniv blev en person frarøvet sin taske. En af i alt fem til seks gerningsmænd blev beskrevet som:

    A: Mand, af en anden etnisk herkomst, 17-20 år, ca. 180 cm. Han var kraftig af bygning. Han var iført en dyne jakke og armygrøn bukser.” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_291011.htm

    ”Under trusler med en kniv, som blev holdt op mod offerets hals, blev offeret tvunget til at aflevere sin Iphone.
    Gerningsmanden, som undløb i retning mod Strøget, blev beskrevet som:

    A: Mand, af en anden etnisk herkomst, 30-35 år, ca. 175 cm. Han var slank af bygning og havde meget kort mørkt hår. Han var iført en sort ”North Face” jakke og mørke jeans. ” (København 2011)

    h t t p://www.politi.dk/Koebenhavn/da/lokalnyt/Doegnrapporter/Doegnrapport_301011.htm

    Kommentar by Liva — 19. februar 2012 @ 16:43

  47. > 35. Lars Findsen På Crack (islamofob)

    Det er sjovt at skrive her. Der kommer så mange morsomme reaktioner, som f.eks. din nedenunder:

    “Læg i øvrigt mærke til at Holgers ven her glider over i antydningerne om vold som jo gerne kendes fra det venstreekstremistiske overdrev”

    Man skal vist være ekstremt paranoid for at få halet en sådan mening ud af mine to minimalistiske og yderst fredsommelige linjer.

    P.S. Holger K er ikke min ven. Prøv igen.

    Kommentar by Holgers ven — 19. februar 2012 @ 18:34

  48. ->47 Holgers ven

    Har du overvejet at gå ind i debatten i stedet for at strø om dig med fjogede one- eller two liners?

    Hvis ikke “Jeg tror også, at I hellere skal blive hjemme. Der kommer alligevel så mange andre” er en let indpakket antydning om fysisk sikkerhed handler det ikke om manglende evne hos modtageren til at læse, men om at skribenten har et dårligt greb om sproglige virkemidler. Eller at han ikke vil stå ved hvad han skrev.

    Vi taler jo trods alt om et optog i sympati med en afdød voldskriminel.

    http://www.youtube.com/watch?v=cNZKUozrBl4

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 19. februar 2012 @ 21:29

  49. Kunne ‘LIva’ ikke bare lave en blog i stedet for at lave liste på liste.

    Noget andet er – det som undrer er, at ingen af Cem’s venner m.v. har bare en anelse af ide om hvad og hvorfor det er sket.
    Hvis overfaldet og mordet er så planlagt som det ser ud til at være, må det have en årsag. Det forekommer mystisk at ikke en’ har en anelse om hvad han har gjort for at gøre sig fortjent til det her.
    I dette miljø sker intet helt tilfældigt, og sjældent uden advarsler.

    Kommentar by Niels Christenen — 19. februar 2012 @ 23:51

  50. > 48. Lars Findsen På Crack (islamofob)

    Ha, ha!

    Så må du jo mene, at jeg IKKE glider over i antydningerne om vold som jo gerne kendes fra det venstreekstremistiske overdrev, hvis jeg i stedet havde skrevet:

    Jeg synes, at I skal komme alligevel, for der kommer nok ikke så mange.

    Mht. Cem Aydin, så ved man jo ikke, om han i virkeligheden var offer for et æresdrab. Hvis det nu var tilfældet, kunne man så regne med din deltagelse i demonstrationen.

    Kommentar by Holgers ven — 20. februar 2012 @ 10:36

  51. Der var stopfyldt med medieliderlige kendisser, politikere og hangarounds da fredsmarcher i flere byer landet over markerede drabet på Cem Aydin.
    Hovedsaligt taler vi om den slags ryggeløse personer der går i fakkeloptog udenfor en rockerborg eller en 80 år gammel nazists bopæl.
    Det er nemmelig noget der er pressedækning i og det er en sikker genvej til at score moralske point.
    Tillige med er det ganske ufarligt.
    Noget Vestager i øvrigt igen og igen har benyttet sig af.
    Denne gang var heller ingen undtagelse.
    Havde ofret været Dansk, socialt udsat og mand, var der ikke en levende sjæl der havde lettet røven for at markere noget som helst.
    I hvert fald ikke Vestager som før har vist sin foragt overfor alt Dansk.
    Her er et citat politiken omhandlene Vestager.

    “Midt i menneskemængden står økonomi- og indenrigsminister Margrethe Vestager (B). Hun er mødt op som privatperson for at tage del i fredsmarchen.

    »Som Anne Vang lige var inde på i sin tale, så er det selvom vi er magtesløse vigtigt at vise vores børn, at vi ikke accepterer vold. På den måde viser man også handling«, siger Margrethe Vestager, hvorefter hun igen følger talerne.”

    Hvor rørende:-)
    Dejligt at se outlandish og skuespiller Ali Kazim også havde tid til at vise deres foragt over for umotiveret vold.
    Næste gang Danskere bliver overfaldet i Vollsmose, Gellerupparken, Mjølnerparken eller Urbanplanen så glæder vi os til at se jer der.

    Kommentar by Frank Hagmann — 20. februar 2012 @ 14:14

  52. Liva

    Fortsæt med dine lister. Vi er mange, der har meget stor glæde af disse i forbindelse med research og dokumentation. Og tak for det grundige arbejde, du udfører, når du laver sådanne lister.

    Kommentar by Fujitsu — 20. februar 2012 @ 14:16

  53. »Som Anne Vang lige var inde på i sin tale, så er det selvom vi er magtesløse vigtigt at vise vores børn, at vi ikke accepterer vold. På den måde viser man også handling«, siger Margrethe Vestager

    “… selvom vi er magtesløse …”
    Hvad for noget?

    Hvis ikke politikerne har magten til at gøre noget, hvem har så?
    Det var dog en usmagelig udmelding fra en af de skyldige.

    Kommentar by Hr. Snusk — 20. februar 2012 @ 17:25

RSS feed for comments on this post.