7. marts 2012

Superkilen ifølge V-politiker: En hyldest til den hedengangne kommunisme og den nuværende islamisme

Læserbrev fra Den Korte Avis, tidligere på ugen.

Om Nørrebrogade og Nørrebro (af Vagn Bent Lauridsen, Venstre)
Den Korte Avis har været på besøg på Nørrebro, hvor kritikken har haglet ned over private forretninger og deres udstillingsvinduer og -skilte. Hvis den enkelte forretningsindehaver skønner, at det giver større omsætning med arabisksproget skiltning, so what? Det burde da være bedre at være selverhvervende end at være på offentligt forsorg, og forretningerne lever jo ikke evigt. Næste indehaver kan igen skilte på dansk eller engelsk.

Men langt værre er den for offentlige midler etablerede hyldest til den hedengangne kommunisme og den nuværende (fremstormende?) islamisme i form af den såkaldte Superkile på det gamle jernbaneterræn mellem Nørrebrogade og Tagensvej. Man har ved Nørrebrohallen fjernet enhver form for beplantning, blandt andet 30 chilenske sydbøge (Nothofagus) og nåletræer (Araucaria) fra 2003 for 30-året for kuppet mod den demokratiet i Chile. Og i stedet for har man asfalteret området i forskellige røde nuancer, hvor man på høje standere også har opstillet den sovjetiske røde stjerne og skilte med russiske og kinesiske skrifttegn. Det er så monstrøst, at enhver form for graffiti kun vil forskønne pladsen. Ved Mimersgade ses den grønne islamiske halvmåne og et arabisk badekar og andet nytteløst og upassende ragelse omgivet af den sorte asfalt.

På Nørrebro med så få grønne områder er det ikke asfaltbelagte omgivelser, man savner.

Tilsendt.

(Islamisk halvmåne)

(Islamisk halvmåne – tæt på)

(Den Røde Plads med symbolerne der ses herunder)

(Den kommunistiske stjerne, kinesiske skrifttegn mv.)

(Café Castro ved Den Røde Plads. Tekst på ‘Hjertet’ (grønt og rødt): “Vi vil leve sammen”)

(Bænke overfor Café Castro)

(Marokkansk fontæne. I baggrunden ses japansk blæksprutte)

(klos op ad Mjølnerparken)

Oploadet Kl. 14:57 af Kim Møller — Direkte link44 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/35067/trackback

44 Comments »

  1. Jeg vælger at se halvmånen med den rodbehandlings krævende tand inden i, som et symbol på, at hele den muhammedanske rådne betændte islam kultur burde rod behandles eller aller helst trækkes helt ud af vesten ;-)

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 7. marts 2012 @ 16:05

  2. UHA,UHA, tænk hvis det havde været Bilka, der skiltede på arabisk??

    Så havde de dygtige journalister hurtigt været på banen.

    At der også mangler lovpligtige oplysninger om oprindelseslandet, det er sørme også i orden.

    “36-årige Soulaima Gourani fra Nørrebro i København har fået titlen som Young Global Leader 2012 af den magtfulde sammenslutning World Economic Forum.”

    Hun snakkede varmt om ungdomsarbejdsløshedens forbandelser.

    Hvis nu hun fik sine åndsfæller på Nørrebro til at undlade at “ansætte” illegale muslimer, så var der arbejde til alle de unge

    Men gider de???????

    Kommentar by tavsen — 7. marts 2012 @ 16:10

  3. Der kan være mange gode grunde til, at en jihad-zone må udstyres anderledes end andre vantro steder.
    Det kan være, at der har været for få træer i jihad-zonen, så de der var der, blev overbelastet af ABEraberne, når de helt naturligt søgte op i dem !

    Gold sahara sand, asfalt…bom-bom!
    Designeren har vel hentet inspiration fra abegrotten i Zoo

    Bemærk fraværet af brandbart materialer….

    Og sådan kunne jeg blive ved og ved :-D

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 7. marts 2012 @ 16:18

  4. En uskøn blanding af ideologier, der er i direkte modstrid med oplyst demokrati. Betalt af skattekroner.

    Fy for Satan!

    Kommentar by Hr. Snusk — 7. marts 2012 @ 16:37

  5. Du har ikke fået de opstillede bænke med, Kim.
    Jeg kan desværre ikke fortælle dig, hvad der står på dem, for jeg kan hverken læse arabisk eller… hvad det andet sprog nu end er…

    Sender dig et billede af dem ved lejlighed, når jeg er holdt op med at græde.

    Kommentar by Lotte — 7. marts 2012 @ 16:43

  6. > Lotte

    Bænkene var med i den serie jeg modtog, og jeg havde sågar klargjort et til netbrug. Hermed online…

    Kommentar by Kim Møller — 7. marts 2012 @ 17:29

  7. Bygget i materialer, der kan holde til arabernes adfærd.

    Kommentar by Hr. Snusk — 7. marts 2012 @ 17:35

  8. Bænkene! Før ville der nok have stået sorte og hvide. Idag muslimer vantro.
    Angående røde halvmåne. Fedt nok at journalister ikke tror på dem, da de skulle evakueres og have en dræbt journalist ud.

    Kommentar by Goofy — 7. marts 2012 @ 18:02

  9. Som at pynte en losseplads med flødeskum. Og betale millioner for det.

    Kommentar by Crass Børsting — 7. marts 2012 @ 18:05

  10. Det gælder om at nogle fremmede skal føle sig hjemme.
    Så betyder det ikke noget at jeg kommer til at føle mig fremmed.

    (Hvad er det for en kindtand inde i halvmånen? For at det ikke skal være løgn, så så jeg nærved for nylig, midt i vinterkulden, nogle palmer i store bøtter).

    Kommentar by Niels P. — 7. marts 2012 @ 18:15

  11. Da jeg så første billede af halvmånen på afstand, troede jeg der hang
    to homoseksuelle i en galge, dem har de jo for vane at klynge op i den muslimske verden.

    Kommentar by karsten-m72 — 7. marts 2012 @ 18:29

  12. Øh, stammer disse billeder fra Danmark? Det gør de vel ikke?

    Kommentar by Vest — 7. marts 2012 @ 18:32

  13. Der mangler bare nogle bombekratere, og nogle kraner med hængte bøsser, så kan de “fremmede” føle sig 100% hjemme. Også en minaret med 300 meter høje tårne ville pynte på det alt for danske Nørrebro.

    Hvorfor ikke lave nogle kufferter og tur-billetter med Riyadh, Beirut, Istanbul, Mogadishu som destinationen, sammen med et par israelske flag og nogle afbrændte koraner? Det ville have pyntet mere, omend det nok ville blive betragtet som racistisk, og fjernet af de røde.

    Men igen vi har jo demkrati, og guess what? Det er de demokratiske valgte politikere der ødelægger Nørrebro. For min skyld kunne man omdøbe Nørrebro til: المساعدة لعيش حياة

    Hvor meget tror de danskerne vil finde sig i at se Danmark blive omdannet til en multikulturel losseplads? Men måske sker der ikke noget, for danskerne er så allerhelvedes passive og pacifistiske, og så har de frie hænder dem og deres kumpaner. Hvem siger der findes et Uriasposten efter næste valg, hvis vi får rød regering igen? Jeg har 0,00% tiltro til mine friheder og rettigheder med dem ved roret. Det går kun 1 vej og det er ned, og så kan man bare se på fra sidelinien, fordi der sker ALDRIG noget. Aldrig nogen der protesterer imod disse uretfærdigheder, eller gør noget ved det, som batter for alvor. ALT skal løses gennem fakkeltog, og fredelige demonstrationer, og knus og bedsteforældre imod vold og jeg skal komme efter dig.

    Måske har Danmark fortjent denne nedbrydning af samfundet. Nogen har vel i sidste ende ansvaret for at det går den forkerte vej. Hvis ikke politikerne hvem så? Og hvem har stemt på dem? Bered jer på hårde tider fremover, ingen kan garantere jer noget som helst skulle jeg hilse at sige. For står det til de røde, vil de tilgodese multikulturen i en uendelighed indtil det hele er ødelagt fuldstændigt, og udskiftet med Islam og kommunismen.

    Måske vil vi se store emigrationsbølger i fremtiden, når Danmark er blevet for udansk, når man er fremmed i sit eget land. Hvem har lyst til at bo i Beirut aka Nørrebro, som dansker?
    Hvem har lyst til at bo de steder hvor der bliver udøvet racisme imod alt der er dansk, hvor danske kvindelige betjente bliver kaldt ludere, hvor der bliver skudt med automatvåben imod politistationen osv osv. Man kunne skrive en hel roman, med alle de negative hændelser imod danskere på Nørrebro.
    Når alle skiltene, indbyggerne, politiet, sociale medarbejdere, kunst, ALT ligner noget fra en pamflet fra Enhedslisten eller Radikale mon så der bor nogle danskere?

    Kommentar by Endnu en vantro — 7. marts 2012 @ 19:05

  14. Vi har endnu ikke fået danskerne til at indse, at muslimer er fjender af Danmark, de hader danskerne ligeså meget, som danskerne hader dem.
    Vore idiotiske politikere vedbliver vi blåøjet fortsat at give mandater.
    Stop det dog, sæt betingelser og bliv om nødvendigt hjemme på valgdagen.
    Alternativet er dette kaos!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 7. marts 2012 @ 19:26

  15. Burde pladsen ikke rettelig hedde “Selvbedragets Plads”,
    “Blændværket”, Illusionernes Holdeplads, Tomheden, “Nihilisternes Runddel”, Marx´s Bluff, “Tragedien”, “Supersvindlen”, “Blændværkets Plads”, “Blanken”, “Quislings Plads.

    Kommentar by Limewoody — 7. marts 2012 @ 19:49

  16. > Endnu en vantro

    “Hvem siger der findes et Uriasposten efter næste valg…”

    Det gør jeg :-)

    Kommentar by Kim Møller — 7. marts 2012 @ 19:51

  17. Ja men det var mere i retning af internet filter og den slags. Hvor uriasposten bliver sortlistet af NITEC feks. Så kan du oprette den i udlandet, men filteret vil blokere. Også med vpn og dns omdirigering. Ligesom i Kina, hvor du er 100% udelukket fra nogle sider, simpelthen fordi de slet ikke kan modtages af isp´en må nogen måde. Heller med omdirigering.

    Det er hvad jeg frygter, og jeg tvivler ikke et sekund på at det kommer i nær fremtid. Bare rust dig, for fremtiden bliver hård hvad angår frie medier og presse, der ikke er enige med regeringen.

    Kommentar by Endnu en vantro — 7. marts 2012 @ 20:59

  18. Har I set dagens JP artikel om EDL og demoerne den 21. og 31 marts!
    Man tror sgu det er løgn!!!!!
    http://jp.dk/aarhus/kultur/article2715828.ece

    Kommentar by Black Watch — 7. marts 2012 @ 21:02

  19. Når nu det hedder Mjølnerparken, skulle man så ikke lave noget med en hammer?

    Kommentar by Ole — 7. marts 2012 @ 21:31

  20. Det hele var grønnere og pænere, før man brugte millionerne til Den røde Plads med al dens multikulturelle gøgemøg.

    Kommer man cyklende på cykelstien, må man belave sig på at det røde underlag kan være livsfarligt glat. Når man helskindet over på den anden side af Nørrebrogade, hedder det ikke Den røde Plads, men Aksel Larsens Plads (navngivet 2004 trods Søren Pinds protest). Her ligger Castro Cafe med billeder af den store leder og hans væbner, Che Guevara. Den opstillede skulptur med det røde hjerte belærer os om på alverdens sprog at der skal være plads til os alle. Men det er der nok ikke når det kommer til stykket.

    Kommentar by Niels P. — 7. marts 2012 @ 21:46

  21. Jeg får brækfornemmelser af at se de bænke med arabisk skrift. Et er at udlændinge vælger at skrive ting på deres sprog i deres butikker, det må de om, men at man vælger at udsmykke med arabisk skrift på et offentligt område virker forkert, især fordi der er så megen leflen indblandet.

    Men okay, når det nu er sådan, kunne man så ikke få skrevet lidt på hebraisk, eller måske få en jødestjerne eller et kors i toppen af en lygtepæl? Nej vel.

    Kommentar by Johnson — 7. marts 2012 @ 22:07

  22. Kim Møller og Endnu en vantro

    Ellers må vi abonnere på Uriasposten, som en undergrunds avis i stil med 1940-1945 :)

    Kommentar by Viking — 7. marts 2012 @ 22:21

  23. Der diskuteres tit hvad dansk kultur er. Det her er ikke dansk kultur men underkastelse for 2 af verdens mest modbydelige totalitære systemer. Hvorfor står der ikke en statue af Goebbels ?

    Kommentar by Georg Hansen — 7. marts 2012 @ 22:38

  24. @22, Viking

    Det gør jeg gerne!

    Kommentar by Vest — 7. marts 2012 @ 22:49

  25. Det er da smukt, bortset fra det sidste billede.

    Kommentar by Holgers ven — 7. marts 2012 @ 23:01

  26. Til Holgers ven:
    Nå så det er dér du bor!
    Og hvis du har børn især (mindreårige) døtre, så lader du dem vel også færdes i og i nærheden af rotterederne, især efter mørkets frembrud. Eller hvad?

    Kommentar by anonym — 8. marts 2012 @ 05:18

  27. Vi venter vel bare på at de islamiske ghettoer erklærer sig som selvstyrende områder, hvorefter USA og FN kommer og bomber danske byer og militære installationern indtil vi giver dem deres vilje. Det skandinaviske forår er på vej !

    Kommentar by Boo — 8. marts 2012 @ 09:04

  28. “Al den pænhed er som klorofrom
    kedsomheden er enorm
    men protesten ender som en storm,
    i det store stygge Storkespringvand.
    Ali bali, ali bali bi
    luk dit sæveøje i.
    det fik du fordi vi gik forbi
    det store stygge Storkespringvand.
    Ali bali, ali bali bi
    luk nu dine øjne i.
    Vi går aldrig mere forbi
    det store stygge Storkespringvand.”

    Det er selve udvandingen af dybden i ordet/fænomenet MANGFOLDIGHED, tolerance og respekt, der generer mig. Det er fordummelsen, der er problemet.

    Fontænen ér flot.

    Kommentar by Lotte — 8. marts 2012 @ 09:06

  29. Lygtepælene er da flotte, i det mindste…

    Kommentar by Vagn Henning — 8. marts 2012 @ 10:14

  30. #19 – Ha, bare vent til de finder ud af, hvad Mjølner er
    (Thors hammer, for de der skulle have glemt deres børnelærdom ).
    Så vil de kræve navneændringer, da de naturligvis ikke kan acceptere at anerkende andres ( de vantros ) guder ved at være bosatte i
    et byggeri, der er opkaldt efter dem eller deres våben/ værktøjer ;-)

    Derefter vil vi også snart kunne vinke farvel til Ægirsgade, Thorsgade, Heimdalsgade og Mimersgade etc., da det naturligvis er en grov fornærmelse imod islam og Allah mv., at man tvinger de rene i troen til at passere disse gader, hver gang de skal hjem eller ud.

    Endelig skal vi nok også snart til at se på visse uheldige ord i det danske sprog, som er dybt fornærmende for eller ligefrem diskriminerende over for de hypersensitive muslimer – udover Medina :D – fx. “måske”, “et modemekka” og lign., “Allan”, “alle”, “Muh”, “flyvende tæppe”, “rabarber”, halalhippie, Muhammedkrise, fredag ( Frejas eller Frejs dag!) osv., bønnespire, skægabe, tvangsægteskab,
    “kulturberiger”, (knald)perle ….

    Kommentar by Bjovulf — 8. marts 2012 @ 12:35

  31. #29 Ja, gad vide, hvor længe de mon holder ;-)

    Man må da håbe, at de er skud- og stensikre, for vi ved jo af erfaring,
    at det meget let kan ske, at “kulturberigerne” kommer til at kede sig,
    og så skal det jo gerne gå ud over et eller andet, så de dumme, vantro og urene danskere / “bøsser” / “ludere” rigtigt kan fatte budskabet, når nu det nyindviede klubhus desværre allerede er brændt ned i forrige uge :D

    Kommentar by Bjovulf — 8. marts 2012 @ 12:40

  32. Jeg har i snart mange år været gift med en russisk kvinde. Hun ryster på hovedet når hun ser sværmeriet om USSR og kommunismen. “Hvis de vidste hvad det er det forherliger, så vil de forhåbentlig skamme sig.”

    Hvorfor står der “Москвич”, det betyder Moskvitch og er navnet på en russisk bil og et billigt hotel i Moskva. Logoet ligner meget hotellets, har de bare stjålet det, eller det en filial? Hotellet liger slet ikke på Den Røde Plads i Moskva, men ret langt derfra.

    Se her:
    http://da.hotels.com/ho388713/moskvich-moskva-den-russiske-f-deration/

    Kan man noget sted læse om tankerne bag det her? Hvis der er tale om “mangfoldighed”, det skamredne ord der er på vej til den sproglige losseplads sammen med “integration”, “racist”, “fremmedhader” og meget andet, hvorfor er der så ikke noget fra USA, England, Sydøstasen eller Afrika?

    Kommentar by Georg Hansen — 8. marts 2012 @ 12:42

  33. #29+31, lygtepælen med tanden i måneseglet kan meget let laves om til en ren halal-måne. Der skal bare klippes tre stk. befæstigelser af, så er den hjemme. Mon ikke det er beregnet på forhånd?

    Kommentar by Hr. Snusk — 8. marts 2012 @ 16:34

  34. > Bjovulf:

    Skriver du også på Daily Mail – som ‘B. O. Wulf, Copenhagen, Denmark’ ?

    http://www.dailymail.co.uk/debate/article-2112208/Immigration-Britain-greater-time-history-We-pull-drawbridge-late.html# ,

    comments, tryk oldest, så nr 11… .)

    Kommentar by Michael Laudahn — 9. marts 2012 @ 07:42

  35. Næste projekt for politikere på Nørrebro må være at få bygget et ungdomshus (a la Ungeren i København) for både mænd og kvinder i Mekka og i Medina.

    Kommentar by Liva — 9. marts 2012 @ 09:11

  36. Apropos islamisk halvmåne, så er der også en sådan demonstrativt ophængt i gadebilledet i Odense.

    Kommentar by Liva — 9. marts 2012 @ 09:14

  37. Det er grimt og bizart. Hvad med en nazi-plads, det ville være ligeså upassende dårlig stil.

    Og jeg tør slet ikke tænke på, hvad det har kostet af skattekroner. Hvorfor har ingen rapporteret om denne skandale før?

    Kommentar by Frihed — 9. marts 2012 @ 09:40

  38. Liva, jeg kommer pludselig til at tænke på, at der også er sådan en måne i Københavns byvåben. Det har i øvrigt altid undret mig.

    http://fotonation.dk/?module=profile&page=gallery_image&gallery=310405&gallery_image=6078

    I det hele taget, ligner det noget fra Mellemøsten.

    Kommentar by Hr. Snusk — 9. marts 2012 @ 18:14

  39. Og hvis man ønskede at lave noget der er “multi”, hvor er så budismen, kristendom, de borgerlige ideologier osv?

    Kommentar by Hans Und — 9. marts 2012 @ 18:59

  40. Hvor millioner af mennesker i verden har lidt og lider under islam og kommunisme – så idealiserer, hylder og higes man efter islam og kommunisme i Danmark (og forøvrigt resten af Europa) !?

    Kommentar by Tolder — 10. marts 2012 @ 09:37

  41. “Flygtninge” fra f.eks. middelalderøsten, asien og afrika har passeret mange sikre lande, inden de kom her til landet. Staten bør derfor, så vidt det er muligt, sende “flygtninge” fra disse områder tilbage til det først sikre land i “flygtningenes” nærområde. I “flygtningenes” nærområde kan man iøvrigt hjælpe langt flere “flygtninge” for de samme penge.

    Kommentar by Jørgen — 11. marts 2012 @ 19:20

  42. Den økonomiske krise bør medføre, at staten motiverer de mange udlændinge der er på overførselsindkomst((flertallet af dem er økonomiske flygtninge fra middelalderøsten, afrika og asien) til at rejse ud af landet. Og det kan kun gå for langsomt.

    Kommentar by Jørgen — 12. marts 2012 @ 20:27

  43. @ Georg Hansen:

    “Moskvich” betyder også: en mand fra Moskva. Men jeg mener det er mærkeligt der findes skilte på russisk i Nørrebro: der bor ikke ret mange russisk-talende folk i disse områder, og der findes heller ikke nogle russiske forretninger/butikker. Nørrebro er et mellemøstisk selvstyre, og jeg tvivler stærkt på russere kan trives godt der: de muslimske mørkemænd hader alle hvide/europæiske mennesker, uanset om de er danskere, hollændere eller russere! I deres øjne, vi allesammen er bare vantro, urene og skal bekæmpes.

    Kommentar by Israeler — 17. marts 2012 @ 09:16

  44. Nu må i fandme holde! Pladsen er jo ikke kun laavet for dem med anden etnisk baggrund. Jeg har mange gange oplevet etnisk danske børn og voksne sidde og nyde pladsen og lege rundt og hygge sig. Det kan ikke passe at fordi man prøver at skabe et multikulturelt land, at det så skal trampes så hårdt ned som i gør det. Pladsen er lavet for at samle folk. Jeg forstår godt i er skuffet over det grønne er fjernet, og er da også enig med de godt kunne have beholdt nogle af træene, og sørget for “Den Grønne Plads” havde været en smule mere grøn. Men pointen med det hele er at Danmark er et land der åbner sine arme for alle kulturer og religioner. Åben jeres øjne og lad være med at være så skide snævre synet. Verden udvikler sig og det samme gør Danmark, man er nødt til at åbne sine arme for sine med mennesker, om så man har forskellige hudfarver eller øjenfarver kan fandme være ligegyldigt!Ja der er skilte på arabisk, men også på dansk!

    Kommentar by Kritikeren — 14. september 2014 @ 17:58

RSS feed for comments on this post.