27. marts 2012

Lørdagens to demonstrationer i Århus – Live-dækning på event-blog

På lørdag går det løs, og da medierne næppe vil dække de to demonstrationer ud fra samme journalistiske standarder, har jeg til lejligheden oprettet en interimistisk event-blog. Her vil jeg blogge billeder, og samle op på udviklingen. Billeder, tips mv. modtages med tak på aros6500@gmail.com.

Programmet er som følger:

Kl. 14-17.00 i Mølleparken – European Defence League event

Kl. 13.00 på Rådhuspladsen – ‘Aarhus for Mangfoldighed’ – 14.30 på Bispetorv ‘folkefest’

(via Frederiks Allé, Horsensgade, Ingerslev Boulevard, Ingerslev Plads, Odensegade, Skt Pauls Kirkeplads, M.P. Bruunsgade, Jægergaardsgade, Dynkarken, Europaplads, Havnegade, Skolegyde)

“Der er INGEN chance for at Aarhus for Mangfoldigheds demonstration bliver den eneste markering mod EDL den dag. I ‘lokale’ har efterhånden fordømt de mere militante antifascister så meget at der ikke rigtig er nogen grund til at respektere jeres holdninger og ønsker mere.” (Erik ‘Cablefish’ Storrud på Anarcho Forum, 22. marts 2012)

Oploadet Kl. 23:15 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/35646/trackback

25 kommentarer »

  1. De tvivlsomme, der står bag Folkefesten er da ikke så lidt selvmodsigende.

    >>Aarhus for mangfoldighed<<

    Blot ikke danskere med en anden mening end dem selv. Kors i hytten for en gang tabere de Folkefestere

    Kommentar by Janette Lund — 28. marts 2012 @ 02:22

  2. Når nu hele Aaaaarghus islamiske bud-styre! ….øh, kommunal bestyrelse…ha..ha…kommunale underkastelse islamiske bestyrtelse!…øh, kommunist styrelsen, nej, nej….kommune AFArt blodstyrelsen…..øh, Aaaarghus by-islamiske-underkastelses-rådd(ent skaben) står last og brask bagved mod-demonstrationen imod DDL der demonstrerer IMOD sharia, muhamedansk kvindeundertrykkelse, for ytringsfrihed og modstander af den totalitær diktatur ideologien islam.
    Så glæder det mig, at Hr. Møller er den eneste der tør referere fra “kamppladsen” hvor de voldelige kommunist AFArter i “køn” sammenslutning med muhammed jihadkrigerne enes om at stene demonstrationen SAMT politiet, fordi de går imod kvindeundertrykkelse, sharia umenneskelighederne og det humane tolerance for fri demonstration.

    Så er vi nok nogle stykker, der tvivler på at Aaaarghus kommunist bestyrtelsen! har tænkt!!!!!rigtigt ved at tilslutte sig AFArterne og deres “venner” islamisterne for at tvinge tolerancen igennem, hvor tolerancen betyder at sharia og kvindeundertrykkelse er nogle af idiotien islams mærke sager, som IKKE må demonstreres imod.
    Føj for overfladisk ikke tænkende underkastelse for at fremtræde “anstændig” og dermed gøre sig til medløber for den mest modbydelige nazisme….øh, islamisme, der ikke tolerere kvinders frihedsrettigheder, føj for mandslinge, deres “forskellighed” indebære at kvinder skal indordne sig efter sharia-helvede ellers er de intolerante mennesker, der protestere imod kvindeundertrykkelse!!!
    Hvordan kan et bystyre tage SÅ grueligt fejl??
    De demonstrere FOR forskellighed til at muhammedanerne skal have plads til at udøve kvindeundertrykkelse…….plads til bogstavstro franske Merde børne henrettelse jihadister, og for mangfoldigt at kontrollere og afrette kvinderne i affaldssække, hvor lavt kan man ydmyge sig, uden at fremstå som allah fandens slaver for volds ideologien islam.

    Gid allah i helvede modtager hele det Aaaarghusianske byråddenskab med åbne arme nede i helvede og hvis de ikke kan finde vej, så kan long and small vej frivillige morsomme villy vise dem “gå ad helvede til” vejen…

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 28. marts 2012 @ 03:34

  3. Ps næste gang Pitz.Prut-Taphir-toiletpapir demonstrere i danske gader, så forventer jeg hele Aaaarghus bestyrtelsen!! igang sætter alt, for at stene…øh, retlede dem fra Pædofetens muhammeds modbydelige budskaber.
    Støt DDl, sten AAAAAArghus dhimmioe beStyrtelsen…..

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 28. marts 2012 @ 04:14

  4. Mangvoldelighed.

    Kommentar by anonym — 28. marts 2012 @ 04:54

  5. Pas lidt på…Ok…
    Vi vil gerne ha dig hjem igen..ok.

    Kommentar by Pk — 28. marts 2012 @ 06:07

  6. Robert Spencers tale i Stuttgart 2011:

    http://siaddk.wordpress.com/2011/06/04/sioa-leder-giver-ny-fascisterne-t%C3%B8rt-pa/

    burde printes og uddelt til “folkefestens” deltagere.

    Kommentar by kent — 28. marts 2012 @ 07:16

  7. Jeg glæder mig til at følge med her på bloggen, og pas på dig selv Kim.

    Kommentar by Zod — 28. marts 2012 @ 08:21

  8. Jeg glæder mig til at følge pressedækningen.

    Overvejer at løbe en HD optager på fredag, så man kan zappe rundt og tage videocaps.

    Kommentar by kbh — 28. marts 2012 @ 08:51

  9. > kbh

    God ide, send endelig tips på aros6500@gmail.com i løbet af dagen.

    Kommentar by Kim Møller — 28. marts 2012 @ 09:55

  10. I ved at enfoldigheden har en ny route?
    “Politiet forudser store trafikale problemer og vanskeligheder med afvikling af bybustrafikken, men regner fortsat ikke med uroligheder”
    Demonstrationen begynder på Rådhuspladsen kl. 13 og 13.30 går den ad Frederiks Alle til
    Horsensgade,
    Ingerslev Boulevard,
    Odensegade,
    Skt Pauls Plads,
    Bruunsgade,
    Jægergårdsgade,
    Dynkarken,
    Europa Plads,
    Havnegade,
    Skolegyde
    til Bispetorvet, hvor der fra kl. 14.30 til 16.30 er taler og underholdning.
    http://www.tv2oj.dk/artikel/108081:Aarhus–Demonstration-paa-byrundtur

    Der skal ellers vaere fint vejr:
    http://www.easyvoyage.de/wetter/daenemark/aarhus-17

    Kommentar by Jutta S. — 28. marts 2012 @ 10:25

  11. har i læst denne jubel idiot?

    http://politiken.dk/debat/profiler/herbener/ECE1582092/kristne-terrorister-og-ekstremister-er-paa-fremmarch/

    Kommentar by Henrik Hansen — 28. marts 2012 @ 10:56

  12. Jeg synes vel nok, det lyder civiliseret, at bystyret afslutter det hele med en stor folkefest på Bispetorvet. Her kan alle de forskellige meninger mødes i fordragelig debat efter manifestationerne.

    Det koster jo nok lidt penge at arrangere sådan en folkefest, men de penge må vel alle kunne se, er godt givet ud, og styrker den demokratiske ånd og menneskeværdigheden i samfundet.

    Hatten af for Aarhus. I må føle jer stolte af jeres generøsitet, villighed til at bevilge alle synspunkter frit lejde, og for jeres høje grad af rummelighed.

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 28. marts 2012 @ 10:57

  13. 1) Hatten af for din indsats!

    2) Mere væsentligt; Husk nu at du er et kendt ansigt. Be careful out there…

    Kommentar by William Jansen — 28. marts 2012 @ 17:05

  14. Tak for din STORE indsats, Kim!!

    Hekd og lykke!

    Kommentar by Erik — 28. marts 2012 @ 17:13

  15. Rettelse: held

    Kommentar by Erik — 28. marts 2012 @ 17:13

  16. Gik og overvejede om jeg skulle tage toget til Aarhus og deltage i demonstrationen i Mølleparken, men tør simpelthen ikke!
    I stedet har jeg meldt mig til Trykkefrihedsselskabets generalforsamling, det er jo ganske fredeligt og bliver sikkert hyggeligt!
    Men hold da op, hvor jeg føler mig som en bangebuks!

    Kommentar by britta due andersen — 28. marts 2012 @ 20:14

  17. @britta due andersen

    Schade!

    Kommentar by Jutta S. — 28. marts 2012 @ 20:57

  18. Der er INGEN chance for at Aarhus for Mangfoldigheds demonstration bliver den eneste markering mod EDL den dag.

    Tak, Storrud, det er i det mindste klar besked fra rødfascisterne :(

    Kommentar by Henrik R Clausen — 28. marts 2012 @ 22:24

  19. Debat med Daniel Carlsen om ytringsfrihed forud for den anti-islamiske demonstration i Århus den 31. marts.
    http://danskernesparti.dk/archives/2910#comments

    Kommentar by Viking — 28. marts 2012 @ 22:49

  20. Jååårhus byråd graver skyttegrav og kalder den folkefest. Skattekroner skal demonstrere for politisk korrekthed og leflen for islams lystige svende, som målrettet arbejder for Sharia-zone NV.
    Folkefest for de udvalgte, gaver til elitens støtter. Hvor foregår det lige sådan – jow jow Cuba og Nordkorea en-to-tre-fire appel.

    Kommentar by Iznogut — 29. marts 2012 @ 15:34

  21. Jååårhus byråd

    Nydeligt :)

    Kommentar by Henrik R Clausen — 29. marts 2012 @ 19:16

  22. 3 afsnit- vigtigste offer er ikke velvalgt som betegnelse, der er et eller flere ofre, i denne offerretorik, er alle vigtige, de først ramte ofre er hyppigt muslimer, der umiddelbart er de oplagt mest udsatte for at blive ramt af følgerne af de umenneskelige, udemokratiske islamiske traditoner og vaner.
    Ovenstående kommentar til-
    https://arosia.wordpress.com/formalserklaering-for-edl/
    placeret her da kode til wordpress glemt, dødsygt med al den registrering…

    Kommentar by Peter Buch — 31. marts 2012 @ 07:12

  23. Glædeligt at EDL har udtalt til danske medier at demonstrationen er tænkt at skulle være fredelig. Jeg håber at forløbet bliver fredeligt.

    Kommentar by Liva — 31. marts 2012 @ 07:37

  24. 28.
    Jeg tror at mange har haft lyst til at deltage, men ikke tør pga. “Fredens Religions” tilhaengere f.eks.pga. nogle tyrkere, som truede med paintguns, så de ukorrekte er maerkede til “viderebehandling” af de autonome shariatilhaengere.
    Utroligt at man allerede nu ikke kan ytre sig frit mere eller færdes frit overalt i Danmark.
    En STOR TAK til de folk, som tør kaempe NUTIDENS FRIHEDSKAMP!
    Som kan se det åbenlyse vanvid i erobringseventyret Islam!
    Niels Sørensen

    Kommentar by niels sørensen — 31. marts 2012 @ 14:25

  25. [...]  Arrangørerne af demonstrationen mod DDL/EDL havde understreget nødvendigheden af at afstå fra vold, men radikale elementer var uenige. De havde allerede på forhånd erklæret, at en fredelig markering ville være utilstrækkelig, at de lokale aktivister var urimeligt fredelige, og at der derfor kunne forventes aktioner af anden karakter mod demonstrationen i Mølleparken. Erik ‘Cablefish’ Storrud, der har været fængslet gentagne gange for vold mod politiet mv., skrev således d. 22. marts (Anarkistisk Debatforum, via Uriasposten): [...]