1. april 2012

Et par ord om gårsdagens demonstrationer…

Tid er en mangelvare, og det vil blive umuligt for mig, at lave en systematisk gennemgang af mediernes absurde dækning af EDL-demonstrationen. I mere end en måned har politikere og medier bekæmpet demonstrationen fra et helt sammenfaldende udgangspunkt. Der ville komme voldelige ‘højreekstremister’ til Århus, og flere – ikke bare den yderste venstrefløj, brugte den påståede voldelighed som udgangspunkt for et ønske om at nægte anti-islamisterne retten til at demonstrere.

I indvandrermiljøer gik der rygter om at op imod 40.000 nazister (!) ville komme til byen, og natten til lørdag fortalte en ikke-politisk bekendt mig, at EDL netop havde smadret Waxies, en pub i det indre Århus. Nogle få timer senere kunne man læse i aviserne, at Waxies havde sat spånplader på vinduerne præventivt. Medierne malede sig op i et hjørne, og står nu tilbage med aben – hvordan redder man den dagen derpå? Det kan man ikke. Punktum.

(EDL-demonstranter I Mølleparken, 31. marts 2012)

Jeg stod på toppen af AROS og fulgte demonstrationen tæt i flere timer, og kunne ligesom civilbetjente på samme etage, konstatere at EDL-demonstrationen forløb fredeligt. Allerede før starten cirkulerede macho-arabere omkring Vester Allé, der blev ringet frem og tilbage, og de blev flere og flere. De havde tydeligvis kontakt til 3-4 autonome i umiddelbar nærhed. Da de blev 20-25 stykker valgte politiet at fjerne araberne.

(Arabere forsamler sig på Vester Allé, og politiet griber ind)

(Autonom antifascist 2.0)

Flere forsøgte at omgå politiblokaden ved at hoppe igennem baghaver i Marstrandsgade, andre forsøgte at finde et smuthul ved de små gader bag Erhvervsarkivet (Vester Allé). Det lykkedes (selvfølgelig) ikke. Mølleparken er forholdsvis nem at lukke af, og politiet var sin opgave voksen. Flere biler blev visiteret i kvarteret, og politiet var også aktive på Silkeborgvej (Brabrand).

(Arabere forsøger at komme væk fra politiet)

Senere kom der flere arabere til, mange palæstinensere, og der kunne høres Allah’u’akbar-råb i gaderne omkring. Politiet stoppede flere mindre grupper, blandt andet ved Åen (Aaboulevarden).

“… endeligt så står der lidt længere henne af Åboulevarden en flok 2. og 3. g’er med Hamas symboler på og det palæstinensiske flag og råder ”Gud er stor” på et mellemøstligt sprog.” (Claus Nørgaard Andesen, Facebook)

(‘Soldiers of Allah’ ved Immervad og Thorvaldsensgade)

(En af flere palæstinensiske grupper, der bl.a. kom fra Vollsmose)

Udover intimiderende muslimer fra Århus Vest, var der selvfølgelig også den lovligt anmeldte moddemonstration.

(P77-bloggeren Margrethe Monika S. Hansen, kort før demonstrationens start)

(Set på Rådhuspladsen: “Black and white unite and fight”, “Knus det system der skaber fascisme” o.l.)

(Antifascistisk Aktion, Libertære Socialister mv.)

(Antifascistisk Aksjon, Oslo – de såkaldte blitz’ere)

(Per Kring Jensen, Enhedslisten og ‘Aarhus for Mangfoldighed’ ved ekstremisternes musikanlæg)

(Kommunistisk Parti til ‘folkefest mod ekstremisme’ på Bispetorv)

Da de marcherende kommunister og det multikulturalistiske demonstrationsfyld nåede Bispetorv, valgte mere end 100 venstreradikale at forlade ‘folkefesten mod ekstremisme’ for at angribe EDL-demonstrationen. Jeg havde forventet et angreb omkring 16.30, men det kom tidligere. Det var tydeligvis en koordineret aktion der både inkluderede maskerede venstreradikale og ophidsede arabere. Muslimerne fyldte meget, men de venstreradikale var i sidste ende de mest aggressive. Politiet kom lidt for sent, og det forlyder at store mænd fra EDL-demonstrationen konfronterede angriberne på demonstrationspladsen. Få sekunder senere havde politiet dog kontrollen igen.

(Venstreradikale angriber EDL-demonstrationen fra Museumsgade (Vestergade)

EDL-demonstrationen blev kort afbrudt, men fortsatte trods politiets ønske om det modsatte. Klokken 17.00 sluttede arrangementet som planlagt, hvorefter EDL valgte at forlade byen for at feste langt fra Århus. En EDL-bus blev angrebet af indvandrere ved Vesterbro Torv, og fik smadret et par ruder. Politiet havde tre busser stående klar i kulissen just in case, og de blev på samme måde udsat for hærværk.

(fra Youtube – optaget i bussen)

Indvandrere lavede barrikade i Grønnegade, og flere steder i byen blev der kastet med fyrværkeri, flasker, sten og cykler. Jeg har ikke det forkromede overblik i skrivende stund, men der er masser af historier som kunne fortælles, og der er for en gangs skyld rigeligt med billeder og video af begivenhederne. Tak til alle der har sendt billeder til Arosia Nyt.

Tre betjente blev lettere såret, en af dem fik en flaske i nakken. 89 blev anholdte, 87 af dem tilhørte angriberne, 41 af dem var muslimer, de fleste fra Gellerup – resten var venstreradikale, 13 af dem var udlændinge, hovedsageligt fra Sverige og Norge. Fem blev varetægtsfængslet, fire venstreradikale og en 1 tyrk – den sidste var ulovligt i landet.

Det stemmer ikke helt overens med mediernes udlægning, men blandt de anholdte var en 19-årig somalier ved navn Ahmed Hussein Muhammad. En af de varetægtsfængslede skulle ifølge forlydender være en demonstrant fra EDL, der svarede igen med flaskekast.

Mediemæssigt har jeg aldrig oplevet noget lignende – det virker meget systematisk. Jeg tror jeg overhørte mere end ti turister der talte om den der ‘nazistiske demonstration’ i Mølleparken. Det var ikke venstreradikale, men småborgerlige museumsgængere, der ganske givet læser borgerlige aviser. Kort ordforklaring…

Sammenstød = Politisk motiveret overfald mod islamkritikere
Nazister = Pro-jødisk gruppe der chikaneres af PFLP’s kommunistiske kampfæller
Højreradikale, højreekstremister = Folk der demonstrerer imod sharia (islamisk lov)
Antifascister = Revolutionære der virker ved fascistisk vold
Unge fra Gellerup = Unge muslimer, mange kalifat-tilhængere

(EDL-leder Tommy Robinson og israelske flag)

Konkret illustrerede Århus Stiftstidende en artikel om tolerante århusianer der demonstrerede mod ‘højreekstremister’ med et foto af en banner forestillende en nazist der får tæsk. Flere medier refererede Antifascistisk Aktions twitter-opdateringer, og TV2 kunne sågar referere AFA for den oplysning, at to tyske EDL-demonstranter var set gående i retning af Magasin. Go get’em…

Oploadet Kl. 14:33 af Kim Møller — Direkte link96 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/35751/trackback

96 Comments »

  1. “Højreradikale, højreekstremister = Folk der demonstrerer imod sharia (islamisk lov)”

    Der er både borgerlige og venstrefløjsfolk, der er kritiske overfor religion. Så der er mange forskellige mennesker med forskelligt politisk ståsted, der af danske MSM nu i bedste sendetid og rigtig mange gange kaldes for “højreradikale og højreekstremister”. Det er ikke godt. Slet ikke godt. Det er rigtig skidt arbejde af MSM.

    Jeg kan ikke se noget ekstremt i at være kritisk overfor religion. Sådan har det altid været i Danmark og det skal det blive ved med at være. At borgere i Danmark kan være kritiske overfor religion uden at blive kategoriseret som ekstremister af danske MSM og af politikere. Og uden at få ballade med unge venstrefløjsfolk og nogle tilvandrede.

    Det er nødvendigt at EDL demonstrerer, for det udstiller både MSM og venstrefløjsfolk – og politikere (i denne her omgang politikere i Aarhus). At en del har det rigtig svært med at være saglige og objektive, når det gælder islam. Det er bl.a. derfor nødvendigt at kritisere islam, for der er, som vi kan se, en del tilvandrede og MSM og politikere, som endnu ikke helt har forstået hvad ytringsfrihed og demokrati er for noget – når det gælder islam.

    Det er nødvendigt at demonstrere imod sharia. Og det skal borgere i Danmark have lov til – uden at der bliver ballade som i går. Islam er ikke hævet over kritik i Danmark. Måske i Iran, men ikke i Danmark og i resten af Europa.

    Det er et fantastisk arbejde du laver, Kim. Tak for det.

    Kommentar by Liva — 1. april 2012 @ 15:00

  2. Tak for dækningen.

    Det bliver med garanti hovedtemaet i den kommende udgave af Presselogen – eller også bliver det noget med hundeloven og en mand der har skudt en hund. Det er ikke til at sige.

    Kommentar by Superman — 1. april 2012 @ 15:46

  3. @Kim:

    En lille brik til puslespillet:

    Det ser ud til, at Petter Sommerfelt (Demos etc.) var med i EDL/DDL’s demonstration i Mølleparken. Han ses meget tydeligt i de sidste 10 sekunder af denne video (fra EDL’s hjemmeside): http://www.youtube.com/watch?v=8sQIkBvxifQ

    Jeg er helt sikker på at det er ham – gik på universitet sammen i slutningen af tresserne, og er i tidens løb stødt ind i ham et par gange siden da – han er ikke svær at genkende.

    For dem som ikke kender PS, se http://junikredsen.wordpress.com/tag/petter-sommerfelt/

    Kommentar by Svend Andersen — 1. april 2012 @ 15:53

  4. Nu har vi fået menneskerettigher, men ingen beskyttelse.
    Hvis muslimer vil ha dig og famulien ud af boligkvartet,
    så kommer du det ved at flygte.
    Du skal ikke vente hjælp fra det danske samfund.
    Jo, højst at finde et nyt sted at bo, muslimerne bestemmer.
    Og pressen , du eksisterer ikke.

    Kommentar by Pk — 1. april 2012 @ 15:55

  5. … og tak for dit fremragende arbejde; god dækning og uvurderlig information, også i hele forløbet op til d. 31.

    Kommentar by Svend Andersen — 1. april 2012 @ 15:56

  6. Tak for din skildring af begivenhederne.

    Tak til counterjihad folkene, som gik på gaden for ytringsfrihed, demokrati og fred :-)

    Kommentar by Lars H — 1. april 2012 @ 16:08

  7. @ Kim : Jeg har ledt efter det du skriver om, at der var medier bragte historier om at Waxies var blevet smadret. Har du et link?

    Kommentar by Poul Poulsen — 1. april 2012 @ 16:14

  8. Fin Fin Dækning KIM, Det er ren smous.!! En stor TAK skal du have.

    En fed sejr til DDL, EDL, FDL og SIAD.
    Sådan skal det gøres TAK Venner.

    Mangfoldighed’s demoen. Bedre: Enfoldighed’s demo. Det var herligt at se, at politiet kunne tage sig sammen for engangs skyld, selvom der var et par huller i deres dækning.
    Jeg nød det, da disse voldsaber til landsforrædere blev stripset. Jeg havde håbet, at de blev buret et lille stykke tid, så de kunne få noget af de våde høndklæder. Det er jo nok ikke sjovt, når tæskeholdet buldrer op af trapperne i arresthuset.
    Pædoideologien Islam er YT. Det var synd at der ikke også var et par Koran afbrændinger. !!
    Næste gang skal vi have grillen varmet med nogle Koraner, så vi kan få pølserne varmet.
    Så gør Koranen da lidt gavn.
    En politibeskyttet grillaften ha hahaha.

    Kommentar by Islamonella DT 104 — 1. april 2012 @ 16:28

  9. Nej EDL og DDL har ikke noget med racisme og fremmedhad, at gøre overhovedet!

    `Jammen så tæsk dem dog, de er bare sorte!` und so weiter….3:15-

    http://www.youtube.com/watch?v=NHvCs5P3Zeg&feature=player_embedded

    Ps. at nogle muslimer kan fremføre en lignende retorik udligner ikke, at EDL og DDL er komplet utilregnelige

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 16:32

  10. Som jeg ser det holder politiet bussen tilbage med vilje.
    Er de med i de rødes komplot til og overfalde busssen??!!
    Til at få samlet flere og flere perkere og autonome.
    Der er jo perker muslimske betjente.
    Kommer til og tænke på clint eastwood filmen om at han skal have en pansret bus igennem storbyen med et vidne til retten.

    Kommentar by Peter — 1. april 2012 @ 16:40

  11. 89 personer blev anholdt i løbet af dagen. Heraf var langt de fleste antifascister.( set på tv2 gæt)

    er der nogle der ved om der er anholdt ddl folk eller!!!!!

    det er sådan tv2 Gæt opbløder deres sidste dages forkerte gæt om hvad der ville ske. Se også oplysningen om the guardian der selvfølgelig mener at mødet har været en fiasko , grundet at de “rigtige” meninger havde 5 gange så mange fremmødte.

    Kommentar by father — 1. april 2012 @ 16:44

  12. Kim!!!
    Vi og alle andre patriotiske danskere vil en dag samles i Den Danske Modstandsbevægelse.
    Den har stolte traditioner og stolte aner, Flammen, Citronen og Hvidsten Gruppen er blot et lille udpluk.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 1. april 2012 @ 16:45

  13. Iøvrigt rigtig rart og høre, at buschaufføren er enormt trætte af DDL`erne der ikke har styr på egne tropper, der hamrer og banker på ruderne TUSIND TAK FOR LINKET KIM.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 16:45

  14. Father

    Der var to anholdte DDL`ere den ene var vistnok den første der overhovedet kastede en flaske i Mølleparken !

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 16:48

  15. -> Peter P.

    Det er klart at når venstrefløjen og islamisterne i uskøn forening angriber EDL, så vil EDL altid have en andel af hardlinere der vil tage konfrontationen. Det siger sig selv. Logik for burhøns.

    Jeg konstaterer, at selv når EDL angribes på livet til en lovligt anmeldt demonstration, så er deres retorik problematisk.

    Kommentar by Kim Møller — 1. april 2012 @ 16:52

  16. Glem ikke BOPA Falkeøje! Uden dem var modstandsbevægelsen ikke meget andet end stikker likvideringer nobelt eller ej så er det sandheden!!

    Holger Danske ca 100 aktioner.
    BOPA 1000 plus aktioner.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 16:53

  17. Et kæmpe tak til Defence-folkene!

    Sande og modige patrioter.

    Evig skam over lemmingerne der mødte op for at fejre deres egen udslettelse, som folk og civilsation!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 1. april 2012 @ 16:58

  18. Peter P:

    “Ps. at nogle muslimer kan fremføre en lignende retorik udligner ikke, at EDL og DDL er komplet utilregnelige”

    Ja, hvad bilder de dem ind, sådan at være helt fredelige, når nu vi i ugevis har fået at vide at de er frådende børnespisende kannibaler der vil brænde Århus ned til grunden. Fuldstændigt uberegnelige.

    Når det kommer til stykket trumfer gerninger altid retorik. Know a tree by its fruits osv.

    Mht din “vistnok”-historie om at en EDL-mand skulle have kastet den første flaske, så stemmer det ikke rigtigt med noget pressen eller politiet har sagt. Hvad er din kilde?

    Kommentar by Henrik — 1. april 2012 @ 17:03

  19. Kim Møller

    Virker nogen af de farvede på klippet(der er vist et par stykker) truende overfor dem i bussen? Iøvrigt var det vist en Nordmand med rødt skæg der sendte stenen igennem ruden på bussen, men DDL`er koncentrere sig underligt nok udelukkende om perkere, sorte og deres ludermødre fra ene ende til anden i klippet. Politiet får også lige et par bemærkninger med på vejen.

    Vågn da op Kim de er sgu ikke gode for din sag, hvis altså jeg har forstået den ret. DDL skal da selvfølgelig have lov til og udgyde deres gylle, men og gå ud forsvare deres fremgangsmåde og slet skjulte holdninger er sgu da for sindsygt.

    Det provokere mig også enormt, at de bruger liga og divisions betegnelser, de er jo ikke bedre end soldiers of allah! Ud på en ø med dem alle sammen.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 17:06

  20. Godt arbejde.

    Hvem er det Shansen følges med?

    Kommentar by Spinner — 1. april 2012 @ 17:11

  21. Hvordan kan man tro på, at man nogensinde bliver taget seriøst når man udspringer fra dette! http://www.youtube.com/watch?v=9XkYzHvEH8w
    Nu smykker man sig ovenikøbet med og være en pan europæisk sammenslutning.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 17:15

  22. Har forøvrigt lige hørt, at den Israelske ambassade tager stærkt afstand fra brugen af det Israelske flag ved DDL demoen, mere om det senere.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 17:19

  23. Jeg var med, selv om det dybest set ikke er særlig fornuftig at udsætte sig selv for farer som man kunne have undgået. Det var nok også den væsentligste grund til at ikke flere deltog.

    Når jeg alligevel valgte at deltage, og overhøre alle advarsler, så var det for at kunne se mig selv i øjnene. Så jeg kunne sige til mig selv: Jeg lod mig ikke skræmme væk af voldspsykopaterne. Jeg viste min modstand mod islamiseringen andre steder end foran tastaturet.

    Fortryder jeg? Nej, absolut ikke. Jeg blev ikke overfaldet og jeg er fortsæt en anonym blogger – det regner jeg da i hvert fald med :)

    Kommentar by Jernhesten — 1. april 2012 @ 17:27

  24. -> Peter P.

    Ingen islamkritisk gruppering vil nogen sinde gøre den yderste venstrefløj tilfreds, og det må aldrig blive et mål i sig selv.

    Kommentar by Kim Møller — 1. april 2012 @ 17:33

  25. ->22 Peter Pap

    Ja, og USA har udsendt støtteerklæring for moddemonstrationen under kommunistiske bannere.

    Skal vi indrette os efter det? Israel er et land i splid med sig selv. Regeringen kan desuden først og fremmest være bekymret for dårlig PR. Skal vi indrette os efter det? Det ændrer ikke ved at landet er i forreste frontlinje i den konflikt som også ligger bag EDLs demonstration, og at vores skæbne på længere sigt er bundet sammen med hvad der sker i Mellemøsten og Israel. Deres regering har ikke copyright på flaget.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 1. april 2012 @ 17:34

  26. 24. Kom igen Kim hvilket parti eller anderkendt politisk organisation i DK er tilfredse med DDL`s opståen? Danskernes parti eller hvad? For hvis DF er det så glæder jeg da mig til og høre om det i fremtiden.

    25. Du er jo virkelig på Crack Findsen ! Jeg troede det var en joke.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 17:46

  27. peter pip @

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=4KO9B-kMrJU
    Hvordan kan man tro på, at man nogensinde bliver taget seriøst når man udspringer fra dette!
    Nu smykker man sig ovenikøbet med og være en international sammenslutning.

    Kommentar by father — 1. april 2012 @ 17:46

  28. @ Peter P.

    Du spammer med indlæg – og med et underligt interessant skævt fokus, de ekstremt voldelige metoder der blev brugt taget i betragtning.

    Er der noget du ønsker at der skal være lav profil omkring ?

    Volden er tydeligvis ikke specielt problematisk eller omtalelsesværdig i din optik. Er du iøvrigt bekymret for at du er med til at opgejle en hadefuld atmosfære der får lidt mere skrøbelige/aggresive/handlekraftige typer til at gribe til vold mod fjendebilledet. Du ved jo godt at tonen altid er den primære årsag til vold – og du har jo aldrig holdt dig tilbage med hadefulde, fordomsfulde og unuancerede indlæg rettet mod den selvsamme lille minoritet som er gjort til det store fjendebillede der skal udryddes/destrueres/bekæmpes (og hvad der nu ellers bruges af militant sprogbrug).

    Har du blod på hænderne, der er trods alt flere politifolk der har været på skadestuen, og ingen af os, og da slet ikke i medierne, tør jo rigtigt spekulere over hvad der var sket hvis ikke politiet kunne holde dine kammerater væk fra Mølleparken.

    Eller er det kun onde højreorienteredes tone som kan opildne til vold ?

    Når vi er færdige med at diskutere venstrefløjens åbenlyst voldelige metoder og hyldest til de mest afskyelige totalitære ideologier, så kan vi måske engang ulejlige os med at diskutere hvad der i en oppisket situation i en bus under angreb er blevet råbt af ukendt DDL-tosse.
    Men igen, det er da dybt interessant at konstatere dit fokus dagen efter at basale demokratiske rettigheder er sat ud af spillet af dine venner.

    Kommentar by Superman — 1. april 2012 @ 17:48

  29. Så lige DDR-TV-avisen – 18:40 (i dag er søndag 1 april 2012) var der et kort indslag om 5 anholdte ved dobbeltdemoen i Århus, hvor der kun vistes billeder af EDL-aktivister med israelske flag, og en lidt stor udseende mand. En seer som har hørt på bare 10% af den hadpropaganda der har kørt i de danske medier ville tro at alle fem anholdte hvoraf 4 sigtet for vold var EDL-aktivister!

    Kommentar by Balder — 1. april 2012 @ 17:51

  30. – Peter P.

    Forsamlingsfrihed er ikke en popularitets konkurrence. Dine politiske modstandere HAR ligeså vel som mine ret til at demonstrere uden chikane eller vold.

    Kommentar by Kim Møller — 1. april 2012 @ 17:58

  31. God artikel og godt arbejde! Mange tak!

    Kommentar by Viking — 1. april 2012 @ 18:03

  32. TV2-Nyhederne 19:12: Samme som i DDR-avisen bortset fra at billederne viste røde aktivister, der dog kun var genkendelige for kendere, da de var uden iøjnefaldende symboler o.l., For Hr. og Fru Jensen kunne det lige så godt være ‘Nazister’.

    Kommentar by Balder — 1. april 2012 @ 18:14

  33. 27. Father

    At du prøver og sammenholde afbrændingerne og optøjerne på Nørrebro i 2007 med klippet fra EDL`s massive vold mod politiet og civilister fra 2010 det er ikke engang sjovt. Ingen af klippene er sjove og man ser dybt uansvarlig samt voldelig opførsel, men der er verdener til forskel, det ville du vide hvis du så klippet. http://www.youtube.com/watch?v=9XkYzHvEH8w

    28. Superman

    `Har du blod på hænderne, der er trods alt flere politifolk der har været på skadestuen, og ingen af os, og da slet ikke i medierne, tør jo rigtigt spekulere over hvad der var sket hvis ikke politiet kunne holde dine kammerater væk fra Mølleparken`

    Må jeg være fri !!

    Jeg har altid taget afstand til voldsparate autonome personager, et andet steds skriver jeg vist, at jeg ønskede dem ud på en øde ø sammen med EDL`erne og Soldiers of Allah, så de kunne banke noget fornuft ind i hovedet på hinanden, eller lære og tolerere hinanden med alt hvad det indebære.

    Iøvrigt mener jeg, at politiet gjorde et strålende arbejde, og det viste sig jo også, at være løgn at DDL`s demo blev standset af politiet, den varede til kl. 17 som planlagt. Der var endda flere DDL sympatisører der blev hængende ved biblioteket og mølleparken, efter både arrangørende og de tilrejsende var kørt væk af politiet. Disse tilbageværende forduftede selv ligeså stille og roligt uden hverken trusler eller politibeskyttelse!

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 18:15

  34. Kim `DDL skal da selvfølgelig have lov til og udgyde deres gylle, men og gå ud forsvare deres fremgangsmåde og slet skjulte holdninger er sgu da for sindsygt.` Citat Peter Pedersen

    over and out(det er så populært med engelske salutter!)

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 18:18

  35. Og det går jo heller ikke for godt med mit danske sprog kan jeg se ` arrangørende og de tilrejsende var kørt væk af politiet. Disse tilbageværende forduftede selv ligeså stille og roligt uden hverken trusler eller politibeskyttelse!`

    God Påske

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 18:23

  36. @ Peter P.

    Ja, du tager afstand fra vold. Flot. Men din hadefulde angreb og umenneskeliggørelse af politiske modstandere – som vilde dyr skal de sendes til en ø hvor de skal smadre hinanden….kan jo resulterer i at andre finder det legitimt. Sådan plejer DF og Uriasposten m.fl. jo at tildeles ansvaret for ethvert overfald på en mørklødet eller f.eks. Breivik. Hvorfor gælder det ikke modsatte vej ?

    Men mig bekendt så gjorde politiet et glimrende arbejde. Sagen er jo blot; det burde være totalt unødvendigt at de overhovedet var der. Politiet opfordrede til at demonstrationen blev afsluttet før tid – det er da en alvorlig nok problemstilling at konfrontere fredelige demonstranter med at de af sikkerhedshensyn nok bør afvente. Hvordan kan du så henkastet undlade at forholde dig dertil, og ja,det modsatte; angribe dem som løgnere.

    Og du mener måske heller ikke at en demonstration og dermed forsamlingsfriheden reelt bliver hæmmet af at skulle være omringet af politi ?
    Det er jo et grotesk syn på sagen og et fortvivlende syn på demokratiske rettigheder du giver du giver udtryk for i din bagatellisering af den konstante trussel og den konkrete vold.

    Og at nogle få tilhører forblev på stedet og blandede sig med mængden efterfølgende – kan jeg ikke rigtigt se ændrer noget ved sagens kerne. Der var jo desuden massiv tilstedeværelse af politi også på dette tidspunkt.

    Det korte af det lange er stadig; at det reelt er umuligt at benytte sig af forsamlingsfriheden her i landet, med mindre venstrefløjsmiljøet har accepteret den pågældende demonstration som “ok” – giver de ikke et ok, er arrangementet reelt henvist til at skulle foregå under massiv politibeskyttelse, deltagere at skulle eskorteres væk, en længere gå-rute bliver ikke godkendt af politiet afsikkerhedshensyn osv. osv.

    Og alligevel mener du ikke at der rigtigt er noget at tale om, og du lader som om at DDL fik gennemført en demonstration som ønsket, og at alt dette ikke betydning har. Dit syn på forsamlingsfriheden og politiske modstanderes ret til demonstrere er fortvivlende.

    Kommentar by Superman — 1. april 2012 @ 18:30

  37. Superman

    Super gode indlæg! :)

    Kommentar by Viking — 1. april 2012 @ 18:52

  38. Jeg var i Byretten i dag, og kan bekræfte hvad Kim skriver. Ahmed var en del af en gruppe, der ville give de onde racister nogle bank, men politiet forhindrede dem desværre i at udføre deres antifascistiske handlinger. Det kan jo godt virke lidt provokerende, så han deltog i nogle af dagens andre aktiviteter.

    Der var også en demonstrationsdeltager, der efter selve demonstrationen var fanget af 200-300 åbenlyst voldelige autonome og indvandrere, og som i frustration over ikke at kunne komme ud, smed en af de autonome flasker tilbage. Dommeren varetægtsfængslede ham 14 dage for det.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 1. april 2012 @ 19:14

  39. Et superindlæg fra Superman som Peter P. næppe vil kunne svare ædrueligt, fokuseret og sammenhængende på:-)

    Kommentar by Sigwar — 1. april 2012 @ 19:16

  40. Hvis man vil vise sin foragt for Islamisering, så burde man gøre det på den her måde det ville nok have større gennemslagskraft!
    http://goo.gl/8pB4P

    Men det er selvfølgelig ikke sikkert, at alle anti islamister er så afstandtagende fra sharia! Det ville ellers være god underholdning til næste DF landsmøde.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 19:18

  41. Der skal vi så bare huske, at hvis det stod til den stadig aktive EDL grundlægger Richard Price, så skulle de nøgne damer ikke være kvinder men mindreårige piger !!! http://www.democracyforum.co.uk/english-defence-league/104988-paedophile-still-active-within-edl-leadership.html

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 19:24

  42. Peter P — 1. april 2012 @ 19:18

    Er det en aprilsnar eller har du begået dit første gode indlæg! :)
    Jeg er kæmpe stor fan af nøgne kvinder, og ja, “Det ville ellers være god underholdning til næste DF landsmøde.” Jeg tror nu, at Pia K er lidt for moden til mig!

    Kommentar by Viking — 1. april 2012 @ 19:48

  43. Flot arbejde og gode billeder, Kim Møller.
    Er jeg ene om at syntes, at Jaarhuuss Bårmæsder (Aarhus Borgmester) pisker en udemokratisk stemning op og hidkalder voldelige personer og kommunister til kamp imod demokratiet?
    Endnu har Jaarhuus ikke fået sin præmie arkitekttegnet Moské, men ham bårmæsderen er allerede ifærd med, at anlægge sit imam image.

    Kommentar by Iznogut — 1. april 2012 @ 19:52

  44. Peter P, den FEMEN-protest er jeg simpelthen nødt til at videregive!

    Kommentar by Henrik R Clausen — 1. april 2012 @ 19:54

  45. Jeg så DR Update, som sendte fra Aarhus det meste af dagen. Og det lykkedes en eller anden udsendt journalist at sige “højreradikale” om demonstrationsdeltagerne i den oprindeligt planlagte demonstration 8-10 gange på 2 minutter.
    Højreradikale er det ikke nazister?
    Og i øvrigt Peter. Jeg kan ikke høre, at der bliver sagt noget problematisk. Det er lidt latterligt af Kim Møller at reagere på “de er bare sorte”. Adrenalinet kører. Det er en kamp-situation.
    Jeg bruger ubetinget hvilke som helst ord og hvilke som helst virkemidler, når jeg er i en slåskamp.
    Hvis du står over for 3 indvandrermænd, der vil slå dig ihjel, kan du bruge udtrykkene “niggere”, “perkere”, “sorte svin”, “jeg nakker jer svin!, “Der står 1 mand bag jer med en gun”. “Jeg har 5 brødre, som nakker jeres mødre i morgen”, “Jeg er Mossad-agent og mine kammerater skærer pikken af jer, placerer den i jeres munde og sender jer i kasser til jeres bedsteforældre”, eller “jeg er medlem af Al-Qaida”.
    Du siger selvfølgelig hvad som helst for at overleve.
    5 minutter efter, når du er i sikkerhed igen og adrenalin-suset har lagt sig smiler du sødt til lille tyrkisk pige og giver hende et kindkys.
    Hvad fanden er problemet? Har du aldrig været oppe at slås?
    Jeg har tilbragt masser af tid på psykiatriske afdelinger og institutioner med muslimske indvandrer-kvinder fra Tyrkiet, Somalia o.s.v., der er fuldstændigt hjælpeløse og nærmest i koma. Så vil de have, at man brygger the til dem, så vil de have, at man serverer det for dem. Og så man må nærmest bære dem ind i seng, mens de er i pyjamas og de er gift og alt muligt.
    Jeg var indlagt med en psykisk syg tyrkisk pige midt under Muhammad-krisen, mens der var en stor demonstration ude i byen, og en politi-helikopter, som kredsede rundt ovenover vores hoveder.
    Så tonede den danske ambassadør i U.S.A. frem i TV og sagde “undskyld”. Og hun blev glad for det. Så havde hun det godt. Jeg sagde hende selvfølgelig ikke imod. Så lod jeg hende vinde i bordhockey, og så blev hun endnu mere glad.
    Hun var meget sød. Hun introducerede mig til Messenger i Windows. Det havde jeg ellers ikke prøvet før. Vi oprettede en hotmail-konto til mig, og så begyndte vi at kommunikere via Messenger. Hun ville have, at vi mødtes i Hillerød, men jeg var lidt nervøs. Hun var ret ung.
    Der var også en anden tyrkisk pige. Hun sagde til sin mand, at jeg var så sød og lavede the til hende.
    De smadrede hende fuldstændigt med medicin og gav hende 2 slags anti-depressiva og 2 slags anti-psykotika. Det var noget svineri.
    Jeg tror i øvrigt, at hun var angrebet af en eller anden parasit-orm, for hun fik nogle gange en vild hallucination, hvor hun skreg op om, at der var et eller anden monster, der kom nærmere og nærmere og så angreb hende og begyndte at æde af hende, og så begyndte hun at græde.
    Så kaldte hun en ind på hendes værelse. Hun lå bare i sin seng i pyjamas. Jeg var noget genert, men hun sagde, at så kunne hun sove trygt.
    Jeg har senere mødt en dansk pige, som havde nøjagtigt samme hallucination, og nu tror jeg, at det er deres underbevidsthed, som fortæller dem, at de er blevet bidt af en eller anden “tæge”, som har lagt æg i dem og spredt nogle parasitter eller orm inde i dem, som er med til at gøre dem psykisk syge.

    Kommentar by Hanzi — 1. april 2012 @ 20:02

  46. @ Peter P.

    Nå så du var ikke taget på påskeferie alligevel.

    Overså du så blot mit indlæg ?

    Eller mener du bare stadig at forsamlingsfriheden for ikke-venstreekstreme lever i bedste velgående for de fik jo holdt nogle taler ?

    Mens du ser bort fra deltaljer som den nødvendige politibeskyttelse, der angiveligt var den største politioperation i Jylland i årtier, de venstreekstreme angrebsbølger uanset den omfattende politibeskyttelse, nødvendigheden af politieskorte for at komme væk derfra, at demonstranterne er afskåret fra at gå langt en rute som det er fast kotyme for venstrefløjen, at politiet kraftigt opfordrer til at afslutte demonstrationen før planlagt af sikkerhedshensyn.

    – alt sammen noget du ikke mener er nævneværdigt problematisk eller på nogen måder de facto sætter forsamlingsfriheden ud af kraft for dine politiske modstandere. Det er bare en fair og integreret del af venstrefløjens “demokrati” opfattelse må vi forstå.

    Det er ikke just charmerende at blive konfronteret med dit hykleri.

    Ps. dine venner marcherede med kommunistiske bannere. Uanset min foragt for pædofili (hvad jeg iøvrigt tror de fleste af DDL-deltagerne deler), så er det næppe en ugerning der tåler sammenligning Sovjets, som dine mangfoldighedsvenner hyldede.

    Kommentar by Superman — 1. april 2012 @ 20:04

  47. 44. Henrik R Clausen, jammen det er du da velkommen til, men husk lige linket med oplysningen om EDL lederskabets “brogede” baggrund også. Jeg finder det simpelthen så komisk, at et af EDL`s hovedbudskaber om Islam er, at det er grundlagt af en pædofil for 1500 år siden, og så viser det sig, at i EDL`s organisation er der flere dømte pædofile bla. en af grundlæggerne inden for de sidste år!!!

    Hvordan er det lige med DF`s holdning til pædofile organsationer og deres ret til ytringsfrihed Henrik Clausen, kan jeg få et svar? På forhånd tak :-)

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 20:15

  48. superman `Overså du så blot mit indlæg ?

    Eller mener du bare stadig at forsamlingsfriheden for ikke-venstreekstreme lever i bedste velgående for de fik jo holdt nogle taler ?`

    Skal pædofile organisationer have forsamlingsfrihed? Ja mit spørgsmål er ligeså intelligent som dine viking jeg gider ikke bruge mere tid på dig, men God Påske alligevel.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 20:20

  49. Peter P, hvis du vil kende DF’s politik, vil jeg foreslå et kig på deres hjemmeside.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 1. april 2012 @ 20:34

  50. ->47 Peter P.

    Nå, så virker din udråbstegnstast igen. Jeg overvejede om vi skulle skillinge sammen til et nyt tastatur til dig.

    Hvorvidt EDL er i stand til at efterleve de idealer de påberåber sig eller ej er et helt uafhængigt spørgsmål i forhold til den kendsgerning at 1,5 milliarder muslimer den dag i dag anser Muhammed for “uswa hasana” og “al insan al-kamil”, fuldkomment menneske og rollemodel for alle tider.

    Om så EDL forsvandt overnight i skam over Richard Price ville det stadig være en pestilens for den ikkemuslimske verden (og for mindreårige muslimske piger der bliver bortgiftet til ældre mænd) at disse 1,5 milliarder tilbeder en mand der ikke fortjener det, og er villige til at sætte verden i brand hvis man laver en tegning af ham.

    Eller sagt med andre ord, når du prøver at gøre EDLs integritet til hovedproblemet pisser du på de piger for hvem Muhammeds eksempel stadig har fatale konsekvenser.

    h t t p://www.dailymail.co.uk/news/article-2122736/Forced-marriage-British-girl-5-UKs-youngest-victim.html

    Eller sagt med helt andre ord, du er blot en lallende tåbe der kæmper en håbløs kamp for at flytte fokus væk fra ubekvem virkelighed.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 1. april 2012 @ 20:35

  51. 50. Lars Findsen, prøv med et påskeæg istedet for det andet der…….

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 20:41

  52. Skal pædofile organisationer have forsamlingsfrihed?

    Det mener jeg. Hvad DF mener, aner jeg faktisk ikke.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 1. april 2012 @ 20:42

  53. 52. Henrik R Clausen

    Så kan jeg fortælle dig, at DF mener dømte pædofile skal medicinsk kastreres, og når man er det, er man teknisk set ikke pædofil, da al lyst til sex forsvinder. Iøvrigt mener DF heller ikke, at pædofile skal have forsamlingsfrihed med ligesindede.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 21:02

  54. Peter P

    “Ja mit spørgsmål er ligeså intelligent som dine viking jeg gider ikke bruge mere tid på dig, men God Påske alligevel.”

    Hvad har jeg nu gjort? Kvaliteten af dine indlæg er vel en smags sag!Vær venlig ikke at køre på mig, bare fordi de andre (som Superman) afretter dig totalt med overlegen argumentation!
    Det klær dig ikke, at blive så venstrefløjs-pigefornærmet. :)
    God Påske

    Kommentar by Viking — 1. april 2012 @ 21:07

  55. Peter P

    “Skal pædofile organisationer have forsamlingsfrihed?”

    Muslimer skal have forsamlingsfrihed i deres hjemlande, hvor de hører til!

    Kommentar by Viking — 1. april 2012 @ 21:13

  56. @ Peter P

    “Der var to anholdte DDL`ere den ene var vistnok den første der overhovedet kastede en flaske i Mølleparken !”

    Det er ikke korrekt. Deltageren fra DDL demoen, der er varetægtsfængslet for at kaste en flaske, gjorde det, da DDL demoen blev angrebet af autonome, da DDL demoen var slut.

    Men det ved du sikkert godt.

    Kommentar by fujitsu — 1. april 2012 @ 21:31

  57. Update til 9. 16:32

    `Nej EDL og DDL har ikke noget med racisme og fremmedhad, at gøre overhovedet!

    `Jammen så tæsk dem dog, de er bare sorte!` und so weiter….3:15-

    http://www.youtube.com/watch?v=NHvCs5P3Zeg&feature=player_embedded

    Ps. at nogle muslimer kan fremføre en lignende retorik udligner ikke, at EDL og DDL er komplet utilregnelige`

    Nu har uploaderen kaldet `liggecykel` så valgt og ligge et lydspor med musik indover noget af videoen og ellers tavshed i resten af klippet. Vældig flot må man sige.

    Håber du er tilfreds med censureringen Kim Møller, men jeg er bange for skaden er sket med de godt 3000 der nåede og høre hvem og hvad vi har med at gøre.

    Kommentar by Peter P — 1. april 2012 @ 22:25

  58. Den omtalte flaske var først kastet mod ham af Antifa. Har set video af det.

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 1. april 2012 @ 22:27

  59. Enig med Balder — 1. april 2012 @ 18:14. Jeg kan bekræfte din beskrivelse “TV2-Nyhederne 19:12: Samme som i DDR-avisen bortset fra at billederne viste røde aktivister, der dog kun var genkendelige for kendere, da de var uden iøjnefaldende symboler o.l., For Hr. og Fru Jensen kunne det lige så godt være ‘Nazister’.”

    Når nu de – DR og TV2 have propaganderet for, at Århus og fredelige Århusianere nærmest ville blive smadret af engelske hooligan nazister og andre racistiske nazister fra udlandet og homegrown nazis i EDL demonstrationen. Hvorfor rapporterede de så ikke NYHEDEN i forhold til deres modbydelige hetzforomtale?

    “Århus.Fredelig demonstration mod islamisering af Europa forsøgt overfaldet af voldelige venstreorienterede deltagere i en samtidig moddemonstration i nærheden. Stort politiopbud forhindrede heldigvis overfaldet. Mange venstreorientere blev anholdt for gadeuorden, hærværk og vold mod politiet.”

    PS. Hvad sagde jeg – moddemonstrationen skulle have været forbudt. Den var blot en legitimering af politisk venstreorienteret vold. Når den slags kombineres med hetzende statsejede massemedier minder det om noget, vi ikke har lyst til at se igen :(

    PPS. Tak Kim, som at læse FRIT DANMARK

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 1. april 2012 @ 22:30

  60. The Guardian:

    The buildup to the demo was ominously marked by a spate of attacks in Aarhus, some in daylight, against anti-fascist activists. Some of those responsible are linked to White Pride, a Nazi football-hooligan group.

    Far right militants fail to strike blow against Islam on their Danish awayday

    Kommentar by Balder — 1. april 2012 @ 22:42

  61. Hanzi: “bidt af en eller anden “tæge”, som har lagt æg i dem og spredt nogle parasitter eller orm inde i dem, som er med til at gøre dem psykisk syge”

    Det er korrket, blot se på tilfældet Mimi Jakobsen. Efter min mening er der mange skjulte tilfælde, især i Folketinget og omegn. Måske er løsningen på indvandrerproblemerne blot at vaccinere alle danskere mod tægeoverførte sygdomme.

    Kommentar by Balder — 1. april 2012 @ 22:52

  62. Peter P.

    Dine indlæg er et studie i sig selv
    De venstre orienterede er generelt blottet for logisk tanke virksomhed. Når de alligevel forsøger, ender det for det meste som i Holbergs “Erasmus Montanus”.

    Holbergs Erasmus Montanus proklamerer med næsen i sky:
    En sten kan ikke svømme – mor Karen kan ikke svømme – ergo, mor Karen er en sten

    Lidt i stil med venstrefløjens Peter P.
    Et medlem af EDL har en pædofili-dom – Foreningen EDL vil bekæmpe islam – Alle der mener som EDL og vil bekæmpe islam er pædofile.

    Eller som menings-tyranerne råber i kor ved deres demonstrationer: “Dem som ikke hopper – de er racister”

    Jeg kan kun opfordre til bruge så meget logik overfor de venstre-snoede som muligt. Da deres argumenter for det meste er baseret på følelser, vil logiske argumenter med tiden få deres hoveder til at eksplodere.

    Tak til alle der deltog i demonstrationen i Mølleparken i lørdags. Det kræver nu alligevel mod at trodse mangfoldigheds tyranerne på venstrefløjen.
    Selvom der ikke kom helt så mange som kunne være ønsket, er det alligevel en begyndelse. Samtidigt blev det slået fast med 7 tommer søm, hvem der er de egentlige volds-facister i Danmark.

    Kommentar by grove city, ohio — 1. april 2012 @ 23:04

  63. “Alle fem fængslede demonstrerede deltog i demonstrationen ‘Aarhus for Mangfoldighed’, som var en moddemonstration mod en anti-islamisk demonstration i Mølleparken” – http://politiken.dk/indland/ECE1586312/fem-er-faengslet-efter-demonstration-i-aarhus/

    Den røde terror fortsætter ufortrødent – http://politiken.dk/udland/ECE1586352/demonstranter-proevede-at-storme-natos-hovedkvarter/

    Kommentar by Martin Kasler — 1. april 2012 @ 23:23

  64. – Balder

    Grotesk. Eksisterer WP overhovedet?

    Kommentar by Kim Møller — 2. april 2012 @ 00:03

  65. Kim, tak for din grundige dækning af begivenhederne. Du giver en vigtig stemme for demokratiet og ytringsfriheden.

    Kommentar by Vest — 2. april 2012 @ 00:39

  66. “QUEER-JIHAD!” og “WE CAN DO IT” på et lyserødt banner:

    http://www.uriasposten.net/pics/PerKringJensen-310313.jpg

    Hvad med at køre en tur ud til Gellerup og finde ud af, hvad de lokale siger til kombinationen af ordet for muslimsk hellig krig og ordet queer?

    Kommentar by BE — 2. april 2012 @ 01:24

  67. Alle fem fængslede demonstrerede deltog i demonstrationen ‘Aarhus for Mangfoldighed’, som var en moddemonstration mod en anti-islamisk demonstration i Mølleparken.

    Politiken har fået forkert fat på det. En af de fem fængslede var deltager i demonstrationen, der af en britisk agent blev beskyldt for at have oppisket en ‘ond stemning’ ved demonstrationen.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 2. april 2012 @ 01:29

  68. Kim. Tak for reportagen.
    Som Superman undrer jeg mig også over Peter P’s mange indlæg. Er han ved at “italesætte” virkeligheden?

    Kommentar by Boppo — 2. april 2012 @ 02:22

  69. Jeg er helt enig med Kim Møller i udlægningen. Især mediernes rolle er fuldkommen absurd.

    Når det er sagt, så er det pinligt at høre de primitive taber-typer på den DDL-bus. Råber “luder” og andet ynkeligt fis. De lyder fandme som perker-møgunger. Og deres tåbelig ytringer om “sorte” tjener heller ikke til respekt for disse DDL’er. Jeg er sikker på, at mange af DDLerne er fornuftige mennesker med fornuftige holdninger til problemet med islam og masseindvandring. Men mange af disse personer lyder også som primitive fodboldbølle-typer som er ligeså primitive som de fascistiske anti-fascister og lignende venstreekstremister.

    Hvis man råber (og mener) at race, hudfarve og lignende er en faktor, så giver man moddemonstranterne ret i deres påstande om, at DDL er racister og at moddemonstranterne bekæmper racisme. Og så kan jeg godt love, at så har man tabt debatten på forhånd.

    Lyt nu lidt mere til Tommy Robinson, som har forstået dette. Man vil aldrig blive accepteret eller respekteret eller få nogen form for indflydelse, hvis man agiterer for en racistisk dagsorden. Sådan er det og sådan vil det altid være. Det skyldes, at racisme er en idiotisk og irrationel ideologi.

    Kommentar by Frihed — 2. april 2012 @ 04:12

  70. BE

    Jeg havde set billedet, men ikke (grav)skriften. Men inspireret af hvad Superman skrev, tænkte jeg dog lidt over, hvordan AFAfredsaktivisterne ville reagere overfor homoseksuelle, der demonstrerer mod islamisk/muslimsk homofobi, på godt perkerdansk: “Dø bøssesvin! Dø!”. For hvordan ville de mon angribe (i alle ordets betydninger) en sådan demonstration?

    Kommentar by anonym — 2. april 2012 @ 04:39

  71. -> Poul P.

    http://gonews.dk.msn.com/krimi/demonstration-stemningen-i-gellerup-er-utryg (om Waxies)

    Kommentar by Kim Møller — 2. april 2012 @ 05:18

  72. #Balder

    Du kan da ikke “vaccinere” mod parasitter/orm. De kan jo være nærmest umulige at opdage og finde.
    Jeg så et program for nyligt, der beskriver menneskekroppen, som “the final frontier”. Man vil udforske jordens dybder før man finder ud af hvad der gemmer sig inde i kroppen.

    Kommentar by Hanzi — 2. april 2012 @ 05:54

  73. @anonym – #71
    Banneret må være det dummeste, jeg endnu har set fra den her mangfoldighedsfremmende demonstration. Det må være lavet af nogle personer, som enten ikke vil eller kan forstå, hvad ordet jihad står for.
    Jihad må være noget anti-vestligt og anti-kapitalistisk og anti-kolonialistisk og revolutionært og noget med kampvilje – ikke sandt? Og det kan jo gøre folk bløde i knæene….

    Offtopic

    Apropos demonstrationer…. Der har allerede været afholdt en demonstration som følge af drabet på Cem Aydin. Nu skal der desuden være en mindeaften den 13. april i anledning af Cem Aydins fødselsdag.

    Flere detaljer: http://www.gazette.dk/?p=2997

    Kommentar by BE — 2. april 2012 @ 06:29

  74. Så en af arrangørerne af moddemonstrationen – vistnok en SF-er – beklage at ‘autonome fra København’ havde benyttet moddemonstrationen til at angribe den lovlige EDL-demonstration.
    Jeg tror ham ikke over en dørtærskel. Hans formål med moddemonstrationen var at intimidere og skræmme folk fra at deltage i EDL-emonstrationen og det lykkedes. Uden moddemonstrationen kan du roligt gange deltagerantallet i EDL-demoen med 10 og uden intens hetz mod EDL-demoen i statens medier, DR og TV2, kan du gange deltagerantallet i EDL-demoen med 100.

    Næste gang en demonstration med samme tema arrangeres kan du dividere deltagerantallet i EDL-demoen med 10 :(

    Så TILLYKKE til socialisterne og den røde regering! Jeres stormtropper HAR EROBRET GADEN! (Gaden i blodet og blodet i gaden)
    Et stort skridt frem mod et totalitært, socialistisk samfund!

    (Hvor få har for meget og resten sidder i lejr til omskoling)

    Kommentar by anti-marx anno dazumal — 2. april 2012 @ 08:20

  75. Hej allesammen, hermed min kommentar til demonsrationen….

    (Fra edens-lys)

    KAN DU STAVE TIL FRIHED CLEMENT KJÆRSGAARD?

    Det er nu anden dagen efter demonstrationen imod sharia og for demokrati. Det er på tide at gøre en status på hvordan de forskellige parter opførte sig på forskellige planer. Men lad os starte med at rejse begge hænder højt over hovedet og råbe af vores lungers fulde kraft:

    DET VAR EN SEJR FOR FRIHEDEN!

    Der var sat hele det socialistiske magtapparat op for at forsøge at ødelægge demonstrationen; det hemmelige politi, medierne, LO, de autonome, islamisterne. Det lykkedes dem ikke at forpurre demonstrationen. Tværtimod blev den afholdt under god ro og orden (af islamkritikerne) og under et voldsorgie af islamisterne/socialisterne.

    Det må vel siges at være en sejr idet, at hele det socialistiske medieapparat havde forsøgt at fremstille demonstationen som frådende voldsbøller, hvem var det der viste sig, at være frådende voldsbøller? Det socialistiske magtapparat.

    Men måske vigtigst af alt; det lykkedes at samle hele den liberale islamkritiske fløj, kontakterne er formidlet, nu skal vi så til at oparbejde det internationale samarbejde der var målet med demonstrationen. Jeg har samlet alle de vigtigste adresser og snakket med alle de ledende deltagere, og nu skal vi så i gang med det, det i virkeligheden handlede om; den opbygning af det internationale samarbejde. Der skal lægges strategier, handlingsplaner, der skal udveksles ideer, og der skal sættes målrettet ind for at stoppe islamiseringen. Så må vi se om de socialistiske stater overhovedet overlever i den nære fremtid. De er ved at nedlægge sig selv, det intellektuelle overskud er til at overse, og det går ikke så godt. Den eneste de har er Clement Kjærsgaard, og han kan ikke stave til islamist ;-)

    Som jeg kan fornemme den post demonstrations strategi der kører fra det socialistiske magtapparats side, så forsøger de nu bare at fremstille os som dumme. Tak for det, det ville Platon nok mene var lidt af en tilsnigelse, eller Grundtvig eller en af de andre utallige tænkere som er en del af vores bagkatalog. Så, den kommer de ikke så langt med.

    Vi kan så til gengæld, med rette, stille os kritiske overfor det åbenlyse voldsorgie staten møder sine modstandere med. Er det retfærdigt? Jeg gentager, er det retfærdigt? Hvad synes du Clement Kjærsgaard, eller kan du heller ikke stave til retfærdighed? Jeg spørger bare, du går jo højt op i at stave til ting og sager.

    Altså åbenlyst hykleri, voldsorgier, 83 anholdte, en stor del af dem hardcore islamister, kan du stave til det? Nå ikke, så kunne det være, at du skulle lave et fjernsynsprogram med et sæt staveplader. På nogle af dem kunne der stå sådan noget som; DIKTATUR, TYRANNI, FASCISME, INTOLERANCE, UNDERTRYKKELSE, BERUFSVERBOT, DUMHED. Men det vigtiste er vel FORFØLGELSE.

    Det må jeg ikke sige i de danske medier, de forbeholder sig retten til at forfølge dem, som ikke lige mener det samme som dem. I en udvasket, farvesvag, fad halvislamistisk socialisme på vej ud over afgrunden med en tåbe ved roret der kun kan sige “Der kommer en god løsning i morgen”. HELT SIKKERT! Den gode løsning var altså at forfølge dem, som ikke lige gider at stille op og gøre honnør overfor den racistiske, antisemitiske, islamistiske stat. HELT SIKKERT!

    Lad mig sige det med rungende tale, som Grundtvig ville sige; Nu kommer vi. Vi vil lægge jeres fascistoide ideologi ned, og ændrer verden til det bedre. Det vil vi gøre i kærligheden og frihedens navn.

    Bare vent.

    G-d bevare Danmark!

    Kommentar by Asger Trier Engberg — 2. april 2012 @ 08:51

  76. @ 64 Kim

    “Grotesk. Eksisterer WP overhovedet?”

    Det skulle jeg lige til at spørge dig om, hvilket var grunden til at jeg plantede citatet. Ifølge de myter hvis aflejringer findes i min hukommelses katakomber skulle din hjemby Århus netop være deres bastion.

    Er der nogen der har set en WP for nylig? Meldt venligst til afdelingen for truede dyrearter så vi kan sætte en redningsplan i gang. Vi må have fat i de sidste repræsentanter af racen inden den uddør.

    I øvrigt synes jeg det er grotesk at kalde tilfældige hooligans som vil provokere ved at heile og rende med hagekors for ‘Nazister’. Man er ikke Nazist fordi man opfører sig som en voldsbølle og råber nogle provokerende slagord, lige så lidt som jeg bliver socialdemokrat af at uddele roser på Strøget, låne lidt socialistisk retorik, og i øvrigt forfølge min egen dagsorden når jeg snakker med folk.

    Den her brug af ordet “Nazist” som en skraldespandsbetegnelse for alt hvad man ikke kan lide er forstyrrende og forvrider debatten. Nationalsocialister er i øvrigt per definition stolt af det de er, og lægger ikke skjul på det.

    Kommentar by Balder — 2. april 2012 @ 09:00

  77. Men efter antiislamisternes minimale manifestation i Aarhus må vi vel konstatere, at krigen mod islam er udsat på ubestemt tid.

    Kommentar by Holgers ven — 2. april 2012 @ 09:08

  78. “Det skyldes, at racisme er en idiotisk og irrationel ideologi.”

    “Racisme”; et ord som i øvrigt har fået så mange forskellige definitioner som er helt udenfor enhver sammenhæng med “race”, er ikke en “ideologi”, og en diskussion om arvemæssige spørgsmål som identitetsbærende faktor for et folk eller en nation kan selvfølgelig ikke udkæmpes på baggrund af sådanne overfladiske slagord og oplæg som det fra den noget ubestemmelige debattør der kalder sig “frihed”, som i praksis jævnligt agerer for at udelukke folk som har andre holdninger fra debatten end han selv kan godtage, hvilket som bemærket før, står i diametral modsætning til det misvisende pseudonym.

    Hvorfor er du egentlig anonym, hr. “frihed”, du burde da ikke have nogen grund til ikke at træde frit frem? Med den variation af politisk korrekthed du står for, er der jo ikke en gang en eneste rødfascist der orker at spilde en brosten på dig.

    Og for at gøre min egen holdning helt klar: Ja, arveligheden, hudfarven og udseende spiller en afgørende rolle hvis man vil forebygge den etniske udrensning af indfødte folkeslag, og ikke vil nøjes med at kæmpe for abstrakte værdier som demokrati, homorettigheder, ligestilling og mangfoldighed.

    Tak dog til frihed for igen at give mig en lejlighed til at anspore andre til at tænke lidt mere over denne materie, inden man bare følger flokken og lukker øjnene for den barske realitet. At udelukke den biologi der har skabt os alle sammen fra overvejelserne, ja det er netop irrationalitet der vil noget. At det er “upopulært” skyldes netop at debatten om emnet præges af tilsvarende “oplæg” som det frihed kommer med, hvor en tankegang der inkludere de biologiske realiter defineres som “en ideologi der hedder racisme”, hvor racisme jo i folkemunden betyder, at man nedgør eller tæsker løs på folk med en anden hudfarve.

    Når det til gengæld forklares i sin rette sammenhæng, har de fleste mennesker faktisk lige pludseligt en hel del mere forståelse for synspunktet. Og når kapaciteter som Helmuth Nyborg forklarer lidt om indvandringens konsekvenser for intelligensudviklingen så er der endnu flere der begynder at forstå noget, selv om den I.Q. relaterede problematik og dens konsekvenser for samfundet på sigt i min optik kun er et lille hjørne af problemstillingen

    Jeg er bedøvende ligeglad med hvor fantastisk og demokratisk et samfund der bliver opbygget på Danmarks 42.000 kvadratkilometer hvis dette samfund fortrinsvis skal befolkes mennesker af afrikansk eller asiatisk afstamning. Og udelader man den biologiske komponent fra kampen mod islam og undertrykkelse, og for selvstændige nationalstater og suveræne folkeslag, så er, er det lige det der vil blive slutresultatet hvis alt ellers skulle gå helt efter bogen, og der ikke var mange andre faldgruber og forhindringer.

    En ting er at undgå at gå for meget i dybden etnisk relaterede problemstillinger af strategiske grunde, noget helt andet er det virkeligt at tro på den helt igennem idiotiske opfattelse at det kun er kulturen og ideologien det drejer sig om. Det er en hån mod al videnskabelig og rationel tænkning.

    I øvrigt er de hvide europæiske samfund nogenlunde de eneste samfund i verden der dyrker den naive opfattelse af at afstamning, hudfarve og udseende ikke betyder noget som helst. Dertil kommer det ironiske at disse ideer hovedsageligt er plantet i den europæiske bevidsthed af en ideologi skabt folkeslag som selv går enorm meget op i afstamning og genetiske komponenter. Andre folkeslag eksporterer til gengæld gerne deres uønsket produktion af raceblanding, hvilket er grunden til det rige udvalg af f.eks. koreanske adoptivbørn af blandet herkomst, ofte produkter af koreanske ludere og amerikanske soldater. Japanerne er endnu skrappere. Men ingen kritiserer sådanne lande for deres politik og for de traditionelle holdninger der lever blandt deres befolkninger. Det er kun hvide hjemlande der skal omkalfatres til multikulturelle / multietniske helveder.

    Masseindvandring er i sidste ende folkemord. Spørg det der er tilbage af Indianerne i USA og Sydamerika.

    @Hanzi – tæger og vaccination

    Har du aldrig hørt om humor?

    Men når det er sagt, mener jeg faktisk at det er muligt at vaccinere mod i hvert fald nogle af de sygdomme der bliver overført af tæger og andet småkryb. Men du har nok ret i at det ikke er alle.

    Kommentar by Balder — 2. april 2012 @ 09:26

  79. Er der nogen der har set en WP for nylig?

    Ikke så vidt jeg ved.

    Meldt venligst til afdelingen for truede dyrearter så vi kan sætte en redningsplan i gang.

    Redningsplanen findes allerede, dens navn er ‘Antifa’. Som her i Autonome balladebøller brænder Århus ned til grunden.

    Antifa har brug for White Pride og Nazister som stråmænd til at mobilisere deres tropper.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 2. april 2012 @ 09:28

  80. Det er rimeligt slående at se Balder henvise til Helmuth Nyborg for at forklare, at racisme skam er biologisk velbegrundet. Gud fader bevar mig vel. Det fortæller en del om standarden på det her site.

    Kommentar by Jens N. Roved — 2. april 2012 @ 10:19

  81. Balder

    Tak for et godt indlæg!

    Jeg har læst at adfærdsforskere mener at vi er som vi er på grund af vores miljø,sociale arv, men mest af alt på grund af vores gener/arveanlæg! På næsten samme tid, omkring 2006-2007 gik Anders Fog ud og sagde noget i stil med, at grunden til vi har så mange problemer med ikke vestlige indvandrere er fordi de er ligesom os for 2-3000 år siden!
    Det er en god artikel om racisme
    http://balder.org/avisartikler/racisme-begrebet.php#04

    Kommentar by Viking — 2. april 2012 @ 10:40

  82. sådan starter og vedtages en socialistisk sandhed

    “Iøvrigt var det vist en Nordmand med rødt skæg der sendte stenen igennem ruden på bussen”

    “Der var to anholdte DDL`ere den ene var vistnok den første der overhovedet kastede en flaske i Mølleparken !”

    Jo, det er ganske vist, at mange fjer kan blive til en hel hønes kaglen

    Kommentar by tavsen — 2. april 2012 @ 11:15

  83. Godt stykke reportagearbejde.

    Kommentar by Erling — 2. april 2012 @ 12:21

  84. En god ide er at fjerne alt, hvad der kan sammenlignes med facisme/nazisme.
    Påklædning, flag, bannere, plakater, hilsener, råb.
    Dette vil “måske” få flere af “sofa” danskerne ud på barrikaderne og deltage i kommende demostrationer.
    Har på fornemmelsen at de ikke vil ses på tv og foto sammen med “hærdede” nazister.
    Fotoerne bliver jo bare hængt op på vejens lygtepæl eller på arbejdspladsen!!
    For det er jo blevet “peppet op” af medier, politikere, venstrefløjen, at nu kommer de slemme højre nazier og brænder byen af.
    FLOT at dette netop blev mod bevist.
    At det så er svært at “klæde sig neutralt”, netop fordi at man skal kunne modstå et eventuelt angreb er ikke nemt.
    Og hvorfor opretholdes hætte tilslørings loven ikke? Af med sløring om man er højre eller venstre eller muslim kælling.
    Lad venstrefløjen bruge deres “russerflag”. (Så må sydstatsflaget pudses af). ANVEND ikke nazi flag og bannere.
    Lad venstrefløjen klæde sig i deres “kampuniform”. Så kan man se, hvem det er, der er gadens tæskehold!!

    Kommentar by Goofy — 2. april 2012 @ 14:04

  85. En god ide er at fjerne alt, hvad der kan sammenlignes med facisme/nazisme.
    Påklædning, flag, bannere, plakater, hilsener, råb.

    Ehm, hvordan vil du lige overtale Antifa til at gøre det..?

    Kommentar by Henrik R Clausen — 2. april 2012 @ 15:56

  86. @ Peter P.

    “Skal pædofile organisationer have forsamlingsfrihed? Ja mit spørgsmål er ligeså intelligent som dine viking jeg gider ikke bruge mere tid på dig, men God Påske alligevel.”

    Jeg vælger at tolke dit “svar” som at vi begge er enige i at jeg “vandt” denne omgang.

    Tilbage står så blot din manglende tilslutning til en basal ide som forsamlingsfrihed, som du jo altså så igen mistænkeliggør og vender dig imod. Det er yderst interessant hvad der kommer fra din hånd, ligeså snart nogen prikker til dig.

    Kommentar by Superman — 2. april 2012 @ 15:57

  87. Jernhesten (17:27)

    Tak.

    Kommentar by Liva — 2. april 2012 @ 16:53

  88. @ 79 Balder.

    “selv om den I.Q. relaterede problematik og dens konsekvenser for samfundet på sigt i min optik kun er et lille hjørne af problemstillingen”.

    Her tager du fejl i dine ellers udmærkede betragtninger: Der er ikke tale om et lille hjørne- Der er tale om det hele. Kig på Israel og derefter på det arabiske Palæstina. Forskellen er et spejlbillede af forskellen på de hvide jøders IQ og arabernes.

    Det helt store problem bliver netop, at de fremmede fra Mellemøsten og Afrika ikke kan opretholde endsige bygge rige samfund. De har ikke evnerne – og modsat af, hvad venstrefløjen ellers forsøger at bilde os ind, så kan alverdens skolegang og efteruddannelse ikke rette op på dette. Danmark ender som Libanon, når IQ sammensætningen bliver som der – og det varer ikke så længe.

    Det er selvfølgelig dybt racistisk at konstatere sammenhængen, men man skal være blind for ikke at se den. Og blind det bliver man fx af offentlig forsørgelse.

    Kommentar by Svend — 2. april 2012 @ 17:11

  89. Flot arbejde Kim, tak for indsatsen!!

    Kommentar by Brabrand — 2. april 2012 @ 20:47

  90. …og een af overskrifterne var, at man “i Gellerup var utrygge”
    Det er da dem, der har skabt utryghed i hele Danmark!

    Kommentar by L. Johs — 2. april 2012 @ 23:03

  91. Balder

    Som altid velargumenterende og -skrivende.

    Her er det skåret ud i pap.

    DEN SANDE SOCIALKOMMUCISTISKE SANDHED

    Alle mennesker er født ens og lige.

    Og hvis der er nogen forskel på nogel mennesker.

    Så er det samfundets skyld.

    Vestens skyld.

    Den Hvide Mands skyld.

    Men mest af alt, den hvide heteroseksuelle piks skyld.

    Så derfor må samfundet ødelægges.

    Vesten udslettes.

    Den Hvide Mand udryddes.

    Men aller først skal den hvide pik flåes af og proppes ned i halsen på Den Hvide Mand.

    Dette burde være den nogenlunde essens deraf.

    Kommentar by anonym — 3. april 2012 @ 05:02

  92. Godt arbejde Peter P.

    Det lykkedes dig lige at indrømme, at højreradikale er at sammenligne med pædofile og derfor skal de implicit ikke have taletid.

    Du kan virkelig, alle dine fine lange sætninger til trods, virkelig, virkelig ikke finde ud af at tage afstand til politisk vold, kan du ?

    Prøv følgende sætning, uden men’er og andre forbehold:

    “Det er ikke i orden, at venstreradikale og indvandrere fysisk angriber lovligt demonstrerende medborgere, som de er politisk uenige med”.

    Kan du finde ud af det ?

    Kommentar by Kbh — 3. april 2012 @ 07:54

  93. Jeg kan se at nazisterne i EDL/DDL er begyndt at sympatisere med jøder.
    Det kan man da kalde et paradigmeskifte der vil noget.

    (sarkasme kan forekomme)

    Kommentar by Tolder — 4. april 2012 @ 11:12

  94. Peter når du nu taler om BOBA eller nej lad os starte tidligere ved KOPA , så blev det kommunistiske undergrunds system og hær altså skabt Læææænge før Tyskernes besættelse, man bør heller ALDRIG glemme at de kommunister der siden også var i BOBA (for langt langt hoveddelen var ganske apolitiske og i alle fald langt fra kommunisterne, nå de kommunister regnede jo altså KUN kampen mod Tyskerne som starten til en væbnet revolution mod Danmark så ja BOPA folkene lavede mange store aktioner , men som sagt udover toppen var kun en del af dem kommunister (for det var vel din pointe at også kommunisterne kæmpede, og at de i din logik var de bedste til det) Efterhånden som parti apparatet forsøgte at presse Bopa folkene ind i den stramme kommunistiske retning og deres mål , så flygtede folk jo fra alle sider , bare Teglers skred med små tyve mand (og han og og hans grupper hørte altså til de bedste , sammen med KKs gruppe (som netop stod bag de største sabotager , men Jørgen jeppersen alias KK var også meget langt fra at være kommunist.

    Så lad os opsumerer, udover at Kopa (på den tid under 25 mand) og kommunist toppen INTET modsætnings forhold havde til Hitler for Tyskernes angreb på Rusland, er hvad det er, ligesom alt der var bygget op af illegal undergrundshær IKKE var der til Tyskernes ære, KUN for at også en dag at kunne føje Danmark som en lydstat til den internationale kommunisme , så please fri mig for det kommunist forherligende, for i mine øjne var det kun den fælles kamp med de nationale og upolitiske der ikke gjorde dem til fuldblods forrædere , men de gjorde en indsats fordi de var fandens tvungne til det især efter at ikke angrebs pagten med sovjet blev brudt, men ser du der havde de bekendt kulør.

    I øvrigt var det nu BOPA der stod bag den første stikkerlikvidation her i Danmark , i fald du ikke vidste det .
    Nå ja og så er det nu heller ikke bragets størrelse der kommer an på når vi taler de dage, for dem der vel gjorde mest var de Jydske (og en del kan med god vilje siges at høre under Holger danske eftersom Lillelund var koordinatoren i et af områderne , jernbane sprængningerne var nemlig en reel gene mod Tyskerne , det var mange af de store sabotager ikke, men de var gode som propaganda .

    Men alle gjorde deres del kommunister, Nationale og de upolitiske , men noget lykkeligt samarbejde var det nu langt fra , især set i lyset af at kommunisterne var kronisk upålidelige i samarbejd spørgsmål .

    94 Tolder.

    Du har aldrig end tænkt tanken at det er os der forsat slås mod totalitarisme, og venstrefløjen der IGEN halser lidt rundt på begge sider af plankeværket i jeres hykleri og dobbeltmoral.
    Det er ikke mig der deler folk op i rene og urene….Over og undermennesker.
    Det er heller ikke mig der truer folk med døden om de ikke tænker som jeg .
    Og sådan kunne jeg sådan set blive ved.
    Så måske skulle du vare dig for at kalde andre for nazister, når jeres fløj sådan set er de eneste der nu beskytter følgerne af en ideologi der INTET har nazismen eller kommunismen for den sags skyld at høre.

    Men ekstremsocialister har tilsyneladende en vane med at klynge sig til systemer der lover ensretning og undertrykkelse…Det ændre sig nok aldrig .
    Men igen når man betænker at både islam og de satans højhellige kommunister har påført verden langt mere smerte langt flere tab i liv og menneskeskæbner selv hver for sig end nazismen nåede , så forstår jeg skam godt at især kommunister har en trang til at gøre nazisterne værre end kommunisterne , alle andre end de hjernevaskede ved jo bare at det er en fed løgn .

    Kommentar by Whodares — 10. april 2012 @ 19:57

  95. Ps sorry Tolder, tror jeg fik misforstået det i farten , stryg sidste del , og igen undskyld.

    Kommentar by Whodares — 10. april 2012 @ 19:59

  96. 79 Balder.
    Jeg er helt enig , selv om man her er på gyngende grund, for selvfølgelig er der da forskel , der er plusser og minusser ved alle folkeslag og deres kulturer, nogle fylder mest på plus siden ja og andre har et minus under IALT.
    Jeg siger så ikke at nogle er bedre og nogle har mere ret, men en ting er sikkert den uhæmmede indvandring fra lande der stort set aldrig har hævet sig meget over stenalder stadiet kommer til at koste os vore lande som vi kender dem .
    Vi har intet sammenhold mere blandt befolkningen , mistro er altid den første følelse de fleste får, og vi er netop et folk der har levet meget højt på vores store andel af tænkere og nytænkere ligesom den tillid imellem folk var den lim der bandt vores lille folk sammen som en enhed selv i svære stunder, det kommer man aldrig til at opleve igen .

    At jeg så mener at det er vore egne politikere og deres kriminelle samlings steder partierne kampen burde føres over på er så hvad det er , men de og de alene (self sammen med en hjernevasket og stærkt fordummet befolkning der ikke for et sekund evnede at tænke selv, ganske som nu)skabte forudsætningerne for denne minikrig der nu føres mod de Europæiske lande og mod deres oprindelige befolkninger !

    Kommentar by Whodares — 10. april 2012 @ 20:25

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper