23. april 2012

DR2-værten Camilla Plum: Racistisk og klamt at kræve åbenhed om hvorvidt kød er halalslagtet

Administratoren for Facebook-gruppen Nej tak til halalkød har været i dialog med den økologiske gårdbutik Fuglebjerggaard, der ejes og drives af Camilla Plum, kendt fra flere madprogrammer på DR2.

Administrator, Nej tak til halalkød: … Vi er en gruppe, som ønsker muligheden for at sige nej tak til halalslagtet kød. Da det er svært at være sikker på slagtemetode ved de kødvarer man finder i køledisken i supermarkedet efterspørger medlemmerne på siden steder hvor de kan handle, og hvor de véd at det kød de køber ikke er halalslagtet.Er kødvarerne fra jer halalslagtet, og gælder dette svar alle varer.?

Hvis I ikke sælger halalslagtet kød vil vi meget gerne tilføje jeres virksomhed til den liste som vi er ved at lave, over steder der ikke forhandler halalvarer.

Camilla Plum, Fuglebjerggaard: nej tak, vi vil ikke understøtte sådan noget pis.I ved ikke hvad i snakekr om, det har racistiske og ansgtfyldte undertoner, og det er virkeligt klamt.

(DR2-portal om Camilla Plum)

Camilla (Munk) Plum er datter af kommunisten Niels Munk Plum, hvis familiefond under den kolde krig blev omdøbt til ‘Fredsfonden’ med hende som bestyrelsesformand. Hun afløste P1-værten Tine Bryld, og det bør ikke overraske, at der er adskillige DR-kendisser i personkredsen bag fonden: Finn Slumstrup (tidl. P1-chef), Trine Bryld ((P1-vært), Birgitte Rahbeck (P1-redaktør), Preben Wilhjelm (tidl. DR Dokumentar-chef), Lars Bredo Rahbek (nuv. DR Fiktion-chef) og Helle Schøler Kjær (P1, Deadline).

Oploadet Kl. 13:00 af Kim Møller — Direkte link48 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/36335/trackback

48 Comments »

  1. Jeg har nu altid fundet hendes tvoptræden sær. Stiv og kantet, som om hun ikke bryder sig om mediet. Dette her bekræfter da blot at hun ikke er en dame man skal beundre for meget. Den kogebog hun blev kendt på var passende nok et opgør med god takt og tone…

    Kommentar by Høgsbro — 23. april 2012 @ 13:25

  2. Hun forsøger vel at blæse med mel i munden.

    Kommentar by Tom — 23. april 2012 @ 13:33

  3. Hendes rabiate venstredrejede livssyn er præcis grunden til jeg aldrig har handlet hos hende trods jeg finder økologi vigtigt, og at hendes gård kun ligger få minutters kørsel fra mig.
    Hvis dyrene ikke skal ende deres dage i Muhammeds navn, så gælder det samme om Marxs efter min mening…
    Der findes heldigvis andre og bedre økologiske gårdhold i nærheden uden indehaver med samme rabiate holdninger.

    Kommentar by J..... B....... — 23. april 2012 @ 13:34

  4. Jeg har været forbi der engang

    http://maps.google.dk/maps?q=Fuglebjerggaard+helsinge&ll=56.057277,12.241859&spn=0.102559,0.338173&fb=1&gl=dk&hq=Fuglebjerggaard&hnear=0x46521590f37cf4cb:0x3c665ea4573f4d5c,Helsinge&cid=0,0,9507970802931873829&t=h&z=12

    Hun er en virkelig skrap moster, som nok er vant til at få sin vilje, og så tager hun tre gange så meget for sin honning, som min ven, der er biavler i Sønderjylland. Hvad angår halal, aner HUN ikke hvad hun snakker om.

    Kommentar by Josef K — 23. april 2012 @ 13:37

  5. PS
    Er det ikke noget med at netop Plumfonden blev rippet sønder og sammen på bedste kapitalist grådig facon af netop andre venstre rabiate der i bedste indspiste stil bestyrede og “beskyttede” den?
    Mener faktisk jeg læste om det på UP også..

    Kommentar by J..... B....... — 23. april 2012 @ 13:38

  6. Det sædvanlige venstrefløjshykleri. Skide være med slagtedyrenes lidelser, en diskussion om halal er på forhånd udelukket.

    Lad det være en lille trøst, at millionærfamilien Munk Plums “fredsfond” blev kørt i grøften af en uduelig og grisk advokat. Kassen er tom, så ikke mere kommunistisk “fredspropaganda” fra den side. Ha ha.

    Kommentar by Crass Børsting — 23. april 2012 @ 13:41

  7. Eh, hvilken race er ‘halal’ mon?

    Kommentar by Henrik R Clausen — 23. april 2012 @ 13:44

  8. PPS
    Netop Plum er her et typisk eksempel på den hysteriske dobbelmoral som venstrefløjen er så gennemsyret af.
    Man hagler op om dyrevelfærd men ikke en af de fjolser tør stille spørgsmål ved halal.
    Jeg har ofte mødt et eller andet venstreorienteret fjols der står og samler penge ind for WSPA eller lignende, og spørger om jeg vil bidrage.
    Jeg svarer altid, ja selvfølgeligt vil jeg gerne bidrage til bedre dyrevelfærd, det er bare i mine øjne ikke jer der er eksponent for det.
    Hvad er jeres holdning til halal og hvorfor kæmper i ikke for at få forbudt det svineri? Spørger jeg dem.
    Fjolset plejer altid at blive helt paf, hvorefter der kommer de sædvanlige defensive vrøvlerier om at vi skam har en “human” udgave af halal herhjemme og at det iøvrigt ikke er deres opgave at bekæmpe halal..
    Ikke deres opgave?
    Hvis er det så?
    Dem de i dobbeltmoralens navn kalder racister?

    Nu man i det miljø gør så meget ud af at håne folk der går med pels, overhælde dem med farve, råbe efter dem, smadre vinduer til butikkerne og ligefrem brænde den ned også, så skulle de måske se om de kunne kanalisere lidt af det engage´ment over mod de steder som halal slagter og folkene bag?
    Men de blege, tyndarmede rigmands børn tør nok ikke pisse muhammeds fans for meget over tæerne.
    Føj for satan en gang ynkeligt dobbeltmoralsk rakkerpak!

    Kommentar by J..... B....... — 23. april 2012 @ 13:50

  9. Var der en mulighed for at få den liste over virksomheder der producerer kød der ikke er Halal slagtet?
    Og nej jeg har ikke en facebook konto, jeg udstiller ikke mit privatliv på sociale netværks sider og nægter at installere “trackere” på min PC.
    Man kunne jo offentliggøre den her på Uriasposten

    Kommentar by En Mand — 23. april 2012 @ 14:52

  10. Et typisk eksempel på en hjemmefjendsk, venstreradikal, muslimelskende kælling. Men det kunne man have sagt sig selv. Kender flere eksempler fra Facebook. Sjovt nok er stavekontrollen ude efter “Hjemmefjendsk”? Men “Fremmedfjendsk” godtager den uden tøven!

    Kommentar by Frode Fredegod — 23. april 2012 @ 15:19

  11. Racistisk???
    Det drejer sig om, hvorvidt et dyr skal dø laangsomt – eller hurtigt og skånsomt!

    Håber, damen bliver grillet!

    Kommentar by L. Johs — 23. april 2012 @ 15:50

  12. Hvor er greenpeace og alle dyr fortalere henne i sådan en sag?
    Det må være svært for dem og skulle splitte sig selv op for imod dyrelidelse og fr islam.

    Kommentar by xenofob — 23. april 2012 @ 15:54

  13. Det er vel under ingen omstændigheder mere “racistisk” og “klamt” end når muslimer vil vide, om der er svinekød i en vare.

    Hvis muslimer kan nægte at spise svinekød, så kan vi andre også nægte at spise halal-slagtet kød.

    Kommentar by Vest — 23. april 2012 @ 16:29

  14. Jeg støtter forslaget, om at Uriasposten bringer listen over firmaer, der ikke anvender halalslagtning.
    Glimrende forslag, et sted skal der jo begyndes aktivt, i stedet for den megen snak, som ikke fører nogen vegne.

    Kommentar by T. Snorrason — 23. april 2012 @ 16:48

  15. Første navn på listen kunne være Gråsten Fjerkræ. De skriver på hjemmesiden, at INGEN af deres dyr er halalslagtet.

    Befriende at der er nogen der tør sige fra.

    Kommentar by M.P. — 23. april 2012 @ 17:02

  16. Glem alt om Fru Plum.
    Hun er uden for pædagogisk rækkevidde. Når de røde bliver hjernevaskede, bider intet argument på dem.
    Hun hylder åbenbart en laaangsom død for vore husdyr, der lider, mens de forbløder.
    Det rager ikke venstrefløjen en høstblomst.

    Dog var der MIKKEL PLUM, der gennemskuede hele den forskruede og forløjede venstrefløj.

    Det kom der en udmærket bog ud af : BOMBARDER HOVEDKVARTERET.
    Læs den. Information harcellerede længe over den frafaldne.
    Havde de kunnet udstede en Fatwa, havde de gjort det.

    SYGTSYGTSYGT

    Kommentar by ramses-2 — 23. april 2012 @ 17:34

  17. Måske hun skulle bo et par måneder et andet sted end dér mellem Helsinge og Græsted. Så kunne hun få en mere realistisk opfattelse af halal-folket.

    Kommentar by Hr. Snusk — 23. april 2012 @ 17:51

  18. Hun virker uoplyst og stikker som alle andre røde pladderhumanister hovedet i sandet, føj for den lede en ækel person. Lige i DRs ånd, man skulle tro hun lever i fortiden som de fleste socialister og muslimer.

    Kommentar by LarsB — 23. april 2012 @ 18:22

  19. Vi får ikke fred om dette emne, før alt halalslagtet kød er stempelet som halalslagtet.
    Hvad ligner det, at proppe halalslagtet kød i danske børn i børneinstitutioner?
    Det er det samme, som at proppe svinekød i muslimske børn.
    Det er noget svineri!!!
    Vi propper ikke svinekød i muslimske børn, hvorfor i alverden skal vi så proppe halalslagtet kød i danske børn???

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 23. april 2012 @ 18:29

  20. Hvis man har nogen som helst empati med dyr, er man jo NØDT til at protestere mod, at de får halsen skåret over ved fuld bevidsthed og forbløder over 2-3 minutter. Især når de kunne dræbes smertefrit og øjeblikkeligt med en boltpistol i panden.

    Camilla Plum ved ikke, hvad hun taler om, og skulle sættes til at se en videooptagelse af et halalslagtet dyrs ynkelige død.

    Jeg har engang set 10 sekunder af det, længere holdt jeg ikke. Modbydelig dyremishandling! Ingen religion udgør nogen undskyldning for grusomhed. Tværtimod! Berettigelsen af en religion er, at den får mennesker til at opføre sig bedre og kærligere – ikke værre end før.

    Dyrene er i vores magt, og vi er forpligtet til at behandle dem så skånsomt som muligt. Derfor vil jeg ikke spise halalkød, lige så lidt som jeg vil købe “buræg” eller svinekød fra fikserede grise, der har fået klippet halen af. Det er logik for …

    Kommentar by M — 23. april 2012 @ 20:07

  21. Hendes produkter er hermed kommet på min egen personlige sortliste.

    Kommentar by Nielsen — 23. april 2012 @ 20:20

  22. Hvis hun går med en drøm om at blive yndlingshustru i et harem, så er hendes holdning da til at forstå. Ellers er hun bare som de andre humanister blevet til en dåre, på grund af livslang udøvning af ren og skær godhed.

    Kommentar by Menig 442 — 23. april 2012 @ 20:22

  23. Jeg mister altid appetitten når jeg ser denne kælling på TV. Hun er noget af det mest kvalmende og usoignerede på 2 ben!!

    Kommentar by Erik — 23. april 2012 @ 20:38

  24. Hun laver ægte god mad, og hendes synspunkter er sympatiske.
    Hun er nok den TV-kok, der ved mest om krydderier.

    Kommentar by Holgers ven — 23. april 2012 @ 22:01

  25. ->24 personen bag Holgers ven

    “krydderier” tsk tsk

    Nævn lige ét land med muslimsk flertal der fortjener at blive fremhævet som et positivt eksempel – hvor ikkemuslimer har samme rettigheder som muslimer, de jure og de facto?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 23. april 2012 @ 22:23

  26. >25
    Lad dhimmitroll’ene være.
    Uanset hvad du skriver, vil de være uenige.

    Kommentar by Nielsen — 23. april 2012 @ 23:10

  27. Nu syntes jeg den underlige ildelugtende camilla KlumP fisk reagere lige lovligt islamiserings dyremishandlings venlig, hvis den elendige madkone ikke kan forstå, at vi altså er nogle der ikke acceptere dyremishandling og derfor ønsker en liste over ikke dyremishandlet kød, så kan den enorme enfoldige kød KlumP selv hoppe ned i sin ildelugtende mangfoldige krydderi(sic) suppegryde og derefter donere denne suppe til de fattigebørn, den kan vel brødføde mangfoldige millioner, så gør kød KlumPen da lidt gavn!
    Sådan en klam dyremishandler kød Klump!

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 23. april 2012 @ 23:26

  28. ang. M.
    Halerne på grise kan blive klippet af fordi de ikke skal æde hinandens haler – for det gør de og det er da meget værre, ikke? Førhen klippede man også pattegrisenes spidse tænder ned for at forhindre deres leg med at bide hinanden i halerne – så dyrevelfærd er ikke bare lige som man tror bedst! Indhegnede fangne dyr lemlester ofte hinanden – f.eks. høns o.a. så fritgående dyr er at foretrække -men vil vi alle betale for denne ekstra udgift? Nogle vil, andre vil og kan ikke – alting er vel et kompromis?

    Kommentar by Black Watch — 23. april 2012 @ 23:28

  29. Camilla inviterer adskillige DR-medarbejdere med i sin bestyrelse.
    DR giver Camilla en TV-serie, der løber over skærmen i adskillige år. Udover honoraret, hun ganske givet får, og som sikkert ikke er ubetydeligt, hvad er reklameværdien, som DR forærer hende, værd?

    Kommentar by Hodja — 23. april 2012 @ 23:39

  30. Den velkendte eksporterede bornholmerhane er Halal slagtet.

    Er BornPoultrys Kyllinger Halal slagtet?

    Pga. den store export der er af danske kyllinger halal slagter vi også hos BornPoultry alt fjerkræ. Det samme gør de andre store fjerkræslagterier i Danmark. Hos os er forskellen at vi udfører dette arbejde manuelt og ikke via maskinelle roterende knive. På denne måde kan vi visuelt sikre os at aflivningen sker på den mest humane måde.

    Kommentar by Lion — 23. april 2012 @ 23:41

  31. “-det har racistiske og ansgtfyldte undertoner, og det er virkeligt klamt.”
    Racismebegrebet har sandelig fået en udstrakt betydning. Nu dækker det altså også modviljen mod babariske slagtemetoder udført under religiøst mumble-jumble.
    Hallaluja..

    Kommentar by Sylvest — 23. april 2012 @ 23:47

  32. Er det efterhånden ikke meget lettere at affinde sig med islamiseringen og acceptere det rene og urene opdelings samfund og så indfører rene muhammedaner og urene racister.
    Altså alt hvad der krænker og strider imod sharia normerne er automatisk racistisk…
    Vi er et delt folk.
    Der kan kun eksistere muhammedaner og deres dhimmier og så os racister….

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 24. april 2012 @ 02:29

  33. Hendes forPlumrede links til marxister i D(D)R er jo en ren indrommelsessag!

    Det er jo kartel-drift, der her er tale om, med bestyrelsesposter dybt inde i et firma, som sovser i gratis sendetid. Er de blevet gale, eller er magtens arroganse hvirkeligt saa omfattende?

    Anti-sharia

    Kommentar by anti-sharia — 24. april 2012 @ 07:33

  34. Til jer, der er på Facebook, vil jeg lige slå et slag for vores gruppe, der bare så gerne vil have kød mærket, så man kan se, om det er halal eller ej.
    Jeg så gerne al halalslagtning forbudt, men jeg erkender, at der er mennesker, der kun kan nyde deres mad, hvis de ved, at slagtedyrene har lidt optimalt. Sådan er det, og det kan hverken jeg eller I lave om på.
    Hvad vi kan gøre er at bede om tydelig mærkning. Der er flere gode grupper på Facebook, der arbejder for mere åbenhed. Jeg er sikker på, at hvis vi bliver ved med at presse på, så kan vi vinde slaget om mærkning, men vi skal nok handle hurtigt, for jeg tror desværre, at løbet er kørt om et år eller to.
    Med forlov lægger jeg et link til vores gruppe:
    http://www.facebook.com/#!/groups/155449791232995/

    Kommentar by Helle Baldersbæk — 24. april 2012 @ 08:35

  35. ØH – Hvorfor skulle fikserede grise få klippet halerne af? De kan jo netop ikke bide hinanden.

    Fuld forståelse herfra for, at man ikke bryder sig om steder som Facebook, men det er altså blandt andre folk derinde som knokler for at finde slagtere eller slagtehuse, der kan sige sig hel- eller halvfri for halal. Det er meget svært at skaffe idet der en MEGET langt i mellem på grund af eksporteventyrerne i bedste 1000 & 1 nat stil.

    Jeg kunne anbefale, at de mennesker der ikke tilbeder muma Plum bare under et enkelt indkøb ’i dender fødvarbutik’ spørger – gerne en ungarbejder – om en madvare I har til hensigt at købe (ingen platte demonstrationer) har forbindelse til halalslagtning? Det ved han eller hun ikke det fjerneste om, og I beder så om at få spørgsmålet besvaret af en ansat et trin højere oppe og så videre. I frokostpauserne går snakken om irriterende kunder . . .
    Jeg bor i en ret lille by med Brugs, Rema og Fakta. Gæt hvad alle de ansatte gør ved synet af mig og så styg er jeg nu heller ikke.
    Halalslagtning og Sæchtnig kan vi ikke få forbudt. Sæchtnig møder vi ikke i vores dagligvarebutikker og der har ikke været en eneste politiker, der var vågen nok til at sige nixenbixen til fremmede blodritualer på dansk grund I TIDE. Den samme slags politikere vil med livsvarig garanti også tillade sharia, med et steningsområde på Rådhuspladserne landet rundt… (ÅH, herregud – nu de er så langt hjemmefra . . . det er er ikke farligere end koriander . . . bare lidt Camilla Plum-kryderi.)
    Hvis 1000 eller til en start bare 100 mennesker hver dag stille de samme høflige spørgsmål landet over får det virkning opad.

    Vi vil have NON-HALA mærkning på vore fødevarer.
    Vi vil have NON-HALA mærkning på vore fødevarer.
    Vi vil have NON-HALA mærkning på vore fødevarer.
    Vi vil have NON-HALA mærkning på vore fødevarer.
    Vi vil have NON-HALA mærkning på vore fødevarer.
    Vi vil have NON-HALA mærkning på vore fødevarer.
    Vi vil have NON-HALA mærkning på vore fødevarer.
    Vi vil have NON-HALA mærkning på vore fødevarer.

    Kommentar by Ida Fenger Bruun Norrild/ sajdet.dk — 24. april 2012 @ 09:30

  36. Det korte budskab (jf. nedenstående info): Halal-slagtning er ikke (!) mere smertefuldt for dyrene. Men folk skal naturligvis alligevel være velkomne til ikke at købe halal kød. Ligefrom at boykotte butikker der forhandler det, er måske lige at overdrive.

    Fra Wikipedia:

    “In April 2008, the Food and Farming minister in the UK, Lord Rooker, stated that halal and kosher meat should be labeled when it is put on sale, so that members of the public can decide whether or not they want to buy food from animals that have been bled to death. He was quoted as saying, “I object to the method of slaughter … my choice as a customer is that I would want to buy meat that has been looked after, and slaughtered in the most humane way possible.” The RSPCA supported Lord Rooker’s views.”[25]

    The same years, the French Ministry of Food, Agriculture and Fishing has published ASIDCOM’s Bibliographical Report on Religious Slaughter and the Welfare of Animals, as a contribution within the framework of a meeting on animals and society organized in the first half of the year 2008.[26] This report quotes scientific papers and French veterinary PhD which support the equality or even possible superiority of religious slaughter to other methods of slaughter.[18] This report quotes in particular the Ph.D work of Dr Pouillaude which concludes by: “religious slaughter would thus be a less stressing mode of slaughter. Conclusions of all the scientific experiments converge towards a firmly supported certainty: properly carried out, religious slaughter is the most humane way because it leads to less trauma to animals to be killed to be consumed for its meat”.[18][27]”

    Kommentar by Christian Hansen — 24. april 2012 @ 09:33

  37. ->33: Ja sådan er det. Se bare på deres indkøb af serier, dokumentarer, valg af musik osv osv. DDR støtter kammeraterne økonomisk og PR-mæssigt døgnet rundt.

    Kommentar by Hodja — 24. april 2012 @ 10:42

  38. For så vidt angår de danske regler om rituel slatning uden forudgående bedøvelse, kan følgende oplyses: Efter paragraf 7 stk. 1 i bekendtgørelse nr. 583 af 6. juni 2007 (slagte- og aflivningsbekendtgørelsen) er det tilladt at slagte husdyr (dog ikke strudsefugle) uden forudgående bedøvelse, når slagtningen foregår efter jødisk eller islamisk ritus. Det er en betingelse, at slagtningen foregår på et slagteri.” Slagtning af kreaturer, får, geder og fjerkræ kan opdeles i 1) schæchtning og ægte halalslagtning (rituel slagtning uden bedøvelse overhovedet), 2) semihalal (dyret bedøves noget, inden snittet lægges) og 3) almindelig, dansk slagtning (dyret bedøves ikke, men skuddet fra boltpistolen dræber øjeblikkeligt uden målelig smerte).

    Kreaturer, der slagtes som ægte halal, spændes fast, får halsen strakt og uden bedøvelse lægges et snit tværs over halsen med en skarp kniv. Ægte halal kræver, at dyrene er ved fuld bevidsthed, når halsen skæres over. Det tager tre til fem minutter for kreaturer at dø under svære lidelser.
    http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/360246:Debat–Rituel-slagtning-er-dyrplageri?all=1

    Pas på med at blande semihalal, og ægte halal sammen.
    Se mere under halalkød.dk slagtemetoder. http://halalkød.dk/page19.html

    Det Dyreetiske Råd anbefalede i går i en udtalelse justitsminister Lene Espersen (K) at indføre et forbud mod rituelle slagtninger uden forudgående bedøvelse.

    Der er tale om en kovending i forhold til 1997, hvor rådet accepterede disse slagtninger for at tage hensyn til religiøse mindretal.

    Forslaget retter sig mod jødiske og muslimske slagtninger, hvor dyr får halsen skåret over inden slagtning. I praksis får det ikke den store betydning i Danmark, for den muslimske halal-slagtning finder i forvejen sted med bedøvelse, og jødernes schæchtning sker ikke længere her i landet, og kødet importeres fra andre lande.
    http://www.etik.dk/artikel/82468:Rituel-slagtning–Etisk-raad-oensker-forbud-mod-rituel-slagtning

    Kommentar by TN — 24. april 2012 @ 10:44

  39. 33,37

    Jeg har fra en kilde i DDR, at der er en 6 – 8 “klaner”, selvfølgelig indgifte med hverandre, som notorisk deler penge og andre ben ud til hinanden. Et andet eksempel er Troels Kløvedal og kammersjuker, der fik lov til, at sejle verden rundt for licensbetalernes penge. Så var den ferie vist på plads…

    I øvrigt er Camilla Plum bare en ondskabsfuld belyverske, der smider racismekortet efter, hvem- og hvad som helst, noget venstrefløjen har som hofnummer.

    Kommentar by Hans Und — 24. april 2012 @ 12:25

  40. 8. J B

    Lige præcist sådan har jeg ofte tænkt, når jeg har mødt disse typer på gågaden hvor de strategisk rigtigt står hhv. ved start og slut af gaden!

    Camilla Plum……….kors en tilsyneladende skråsikker madamme !

    Venstrefløjen er så aggressiv at jeg i hvert fald har tænkt på om det er fordi de inderst inde er klar over de har en dårlig sag -samt at de derfor er bange ?

    Bange mennesker – og små tæppe -pissere – “bider” og snærrer forlods !

    Kommentar by Vivi Andersen — 24. april 2012 @ 14:07

  41. Det kører virkelig for islamelskerne: Indlægget handler om halal-slagtning og specifikt om en kvinde, der – uvist af hvilken grund, gætter på forbindelser – får sende- og taletid på DR.

    holgers ven forsvarer hende med, at hun er god til krydderier….

    Tak til holgers ven for årets mest åndssvage kommentar. På den anden side set er der jo syv måneder tilbage af året, så holgers ven har masser af muligheder for hattrick.

    Kommentar by Henrik Petersen — 24. april 2012 @ 14:34

  42. “Camilla Plum, Fuglebjerggaard: nej tak, vi vil ikke understøtte sådan noget pis.I ved ikke hvad i snakekr om, det har racistiske og ansgtfyldte undertoner, og det er virkeligt klamt.”

    Det er ikke racisme at have åbenhed om hvorvidt dyr halal slagtes. Det er heller ikke racisme at kræve åbenhed om hvordan f.eks. grise slagtes. Vi lever i et moderne samfund, hvor vi skal kunne snakke om tingene og vi skal naturligvis også kunne få at vide hvordan dyr slagtes – det gælder også dyr der halal slagtes.

    Plum er en skøn kogekone, men det er ikke godt det der kommer ud af hendes mund, hvad halal slagtning angår. Det er en om’er, Plum.

    Halal slagtning, nej tak.

    Kommentar by Liva — 24. april 2012 @ 16:04

  43. Gris på gaflen og man er fuldstændig racisme og halalfri.
    Indtil videre da, man må forudse at en skønne dag vil landmænd, der leverer fedesvin få prædikatet racister fordi de gør muhamedanere, som går rundt om kølediskene i supermarkedet angstfyldte.

    Kommentar by Menig 442 — 24. april 2012 @ 20:13

  44. #43 Menig 442.

    Yup, Køb kun gris i supermarkederne og alt det andet hvor man ved at dyret IKKE er halal slagtet.

    Problemet med halal-slagtet dyr er ikke kun den religiøse stupiditet der ligger i at torturerer dyret mest muligt men også det faktum at for at “få lov til” at mærke kødet skal man betale for at få udstedt et certifikat og en del af den betaling går til en moské nær dig.

    Betal for ens egen undergang, I THINK NOT.

    Kommentar by Santor — 24. april 2012 @ 22:26

  45. …og hvad sker der, hvis en muslim TVINGES til at spise gris???
    Det vil blive indherettet til menneksrettighederne!
    (læs: mulimretrighederne)

    Men vi danskere – SKAL TVINGES TIL HALAL!

    Vore politikere, jelved/vestager udsætter os for et tyranni – der mest af alt kan sammenlignes med krig mod danskerne og deres kultur.

    Hvornår sættes disse radigale for en domstol?
    De undergraver BEVIST og i ond hensigt – alt, der er dansk!

    Kommentar by L. Johs — 25. april 2012 @ 09:04

  46. Kære venner, læs nu kommentarene og husk på at det halal-slagtede kød stammer fra dyr der er bedøvet inden slagtning – dvs. dyrene lider IKKE unødig smerte. Lad os nu få facts på plads, så dem man er uenig med ikke for nemt kan sætte en på plads.
    At ønske at kunne fravælge halal-slagtet kød er vel dog helt forståeligt!

    Kommentar by Christian Hansen — 26. april 2012 @ 09:59

  47. Pointen er, at de organisationer der godkender halal – semihalal, altså med bedøvelse, ønsker at indføre den ægte halal. Den ægte halal bliver desværre også praktiseret, i smug, med store lidelser for dyrene til følge.

    Det meste af det importerede kød i køledisken, er slagtet uden bedøvelse. Det er dyrplageri.

    Derfor er det da ganske naturligt at ønske at halalslagtet kød er mærket, så vi kan fravælge. Det er emnet Christian Hansen.

    Kommentar by TN — 26. april 2012 @ 15:04

  48. <Helle Baldersbæk skrev :Sådan er det, og det kan hverken jeg eller I lave om på.<

    Sådan noget vrøvl.Vi må ikke give op,det skal helt forbydes.
    Halal logoet er afgiftspligtig,og det er helt uacceptabelt.
    Ingen dyr skal lide pga af en Religion i Danmark.
    De skal spise det der kommer på bordet-ellers kan de skride hjem.
    Længere er den ikke.
    Ikke noget med kompromis her !

    Kommentar by Spinner — 29. april 2012 @ 22:03

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper