16. juli 2006

Henning Prins: Clement Kjersgaard bruger DR2 som talerør for Venstre… (opdateret)

Det er ikke småting forfattere kan få sig selv til at ytre i det offentlige rum. Fra en kronik af Henning Prins i Politiken (16/6-06) – Hvad hjertet er fuldt af.

“Jeg er ikkei tvivl om, at den personlige stemme på nettet har en stor fremtid for sig. Læg bare mærke til, hvad det betød for vores nye medieidol Clement Kjersgaard, at han lavede webmagasinet Ræson. Det bragte ham lynhurtigt videre i verden, og selv om jeg ikke billiger hans brug af DR 2 som politisk talerør for Venstre, så er han da en personlig stemme, hvad der ikke kan siges om ret mange journalister.”

Clement Kjersgaard mfl. har efterfølgende bedt ham uddybe, men der er her fire uger efter ikke kommet noget der ligner et svar.

Samme problematik i forhold til Mavepuster-Allan/Kirle, der stadig fastholder at Dansk Front har infiltreret Jyllandsposten, DR og “den danske elite” – ifølge Kirle dokumenteret i en dokumentar vist på DR i efteråret. Hun vil ikke ud med navnet, men måske bliver vi alle klogere på sagen når Stefan Samsøe-Pedersen fra DR Dokumentar svarer på min email desangående…

Opdate 16/7-06. Mavepuster-farcen fortsætter. Kirle om Dansk Fronts postulerede infiltration af DR – her i citat:

“Dernæst DR lavede en dokumentar om at dansk front havde infiltreret eliten af dansk kultur og erhverv.Her blev det bla. påvist (blandt meget andet)at lisbeth knudsens mand var medlem af dansk front.

DRs Nyhedschef Lisbeth Knudsen bor sammen med Peter Valenius i Gentofte. De er begge socialdemokrater gennem årtier… Men står oplysningen til troende, så forklarer det hvorfor DR er så rabiate højreradikale… (hvordan lød det?)

Opdate 20/7-06. Jeg har fået svar fra DR Dokumentar, der afviser at det postulerede optræder i en DR Dokumentar, og sender spørgsmålet videre.

Tak for den tilsendte mail. Det nævnte program er ikke sendt af DR Dokumentar, hvorfor vi har videresendt mailen til DR’s Lytter- og Seerkontakt, her vil man forsøge at finde frem til et svar til dig.
 
Med venlig hilsen
DR Dokumentar

Oploadet Kl. 19:00 af Kim Møller — Direkte link19 kommentarer

19 Comments »

  1. Forvent ikke den helt store dokumentations iver fra Kirle. Mavepusterne råber og skriger på dokumentation fra deres modstandere, men leverer næsten aldrig noget selv. Og den dokumentation vi leverer skal kun komme igennem medier, godkendt af puster parret. Selv Politiken er blacklistet af Alan & Kirle.

    Kommentar by HenrikC — 15. juli 2006 @ 05:54

  2. hvad var det nu hende den soc.dem. integrationsminister sagde man skulle gøre ved de kriminielle indvandrer? At være soc.dem. er ikke en hindring for at være medlem af dansk front.

    Kommentar by Allan — 16. juli 2006 @ 19:31

  3. -> 2

    \”hvad var det nu hende den soc.dem. integrationsminister sagde man skulle gøre ved de kriminielle indvandrer?\”

    Nu var det jo ikke \’kriminelle indvandrere\’ Karen Jespersen udtalte sig om, men konkret i forhold til en sag hvor tyvebander  ikke kunne sendes hjem idet de kom fra Armenien, hvad betød at de havde krav på asylbehandling. Det er en langvarig proces, og i den tid kunne ulovlighederne fortsætte – ingen af dem havde reelt et håb om asyl.

    Jespersen foreslog ordret på forespørgsel af journalisten: \”En måde at anbringe dem på kunne f.eks. være på en ubeboet ø – eller i bygninger, der er indrettet på en bestemt måde.\”

    Vend det om. Mener du kriminelle fake-asylanter skal have arbejdsro i storbyerne?

    \”At være soc.dem. er ikke en hindring for at være medlem af dansk front.\”

    – Ja, Karen Jespersen er også Dansk Front. De er overalt.

    Kommentar by Kim Møller — 16. juli 2006 @ 19:53

  4. – Ja, Karen Jespersen er også Dansk Front. De er overalt.

    “JA, DET VED ALLE”
    Citat: Dolph :)

    MVH
    Jakob

    Kommentar by Jakob — 16. juli 2006 @ 23:56

  5. #2.”At være soc.dem. er ikke en hindring for at være medlem af dansk front.”
    Nej, og denne generelle betragtning er altså ej heller sandhedsbevis for, at en given (eller nogen) socialdemokrat ER medlem af Dansk Front.

    Kommentar by Marianne — 17. juli 2006 @ 11:02

  6. #4. Dolphs kølle bærer sandheden i sig selv og indgyder RESPEEEEEKT, som jo er bydende nødvendig for samfundets opretholdelse ;-)

    Kommentar by Marianne — 17. juli 2006 @ 11:26

  7. LOL!!
    Mavepuster-Allan er altid god for ufrivillig underholdning.

    Kommentar by Nosferatu — 17. juli 2006 @ 13:02

  8. Hahaha – det siger vel mere om Politiken end om Mavepusteren og hans uddunstninger.

    Hvis Clement Direkte er noget, er det vel kulturradikalisme. Gæsterne er typisk kulturradikale – Jelved og Politikens stambidragere. Publikum overvejende venstredrejet. Hans vittigheder er mest vendt mod højre i dansk politik (regeringen + DF) og USA (Bush) – ikke afbalanceret som f. eks. i Jay Leno – Hip Hip. Nok, kommer der ind imellem jokes mod venstresiden, men de er mest af alibikarakter.

    Mavepusteren og Kirle har flere gange kommet med citater de ikke angiver kilden til, ligesom de kommer med direkte usande påstande. Gør man dem opmærksom på dette, er svaret enten afvigende (Kirle) eller intet (Allan). Mavepusteren er en af de mest ringe blogs i Danmark. Jeg har forlængst opgivet at spilde tid med at skrive i deres kommentarfelt.

    Kommentar by Christian — 17. juli 2006 @ 15:01

  9. Det er helt ligegyldigt hvad den røde mohamedanske socialklient Allan/Ali mener. Den røde socialklient har intet andet at lave, end at spamme forskellige debatter med underlødige indlæg under brug af flere navne.Nogle gange kalder mohamedaneren sig for Allan Riise og andre gange for Allan Hansen i andre tilfælde bruger han kvindenavne. Ignorer den mohamedanske debathærger.

    Kommentar by Lars P — 17. juli 2006 @ 16:34

  10. Jojo… de højredrejede mener DR er venstreorienteret, de venstreorienterede men DR er højreorienteret. Det er smukt…

    Kommentar by Henning Holm — 18. juli 2006 @ 14:43

  11. -> Henning

    “Jojo… de højredrejede mener DR er venstreorienteret, de venstreorienterede men DR er højreorienteret. Det er smukt…”

    Kig mig ind i øjnene, og sig begge har lige ret.

    Kommentar by Kim Møller — 18. juli 2006 @ 15:04

  12. Jeg ser at jeg bliver hængt ud for ikke at svare på Clement Kjersgaards spørgsmål i Politiken. Men jeg påviste faktisk min påstand, men fik afvist mit indlæg. Jeg har foreløbigt klaget til Pressenævnet, der først mødes 29 august! I følge dette nævns paragraf fire har man ret til “genmæle”. Det bliver jo interessant at se hvad de finder ud af, når Politikens chefredaktør Bo Maltesen sidder i nævnet. Jeg venter mig ikke for meget. Men jeg svarede altså, og jeg vil rulle hele sagen op på min hjemmeside, når “Nævnet” har talt. Venlig hilsen Henning Prins

    Kommentar by Henning Prins — 28. juli 2006 @ 00:30

  13. Det er selvfølgelig latterligt at kalde Kjersgaard for “politisk talerør for Venstre” – men her er argumentation i sin helhed, sakset fra Henning Prins’ hjemmeside.

    —–

    Infami og impact

    Morten Sabroe hæfter det smukke arkaiske ord Infami på min person, fordi jeg påstår, at Clement Kjersgaard agiterer for Venstre i ”Clement direkte”. Derfor har jeg for mine synders skyld skimmet i den lange række af udsendelser, Clement foreløbig har søsat for at se om min påstand var grebet ud af luften. Og jeg føler ikke trang til at trække den tilbage. Derfor vil jeg gerne introducere det knap så arkaiske ord Impact, der i moderne bevidsthedspåvirkning har en speciel betydning som et islæt i den tilsyneladende neutrale strøm af politiske vittigheder, der løber som et flow gennem Kjersgaards show og ubevidst bundfælder sig hos tilskueren udenom al argumentation.

    Ved mine hurtige gennemsyn af ”Clement direkte” og en smule statistik blev det helt tydeligt, at Kjersgaard betragter socialdemokraterne som en fjende, der skal bekæmpes gennem nådesløs latterliggørelse. Yderligere viser min statistik i al primitivitet at Kjersgaard friholder folk til højre for Det radikale Venstre for den samme impertinente latterliggørelse, som resten af det politiske spekter udsættes for.

    Og selvfølgelig vil en aktør med en skjult politisk dagsorden som den, jeg synes Kjersgaard demonstrerer, aldrig begå den fejl direkte at agitere for sine politiske synspunkter. Det er Kjersgaard alt for begavet til. Tag for eksempel en bemærkning blandt mange som denne: ”Castro kunne blive ansat på DR, hvis han rykker til venstre!” Og om Påskeferie: ”Socialdemokraterne holder ferie fra deres nedtur!”. ”Er det eneste formål med DR at reklamere for socialdemokratiet dag og nat? Naturligvis ikke, de viser også sport!”

    Og sådan kunne jeg blive ved med massevis af giftige dryp. Det er det, jeg kalder at agitere for Venstre, nemlig, som adskillige interviews viser, at give positiv særbehandling til venstrepolitikere og latterliggøre socialdemokraterne. Altså en form for agitation, der tilsyneladende er helt uangribelig, men som virker som indirekte reklame.

    Kommentar by Kim Møller — 28. juli 2006 @ 21:04

  14. Jeg har forlængst forklaret jer at Politiken afviste at bringe mit svar til Clement Kjersgaard, fladnakker! Henning Prins

    Kommentar by Henning Prins — 31. juli 2006 @ 16:48

  15. -> 14 Prins

    Jeg retter ikke i posteringer blot fordi en forfatterspire finder det ubehøvlet eller forkert. Jeg valgte dog at bringe din argumentation (pkt. 13), som jo selvfølgelig også hører med til historien.

    Kommentar by Kim Møller — 31. juli 2006 @ 17:02

  16. Jeg er faktisk ked af min ubehøvlethed, der skyldes at jeg ikke fik set at jeg var citeret. Og forfatterspire og forfatterspire, 66 år og 12 bøger udgivne på anerkendte forlag, det er da ikke en rigtig spire eller hva’? Henning Prins

    Kommentar by Henning Prins — 31. juli 2006 @ 22:33

  17. -> 16

    Jeg læser yderst sjældent skønlitteratur, så jeg var nok også lidt grov. Ikke personligt ment.

    Men iøvrigt. Aviserne har altid været et nøglehul, godt nettet findes – omend Politiken selvfølgelig skal følge sagen til dørs i dit tilfælde.

    Kommentar by Kim Møller — 31. juli 2006 @ 22:44

  18. Kære KIm! Alt forladt! Henning Prins

    Kommentar by Henning Prins — 1. august 2006 @ 06:34

  19. Lars P.

    Få dine fakta i orden, jeg har intet med Mavepusteren at gøre, lige så lidt er jeg en muslim, træk dine usandheder tilbage.

    Kommentar by Allan Riise — 13. oktober 2006 @ 04:14

RSS feed for comments on this post.