25. april 2012

Muslimske piger kan ikke finde passende muslimsk ægtefælle, men “det her drejer sig ikke om religion”

Medierne elsker succeshistorier, men når der kradses lidt i lakken blotlægges hykleriet. Aftenshowet på DR1 bragte igår et interview med tre muslimske piger, direkte relateret til Politikens famøse artikel om stakkels højtddannede muslimske kvinder, der ikke kunne finde passende (læs: muslimsk) ægtefælle med samme uddannelsesniveau. Indslaget kan ses her (13 min-).

Mark Stokholm: Nydanske piger klarer sig fantastisk på danske gymnasier, og de giver også alle øvrige unge baghjul når det kommer til at tage en videregående uddannelse, for eksempel på et af landets universiteter. Nu kan jeg sige velkommen til Jer tre. Fatima, Sali og Mona – alle tre er i gang med eller har færdiggjort en universitetsuddannelse. Først vil jeg gerne spørge dig Salim – hvorfor tror du nydanske piger har så stor succes på de videregående uddanelser? … Fatima, hvordan kommer de her forventninger til udtryk. Den her opdragelse, den her forventning forældrene har til de her piger. …

Fatima Hachem (med stramt tørklæde): Den kommer til udtryk ved, at der for eksempel er flere piger end drenge på videregående uddannelser, og det skaber et eller andet – på et eller andet grund, et problem – nemlig fordi man er ude efter, på et eller andet tidspunkt at møde sin partner på en videregående uddannelse, men de er så underrepræsenterede, at man ikke møder dem der.

Mark Stokholm, vært: … I synes så det kan være lidt svært, at finde en partner, en mand, eller hvad man nu skal sige. Hvordan hænger det sammen med uddannelse?

Fatima Hachem: Det hænger sammen i den grad, at jeg har lyst til at dele mit liv med en der har været igennem det her system.

Mark Stokholm: Du vil helst giftes med en akademiker!

Fatima Hachem: Helt bestemt. Helst, eller bare en der…

Mark Stokholm: Er det ikke lidt snobbet egentligt?

Fatima Hachem: Det betyder ikke være en akademiker, det kan være en der har været på en videregående uddanelse, en laborant, en professionsbachelor – jeg ville ikke kalde det snobbet. Personligt, så synes jeg det er meget fortjent, at jeg godt må forvente det af min partner. … at være i uddannelse, er også en del af det at være dannet. Man bliver motiveret også af at være uddannet.

Mark Stokholm: – Kunne man ikke gifte sig med en dansk mand?

Mona Khaled (med stramt tørklæde): Jeg vil sige… (pigerne griner) … kan du ikke er et meget firkantet spørgsmål. …

Mark Stokholm: Så kommer vi ind på religion. Så bliver det også et religiøst spørgsmål ik’. … Jamen er det en mulighed.

Mona Khaled: Selvfølgelig er det en mulighed… men nu bliver det reduceret til at tale om os. Lad os vende tilbage til tallene, der viser at der faktisk også er forskel på danske kvinder og mænd i forhold til at være igang med en videregående uddannelse. Denne her problematik vedrører ikke kun os, men faktisk en større gruppe i det her samfund. Det må vi også have med i den her debat.

Mark Stokholm: Man kan så sige, at når man inddrager religionen også, så bliver udvalget så også jo mindre for Jer.

Mona Khaled: det her drejer sig ikke om religion. Det drejer sig om større og større forskel mellem kvinder og mænd.

Mark Stokholm: På den måde så ligner det jo meget det alle mulige andre gør. Man vil gerne gifte sig med en der ligner en… Nu skal vi ned til en af de mænd, som man godt kan sige, er en af de mænd kvinderne her kæmper om. Ramanan – du er jo ikke muslim, så du ville jo ikke lige være førstevalget, hvis man går op i den slags… Du kom til Danmark som 15-årig som flygtning fra Sri Lanka, og har taget en uddannelse i Statskundskab, en universitetsgrad i Statskundskab… Du arbejder i dag med de problematikker her i forhold til udenlandske drenge. Hvad er forklaringen på, at de her drenge kan have det lidt svært?

Ramanan Balasubramaniam: … så der er grupper (af nydanske mænd) der klarer sig rigtigt godt (bedre end danske mænd), så billedet er meget differentieret. Skal vi sige generelt, så er det først og fremmest mænd der er opvokset i socialt belastede miljøer og familier der har problemer med at gennemføre en uddannelse.

(Politikens 4. eksempel, Facebook, 23. april 2012: “Som udgangspunkt, er min religion det vigtigste.”)

Oploadet Kl. 15:35 af Kim Møller — Direkte link42 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/36413/trackback

42 Comments »

  1. Idioten Mona Khaled ved åbenbart ikke, at en makro-reduktion (fra forholdet mellem muslimske kvinder og mænd, til forholdet mellem kvinder og mænd i samfundet generelt) også er en reduktion, hvorfor hun akademisk set dumper.

    Et os, et dem!
    Fatimah, Hachem!
    Dit skræv, mit lem!
    Du stram, jeg slem!
    Ej mere, et os og et dem!

    Kommentar by Stirner — 25. april 2012 @ 15:57

  2. Ovenstående ‘digt’ var selvfølgelig et dårlig joke og et munter forslag på løsningen af problemerne, på begge niveauer, mellem kønnene og integration generelt; http://www.youtube.com/watch?v=dCDMGu-xi30

    :-D

    Kommentar by Stirner — 25. april 2012 @ 16:25

  3. 1) Det er jo rigtig nok, at der vil blive flere højtuddannede kvinder end mænd. Det er også rigtigt, at der især vil være mangel på højtuddannede muslimske mænd – for nu at sige det mildt.

    Det levner vel to muligheder: At leve som højtuddannet i cølibat og få børn med en injektionssprøjte af muligvis brugbar halal-sæd. Eller rejse hjem til Bumfuckistan, hvad jeg selv ville foretække de gjorde. Deres tilsetdeværelse her, er en fejltagelse.

    Kommentar by Josef K. — 25. april 2012 @ 16:29

  4. Det er jo et generelt problem og skyldes, at de videregående uddannelser er blevet udklækningsanstalter til fremmelse af den globale bureaukrati industri, der har til formål og udrydde al økonomi der har rod i naturalier. Det er selvsagt ikke særligt sexet, eller motiverende for hankønnet uanset etnicitet.

    Tilbage til Kim Møllers vinkling på indslaget, så mener jeg at de få etniske danske mænd der trods alt går på de videregående uddannelser, bare skal se og komme igang. Jeg har selv haft et par kærester med anden etnisk baggrund hvor den ene var muslim, omend hun var meget vestlig orienteret, samt et utal af affærer med alle mulige etniske og religiøse typer(dog kun kvinder).

    Jeg har dog forlængst indset, at jeg ikke dur til længerevarende forhold, men vil blot sige, at blå øjne som regel kan fremavles på en generation eller to samt, at en ægte blondine ikke er garant for normal kropsbehåring. :-)

    Kommentar by Peter P — 25. april 2012 @ 16:34

  5. @ Peter P.

    Du er en tyr. Ingen tvivler derpå.

    Og de der “religiøse” typer har sgu altid være lidt nemme – og her er muslimer såmænd som alle andre. Hvad sagde pigens forældre når I besøgte dem ?

    Men mærkeligt at du slet ikke hæfter dig ved de racistiske krav fra de muslimske kvinder – det kan da ikke være hensigtmæssigt i et multikulturelt samfund hvor man skal være tolerant og inkluderende, men det er måske kun “hvide” mennesker du forventer den slags fra ?

    Og du hæfter dig heller ikke ved Politiken og TV2’s accept af den racisme som noget ikke-kritisabelt, ja ligefrem noget der faktisk tages for givet. Er racisme nu blevet så almindeligt ?
    Det er da interessant at det er “os” der er islamfober – eller hvad du nu kalder os – mens andre “humanister” kan have så fordomsfuldt et udgangspunkt at de end ikke rigtigt gør sig overvejelser omkring noget så kontroversielt som racisme.

    Kommentar by Superman — 25. april 2012 @ 16:52

  6. 2. Stirner

    Iøvrigt rigtig sjov video du linker til, den skabte stor mediestorm i Sverige og næsten alle misforstod, at budskabet egentlig bare var at folk skal slappe lidt af, både de hellige og de ukristelige.

    Kommentar by Peter P — 25. april 2012 @ 16:56

  7. 5. Superman

    Jeg er nu vædder, men ok da. :-) Jeg kan jo ikke hæfte mig ved alt muligt uvedkommende omkring politikkens og tv2`s berøringsangst, når nu det handler om et indslag i afentshowet på DR1.

    Hendes forældre var meget glade for mig, måske var det en del af problemet, det var ihvertfald ikke hvad jeg havde været vant til blandt sure danske “svigerforældre”, nej her var det hele det kurdiske køkken, te og muzak stort set hver eneste gang. Det var meget hyggeligt, men også lidt omklamrende for en oprindelig vendelbo.

    Du skal tænke på da jeg var ung og var hjemme ved en piges forældre, var det noget med kikskage og Jørgen Touborg(eller hvad han hed ham med programmet eksistens), iøvrigt sagde jeg nej til kaffen, hvilket faldt i så dårlig jord hos min ungdomskærestes forældre, at jeg aldrig siden blev inviteret om søndagen.

    Kommentar by Peter P — 25. april 2012 @ 17:15

  8. Husk på de er blevet hjernevasket.Pigen på billedet er jo helt fortabt.
    Bare læs tråden på Sosuns væg.

    Kommentar by Spinner — 25. april 2012 @ 17:27

  9. Superman

    Men hvis du vil vide det, så opfatter jeg ikke race overvejelser når man vælger partner som problematiske. Heller ikke hvis man bevidst siger, at man går efter en Lolliker eller en Libaneser for den sags skyld. Der hvor jeg ser race problemet er når, man udvikler samfund hvor man udelukker eller laver mindreværd for Asiater, Europæere, Arabere, Eskimoer osv.

    Det de muslimske piger/kvinder har problemer med er kulturelt/religiøst funderet , hvilket kan være alvorligt nok, men racistisk finder jeg det ikke. Klassisk racisme er i det hele taget oftest bare et udtryk for uvidenhed, og den praktiseres af alle etniciteter.

    Kommentar by Peter P — 25. april 2012 @ 17:36

  10. En ung tyrkisk pige bliver student.
    På et gymnasium, hvor man havde lavet en ren indvandreklasse.
    Muslimsk måske? Det var i København…
    Nå, hun klarer sig godt, og takker far og mor plus ham Muhammed.
    Tak til Danmark? Det kunne jeg ikke læse.
    Hvor er mit gamle land dog blevet forandret.

    Kommentar by Pk — 25. april 2012 @ 17:39

  11. Hvis muslimers religion som udgangspunkt er det vigtigste, så undrer det mig sådan set ikke. Det er en ærlig sag.
    Til gengæld er det ikke ret ærligt, når medierne benægter det.

    Kommentar by Vest — 25. april 2012 @ 17:40

  12. Det var da mærkeligt at de ikke omtalte muslimske mænd ret til at gifte sig med 4 koner.

    Sharialovgivningen er jo godt på vej til at blive indført her i vesten, og så gør det jo ikke så meget at der mange flere muslimske piger end drenge der tager en højere uddannelse.

    Kommentar by Jernhesten — 25. april 2012 @ 17:44

  13. Afgørelsen kommer helt af sig selv for de islamiske piger i videoen. Enten falder de til patten og gifter sig med en fætter eller også indser de at den eneste måde at få lidt “akademisk” frihed på er at melde sig ud af deres menneskefjendske religion islam, selvfølgelig med alt hvad dertil hører af forbandelser og trusler.

    Statistikken taler sit tydelige sprog hvis man kikker på kvindecentrene herhjemme.

    Kommentar by Santor — 25. april 2012 @ 17:44

  14. Veluddannet eller ej. De spilder vores ressourcer, og skal sendes hjem. Hvor er DDR og sammenarbejds-Politiken med hensyn til befolkningsudskiftningen, som burde være fast emne i den etniskfremmede indvandrerdebat!

    Kommentar by Viking — 25. april 2012 @ 17:58

  15. Muslimer og islamleflere = racisme og apartheid.

    Jeg glæder mig til at Sydafrika boycutter Danmark og danske varer.

    Kommentar by Tolder — 25. april 2012 @ 19:07

  16. Selvfølgelig falder de til patten, som en skriver.
    Så har de en “god” begrundelse over for de naive danskede,om hvorfor de er nød til at gifte sig med en hjemmefra. Når han så ikke kan finde arbejde, skyldes det selvfølgelig, at vi er racister – ikke fordi han er uudannet.

    Kommentar by britta due andersen — 25. april 2012 @ 19:44

  17. “Som udgangspunkt, er min religion det vigtigste.”

    Suk, så skal det nok gå fint for dig, søde. Muslimske mænd er i det store og hele lavtuddannede og udannede. De er generelt funktionelle analfabeter, og det er blot blevet værre efter flere generationers indvandring.

    Så du skal nok ikke satse på, at etniske veluddannede danskere ønsker at konvertere til jeres tåbelige lovideologi, som I – sjovt nok – kalder religion, for at kunne gifte sig med dig og dine.

    Hmmm – tænke-tænke – hmmm….

    Måske var det bare bedst for alle, at Mona Khaled og alle de andre fundamentalister snarest pakkede kufferten og rejste tilbage til Libanon, Gaza, Somalia, Marokko, Pakistan, Iran og Afghanistan.

    Dér kan I dyrke jeres åbenbart livsvigtige religion (for mig en kulturel lovideologi) som I nu lyster, spare Danmark for milliarder og bibeholde jeres svært tilbagestående kultur.
    I kan også frit ‘æresdræbe’ hinanden, og med lidt held drukner I i jeres egen enorme reproduktionsrate.

    Hvilket jeg ikke vil beklage.

    Kommentar by Henrik Petersen — 25. april 2012 @ 20:14

  18. Men hey – har de rød-radicooles argumenter for en vellykket integration ikke altid været uddannelse, uddannelse, uddannelse ?

    FAKTUM er, at semitter generelt ikke kan integreres i andre samfund, endsige assimileres.

    De rød-radicoole utopier falder een efter een, men antallet af lemminger der sympatiserer med dem stiger.

    Kommentar by Tolder — 25. april 2012 @ 20:47

  19. Dette at de muslimske piger klarer sig godt ved de højere uddannelser, er jo bare vand på PK-møllen. Om der tilføres ingen, lidt eller meget vand til PK-møllen, så er resultatet det samme, der kommer intet brugbart ud af det for samfundet.
    Kvindens ejer tillader ikke eller stiller så urimelige krav til arbejdspladsen, at arbejde bliver en by i Rusland. Spild af ressourcer.
    Og så har det ikke noget at gøre med religion. Basta!

    Kommentar by Anonym — 25. april 2012 @ 20:51

  20. Selv med Kim Møllers specielle vinkling bekræfter historien faktisk den internationalt generelle tendens, at kloge og veluddannede kvinder fravælger dumme og dårligt uddannede mænd. De er den nye tabergruppe.

    Kommentar by Holgers ven — 25. april 2012 @ 22:05

  21. Hun skal bare smide kluden, og konvertere. Så lykkes det.!!

    Kluden fortæller jo at det er ideologien islam hun tilhører, så der er ingen ordentlige mænd der falder for det.

    Kommentar by Islamonella DT 104 — 25. april 2012 @ 22:29

  22. @Holgers ven – #20
    “Selv med Kim Møllers specielle vinkling bekræfter historien faktisk den internationalt generelle tendens, at kloge og veluddannede kvinder fravælger dumme og dårligt uddannede mænd. De er den nye tabergruppe.”

    De her muslimske kvinder er overhovedet ikke i en situation, hvor de kan vælge og vrage ligesom prinsessen i Klodshans. De bliver nemlig selv valgt fra.

    Hvor mange veluddannede mænd nægter at konvertere til islam – og fravælger derfor veluddannede muslimske kvinder? Får du ikke indtryk af, at der tilsyneladende ikke er nok til at dække behovet? Kan du fornemme og forestille dig desperationen?

    Det her er fremtiden – også i Danmark:
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2113366/Muslim-women-share-husbands-lack-suitable-men.html

    Kommentar by BE — 25. april 2012 @ 23:09

  23. Hvordan skulle de kunne uddanne sig, når der kun findes sten og kameler. ???

    Kommentar by Islamonella DT 104 — 25. april 2012 @ 23:41

  24. Offtopic

    Islamkritikeren er en sur, gammel mand
    http://www.information.dk/299244

    Venstredrejede mennesker bryder sig ikke om tilstrømningen af fremmede:

    ’Slagt Berlins mange turister’
    http://www.information.dk/299266

    Kommentar by BE — 25. april 2012 @ 23:53

  25. Ja, jeg kan da huske tilbage i midt 90´erne, da jeg blev lidt for for venlig med en kurdisk pige.. sjovt nok fik min far og farmor dødstrusler..af en flok “unge mænd”.
    men det snakker vi ikke om..shh

    Kommentar by Mads 4050 — 26. april 2012 @ 01:44

  26. Som BE så rigtigt siger, hvor mange veluddannede eller bare velfungerende dannede kloge mænd vil frivilligt underkaste sig tegneserie figuren Pædofeten muhammed, dermed ekskludere de veluddannede men mentalt tilbagestående hoved affaldssække piger sig selv fra en mængde rigtig gode mandfolk, så har de tvangstanke underkastede veluddannede islamist piger kun de primitive stenkastende muhammed drengestreger tilbage at underkaste sig, og deres primitive kvindesyn kan nok få sat en stopper for de veluddannede underkastede pigers “fri bevægelighed” på arbejdsmarked, da de ender hjemme ved kødgryderne som islamiske fødemaskiner.
    Jeg har bestemt ikke ondt af de veluddannede islamist piger, for de burde da være kloge nok til at fravælge den modbydelige kvindeundertrykkende ideologi islam.

    Ligesom de veluddannede eller bare dannede kloge mænd, så vil jeg som kvinde også fravælge muhammed stenalder…øh, stenkastende mandslinge uanset om de er veluddannede eller rige eller……bare DET at de er så mentalt enfoldige så de betegner sig selv som muslimer er nok til at jeg frastøder dem.
    Så kan alle de “kloge” naive godheds mennesker rable nok så meget vås, sludder og vrøvl af om at årsagerne til den manglende integration er sociale/økonomiske forhold og uddannelse osv det er nemlig ikke det som er problemet med de hjernevaskede muhammedaner, det er deres syge tvangstankegang og deres blinde ukritiske underkastelse af en syg ideologi som islam, der ER årsagen til frastødningen og muhammedanernes selvvalgt isolation.og manglende integration, fordi islam ikke kan fungere med et sekulariseret demokrati.
    Dette er bare de sørgelige kendsgerninger.

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 26. april 2012 @ 04:55

  27. Me inferiordel. You Master Race!

    Kommentar by anonym — 26. april 2012 @ 05:52

  28. BE

    I Berlin myrder de også hunde. For siden marts af, er der blevet lagt forgiftet hundefoder i parker dernede. Og hvem der gør det, er jo ikke godt at vide.

    Kommentar by anonym — 26. april 2012 @ 05:55

  29. Apropos, nu efterlyser de hoved pressening tildækkede bogstavstro islamist piger “dannet” mænd blandt muhammedaner racen!
    Men hvordan kan ideologien islams mænd være “dannet” når de frivilligt underkaster sig og tilbeder og tilmed tager Pædofeten muhammeds problematiske kriminelle adfærds problemer til sig som et godt eksempel til efterlevelse????
    Jeg syntes ikke det er “dannet” at betragte kvindekønnet som andenrangs mennesker tilhørende en muhammedaner mandsling eller det virker heller ikke “dannet” at forlange kvinder skal leve deres liv i en affaldssæk.
    Det kan godt være de veluddannede hårfobiske først og fremmest islamist piger er gode til at læse og underkaste sig koranen bogstaveligt og også er gode til at læse og gennemføre en uddannelse, altså læse og rable det læste af sig og opnå eksamensbevis, men de er åbenbart ikke “kloge” nok til at indse, at muhammedanske mandslinge altså ikke kan være “dannet” det forbyder islam dem at være.

    @anonym
    Endnu en god grund til at frastøde muhammedaner, hvis valget skal stå imellem en muhammedaner og at beholde hunden. Normalt begavede foretrækker hunden, det skulle vel ikke være nødvendigt at påpege :D

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 26. april 2012 @ 07:21

  30. Er det altid kun religion som det drejer sig om?

    Både Islam og Kristendommen er universalistiske religioner – dvs. i teorien gælder det at du er ok så snart du er en del af det religiøse fællesskab – enten det ene eller det andet. Er du kristen er du ok i forhold til andre kristne – altså medmindre man er nordirlænder (katolik eller protestant og vil kæreste på tværs af disse skel) eller mormon eller lignende for så kan der være undtagelser.

    Men der findes også partikularistiske religioner – dvs. at man skal have en bestemt etnisk baggrund for at kunne praktisere den – man finder det i mange af de mindre religioner. Så snart en religion når under 10 mio. tilhængere på verdensplan – så begynder det for alvor at kunne mærkes.

    Dernæst findes der jo også partikularisme inden for Islam. Man kan være druser, shia, sunni, sufi, alawit etc. etc. Man kan være Araber og hade Tyrkere og Iranere, Tyrker og hade Iranere og Arabere, eller Iraner og hade Tyrkere og Arabere etc. Så er der Palæstineneserne som ikke er populære hos andre Arabere.

    Det kan hurtigt blive et langt indlæg – men jeg tror at de der tørklædetøser har et større problem end vi lige tror. Hvis de kommer hjem til forældrene med en fyr – så er det ikke nødvendigvis nok at han er muslim og veluddannet!

    Kommentar by Sigwar — 26. april 2012 @ 07:39

  31. Come on, den er vel ikke svær at æde.
    Jeg vil/gad heller ikke være gift med en muslim.

    Er gift med en erklæret hedning, det er sgu heller ikke helt uproblematisk. Han står f.eks. ikke på spring for at komme med til messe f.eks. juleaften eller påskegudstjeneste.
    Og havde vi haft et fælles barn, var der helt sikker blevet intens ballade i spørgsmål om dåb mv.

    Vi kan højst konkludere, at der formentlig ikke bliver gjort noget som helst for sameksistens ved giftemål og derfra slutte, at grupperingen vil tage til.

    Kommentar by Lotte — 26. april 2012 @ 08:44

  32. ->30 Sigwar

    “Er du kristen er du ok i forhold til andre kristne – altså medmindre man er nordirlænder (katolik eller protestant og vil kæreste på tværs af disse skel) eller mormon eller lignende for så kan der være undtagelser”.

    Nu skal vi nok liiiiiige klappe hesten. Det er vistnok kun meget rabiate fundamentalistiske retninger af kristne der ikke vil opfatte ikkekristne som ens næste. Den Gyldne Regel er taget for givet i kristendommen, i islam eksisterer den ikke fordi der skelnes så skarpt mellem rettigheder og menneskeværd for hhv. muslimer og kuffar.

    Den nordirske konflikt har intet med religiøse uenigheder at gøre. De slås ikke fordi protestanterne er vrede over katolikkernes tro på transsubstantionen – at altervinen forvandles til Kristi blod, osv. Det er en konflikt om ‘civil religion’ – etnisk/kulturelle stridigheder om den betydning der tillægges historiske begivenheder, om demografi og om politik.

    Hvis en nordirsk katolik eller protestant afviser modpartens lige værd i udgangspunktet er det på trods af religionen, ikke legitimeret af den.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. april 2012 @ 09:17

  33. ->30 Sigwar

    OK, sorry, jeg læste dit indlæg som mere generelt end der er belæg for. OK, i betydningen acceptabel som partner, har selvfølgelig ikke noget at gøre med om man accepterer den anden som ligeværdigt menneske.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 26. april 2012 @ 09:35

  34. -> Sigwar

    Præcis, meget præcist formuleret

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 26. april 2012 @ 09:57

  35. Moské forstår jeg godt de ble-pampers omsvøbte islamist piger, jeg tror heller ikke jeg fik indfanget et mandfolk, hvis jeg af “religiøse” årsager havde en pisse-potte på hoved…..så kunne jeg nok lukke nok så mange tillærte kloge ord ud af hoved, men jeg tror de uddannede og dannede mænd nok ville være tilbageholdende med min tissepotte hoved betænkelige idé !!
    Så dumme og liderlige er mænd altså ikke, så de vil indlede et langvarigt forhold til en tisse-potte hoved bedækket underkastet uselvstændig tilbeder af idiotien islam.

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 26. april 2012 @ 11:59

  36. Ps jeg var moderat, jeg sagde ikke de pampers-tisse-ble hoved ble bruger havde lort i hoved!

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 26. april 2012 @ 12:06

  37. Islam duer ikke i sin nuværende form.

    Den tilvandrede overtro fordummer både kvinder og mænd – og vort ellers moderne samfund – og den skaber stivsind og afstumpethed.

    Det er heldigvis ikke en naturlov at religionen er her nu, og den kan forsvinde igen, som vi nu ser det ved kirkelukninger og debat om afskaffelse af kristne helligdage. Islam bør vandre hjem hvor den kom fra.

    Kommentar by Liva — 26. april 2012 @ 12:28

  38. Ad 31) Spot on! Derfor er lighedstanken i et multikulturelt samfund fuldstændig absurd – men lad os nu ikke forvirre de venstreorienterede med fakta.

    Kommentar by Bjarne P. — 26. april 2012 @ 15:12

  39. @ Peter P.

    I forhold til dine sædvanlige indlæg og din intense modvilje mod de almindelige synspunkter herinde, er der vel nærmest ingen grænser for hykleriet i den pludselige accept af racistiske normer, når bare det er de mørklødede der giver udtryk for dem.

    “Men hvis du vil vide det, så opfatter jeg ikke race overvejelser når man vælger partner som problematiske.”

    Interessant at raceteoretiske overvejelser ikke er kontroversielt.
    Hvorfor må man så ikke også foretage den slags når man skal ansætte en medarbejder ?
    Hvis man på anstændig vis kan sige at hvide mennesker ikke er gode nok til ægteskab, hvorfor kan man så ikke også sige at de ikke er gode nok til at arbejde for en.

    “Der hvor jeg ser race problemet er når, man udvikler samfund hvor man udelukker eller laver mindreværd for Asiater, Europæere, Arabere, Eskimoer osv.”

    Og vi må forstå at det forhold at indvandrerpiger fra muslimske kulturer afviser etniske danske mænd helt generelt ikke er at lave nogen form for mindreværd.
    Dyrkelsen af den rene arabiske, kurdiske eller tyrkiske race, mener du ikke er interessant eller problematisk, ja åbenbart ikke engang at det er udtryk for racisme.
    Men iøvrigt en ligegyldig påstand. Der er jo ingen etniske danskere der ønsker at udelukke eller lave mindreværd med udgangspunkt i raceteorier.

    “Det de muslimske piger/kvinder har problemer med er kulturelt/religiøst funderet , hvilket kan være alvorligt nok, men racistisk finder jeg det ikke. ”

    Sjovt, for det er jo ellers det typiske argument her på siden; kultur.
    Og udråbes jo ellers som racisme blandt så mange fra din fløj.

    Så må vi jo være enige; kritik af islam, kritik af muslimske kulturer, modvilje mod selvsamme osv. har racisme har det absolut intet med at gøre.
    Ja, man må sågar gerne udelukke og gøre mindreværd ud af andre på et “kulturelt” grundlag. Det er vist et nybrud fra din side.

    Men jeg er nu ikke sikker på at din teori om at det kun er kulturelt funderet er sand. Et hurtigt kig på ægteskabsmønstre tyder jo ret klart på at de hellere rejser tusindvis af kilometer for at finde en af deres “egne” end at finde en muslim her til lands.

    Men du var da heldig med dine kurdiske svigerforældre – og uheldig med dine danske. Er det dit indtryk at du vil blive modtaget med åbne arme blandt hovedparten af muslimer her i landet – eller vil du holde fast i at de ikke er racistiske når de opfatter dig som mindreværdig qua din ikke-islamiske status.

    Men det efterlader os jo tilbage ved de sædvanlige spørgsmål; indvandringen fra de muslimske lande og hvad vi skal gøre ved den.
    Når vi nu åbenbart er enige om at de (mange af dem) tydeligvis kommer hertil, og endda lader deres børn vokse op her, med et så negativt og mindreværdigt syn på “os” – så er det da rimeligt at vi spørger os selv om hvor gæstfrie vi synes vi skal være.
    Det mest præcise begreb vi kan bruge her er vel “kolonisering”

    Det er ualmindeligt svært at se hvorfor vi skal forsørge og lægge land til nogen som ikke engang forsøger at skjule deres grundlæggende foragt for os – de stiller sågar op i tv og fortæller hvordan den indfødte befolkning i det samfund de er rejst til, ikke er værdige til dem.
    Måske vi skulle overveje at holde dem ude – ikke på grund af race, men på grund af deres kultur.

    Kommentar by Superman — 26. april 2012 @ 17:41

  40. De ved sikkert at hvis de finder en mand med en minder indtægt eller laver social status end dem selv, er chancen for at de kommer til at stå i køkkenet derhjemme større end på et laboratoriet eller noget ligene. Spild af uddannelse, helt sikkert. Perle mor og far må da indse at det fanme ikke er vores skoler og lærer der er grund til deres sønner alle ender i fængsel og på kirkegården, pigerne har jo åbenbart ikke svært ved at følge med.

    Kommentar by Otto Jensen — 26. april 2012 @ 22:12

  41. Superman og Otto Jensen

    Naturen står over ALT. Hvilket jo er grunden til fysiske, men isærdeleshed psykiske IQforskelle blandt mennesker. Og når man dertil lægger årtusinders far/datter-/bror/søster-/onkel/niece-/fætter/kusineindavl, så er det jo ikke så svært at fatte, at familier der boller sammen, de volder sammen.
    Men ellers er det, som det altid har været, krage-søger-mage-faktoren der spiller ind på valget af parringspartner.

    Kommentar by anonym — 27. april 2012 @ 06:01

  42. Aftenshowet viste tal for både ny og gammeldanskere, mænd og kvinder. Det store forskel er ikke mellem ny- og gammeldanskere, men mellem mænd og kvinder. Ganske vist er forskellen lidt større blandt nydanskere (38.4% mod 25.2% for gammeldanskere, 40.9% mod 24.9% for nydanskere), men ikke meget og det kunne være relevant med en nærmere statistisk analyse om den numeriske forskel mellem ny- og gammeldanskere nu også er noget at skrive hjem om.

    Det svenske humoristiske forslag om “Blanda upp” hjælper altså ikke den akademisk uddannede kvinde specielt. Der er selvfølgelig det aspekt at hvis en kvindelig 25-årig tyrker søger blandt en lille gruppe (f.eks. københavnske tyrkiske mænd omkring 25 år) så er det absolutte antal af potentielle mager mindre end hvis hun søgte mere bredt blandt 25-årige mænd, men rent “procentuelt” vil hun stå med kun lidt bedre odds.

    I Aftenshowet synes deltagerne at nå frem til den konsensus at muslimske kvinde er dydigt opdragede. De holdes derhjemme fredag aften for at lave lektier, mens deres brødre er ude at score blondiner i nattelivet. Man må vel formode at det samme effekt ikke er speciel blandt gammeldanske kvinder. Alligevel er der stadig en forskel mellem gammeldanske mænd og kvinder. Så der synes at være en vis “tørklæde”-effekt, men der er tilsyneladende ikke mere end et par procent, – langt mindre end mand/kvindeeffekten hvor forskellen er på omkring 14%. Så man kan stille sig tvivlende overfor effekten af rådet til en muslimske “snobbede” kvinde om at smide tørklædet og tage en fadbamse?

    Der er flere ting der er slående ved tallene: Den relative høje uddannelsesfrekvens blandt nydanskere, på trods af – så vidt jeg forstår – den lavere sociale klasse som nydanskere i gennemsnit har. Det kan måske forklares med et større socialt pres og det at nydanskere har tendens til at bo i universitetsbyer?

    Kommentar by Finn Årup Nielsen — 1. maj 2012 @ 10:18

RSS feed for comments on this post.