2. maj 2012

Anarkistisk terrorcelle der planlagde at bombe Ohio-bro, havde sit udspring i Occupy-bevægelsen

“Anarkister ville springe bro i luften”, skriver Jyllands-Posten, og fortæller, at en fem mand stor Cleveland-baseret terrorcelle planlagde at angribe finansielle institutioner, blandt andet med C-4 sprængstof. Det fortælles ikke at mindst tre af de sigtede, Brandon Baxter, Anthony Hayne og Douglas Wright, alle var tilknyttet Occupy Cleveland, de to første som ledere. “Vi repræsenterer… 99 procent af befolkningen”, fortalte initiativtageren til Occupy Copenhagen, sidste år til Information.

(Brandon Baxter, Occupy Cleveland – og aktiv i terrorcelle)

“One of the leaders of the Occupy Cleveland movement, Brandon Baxter, is one of those arrested for today’s terrorist plot to bomb a bridge in Cleveland. … Another of today’s suspects is Anthony Hayne, named previously in a report on Occupy Cleveland. “I just want to be very clear: we are not occupying Lakewood,” said Anthony Hayne, who is organizing the information session. … A Doug Wright, found here on Facebook, also appears to have been involved.” (Dan Riehl, Breitbart.com, 1. maj 2012)

“The Facebook page for Occupy Cleveland displayed a statement saying the bomb plot suspects were “associated” with Occupy Cleveland but “were in no way representing or acting on behalf” of the group or the planned May Day protest.” (Wall Street Journal, 1. maj 2012)

(Anthony Hayne – Douglas Wright, Occupy Cleveland – og aktiv i terrorcelle)

Oploadet Kl. 15:53 af Kim Møller — Direkte link39 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/36631/trackback

39 kommentarer »

  1. Ja, billederne af de tre gerningsmænd, stråler af at vi her har at gøre med tre, helt normale, anonyme, 8-16 mænd med villa vovse og vovhund – virkelig en legemliggørelse af de 99%.

    Kommentar by Larebil — 2. maj 2012 @ 16:32

  2. Virkeligt nogle pragtekseplarer af kloakrotter. Ja undskyld men hvis det er produktet,så vil jeg gå ind for en afskaffelse af børnepengene.

    Kommentar by karl3447 — 2. maj 2012 @ 17:26

  3. Måske en hård dom?

    Kommentar by karl3447 — 2. maj 2012 @ 17:27

  4. Doug Wright : Talking about crazy eyes……..scary.

    Kommentar by mea culpa — 2. maj 2012 @ 19:44

  5. Uretfærdigt at de ikke har nogle højtlønnede jobs! Det er tydeligt de er undertrykte.

    Kommentar by Thatcherite — 2. maj 2012 @ 19:44

  6. Ja, det ene øjeblik sidder folk og trommer på en bongotromme med et moderigtigt og tolerant bandittørklæde om halsen. Det næste øjeblik planter de en bombe.
    De repræsenterer ikke 99% af alle folk. De repræsenterer 99% af alle tabere.

    P.S. Hvad ER det med de bandittørklæder? To af dem har sådan et på, og den tredje har taget det på hovedet.

    Kommentar by Vest — 2. maj 2012 @ 19:51

  7. Heldigvis er frugten af de selvgodes kærlighed dummere end bølgepap. Jeg formoder at det ligger i opdragelsen.

    De købte inaktivt sprængstof med tilhørende telefoner, der allerede var rigget til som fjernbetjente bomber, af en ukendt ( FBI ) mand!

    Måske har vi alligevel ikke så meget at frygte fra den side. De er omtrent lige så funktionsdygtige som frugten af “fredens religion”.

    Viden er magt og hvis man magter det så får man som regel et arbejde og så glider terrorhandlinger og hashrygning langt ned på prioritets listen.

    Kommentar by Santor — 2. maj 2012 @ 20:33

  8. Hvis disse fæhoveder representerer 99% af befolkningen, så er jeg glad for og stolt over at være blandt de resterende 1%.
    (til gengæld er jeg ikke stolt over at betale skatter og afgifter, der er med til at holde rossets meningsfæller i live her i Danmark)

    Kommentar by Neuhammer — 2. maj 2012 @ 21:09

  9. Det var dog utroligt, at JP kalder dem for ‘anarkister’ og ikke for ‘unge’. Dette er en af de meget, meget få gange, hvor venstrefløjsprædikatet bliver hæftet på nogen, der har tænkt sig at begå en terrorhandling. Hvorfor nu denne fokusering på terroristernes politiske tilhørsforhold? Er det ikke fuldstændig irrelevant, som det plejer at være?

    Kommentar by Arne Torp — 2. maj 2012 @ 21:19

  10. Det er den slags udyr der gerne ansættes i Frank Jensens socialistiske København.

    Kommentar by Nielsen — 2. maj 2012 @ 22:35

  11. JP er fuld af løgn. En bro kan ikke springe.

    Kommentar by Jens A — 2. maj 2012 @ 23:25

  12. Den danske sprog er svær ;-)

    Kommentar by Nielsen — 3. maj 2012 @ 02:06

  13. Det er ikke anarkister der sprænger broer i luften, anarkister er ligeglade.

    Kommentar by Anonym — 3. maj 2012 @ 06:43

  14. Hvad de færreste desværre ved er, at organiseringen og finansieringen af occupy bevægelsen kan spores til folk der har meget tæt kontakt til Obama – folk som: Bill Ayers, Van Jones, George Soros, Louis Farrakhan oa.
    Fællesnævneren for alle disse personer er, at de ønsker Amerika smadret. Som det åbenbart er tilfældet med de fem naive fjolser, skyr de ingen midler
    Det kom ligeledes frem sidste år, at både det amerikanske kommunist parti, det amerikanske nazist parti samt CAIR (Council of American Islamic Relations) støtter occupy bevægelsen.
    Det er som bekendt i nøden, at man skal kende sine venner.

    Kommentar by grove city, ohio — 3. maj 2012 @ 07:52

  15. At der ikke finder flere “terrorangreb” sted mod det officielle USA fra diverse demokratiske undergrundsbevægelser kan man undre sig over – USA fremstår som en gennemkorrupt, ultrakapitalistisk og yderst udemokratisk størrelse – et land hvor FOX informere en uvidende underklasse, der bliver trukket rundt ved næsen af særinteresser på vegne af storkapitalen. Et land hvor man forsøger at forbyde fagforeninger og hvor politiet opløser demoer med gummikugler. Denne hændelse er jo en dråbe i havet – Occupy er det mest positive demokratiske indslag der er hændt i nyere amerikansk historie. Men magtapparatet skal nok få dem knust, don’t worry.

    Kommentar by morten olesen — 3. maj 2012 @ 09:02

  16. Occupy…,
    Kirkeasyl segmentet,
    AFA,
    Greenpeace,
    Amnesty Criminal,
    Hjælp Afrika-igen-igen-igen-igen-igen,
    Red-en-hval,
    Bedstemødre for Halal,
    Landsforeningen af Nyttige idioter,
    DRC,
    Fredsbevægelsen,
    Affaldsædere,
    Skovens Kontanthjælpsvenner, osv.

    Det er jo de samme venstrefløjsloonier der står bag alle disse idiotbevægelser.

    Kommentar by Tolder — 3. maj 2012 @ 09:30

  17. ->15 Morten Olesen

    “Denne hændelse er jo en dråbe i havet”.

    Jeg har læst et utal af de forsøg på bortrelativisering der kommer som skidt fra en spædekalv på venstrefløjen, men dette er godt nok et af de mere dristige af slagsen. Hvad der måske er mest værd at bemærke sig at du åbenbart forestiller dig at dit eget regnestykke – hvorved en fuldstændig nihilistisk destruktiv terrorhandling mod en bro trylles bort til betydningsløshed ved dine retoriske kunstgreb – kan give mening for dine læsere. Politiet bruger gummikugler osv. -> OK at dræbe sagesløse medlemmer af de “99%”.

    Hvilken menneskeforagt, og du fatter det ikke selv. Virkelig ubehageligt afslørende. Forvent ikke at du sælger nogle billetter udenfor dit loonymiljø, de “0,1%”.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 3. maj 2012 @ 10:58

  18. @15 Morten Olesen “USA fremstår som en gennemkorrupt, ultrakapitalistisk og yderst udemokratisk størrelse

    “Ultrakapitalistisk”, måske. Alt efter hvad du mener med det ord.
    Men “gennemkorrupt” og “udemokratisk”? Har du nogen ANELSE om hvad der foregår i verden udenfor Europa og USA? Had du nogen ANELSE om, hvordan f.eks. det meste af Afrika og den arabiske verden fungerer? Eller Kina for den sags skyld. Hvis USA er så slem på disse punkter, at det ligefrem fordrer bombeangreb, så burde hele den muslimske verden jo jævnes med jorden med én stor bombe. Men det går du måske ind for?
    Jeg har egentlig ikke noget behov for at forsvare USA, og du må såmænd gerne kritisere dem. Men hvis det er korruption og manglende demokrati, du finder problematisk, hvad så med at fokusere bare en lille smule på de steder i verden, hvor det faktisk er 100 gange værre end i USA? Der er nok af lande at tage af. USA er en ren engel i forhold til det meste af resten af verden.

    Kommentar by Vest — 3. maj 2012 @ 12:51

  19. ->15 Morten Olesen

    Uh-ha-dada, det var nu en fin parodi. Tak for det, det var dagens hit.

    Kommentar by jdm — 3. maj 2012 @ 15:55

  20. Store dele af verden er gennemkorrupt – bl.a. pga. USAs indblanding…er der nogen herinde der har hørt om Latinamerika ? USA er lige så klassedelt som Kina – og jeg kunne nævne en del flere.
    Og hvor mange “venstrefløjs” terrorhandlinger er det nu lige man kan opremse på amerikansk grund..? Jeg kan til gengæld nævne en del skoleskydninger og andet godt, som ikke mange lande kan prale med. Hvorfor mon dog ? Naturligvis er det en handling, der skal fordømmes, men som den flok kommunistforskrækkede individer mange af jer herinde er, bliver den ene fjer til utallige høns på meget kort tid. Thorning er vel ræverød I jeres optik ? Idioter.

    Kommentar by morten olesen — 3. maj 2012 @ 16:51

  21. ->20 Morten Olesen

    Overgearet, skrydende selvsikkerhed i primitive analyser, idealistisk -> ungdommeligt overmod. Jeg ville gerne kunne sige ‘du bliver klogere når du bliver tør bag ørerne’, men desværre er visdom med alderen langt mindre en given ting end det var engang, jfr. den berøringsangste multikulturalisme, værdirelativisme, og afvisning af hårde kendsgerninger som i dag hærger hen over det politiske spektrum.

    “Og hvor mange “venstrefløjs” terrorhandlinger er det nu lige man kan opremse på amerikansk grund..?”

    Tja, man kunne jo nævne den lavintensitetsterror som Occupybevægelsen har udøvet overalt hvor den har slået lejr.

    “Jeg kan til gengæld nævne en del skoleskydninger og andet godt, som ikke mange lande kan prale med. Hvorfor mon dog ?”

    Der har også været skoleskydninger i bl. a. Tyskland og Finland, hvilket ikke minimerer eller bortrelativiserer hændelserne i USA, men de har ikke et egentligt politisk udspring. Din pointe var ….. ?

    “Naturligvis er det en handling, der skal fordømmes, men som den flok kommunistforskrækkede individer mange af jer herinde er, bliver den ene fjer til utallige høns på meget kort tid”.

    Du mener altså at der er tale om en “fjer” når loonier med udspring i en bevægelse der har haft alt for let gang i MSM, og høstet opbakning fra bl. a. Obama og George Soros, viser sig at udklække terrorister? Terrorister der åbenbart har forsøgt at foranstalte massemord på medlemmer af de “99%” de hævder at tale på vegne af?

    Nogle af os vil sige at dette er endnu et eksempel på mediernes og mainstreampolitikernes lukken øjne for hvorfra terror og ekstremisme udgår i dag, og derfor er alt andet end en fjer.

    Prøv lige at forklare mig hvorfor kommunismens track record ikke behøver at give anledning til “forskrækkelse”? Hvad er det i dine øjne der gør at millioner af dødsofre for denne ideologi ikke berettiger “forskrækkelse”?

    Nå, junior er nok flakset videre til næste ‘event’ nu ….

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 3. maj 2012 @ 17:45

  22. @findsen Du er vist lidt forvirret. Skoleskydninger er da i høj grad politiske – alt er politik, social marginalisering parret med liberal våbenlovgning, fx. ! Jeg er vist ældre end dig, for øvrigt.
    Hvor pokker er det lige du ser kommunister i USA, eller andre steder ? Jamen, hvor dumme kan indlæg blive. “Lavintensitetsterror” lyder meget lyrisk – men det betyder så måske også, at enhver demo i et demokratisk samfund er terror ? Occupy som bevægelse har primært lavet sit-ins, når det er gået højt. De er i USA blevet mødt med tåregas, for sådan gør politistaten USA. Men, Findsen, du er sikkert sådan en dejlig ultrareaktionær type, der mener at man skal lægge sig ned og overdrage al magt til nogle få, der så kan skalte og valte med een, og som samtidig kan få staten til at redde ens røv, når man har leget lidt for meget med betroede midler (USAs gennemkorrumperede finanssektor) – er du ikke ? Jeg er imod reaktionære mennesker og kulturer, især den islamiske/muslimske, og din type befinder sig omtrent lige så langt ude i den reaktionære hamp. Mht. ofre for rød terror efter 2. VK – i USA og Europa – ja, så har USA sandsynligvis henrettet flere uskyldige i samme periode.

    Kommentar by morten olesen — 3. maj 2012 @ 18:08

  23. ->22 Morten Olesen

    “Skoleskydninger er da i høj grad politiske – alt er politik, social marginalisering parret med liberal våbenlovgning, fx. !”

    Konsekvensen af en sådan generalisering undergraver dit eget argument. Så bliver enhver forbrydelse uden for USA på samme måde politik, med den følge at det ingen mening giver at fremhæve USA for det dårlige. Jeg nævnte Tyskland og Finland. Og så er der jo lige Norge, og de ganske mange forpurrede islamiske terrorangreb i Danmark og andre steder.

    Er din pointe at USA er roden til alt ondt i verden, også når pakistanere vil dræbe danskere over en tegning?

    Faktum: Uanset hvad man kan kritisere USA for lever du trygt og godt under den amerikanske paraply. Bl. a. har du friheden til at kritisere dette land, ligesom du kan sove trygt i vished for at andre og mere ondsindede storpolitiske aktører ikke lige beslutter sig for at indtage dansk territorium i løbet af natten.

    Tror du virkelig at verden ville være mindre konfliktfyldt, og dit liv mere trygt hvis USA forsvandt overnight? Hvis man er så enfoldig er man altså enten meget ung, eller medlem af Enhedslisten.

    Udtryk som “politistaten USA” er et skoleeksempel på ligheden mellem infantilitet og Enhedslisten og lign. Er du virkelig – alder eller ej – så umoden at du synes USA er mere en “politistat” og mindre en retsstat end lande som Syrien, Egypten eller Nigeria?

    Det er virkelig beskæmmende at opleve denne tidstypiske mangel på proportionssans fra folk der selv lever fedt og godt i kraft af det land de hader.

    Vent et par generationer til USAs dominans formentlig er aftaget drastisk ift. nu. Hvis du stadig er i sving er det ret sikkert at du vil savne de gode gamle dage, selv om du sikkert til den tid fortsat vil lukke af for hvad det var der gav dig det gode liv. Be careful what you wish for.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 3. maj 2012 @ 18:33

  24. -> Morten Olesen
    “Hvor pokker er det lige du ser kommunister i USA”

    Prøv at se denne her
    http://www.youtube.com/watch?v=cWi182CMJY8

    Kommentar by grove city, ohio — 3. maj 2012 @ 18:36

  25. “Uanset hvad man kan kritisere USA for lever du trygt og godt under den amerikanske paraply”

    “Det er virkelig beskæmmende at opleve denne tidstypiske mangel på proportionssans fra folk der selv lever fedt og godt i kraft af det land de hader”

    Helt enig!

    Affirmative action lugter langt væk af venstrefløj og kommunister!

    Kommentar by Viking — 3. maj 2012 @ 18:54

  26. Hvad de venstre-orienterede kvajpander heller ikke forstår, er, at grunden til, at vesteuropa kan ha’ et offentligt finasieret sundhedsvæsen, ene og alene skyldes USA militære tilstædeværelse i europa.
    Hvis europæerne skulle betale for den militære opbygning til forsvar af europa, især under den kolde krig, ville der ikke ha’ været råd til et offentligt sundhedsvæsen, endsige en velfærdsstat.
    Morten Olesen; Næste gang du bruger sundhedsvæsenet i Danmark, bør du sende den amerikanske skatteyder en venlig tanke.

    Kommentar by grove city, ohio — 3. maj 2012 @ 19:12

  27. grove city, ohio — 3. maj 2012 @ 19:12

    Jeg er helt enig! Jeg vil lige tilføje, at så vidt jeg ved har USA tjent godt på de to verdenskrige!

    Kommentar by Viking — 3. maj 2012 @ 19:22

  28. -> Viking,
    Du har ret i, at der blev tjent godt på de to verdenskrige, men
    det var nu de gamle bank familier som Varburg, Rockefeller, Lazard, Rothchild oa. der scorede fortjenesten.
    De lånte først penge til Tysklands oprustning, derpå til England og USA, ja sågar til Soviet’s krigsproduktion. Fabrikkerne var i nogle tilfælde delvist ejet af bankerne. Dvs bankerne lånte penge til politikerne, så de ku’ købe varer i bankernes fabrikker og senere betale lånene tilbage til bankerne – en såkaldt “Double Whammy”.
    Lånene blev ,som altid, indfriet af landenes skatteborgere.

    Hvad værre var, så lånte de samme banker, via verdensbanken, (som de stiftede) de penge ud som de havde tjent på 2 verdenskrig, til genopbygningen af Europa.
    A triple whammy, you might say.

    Kommentar by grove city, ohio — 3. maj 2012 @ 19:53

  29. # grove city

    Ja, og hvad er det ligesom der sker med den vestlige økonomi per i dag. Bankerne er blevet støttet i hoved og røv af samfundet(de store i hvert fald) da de er for store til at lade gå “banco rotto” og hvem har betalt. Såmænd befolkningen med villa, vovse og volvo, fordi de er de eneste med penge og økonomi, dog bundet op i friværdi, pension samt lidt små aktier.
    Så alt i alt, dette må være en “quattro whammy”.

    PS. Jeg er stadig en liberal kapitalist (mest liberal), men fuck, jeg hader at pengene bliver sjålet ud af mine lommer, uanset at det er mega grådige kapitalister eller ræverøde kommunister/socialister som bruger pegene på håbløs indvandring eller ulandshjælp for at pusse deres glorie.

    Kommentar by Neuhammer — 3. maj 2012 @ 22:06

  30. @20 Morten Olesen “Thorning er vel ræverød I jeres optik ? Idioter

    Nej, hun er et eksempel på den mystiske moderne socialist-kapitalist-globalist-elitist-kimære, som stikker hovedet op mange steder i Europa. Hun er mest af alt en Kinnock, og navnet Gucci-Helle passer faktisk meget godt. Hun er rød, men ikke ræverød. Det var hun engang. I sine unge dage var hun kommunist, men det betyder åbenbart ikke noget i danskernes øjne.

    Kommentar by Vest — 3. maj 2012 @ 22:18

  31. ->22 Morten Olesen

    “Occupy som bevægelse har primært lavet sit-ins, når det er gået højt”.

    Man gnider øjnene. Tror Morten Olesen selv på sit bullshit? Tror han at bullshit som dette vil påvirke nogen som helst der læser det? Lever Morten Olesen i sin egen lille osteklokke hvis udsyn bestemmes af venstreloonistiske medier? Eller er man nødt til at opbygge en særlig fortrængningsevne for at opretholde illusionerne? Det er altid et mysterium – hvor meget tror det loonistiske venstre selv på deres egne ord?

    Hyggelige aktivistvenner du holder dig, Morten.

    ‘Occupy’ Crashes Rose Parade: Attacks ‘Corporate Greed’ With 70-Foot Nazi-Era Octopus Depicting Global Jewish Conspiracy

    http://americanpowerblog.blogspot.com/2012/01/occupy-crashes-rose-parade-attacks.html

    St Paul’s staff have to clean up human waste INSIDE the cathedral as protesters ‘use it as a latrine’

    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2058172/St-Pauls-staff-having-clean-human-waste-INSIDE-cathedral-protestors-use-latrine.html#ixzz1tqNvgbsR

    Carolina Occupy activist threatens to murder libertarian Republican Gov. Nikki Haley

    http://www.libertarianrepublican.net/2011/11/occupy-sc-activist-threatens-to-murder.html

    Occupy protest turns violent outside Washington Convention Center [VIDEO]

    http://dailycaller.com/2011/11/05/chaos-video/#ixzz1tqOnGNt3

    Conditions just ‘offal’

    http://www.nypost.com/p/news/local/manhattan/conditions_just_offal_ZPpC4vbKIacJIdGJhvgXnJ

    New Media Win: Occupy ‘Drum Scum’ Arrested for Assaulting Cop

    http://www.breitbart.com/Big-Government/2012/05/03/Drum-Scum-Arrested

    Occupy Portland stocking up on gas masks, homemade weapons, police warn

    http://www.nydailynews.com/news/national/occupy-portland-stocking-gas-masks-homemade-weapons-police-warn-article-1.976661#ixzz1tqPpHGMI

    Police Officer Slashed During Occupy San Francisco March

    http://www.theblaze.com/stories/police-officer-slashed-during-occupy-san-francisco-march/

    OWS Protester Proclaims ‘The Jews Control Wall St.’ In Zuccotti Park Rant

    http://newyork.cbslocal.com/2011/10/12/wall-street-protester-proclaims-the-jews-control-wall-st-in-zuccotti-park-rant/

    Add ‘Arson’ To #Occupy Activists Checklist – $10 Million In Damages

    http://sadhillnews.com/2011/11/04/add-arson-to-occupy-activists-checklist-%E2%80%93-10-million-in-damages

    Just Like the Tea Party… 3 #Occupy Portland Protesters Arrested With Homemade Grenades

    http://www.thegatewaypundit.com/2011/11/just-like-the-tea-party-3-occupy-portland-protesters-arrested-with-homemade-grenades/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+gatewaypundit2+%28Gateway+Pundit%29

    Weapons Cache Found During Zuccotti Park Cleanup, Sources Say

    http://www.foxnews.com/us/2011/11/23/weapons-cache-found-during-zuccotti-park-clean-up-sources/?test=latestnews#ixzz1tqRzR8lz

    Occupy Tampa posts anti-Semitic cartoon on Holocaust Day

    http://www.haaretz.com/jewish-world/occupy-tampa-posts-anti-semitic-cartoon-on-holocaust-day-1.425410

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 3. maj 2012 @ 22:44

  32. # Vest
    Du har så meget ret.
    Gucci-Helle-pigen er så meget typisk for den vestlige socialistiske befolkfolkning. Valgt af “folket” til at pudse hendes egen glorie med sveden og pengene fra smeden, tømmeren, alle håndværkeren samt direktøren, som betaler skat og afgifter til det danske kræversamfund. Bare så hun kan profilere sig til en bedre stilling i det altomfagnende EU.
    EU er på vej til en ny soviet stat, men husk på, sovietten blev også overvundet, selvom der stadig er visse krampetrækninger der prøver at holde den ved lige.

    Kommentar by Neuhammer — 3. maj 2012 @ 22:54

  33. grove city, ohio — 3. maj 2012 @ 19:53

    Tak for informationen.

    Så vidt jeg kan huske fik Ford erstatning, når deres fabrik blev bombet i Tyskland!
    Warburg, Rockefeller, Lazard, Rothchild oa (typisk skumle jøder) er den slags stof, sammensværgelses teorier er lavet af!

    Kommentar by Viking — 3. maj 2012 @ 23:01

  34. Jeg kender udmærket verdenshistorien – og i modsætning til visse herinde, har jeg bemærket at der er gået næsten 70 år siden krigen sluttede. USA hjalp os og det er Europa taknemlig for. De gjorde det dog vist ikke udelukkende for vore blå øjnes skyld. Vietnam og Irak står som to fyrtårne i de talrige eventyr (læs:fejlskud), USAs militære kompleks har kastet sig ud i både før og siden hen – hæren og militærindustrien er jo en stat i staten (som i mange diktaturer). Soviets militære magt og onde hensigter blev bevidst overvurderet militært af Vesten, og man kan lige vel argumentere for, at USAs militære tilstedeværelse her bidrog til Sovjets ditto. Sovjet havde allerede fået deres del af kagen, og mere til, og at påstå de pønsede på mere krig er utroværdigt set i nutidens lys.
    Jeg har svært ved at greje reaktionære typer som dig, Findsen – du er jo hverken værre eller bedre end islamisterne og Enhedslistens godhedsapostle, for I klynger jer blindt til fordomme og snæversyn. Jeg dømmer ikke USA som en ond magt, men betragter dem nøgternt, og jeg kan ikke li’ alt hvad jeg ser. Occupy har ikke en kinamands chance overfor det magtapparat de er oppe imod, men I din optik er de kommunister og terrorister. Ak, ak og ak.

    Kommentar by morten olesen — 3. maj 2012 @ 23:28

  35. ->34 Morten Olesen

    Skal vi lige starte med en lille statusopgørelse:

    Jeg spurgte dig hvorfor det ikke var legitimt at være forskrækket for kommunismen, i lyset af denne ideologis millioner af ofre. Du svarede ikke.

    Du påstod at Occupybevægelsen primært lavede “sit-ins”. Jeg postede en liste over links til historier der viste at dette aldeles ikke var tilfældet, og at de trak et kølvand af vold, hærværk og antisemitisme efter sig. Du svarede ikke.

    Jeg prøvede at opstille en perspektivering hvor USA, uanset hvad man kan sige om dem, er garanten for også dit liv i fred, frihed og velstand. Og jeg hævdede at en verden uden et stærkt USA vil være et dårligt sted for dig at være. Du svarede ikke.

    Og hvorfor gjorde du så ikke det? Tja, man kan konstatere at du afslører usikkerhed ved din hyppige brug af stråmænd (slå det op hvis du ikke ved hvad det er) og motivtilskrivninger. At du tror du kan shame mig med den betonkommunistiske betegnelse reaktionær siger noget om hvor du kommer fra. Denne klichébetegnelse betegner om noget venstrefløjen og de kulturradikale i dag, og det er åbenbart ikke noget du har skænket en tanke. Der er ikke noget mere “reaktionært” end socialister og kulturradikale der klynger sig til idealerne fordi de ikke tøt tage et opgør med deres illusioner.

    Bare til din oplysning, så har jeg været sådan en slags blød SF-vælger/kulturradikal, og været gennem en årelang proces hvor jeg gradvist måtte erkende at der var en borgerlig inden i der kæmpede for at komme ud. Jeg har bevæget mig og set mit selvbedrag i øjnene, og det er en proces der aldrig stopper. Så du kan rende mig med dit “reaktionær”.

    Men dette er underordnet. Når du begynder at hæfte commie-klicheer som denne på mig uden mindste begrundelse flytter du fokus væk fra emnet – din apologi og dit forsøg på bortrelativisering af venstreekstrem terror – og over på mig. Du laver en undvigemanøvre fordi du med din bagatellisering af Occupy-terror mod medlemmer af de “99%” har malet dig op i et hjørne.

    Du fortsætter med at opstille stråmænd:

    “men I din optik er de kommunister og terrorister”.

    Hvad fanden ved du om hvorvidt de i min optik er kommunister? Vi taler om et post-jerntæppefænomen hvor selv hardcore venstreradikale aldrig ville kunne få ørenlyd for målsætninger om proletariatets diktatur osv., eller starte studiekredse i Marx, Lenin og Maos skrifter. Jeg ser det mere som et moderne fænomen hvor voldsparate elementer finder nogle referencer i historien at legitimere sig med, dvs. communist chic, Che Guevara T-shirts osv., men hvor dette formentlig er noget langt mere overfladisk end tilfældet var for halvfjerdsernes munkemarxister. Plus at nutidens venstreradikale også trækker på multikulturalismens floskler.

    “du er jo hverken værre eller bedre end islamisterne og Enhedslistens godhedsapostle, for I klynger jer blindt til fordomme og snæversyn”.

    Jeg aner ikke hvad du taler om, og det gør du formentlig heller ikke selv – blot mere afledning og mudring. Hvilke fordomme, hvilket snæversyn? Jeg har kommet med meget konkrete eksempler på Occupybevægelsens ekstremisme – som du har ignoreret. Du på din side har blot fremkommet med groteske, uvidende og perspektivløse påstande om USA som en “politistat”.

    Og så har du lagt ud med at bagatellisere Occupymedlemmers involvering i terror mod de “99%” de hævder at repræsentere. Tsk, tsk. Men det er vel i denne penible kendsgerning at dit forsøg på at flytte fokus over på min ringhed skal forstås, kunne man gætte på.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 4. maj 2012 @ 00:23

  36. @ findsen Du er jo rablende gal, mand. Find en psykolog øjeblikkelig

    Kommentar by morten olesen — 4. maj 2012 @ 20:20

  37. @morten olesen – du skrev:

    “@ findsen Du er jo rablende gal, mand. Find en psykolog øjeblikkelig”

    Har du en faglig uddannelse som psykolog eller psykiater, som gør dig i stand til at diagnosticere andre debattører?

    Og hvad har LFPC har da gjort forkert? hans indlæg 35 i dette kommentatorspor?

    Kommentar by T. H. — 4. maj 2012 @ 22:35

  38. ->37 T. H.

    Jeg burde egentlig have lavet en opsamling af denne slags falliterklæringer fra dag 1 hvor jeg kommenterede her. Modparten bliver konfronteret med empiri han/hun ikke kan komme med noget svar på, og bliver mere og mere ukonkret og ender i rene personangreb, hvorefter vedkommende stikker halen mellem benene. Der er en meget forudsigelig ensartethed i dette mønster. Når kalorius som her lægger ud med groteske og perspektivløse påstande om “politistat” osv., bliver resten uvægerligt ren retræte.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 4. maj 2012 @ 23:26

  39. “Modparten bliver konfronteret med empiri han/hun ikke kan komme med noget svar på, og bliver mere og mere ukonkret og ender i rene personangreb, hvorefter vedkommende stikker halen mellem benene.”

    Ja vis man ikke bliver kaldt rablende gal, så er man racist eller nazist.
    Det er sørgeligt!

    Kommentar by Viking — 4. maj 2012 @ 23:38

RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 





Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper