18. maj 2012
God kommentar af Kasper Støvring i Berlingske Tidende – Liberal Alliance: Åbne grænser, åbne kasser.
“Ved det seneste folketingsvalg fremstod Liberal Alliance som et godt alternativ til de øvrige partier på den borgerlige fløj. De Konservatives fatale flirt med De Radikale, Venstres manglende reformvilje og Dansk Folkepartis økonomiske socialdemokratisme gav plads til LA som et velfærdskritisk parti med en – troede man – nogenlunde fornuftig værdipolitik.
Tiden umiddelbart efter valget viste lovende takter… Men i dag er det tydeligt, at partiet har svigtet. Det kommer klarest frem i værdipolitikken og her især udlændingepolitikken, hvor LA aftaler vidtgående lempelser med regeringen og det yderste venstre. Det siger sådan set alt. LA har vist sig nøjagtig lige så naivt – og liberalt på den dårlige måde – som man kunne frygte. Det må skyldes arven fra Det Radikale Venstre: Venstreorienterede idealer betyder nu mere end borgerlig realisme.
»Åbne grænser, lukkede kasser« er som bekendt LAs motto i udlændingepolitikken. Men det, partiet arbejder for, er i virkeligheden åbne grænser og åbne kasser – der snart bliver til åbne grænser og tomme kasser, som en af de svigtede LA-vælgere, kommentatoren Mikael Jalving, har formuleret det.
Med den nye aftale med regeringen har LA været med til at åbne de offentlige kasser yderligere for udlændinge. Det er bl.a. sket ved at fjerne starthjælpen. Kombineret med afskaffelsen af kontanthjælpsloftet vil det selvsagt medføre flere udlændinge til Danmark, fordi grænserne også er blevet endnu mere åbne. Det er også sket med LAs hjælp.
Det er ikke bare udtryk for en realpolitisk studehandel. LA er nemlig et slapper-parti på udlændingeområdet. Partiet ønsker også at afskaffe 24 års-reglen og tilknytningskravet for familiesammenføringer, akkurat ligesom den yderste venstrefløj og De Radikale. Hvornår mon LA bliver en del af en sådan aftale?
Kernen i LAs nye udlændingeaftale er en afskaffelse af pointsystemet, der ellers sørgede for, at vi kun fik kvalificerede udlændinge med integrationspotentiale til landet. Langt de fleste familiesammenførte kommer i forvejen fra ikke-vestlige lande, og den slags udlændinge koster ifølge CEPOS årlig det danske samfund omkring 15 milliarder kroner. Med LAs ’åbne grænser’-politik vil flere udlændinge få ophold, flere vil blive familiesammenførte, og oven i det vil LA afskaffe det retslige EU-forbehold, så det bliver endnu vanskeligere at regulere indvandringen.
Regeringens, Enhedslistens og LAs mere liberale regler for familiesammenføring indebærer ikke kun en afskaffelse af pointsystemet, men også lavere krav om tilknytning, bankgaranti og sprogkundskab. De nye regler vil ifølge Justitsministeriet betyde, at antallet af familiesammenførte stiger med ca. 1.000 om året, og det vil koste de offentlige kasser over 210 millioner kroner om året alene i direkte udgifter. …
Altså: Både åbne grænser og åbne kasser. Flere problemer med integrationen og flere udgifter. Hvor er den sunde skepsis? Og hvorfor stemme på LA, når man kan få den rene vare hos Det Radikale Venstre? … LA gør ret i at arbejde for frihed, men frihed har en forudsætning i sammenhængskraft: Orden, stabilitet og tillid mellem mennesker.
For uden orden, ingen frihed. Så er der kun det multikulturelle kaos, hvor landet opsplittes i en række parallelle samfund uden for lov og orden. … Velkommen til det fragmenterede samfund, der ligger i forlængelse af regeringens og LAs værdipolitiske kurs.”
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/37035/trackback
66 kommentarer »
RSS feed til kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>









“For uden orden, ingen frihed. Så er der kun det multikulturelle kaos, hvor landet opsplittes i en række parallelle samfund uden for lov og orden. … Velkommen til det fragmenterede samfund, der ligger i forlængelse af regeringens og LAs værdipolitiske kurs.”
Godt Støvring, men et hjælper alt sammen ikke noget. Politikerne vil have kaos, og det får de.
Kommentar by Machiavelli — 18. maj 2012 @ 06:33
Jeg stemte på LA fordi åbne grænser og lukkede kasser er sund fornuft!
Men forliget, med regeringen og Enhedslistens Venstreradikale giver jo åbne grænser og åbne kasser og det er nationalt selvmord! Og i øvrigt et løftebrud af dimensioner!
Som konservativ/liberal har vi nu intet parti at stemme på! DF er socialdemokrater, De konservative vil tilsyneladende åbne grænserne på vid gab! Venstre har ingen planer om at lukke kasserne. Der er kun den blanke stemme tilbage!
Egentlig burde man genopfinde et konservativt parti! LAs økonomiske politik og DF indvandrepolitik dog krydret med lidt fornuft!
Kommentar by Robert R — 18. maj 2012 @ 08:00
Åbne grænser og lukkede kasser er ikke sund fornuft! Det er det ikke i Grækenland og ikke på Lampedusa. Og det er det endnu mindre i Danmark. Man bliver meget nervøs, når det går op for een, at der er mennesker, der tror på det blålys.
Udlændingene vil rykke ind, hvis vi åbner grænserne. Og presset fra dem, vil gradvist lirke kasserne op – det vil blive et massivt krav fra “internationale organisationer” (inkl. EU), pressen, græsrodsbevægelser, og politikere. Det er ikke særligt svært at indse.
Det LA gør nu, må være baseret på en forestilling om, at man altid kan lukke kasserne, når udlændingene ER inde i landet. Noget, der er om muligt endnu mere naivt.
LA er i realiteten et én-sagsparti: Åbne grænser. For gennemførelsen af den politik vil bestemme al politik i fremtiden.
- – -
Kommentar by Morten - - - — 18. maj 2012 @ 08:11
“LA gør ret i at arbejde for frihed, men frihed har en forudsætning i sammenhængskraft: Orden, stabilitet og tillid mellem mennesker.”
Den sætning rummer hele indlægget. LA reducerer sin dagsorden til reelt eet punkt. For vi kommer aldrig til et “punkt to”.
- – -
Kommentar by Morten - - - — 18. maj 2012 @ 08:14
Liberal har aldrig været et plus-ord.
DF – de national-liberale ? Det var ikke det liberale der var deres bidrag til den daglige hakkelse.
Socialdemokraterne ? Hvornår holdt de op med at udøve administration af Danmark først ? Da de blev liberale.
Hvad kalder man det når man går ind for fri indvandring, anarkisk socialpolitik, fri næring hvor ‘straffelovgivning’ er en prisliste – og permanent borgerkrig som regnbuefarvet drivkraft ?
Så er man liberal ? Ja, det er mit indtryk, og nogen år som iagttager har jeg da haft.
Kommentar by goth — 18. maj 2012 @ 08:19
Som jeg kommenterede til Jalvings klumme i JP, så er der kun DF at stemme på!
Det er ikke “københavnersmart”, nej, men det eneste parti, der prøver på at gøre en forskel.
De har ikke meget gehør i pressen og bliver konstant latterliggjort. Giv dog partiet deres stemme i stedet for at stemme blankt!
Kommentar by britta due andersen — 18. maj 2012 @ 09:04
Jeg stemte på LA fordi åbne grænser og lukkede kasser er sund fornuft!
Snik snak.
Kommentar by machiavelli — 18. maj 2012 @ 09:14
enig med britta due andersen
Kommentar by machiavelli — 18. maj 2012 @ 09:16
Gellerup glæder sig!
»Folk fra tredjeverdenslande får især gavn af det. Pointsystemet, som var møntet på gode sprogkundskaber, erhvervserfaring og uddannelse, afskar de flestes muligheder for at blive familiesammenført. Det kan de nu blive igen,«
Jeg kan ikke længere finde artiklen på stiftens egen side, men google cache var behjælpelig:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:JE-XapahRjMJ:http://stiften.dk/aarhus/flere-vil-nu-proeve-at-faa-udenlandsk-aegtefaelle-til-aarhus%2Bsite:stiften.dk+MANGE+%C3%85RHUSIANERE+KAN+NU+H%C3%85BE+P%C3%85+FAMILIE-SAMMENF%C3%98RING&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&hl=da&ct=clnk
Kommentar by Gellerup korrespondent — 18. maj 2012 @ 09:36
Der er ikke andre muligheder end at stemme på DF. Jeg har stemt meget forskelligt gennem mit liv med tanke om en balance. Så kom LA, men den går ikke. Thulesen Dahl er et økonomisk geni. Selv Lykketoft kalder ham den mest begavede politiker i Folketinget. DF er et gammelt Socialdemokratisk parti, for der skal være balance i tingene. Men de har også en stærk værdipolitisk profil, og så er de venlige overfor Israels genvordigheder. De er islam kritiske, men ikke racister, som venstrefløjen pådutter dem. Desuden vil de gerne ud af konventionerne i FN og EU, for at vi selv kan bestemme, hvad der er godt for os her i Danmark.
Kommentar by Tim Pallis — 18. maj 2012 @ 09:53
Åbne grænser og lukkede kasser er sund fornuft, hvis kassserne vel at mærke er lukkede, helt lukkede!
Jeg kan ikke stemme på DF fordi det er et socialdemokratisk parti, det er simpelthen et parti for folk på overførselsindkomster.
Og hvis du ser bort fra folk over 70 og invalider, er der ingen begrundelse for at voksne mennesker ikke skulle kunne forsørge sig selv og sine. I mit virke møder jeg mange, rigtig mange, for hvem en førtidspension eller en invalidepension er livets mening, der bliver skålet og serveret lagkage, den dag pensionen er på plads!
Der er også en hel hær af kvinder, som er hjemmegående på en eller anden overførselsindkomst og som aldrig kunne drømme om at forsørge sig selv, og mange af den er pære danske!
Den hær af folk for forskellige overførselsindkomster er en kæmpe belastning for vores land! Det argument man møder er at der jo er arbejdsløshed og ingen ringer til mig og tilbyder mig et job. Jamen så skab dit eget job.
En ting der virkelig slog mig var under valgkampen var et eller andet barn af Uffe Ellemand på besøg hos en, der ikke kunne få job, manden var uddannet bager. Ingen heller ikke liberalisten sagde til han, der er masser at bagerbutikker billigt til salg, så hvis du ikke kan få et job så skab et selv, alternativet er at andre må forsørge dig!
Jeg vil vove det ene øje: Der er ingen arbejdsløshed i Danmartk hvis bare alle tog hvad der bød sig eller skabte sit eget. Men det kræver naturligvis at man rejser sig rfra sofaen og sparker sig selv og araberen og hans kone eftertrykkeligt bagi!
Altså jeg kan ikke stemme på DF!!!Dansk Forsørgelsesparti!
Dansker og araber tag dig sammen!
Kommentar by Robert R — 18. maj 2012 @ 11:41
Robert R:
Amerika havde åbne grænser, lukkede kasser. Det var det der gav de hvide amerikanere muligheden for at indvandre og erklære USAs uafhængighed.
Problemet med åbne grænser, lukkede kasser er altid hvad der sker, når dine åbne grænser har ført til at der er nye vælgere nok til at åbne kasserne igen? Selv veluddannede indvandrere har familie der ikke kan forsørge sig selv, som de gerne vil have herop. Det er ganske almindelig egen-interesse at overdrage regningen for dem til de indfødte, der var dumme nok til at lukke en ind i første omgang.
Kommentar by Henrik — 18. maj 2012 @ 13:13
-> Robert
“Jeg kan ikke stemme på DF fordi det er et socialdemokratisk parti…”
Fair nok. Så har du to muligheder.
1) Stemme for et liberalt parti der vil åbne grænserne og skabe et multikulturelt samfund med alt hvad dertilhører.
2) Undlade at stemme, og lade rød blog fortsætte derudaf med det eneste DRV og Enhedslisten kan blive enige om – åbne grænser, mere multikultur.
Jeg anderkender også et 3. rationale, som en bekendt gfornuyligt gjorde sig til talsmand for. Vi kan ikke stoppe udviklingen, og må HÅBE multikulturen bringer liberalismen med sig. Et multikulturelt samfund vil uundgåeligt blive et økonomisk liberalt samfund – ingen penge, ingen socialisme.
Politik handler om prioritering, og jeg mener man bør se alt i en konsekvens-tankesæt. For mig er det vigtigere, at bevare kulturel samhørighed, end at kæmpe for lavere skatter. Det betyder bestemt IKKE, at jeg ikke ønsker sidstnævnte, blot at jeg kan ikke få begge – og det første for mig at se er det væsentligste – demografi er skæbne. Skatteprocenter kan omgøres ved lov – kulturelle tvister kun ved krig. I praksis støtter man op om multikulturen hvis man ikke aggressivt bekæmper indvandring.
Kan DF så redde Danmark? Nej – det kræver langt mere. Det DF muligvis kan, er at skubbe befolkningsudskiftningen nogle år frem, så danskerne står med et bedre udgangspunkt, hvis det hele vælter i andre europæiske lande.
PS: Jeg synes det er usympatisk, at omtale DF’ere som folk på offentlige overførsler. Partiet har relativt mange lønarbejdere, nogle af dem er mine kolleger – og flere af dem kæmper hårdt for at få fri til politiske valgmøder med Messerschmidt, Kjærsgaard, Krarup etc. Mange er mindre økonomisk liberal end undertegnede, men det er bestemt ikke maksimalstaten de kæmper for. Havde DF ikke markedsført sig som et nyt socialdemokrati, så havde de slet ikke været i Folketinget. Elite-Danmark har for meget at miste, og vil sætte karrieren på spil. Læste lige at Louise Frevert ikke kan få job i Bilka – Naser Khader blev ansat af tænketank.
Kommentar by Kim Møller — 18. maj 2012 @ 13:20
Åh, mon ikke det er så som så med den tænketank for Khader. Stand-up komikken ligger bedre til ham, den sjofle og hjernedøde vel at mærke. Fik han mon foræret sin cand.polit.-eksamen?
Helt enig, DF har ikke noget tilfælles med Venstre, så glem alt om et regeringssamarbejde, og glem også det med indflydelsen. Den var DF god til at misrøgte under den sidste borgerlige regering, og hvorfor skulle det blive bedre bedre næste gang. DF-økonomien er stadig socialdemokratisk i små sko, ligesom politikken ofte består i at fare op som en løve og kræve forbud. Den går ikke i en borgerlig regering med Venstre ved styrepinden.
Kommentar by Tom — 18. maj 2012 @ 15:18
Morten skriver, at LA reducerer sin dagsorden til reelt eet punkt. For vi kommer aldrig til et “punkt to”.
Det samme står DF for i offentligheden. Eller til nød 1½ punkt, hvis vi regner ældrechecken o.lign. med.
Kommentar by Tom — 18. maj 2012 @ 15:21
Der mangler et konservativt parti i Danmark, som jeg ser det. Lige nu har konservative danskere faktisk ikke noget parti at stemme på, for de konservative er langt mere liberalister end de er konservative. Jeg taler om et parti, som urokkeligt ville arbejde for bevarelse af nationale traditioner og institutioner, uanset hvad folkestemningen måtte være. Et parti, som kæmpede for stabilitet, civilisation, lov og orden. Et parti, som aldrig ville gå efter den laveste fællesnævner men som derimod ville stræbe højt og stille krav til danskerne.
Kommentar by Vest — 18. maj 2012 @ 15:33
Åbne grænser – Tomme hoveder.
Der er ikke nogensinde givet skyggen af seriøst bevis for, at multikultur har nogen som helst værdi for et samfund – på andet måske end Zenias føleniveau. Tilbage i min ungdom i 60’erne var Danmark og resten af de skandinaviske lande nogle af de mest homogene i verden og dertil de rigeste.
Skatte-afgiftstrykket var mellem 10 og 15% totalt. Vi havde ingen udstødte, meget lav kriminalitet, ingen arbejdsløshed, et (relativt set) fremragende uddannelsessystem, et godt hospitalsvæsen – og mest af alt: Vi havde en nation – Danmark, hvor vi alle følte os trygge og hjemme. Vi havde overskuelige rammer, inden for hvilke vi kunne planlægge vor tilværelse – vor fremtid.
Det kræver mere end nogle få linier, at argumentere for fordelene i et homogent samfund, når man står over for den radikale galskab. Sunde hjerner behøver man ikke at overbevise. For dem er det selvfølgeligt.
Kort sagt består den radikale galskab i et evangelium, der siger, at man skal fjerne låsen fra hoveddøren helt. Liberal Alliance siger at den i stedet skal sættes på brødkassen. De er idioter alle til hobe. Venstrefløjen inklusive venstre og konservative. – Hvis man endelig vil stemme, så er der kun Dansk Folkeparti.
Kommentar by Svend — 18. maj 2012 @ 16:01
@ Kim Møller
Det er ikke dem der stemmer på DF jeg er ude efter, men DFs politik, som går ud på at forgylde folk på overførselsindkomst.
Mange stemmer sikkert på DF pga. indvandringspolitik. Det er ok men jeg kan ikke! Alle overførslerne ødelægger Danmark.
@ Vest
Ja der mangler et rigtigt konservativt parti i Danmark, folk der kan sige Gud Konge og Fædreland så man tror på dem! Og et parti der forlanger af folk at de forsørger sig selv og sine!
Vi mangler gode konservative dyder.
1. Enhver svarer sit.
2. Ejendomsretten er ukrænkelig.
3. Danskere bestemmer i Danmark, vi samarbejder gerne med EU, men de bestemmer ikke
4. Folk der kan, og det kan de fleste, skal forsørge sig selv og sin familie, hvis ikke familien selv kan!
5. Vi skal have et stærkt erhvervsliv.
6. Frihed, i dag er der flere til at kontrolerer landmændene end der er landmænd.
7.Omsorg for dem der ikke kan, dog kan de fleste mere end de selv tror.
Kommentar by Robert R — 18. maj 2012 @ 16:04
Robert R
http://danskernesparti.dk/
Kommentar by Viking — 18. maj 2012 @ 16:24
Robert R, du opremser ganske almindelige borgerlige synspunkter, som ikke er forbeholdt konservative.
Vi mangler et ægte konservativt parti i Danmark, og det kan efter min mening ikke opbygges på resterne af det nuværende. De ægte konservative er for længst flygtet til Venstre, og resten ser mere mod de radikale og Socialdemokratiet end mod højre.
DF har endnu ikke set i øjnene, at den dag, hvor Socialdemokratiet bliver islamkritisk, er DF færdig i dansk politik. I forvejen svækker det partiet, at medlemmerne udadtil ikke kan blive enige om, hvor de står. Kim Møller og Krarupklanen kalder sig konsekvent for nationalkonservative, men det gør DF’s fremtrædende politikere aldrig. Det vidner om dårlig indbyrdes kommunikation og er elendig pr.
Kommentar by Tom — 18. maj 2012 @ 16:25
Den meget skrivende blodprop – undskyld: eretikeren – Morten Uhrskov Jensen, der om få dage har en bog at skulle have solgt, var jo en af dem, der stemte på LA. Efter (under den meget lange valgkamp i 2011) at have nået at opfordre sine læsere til at stemme socialdemokratisk … ud fra det idiotiske postulat, at fagbevægelsen ville være mere ‘effektiv’ til at standse indvandringen end DF. I kid you not.
Det første, hans helte gjorde, var at afskaffe starthjælpen og pointsystemet. Bravo, MUJ.
Uhrskov har som bekendt ikke begreb skabt om praktisk politik. Hans apoplektiske eddikesurhed skyldtes, at DF ikke ville vælte en borgerlig regering, hvad partiet efter hans mening burde have gjort, eller have TRUET med – på den mindste foranledning. Han har aldrig for alvor fattet den afgørende forskel på 25 og 90 mandater. Han aner ikke, hvad det betyder for den fremtidige politiske indflydelse i dansk politik at vælte sin egen blok fra magten. EL er for tiden ved at skulle forstå det.
DF manøvrerede så blændende dygtigt gennem de ti år, at det skabte både misundelse og dyb ‘håndværksmæssig’ respekt langt ud på venstrefløjen – og der gives ingen større beundring end efterligning. Af taktik og strategi, naturligvis – selvfølgelig ikke af ‘værdier’. Én gang socialist og kulturradikal, altid danofob.
Kim Møller har fuldstændig ret – vejen til politisk indflydelse i Danmark er og bliver en bekendelse til velfærdstanken – uanset hvor meget, man selv kvalmes ved den for nedrullede gardiner. Og DFs ultimative mål er – som det har været fra dag ét – afislamiseringen af Danmark, punktum. Midlet er whatever it takes, herunder en varm og kærlig velkomstmåtte til frafaldne socialdemokrater – for dér ligger magtens afgørende stemmer på det lange, nødvendige stræk.
Ikke i Saxo Banks smålurvede kundekreds, ikke i Enhedslistens museum for marxistiske fossiler – og heller ikke i VKs lallende følgagtighed for EUs megalomani.
Kommentar by Axel — 18. maj 2012 @ 16:44
Grundfos er i gang med at opsige 100 medarbejdere i Danmark, og industrien er i det hele taget på vej bort, fordi man ikke kan drive forretning med de nuværende lønkrav.
Det bliver ikke islam, der afgør Danmarks, fremtid men økonomien, og den har DF ofte nok vist, at man ikke har forstand på. Axels begejstring for ti års DF indflydelse deles af meget få.
Kommentar by Tom — 18. maj 2012 @ 17:08
Jeg kan kun være enig med denne Støvring i, at det er bedre at stemme på de radikale end på LA.
Kommentar by Holgers ven — 18. maj 2012 @ 17:14
Der mangler godt nok et konservativt parti på den politiske scene.
Et parti som ikke er liberalt / socialliberal (ved gud, de fjolser er der nok af).
Et parti som kan balancere det private- og offentlige segment.
Et parti som hylder retten til forskellighed, men afviser multikultur.
Et parti som varetager deres vælgeres interesser og ikke mere eller mindre skjulte særinteresser eller resten af verdens befolkning.
Et parti som kan skaffe sig af med affaldet (kriminelle, perkere og des lignende).
Et parti som giver fanden i at please deres modstandere.
Kommentar by Tolder — 18. maj 2012 @ 17:19
@Tom
Det er rigtigt at jeg opremser almindelige borgerlige synspunkter. Problemet er bare at synspunkterne ikke er repræsenteret i dag! Og da slet ikke via de konservative!
De konservatives dødsdans med de radikale i valgkampens slutfase var ikke rar at overvære!
Henriette Kjær har om nogen forbrudt sig imod at enhver svare sit, man går ikke ud og kæber markis’er og ny sofa når kassen er tom!
Lene Espersen pasende ikke sit arbejde!
Og Lene Espersen lavede en rets og politireform som sikkert aldrig kommer til at fungerer.
De konservative fik ganske vist afskaffet amterne, men så fik vi regionerne, det er lidt som at hoppe på stedet!
Nej de har ikke gjort det godt, så der må nok et nyt parti til!
Kommentar by Robert R — 18. maj 2012 @ 17:23
”Det bliver ikke islam, der afgør Danmarks, fremtid men økonomien, og den har DF ofte nok vist, at man ikke har forstand på. Axels begejstring for ti års DF indflydelse deles af meget få.” – skriver Tom.
Heri har Tom delvis ret, og angående resten så beskriver jeg det, der for ældre medborgere kan synes som afstumpet egoisme, som uvidenhed. Jeg skal hjælpe Tom på vej med et eksempel – nemlig mine egne forældres.
Mine forældre blev født omkring 1910 i en tid, hvor man måtte klare sig selv. Og det gjorde de, og det i en grad der gav dem råd til at købe både hus og sommerhus til deres børn. – De skulle ikke mangle noget.
I mit hjem levede vi efter to simple regler: 1) Man måtte aldrig nogensinde modtage noget, uden at have arbejdet for det. 2) Man skulle hjælpe, hvor man kunne. Og sådan blev det. Vi gik ikke sultne i seng, men ingen dansker af i dag ville have fundet sig i menu’en. En dag blev de gamle, men de fortsatte deres arbejde så længe de kunne – De måtte jo ikke ligge nogen til last. Min far døde først, og min mor da hun var knap 90 – stadigt arbejdende.
Og hvad var så samfundets tak til disse flittige danskere. Jo – de fik kun en brøkdel af, hvad alverden fremmede nassere kunne få. Folkepensionens grundbeløb blev det til, men langtfra nok til den ejendomsskat, hvormed staten stjal deres for længst betalte hus.
Det kalder Tom en forgyldning. Jeg kalder det en forbrydelse. Den ultimative. Alt det DF gør, er at forsvare os andre mod den samme.
Kommentar by Svend — 18. maj 2012 @ 18:14
Svend: “Det kalder Tom en forgyldning. Jeg kalder det en forbrydelse. Den ultimative. Alt det DF gør, er at forsvare os andre mod den samme.”
Hvorfor tror du det, jeg har ikke skrevet noget, der blot tilnærmelsesvis kan tolkes i den retning. Jeg har selv en tante i København på 92, der netop har fået frataget sin hjemmehjælp. Ikke at det gør den store forskel, men alligevel.
Desuden benytter jeg hver en lejlighed til at brokke mig over ejendomsskatterne, så der har du heller ikke ret. Vi er urimeligt beskattet og underholder en dorsk offentlig sektor bestående af danskere, hvor manglen på dygtighed eller blot anstændig kompetence er iøjnefaldende og lysten til at beklage sig og kræve mere er endeløs.
Jeg kan ikke få øje på dygtige politikere i noget parti, så enkelt er det. Socialismen og socialdemokratismen har kørt os i sænk, og de fleste vil ikke vide af et alternativ. Så må det gå, som det kan. Vi vil blive meget fattigere og nærmer os jungleloven.
Kommentar by Tom — 18. maj 2012 @ 18:33
Hvis folk leder efter et alternativ til DF med ca. samme værdipolitik, men uden samme fordelingspolitik – så kan de lede længe.
Hvor mange stemmer ville et sådant parti iøvrigt få? Vi har jo et nationallibertariansk parti i Danmark, idet Fremskridtspartiet vist stadig eksisterer og henter (er det ikke) under 0,1 % af stemmerne ved valgene.
Tænk jer nu om. Jeg er ikke enig med dem, som har så travlt med at skælde ud på DF pga. deres fordelingspolitik. Der er massiv forskel på S og DF også på dette område.
DF går ind for velfærdsstaten, men alt andet ville ikke slå an i Danmark. Det ved K og V også godt og går derfor også ind for velfærdsstaten. Men der er himmelvid forskel på at ønske sig velfærd for at få øget lighed (som S, SF og EL gør det) og så at ønske sig velfærd for at hjælpe de dårligst stillede (som vi ser det hos de blå inkl. DF).
DF synes også godt om fagbevægelsen, men igen er der forskel på at ønske sig en fagbevægelse som vil klassekampen (som de røde), og så så at ønske sig en fagbevægelse som ønsker klassesamarbejde for samfundets skyld.
Højere skatter er heller ikke i Danmarks interesse, hvilket DF vel er klar over.
I kan stemme på andet end DF, men det eneste I får ud af det er enten at det parti I stemmer på ikke kommer ind eller at I stemmer på et parti med en multikulret værdipolitik.
Kommentar by Sigwar — 18. maj 2012 @ 18:38
LA er røv og nøgler hvad angår udlændingepolitik, den gamle Radigale ånd fornægter sig desværre ikke og de skal stramme sig mere end gevaldigt an hvis de vil tages bare en lille smule seriøst. Så snart vi får Morten Messerschmidt hjem til DF, forhåbenlig ved næste valg, skal I se hvilken gigantisk succes det bliver! DF er bare ustoppelige da de er Danmarks hjerte, politisk som kulturelt ægte dansk.
Kommentar by LarsB — 18. maj 2012 @ 18:47
“DF er bare ustoppelige da de er Danmarks hjerte, politisk som kulturelt ægte dansk.”
Det var det, jeg ventede på, for det mener I sgu.
Kommentar by Tom — 18. maj 2012 @ 19:01
@ 25: Her må Tom undskylde. Det var først og fremmest Robert R jeg var efter. Sorry.
Svend.
Kommentar by Svend — 18. maj 2012 @ 19:05
@Tom -
Du vrøvler. Som om ‘islam’ – fællesnævneren for alle de hastigt voksende arbejdsfri parallelsamfund – ikke havde nogen som helst indflydelse på Danmarks økonomi. De eneste, du akkurat IKKE kan bebrejde den udvikling, er Dansk Folkeparti.
Uden masseindvandringen af mennesker med få eller ingen arbejdskompetencer, som i årtier har belastet de offentlige kasser langt mere end de har bidraget, ville vores økonomi faktisk være i topform. Og kom ikke og tal om ‘mangel på arbejdskraft’ – vi har gennem alle årene kunnet skaffe al den kompetente indvandring, vi måtte behøve, fra vore nabolande. Der bliver flere og flere – både nordboer, tyskere og hollændere og englændere – der kigger sig om efter lande med et minimum af ‘uro’ fra de ikke-europæiske befolkningselementer. Før eller senere vil kloge regeringer forstå det, og handle derefter.
Den – måske – ubehagelige sandhed er, at en virkelig alvorlig nationaløkonomisk nedtur sandsynligvis er det allerbedste bud på et effektivt stop for årtiers dumheder og demografiske fejlgreb. De danske vælgere vågner sandsynligvis ikke for alvor op, før de har fået nok af at betale den ødelæggende pris for politisk korrekthed.
Kommentar by Axel — 18. maj 2012 @ 19:10
Alt forladt, Svend.
Axel, jeg falder ikke for dine stråmænd. Det er tid at gribe i egen barm og se på vor egen manglende effektivitet og dygtighed. Selv om det er lettere at give indvandringen skylden for hele elendigheden. Den har ganske vist gjort stor skade og vil fortsætte med at gøre det, men der er også mange danskere, der bidrager flittigt, og DF er ikke så økonomisk uskyldsren, som du påstår. Det giver sig selv, at Pia Kjærsgaard i konkurrence med Socialdemokratiet ikke har kunnet fire alverden på velfærden. Men OK, DF hører til de små blandt synderne.
Jeg er helt uenig i den tilbagevendende floskel om, at alle andre end DF’ere sover. Folk prioriterer, og er i øjeblikket mest interesseret i at forsøge at beholde deres huse og opretholde levestandarden, der for manges vedkommende er kunstig, fordi den bygger på låntagning op over skorstenen og endnu værre forbrugslån, hvor pengene hurtigt blev omsat i rejser, tøj, mad m.m.
Mange er desuden overbetalte. Ufaglærte danskere tager op til 400 kr. i timen for havearbejde, vinduespolering, rensning af tagrender og meget andet. Snart vil vi sikkert nå der til, at europæere, de ægte, enten må blive hjemme og kæmpe for deres eget eller begive sig til oversøiske lande, fordi intet europæisk land går ram forbi udviklingen. Undtagen måske Norge, som spanierne pt. har kig på, men det er jo ingen løsning i længden og kun et spørgsmål om, at de stadig har pengene. Det er et af de lande, hvor ødelæggelsen har mest turbo på.
Jeg tror ikke, at man kan sikre sig noget sted. At en alvorlig økonomisk nedtur er vor bedste chance er ganske rigtigt bizart, men efter min mening det eneste, der kan batte. Vi er nu omgivet af fire lande, der alle bedriver en meningsløs menneskeimport fra Den tredje verden.
Politikerne sover heller ikke, og det pæneste, man kan sige om dem, er, at de ikke ved, hvad de skal gøre og blot klamrer sig til deres job.
Kommentar by Tom — 18. maj 2012 @ 19:54
@Tom
Generelt meget enig i det du skriver. Det økonomiske kollaps kommer formentlig inden for et år er mit gæt. Også selv om man nogen gange bliver overrasket over hvor længe man kan opretholde ubalance i systemet.
Men venstrefløjen står klar i kulissen
http://ing.dk/artikel/129273-ikea-coca-cola-og-virgin-viser-vej-mod-groen-omstilling?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingeftermiddag
Jeg tvivler på resultatet bliver mindre socialisme. Mere fattigdom og mangel på billig energi kommer til at få den almene borger til at kræve mere omfordeling og mere styring fra statens side. Men i det mindste bliver det mindre attraktivt at bo i Danmark, he.
Kommentar by Kenny Starfighter — 18. maj 2012 @ 20:21
Dansk Folkeparti taler meget om udlændingepolitik, men det er stort set kun tom snak. I partiets finanslovsforslag for 2006, 2007, 2008 og 2009 er udlændingepolitikken ikke nævnt med et ord. I 2010 indgik VKO dog en fin udlændingepolitisk aftale. Men hvorfor skete der intet i 4 år?
Der er også et andet problem. Nemlig at DF ikke forstår udviklingens alvor. Man taler meget om tørklæder, burkaer og drengeomskæring, men det er jo alt sammen uden betydning i det store perspektiv. Hovedproblemet er, at de ikke-vestlige forøger sig i en sådan grad at danskerne med tiden bliver i mindretal.
Hvorfor retter man ikke fokus på befolkningsudviklingen og lægger symbolpolitikken og den tomme retorik på hylden? DF var engang et grundlæggende godt parti, men det er partiet ikke længere. Hvad er der dog sket siden 1995?
Kommentar by D.A — 18. maj 2012 @ 21:36
@Svend
Nu må jeg have mig frabedt.
Jeg går ud fra at du også mener,at dem der kan forsørge sig selv, de skal! Hvem skal ellers?
Du får mig ikke til at plæderer for at Dammark bare skal åbne grænserne, men vi bliver nødt til at åbne for veluddannede, for dem har vi desværre ikke nok af! Ikke nødvendigvis arabere og pakistanere men amerikanere, canadiere og australiere!
Mit hovedargument for ikke at ville stemme på DF,er at de vil forgylde folk på overførselsindkomster! Hvordan vil DF skældne mellem danskere på sofaen og arabers og konen på sofaen, begge er arbejdsløse? Skal det være hudfarve,eller antal år, som dansker, eller hvad? Hvis det er antal år som dansker der tæller, kan jeg, der kan fører min slægt tilbage til omkring år 1610, lægge mig på sofaen i resten af mit liv, eller hvad?
Kommentar by Robert R — 18. maj 2012 @ 22:24
Var det ikke af alle Information (og 180grader), der havde noget om kulturministerens civilisiationsdestruktion – stop for vedligeholdelse af Lyndanisse-området i Estland, Vestindien, grave fra 1. verdenskrig i Frankrig etc?
Kommentar by hr. Jensen — 19. maj 2012 @ 00:12
Jep, LA skal til at være nationalsindede hvis de vil have nogen større betydning. Samarbejdet med andre lande er fint nok med vores kultur skal bevares. Hvis vore kvinder ikke vil føde tilstrækkeligt mange børn til at sikre næste generation, så må vi til gengæld reducere deres adgang til samfundets institutioner. Det sidste kan omfatte alt fra rettigheder til infrastruktur. Om nødvendigt kan de erstattes med gode kvinder fra andre lande med en tilsvarende kultur.
Man skal huske på at Danmark er danske mænds land og intet andet.
Kommentar by Ragnar — 19. maj 2012 @ 00:25
21.Axel
Vældig godt skrevet og jeg er næsten enig med dig.
Dog- jeg bryder mig ikke om den måde du omtaler M.U.J. på!
Så længe han ikke stemmer på de radikale eller på et (andet) af venstre
fløjens partier fortjener han ikke at blive omtalt som du gør !
Kommentar by Vivi Andersen — 19. maj 2012 @ 01:03
36.Robert R.
Og hvordan kan det mon være vi ikke har nok veluddannede danere :
kunne een af årsagerne mon være de sidste årtiers hovedløse indvandrings politik ?
For har man anvendt rigtig mange år på at dygtiggøre sig gennem skolen, gymnasiet og universitetet orker man vel ikke at skulle medvirke til at betale bidrag til at indvandrere fra bl.a. de arabisk/islamiske lande kan leve et helt liv på overførelsesindkomst her i landet ?
Samtidig med der eksisterer lande hvor der er ført en langt bedre = sorter ved grænsen-politik end her i landet – og hvor egne medbragte børn vil kunne få en langt bedre fremtid bl.a. som ikke-skaffedyr til den islamiske “Vedben” som er igang med at omklamre og udsuge de ” danske bøgetræer ” til døden !
En fremtid som skaffedyr for muslimer med deres ubegribelig ubehagelige ideoogi er IKKE hvad danerne ønsker for deres børn !
Så hellere forlade skuden!
PS min 3 veluddannede voksne børn agter ikke at rejse fra Jylland, som de holder af, selvom jeg faktisk har foreslået dem dette da de via deres jobs har gode kontakter i hhv. USA og Canada.
Kommentar by Vivi Andersen — 19. maj 2012 @ 01:25
Enig med Axel og kim Møller.
Kommentar by Machiavelli — 19. maj 2012 @ 02:41
En økonomisk nedtur vil desværre give mere socialisme!
Det vil altid være mere attraktivt at stemme sig til naboens penge, end selv at gå ud og tjene dem!
DF deltager i stor stil i det omfordelingscirkus!
Det betyder at rigtig mange skaffedyr resignerer og begynder at arbejde mindre, jeg er såmænd en af dem, jeg har indrettet min arbejdstid, så jeg ikke betaler topskat, det slider simpelthen for meget i forhold til hvad man får ud af det!
Andre, yngre, forlader landet, der er andre steder hvor man kan leve et lige så attraktivt liv uden at blive flået!
Resultatet vil blive færre til at yde og flere til at nyde!
Og hvad der sker den dag den sidste yder, enten er rejst, eller er gået over i nydernes rækker, forbliver endnu uvist, men jeg er sikker på at det ikke bliver rart!
Kommentar by Robert R — 19. maj 2012 @ 07:04
Mange er i tvivl. Mange er usikker på om man er på “det rigtige hold” og vil gerne have ro med sig selv, når man sætter sit kryds. Det er svært at tage afstand fra dem, man normalt forbinder med de gode.
Derfor rykkede nogle vælgere fra Dansk Folkeparti til Liberal Alliance, bl.a. på opfordring fra Morten Uhrskov Jensen.
Havde man stemt med sin danske stemme, var man ikke et sekund i tvivl. Den stemme som fortæller en, at islam er en krigsideologi, som ikke vil Danmark og danskere noget godt.
Den stemme der fortæller en, at Mogens Glistrup havde ret lige fra starten, når han sagde:”Muhammedanerfrit Danmark”.
Den stemme der fortæller en, at alle større byer i Europa er under belejring og forandring på grund af islams massive tilstedeværelse og beskyttes af Det Radikale Venstre, Enhedslisten og Socialistisk/kommunistisk Folkeparti.
Den stemme der fortæller en, at landet er et ragnarok af kriminalitet, skyderier, knivdrab, voldtægter, halalmad, bederum i offentligheden, trusler/overfald på almindelige meningsmodstandere, nedbrændinger af skoler/børnehaver/væresteder/affaldskontainere og massiv svindel med sociale ydelser.
Alt det, som Morten Messerschmidt blev dømt for, at advare imod på en valgplakat.
Jeg stemmer for et parti, der åbent erklærer at Danmark er et dejligt land og det er værd at kæmpe for. Ikke et islamisk møjhul som allerede eksisterer alle steder, hvor islam har magt.
Islam er roden til alt ondt. Får vi ikke bugt med dt sæt af barbariske leveregler, så kan alt være ligemeget. Så ramler korthuset og krumsablens magt er etableret.
For Danmarks og din egen skyld: Stem på Dansk Folkeparti.
Kommentar by Iznogut — 19. maj 2012 @ 08:57
Helt enig med @13 Kim Møller.
Det er dumt ikke at bruge sin stemmeret, derved kommer man moské inddirekte til at støtte rød blok.
Sålænge ingen kan fortælle hvad muhammed berigelsen består i, udover de velkendte omkostningstunge “berigelser” både økonomisk og menneskeligt, så bør vi kæmpe imod denne invasion af hensyn til vores børn, børnebørn osv der overtager denne urimelige umenneskelige muhammedbyrde.
Og det eneste og jeg gentager det eneste positive den røde børnehave regering inddirekte har bidraget til er at Cirkus revyen i år er morsommere end nogensinde før, det tror da allahfanden, for de skal jo helst overgå de røde morsomme komiske ali-bob-bob’er fra borgen, hvor de jo henter inspiration fra
Kommentar by li (islamonausea lidende) — 19. maj 2012 @ 09:01
@Axel nr. 21
Tak for en god kommentar – Jeg er meget enig.
Med sin anbefaling, op til sidste valg, af det masseindvandringsvenlige radikale parti LA, spillede Morten Uhrskov Jensen rollen som kong Denethor der svigtede sit fædreland og råbte “Abandon your posts! Flee, FLEE FOR YOUR LIVES!” – han rablede som en fantast på sin JP-blog om, at LA ville give ham sine penge tilbage, således at han kunne bygge et fort og egenhændigt holde stand mod masseindvandringen på sin egen matrikel!
Ærgerligt, at der ikke var en Gandalf parat til at vælte ham med staven og råbe “Prepare for battle!”
Det er en ærlig sag at miste modet og jeg tilgiver ham gerne uden videre – hans øvrige meritter giver ham langt mere hæder end de fleste af os andre kan påberåbe os.
Men tiden er ikke til mismod og defaitisme. Danmark forventer, at hver mand gør sin pligt!
Indtil videre må vi bakke op om det eneste parti, der har en konservativ værdipolitik: DF. Med tiden kan man som konservativ håbe på og arbejde for, at der dannes et ægte konservativt parti som realistisk alternativ.
Kommentar by Tintin — 19. maj 2012 @ 09:04
@Iznogut og Tintin
Der fides ikke noget konservativt parti i dag, om man bør forandre det konservative folkeparti eller lave et ny er problemet!
DF er ikke svaret, partiet er nærmest nationasocialdemokratisk.
Partiet forgylder folk på overførselsindkomst, og derved kommer DF parodoksalt nok til at forgylde store grupper af indvandere, som jo i hobetal er på overførselsindkomst!
LA har svigtet stygt! Jeg er enige med LA i stort set hele deres politik, det gælder også indvandrepolitiken. Problemet er bare at LA IKKE føre den indvandrepolitik de selv står for! Åben grænse og lukkede kasser er i virkeligheden en stram indvandrepolitik, den vil betyde at du kun kan komme til landet hvis du har job, og mister du det inden 5 år så må du rejse igen. Men åbne grænser og åbne kasser er en ladeport for alle de indvandere som vi ikke vil have.
LAs svigt er fundamentalt, enormt og formodentligt uopretteligt!
Kommentar by Robert R — 19. maj 2012 @ 09:56
@Robert R
“Problemet er bare at LA IKKE føre den indvandrepolitik de selv står for!”
Rettelse:
“Problemet er bare, at LA IKKE fører den indvandringspolitik som de har sagt, at de selv står for!”
Og du kan sige det samme om de røde partier undtagen EL: En positiv holdning til masseindvandring sælger ikke billetter og derfor har de før valget fortiet deres hensigter. Du er blevet snydt.
Kommentar by Tintin — 19. maj 2012 @ 10:10
ÅBNE GRÆNSER giver ÅBNE SÅR i Danmark
Lukkede kasser skal man ikke tro på. Der findes sundhedsklinik for illegale osv.
Politiet gør ingenting, for vi er selvfølgelig humane. Og så har de også fast arbejde
http://www.dr.dk/P4/Kbh/Nyheder/Koebenhavn/2012/05/19/103356.htm
Udlændingekontrolgruppe en succes 19. maj 2012
På otte måneder har Københavns Politis nye udlændingekontrolgruppe, der arbejder på fuld tid med at finde illegale udlændinge i hovedstadsområdet, fået udvist ikke færre end 200, der opholdt sig ulovligt i Danmark……
Kommentar by tavsen — 19. maj 2012 @ 10:25
“Åbne grænser, lukkede kasser” er problematisk af indlysende grunde:
En del af dem, der kommer ind over de åbne grænser er bedøvende ligeglade med såkaldte “lukkede kasser”. De tager alligevel hvad de vil have, og skulle en dansker eller to komme til skade i den forbindelse, så koster det altså både til behandling, sygefravær mv. Og skulle forbryderen blive fanget, så koster det politiindsats, jurister osv.
Jeg stemte selv på LA pga. deres holdning til økonomi og det administrativt ineffektive fordelingshelvede Danmark er blevet.
Mht. indvandringspolitikken, så er der ikke noget nær flertal på Borgen for at gøre noget fornuftigt. Det skal åbenbart blive meget værre før hr. og fru Danmark, og ikke mindst politikerne, fatter alvoren. I mellemtiden kan vi så fokusere på de akutte økonomiske problemer – måske det kan åbne nogles øjne for det faktum, at vi ikke har råd til at fortsætte med hovedløst at invitere ikke-integrationsegnede.
Kommentar by Hr. Snusk — 19. maj 2012 @ 12:05
— Robert
De fleste nationalkonservative, herunder Støvring, Uhrskov og Messerschmidt, ville formentligt sympatisere med ethvert liberalt parti der ikke er blind overfor kulturens betydning og nationalstatens nødvendighed.
Det findes ikke.
Kommentar by Kim Møller — 19. maj 2012 @ 12:12
“Der fides ikke noget konservativt parti i dag, om man bør forandre det konservative folkeparti eller lave et ny er problemet! DF er ikke svaret, partiet er nærmest nationasocialdemokratisk.”
Det skrev Robert R, og jeg er enig. Hvis DF-debatdeltagerne er uenige, er det sandsynligvis, fordi de tidligere har befundet sig på venstrefløjen og ikke kan få øje på egen kunstige borgerlighed. Støvring anser jeg for at være den ægte vare, vil jeg gerne understrege.
LA har jeg ingen tiltro til, det parti tabte uskylden, inden det var kommet rigtigt i gang. Jeg har Samuelsen lumsk mistænkt for, at han bare ville bort fra de radikale kvinder, og det er svært at fortænke ham i.
DF havde i nogle år noget uskyldigt over sig, men som D.A meget rigtigt fremfører, skete der et eller andet i de år, hvor Anders Fogh Rasmussen formåede at køre rundt med hele borgermusikken, mens han lagde sig i stilling til sin nuværende post og strøg amerikanerne med hårene ved hver en lejlighed. Vores politiske liv stod mere eller mindre i stampe i det tidsrum, AFR forsømte jo også sine egne på det groveste. Det er muligt, at de troede, at der vinkede en gevinst forude. Jeg kan ikke få øje på den, derimod var det åbenbart, at AFR siden blev en hidsig fortaler for vor hovedløse indgriben i Libyen. Hvis den byggede på andet end de sædvanlige plantede arabiske rygter, har vi stadig til gode at få det at vide.
Det bringer mig frem til det mærkelige fænomen, at Søren Krarup på det seneste har haft travlt med at hævde, at Søren Espersen var en stor modstander af vores deltagelse i Libyen-krigen, og hver gang har jeg undret mig over, om jeg virkelig huskede så forkert. I dag har jeg undersøgt det, og her er dokumentation for, at jeg ikke huskede forkert.
http://www.udenriget.dk/?p=850
Det sætter Krarup i et mærkeligt lys, for hvad er manden ude på? Det samme gælder døtrene og især Katrine Winkel Holm, der for kort tid siden gav næsten hele den blå blok fingeren i Jyllandsposten. Læserne sad tilbage med en fornemmelse af, at kunne hun uden at risikere at blive politianmeldt have brugt ordet landsforrædere, havde hun gjort det. Det stod med ildskrift mellem linjerne, og det gavnede ikke DF, som ved andre lejligheder fremhæver sit gode samarbejde med først AFR og siden Lars Løkke.
I, der kun læser kritikken af DF som noget med, at man holder med den ene eller den anden, har læst mig forkert. Jeg vil alene påpege, at det er en farlig luksus, hvis man tror, at dansk politik er så enkel, som nogen her beskriver den. Der er trolde i alle partier, og DF har længe været præget af stor signalforvirring.
Hvis man mener, at dette kan undskyldes, bør man give samme kredit til de øvrige partier. Men det gør man ikke i denne blog, hvis ejer skriver ovenfor (sort/hvidt men med andre ord), at man har valget mellem at stemme på DF eller bidrage til fædrelandets forlis pga. tøjlesløs indvandring. Det svarer til Winkel Holms udmelding om landsforrædere.
Hvis man har rigeligt med venner, er det selvfølgelig ikke et problem, men har DF det? Det ser grangiveligt ud, som om man har travlt med at udnævne størstedelen af landets befolkning til undermålere af værste art, mens man tappert og alene forsvarer Gud, konge og fædreland.
Kommentar by Tom — 19. maj 2012 @ 12:37
Tom — 19. maj 2012 @ 12:37
Du kan snakke herfra og til juleaften, men der findes ikke noget alternativ i dag til DF. Og hvis partiet ikke er godt nok, så må det gøres bedre.
Landets største fare i dag er indvandringen. Alle de politiske og økonomiske krumspring er i sidste instans ligegyldige overfor denne fare. Hvad Søren Krarup siger og hvad Søren Espersen siger er ligegyldigt, man kan altid finde problemer, hvis man vil. Desforuden er det sandt, hvad Katrine Winkel Holm siger.
Nævn mig et parti som siger. “Vi er imod indvandringen fra ikke Vestlige lande”. Det findes ikke!!. Alt andet er snik snak.
Kommentar by Machiavelli — 19. maj 2012 @ 13:02
Det er forskel.
De danske F-16 fly fik Dansk Folkepartis stemme til, at opretholde en No Fly Zone over Libyen. En anmodning fra NATO.
Søren Espersen roser det danske flyvevåben for deres imponerende indsats og hurtige responstid.
Det er iøvrigt svært IKKE at komme til, at rose verdens bedste piloter deres mekanikere, når de viser flaget.
Iøvrigt insisterede DF på, at mindst et arabisk land skulle deltage, så der ikke blev skreget: KORSRIDDERE.
Kom igen Tom.
Kommentar by Iznogut — 19. maj 2012 @ 13:19
Hvad blev der af mit svar til Iznogut?
Hvorfor kalder du dig machiavelli, ham har du jo ikke noget tilfælles med i dine debatindlæg?
”Nævn mig et parti som siger. “Vi er imod indvandringen fra ikke Vestlige lande”. Det findes ikke!!. Alt andet er snik snak.”
Kan du finde noget, der ligner i DF’s program?
http://www.danskfolkeparti.dk/Principprogram.asp
Nu jeg er i gang, har jeg også kikket på Katrine Winkel Holms liberale hadeobjekt. Ikke for at genere jer, men det har vedr. kultur, religion og historie tydelige lighedstegn med DF’s.
http://www.venstre.dk/partiet/politik/principprogram/det-danske-faellesskab/
Tilbage bliver spørgsmålet, om DF er ved at brække midt over af bare had? Det er i og for sig ikke mit problem, men et problem er det da, når man signalerer så forskelligt og for nogens vedkommende så voldsomt og enøjet.
Kommentar by Tom — 19. maj 2012 @ 13:54
Ja! ja! vi er meget enøjet. Men hvad vil du fortælle med din fristil?? Har du ikke læst Støvrings budskab?
Og så lad være med at genere Machiavelli. Han var en fremragende politisk tænker som gennemskuede tidens politiske moralske råddenskab. Machiavelli og jeg tænker i takt. I øvrigt siger DF,s principprogram det, der skal siges.
I øvrigt vil Enhedslisten genskabe Danmark – dvs. med folk udefra.
Kommentar by Machiavelli — 19. maj 2012 @ 14:39
Om vi engang får en regering af pseudo-machiavellier eller islamister lader til at komme ud på et. Samme hjerneblæste dogmatikere.
Kommentar by Tom — 19. maj 2012 @ 16:08
Hvad betyder mest? Økonomi, indvandring, socialisme, DF eller almindelig dumhed? Det lader til, at være spørgsmålene. Og debatten kører, som var der tale om uafhængige størrelser.
Det er tydeligt, at de fleste debattører ikke har være ude og tage liv tag med virkeligheden – eller at de i det mindste har fået ”resat” hjernen efter indoktrinering på en eller anden statsanstalt. Og lad mig sige det råt for uforfalsket: ”Det hænger da for fanden sammen det hele!” .
Den udmærkede Ebbe Vig har nyligen påpeget – dert i øvrigt indlysende, at indvandrerne fra Afrika og Mellemøsten AoM koster Danmark 250 mia oven i de dobbelt så mange milliarder som luddovne danskere, helt uden arbejde eller ansat i den mest skadelige del af den offentlige sektor, koster. Så selvfølgelig hænger import af bistandsklienter og passifisering af gammeldanskere sammen økonomisk set.
Det helt overordnede problem er det, ingen vil høre om: Nemlig at importen af stemmer til venstrefløjen vil ødelægge Danmark for evigt, da de importerede har så ringe åndsevner, at de aldrig vil kunne opretholde et civiliseret og velstående samfund. Fat det dog.
Kommentar by Svend — 19. maj 2012 @ 17:05
Der røg et par skrivefejl ind iblandt. Det går vel?
Kommentar by Svend — 19. maj 2012 @ 17:16
57.Svend
Jeg vil godt vædde på at venstrefløjen er hamrende ligeglade med Danmark og landets oprindelige befolkning!
De har det som de Radikale, at landet Danmark skal smadres, den nationale identitet og sammenhængskraft ødelægges og vel helst ser de disse forsvinde.
Danmark = en plet på jorden som alle har ret til at slå sig ned på.
Og vi, danerne, skal fortrænges v.h.a. ynglekraftige folk udefra – som vi selvfølgelig skal betale livslangt til.
Åh, jo vi skal SELV betale for vores og vort lands destruktion.
Hvor grufuldt og morbidt det i grunden er !
Stakkels vores egne børn, børnebørn og deres efterkommere .
Kommentar by Vivi Andersen — 19. maj 2012 @ 17:52
Åbne grænser, tomme kasser.
Kasper Støvring har ret – det er hvad LA står for!
Kommentar by Jernhesten — 19. maj 2012 @ 18:31
Jernhesten
Kassen er allerede tom.
Jeg har ikke mere fidus til LA end til en mand, der skider i en blind mands hånd og bilder ham ind, at det er en varm kartoffel.
Kommentar by Menig 442 — 19. maj 2012 @ 19:22
Meget har jeg hørt i mit begivenhedsrige liv, Men dette tager dog prisen. “Hjerneblæst dogmatiker”. Jeg er dybt chokeret, hvordan skal jeg dog komme igennem dagen.
Min gamle mor ville have fået et hjerteslag, hvis hun havde hørt det om sin yndlingssøn. Eller “stjernefrø” som hun sagde i sine lyse øjeblikke. Jeg klager til Høgsbro – gør noget!
Kommentar by Machiavelli — 20. maj 2012 @ 03:02
Jeg giver Tom ret. Du debatterer i denne tråd ensidigt og plat.
“Politikerne vil have kaos, og det får de.”
“Du kan snakke herfra og til juleaften, men der findes ikke noget alternativ i dag til DF. Og hvis partiet ikke er godt nok, så må det gøres bedre.”
“Ja! ja! vi er meget enøjet. Men hvad vil du fortælle med din fristil?? Har du ikke læst Støvrings budskab?”
Hvad forestiller du dig egentlig, Machiavelli? At du ved at udøse din harme bidrager til en bedre udvikling i Danmark?
Kommentar by Høgsbro — 20. maj 2012 @ 22:14
Fat mod, Machiavelli.
Dansk Folkeparti og Venstre skal nok få vendt skuden, når næste valghandling er overstået. Med over 100 mandater kan de blæse på de røde demagoger og påbegynde et tiltrængt oprydningsarbejde.
Eurabia med Merkels 12års forsinkede finanspagt er vel at mærke en hjælp på rette vej. Man skal igen til at yde førend man kan nyde og det sætter et punktum for hovedløs tilvandring af ufinansierede asylanter og andre bekvemmelighedsflygtninge.
Det bliver en fest og politiet får nok at se til.
Kommentar by Iznogut — 21. maj 2012 @ 00:39
“Hvad forestiller du dig egentlig, Machiavelli? At du ved at udøse din harme bidrager til en bedre udvikling i Danmark?”
Harme er harme og harme forstiller sig ikke noget. Nu må du snart lære det elementære psykologiske, hvis du vil belære andre min dreng.
Kommentar by Machiavelli — 21. maj 2012 @ 19:08
[...] Ud over Torben Mark Pedersens glimrende kommentar gælder det Ola Hansens, Rune Kristensens, Juuls, HansJoachims, Jacques D’Bianns. Læs også Mikael Jalvings indlæg på JP og debatten på Uriasposten. [...]
Pingback by Liberal Alliances store svigt — Kulturkamp — 22. maj 2012 @ 11:26