18. august 2006

Den ansvarsfulde Jelved, som alternativ til “den sorteste af sorte regeringer”

Fra gårsdagens Politiken. Et citat fra et læserbrev af cand.jur Jens Jakob Andersen, der formentligt falder i god jord hos avisens kernelæsere. Fra Jelved er det eneste alternativ.  

“Jeg er ikke radikal. Dog deler jeg Marianne Jelveds synspunkt. Hun kan kun pege på sig selv som kommende statsminister i en eventuel ny regering. Andet alternativ findes ikke for tiden.
Det er så måske en sorgens eller en sort dag, som Henrik Sass Larsen siger (11.8.). Efter hans opfattelse, fordi Jelved er ultimativ med hensyn til statsministerposten. Hun er imidlertid ansvarsfuld, og hun har set, hvor vi er på vej hen med den sorteste af sorte regeringer. Derfor bliver hun i politik. Og derfor må hun logisk pege på sig selv som statsminister. Holdningsmæssigt og sagligt politisk er det den eneste løsning.”

Oploadet Kl. 15:25 af Kim Møller — Direkte link8 kommentarer

8 Comments »

  1. Manden må have drukket af natpotten

    Kommentar by søren — 18. august 2006 @ 16:47

  2. Jelved som statsminister? Hold på mig eller jeg dør af grin!

    Kommentar by Laurits Moustgaard — 18. august 2006 @ 17:14

  3. Hvor må det være forfærdeligt for den kære cand.jur., når et flertal af befolkningen ikke stemmer på det rigtige. De må jo være onde onde mennesker, forført af de værste populister og den laveste fællesnævner.

    Kommentar by L. Hartvig — 18. august 2006 @ 17:19

  4. Hvem ved egentlig hvad det er hun foretager sig ?

    Har selv prøvet at læse hendes globaliserede selvbiografi: “The Minotaurlady”, dansk oversættelse: “Taskedamen i labyrinten”.

    Den er svært at få mening ud af. Noget med ikke at skalte og valte med f.eks. statsborgerskab, eller nogen gange men ikke når som helst. En hel masse med hudfarve og ikke så meget med sund fornuft. Når man tænker gode tanker så kommer multikultur=mange=dejligt. Når man tænker dårlige tanker så kommer Marianne Helvede og siger hudfarve=racist=dum. Ens IQ falder gradvist imens man læser og tilsidst er man tilbøjlig til ikke at være helt uenig.

    Måske er det hele bare så simpelt, at nogen ønsker at efterlade sig en bedre verden og andre gør ikke.

    Kommentar by Phanarath — 18. august 2006 @ 17:36

  5. Hvis Helvede nogensinde bliver statsminister vil jeg næppe sidde ned ret længe før jeg er nødt til at gøre noget. Bare et eller andet.

    Kommentar by Lisbeth — 18. august 2006 @ 18:39

  6. Jamen med Marianne som statsminister får vi da bare et delt Danmark, hvor vi har brug for et samlet…

    Nåh nej, nu fik jeg da vist fat i en af hendes egne udtalelser imod Fogh, og hun kan da slet ikke forestille sig, at hun ikke er enormt “samlende”. Hvis hun bliver leder af nogetsomhelst udover en skoleklasse eller de Radigale, så siger jeg bare: Gud bevare Danmark.

    Kommentar by freshair — 18. august 2006 @ 21:30

  7. Burde nogen ikke henlede Fru Jelveds (eller måske offentlighedens) opmærksomhed på Det Radikale Venstres landsskadelige politik i mellemkrigsårene, i fodnoteperioden og dets klamme omgang med DDR helt op til regimets sammenbrud?

    Kommentar by Peter — 19. august 2006 @ 11:13

  8. Man burde hellere gøre de tosser der stemmer på det landsforæderiske parti opmærksom på alle dets svigt og femte kolonne virksomheder faktisk op igennem hele det forbandede partis historie.
    For det må da være uvidenhed der får folk til at stemme på de skvatnavler !

    Kommentar by whodares — 19. august 2006 @ 14:12

RSS feed for comments on this post.