8. september 2006

Når italesættelsen af den ønskede virkelighed dikterer vinklingen af nyhedshistorier

En stor del af 12-Radioavisen omhandlede idag den igangværende Vollsmose-terrorsag, og stik imod vane for rapportering af kriminalsager blev der talt om ‘den formodede terrorsag’. Ulla Nørtoft Thomsen har begået en god postering om den spin medierne i øjeblikket udsætter den danske befolkning for.

“Således var det ingen nyhed, at man anholdt 7 mulige terrorister i Vollsmose. Den egentlige historie var naturligvis, hvad denne anholdelse vil komme til at betyde for Vollsmoses muslimer. Det måtte en opmærksom og vel også småbekymret befolkning høre på hele dagen: Hvilke forestillinger ville dette signal plante i danskernes bevidsthed..? Hvad ville denne omtale betyde for integrationen, dvs. for muslimernes image?

Danskerne gelejdes væk fra kendsgerningerne og vikles ind i et spincirkus, der jonglerer mulige verdener rundt sammen med faktiske, som om det hele var en leg. Man kan være forvisset om, at efter en masse hurtige bevægelser, så er det sørme fredelige danskeres skyld det hele, fordi vi bruger vores hjerne til at samle og ordne oplysninger, hvilket man kalder at dæmonisere.

Med juraprofessorer og PET-folk rundede man også spørgsmålet om yderligere forholdsregler over for terrortruslen. Ikke i relation til borgernes sikkerhed, men i relation til, hvilke signaler sådanne forholdsregler ville sende til potentielle terroristspirer, og hvilke ideer man således risikerede at sætte i bevægelse. Deres aggressioner er vores skyld, som tidligere PET-mand Hans Jørgen Bonnichsen lod forstå.

Til P1 sagde juraprofessor Eva Smidt, at hun ikke vidste af, at dansk politi havde afværget en terrororganisation. Et slag i ansigtet på politiet med henvisning til, at der jo ingen domfældte var endnu. Det kan og vil venstrefløjen så grine højt af. For så er det hele nok slet ikke sket, og man har vel strengt taget ikke afværget noget som helst.”

Foreløbigt har der været fire terrorsager herhjemme, og objektivt vurderet må det være et spørgsmål om tid før enkeltpersoner eller grupperinger får held til deres forehavende. Når det så sker, så flytter det formentligt den offentlige debat i retning af virkeligheden, men intet tyder på det vil ændre noget for visse meningsdannere der blot igen skruer op for abstraktionen: Hvad vil det betyde for herboende muslimers image, for integrationen som sådan og fremdeles…

23 Comments »

  1. Skal der ‘lig på bordet’ før DR og deres ‘eksperter’ vågner op og fatter alvoren i denne islamiske trussel ?

    Kommentar by JensH — 8. september 2006 @ 13:19

  2. ->1
    selv da vil DR, forfatterne, skuespillerne de “intellektuelle” og alle de andre gøglere ikke vågne op. Istedet vil de vende sagen på hovedet og spørge “Hvad kan vi gøre anderledes så muslimerne ikke vil sønderbombe os igen?”.

    Hvis en muslim slår en DR-mand i hovedet med en baseball-kølle vil DR-manden (når han vågner op fra hospitalet) undskylde overfor muslimen og indkalde til møde hos DR for at finde ud af hvad vi kan gøre for ikke at genere den stakkels voldsmand (som jo er det virkelige offer i DR-terminologien).

    Jeg kan anbefale at læse Anders Raahauges interview med den polsk-jødiske forfatter Henryk M. Broder i dagens JP.

    Broder rammer hovedet på sømmet ifht. den eftergivenhed og appeasement overfor islam/muslimer blandt ovennævnte gøglere vi er vidner til i Europa i disse skæbnesvangre år.

    Kommentar by Nosferatu — 8. september 2006 @ 13:32

  3. -> 2

    Tak for tipset. Jeg holder faktisk JP i weekenden (inkl. fredag) og jeg vil se frem til at læse den artikel når jeg kommer hjem fra arbejde.

    Iøvrigt har du nok ret mht. hvor dybtliggende DR-folkenes trang til appeasement og underkastelse i virkeligheden stikker. Men det gør bare deres indflydelse på menningsdannelsen endnu mere katastrofal.

    Det kan godt være jeg gentager mig selv fra andre tråde, men jeg bliver altså igen nødt til at glæde mig over at DR mister seere, og forhåbentlig også snart lyttere når nu TV2’s ny radiostation går i luften. Forhåbentlig er det snart kun en lille klike af allerede overbeviste, (cafe latte segmentet), som gør brug af DR’s ‘programmer’. Så er skaden da til at overse :-)

    Kommentar by JensH — 8. september 2006 @ 14:05

  4. -> 3

    “Forhåbentlig er det snart kun en lille klike af allerede overbeviste, (cafe latte segmentet), som gør brug af DR’s ‘programmer’. Så er skaden da til at overse”

    Svar: Ja det ville den være. Hvis det ikke lige var for licensen. Jeg vil også her gentage mig selv op opfordre til IKKE at betale licens :-)

    mvh

    Kommentar by Nosferatu — 8. september 2006 @ 14:40

  5. -> 4

    Hvis det kun var den begrænsede skare i cafe latte segmentet der gjorde brug af DR, ville politikerne virkelig få svært ved at forsvare den tvangsudskrevne licens :-)

    Kommentar by JensH — 8. september 2006 @ 14:58

  6. Jeg er ved at være mere end almindelig træt af de satans “eksperter” der udtaler sig politisk….. Det røde felt er nået her.
    Jeg skal lige møde dem nede i Føtex, så kommer der frikadeller og Jakabov flyvende.

    Kommentar by Nielsen. — 8. september 2006 @ 15:53

  7. Nu, fredag aften har vi netop fået at vide, at man på et militært areal har sprængt de væsker, de “uskyldige” opbevarede i deres lejlighed.
    DR er tendentiøs i deres reportager.
    Vi ser frem til, at TV2 vil bløde op på alt det venstreorienterede fnidder, når de iværksætter en radio, der kan tage konkurrencen op med de røde kanaler, der har misinformeret os altfor længe.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 8. september 2006 @ 17:55

  8. -> 7

    Sidder lige og ser TV2 Nyhederne, og de havde en historie om, at familierne til de terror-anholdte vil sagsøge politiet for brug af ‘overdreven’ magtanvendelse. I det mindste havde TV2 bragt Niels Brinck i studiet som ekspert, og han kunne da sætte tingene i den rette sammenhæng.

    Kommentar by JensH — 8. september 2006 @ 18:12

  9. Jeg var selv chokeret over vinklingen på TV2-Nyhederne,
    hvor deres terrorekspert måtte undskylde den konsekvente
    indsats fra special-enheden. Når vi en dag fanger Bin
    Laden skal vi vel også være meget forsigtige så at vi
    ikke krænker ham unødigt. Og brug endelig ikke håndjern,
    men kun plastik-strips! ‘Krænket’-følelsen over
    anholdelsen af terrormistænkte er udelukkende en leflen
    for de radikale kræfter i Vollsmose, det KAN umuligt
    være den normale danskers egentlige bekymring.

    Eva Smidt er en paria på Danmark. Det er en skandale at
    folk som hende er ansat for folkets skattekroner, når
    deres egentlige virke blot et ukonstruktiv destruktion
    af det danske samfund.

    Kommentar by islamofascisme.dk — 8. september 2006 @ 18:44

  10. Meget sigende for tilstanden offentliggør JP i dag hvad de terror mistænkte levede af.
    Hele flokken var mer eller mindre finansierede af det “offentlige”,dvs. hårdt arbejdene skatteydere.
    Og dags dato deltager integrations Rikke i et møde der bla. munder ud i en konstatering :vi skal gi mere plads til de muslimske samfund!
    Ok,nu er det snart sat på skinner,udvikling af parralelsamfund,og afvikling af det monokulturelle Danmark.

    Kommentar by PB — 8. september 2006 @ 18:45

  11. I et andet indslag i dagens nyheder fik vi at vide af nyhedsoplæseren at det mest forfærdelige ved terrorismen er at vi ikke forstår hvad det er som får unge mennesker til at blive terrorister….

    Jeg kunne have grædt snot, hvis ikke det var fordi, at man med tiden bliver kold i hjertet af al den umådelige venstresnoede stupiditet, som vi konfronteres med på et dagligt plan!!

    Kommentar by Mackety — 8. september 2006 @ 18:48

  12. Som jeg iøvrigt har gjort opmærksom på i en kommentar på Agantyr, så er denne Vollsmose-imam en rablende galning. Jeg havde selv et sammenstød med manden for nogle år siden og hvis der nogensinde har været en galning, der var uden for pædagogisk rækkevidde, så er det ham. Desværre er der mange andre som ham og rigeligt med venstresnoede til at undskylde enhver tænkelig uhyrlighed som han måtte kunne finde på!!

    Kommentar by Mackety — 8. september 2006 @ 18:53

  13. “vi skal gi mere plads til de muslimske samfund!”

    Gi’ mere plads ??? Jeg synes sgu de har alt for megen plads allerede !!! De danske medier er proppet med stof om islam !!! Mon ikke snart det var på tide at den almindelige hårdtarbejdende og skatteplagede Dansker fik en smule plads !!!

    Rikke hvilshøj lyder sgu mere og mere som tilhørte hun Jelveds frelste flok.

    Kommentar by JensH — 8. september 2006 @ 20:22

  14. Det er ufatteligt, at der stadig er appeasere her i landet!

    Nu “føler” muslimer sig igen forfulgte pga. de anholdelser!

    Hvad plejer vi danskere at føle, når politiet anholder en gruppe danskere under mistanke for mordplanlægning???
    Oftest MEGET tryggere ved at få dem bag lås og slå!

    Og nu skal der også sagsøges, fordi politiet ikke meldte deres ankomst forud for anholdelserne.
    Kvinderne nåede ikke at få tørklædet på !!!
    En KRÆNKELSE udover det acceptable, forstås!

    Hvis en dansk kvinde – i lignende situation – klagede over, at hun blev set af politiet uden make-up, ville hele landet slå sig på lårene af grin!!

    Kommentar by Lisbeth Johs — 8. september 2006 @ 20:31

  15. Du jonglerer jo også selv rundt med fakta, og trækker din egen agenda og vinkel hen over nyhederen. Det er interessant at du så kritiserer andre for at gøre det samme.

    Kommentar by Lasse — 9. september 2006 @ 08:49

  16. Ignorer islamlefleren Allahn, som også benytter navnet Lasse. Den lange tid på offentlig forsørgelse har sandsynligvis skadet den røde debatspammer mentalt.

    Kommentar by Kurt — 9. september 2006 @ 10:36

  17. -> 16

    Er ‘Allan’ og ‘Lasse’ samme person !!! Det jeg glad for at høre. Jeg var temmelig deprimeret over vores lille kongerige virkelig kunne have to så store tågehorn.

    Kommentar by JensH — 9. september 2006 @ 11:49

  18. Det virkede næsten også som en statistisk umulighed :-D

    Kommentar by whodares — 9. september 2006 @ 14:01

  19. Det burde også VÆRE en statistisk umulighed – og det endda med kun een af slagsen i en så lille befolkning, som danskerne jo er!

    Kommentar by Lisbeth Johs — 9. september 2006 @ 15:37

  20. Nå Lasse ?

    Jamen er Kim da financieret af tvangslicens og underlagt Public Service love ?

    Ikke fordi jeg regner med at du svarer, lille troldepus … !

    Kommentar by DaLi — 10. september 2006 @ 14:18

  21. Hvor ville jeg ønske, at der i dette land kunne rejses en debat, ja – et folkekrav, om et opgør med de politikere, der i bevidstløs naivitet har givet statsborgerskab til mennesker, der hader Danmark, demokratiet og den “vantro” danske urbefolkning så meget, at de vil slå os ihjel.

    Dette kasten statsborgerskab i grams er, set gennem min brille, den største skandale i de sidste 30 år.
    Ud med disse uduelige politikere. Og ud med de muslimer, der bekender sig til islamismen – uanset, at de har modtaget statsborgerskab.

    Dette land er blevet til en klynkeanstalt, hvor alt for mange – specielt eksperter og såkaldt kloge hoveder – koger suppe på temaerne: 1) hvad har vi dog gjort forkert? Og 2) nu må vi altså også blive bedre til at integrere.

    Har nogen tænkt på, at alt blev vendt på hovedet den gang eksperter og politikere første gang sagde: VI skal integrere DEM. (En forrykt synsvinkel, for det må vel være DEM der skal integrere SIG).

    Tidligere i historien han MAN altid måttet integrere sig selv, hvor man kom frem. Det rå budskab var – integrer dig, rejs hjem eller dø af sult.

    Tør nogen fortælle hvornår VI er færdige med at integrere DEM. Tør nogen spå om regningens størrelse?

    De fleste politikere og eksperter, som i mange år har stået for denne (VI skal) holdning, kan ikke forventes at ændre holdning. Det er helt nødvendigt, at den almindelige dansker indser dette og via stemmesedlen indsætter politikere, der har gidet sætte sig ind i, hvad islamismen er og har modet til det helt nødvendige opgør.

    Kommentar by Carl — 11. september 2006 @ 10:55

  22. #21 Den hænger jeg klart på ;-)

    Kommentar by whodares — 11. september 2006 @ 15:53

  23. Jeg er helt med på Carls ide’!

    Hvem starter en underskriftsindsamling om det “folkekrav”?
    (21)

    Vi ved jo, at de indsamlinger har sin virkning, og man er jo godt og grundig træt af alle de “konventioner” og deres dit og dat forhindringer.
    Dem må vi også af med – eller kræve omskrevet, så de passer til de farer, vi i dag lever med.

    Kommentar by Lisbeth Johs — 12. september 2006 @ 18:05

RSS feed for comments on this post.