29. juni 2012

Lars Aslan Rasmussen om racisme blandt indvandrere: Mange fravælger bevidst samvær med danskere

Det er ikke noget der hedder ‘omvendt racisme’, men Lars Aslan Rasmussen har mange gode pointer. Fra Politiken – Det står slemt til med den omvendte racisme.

“… hvordan ser det ud, når vi taler om ‘omvendt racisme’ Altså hvor det er folk med anden etnisk baggrund, der er racistiske over for danskere? Jeg vil mene, at det er muligt at føre dokumentation for, at det står ret slemt til.

Når jeg færdes blandt venner og bekendte med indvandrerbaggrund, er det bestemt mere reglen end undtagelsen, at ingen har lyst til at gifte sig med en dansker. Og det er noget, man åbent melder ud. … Er jeg sammen med mine danske venner og bekendte, ville folk straks reagere meget negativt, hvis nogen i et selskab meldte ud, at de bestemt aldrig nogensinde skulle giftes med en person, som har anden etnisk baggrund. …

Kommer det til skolevalg, går udviklingen også i den forkerte retning. Et stigende antal etniske forældre sender deres børn på privatskoler. Altså ikke privatskoler, hvor der går andre danske børn, men derimod på muslimske privatskoler. Jeg må indrømme, at jeg synes, det er bekymrende og udtryk for, at man vender det danske samfund ryggen.

Ligeledes kan ønsket om særlige etniske plejehjem nævnes. Altså plejehjem, hvor man kun er sammen med folk med ens egen kulturelle baggrund. Her burde man stille modspørgsmålet: Ville de politikere, der støtter denne idé, også støtte op om eventuelle kræfter, der ville plejehjem, hvor der kun bor danskere?

Nej, selvfølgelig ikke. … På samme måde har jeg det, når talen falder på ønsket om muslimske gravpladser. … Baggrunden er, at de pågældende muslimer, der ønsker dette, ikke kan acceptere at blive begravet i nærheden af ateister eller folk fra andre trosretninger. Det er jo helt absurd. Tænk, at man ikke engang kan tolerere andre i døden.

Når vi taler om diskrimination, bliver jeg ofte mødt med de samme to eksempler. For det første, at folk med anden etnisk baggrund bliver diskrimineret på arbejdsmarkedet. … Langt de fleste butikker, shawarmabarer, pizzeriaer osv. på eksempelvis Nørrebro er ejet af indvandrere. Og jeg må indrømme, at jeg til dato ikke har set, at de har ansat danskere. Måske en tilfældighed, men i hvert fald tankevækkende.

Det andet og mere sejlivede argument er føljetonen om diskrimination i nattelivet… hvorfor retter diskriminationen sig altid imod etniske mænd og ikke mod piger? Nok fordi mange piger med anden etnisk baggrund overhovedet ikke kommer ud i nattelivet på samme måde, som deres brødre gør det, hvilket er beskæmmende og udtryk for en ringeagt over for kvinder, som er helt igennem uacceptabel.

Oploadet Kl. 19:00 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/38226/trackback

20 Comments »

  1. “Omvendt racisme” må være, hvis man mener at ens egen race bør have færre rettigheder end andre racer.

    Det ville i hvert fald være den logiske forståelse af begrebet.

    Som det er nu bliver begrebet mest brugt til at forplumre debatten.

    Kommentar by Mikael Drachmann — 29. juni 2012 @ 19:44

  2. Lars Aslan Rasmussen har kendt til muhamedanernes kroniske intolerance i mange år .

    Så at kommer ud af busken nu efter at havde støttet multikulten´s terror i mod det danske folk er ingen formildende omstændighed.

    “Thi kendes for ret. Anklagede Lars Aslan Rasmussen dømmes til landsforvisning for højforræderi!”

    Kommentar by Aglet Xander — 29. juni 2012 @ 19:57

  3. Lars Aslan bliver mere og mere fornuftig. Men han har et stykke vej igen, før den egentlige erkendelse slår igennem. Sproget er stadig fyldt med multi-kulti-omskrivninger:

    “Når jeg færdes blandt venner og bekendte med indvandrerbaggrund, er det bestemt mere reglen end undtagelsen, at ingen har lyst til at gifte sig med en dansker.” Det hedder “muslimske bekendte”. De andre indvandrergrupper har ikke problemer med at gifte sig med en dansker. En del bliver faktisk indvandrere netop for at gifte sig med en dansker.

    “Et stigende antal etniske forældre sender deres børn på privatskoler.” Det hedder “muslimske forældre”

    “… mange piger med anden etnisk baggrundoverhovedet ikke kommer ud i nattelivet …”. Det hedder “muslimske piger og kvinder”. Og det hedder “ikke MÅ komme ud i nattelivet”

    “Langt de fleste butikker, shawarmabarer, pizzeriaer osv. på eksempelvis Nørrebro er ejet af indvandrere.” Ofte af muslimer som er født og opvokset i Danmark – altså ikke indvandrere.

    “Det er vigtigt at understrege, at jeg hører til dem, der mener, at de sidste ti års debat om flygtninge og indvandrere har været rædselsfuld.” Ja, og hvorfor mon? Så sig dog tingene ligeud! Eller det er måske det, der har været “rædselsfuldt”?

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. juni 2012 @ 20:27

  4. Modsætningsforholdet vil blive større – ikke mindre!
    Vi kan godt se i øjnene, at det ender med en væbnet borgerkrig.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. juni 2012 @ 20:37

  5. Det lyder til at det gå i den rigtige retning. Folk vil i sidste ende helst være sammen med deres egne.

    Kommentar by Lavard — 29. juni 2012 @ 20:44

  6. Virkeligheden er grotesk.

    Såvel de fleste Muslimer som de fleste danskere håber og beder for at deres døtre og sønner gifter sig med én af deres egne.

    Det er typer som Lars Aslan Rasmussen og andre blinde uvidende gutmenschen der faktisk udgør et mindretal.

    Måske burde man starte et apartheidsparti, der arbejder for adskilte skoler, klubber boligområder osv. for de forskellige etniske grupper. Det ville sikkert kunne få en del muslimske stemmer også. Klaphat Khattab en muslimske fhv. konservativ, en læge fra Svendborg, vil måske være en kandidat der vil kunne tiltrække muslimske stemmer, har har som fremsynet politiker foreslået et etnisk politikorps i Vollsmose.

    Måske kan vi forstenede højreradikale med muslimernes hjælp kuppe de kulturradikale fra magten. Morsom tanke ikke?

    Kommentar by Balder — 29. juni 2012 @ 20:44

  7. Selvfølgelig vælger store etniske grupper det danske samfund fra, fordi det samme samfund i multikulturalistisk vanvid har tilladt disse grupper at vokse sig store nok til de kan begynde at opbygge deres egne samfund!

    Multikulturalisterne vil både blæse og have mel i munden, de vil både have masseindvandring og integration.

    Danmark skal i deres optik både koloniseres af mellemøstlige grupper, (der iøvrigt også hader hinanden) og sært nok samtidigt forblive vestligt og civiliseret.

    At multikulturalister er de mest infame idioter man kan opdrive på denne klode burde være tydeligt for enhver!

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 29. juni 2012 @ 20:53

  8. Du er SÅ spot on Balder som sædvanligt. Du kommer som sædvanligt med et klarsyn, og med så klare synspunkter, at man kun kan være enig.
    Det er sådanne holdninger politikerne i virkeligheden burde lufte. Det er den skinbarlige virkelighed, renset for politisk korrekthed, og skrevet i så tydelige og præcise vendinger at ingen kan være i tvivl om hvad du mener. Og ligeledes ekstrem præcis som sædvanlig.
    Du er en af dem der gør Uriasposten til et sted jeg gider at være på nettet.
    Og MANGE kunne lære noget af dine formuleringer og evner til at komme med præcise og klare standpunkter, der ikke efterlader et gram tvivl i mit sind.

    Det er så simpelt i virkeligheden, så banalt og simpelt, og dog så tvingende nødvendigt evigt og altid at belyse disse absurde politiske korrekte mennesker, og deres latterlige syn på den virkelighed enhver kan se krakelerer stille og roligt.

    Vi behøver absolut ikke være enige politisk set og løsningsmæssigt, men når man kalder en spade en spade og gør det på din måde så kan jeg kun slutte mig til koret.

    Kommentar by Endnu en vantro — 29. juni 2012 @ 21:26

  9. Jo, Balder :)

    Og faktisk realistisk! I hvertfald i teorien. For det er nok ikke til at hverve nogen, der både orker og har den nødvendige formåen i forhold til at gennemføre det.

    Men tanken er underholdende …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. juni 2012 @ 21:35

  10. Hvis vi beskærer de sociale ydelser, vil indvandrernes behov for at omgås danskerne øges betydeligt.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 29. juni 2012 @ 23:12

  11. @–> 8 Endnu en vantro

    Din kommentar hænger nu i glas og ramme i Balders sandhedsministerium!

    Kommentar by Balder — 30. juni 2012 @ 06:22

  12. Balder

    Jeg ved godt, at vi ikke er enige om mange ting, men det er glimrende, det du skriver her. Fint at du sætter problematikken på spidsen. Allerede nu praktiseres der jo (for det meste centrum-venstre partier indført) apartheidpolitik på hospitaler, bl.a. er der en afdeling i Odense på OUH, som kun er for indvandrere. Altså ikke for bl.a. os. Og der laves klubber i flere storbyer, hvor der kun må være enten unge mænd eller unge kvinder. Desværre er det sådan at en del danskere bakker op om apartheid kulturen. Alt for mange. Men flere må sige fra nu. Sige stop for apartheid kultur her, som der blev sagt stop for apartheid kultur i Sydafrika.

    Kommentar by Liva — 30. juni 2012 @ 06:57

  13. Spørgsmålet er jo om det i det hele taget er en god idé med integration forstået som offentlige integrationstiltag?

    Det koster en masse penge (som skatteyderne betaler). Ofte virker tiltagene ikke og så bliver vi (skatteyderne) bedt om at afsætte endnu flere penge.

    Hvis integrationen ikke virker er det som regel udlændingenes egen skyld. Jeg har set nogle udlændinge, som lærte fejlfrit dansk på 3 måneder og som lynhurtigt fik danske venner + arbejde eller uddannelse. Men omvendt kan nogle 3 generationsudlændinge (som regel muslimer) ikke tale fejlfrit dansk og lever af overførselsindkomst og kriminalitet.

    Integration er simpelthen et personligt valg og ikke noget som kan forordnes per offentligt dekret!

    At integration slår fejl er ikke noget jeg ligger søvnløs af. Det gør det bare nemmere til sin tid, med en fremtidig ny udlændingelov, at sende problemskaberne ud af landet.

    Sagt lige ud: Jeg er imod at det offentlige bruger penge på integration!

    Kommentar by Sigwar — 30. juni 2012 @ 11:07

  14. Godhedsindustrien er som børn der leger med farlige sprængstoffer. Klart farligere end muslimerne selv. Og bag den står kvinderne, de farligste af alle!

    Kommentar by Kim Poulsen — 30. juni 2012 @ 12:52

  15. @ 14. Kim Poulsen.

    Helt enig, og det i den grad.

    Kommentar by Svend — 30. juni 2012 @ 15:00

  16. Uanset om vi ønsker det, er indvandringen dømt til at ende i fiasko, det er dømt til at ende i apartheit! Indvanderne ønsket ikke at blande sig med os, og selvom vi endnu ikke er kommet dertil, at vi siger, at vi ikke ønsker at blande os med dem, så er det sådan, og det bliver formodentligt mere og mere, danskere flytter væk fra de områder hvor indvandrerne dominerer. Det er efterhånden kun dem der ikke kan flytte der bliver!
    På længere sigt bliver det et stort problem at danskerne betaler skat og at Indvanderne forbruger den skat i langt højere grad end danskerne! På et eller andet tidspunkt vil det gå galt og der må kommet et opgør med forsørgelseskulturen.
    I virkeligheden er vi efterhånden dhimmier, der betaler kopskat til muslimerne ganske vist over skattebiletten, vi har bare ikke opdaget det endnu!

    Kommentar by Robert R — 30. juni 2012 @ 15:33

  17. Man skal aldrig være for fin til at takke alle dem herinde der jævnligt bidrager med noget konstruktivt.

    Indrammet ligefrem :). Jeg kan lige se det for mig, mit indlæg hængende på væggen. Hvilket syn.

    Kommentar by Endnu en vantro — 30. juni 2012 @ 17:10

  18. #16. Robert R.
    Først apartheid, derefter borgerkrig!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 30. juni 2012 @ 18:16

  19. Balder og flere af de andre kloge hoveder.

    Det i skriver er fornuftigt, men de skal generelt bare sendes hjem.
    Vi skal ikke have venstreorienteret og multietnisk apartheid i Danmark. :)

    Kommentar by Viking — 30. juni 2012 @ 20:15

  20. Lavard Balder Viking og andre jødehadende afskum: Skrid

    Kommentar by Nielsen — 3. juli 2012 @ 17:34

RSS feed for comments on this post.