30. juni 2012
I skrivende stund afholder Danskernes Parti (DP) sommerfest ‘et sted på Fyn’, og da eksakt lokalitet ikke blev offentliggjort på forhånd, havde Antifascistisk Aktion indkaldt til ‘blokade’ på tre fynske togstationer, så det ville blive “besværligt og uattraktivt for unge sympatisører at komme frem”. Klassisk mødeterror.
Sådan så blokaden ud foran Odense Banegård i eftermiddags. Politiet var der tidligt, og registrerede samtlige 25-30 venstreradikale, der mest så ud til at være trotskister fra Internationale Socialister (IS) og revolutionære fra Socialistisk Ungdomsfront (SUF) – overarmene holdt sig i baggrunden. Bemærk Enhedslistens Lene ‘plads til 2 mio. indvandrere‘ Junker i lilla jakke/grøn trøje.




Selvom der ikke var meget sort blok over blokaden, så blev det alligevel en stor succes for Antifascistisk Aktion. Fyens Stifstidende har detaljer.
“Foran McDonalds-restauranten sidder en gruppe på omtrent ti mænd anholdt. Tæt overvåget af betjente og en politihund. Årsagen til anholdelsen er frygten for et voldeligt sammenstød mellem fraktioner fra højre- og venstrefløjen. Omkring klokken 16 skred politiet til anholdelse af de cirka ti mænd, der angiveligt er fra det yderste høje.”
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/38283/trackback
42 kommentarer »
RSS feed til kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>









Det er jo kun små børn disse antidemokrater.
Kommentar by Anonym — 30. juni 2012 @ 19:46
Ja, de skulle have en røvfuld og på hovedet i seng!
Kommentar by Jesper — 30. juni 2012 @ 19:52
God artikel.
“Omkring klokken 16 skred politiet til anholdelse af de cirka ti mænd, der angiveligt er fra det yderste høje” (højre:) )
Typisk (er min første tanke), at de anholder dem fra det såkaldte yderste højre og ikke “mødeterroristerne”.
Kommentar by Viking — 30. juni 2012 @ 20:01
‘Danskernes Parti’ er et tåbeligt parti. Navnet er tåbeligt og deres “partiprogram” er tåbeligt, deres leder/stifter eller hvad han nu end er er brændemærket og stemplet for livet pga. sin lurvede fortid.
Men når det så er sagt, så har Danskernes Parti al ret til både, at samles og ytre deres legitime synspunkter. Uanset om partiet er ‘god latin’ i Politiken-segmentet eller om man som iagttager måtte bryde sig om deres holdninger eller ej. Deres rettigheder er sikret i grundlovens kapitel 8 og det er noget vi nidkært skal værne om.
Det er under al kritik, at samfundet vender det blinde øje mod rød-ekstremisternes mødeterror.
Derfor skal jeg herfra ønske samtlige medlemmer fra Danskernes Parti en rigtig god sommerfest – og god vind fremover. Alle fra den politiske midte og ud mod højre har en klar interesse i, at stå sammen mod de rødes fascistoide metoder. føj.
Kommentar by Polka Charlie — 30. juni 2012 @ 20:06
Hvor er han ynkelig, ham med vesten med alle nitterne. Han prøver at se sej ud. Man får næsten ondt af ham. Stakkels menneske.
En
Lille hjernevasket flok.
Landsforrædere.
Kommentar by xxxxx — 30. juni 2012 @ 20:20
“Plads til alle – undtagen de intolerante svin, vi er uenige med!”
Kommentar by Henrik R Clausen — 30. juni 2012 @ 21:23
AFArterne kan som regel kendes på deres udseende. Desuden er de allesammen helt uden vid.
Kommentar by Nielsen — 30. juni 2012 @ 21:56
>4
Daniels parti har plads til forbedring.
Kommentar by Nielsen — 30. juni 2012 @ 22:00
Polka Charlie:
NAVNET er da ikke helt så tåbeligt. Bare trist, de skal tage patent på det…
Kommentar by Henrik — 30. juni 2012 @ 22:11
-rigelig plads
Kommentar by Nielsen — 30. juni 2012 @ 22:12
PS. Fyens Stiftstidende har haft en fotograf på banegården, hvor nogle af de venstreradikale foreviges i al deres manglende pragt. På billede 11 af 12 her (http://www.fyens.dk/article/2111282:Odense–Odense–11-aktivister-anholdt#) ser man bla en idiot i KGB-trøje sammen med de 24 rammer øl man åbenbart er nødt til at drikke for at være dum nok til at reklamere for det kommunistiske efterretningsvæsen *slash* dødspatrulje.
Kommentar by Henrik — 30. juni 2012 @ 22:16
Sandheden er nok at begge parter ikke går af vejen for et godt slagsmål!
Kommentar by Robert R — 30. juni 2012 @ 22:48
Vanvid. Berlingske har en samme historie. http://www.b.dk/nationalt/hoejrenationale-anholdt-i-odense
- Gruppe X ville holde en fest
- Gruppe Y hørte om dette og besluttede sig for at vente på dem på banegården for at få en konfrontation.
- For at ungå denne konfrontation blev gruppe X anholdt.
Det er jo vanvid. Hvorfor er det ikke gruppe Y, som blev anholdt? Det kan da ene og alene være fordi gruppe X er slemme “højrenationale”, mens gruppe Y er uskyldige “antifascister”.
Kommentar by Vest — 30. juni 2012 @ 23:10
Er politiet upartisk?
Kommentar by Nielsen — 30. juni 2012 @ 23:18
Jeg mener holder de med de fremmede?
Kommentar by Nielsen — 30. juni 2012 @ 23:31
-> Henrik
Mon ikke de skal til Roskilde.
Kommentar by Kim Møller — 30. juni 2012 @ 23:32
Jeg tror Ham idioten med nitterne har skidt i bukserne, siden han står sådan lidt på afstand. Han har jo set policen, som er hans venner.
Politiet er IKKE upartisk. De holde med de fremmede.
Det har de fået besked på, fra fuldmægtigerne, Ja dem der er mægtig fulde.
Og det der, der der skal ryddes op.
Kommentar by Carsten Nielsen — 30. juni 2012 @ 23:48
Jo, det kunne tænkes.
Gruppe X ville til fest i f.eks roskilde.
Y blev fredet, X blev anholdt.
Kommentar by Carsten Nielsen — 30. juni 2012 @ 23:52
@Vest. Ja det er vanvid, og udenfor normal logik hvordan de kan anholde nogle der: 1. forsøger at være anonyme, 2. IKKE opsøger konfrontationen men blive opsøgt.
Det er en komedie værdig. Nu har jeg ikke læst alle detaljerne, men hvem har nogensinde fortalt politiet at det er smart at lade venstre-ekstremister/unge røde anarkister forhindre politiske modstandere i at mødes? Danmark kalder sig selv et demokrati, men dette her er en bananrepublik og diktatur værdigt.
Gad vide om jeg og nogle venner kan blokere forskellige lovligt anmeldte demonstrationer, og få de demonstrerende anholdt, udelukkende fordi vi møder op og vil konfrontere disse demonstranter.
Politiet ER en del af den større masseindvandrings-plan, der spreder sine mange arme og tentakler overalt i samfundet, og når de får berøring med dette indvandrings/multikultur element, så sker der sjove ting og sager, dokumenteret til ukendelighed på Urias og nettet.
Man vælger at tage røde ekstremister og deres venners parti. Og jeg tror ikke det handler om at politiet rent faktisk sympatiserer med dem. Det er helt andre grunde, og jeg tror det handler om nogle elitære/magtfulde grupper i samfundet der udsteder retningslinierne for en lang række offentlige organer og politiske partier. Eller lægger gevaldigt pres.
Det er del af en større plan, som vi IKKE må få at vide eller oplyses om. Politiet agerer ikke bare tilfældigt på må og få. Der er systematik i deres opførsel.
Kommentar by Endnu en vantro — 1. juli 2012 @ 00:03
Der er gang i tidsmaskinen igen. Skal du ikke få fikset det der sommertid/vintertid Kim? Er det virkeligt umuligt at få en korrekt tidskode på indlæggene permanent?
Kommentar by Endnu en vantro — 1. juli 2012 @ 00:04
Der var ingen fra Danskernes Parti som tog tog eller deltog i slagsmålet i Odense. Det var åbenbart tosserne fra DDL som tog til Odense for at slå på næven. I fremtiden, kan i så ikke bare indbyrdes aftale et mødested på en anden dag, end den dag Danskernes Parti afholder sommerfest til at mødes og slås?
Udover det så var der ikke nogen som blev forhindret i at møde op.
Kommentar by Lavard — 1. juli 2012 @ 00:35
Danskernes Parti ønsker ingen konfrontation med de voldspsykopatiske venstreekstremister. Folk som ønsker vold og gadekamp vil blive smidt ud af partiet og kan melde sig ind i Danish Defence League som stod for slagsmålet i Odense.
Kommentar by Lavard — 1. juli 2012 @ 00:39
Udover det, så er den officielle forkortelse af Danskernes Parti – DaP.
Kommentar by Lavard — 1. juli 2012 @ 01:00
Robert R, du tager fejl.
Hvor ofte bliver venstrefløjens demonstrationer angrebet?
Nej, vel…
Kommentar by Jern Henrik — 1. juli 2012 @ 06:01
Sådan får man opløst en venstrefløjsdemonstration:
Man smider et bundt pengesedler op i luften, og så går der kapitalistsvinegribbe i dem alle sammen.
Kommentar by anonym — 1. juli 2012 @ 06:08
Jo, regeringen har ikke flere penge at dele ud af, så nu samler de venstreekstremer sig igen.
Der er nu igen sket et Koranrelateret kvivstikkeri på Nørrebro her i nat. Politier ved ikke hvad motivet er, selv om det er meget nemt at regne ud. Men hvaf fann, de er jo også inhabile. !!
Kommentar by Carsten Nielsen — 1. juli 2012 @ 08:36
-> Lavard
Har du noget faktuelt ift. DDL i Odense. Jeg kan intet finde online.
Kommentar by Kim Møller — 1. juli 2012 @ 10:18
Måske ville det være en god idé at afholde flere af den slags sommerfester, for at få venstrefascisterne til at blamere sig igen og igen, og eventuelt køre dem trætte.
Jeg føler mig svært fristet til at invitere til Tea-Party for nationalkonservative “et ukendt sted i det midtjyske søhøjland”
Kommentar by Svend Andersen — 1. juli 2012 @ 10:19
Sven Andersen.
Superide. Men lad os istedet lægge det et sted i hovedstaden – så alle de røde voldstosser møder op det sted forgæves og så står og ser dumme ud:-)
Hvis vi på den måde aktiverer dem forgæves tilstrækkeligt mange gange – så kølnes deres røde ildhu sikkert over tid.
Kommentar by Sigwar — 1. juli 2012 @ 11:11
@Kim Møller
Der er dukket noget op på Nettet, men også noget der skal tages med et vist forbehold, for sagen med DDL aktivisterne er beskrevet inde på Projektantifa.
I øvrigt er det meget morsomt at læse, at de “kære” venstreorienterede opgav at blokere i Middelfart og Nyborg på grund af Roskilde festivalen og deraf formodet mandskabsmangel.
Kommentar by T. H. — 1. juli 2012 @ 12:51
T.H Du kan godt regne med at både Danskernes Parti og Antifa er enige med at det var DDL, Antifa var oppe og toppes med. Fordi det var ikke nogen af vores og hvis det var, så var de blevet smidt ud af partiet.
Kommentar by Lavard — 1. juli 2012 @ 14:16
det var heller ikke DDL der blev anholdt i odense igår.
Kommentar by sune — 1. juli 2012 @ 15:40
Plads til alle.
Ja, hvis du stemmer til venstre for midten eller hvis du er en typisk danskerhadene voldspsykopat fra mellemøsten.
Den største trussel mod vesten er venstreorienterede fascister.
Kommentar by Frank Hagmann — 1. juli 2012 @ 15:52
T.H.:
Jeg kan intet finde om, at AFA-typerne var nødt til at opgive blokaderne i Middelfart og Nyborg. Har du en kilde?
Kommentar by Henrik — 1. juli 2012 @ 17:05
@Henrik
Jeg har indsat et link og samtidig brugt “Liva”-metoden dvs. jeg har indsat nogle mellemrum, så du ikke direkte kan klikke dig frem til artiklen, men du kan selvfølgelig kopiere hele Internetadressen over i adressefeltet på et andet faneblad og fjerne de tre mellemrum. På den måde kan AFA ikke spore nogen henvisning herfra!
h t t p://www.projektantifa.dk/nyheder/article/fascister-angriber-odense-blokade
Neden under billedet kan du læse om opgivelsen af blokaderne i Nyborg og Middelfart.
Kommentar by T. H. — 1. juli 2012 @ 18:01
Medierne var hurtige til at beskylde Danskernes Parti for at være blandt de præventivt anholdte. Jeg tror projekt antifa har ret når de beskriver disse som DDL-folk. Det er også det mine kontakter til miljøet fortæller mig.
Når nogle kritiserer Danskernes Parti for at være belastet af Daniels fortid, så føler jeg at jeg gerne vil have et ord med.
Og det er at mange gør vildfarelser i deres ungdom. Og jeg kan se at Daniel er kommet på bedre tanker og kan se hvordan kampen imod systemet-politiken bør føres.
Jeg har lige så småt skimtet partiprogrammet igennem, og synes at det virker alt andet end ekstremt. f.eks er tanken om flere folkeafstemninger yderst sympatisk. Men selv hvis programmet skulle være utilfredsstillende, så vil jeg mene at partitoppen er lydhør for kritik.
http://danskernesparti.dk/partiprogram/komplet-program
Kommentar by Lars H — 1. juli 2012 @ 19:21
BT’s artikel overskrift:
“Bøderegn over højre-ekstremister efter anholdelse”
Længere nede i artiklen siger den unge (styrmand) Carlsen fra Danskernes Parti:
“- Vores officielle holdning er, at uanset hvem der står for at opsøge en voldelig konfrontation, så tager vi afstand fra dem og deres metoder. Det er ikke noget, som vi kan stå indenfor som et demokratisk parti. Der er slet ikke nogen fra Danskernes Parti, der ville gå den vej, og hvis der var, så ville de ryge ud, for det er slet ikke noget, som vi ønsker, siger han.” (2012)
h t t p://www.bt.dk/krimi/boederegn-over-hoejre-ekstremister-efter-anholdelse
Kommentar by Liva — 1. juli 2012 @ 19:58
Den venstreekstreme der også blev anholdt kan risikere 1½ års fængsel. Yayayayaay
Kommentar by Lars H — 1. juli 2012 @ 20:09
Jeg har nu hørt forskellige ting om, hvem det var, der stod bag. Men generelt er der ikke klarhed om de faktiske omstændigheder. Pressen og Projekt Antifa hjælper næppe meget med til at opklare dette.
Danskernes Parti har dog netop publiceret en officiel udtalelse af principiel karakter i kølvandet på presseomtalen:
http://danskernesparti.dk/archives/3243
Kommentar by Daniel Carlsen — 1. juli 2012 @ 21:04
ja det var en fin blokade i fik lave!!! baer aveligt at i er så svage at se på og at høre på!! forresten håber ham afa svinet har godt undt i hovedet! da en af hans egene kastede en flaske i narken på ham:)) men hvad kan man også forvente af små børn!!!!
Kommentar by højreextremisten — 1. juli 2012 @ 22:26
Man skal ikke være ømskindet, når man går ind for borgerkrig.
Kommentar by Holgers ven — 3. juli 2012 @ 10:21
Jeg sidder og kikker på billederne – nu igen – og undrer mig.
Det er jo i det store og hele bare en flok utrænede halvvoksne børn. De ligner nogen, som er vokset op foran en computer på chokoladekiks, cola, popcorn og dåseøl. En vegetarpizza når der rigtig skal tankes op.
Er jeg den eneste, som tænker, at dette dog ikke kan være udtryk for ret meget kampkraft i en konfrontationssituation?
Er det virkelig det ypperste som venstrefløjen kan byde på?
Kommentar by Sigwar — 4. juli 2012 @ 12:58