15. september 2006

Matilde W. Clark fandt folkedybet blandt forfattere: Ingen her har “Bush på samvittigheden”

Fra dagens MetroXpress. Lidt fra endnu en grim klumme af Matilde Walter Clark – Den usynlige krig.

Jeg befinder mig Iowa, USA, sammen med en gruppe internationale forfattere. Før jeg ankom, var jeg godt pansret med fordomme. Jeg var sikker på, at jeg landede i hjertet af Bush-land, og at folk her ikke bestilte andet end at bage cowboy-kagemænd og missil-muffins og fløjte nationalsagen. Men nu har jeg været her i 14 dage, og jeg har ikke mødt en eneste, der har Bush på samvittigheden, og det er der heller ikke nogen af de andre forfattere, der har.

Når vi møder nogen, nævner vi altid vores land. ‘jeg hedder X. jeg kommer fra Y’, siger vi. Og vi får altid svaret: ‘Jeg hedder Z, og jeg stemte ikke på Bush.’

[…]

Jeg mindes ikke, der har været et lignende gab mellem befolkningen og dets præsident før.

Oploadet Kl. 13:53 af Kim Møller — Direkte link8 kommentarer
Arkiveret under:

8 Comments »

  1. Hvem f…. er Matilde Walter Clark ? En “international forfatter”?

    Kommentar by wied — 15. september 2006 @ 18:09

  2. Fr. Clark er en skatteyderfinansieret meningsmaskine af den moderne, indsmigrende, altid korrekte og altid fuldstændig ligegyldige slags.

    Lidt over halvdelen af vælgerne i Iowa stemte i 2004 på George W. Bush.

    Fr. Clark kan selvfølgelig færdes længe blandt internationale skatteyderfinansierede fidusintellektuelle, før hun møder et af de undermennesker, der betaler regningen.

    Det gælder i Iowa, det gælder herhjemme.

    Derfor tror meget hårdt oppumpede idioter som fr. Clark, at de tilhører et flertal.

    Kommentar by Lama Q — 15. september 2006 @ 18:33

  3. Skal man grine eller græde over hende? I klummen fra i dag fortæller hun også, at hun lige har opdaget den chokerende nyhed, at de amerikanske medier ikke viser, når der kommer kister med døde, amerikanske soldater hjem. Noget som var i medierne allerede for mindst ½ år siden. Hun præsterede også – 2 eller 3 dage efter terror anholdelsen i England, at være chokeret over at skulle tilbringe ekstra tid i køen i lufthavnen. Og så var hun dybt forarget over, at en mor måtte prøvesmage indholdet af en sutteflaske…
    Måske skulle hun prøve at orientere sig bare lidt om politik og tidens hændelser, inden hun forsøger sig som politisk skribent. :-X

    Kommentar by p. — 15. september 2006 @ 19:34

  4. “jeg stemmer ikke på Bush”

    Nej for du er en hysterisk idiot uden rygrad og en eneste selvstændig tanke, et fandens bævrende flokdyr med hovedet dybt begravet i jorden.

    Jesus!

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 15. september 2006 @ 21:31

  5. Re: p.
    De viser ikke kisterne fordi det blev forbudt ved lov for nogle år siden, jeg mener det var omkring 2001/2002, ved starten på Irak-krigen.

    Kommentar by joe — 15. september 2006 @ 23:09

  6. -> 5.
    Hvad er det for noget ævl!!!?
    Selvfølgelig er det IKKE forbudt at vise kister med Amerikanske flag på :

    http://seattletimes.nwsource.com/html/nationworld/2001906489_kuwait18m.html

    Pentagon er bestemt ikke glade for at sådanne billeder kommer frem, da de, underligt nok ikke mener at det er godt for moralen….

    Man skal være mere end almindelig uvidende om det Amerikanske samfund hvis man tror at man kunne forbyde de billeder i USA, og slippe godt fra det.

    Kommentar by Nielsen. — 16. september 2006 @ 09:59

  7. Den er helt gal med vor nye pave, Benedikt XVI, som har citeret et århundred gammelt udsagn fra en kejser- i en samtale med en muslimsk lærd. Den gamle kejser sagde at udbredelsen af en religion v.h.a. magt/sværdet ikke var anbefalesværdigt. Muslimerne er rasende — og nu bliver der en chance for Rune og Thøger til at lave lidt penge på en ny bog – Vatikan-mysteriet – (The Vatican Code), den kan sikkert filmatiseres.
    En ny Muhammed- sag – Vor-Herre-Bevar-Os – for den fredelige religions raseri !

    hilsen knud holm nielsen

    Kommentar by knud holm nielsen — 16. september 2006 @ 14:37

  8. Islam = stenalder krukke fyldt med nutidig nitroglyucerin. Men omvendt er en moderat islam som Tantawi står( der er placeret som leder af det historisk ledende islamiske universitet af den Egyptiske statsmagt, ikke at forveksle med den mest lærde fra Islamiske al Anzar ) en udemærket midlertidig løsning indtil Islam kan slippe barnetroen helt, hvilket de næppe kan gøre tidsnok før de kommer på kollisionskurs med vesten som ikke mener at muhammad havde ret at hele verdenen skulle underlægges islam med alle midler.

    Frasige sig offensiv jihad som Tantawi nogenlunde konsekvent har gjort og ligestille kvinderne, ville i princippet være alt der er fundamentalt nødvendigt for en sund reform islam, indtil barnetroen er overvundet, altså.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 16. september 2006 @ 19:00

RSS feed for comments on this post.