11. juli 2012

Islamister kræver destruktion af pyramiderne: “…the bottle has been uncorked in Egypt.”

Man skulle tro, at sådanne historier rent PR-mæssigt ville være en katastrofe for rettroende muslimer, men intet tyder på at ikke-muslimer tager Koranen alvorligt, før det sker i baghavnen. Og her er jeg faktisk ikke engang sikker. En større og større andel af befolkningen vil sikkert mene at Buddaerne i Afghanistan, mausolæerne i Mali, og pyramiderne i Egypten er provokationer, der blot skaber unødvendig konfrontation.

Raymond Ibrahim i Frontpage Mag – Calls to Destroy Egypt’s Great Pyramids Begin.

According to several reports in the Arabic media, prominent Muslim clerics have begun to call for the demolition of Egypt’s Great Pyramids—or, in the words of Saudi Sheikh Ali bin Said al-Rabi’i, those “symbols of paganism,” which Egypt’s Salafi party has long planned to cover with wax. Most recently, Bahrain’s “Sheikh of Sunni Sheikhs” and President of National Unity, Abd al-Latif al-Mahmoud, called on Egypt’s new president, Muhammad Morsi, to “destroy the Pyramids and accomplish what Amr bin al-As could not.”

… while book-burning was a simple process in the 7th century, destroying the mountain-like pyramids and their guardian Sphinx was not—even though many early Muslim leaders certainly tried; by the time gunfire was invented, Egypt’s Medieval Mamluk rulers even managed to “de-nose” the Sphinx during target practice (though popular legend naturally attributes it to a Westerner, Napoleon).

Now, however, as Bahrain’s “Sheikh of Sheikhs” observes, and thanks to modern technology, the pyramids can be destroyed. The only question left is whether Egypt’s Muslim Brotherhood president is “pious” enough—if he is willing to complete the Islamization process that started under the hands of Egypt’s first Islamic conqueror.

Nor is such a course of action implausible. History is laden with examples of Muslims destroying their own pre-Islamic heritage—starting with Muhammad himself, who ransacked Arabia’s Ka’ba temple, transforming it into a mosque.

Asking “What is it about Islam that so often turns its adherents against their own patrimony?” Daniel Pipes provides several examples, from Medieval Muslims in India destroying their forefathers’ temples, to contemporary Muslims destroying their ancestors’ heritage in Egypt, Iraq, Israel, Malaysia, and Tunisia. Currently, in what the International Criminal Court is describing as a possible “war crime,” Islamic fanatics are destroying the ancient legacy of the city of Timbuktu in Mali—all to Islam’s triumphant war cry, “Allahu Akbar!”

Much of this hate for their own pre-Islamic heritage is tied to the fact that, traditionally, Muslims do not identify with this or that nation, culture, or language, but only with the Islamic nation—the Umma. … This… was clearly reflected when the former leader of the Muslim Brotherhood, Muhammad Akef, recently declared “the hell with Egypt,” indicating that the interests of his country are secondary to Islam’s.

It is further telling that such calls are being made now—immediately after a Muslim Brotherhood member became Egypt’s president. In fact, the same reports discussing the call to demolish the last of the Seven Wonders of the Word, also note that Egyptian Salafis are calling on Morsi to banish all Shias and Baha’is from Egypt.

In other words, Morsi’s recent call to release the Blind Sheikh, a terrorist mastermind, from U.S. imprisonment, may be the tip of the iceberg in coming audacity. From calls to legalize Islamic sex-slave marriage to calls to institute “morality police” to calls to destroy Egypt’s mountain-like monuments, under Muslim Brotherhood tutelage, the bottle has been uncorked, and the genie unleashed in Egypt.

(‘End of the World Gate’ efter søndagens angreb, Timbuktu, Mali; Examiner)

“Armed fighters belonging to Islamist faction Ansar Dine, which is enforcing strict sharia law, began to attack the shrines after forcing out the Tuaregs. They have destroyed three shrines in Timbuktu using pickaxes and chisels and plan to destroy all sixteen, according to local residents. The Islamists believe the shrines and tombs – dedicated to local saints under the Sufi interpretation of Islam – are idolatrous.” (Daily Telegraph, 1. juli 2012)

Oploadet Kl. 10:30 af Kim Møller — Direkte link40 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/38458/trackback

40 kommentarer »

  1. Jeps og inden for en overskuelig fremtid vil det blive kirkerne i Danmark, som står for tur.

    Kommentar by Cicero — 11. juli 2012 @ 10:56

  2. Tja, men sådan virker demokratiet jo. Hvis ægypterne beslutter at nedrive pyramiderne, må vi andre blot respektere denne beslutning.

    Og glæde os over, at folkeviljen sejrer i det førhen så tyrannisk styrede land. I det mindste kan ingen længere sige, at det, der sker i Ægypten ikke er et udtryk for ægypternes udlægning af Koranen og hadith.

    Demokratiet længe leve!

    - – -

    Kommentar by Morten - - - — 11. juli 2012 @ 11:04

  3. @1 Cicero,

    Ja, og som sædvanlig er venstrefløjen mere end villige til at samarbejde om at nedbryde ethvert symbol på den vestlige kultur. Kirkerne holder ikke længe, med mindre nogen snart begynder at tænke sig grundigt om. Og det gælder også højrefløjen, hvor mange ikke helt har forstået kirkernes betydning. Jeg er personligt fløjtende ligeglad med om folk er troende eller ej, men alle vestlige borgere burde kunne blive enige om kirkernes kulturelle betydning. Og uanset om man kan lide folkekirken eller ej (jeg selv har i årevis rettet skarp kritik af den), så har den en vigtig betydning i og med at den siger, at fremmede religioner IKKE er lige så velkomne. At religioner som islam IKKE kan operere på lige fod med kristendommen. Når først kirken er nedbrudt, så bliver det en smal sag for den rød-islamiske alliance at knuse resten af den vestlige kultur. Og så vil moskeerne skyde op som paddehatte, mens kirkerne omdannes til spillesteder og værtshuse.

    Kommentar by Vest — 11. juli 2012 @ 11:07

  4. @2 Morten,

    Tja, men sådan virker demokratiet jo. Hvis ægypterne beslutter at nedrive pyramiderne, må vi andre blot respektere denne beslutning.

    Det kommer lidt an på, hvad du mener med “respektere”. Vi bør ikke stoppe en sådan nedrivning med vold og magt, men vi bør komme med nogle officielle udmeldinger om at den slags er primitivt og uciviliseret. Ingen skal være i tvivl om at vi foragter deres syge ideologi.

    Kommentar by Vest — 11. juli 2012 @ 11:13

  5. Man kan sagtens argumentere for en genkolonisering af områder, der idag er styret af barbarer.

    Kommentar by Kim Poulsen — 11. juli 2012 @ 11:27

  6. ->4 Vest

    Jeg skal selvfølgelig ikke tale på Mortens vegne, men mon ikke at han udtrykte sig ved hjælp af tør sarkasme?

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 11. juli 2012 @ 11:48

  7. I Persien (Iran) sker det samme med de storslåede fortidsminder fra Det Persiske Rige, der ikke bliver passet og får lov til at forfalde. For nogles vedkommende er det så fremskredent at de ikke længere står til at reddes.
    Amil Imani skriver om præstestyrets plan:
    “Det Islamiske Regime’s beslutning om, langsomt at ødlægge Kyrus den Stores grav er delvis motiveret af den kendsgerning, at folket ærer Kong Kyrus for de retfærdige love han indførte ligesom hans frigivelse af jøderne for små 2500 år siden. Derfor er denne gode konge foragtet af islamisterne ved at symbolisere forræderi mod det der er ægte iransk og i modstrid med Islams tro, ligesom han holder den ikke-islamiske nationalisme levende i hjertet hos befolkningen.”
    http://synopsis-olsen.blogspot.dk/2009/02/irans-kulturarvsdrab-k.html

    De store Buddhastatuer i Afghanistan blev sprængt i stumper og stykker.
    Det berømte bibliotek i Alexandria blev skændet og de uerstattelige værker brændt da muslimerne indtog Egypten.

    Noget der bare kunne minde om den frie tanke, ophøjet kultur, kvinders rettigheder, skal smadres da det ikke ophøjer Muhammad og Allah. Det erstattes så af et ubegribeligt rod, svineri og mismod, det ophøjer tilsyneladende så nævnte personager.

    Kommentar by synopsis-olsen — 11. juli 2012 @ 11:51

  8. Allah er djævelen selv. Hans undersåtter er fixeret i ham.
    Bekæmp disse fjender med alt hvad du har.
    På sin vis har du ret Morten.: Vore politiker og myndigheder støtter Allah og hans medløbere, derfor skal de også bekæmpes.
    Læg mærket til: Jeg siger ikke med hvad. Får så får man ørene i maskinen.

    Kommentar by Carsten Nielsen — 11. juli 2012 @ 12:23

  9. Jeg læste et sted, at sassaniderne – den persiske kultur, der fandtes før den islamiske erobring af Iran – særlig udfoldede sig indenfor billedkunst, og at denne kunst var så højt værdsat, at selv kongerne dyrkede den. De udviklede en unik stilart, der skal have været mageløs smuk, men som man i dag kun har skriftlige vidnesbyrd om, fordi disse billeder blev udslettet totalt efter invasionen.

    Kyros’ lov er berømt for at være “den tidligste menneskerettighedserklæring” om man vil, fordi den stadfæster religionsfrihed og andre gode ting.

    Den oldpersiske kultur var måske slet ikke et dårligt sted at leve. Men vi ved desværre ikke så meget om den, som vi kunne have gjort.

    Det er en stor forbrydelse at udslette en del af menneskehedens historie.

    Ægypten i oldtiden var også en af de fineste tidlige højkulturer, verden har set. Teknologi, poesi, finkultur, frigjorthed og et afslappet naturligt forhold mellem kønnene – de gamle ægyptere var godt med. Deres land var rigt og blomstrende i mange århundreder.

    Men for øvrigt er muslimerne ikke ene om denne type vandalisme. Arkæologer i Irak har været fortvivlede over de uerstattelige – somme endnu u-udgravede – oldtidsbygninger og biblioteker, der blev ødelagt for stedse af amerikanernes bombardementer. Men de kunne ikke råbe de krigsførende magter op. Selvom amerikanerne vel ikke gik direkte efter at ødelægge monumenterne, så fik det cirka den samme effekt, at de var komplet ligeglade med, om de ramte dem. I det første årti af det 21. århundrede er der også her gået megen viden tabt, som vi ikke kan genvinde.

    Jeg håber det bedste for pyramiderne.

    Kommentar by M — 11. juli 2012 @ 12:50

  10. “Arkæologer i Irak har været fortvivlede over de uerstattelige – somme endnu u-udgravede – oldtidsbygninger og biblioteker, der blev ødelagt for stedse af amerikanernes bombardementer”

    Virkelig? Og du tror ikke de overspillede af politiske grunde ligesom dig?

    Kommentar by Kim Poulsen — 11. juli 2012 @ 12:55

  11. Ingen kommentarer til artiklen iøvrigt. Note til webmasteren – der er et spammy-vildledende link yderst til venstre. Meld din lærer peger på en solcelle-producent.

    Kommentar by Frivillig — 11. juli 2012 @ 13:03

  12. Som jeg tidligere har påpeget: Der findes ikke den ting muslimer ikke kan ødelægge.

    Kommentar by Nielsen — 11. juli 2012 @ 13:41

  13. Endnu et eksempel på at demokrati altså er mere end bare flertals-vælde! Et ordentligt demokrati er også respekt for mindretal, borgerrettigheder, religionsfrihed, ytringsfrihed, forsamlingsfrihed osv.

    Det egyptiske forår ledte godt nok til et demokratisk valg, men derefter etnisk udrensning, kristen-forfølgelse, apartheid og sharia-ret med et præstestyre !

    For derefter at lede videre til destruktion af verdenskultur-arv og udbredt barbarisme!

    … wow hvor må venstrefløjen være tilfreds med at Mubarak blev væltet!

    Egypten bebos af 80 mio mennesker, men de er mast sammen på et areal langs Nilen, som ikke er meget større end Danmark! Befolkningstilvæksten er “eksplosiv” (!), arbejdsløsheden høj og landets eneste betydningsfulde indtægtskilde – turismen – forsvinder nok snart, i takt med at uro og sharia for skræmt vesterlændinge væk!
    Og så er lunten på krudttønden ellers tændt!

    Kommentar by Jacob Cete — 11. juli 2012 @ 15:24

  14. Rigtig Nielsen. Når de for lov til det. !!

    Kommentar by Carsten Nielsen — 11. juli 2012 @ 15:35

  15. De er vel total fredede. Og hvad har de med kristendom og gøre eller andet?
    Lad os nu se når hele afrika bliver muslimsk godt hjulpet af nato.
    Utroligt at verdenen ikke har taget ved lære af historien, da dele af europa var muslimsk. Og de tog slaver heroppe fra med hjem.
    Den hvide race udrenser sig selv ved lav fødselstal og lader sig overbefolke. Der er intet godt ud af kommunisme.

    Kommentar by xenofob — 11. juli 2012 @ 16:06

  16. I alle islamiske lande er arbejdsløsheden høj og befolkningstilvæksten eksplosiv. Alle islamiske lande er sådan set eksplosive lande med stor arbejdsløshed og en utilfreds ungdom. Og der er mere end halvandet milliard muslimer og de vokser hurtigt.

    Jorden bliver til et helvede i fremtiden på grund af denne religion, fattigdomen og arbejdsløsheden. “Er Islam en fare for Europa Stampe? Nej! nej! nej! Sådan kan man ikke se på det”

    Europas politikere er sådan set angrebet af den store psykose som forhindrer dem at bruge den sunde fornuft, vi er født med. Sigmund Freud forudså for for omkring 80 år siden, at de vestlige kulturelle samfund ville bryde sammen på grund af menneskets uhelbredelige natur.

    Og Freud havde endda ikke de 2 politiske sinker Stampe og Anna Breivik med i sine beregninger.

    Kommentar by Machiavelli — 11. juli 2012 @ 16:33

  17. Det er modbydeligt, det der sker rundt omkring i verden i islamismens navn. Det er ligeledes foruroligende at så mange i Danmark – i følge undersøgelse – sympatiserer med islamisme.

    “Hver fjerde unge muslim i Danmark sympatiserer med eller støtter direkte den yderligtgående islamisme.

    (…)

    Undersøgelsen, der er finansieret af Center for Forskning i Islamisme og Radikaliseringsprocesser (CIR) ved Aarhus Universitet, er den første store kortlægning af radikalisering herhjemme og bygger på interview med 1113 muslimer mellem 15 og 30 år fra 12 forskellige lande.

    Svarene viser, at langt hovedparten – 76,5 procent – enten slet ikke er radikaliserede eller radikaliserede i meget mild grad.
    Knap hver femte – 17,8 procent – sympatiserer dog med den radikale islamisme, men støtter den ikke direkte. Det gør derimod omkring hver 20. af de unge muslimer – 5,6 procent for at være helt præcis.” (2010)

    h t t p://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/352133:Danmark–Hver-fjerde-unge-muslim-sympatiserer-med-islamisme

    Kommentar by Liva — 11. juli 2012 @ 18:00

  18. Det skal de ikke have lov til, nok ligge pyramiderne i Ægypten, men det er menneskehedens fælles eje! Fuldstændig som Buddha statuerne i Afghanistan og mausolæerne i Timbuktu. Verdenssamfundet bør forsvare disse monumenter.
    Man undres over den danske venstrefløj. Lad os endelig importere nogle flere tilhængere af fredens religion, vi skal bare bruge nogle flere millioner til integration!

    Kommentar by Robert R — 11. juli 2012 @ 19:16

  19. Det er nok bare pga DF og tonen i debatten.

    18, Robert;

    Du mener vel milliarder, altså oven i de milliarder der allerede bruges?

    Kommentar by Hans Und — 11. juli 2012 @ 21:11

  20. “The Mohammedan conquest of India is probably the bloodiest story in history. It is a discouraging tale, for its evident moral is that civilization is a precious thing, whose delicate complex of order and liberty, culture and peace may at any time be overthrown by barbarians invading from without or multiplying from within.”

    Kommentar by Limewoody — 11. juli 2012 @ 21:13

  21. Begrebet hedder Jahiliyya.

    “Tiden før islam er uvidenhedens tid. Mørkets tid. Jahiliyya. Dette er en del af muslimske teologi. Historien skal tjene teologien.”

    V.S. Naipaul, Nobelprisvinder.

    (klik på ‘Hodja’ for evt. at se mere.)

    Kommentar by Hodja — 11. juli 2012 @ 21:24

  22. @ Hans Und
    Ja.
    Jeg hører ofte argumentet, at dem vi får hertil er netop dem, der er flygtet fra diverse mellemøstlige og afrikanske regimer, og derfor ikke skulle ønske et samfund som vi finder i Mellemøsten!
    Det stemmer bare ikke overens med virkeligheden. Der er et udpræget ønske blandt indvandre om at vi skal lave vores samfund om, så det er bedre tilpasset deres ønsker!
    Ikke at de må tilpasse sig efter vores normer!
    Det er en tendens vi ser i alle lande, der modtager indvandere fra muslimske lande. Muslimske indvandere tilpasser sig meget dårligt! Og det ligger i religionen at de bare følger hvad der står i koranen. Det er ikke en ny erkendelse opstået fordi vi i løbet af de sidste 20-30 har fået en voldsom indvandring af muslimer! Allerede Winston Churchill skrev i slutningen af 40′erne i sin værk om den 2 verdenskrig om Mein Kampf, at hvis folk havde taget alvorligt, hvad der rent faktisk stod i den, ville den 2. Verdenskrig kunne være undgået. Den var som han skrev ligesom koranen en drejebog for overtagelse af verdensherredømmet!
    Hvis folk på den danske venstrefløj rent faktisk satte sig ned og læste koranen, ville de se, at den er præcis så volds og døds forherligede og så fikseret på magtovertagelse, som den beskyldes for! Den er netop en drejebog! En gammel en af slagsen, men en drejebog.
    Det hvor vandene skiller er at venstrefløjen ikke tror på at nogen eller ret mange tager det særlig bogstaveligt hvad der står. Deri tror jeg de tager grusomt fejl, der er flere og flere der tager den gamle bog alvorligt, og det kan man ikke integrerer sig ud af.

    Kommentar by Robert R — 11. juli 2012 @ 23:16

  23. >22 Robert R
    Der er nok ikke mange muslimer, der ikke tager forbrydermanualens ord alvorligt. Hvis de ikke gør, skal de hurtigt blive irettesatte af de muslimske mænd, opbakkede af imamer, som når alt kommer til alt, er de virkelige terroristeer.
    De modtager statsstøtte i mængdemål.
    Hver eneste krone, er raget op af skatteydernes lommer.

    Kommentar by Nielsen — 12. juli 2012 @ 00:47

  24. @22 Robert R,

    Hvis folk på den danske venstrefløj rent faktisk satte sig ned og læste koranen, ville de se, at den er præcis så volds og døds forherligede og så fikseret på magtovertagelse, som den beskyldes for!

    Det er jeg helt enig i! Men der er et enkelt problem, og det er, at nogle af de vestlige borgere, som rent faktisk orienterer sig kort i de islamiske skrifter IKKE har den fornødne baggrundsviden. For at kunne læse og forstå koranen er det bydende nødvendigt at vide f.eks. at:
    - Den anses som allahs eksakte ord, dikteret bogstaveligt, ord for ord og bevaret perfekt. Derfor kan den ikke læses overfladisk og fortolkes, som man gør med andre religioners skrifter.
    - Der er forskel på versene fra Mekka og Medina. Versene fra Medina er de sidste vers og dermed de mest gældende jfr. koranens princip om at sene vers ophæver tidlige vers (sura 2:106). Det er sjovt nok også de sene vers fra Medina, som er de mest voldelige. I den tidlige Mekka-periode var Muhammed i opposition og i mindretal, så der fik han “tilfældigvis” nogle profetier som manede til samarbejde og tolerance. I Medina-perioden hvor han havde en stor militær og personlig magt, fik han “tilfældigvis” lige pludselig en masse voldelige og krigeriske profetier, samt naturligvis nogle profetier som gav ham en masse særrettigheder. I den periode slagtede han løs.

    Hvis man forstår, at koranen skal læses bogstaveligt, og hvis man forstår, at de voldelige Medina-vers er de seneste, så kan man hurtigt forstå koranens grundtanker. Hvis man oven i købet forstår, at Muhammed skal være et forbillede for alle muslimer og at koranen gang på gang befaler muslimer at efterligne profeten, så er man godt på vej. Især hvis man læser nogle af de islamiske kilder om Muhammeds liv, hvor det fremgår, at han voldtog sin 9-årige brud, at han beordrede afhugning af folks hoveder, hænder og fødder, at han beordrede tortur med ild, at han røvede karavaner, at han løj, at han henrettede folk for at fornærme ham osv. Men problemet er, at mange i vesten ikke har forstået disse simple forudsætninger for at forstå islam. Derfor bladrer de bare hurtigt koranen igennem og ser en masse vers, som lyder tilforladelige, og tænker, at man vel kan fortolke sig ud af resten. Det kan man bare ikke.

    Og hvordan i ALVERDEN folk kan drømme om at en religion hvis forbillede var storforbryder, skulle være en fredelig og god religion, går simpelthen over min forstand. Når ideologien siger, at DET BEDSTE MENNESKE NOGENSINDE er en mand, som har voldtaget et barn, myrdet, røvet og tortureret, så er der altså noget galt. Og så kan man altså ikke komme og sige, at ideologien er fredelig. Hvis IDEALMANDEN er voldelig, så er det da sindssygt at påstå, at ideologien er fredelig.
    Jeg kan forstå folk der ser positivt på kristendommen. Jesus talte imod vold og stoppede stening af mennesker. Muhammed kom 600 år senere og UDFØRTE vold og BEORDREDE stening. Ud fra en kristen etik passer Muhammed på beskrivelsen af antikrist. Ud fra en almenmenneskelig etik er han indbegrebet af et dumt svin. Det er ufatteligt, at vesten ikke tog afstand fra hans syge ideologi allerede dengang hvor stormuftien samarbejdede med Hitler om krig og holocaust. Det burde ligesom have været en god anledning til at overveje, hvorvidt islam er fredelig eller voldelig.

    Kommentar by Vest — 12. juli 2012 @ 01:11

  25. P.S.

    Ehver som på trods af diverse uomtvistelige fakta stadig bilder sig ind, at islam ikke er en voldelig og pervers ideologi kan forresten stille sig selv følgende spørgsmål:

    Hvor mange af de fredelige muslimer derude har I hørt lyse muslimske stater som Saudiarabien og muslimske autoriteter i band? Hvor mange af de fredelige muslimer siger “de saudiarabere er slet ikke muslimer, de er satans hedninge”? Ingen.
    For de ved godt, at det er helt i tråd med islam, når Saudiarabien tillader bareneægteskaber med 8-årige. De ved godt, at sharia er en indbygget del af islam. De ved godt, at folk som Bin Laden og den blinde sheikh faktisk er gode muslimer, som følger islam meget nøje.
    Derfor kalder de fredelige muslimer aldrig de voldelige for hedninge og falske muslimer. De voldelige muslimer har nemlig islam på deres side. De gør præcis som Muhammed viste dem.

    Kommentar by Vest — 12. juli 2012 @ 01:18

  26. Grundloven strider mod koranen.
    Men så igen, strider den jo også mod de fleste danske politikere i dagens Danmark.
    Sørgeligt men sandt.

    Kommentar by Nielsen — 12. juli 2012 @ 01:33

  27. Alle de tolerante muslimer i dag, bliver mindre tolerante i takt med muslimernes antal vokser. Når de er mange nok, kommer realiteterne op til overfladen og de skifter Grundloven ud med Koranen og opfører sig derefter.

    Det er en analyse på folkeskoleplan, men politikerne kan ikke se det. Derfor må de være syge.

    Kommentar by Machiavelli — 12. juli 2012 @ 03:38

  28. Ægyptologien er jo en vestlig (fransk/engelsk) disciplin, så derfor passer det jo fint sammen det hele, og da dnaanalyser også har påvist at faraonerne og deres slægtninge stammer nordfra bliver det jo endnu mere logisk at rive lortet ned. Selv om jeg nu havde forestillet mig dem som gigantiske minareter.

    Machiavelli

    Jo flere de bliver, jo flere stemmer får socialkommucisterne. Lige ind til den dag hvor de danner deres helt egne partier (hvilket jo er sket i Holland). Og derefter varer det ikke lang tid før de banker på døren hjemme hos dem og forlanger at få udleveret deres (mindreårige) døtre til fri afbenyttelse.

    Kommentar by anonym — 12. juli 2012 @ 06:13

  29. @ Vest Jo en sådan nedrivning bør vi forhindre med al den nødvendige magt og vold. I det hele taget er det på tide at vi sætter en effektiv stopper for muhamedanernes destruktive adfærd over alt på kloden, og det kan kun ske med både vold og magt.
    Tingene erkommet så langt ud at det nu er et spørgsmål om dem eller os. M.A.O. Do it to them. before they do it to you.

    Kommentar by skræp — 12. juli 2012 @ 06:43

  30. Til trods for ovenstående, så fortsætter DR lalleglad idyllisering af islam

    “Tegneserien 99 har noget så sjældent som en muslimsk superhelt som hovedperson, og manden bag serien er blevet hyldet af selveste den amerikanske præsident. Se den utrolige historie om skabelsen af superhelten.” (2012)

    h t t p://www.dr.dk/TV/se/sommer-horisont/sommer-horisont-wham-bam-islam

    Kommentar by Liva — 12. juli 2012 @ 11:39

  31. @ Kim Poulsen: Nej, det mener jeg ikke. Og jeg har ikke nogen politisk grund til at skrive om situationen i Irak. Jeg anser virkelig ødelæggelse af historisk viden for en stor forbrydelse.

    Og jeg giver ikke meget for dem, der giver rabat for forbrydelser efter hvem der begår dem. Den ene uretfærdighed driver desuden ikke den anden ud (two wrongs don’t make a right), så du behøver ikke være bekymret for, at pyramiderne bliver taget mindre alvorligt, hvis man også protesterer mod vandalisme i Irak! Jeg er klar over, at nogle argumenterer på denne “relativerende” måde, men jeg er ikke en af dem og anser det for et fejlargument.

    Kommentar by M — 12. juli 2012 @ 11:45

  32. Jeg går klart ind for rabat for forbrydelser begået af ‘os’, forstået på den rette måde: Vores interesser er vigtigere end deres – hellere at nogle af dem dør, hvis det kan redde nogle af vores, osv. Den Gyldne Regel ophøjet til udenrigspolitisk paradigme er det samme som en forpligtelse til selvmord, og det burde være en selvfølge at man ikke opfatter dette som forpligtende.

    Det er som bekendt ikke en selvfølge i dagens politiske landskab. Det basale overlevelsesinstinkt, som også de radikale er udstyret med når det gælder, kan abstraheres væk et godt stykke af vejen: Internationale forpligtelser påbyder os at importere tredjeverdensborgere uden nogen overordnet stopklods der siger ‘hertil, og ikke længere. Flere af de primitive vil være ensbetydende med stærkt forøget lidelse for de oprindelige danskere’. Man kan score kortsigtet gevinst på godhedskontoen ved at ignorere de langsigtede konsekvenser.

    Det er klart at det er i alles interesse med nogle internationale aftaler der garanterer fair play, men når jeg skriver ‘forstået på den rette måde’ er det jo netop fordi konventionerne som de fungerer (og bruges) garanterer massive menneskestrømme fra ‘all of them to all of us’ (ingen ‘Merry Merry Christmas’ for os).

    Derfor bliver kynisme nødvendig. Vi skal ikke ofre vores egne for en illusorisk politisk udvikling i tilbagestående arabiske lande. Det eneste der tæller er at vi handler med henblik på vores sikkerhedssituation, og denne inkluderer også spørgsmålet om menneskestrømme.

    Pyramider og andre menneskeskabte artifakter er en særligt penibel udfordring i denne sammenhæng. Jeg må dog nok sige at disses skæbne for mig også er underordnet de prioriteringer jeg anlagde før.

    Men der er i teorien en enkel måde at holde de primitives ødelæggelsestrang i skak: Don’t even think about it. I ødelægger pyramiderne, og vi ……….. Jeg skriver ikke mere, for det vækker altid vildt hysteri bare at nævne tanken. Men det er enkel og logisk terrorbalance, say no more.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. juli 2012 @ 12:18

  33. Findsen har sagt det meste. Lad mig opsummere specifikt, at M netop afslører sit forræderiske sindelag ved at lade dem og os være lige. De historiske tab er næppe på niveau med pyramiderne, vel? Men M lader mindre tilfældige skader fra vores hånd opveje bevidste store ødelæggelser fra deres. Den er jo helt gal!

    Naturligvis skal der trusler til mod vore fjender for at holde dem i skak. Troværdige trusler. Hvordan de bliver troværdige, kan folk jo så tænke over..

    Kommentar by Kim Poulsen — 12. juli 2012 @ 13:21

  34. >32
    Det er ikke en forbrydelse at tage livet af sådanne skadedyr!

    Kommentar by Nielsen — 12. juli 2012 @ 15:03

  35. Arkæologer i Irak har været fortvivlede over de uerstattelige – somme endnu u-udgravede – oldtidsbygninger og biblioteker, der blev ødelagt for stedse af amerikanernes bombardementer.

    Hvis nogle af de oldtidsbygninger er endnu ikke udgravede, hvordan ved man at de er ødelagt? Endvidere, synes jeg at en liste over bare nogle af disse “uerstattelige oldtidsbygninger og biblioteker” som er ødelagt burde nemt kunne findes og være inkluderet i anklagelsen. Eller hvad?

    Kommentar by jdm — 12. juli 2012 @ 19:06

  36. “Jeps og inden for en overskuelig fremtid vil det blive kirkerne i Danmark, som står for tur.”

    Den røde regering er allerede godt i gang.

    “I Persien (Iran) sker det samme med de storslåede fortidsminder fra Det Persiske Rige, der ikke bliver passet og får lov til at forfalde.”

    Jeg har før nævnt herinde, at jeg boede i Iran i nogle år i slut-90′erne som led i min uddannelse, og dengang var der virkelig frustrerende udfordringer på dette felt, men mit klare indtryk er, at det er langt værre i dag. Jeg har både i Iran, Jordan og Syrien oplevet, at man opererer med fænomenet “præ-Muhammed muslimer”, og dermed opnår man en “legitimitet” til at ødelægge det de disse mennesker skabte, fordi de var “forrædere” mod islam, på trods af at islam ikke eksisterede.

    En af de største forbrydelser er, at svigte sin nations kulturelle historie.

    Kommentar by Michael Jensen — 12. juli 2012 @ 20:58

  37. I glemmer jo lige de invasive arter fra Fredens Ideoligion som allerede er her i Vesten, og som jo straks vil storme ud i gaderne og gøre det eneste de nu en gang er gode/dårlige til, hvis vores nosseløse statsledere endeligt ville finde dem fra dybfryseren og få dem syet på igen. Så det er en helt klassisk “Islam: Whatever we/you choose, we/you are gonna lose and end up in the noose” situation som vi står i.

    Ellers så prøv at se på Snaphanen i dag, for at få lidt perspektiv på disse ting.

    Kommentar by anonym — 13. juli 2012 @ 06:29

  38. Islam Koranen Muhammed falsk profet: http://www.jariiivanainen.net/muhammad.html

    Kommentar by telson — 13. juli 2012 @ 12:49

  39. Var det ikke det sidste, Jesus sagde på Golgatha; Vogt jer for falske profeter.? Måske så han hvad der ville komme.

    Kommentar by karl3447 — 14. juli 2012 @ 15:48

  40. Nej, han sagde det ved Bjergprædiken ;)

    Kommentar by Michael Jensen — 15. juli 2012 @ 18:01

RSS feed til kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.