6. august 2012

Torben Mark Pedersen (LA): En liberal udlændingepolitik må også kræve ‘værdimæssig assimilation’

Markante svenske liberalister har netop dannet netværket ‘Migro’, der i ramme alvor argumenterer for fri indvandring. En nem måde at slagte statssocialismen en gang for alle, men også lidt ‘operationen lykkedes – patienten døde’-agtigt. En af de mest fornuftige liberalister herhjemme er Liberal Alliances Torben Mark Pedersen, der fornyligt lancerede sine Tre principper for en liberal udlændingepolitik.

“Ifølge liberal opfattelse, er det statens primære opgave at beskytte individet (statens borgere) mod ydre og indre fjender.

Det skulle naturligt føre til, at udlændingepolitikken indrettes, så den sikrer, at tilflyttere (indvandrere, asylansøgere, familiesammenførte) hverken kommer til at udgøre en økonomisk omkostning for landets borgere eller på anden vis kommer til at udgøre en trussel mod vores liv, frihed eller ejendom.

En liberal udlændingepolitik bør derfor være baseret på tre principper:

1. Selvforsørgelse: Tilflyttere skal ikke være en økonomisk belastning, dvs. de skal være selvforsørgende på et højt niveau og ikke trække på de offentlige kasser.

2. Overholde landets love: Tilflyttere skal overholde landets love, så herboende danskeres private ejendomsret, liv og fysiske sikkerhed ikke krænkes.

3. Ikke udgør en trussel mod danskernes frihed: Hvis tilflyttere ikke tilpasser sig – kald det værdimæssig assimilation – danske eller rettere vestlige værdier om demokrati, frihed, lige rettigheder for alle, uanset køn, seksualitet, etnicitet, religion og andet, så vil de udgøre en potentiel trussel mod danskernes frihed.

[…]

Af de tre mulige problemer med tilflytningen: økonomisk belastning, almindelig kriminalitet, og manglende integration til Vestlige værdier, betragter jeg sidstnævnte som langt det største problem. … Når jeg anser dette problem som det største problem, så er det ikke kun fordi, jeg synes frihed er vigtigere end penge, men også fordi det er det problem, som det er sværest at gøre noget ved. …

Den politiske kommunikation er vigtig, og det kan være et første skridt. I forhold til de tre principper, er det jo fint at udtale:

1. Danmark skal ikke være verdens socialkontor.

og

2. Kriminelle udlændinge skal ud af landet.

Det er i forhold til det sidste punkt, at vi mangler nogle klare udmeldinger fra stort set alle de borgerlige partier, nogen der klart tør stå frem og sige noget i retning af:

3. Danmark skal ikke være tilflytterland for mennesker, der ikke vil demokratiet, friheden og ligestilling mellem kønnene. Punktum.”

Oploadet Kl. 20:37 af Kim Møller — Direkte link23 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/39225/trackback

23 Comments »

  1. Fornuftig dansker, tossede svenskere.

    Hvad er nyheden?

    Kommentar by navn — 6. august 2012 @ 20:56

  2. Jeg mener ikke Torben Mark Pedersen repræsenterer LA mere end andre menige medlemmer. Så “Liberal Alliances” Torben Mark Pedersen er desværre ikke korrekt. Jeg kan ikke forestille mig at mange af TMP’s holdninger på flygtninge, asyl- og indvandrerområdet er helt spiseligt for LA.

    Kommentar by Kim — 6. august 2012 @ 21:09

  3. T. Mark Pedersen mangler:

    “nogle klare udmeldinger fra stort set alle de borgerlige partier, nogen der klart tør stå frem og sige noget i retning af:

    3. Danmark skal ikke være tilflytterland for mennesker, der ikke vil demokratiet, friheden og ligestilling mellem kønnene. Punktum.”

    Har han ikke hørt om DF? Stadig landets tredjestørste? Hvad mener han ellers med “stort set”?

    Kommentar by Gunnar Biering — 6. august 2012 @ 21:45

  4. Ingen af punkterne kan realiseres før det røde og radicoole slæng er nedkæmpet.

    Kommentar by Tolder — 6. august 2012 @ 21:50

  5. Torben Mark Pedersen er det eneste fornuftige tilbageværende medlem af LA. Desværre er LA’s nye udlændinge- og EU-politik et røgslør. Det bliver aldrig til virkelighed, baglandet accepterer det aldrig. Aldrig. Torben Mark Pedersen var tidligere lokalformand for LA i Storkøbenhavn, men blev vraget til fordel for… en radigal (Frederik Berling).

    LA løber kun fornuften i møde så længe Anders Samuelsen og Simon Emil kan høste en kortsigtet gevinst ved af være ’skrappe overfor kriminelle udlændinge’. Det er lidt som Villy Søvngals udfald mod Hizb ut-Tahrir – først blev han vred og sendte dem hjem, men lidt efter inviterer han både de “afviste” og deres fjerne slægtninge (en endnu mere skøre) hjemmefra indenfor.

    Torben Mark Pedersen som privat person, uden LA, kan og bør man have respekt for. Men LA er ikke bedre end deres ‘moderparti’; “Det Radikale Venstre”. Og hvorfor stemme på LA, når man alt galskaben for det halve hos de Radikale.

    Kommentar by Polka Charlie — 6. august 2012 @ 22:12

  6. LA er IKKE et parti, der er imod masseindvandring fra muslimske lande. Hvis det var, havde de meldt ud med det samme. Det gjorde de ikke. Derfor er det tydeligt, at hvis de kommer til taburetterne, vil føre den samme fremmedpolitik vi har set fra de øvrige partier minus DF.

    Kommentar by Nielsen — 6. august 2012 @ 22:15

  7. En ting er teori – noget helt andet er praktisk politik.

    De ting han skriver er jeg sådan set enig med ham I, men hvordan vil han omsætte den i konkrete love???

    Punkt 1 omkring selvforsørgelse: Hvordan passer det ind med asylansøgere? Ingen asyl eller hvad? Hvordan vil han helt præcis regne ud om en udlænding er selvforsørgende eller ej?

    Punkt 2 omkring kriminalitet: Hvordan passer det ind med de internationale konventioner som LA hvis også hylder? Skal et butikstyveri medføre udvisning? Hvor skal grænsen gå?

    Punkt 3 omkring assimilation: Igen hvordan skal det måles om en udlænding er assimileret eller ej? Kan en troende muslim være assimileret dansker?

    Kommentar by Jernhesten — 6. august 2012 @ 22:28

  8. @6 Jernhesten,

    Det er både klogt og relevant at overveje hvordan sådanne holdninger kan udmøntes i love.
    Jeg mener dog, at det vigtigste altid er at blive enige om principperne først. At udmønte det i love ser jeg som en slags håndværk, hvor man altid kan finde forskellige konkrete udmøntninger.

    Selvforsørgelse kunne indebære nul ydelser til indvandrere og kun minimale ydelser til flygtninge. Det er ikke problemfrit idet man hurtigt kan ende i nogle familiekonstruktioner, hvor det går ud over børnene. Men der kan findes løsninger.
    Mht. kriminalitet er man helt klart nødt til at have en bagatelgrænse. Jeg ville mene, at butikstyveri var lige på grænsen.
    Omkring assimilation, så ville det helt klart skulle indebære et stop for islamisk særbehandling. Rent juridisk ville det altså være nogle indirekte krav, som blev stillet til samfundet og ikke til den enkelte indvandrer. Insititutioner skulle f.eks. IKKE have halal menuer, bederum osv. Og firmaer skulle IKKE have niqab i deres uniform. Der kunne samtidig fint vedtages forbud mod islamisk maskering, mod omskæring, mod store moskebyggerier osv. For hvis man ønsker den slags ønsker man jo ikke at assimilere sig i Danmark. Så assimilationen ville i mine øjne skulle udmøntes gennem krav til samfundet som helhed: Krav om IKKE at forme sig efter fremmede kulturer. Dermed bliver de fremmede kulturer nødt til at forme sig efter Danmark.

    Men alle disse ting bringer naturligvis Danmark i problemer med EU. Her tror jeg, at vi under alle omstændigheder kommer til at tage et EU-juridisk slagsmål før eller siden. Så det synes jeg, at vi skulle påbegynde så hurtigt som muligt. Og hvis det resulterer i at vi må træde ud af unionen, så må det være på den måde. Det kan ikke passe, at unionen skal presse uintegrerbare indvandrere ind over vores grænser imod vores vilje.

    Kommentar by Vest — 7. august 2012 @ 00:14

  9. >8 Vest
    http://www.youtube.com/watch?v=TuNgePH2rqo&list=FLJR2dqmhTdwftK7XUkwJGaA&index=6&feature=plcp
    16:10 – 17:03
    Villy Løgnhals og Helle skatteål drømmer også konstant om Europas Forenede Stater. Sidstnævnte forsømmer sjældent en lejlighed til at hylde euroen. Men selv en blind kan nu om dage føle med stokken, at euroen er en dødssejler. Desværre fortsætter det store flertal af de danske levebrødspolitikere med at påstå at vi ikke kan være foruden vores medlemsskab af dette vanvittige projekt.
    Jeg savner at DF tager tydeligere afstand til EU.

    Kommentar by Nielsen — 7. august 2012 @ 01:12

  10. […] I en verden med en befolkningstilvækst på 70 millioner om året, overvejende i dysfunktionelle stater, vil flygtningeproblemerne ikke bare aldrig gå væk, de vil uvægeligt øges for hvert år der går, som Morten Uhrskov skrev i går: Tilstrømningen vokser igen. Det samme gør strømmen af tomme beroligelser. Vi er i Danmark bare 0.8 promille af verdens befolkning i et af verdens mindste og ældste lande. Vi må forlange politikere, der kan se skriften på væggen og som sætter vores interesser og vores eksistens over en hvilken som helst konvention, der har bevist sin landsskadelighed. Flygtningekonventionen må opsiges eller genforhandles, og det skal være fra det sekund Helle Thorning, Villy Søvndal og Margrethe Vestager er ude af røret. – (Se også: Torben Mark Pedersen (LA): En liberal udlændingepolitik må også kræve ‘værdimæssig assimila….) […]

    Pingback by Græsk minister: »Vi invaderes, landet går under« « Snaphanen — 7. august 2012 @ 01:27

  11. @9 Nielsen,

    Jeg savner at DF tager tydeligere afstand til EU.

    Og jeg savner, at de Konservative rent faktisk vil ændre sig tilbage til et konservativt parti og som konsekvens deraf også tage tydelig afstand til EU.
    Ingen reel konservativ kan gå med at afgive suverænitet i det omfang, som EU-fanatikerne ønsker. Den syge og umulige “europæiske drøm” indebærer en så radikal omvæltning, at man enten skal være rødglødende revolutionær eller decideret naiv for at kunne støtte den. Det kan ingen konservativ stå inde for. At selv en del liberalister begynder at kunne se, at eksempelvis uhæmmet masseindvandring er det rene selvmord, siger alt. Når liberalister begynder at slå bremsen i og sige “lad os indføre nogle restriktioner” så burde enhver konservativ kunne forstå, at der VIRKELIG er behov for at slå bremsen i. Det er et vink med en vognstang. Desværre er de Konservative ikke længere et konservativt parti. Jeg håber dog, at nogle af de reelt konservative i partiet kan få det på ret køl igen.

    Kommentar by Vest — 7. august 2012 @ 02:26

  12. #9 Nielsen
    “Villy Løgnhals og Helle skatteål drømmer også konstant om Europas Forenede Stater…”.

    Det er ikke bare noget de drømmer om. Det er regeringens politik, og statsministeren har i hele formandsperioden rejst rundt i Europa for at redde euroen og finde frem til aftaler om en meget snævrere og forpligtende økonomisk union. De første aftaler er på plads og indebærer bl.a en styrkelse af Den europæiske Centralbank. Dette til trods for at Den europæiske Centralbank (med chefer med milliongager) er ansvarlig for euroens og eurolandenes nuværende situation. EU-landene skal have godkendt deres finanslove i Bruxelles. Og forskelligt andet, som stort set er uomtalt af aviserne, medmindre man læser erhvervstillæg.

    Meget tyder på at regeringen vil bringe Danmark ind i dette snævre “samarbejde” uden offentlig debat, og så vidt muligt administrativt. Demokratiet er ved at blive erstattet af embedsmandsvælde i nuværende og kommende EU-institutioner.

    Hvem kender noget til at statsministeren har åbnet munden og talt om disse ting til danskerne? Ikke jeg!

    Kommentar by Niels P. — 7. august 2012 @ 06:44

  13. @Vest
    “Jeg savner at de konservative rent faktisk vil ændre sig tilbage til et konservativt parti og som konsekvens deraf også tydeligt tage afstand til EU.”

    Hvornår ca. var de konservative sådan er parti?

    Kommentar by Binee — 7. august 2012 @ 12:18

  14. @13 Binee

    De var konservative da partiet blev stiftet for knap 100 år siden. Der videreførte de på sin vis Estrups konservative politik. Siden har partiet kun haft pletvis konservativ politik og pletvis konservativ ledelse og ellers været domineret af liberalisme.

    Kommentar by Vest — 7. august 2012 @ 12:38

  15. Torben Mark Pedersen er en meget klog mand.

    Iøvrigt er det lidt interessant at meget af ideudviklingen indenfor liberalismen i disse år går bort fra opfattelsen af liberalisme/libertarianisme som et globalistisk halvrødt projekt.

    Den måske førende libetarianske samfundsforsker er Hans Hermann Hoppe og han er imod indvandring og for en konservativ fortolkning af det visionen om det frie samfund:

    http://www.hanshoppe.com/

    En anden interesant ideudvikler er Keith Preston, som mener, at big business globalisterne er en af de største trusler imod markedsøkonomi og frihed.

    Min pointe er, at det ikke nødvendigvis handler om at være for eller imod liberalisme, men hvilken type liberalisme, som ideologisk bør vælges. Dette er en diskussion som LA bør tage.

    Kommentar by Sigwar — 7. august 2012 @ 14:44

  16. ENDELIG en liberal, der ikke er en dybt naiv og uvidende lalleliberal,
    hvor alle kulturer, alle normer og alle religioner – helt ukritisk og med lukkede øjne – bare gøres lige gode og bydes lige velkomne, uanset hvor fjendligt indstillet, aggressive, krævende og afvisende over for vore grundlæggende værdier, sociale normer og love gæsterne så end er.

    Stor tak til TMP for at sige tingene lige ud. Det er sandelig hårdt tiltrængt, at vi – og især vore politikere – langt om længe erkender realiteterne i stedet for at blive ved med at leve i den politisk korrekte boble, som venstrefløjen, PK-tosserne og de lalleliberale naivister har skabt gennem de sidste 30-40 år – mod bedre vidende, mod masser af bitre erfaringer og totalt imod de vestlige befolkningers ønsker og vitale interesser.

    Stil i stedet hårde, men rimelige krav, og sæt meget skarpe grænser for gæsternes opførsel og deres negative attituder over for vestlige / danske værdier – fx. had & chikane mod vantro, ateister, kristne & jøder, afvisning af kvindelige rettigheder, sexuelle minoriter og apostater etc., krav om halal ( til alle! ), særlige bederum og baderum, apartheidsvømning, chikane af danske kvinder i nattelivet og på gaden i almindelighed – og deres foragt for og uvilje mod accept af vore love – og deres rettigheder mht. at kræve ting indrettet efter det de skal forestille at være flyttet / flygtet fra (konsekvenserne af).

    Hvor svært kan det egentlig være?

    Få dog opsagt eller genforhandlet de totalt forældede og blåøjede konventioner i en vis fart. Hvis alle de civiliserede lande, der
    mærker de meget alvorlige konsekvenser i praksis af uønsket masseindvandring og asylsøgning i endeløse baner af uintegrerbare, barbariske folkeslag med middelalderlige æreskulturer og intolerant balladereligion i deres mentale bagage, bare blev enige om at opsige disse tåbelige konventioner samtidigt, så var der ikke rigtigt noget FN, EU og naivisterne i Europarådet kunne gøre ved det – ud over lidt
    politisk korrekt forargelse og obligatorisk tilsvining af de formastelige. De ved jo også godt, hvem der betaler for gildet og for deres pladderhumanisttiske luftkasteller ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 7. august 2012 @ 16:21

  17. Indtil nu har vi kun ord og udmeldinger fra LA. Nu afventer vi lovforslag og stemmeadgivning, så de kan bevise at de faktisk mener det!
    Vi er rigtig mange, der betragter de nye udmeldinger med stor skepsis! Vi har jo set hvordan de stemte stik mod deres løfter for et par måneder siden!
    Det er OK med åbne grænser og lukkede kasser, men så skal kasserne være også være lukkede, helt lukkede!
    Det var virkeligt ynkeligt at høre Ole Birk Olesen forsvare de omfattende lempelser, med at der modsat var noget andet Indvanderne selv skulle betale for! Ole Birk Olesen det er ikke den måde man lukker kasserne på!! Regeringen afsatte da også yderligere penge til lempelserne!
    Shame on you Ole Birk Olesen !

    Kommentar by Robert R — 7. august 2012 @ 17:31

  18. Jeg er helt ærligt træt af al den snak om, at når bare man forsørger sig selv, ikke er kriminel og respekterer demokratiske værdier som lighed mellem kønnene, ytringsfriheden mv, så er man velkommen i landet.
    Vel er man ej!
    Over på Bornholm, hvor vi næsten har monokultur, savner vi ikke fremmede i HOBETAL fra fjerne lande, uanset om de opfylder ovenstående kriterier.
    Det handler i høj grad om antallet!

    Kommentar by britta due andersen — 7. august 2012 @ 18:44

  19. @Vest

    Det har du en pointe I. Jeg ville bare gøre opmærksom på at jeg syntes der en tynd linie mellem principielle politiske linier og så diffuse hensigtserklæringer som strengt taget kan tolkes i både øst og vest.

    Hvis hans oplæg bliver seriøst diskuteret (hvilket jeg tvivler på), vil fokus nemt kunne flyttes fra det som jeg betragter som det absolut største problem: Nemlig tilstrømningen af folk fra ikke-vestlige lande. Det giver ikke ret meget mening at udvise kriminelle udlændinge af fordøren, når bagdøren samtidig står åben overfor indvandring af nye af slagsen.

    Kommentar by Jernhesten — 7. august 2012 @ 19:27

  20. @ Vest
    Jeg er meget enig med dig i dine overordnede synspunkter. Jeg er såmænd også enig med dig i at De Konservative ikke har været særlig “konservative” siden stiftelsen i 1915, men derfor har jeg heller ikke de store forhåbninger om at de, med 100 års forsinkelse,
    pludselig skulle komme til fornuft.

    Kommentar by Binee — 7. august 2012 @ 20:04

  21. @ Robert R
    Jeg er aldeles målløs over at høre, at Ole Birk Olesen har udtalt sig om indvandring.
    OBO’s kendskab til og interesse for indvandring svarer formodentlig til hans kendskab til og interesse for radisehøsten på Tahiti.

    Jeg ville have forsvoret, at OBO nogen sinde udtalte sig om et emne, hvor han ikke kan svare: “Lavere skat”.

    Det undskylder selvfølgelig ikke hans tåbeligheder om indvandring, men det forklarer måske våset.

    Kommentar by Binee — 7. august 2012 @ 20:16

  22. @20 Binee,

    Hvis de Konservative pludselig begyndte at føre reel konservativ politisk, så skulle det være dels fordi landet mangler et konservativt parti og del fordi nogle af medlemmerne rent faktisk har konservative holdninger. Jeg tror, at der er et håb, men jeg giver dig ret i, at håbet er lille.

    Kommentar by Vest — 8. august 2012 @ 00:47

  23. Den eneste effektive måde at stoppe lavIQinvasionen på er ganske ligetil. ALLE ansøgere (børn op til ca. 10 år bør høre under forældrene), skal intelligenstestes. Og alle ikkevestlige (romaer med gennemsnitsIQ på 80 er også inkluderet deri), også gældende for dem med vestligt statsborgerskab, skal have en IQ på mindst 105, og så er det problem jo løst. Desværre er det jo ikke muligt at gøre det med tilbagevirkende kraft, så det er jo kun en stakket frist. Og da vi tilmed lever i en grænse- og forsvarsløs (vestlig) verden, er der jo ikke meget håb forude.

    Hvad angår diskussionen om konservatisme og manglen på samme, så er det største problem vel det, som andre og også jeg selv har påpeget meget ofte; at de konservative er 90% Radigenosuicidigale i deres anstændige pænhed, mens Venstrefolk er 75% deraf i deres enhver-er-salig-i-sin-egen-tro-halalleliberalisme, og LA deriemellem.
    Men det der dog personligt, undrer mig mest, er, at der jo må formodes, at være rigtige mange medlemmer og stemmer i deres bagland, som er beskæftigede indefor den udøvende og dømmende magt, og som jo derved også har en meget konkret berøring med og ikke mindst viden om den faktuelle virkelighed.
    Og at de så ovenikøbet, af alle partier, politikere og mennesker, ikke fremstår som de fortalere og ikke mindst forkæmpere for lov og orden, som de jo burde være i deres grundvold, dét fatter jeg ganske enkelt bare ikke.

    Kommentar by anonym — 8. august 2012 @ 06:06

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper