10. august 2012

Chefredaktør om småracistisk OL-dækning: Journalisterne allierer sig ‘ukritisk med de danske aktører’

Jeg hører i disse minutter Anders Lund Madsen kommentere OL i synkronsvømning, og det er virkelig under lavmålet. Hermed ikke sagt, at chefredaktør Øjvind Hesselager (Journalisten.dk, Dansk Journalistforbund) har ret i sin kritik af OL-dækningen. Fra Selvfed OL-journalistik med nationalistisk og småracistisk slagside.

“… når både hår og arme er kommet ned, bør eftertanken indfinde sig:

Aldrig har journalisternes tilbøjelighed til på den ene side at alliere sig ukritisk med de danske aktører været større, samtidig med at tonen over for andre nationers udøvere og deres discipliner omvendt når nye lavpunkter.

Lad os tage danskerne først. Journalistikken er på vej mod en total symbiose med danske idrætsudøvere, der vil skræmme den ægte sportsinteresserede mediebruger væk. Ofte praktiseres der rent kolonihaveempati med dannebrog højt på stangen. …

De nationale skyklapper gør journalistikken blind over for den elementære kritik… Det afsløres rent sprogligt, hver gang en journalist siger “vi” om danskerne. Da jeg praktiserede journalistik om sport på Information i 90’erne… var det ifølge daværende redaktør, Lasse Ellegaard, forbudt at sige “vi” om det danske landshold. Den lektie er åbenbart ikke gyldig i dag. Tværtimod.

… Og så er der de andre nationers sportsfolk. Her fortsætter den nationale selvforherligelse gennem en ofte total journalistisk ignorance. … Det er fint at lave sjov. Men når systematikken er, at det kun er de idrætsgrene, hvor der ikke eksisterer muligheden for et indlevende nationalistisk “vi”… så bliver det i konteksten både småracistisk og umodigt og dermed dumt at høre på. … Småracismen er ikke tilfældig. Den er mere udbredt, end vi lige aner. Den er blevet en del af vores karaktertræk i omgangen med andre nationers sportsfolk. …

Undskyld, men OL handler om, at sportsfolk – ikke nationer! – mødes.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/39368/trackback

39 Comments »

  1. Siden hvornår, er ‘danskere’ en race?

    “Det afsløres rent sprogligt, hver gang en journalist siger “vi” om danskerne”

    Sådan har sportsjournalistikken været i mange årtier. ER TV-Avisen måske ikke verden fra en dansk synsvinkel, med stadigt hensyntil, at de fleste ikke interesserer sig for udenrigspolitik?

    Kommentar by Josef K — 10. august 2012 @ 16:33

  2. Hvis ikke Danmark deltog i Olympiaden, ville mediernes og befolkningens interesse være mere end mådelig. Get over it, vi anskuer selvfølgelig sportsbegivenheder fra en dansk synsvinkel, fordi vi er nogle egocentriske, racistiske griseædere provinsbønder. Set fra journalisternes side.

    Kommentar by Andreas Br. — 10. august 2012 @ 16:56

  3. Det værste ved OL er feminiseringen: http://www.polemiken.net/?tag=ol2012

    Kommentar by Kim Poulsen — 10. august 2012 @ 17:04

  4. Noget helt andet er at KVL og den dumme dulle han har med i studiet på DR er meget selvfede at høre på. Jeg krummer tæer over håbløse interviews, påtaget spontanitet og lissom “ping-pong”, elendig humor. I det hele taget elendig sportsjournalistik. At det skulle være småracistisk er skudt over målet. Det er nok at sige at det er provinsielt og pinligt.

    Kommentar by Høgsbro — 10. august 2012 @ 17:06

  5. Der lefles for dem som ikke er sportsinteresserede: kvinder og bløde mænd. Fat det nu: feminisieringen er den virus som æder alle facetter af vor kultur..

    Kommentar by Kim Poulsen — 10. august 2012 @ 17:26

  6. Ren Halal-mam for alle OL aktører.
    Alle OL-deltagere får halalkød – uanset religiøst tilhørsforhold
    Oplysningen er intet mindre end en skandale, en sag, som Den Internationale Olympiske Komite må tage op!
    Muligvis har OIC på forhånd givet tilladelsen?

    OL 2012 i London har fremkaldt en dårlig smag i atleternes mund, siden de fandt ud af, at englænderne garanterede normen for mad
    at være 100% Halal.

    Det islamiserede England: Det er bedrageri fra engelske supermarkedskæder og slagterier og hykleri at prale af the “Britishness” af deres produkter,
    der generelt i hemmelighed er Halalkød.
    Der findes kun 100% garanteret ikke Halalkød i farmers shops og hos lokalslagtere. Alternativet er at vælge svinekød og retter, der er tilberedt af svinekød.

    Umiddelbart rejser spørgsmålet sig, gør de samme forhold sig gældende i andre EU lande og dermed i Danmark?
    Det nærmer sig måske et paradoks, når OL-reportagerne på TV2 bl.a. er sponsoreret af “Danish Crown, ren dansk kød”!

    Resume af artikel fra http://britishfreedom.org/christian-olympic-athletes-fed-islamic-halal-meat/

    og http://jyllands-posten.dk/international/europa/article4378614.ece

    Kommentar by Carsten Nielsen — 10. august 2012 @ 17:40

  7. Suk!

    Ser ikke OL, så vil afholde mig fra at skrive om det.

    Men, hvad mon Øjvind Hesselager siger til de utallige (fodbold)landsholdssange hvor ‘vi’ konsekvent anvendes?

    Der må utvivlsomt være tale om sange med både nationalistisk og småracistisk slagside.

    Kan man andet end elske de danske (fodbold)landsholdssange? – med undtagelse af ‘Nik & Jay’s’ hvad var det nu den hed…?

    Måske FØJvind kan anbefale noget censur garneret med en smule politisk indoktrinering.

    Kommentar by Polka Charlie — 10. august 2012 @ 17:46

  8. Sikket noget vås! Det er muligt at journalister ikke må begejstres over danske præstationer, men de må vi andre heldigvis, endnu. Sådan har det altid været og det er noget forvrøvlet pjat, at der skulle være noget odiøst i det!
    Selv når en enlig tennisspiller klare sig godt er det vi, heldigvis! Og undskyld mig Øjvind Hesselager du har vist talt lidt for længe med Margrethe Vestager og blevet stopfodret med politisk korrekthed på den klistrede måde!
    Tag nu og lad dig begejstre og lad dig rive med!
    Det betyder ikke at vi ikke kan værtsætte og begejstres over at f.eks værtsnationen pludselig klare sig langt bedre end ventet, eller over at løbere fra Jamaica løber fra alt og alle! Det er altså “bare” sport, men tag ikke fejl det skam en alvorlig sag!

    Kommentar by Robert R — 10. august 2012 @ 17:48

  9. Mange beskriver OL som olympiaden, det er ikke korrekt, olympiaden er perioden på 4 år mellem 2 olympiske lege! Og det der i disse dage foregår i London, er netop de olympiske lege!

    Kommentar by Robert R — 10. august 2012 @ 20:01

  10. Det virker som satire, desværre er socialisters virklighedsopfattelse ofte ganske bizar.

    Kommentar by thatcherite — 10. august 2012 @ 20:32

  11. Øjvind Hesselager, hvorfor trykker du ikke bare på mute tasten? Eller nyder du den der selvfede fornemmelse af at kraften og styrken til at få noget stort sat på print vokser, ved at lade sig ophidse.

    Kommentar by Menig 442 — 10. august 2012 @ 21:57

  12. ->Polka Charlie

    ‘Big boys in red and white’ af Big Fat Snake kan du også føje til listen af uelskelige fodboldsange :)

    Kommentar by Stormen fra Nord — 10. august 2012 @ 22:48

  13. De er overalt i medieverden disse små “selvhadere”. Eller rettere hadere af alle os andre (danskere forstås). Ikke dem selv naturligvis. Dertil er deres ego og selvforståelse for enorm. Så enorm at det må være på sin plads at betegne dem som indskrænkede personer. Deres synsfelt er stærkt reduceret af de overdimensionerede skyklapper, de med forsæt har ladet klistre på siderne af deres ureflekterende hoveder. Ser de da ikke hvilken gigantisk rolle det nationale spiller for samtlige atleter og nationer som deltager? Hører de ikke brølet fra tribunen når en brite bringer sig i front. Jo de gør. Men informationerne forhindres i at nå frem til rationel bearbejdning. Der er tale om en selvanbragt barriere, som skal forhindre virkeligheden i at ødelægge det vidunderlige spejlbillede, de har af sig selv og ligesindede. De er usympatiske og klamme. Jeg foragter dem.

    Kommentar by EH — 10. august 2012 @ 23:59

  14. Det lyder lidt som Jacob Holst`s klagesang “Vi er alle racister” med musik og kor fra Venstrefløjen`s skrigeskinker. ( Nogen burde lave en video i bedste Latma Tv stil )

    Blir de mennesker aldrig trætte af at høre sig selv elle er det blot et endeløst ekko der runger fra det ene hoved til det andet?

    Kommentar by Santor — 11. august 2012 @ 00:07

  15. “Ofte praktiseres der rent kolonihaveempati med dannebrog højt på stangen.”

    Åh ja, man kan altid understrege alvoren ved en slet skjult henvisning til Ondskaben – Dansk Folkeparti.

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. august 2012 @ 00:58

  16. Den klamme, stinkende Øjvind Ørn i modsætning til den godmodige lille hjælper. Uha, de væmmerlige kolonihaver, som aldrig kunne finde på at gøre modstand og som man derfor kan tilsvine ad libitum.
    http://www.olympic.org/Documents/olympic_charter_en.pdf
    Selvfølgelig kunne ingen af det klamme, beskidte afskum, som alle de åh så pæne konservative her af en mystisk grund mener skulle være “elite” drømme om at læse det. Men sådan er der jo så meget.

    Kommentar by hr. Jensen — 11. august 2012 @ 02:32

  17. På vegne af alle os høje og renblodede ariere, forlanger jeg at ALLE sorte bør udelukkes fra atletik, så vi også kan få en chance. Ellers så klager jeg til Folkemordernes Nakkeklubs menneskerettighedsråd, over diskrimanation mod os ariere inden for atletikkens verden!!!

    Kommentar by anonym — 11. august 2012 @ 06:23

  18. Kender en der er derovre. Han siger at han ikke har set en eneste hund i London. Ja, eller kat.
    Er hundene fjernet pga. muslimer og kattene for ikke og ende i de kinesiske kødgryder?

    Kommentar by xenofob — 11. august 2012 @ 08:43

  19. OL nu med tørklæde.
    Ja, hvad bliver det næste??

    Kommentar by xenofob — 11. august 2012 @ 08:44

  20. Det bliver mere og mere åbenlyst at visse ord udløser en nærmest sygelig reaktion hos den elitære elite. Måske var det på tide at ændre ‘kolonihaver’ til ‘fritidshaver’.

    Kommentar by Fidibus — 11. august 2012 @ 09:58

  21. Dejligt at Øjvind Hesselager lader sig provokere. Hvor har han dog en kedelig, sortseende “eftertanke”. Hvad med lidt mere ‘fortanke’ og ‘mellemtanke’. Her er lidt positiv dansk ‘eftereftertanke’: Tak til de danske sportsudøvere for den store OL fest.

    Kommentar by Liva — 11. august 2012 @ 10:11

  22. FØjvind Hesselager bør også klage over at sport ikke er kønsneutral og kulturel inkluderende.

    Kommentar by Anonym — 11. august 2012 @ 10:37

  23. Øv-vind Hesselager kunne jo f.eks flytte til Sudan når hans had Danmark er så stort .

    Det er lidt underligt at disse ekstrem “globalister” altid er de sidste der rejser !

    Kommentar by Aglet Xander — 11. august 2012 @ 12:07

  24. Er glasset halvt fuldt eller halvt tomt. Er det forfærdeligt, at der under sportsbegivenheder kommer stærke følelser frem, og en national stolthed og identifikation – eller er det et fantastisk fremskridt, når nationer dyster og finder identitet og stolthed/selvhævdelse gennem sport i stedet for gennem krig, som det tidligere i historien har været normen?

    Rigtig meget handler om perspektiv, og en rigtig stor del af problemet hos dem, der har et behov for at fordømme og forbyde alskens sprogbrug og symbolhandlinger a la flagning eller spisning af svinekød – er mangel på evne til perspektiv. Og/eller som her, en biden sig fast i et negativt perspektiv med vold og magt. Det SKAL være et problem, at der findes nationale identifikationer – selv når folk morer sig ved at følge med i en sportskamp, og der absolut intet andet foregår end hygge og højt humør.

    Her er Piet Hein en god hjælp – han kunne lige det med perspektiv:

    “Advarsels-gruk til ungdommen mod farlig agitation

    Ved åndelig sundhed styrkes man
    mod snarer og overlistelser –
    og ved et naturligt kønsliv kan
    man undgå sportslivets fristelser.”

    Piet Hein

    Kommentar by M — 11. august 2012 @ 13:39

  25. Jeg kan da godt følge Øjvind i at det er sjovt som at fuldstændig marginaliserede sportsgrene pludselig bliver taget alvorligt når der er danskere med (Curling er et godt eksempel). Men når han siger ting som

    “Undskyld, men OL handler om, at sportsfolk – ikke nationer! – mødes.”

    bliver han jo fuldstændig debil at høre på. Hvorfor stiller nationer så op sammen i holdkonkurrencer ? Medaljechancerne for de bedste af atleterne ville da forøges væsentligt hvis de bare fandt sammen med andre topudøvere på kryds og tværs af nationer. Herrehåndboldlandsholdet kunne f.eks. have byttet et par spillere med Sverige og Kroatien, og “guldfireren” kunne også have klaret lidt udskiftning…. tsk.. simpelthen blot uigennemtænkt, tom snak.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 11. august 2012 @ 16:04

  26. @25 Snævertsynet hippo
    For en gangs skyld enig.
    Rød fascisterne især de udvalgte politiske korrekte latterlige sjovnalister er og bliver en omgang tom snakker.
    Helt ude af trit med alt og alle, kun deres enfoldige bobbel, gobbel tilværelse kan beskytte dem fra virkeligheden.
    Disse forfulgte spøgelses racist jæger, forstår intet, hvis ikke en tillært floskel kan benyttes, så er de overladt til alverdens RACISME!!!!!
    Stakkels race hypokonder, må §266b bestykke dem imod fornuftige mennesker, og lade følelses ladet religiøst vrøvl og vantro tænkning give dem tvangs ritual rammer for deres livs udførelse, stakkels overfølsomme mennesker, næe, lad en stærk religion bestemme deres livsførelse fra vugge til grav, ja, sågar hvilken fod de først træder ind i skiderummet på, jaså, er de følelses forvirrede mere trykke. Kommunistisk alle er lige fattige og dumme en følelses mæssig klump af armod syntes at tiltrække disse utilstrækkelige mennesker, der forvirres over forkellige muligheder for at skabet sit eget liv.
    Der syntes at gå en rød tråd gennem den kommunistiske og den islamistiske livsførelse, alle skal være slaver.
    Sjovt som islamisterne og kommunisterne higer efter faste ensartet rammer til alle individer, undtagen kvinder og anderledes tænkende, de skal bare trynes, så den ramme underkastede mandslinge kan føle sig tryk og magtfuld!

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 11. august 2012 @ 17:29

  27. Visuelt Udfordret Hippie, jeg kunne ikke være mere enig. Især den med curling er ganske interessant. Jeg har selv siddet kl.3 om natten og fulgt med :-)

    Kommentar by Hr. Snusk — 11. august 2012 @ 18:53

  28. @27Hr. Snusk
    ja, det var tider :) at have en god undskyldning for ikke at gå i seng….
    Men spændende var det, og dengang helt sikkert at se på, uden mørklægnings gardiner for ikke at Zinke geStampo menings §266b afretterne kom forbi og afbrød det racistiske kiggeri fornøjelse.
    Tænk! at vi sport interesserede nu også er RACISTER!!!
    Hvad bliver det næste ?
    Skal sportsudøver nu også være en race, som vi ikke må kritisere eller holde med, hvad nu hvis de laver noget usportsligt og tilhøre muhammedracen…øh, nåe nej så er det vel racistisk at mene at usportslige muhammedaner er racister og de nationale sportsfolk er….nej..nej…nu kan jeg altså ikke finde ud af racisme begrebet mere, for hvordan kan en race være mere race beskyttet end en anden race…nu køre det rundt for mig eller de race hypokonder der ser racer overalt!
    Godt jeg har set kapgang hele dagen, og set alle de forskellige race deltagerne er blevet kørt væk i kørestole hele dagen lige efter de har nået målstregen :) så har jeg en god undskyldning for at flyde ud i min stol, når min hverdag ellers ligner kapgang kæmpernes udmattende gåtur!
    :D

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 11. august 2012 @ 19:26

  29. Nærsynet Hippie — 11. august 2012 @ 16:04

    Jeg er helt enig. Det samme gælder når vi vinder eller for medaljer, det gælder kun når det er en dansker og ikke en eller anden discount sports person, som ikke hører til her (som Wilson Kipketer og andre), det er snyd og endnu et eksempel på, at vesten prøver at narre ulande fra “guld”. Deres “guld” ender altid med at blive vores lort.

    Kommentar by Viking — 11. august 2012 @ 20:15

  30. @ Viking

    Wilson Kipketer kunne have stillet op for Kenya ved OL i atlanta (1996), hvor han var i storform, og stort set enerådig på 800 og til dels også på 1000 meter. Det lignede en sikker guldmedalje, måske to. Han valgte at stille op for Danmark, hvilket endte med at han ikke fik lov at stille op, da Kenya forhalede hans tilladelse. Han kunne til hver en tid have sprunget fra og valgt Kenya. Du bør tale pænt om en mand der ofrede en livslang drøm for at blive dansk statsborger.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 11. august 2012 @ 20:52

  31. Nærsynet Hippie

    “Du bør tale pænt om en mand der ofrede en livslang drøm for at blive dansk statsborger.”

    Du siger det selv “dansk statsborger” som er mere værd en en usel medalje, for en parasit. Størstedelen af verdens befolkning vil opgive alt (inklusiv ære, selvrespekt osv. vis de overhoved kan have den slags) for at komme til Danmark eller noget i den stil (Tyskland, Sverige, Norge osv)(der er lavet undersøgelse der bekræfter det).

    Jeg “taler” stadigvæk pænt og mildt, alt taget i betragtning.
    Og selvfølgelig skal Wilson Kipketer svines til, vis der er nogle der vil det.

    Du glemmer noget af historien, nemlig økonomi. Statskassen var som sædvanligt åben for uduelige og fordærvet indvandrere. Og da din fine ven (Wilson Kipketer) begyndte at tjene penge, stak snylteren af igen for at slippe for at bidrage økonomisk til Danmark og danskerne.
    Det er den samme snylter historie vi har hørt flere 100 000 gange før.

    Og selvfølgelig skal Wilson Kipketer og andre ikke til Danmark, og selvfølgelig skal de stille op for deres egne lande.
    Ellers kan vi jo ligeså godt blande sportsfolk, som du selv skrev.

    Det er fair nok, vis du ikke kan lide mit sprog brug, men vi kan vel blive enig om, at det er forkert at “høste” andre landes sportfolk. Vis vi (rigtige danskere) ikke vinder, jamen så må vi acceptere det og tabe med ære, i stedet for at pive og snyde.
    Ligesom det også er forkert at “høste” de såkaldt kloge og veluddannet i ulandene, når de har mere brug for dem end os.

    Kommentar by Viking — 11. august 2012 @ 23:51

  32. ->31 Viking

    Nærsynet Hippies lille niche her på Uriasposten kan vist efterhånden fastslås at være den pæne, letforskrækkede tonemester. ‘Nej hør nu her, sådan kan man altså ikke sige’. Ligesom Holgers Ven har han ikke rigtig noget at bidrage med mht. bloggens kerneemner.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 12. august 2012 @ 00:04

  33. Lars Findsen På Crack (islamofob)

    Jeg er helt enig!
    Det var nu mere fordi Nærsynet Hippie for engangs skyld skrev noget lidt fornuftigt.

    Nærsynet Hippie — 11. august 2012 @ 16:04

    Her er en lidt sjov en:

    Nærsynet Hippie

    “USA er ikke et hvidt land i sin oprindelse. Der boede altså nogle mennesker før den hvide man kom på besøg. De er idag henvist til reservater, hvor de allernådest kan få lov at følge deres forfædres skikke.”

    Det virker næsten som om du har sympati med dem. Det ligner ellers ikke jer venstreorienteret at have sympati med de indfødte, men her spiller race måske ind?

    Kommentar by Viking — 24. juli 2012 @ 18:05

    :)

    Kommentar by Viking — 12. august 2012 @ 00:13

  34. Nærsynet Hippie svarede aldrig.
    :)

    Kommentar by Viking — 12. august 2012 @ 00:15

  35. Jeg syntes faktisk ikke at Nærsynet Hippie og Polyb er så slemme længere (eller fortiden), og jeg syntes det er længe siden jeg har set noget til Holgers Ven.
    Måske har de en god og lang sommerferie.

    Kommentar by Viking — 12. august 2012 @ 00:25

  36. @ Viking

    Udover at din påstand om “venstreorienterede” (som åbanbart alle er ens i dit verdensbillede ?) er indlysende forkert, så er jeg simpelthen ude af stand til at forstå hvor du vil hen ? Er det så også kun “indfødte” danskere der må starte virksomheder ?

    @ LFPC

    Viking må da sige hvad han vil. Også selv om det er åbenlyst forkert. Jeg vil dog påpege når jeg mener at det er noget sludder, specielt når det drejer sig om en person der rent faktisk har ydet noget specielt, som meget få “indfødte” kunne gøre efter.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 12. august 2012 @ 01:03

  37. Nærsynet Hippie

    “Udover at din påstand om “venstreorienterede” (som åbanbart alle er ens i dit verdensbillede ?) er indlysende forkert, så er jeg simpelthen ude af stand til at forstå hvor du vil hen ? Er det så også kun “indfødte” danskere der må starte virksomheder ?”

    Du “snakker” udenom. Du dummede dig, længere er den ikke! :)

    “Også selv om det er åbenlyst forkert.”

    Hvad er åbenlyst forkert?

    “Jeg vil dog påpege når jeg mener at det er noget sludder, specielt når det drejer sig om en person der rent faktisk har ydet noget specielt, som meget få “indfødte” kunne gøre efter.”

    Hvad er det? Hjertekirurgi? Raketvidenskab?
    Du laver det ene selvmål efter det andet. Vis dine venner yder noget så specielt, hvorfor flytter du så ikke ned til dem?

    Kommentar by Viking — 12. august 2012 @ 14:32

  38. Nærsynet Hippie

    “bliver han jo fuldstændig debil at høre på. Hvorfor stiller nationer så op sammen i holdkonkurrencer ? Medaljechancerne for de bedste af atleterne ville da forøges væsentligt hvis de bare fandt sammen med andre topudøvere på kryds og tværs af nationer. Herrehåndboldlandsholdet kunne f.eks. have byttet et par spillere med Sverige og Kroatien, og “guldfireren” kunne også have klaret lidt udskiftning…. tsk.. simpelthen blot uigennemtænkt, tom snak.”

    Da du skrev dette, ville de fleste nok tro, at du mente at folk som Wilson Kipketer skulle stille op for sit eget land (aldrig Danmark).
    Ligesom min påstand om din (og venstrefløjens) “sympati” med farvet indfødte og “anti-sympati” med hvide indfødte.
    Så virker det hyklerisk og dobbeltmoralsk (hvis du lige pludselig mener noget andet for ikke-hvide).

    Jeg gentager:

    Og selvfølgelig skal Wilson Kipketer og andre ikke til Danmark, og selvfølgelig skal de stille op for deres egne lande.
    Ellers kan vi jo ligeså godt blande sportsfolk, som du selv skrev.

    Det er fair nok, vis du ikke kan lide mit sprog brug, men vi kan vel blive enig om, at det er forkert at “høste” andre landes sportfolk. Vis vi (rigtige danskere) ikke vinder, jamen så må vi acceptere det og tabe med ære, i stedet for at pive og snyde.
    Ligesom det også er forkert at “høste” de såkaldt kloge og veluddannet i ulandene, når de har mere brug for dem end os.

    Har jeg forstået dit indlæg ret, så burde vi være rimlig enig.

    Kommentar by Viking — 12. august 2012 @ 14:56

  39. Og så spiller Wozniacki efterhånden som en ren amatør.

    Kommentar by Machiavelli — 13. august 2012 @ 05:27

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper