17. august 2012

Socialdemokratisk Randers-borgmester til Ramadan-fest i tyrkisk moske: “… havde fastet hele dagen”

34-årige ‘Sarah’ bosat i det muslimske Bangladesh fortæller til Udfordringen.dk, at det kan være svært at leve som kristen under Ramadanen, da det ses som “en fornærmelse at spise eller drikke for øjnene af en fastende muslim”. Fra Randers Amtsavis – Når solen går ned er det spisetid.

“Ramadanen er tid til eftertanke, tid til fordybelse – og tid til at vise pligtfølelse og tålmodighed. Det slog imam Adem Ceylan fast onsdag aften, da Randers Kulturforening holdt ramadan-middag med indbudte gæster i byens tyrkiske moské. …

En af gæsterne, borgmester Henning Jensen Nyhuus, havde fastet hele dagen for at opleve hvordan det er, at undvære mad i dagtimerne. Han takkede for invitationen, og glædede sig over, at Randers er en by med en mangfoldig kultur.”

Oploadet Kl. 16:33 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/39647/trackback

28 Comments »

  1. Idag blev det slået fast med syvtommersøm af Dennis Kristensen, FOA, at om ikke alle socialdemokrater, så i hverttilfælde Helle Thorning er dobbeltmoralske! Meeeen, som herre så mester?
    Hvornår lærer venstrefløjens vælgere, at der ikke er penge til både de arbejdsløse, uanset hvor længe de har bidraget til samfundet, og til de fremmede “Flygtninge”, der blot tropper op og kræver ind?
    Som arbejdsløs og venstrefløjser må det være bittert at stå uden forsørgelsesmidler til nytår!
    De må så til gengæld trøste sig med at det er Helle Thorning, der, med egne ord, jager kniven i ryggen på dem med fuldt overlæg. Det gør næppe så ondt som hvis det havde været Lille Lars?

    Kommentar by Pesodym — 17. august 2012 @ 17:35

  2. endnu en nomenklartur springer ud af skabet som muslim! allahbankemig!

    Kommentar by SLyrgraff — 17. august 2012 @ 17:52

  3. Demokratiske muslimer er enten frafaldne eller under-cover. Islam hader vores demokrati. Men vores bedsteborgere ser intet.

    Hvor mange daglige vejsidebomber/selvmordsbomber plus det sædvanlige ghettotyranni og voldtægter skal der til før Danmark vågner op?

    Kommentar by NielsEbbesen — 17. august 2012 @ 18:50

  4. “Ramadanen er tid til eftertanke, tid til fordybelse”.
    Ha! Ramadanen er gentagelse på gentagelse som al religion. Man læser op af guden Allahs og profetens mere end 1400 år gamle forskrifter for hvordan de troende skal leve deres liv, hvis de skal havne i Paradiset, og ikke i Helvedes ild, som de vantro utallige gange trues med i Koranen. Også børnene udsættes for den tyranniske Allah-guds nederdrægtige behov for at straffe mennesker i Helvedes ild. Jeg kalder det Allahs pædagogik, men kalder det også den danske islamklikes pædagogik. (Lykketofts, Vestagers, Politikens, DR´s, værten for Folketingets Ramadan-fejring Özlem Cekic, Cecilie Stampe og hendes mand, Martin Lyngbo, der som direktør for teatret Mungo Park, i år finansierer Eid-festen i Folketinget med penge fra en Reumert-pris, Mungo Park tidligere har modtaget. I øvrigt kan Stampe-parret og Özlem Cekic slå et slag for deres hjertesag, Tyrkiets optagelse i EU, og mon ikke man har inviteret den tyrkiske ambassadør og andre tyrkiske VIP’er til Folketingets festmiddag.

    I øvrigt er meningen med islamklikens ramadandyrkning ikke blot at alle danskere (ikke mindst vores børn) skal acceptere (tolerere) islam. Vi skal have den statsautoriserede indstilling at alt vedrørende islam på forhånd er godkendt og ingensinde må kritiseres.

    Kommentar by Niels P. — 17. august 2012 @ 19:31

  5. En dansk socialdemokratisk pamper, der faster i 8-10 timer? Fantastisk. Han må snart være moden til omvendelse og omskæring.

    Kommentar by Crass Børsting — 17. august 2012 @ 19:57

  6. Håber han bliver kvalt i an kebab

    Kommentar by Arne — 17. august 2012 @ 20:12

  7. Og når man så har “eftertanket” ramadanen,så farer man ud på gaden og overfalder politiet. Og andre vantro.
    Så grotesk en verden lykketoft efterlader os .

    Kommentar by Pk — 17. august 2012 @ 20:14

  8. 4 Niels P
    – du har sat navne på, så mangler vi kun adresserne, og en frisk Breivik……..det bliver nok den sidste udvej hvis vi virkelig vil stoppe det grænseløse vanvid……!

    Kommentar by Cantor — 17. august 2012 @ 20:45

  9. Det hedder i øvrigt også i artiklen:

    “Adem Ceylan lagde vægt på, at ramadanen er en tid, hvor man tænker ekstra meget over at dele med dem, der ikke har så meget”.

    Det er jo rørende – se, kristen næstekærlighed som vi kender det. Halleluja, vi er alle abrahamiske brødre der tilbeder den samme gud. Wrong-o. Den muslimske almisse zakat må kun gives til muslimer, eller ikke-muslimer der skønnes at være konvertitemner eller brugbare for islam:

    @H8.24

    It is not permissible to give zakat to a non-Muslim, or to someone whom one is obliged to support (def: m12.1), such as a wife or family member. (Reliance of the Traveller, indføring i Shafi’i-lovskolens shariaudlægning)

    Can we give Zakat to non-Muslims?
    The Fiqh books say that you cannot, but this opinion is not true. Because one of the eight groups that can receive Zakat is called “Muallafatul Quloob”; meaning those, whose hearts to be warmed to Islam (See Surah At-Tawbah, Verse: 60). It is obvious that these people would not be Muslims. In fact, all of the other seven groups also do not have a condition to be Muslims. It is clear from the verses and hadiths that non-Muslims can receive Zakat. But of course, giving Zakat to Muslims is preferred. Islam and Qur’an

    There is scholarly consensus (ijma`) that zakat cannot be given to non-Muslims, as mentioned by Ibn al-Mundhir, Kasani, Ibn Qudama, Buhuti, and others. Sunnipath.com

    Zakah could be paid to non-Muslim citizens only when Muslims’ needs have been satisfied. However, non-Muslims could be helped to alleviate their poverty from other sources of the Muslim state. This is due to the fact that zakah is an Islamic worship and must be spent only in the ways the Qur’an has specified. aljazeerah.info

    Dette her citat er dagens fund:

    I gave my zakah to a non Muslim, What should I do?
    I gave my zakat to a man who was in need, but afterwards I learnt that he was a non-Muslim. Should I pay my zakat again?
    Answer:

    Deeds are by intentions
    “The reward of deeds depends upon the intentions and every person will get the reward according to what he has intended.” (Bukhar, Revelation, 1)
    According to the hadith above, Allah (swt) will accept the intention of the person who has intented to give his zakah to a Muslim for the sake of Allah, but has given to a non-Muslim unintentionally. But we should bear in mind that we should be quite careful while performing the obligatory actions.
    askaquestionto.us

    Det skal tilføjes at der findes en anden almisse ved navn sadaqah der gerne må gives til ikke-muslimer, men den er ikke obligatorisk som zakat er. Tænk, hvis Randers Amtsavis’ udsendte havde stillet imam Adem Ceylan spørgsmål om dette, men dette vil selvfølgelig aldrig ske i MSM.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 17. august 2012 @ 21:42

  10. Ad #4.
    Og da religioner, in casu islam, ingensinde må kritiseres, ifølge den danske islam-klike, er islams ødelæggelse af menneskers liv sikret fortsættelse i al evighed. Menneskene bliver derved aldrig frie til at leve deres eget liv, fri for årtusindårgamle forskrifter fra en despotisk gud, der vil have de troende til at underkaste sig Ham (eller lade dem brænde i Helvedes ild, hvis det da ikke behager Ham at slå dem ihjel med det samme, eller lave dem om til aber og svin.
    Læs selv om det alt dette i Koranen. De troende og deres børn har sandsynligvis reciteret denne forfærdelige bog under fasten.

    Advarsel: Jeg har for nylig læst Koranen. Det er en lidelse. Men som aflastning anbefaler jeg Spinozas formidable ” Teologisk-politisk afhandling. Kapitel 20 Hvor det vises, at i en fri stat er det tilladt for enhver både at mene, hvad han vil, og at sige hvad han mener.”
    … ”Men som vi bemærkede ved begyndelsen af kap. 17, kan et menneskes hjerte umuligt være undergivet en andens ret. For ingen kan dog overdrage eller tvinges til at overdrage sin naturlige ret, dvs. sin evne til frit at ræsonnere og dømme. Det er derfor, at det herredømme, der er angriber hjerte og sjæl, anses for voldeligt …”
    Der er desværre ingen, der tænker sådan i dag, sikkert fordi man ikke læser Europas klassiske tænkere. Men det er på høje tid, at vi gør det igen. Men jeg mener at Spinoza tanker er livsvigtige, for ellers fortsætter islam ubarmhjertigt videre sit herredømme for altid.

    Ad #4.
    Og da religioner, in casu islam, ingensinde må kritiseres, ifølge de danske islam-tilbedere, er islams ødelæggelse af menneskers liv sikret gentagelse i al evighed. Menneskene bliver derved aldrig frie til at leve deres eget liv, fri for årtusindårgamle forskrifter fra en despotisk gud, der vil have de troende til at underkaste sig Ham (eller lade dem brænde i Helvedes ild, hvis det da ikke behager Ham at slå dem ihjel med det samme eller lave dem om til aber og svin.
    Læs selv om det alt dette i Koranen. De troende og deres børn har fået reciteret denne forfærdelige bog under fasten.

    Advarsel: Jeg har for nylig læst Koranen. Det er en lidelse. Jeg har som aflastning læst Spinoza: “Teologisk-politisk afhandling. Kapitel 20 Hvor det vises, at i en fri stat er det tilladt for enhver både at mene, hvad han vil, og at sige hvad han mener.

    Kommentar by Niels P. — 17. august 2012 @ 23:00

  11. #10 Beklager at en del af indlægget er i dublet.

    Kommentar by Niels P. — 17. august 2012 @ 23:06

  12. # 8 Cantor!
    Hvad fanden i helvede mener du med at bringe Breivik til torvs?
    Jeg afskyr vold, hvilket jeg tidligere i kraftige vendinger har givet udtryk for her på siderne. Så stop venligst, og hold mig udenfor!!!

    Kommentar by Niels P. — 17. august 2012 @ 23:32

  13. Hold da kæft hvor politikerne blamerer os.
    De er nogle vamle sataner, som burde sigtes for forræderi.

    Kommentar by Nielsen — 17. august 2012 @ 23:36

  14. @8 Cantor,

    Med mindre jeg misforstår din kommentar, så er den aldeles usmagelig. Lad venligst være med at lege med tanken om nye Breivik’er.

    Kommentar by Vest — 18. august 2012 @ 00:20

  15. Manden er jo bare ud og høste stemmer. Især fordi der vil rulle socialkommucistiske (over)hoveder, ved næste kommunevalg. Hvis der da ikke, kommer et Folketingsvalg forinden.

    Cantor, Niels P. og Vest

    Den sidste udvej!!!!! Cantor er som jeg selv og så mange andre allerede er og vil blive – jo mere virkelig, virkeligheden bliver for alt og alle- jo bare realist. Og fra omkring 2015 af, vil vi nok se sådanne ting, af den meget enkle grund, at der er ufatteligt mange mennesker, som jo har noget at hævne, for alle de forbrydelser som er blevet begået imod dem selv og deres kære. Så det er jo desværre hvad det er. Så lad nu være med, at være alt for snerpede i forhold til, hvad der nu en gang, kommer til at ske.
    Man kan jo spørge sig selv, hvis det var ens datter, som var blevet (gruppe)voldtaget og mishandlet (til døde) af the usual suspects, eller begik selvmord efterfølgende, hvilket ikke er ualmindeligt. Og retfærdigheden måske ikke skete fyldest. Hvordan ville man så selv have det?! For, Vest, du har jo selv givet udtryk for hvad du selv er villig til at gøre i forhold til dine egne børn; Clint Eastwood, etc. Så hvis sørgende/desperate familiemedlemmer dræber nogle af dem, som er ansvarlige for at have lukket dem ind, ville det så være så underligt?! Så selvtægten vil jo på alle planer brede ´sig mere og mere, jo mere Vesten eroderes og ødelægges-
    Så det er nogle gange lidt bedre og mere givende, at se bort fra sig selv og sine egne idealistiske idealer (som jeg selv er fuldstændig enige i), og så forholde sig til det urgamle og primitive behov/lyst/hungren for/efter hævn.

    Kommentar by anonym — 18. august 2012 @ 07:19

  16. Tror I “Citronen”, “Flammen” “Hvidstengruppen” og alle de andre der tog mod til sig, efter at besætelsesmagten havde strammet tøjlerne til over den yderste grænse, mener I at det var en flok I vil sammenligne med de nuværende Muhamedanske Bander der hærger overalt hvor de slår sig ned og bliver mange nok, Det er kun “Mennesker” der forsøger at ændre ved en grundlæggende natur.
    I Afrika har man for en del år siden udsat et par “Maller” i en fiskerig sø, som i århundreder havde brødfødt de indfødte der boede i omegnen, denne invasive art har så udryddet det naturlige fiskeliv og fiskerne sulter, mens den nye art fiskes af store udenlandske virksomheder og sælges på exportmarkedet, især til nyrige russere, de indfødte kan så forsøge at finde en rest i møddingen.

    Også der siger man: Vanviddet og Grådighed kender ingen grænser.

    Kommentar by Cantor — 18. august 2012 @ 08:19

  17. 15 Anonym

    – er helt enig, der er mange flere end vi umiddelbart tror der går med samme tanker, men som du ser bøjer selv de største Antimuhamedanere af!!!!

    Kommentar by Cantor — 18. august 2012 @ 08:35

  18. Faste og fest for religiøs krigerisk figur med barnebrud og flerkoneri. Nej tak.

    Kommentar by Liva — 18. august 2012 @ 10:35

  19. Apropos faste..

    “- To av de muslimske beboerne spurte hvorfor jeg ikke fastet under ramadan. Da jeg ikke ville svare begynte de å diskutere. Han ene sa at han visste jeg hadde vært muslim og konvertert til kristendommen, og at de måtte drive jihad.
    En beboer oppholder «Ali» mens en annen slår ham i bakhodet med en gryte kokende vann til «Ali» faller sammen på gulvet. Flere andre muslimske beboere kommer til. En tredje mann går inn på «Alis» rom og åpner alle skuffer og skap. Først etter en time kommer politiet på stedet.” (Norge 2011)

    h t t p://www.dagen.no//Nyheter//Innenriks/tabid/248/Default.aspx?ModuleId=73598&articleView=true

    Kommentar by Liva — 18. august 2012 @ 10:42

  20. […] Borgmesteren i Randers faster i solidaritet med ramadanen. Like this:LikeBe the first to like this. Skriv en kommentar […]

    Pingback by Bovrup kartoteket a’la 2012 « Hodjanernes Blog — 18. august 2012 @ 11:07

  21. Forleden dag drømte jeg, at jeg så Stampesinken foran køleren på min bil. Jeg bremsede som en sindssyg. Bagefter spekulerede jeg på, om jeg skulle have bremset.

    Kommentar by Machiavelli — 18. august 2012 @ 11:59

  22. Machiavelli, nu er jeg ikke drømmetyder, men jeg tror, at du tog fejl af bremser og speeder og at bremsesporene var hjulspin.
    I øvrigt er det nok en total nedsmeltning at EU’s økonomi, der kan få den sunde fornuft tilbage til det fordummede folk.

    Kommentar by Menig 442 — 18. august 2012 @ 12:31

  23. hm! Menig 442 mine kommentarer var nok hen i den retning, at alt her i livet har en grænse. Grænsen ved vi ikke selv. Engang sidste år observerede jeg 2 indvandrere som ret voldsomt generede de andre passagerer i toget ved at skubbe til dem og kilde et par piger under hagen.

    Jeg var rasende overfor deres opførsel De nærmede sig min plads, og jeg havde inderst inde bestemt at reagere voldsomt, hvis de havde rørt mig.

    Heldigvis gik de forbi og jeg kunne ånde ud. Men jeg var rasende. Pointen er dybere, fordi tidligere i 14 dage havde gået gået med en pistol i inderlommen, som jeg havde købt. Ville jeg hade trukket den, hvis tingene havde udviklet sig?? Jeg ved det ikke.

    Sammenbruddet i den sociale orden udvikler sig hurtigt, og hvis vore kære bliver kulturberiget kan det være grænsen er nået. Ikke at overfalde uskyldige som Breivik men de skyldige.

    Jeg skal ikke gøre mig bedre end jeg er, men vi ved ikke, hvor når vi har fået nok. Problemet er naturligvis større for dem, som følger udviklingen tæt og som har fantasi til at forestille sig udviklingen.

    Fortsætter udviklingen med familiesammenføring, asylansøgere, børnefødsler osv., ( og det vil den gøre) vil Danmark i en eller anden fremtid nå op på et katastrofalt højt antal af muslimer i millionklassen fra Afrika, Mellemøsten og Asien. Hvor går grænsen?
    Vi har allerede ca. 500.000 indregnet dem som allerede er kommet til Danmark.

    Kommentar by Machiavelli — 18. august 2012 @ 13:02

  24. hvorfor giver BR 25% rabat under ramadanen,når ca tager 25% mere til jul

    Kommentar by Anonym — 18. august 2012 @ 14:05

  25. Det ufaglærte arbejde som de såkaldte gæstearhejdere fra bl.a. tyrkiet og pakistan udførte i ca fire-fem måneder er forlængst afsluttet og betalt. Desværre “glemte” de “ansvarlige” politikere at hjemsende de langtidsledige og omkostningstunge udlændinge.

    Kommentar by Jørgen — 18. august 2012 @ 20:34

  26. Det ufaglærte arbejde som de såkaldte gæstearhejdere fra bl.a. tyrkiet og pakistan udførte i ca fire-fem måneder er forlængst afsluttet og betalt. Desværre “glemte” de “ansvarlige” politikere at hjemsende de langtidsledige og omkostningstunge udlændinge.

    Kommentar by Jørgen — 18. august 2012 @ 20:34

  27. Cantor

    Invasive arter:

    Den brune rotte, det er det danske navn, (Rattus norvegicus)

    Den langfingrede Sortsmudskling (Den sortmundede kutling)

    Islamrotten (Bisamrotten)

    Maurhunden (Mårhunden)

    Tigerklo (gammelt indisk våben/”knojern”, med små knive) (Bjørneklo)

    Machiavelli

    Zina Schlampe er på barsel i øjeblikket, så hende slipper vi for et lille års tid nu. Jeg håber, at hun får en pige eller en dreng med hypermobile håndled, helst et tvillingepar. For dem ved vi jo godt hvad der sker med i fremtiden. Men mon ikke hun har køsnselektioneret sig frem til et pigebarn, for de er jo lettest at bruge i fremtiden, når hun skal indynde sig og købe sig tid hos herrerottefolket.

    Kommentar by anonym — 19. august 2012 @ 06:13

  28. Gad vide hvorfor den sidste bus kører ved 19 tiden mod byen og 19.40 fra by midten. Er de sparet væk for og skaffe penge til indvandring eller tør de ikke køre mere i aftentimerne??

    Kommentar by xenofob — 19. august 2012 @ 09:55

RSS feed for comments on this post.