19. august 2012

Palads: Der er mange muslimer i biografen under EID – henvend dig til vagterne ved uacceptabel adfærd

Tilsendt.

Tre citater.

“… når der er ekstraordinært mange mennesker i biografen, vil der altid være nogle unge drenge, der laver lidt ballade, så som at kaste med popcorn og komme med høje kommentarer under filmen.” (John Tønnes, Nordisk Films Biografer; BT, 19. september 2012)

“Op mod 100 unge, der fejrede afslutningen på ramadanen raserede søndag aften en af Palads Biografens sale i København.” (Politiken, 21. september 2009 )

“I 2004 mundede afslutningen på ramadanen ud i et knivstikkeri i Palads Biografen, da unge med indvandrerbaggrund kom i klammeri og brugte kniv i forbindelse med en uoverensstemmelse.” (Sappho.dk, 22. september 2012)

Opdate. Interessant kommentar af en ‘LB’ på 180 grader.

Opdate II. Kommentar af en ‘PseudoVanilla’ på Reddit/Denmark

“Palads er faktisk en af de mest vidtfavnende arbejdspladser vi har, hvor der eksempelvis er bederum til de medarbejdere, der måtte have brug for det…” (John Tønnes, Nordisk Films Biografer; Ekstra Bladet, 19. august 2012)

“Ifølge Kim Brochdorf har biografen [Cinemaxx, Kim] lukket tidligere på grund af eid-festen i 3-4 år… Biografen lukker kun tidligere én anden dag om året, nemlig nytårsaften.” (TV2 Online, 19. august 2012)

Oploadet Kl. 11:18 af Kim Møller — Direkte link43 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/39698/trackback

43 Comments »

  1. Dårligt træk fra Palads.

    De udstiller sig selv som anti-muslimer og de bange masser tør ikke forsvare os der er ærlige selvom det er åbentlyst for enhver at vi har nogle meget valide pointer.
    Hvis de rigtige beslutter sig for det så går der muhammedtegning krise i den og så vil voldelige masser storme palads. Formentlig med meget hærværk til følge.

    Kommentar by Arbejderen — 19. august 2012 @ 11:25

  2. På EB . dk er direktøren ude med en “stor undskyldning”… Hvorfor forstår jeg ikke. Palads har jo nok sat plakaten op af erfaring fra tidligere år.

    Kommentar by Polka Charlie — 19. august 2012 @ 11:35

  3. Er det ikke en joke – det tør “Palads” sgu da ikke??

    Kommentar by Erik — 19. august 2012 @ 11:40

  4. Jeg kan godt lide gåseøjnene.

    Jeg har været i biografen under Eid for et par år siden; det skal ikke gentage sig.

    Kommentar by Vagn Henning — 19. august 2012 @ 11:41

  5. Ha – ha.

    Jeg ser frem til flere advarselsplakater – autentiske eller ej.

    Vi har brug for dem til at advare folk. Når man bevæger sig fra Frederiksberg til Nørrebro burde der f.eks. være et advarselsskilt i Checkpoint Charlie størrelse om “indgang på eget ansvar”.

    Kommentar by Sigwar — 19. august 2012 @ 11:50

  6. ->1,
    Jyde-Potten har en artikel om plakaten.

    http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/article4812375.ece

    Kommentar by Anonym — 19. august 2012 @ 11:51

  7. Ingen ved deres fulde fem ville vel betale for en billet når de ser fremmødet.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 19. august 2012 @ 11:54

  8. Så er den pillet ned igen og undskyldning afsendt, herrefolket tåler ikke at man oplyser om deres adfærd

    Kommentar by broholm (ordblind) — 19. august 2012 @ 11:55

  9. Hvornår mon der bliver et marked for restauranter mv efter schweinske konceptet i Tyskland? http://www.schweinske.info/index.php?id=2

    Schweinske er nok ikke overrendt af Muslimer der fejrer Eid…

    Kommentar by Anonym — 19. august 2012 @ 12:01

  10. De er vel bare opmærksome på tidlige problemer med herrefolket

    http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/article1823414.ece

    Kommentar by J.Christensen — 19. august 2012 @ 12:13

  11. Anna Mee Allerslev er ved at slå en knude på sig selv i ren forargelse.

    Mon ikke de radikale synes den slags “religiøs forhånelse” skal have konsekvenser, ligesom Pussy Riot, som blev dømt for “religiøs forhånelse” i Rusland?

    Kommentar by Frihed — 19. august 2012 @ 12:17

  12. Så må de jo bare holde lukket mens det står på.
    Eller vise film der kun interesserer et smalt publikum.

    Der der himler op om det forfærdelige ved skiltet ,foretrækker helt åbenlyst at skyde budbringeren i stedet for at sætte sig ind i problematikken…hvilket er typisk for pjok og verdensfjerne personer.

    Kommentar by jønne n — 19. august 2012 @ 12:27

  13. Jeg gik tur i skoven med min hund i går ved Bagsværd sø. Under hele turen kunne man høre høj arabisk musik. Formodentlig fra en bålplads hvor man havde medbragt ghetooblastere. Det havde været nøjagtigt lige så irriterende om de havde spillet Kim Larsen, jazz eller heavy. Det er bare dårlig opførsel.

    Kommentar by mb — 19. august 2012 @ 12:36

  14. De skal bare holde Kristne Kulturdage i Palads, hvor de viser bibelfilm, som Ben-Hur, De Ti Bud, Passion of the Christ og lignende, så bliver muhamedanerne væk.

    Kommentar by Jesper Ørsted — 19. august 2012 @ 12:51

  15. Jeg er et godt menneske, så Hjælp politiet.

    Politiet har oplyst følgende signalement af de tre gerningsmænd, som ingen af de forurettede kender den fulde identitet på.

    A:

    Mand, 30 – 35 år, muskuløs bygning, 180 – 185 cm høj, karseklippet LYST hår, iført blå bukser og tynd blå trøje. Muligvis tatoveret på højre underarm. Personen medbragte og benyttede en pistol/revolver.

    B:

    Mand, 25 – 30 år, spinkel bygning, 170 – 175 cm høj, kort RØDT hår med langt pandehår. Iført rød trøje. Han medbragte – og truede – med en dolk.

    Kommentar by Machiavelli — 19. august 2012 @ 13:04

  16. Kommentarerne fra Palds’ facebook side gør nu også sit til at vise muslimerne fra deres dårlige side:

    Pezhman Juán Ataei: “i færdige” … “det skal koste det her”

    Tevfik Mola: “I KAN PROPPE JERES UNDSKYLDNING LAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANG OP I JERES RACISTISKE RØV luder barn”

    Abu Mohammed: “rend og op sikke en flok grise. håber i får det dårligt for altid:)” … “hvorfor skal de fucking bondekalder være så racistisk altid fuck dem og deres lorte biograffer thuf thuf lek alle skal vide vi er stolte af at være kun muslimer og de får kun ondt i røven af det.:) og det jeg glad for” … “vi bor hvor vi ville ,dette er gud(Allahs) jord.”

    Kommentar by Kenny Starfighter — 19. august 2012 @ 13:28

  17. Fra JP: http://jyllands-posten.dk/indland/kbh/article4812375.ece

    “Direktør i Nordisk Film Biograferne, John Tønnes, beklager opslaget i Palads.

    “Jeg kan godt forstå, at opslaget kan misforstås, og det er jeg ked af. Derfor er opslaget også straks pillet ned igen. Det er imod vores politik at lave den type opslag,” siger han til Ritzau.

    Det var ifølge John Tønnes en lokal medarbejder i Plads, der i en god mening ønskede at informere om, at der kunne være mere fest og farver i biografen end normalt på grund af slutningen på Ramadanen – Eid’en.”

    Med andre ord:

    “Ups, en af vores rookies kom uforvarende til at skrive sandheden! Vi vil straks rette ind, så vi kalder uacceptabel adfærd ‘fest og farver’ i stedet for ‘uacceptabel adfærd’ – Undskyld!”

    Kommentar by Tintin — 19. august 2012 @ 13:28

  18. ->17 Tintin

    Un-fucking-believable. Frygten for islam slår til igen. Frygt for muslimsk vold. Frygt for at blive stemplet som ikkestueren. Verden ligger for muslimernes fødder.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 19. august 2012 @ 14:07

  19. Fra 2009:
    http://politiken.dk/indland/ECE792684/unge-raserer-biograf/

    De nåede lige og få refunderet billetten, inden de smuttede, flot!

    Kommentar by SMJ — 19. august 2012 @ 14:14

  20. Følg debatten på “Platformen for Kommunikationsstuderende, skræmmende læsning:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151106401329035&set=a.457632559034.248284.255289059034&type=1&theater

    Kommentar by SMJ — 19. august 2012 @ 14:15

  21. 10 J. Christensen
    Politiet eskorterede de unge til Blågårds Plads, hvor en 20-årig mand blev anholdt, efter at han spyttede en politibetjent i ansigtet.

    Den sag kan da ikke være forældet, Statsadvokaten eller Elmquist må absolut bryde ind, ingen tvivl om at “den Unge mand” har fået posttraumatiske følger af politibrutaliteten.
    Det er på høje tid at politiet får nummerplader på så deres vold kan hævnes prompte.

    Kommentar by Cantor — 19. august 2012 @ 14:18

  22. Efter religiøs fest

    ”Tidligere på aftenen drog en gruppe unge hærgende gennem Vester Farimagsgade, hvor de sparkede til biler og smed cykler ud på gaden. Politiet eskorterede de unge til Blågårds Plads, hvor en 20-årig mand blev anholdt.
    Den 20-årige blev anholdt efter at han spyttede en politibetjent i ansigtet.” (København 2009)

    h t t p://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-25199100.html

    Kommentar by Liva — 19. august 2012 @ 16:36

  23. Jeg forstår godt, at der skal tages hensyn til helt almindelige borgere. Det er nødvendigt, hvis butikken ikke skal lukke. Biografen mister kunder i butikken, når der år efter år er al den ballade i forbindelse med religiøse traditioner.

    Islam er ikke en fredelig religion. Og der er ikke nogen grund til at fejre en religiøs voksen mand, der giftede sig med en pige på 6 år og bedrev bigami osv.

    Kommentar by Liva — 19. august 2012 @ 16:40

  24. Husk legelandet fra sidst, der blev ødelagt.

    Kommentar by xenofob — 19. august 2012 @ 16:42

  25. Ikke-fredelige islam har nu fået lov til at bestemme, hvem der skal se film hvornår. Det kan ikke være rigtigt i en biograf for alle.

    Kommentar by Liva — 19. august 2012 @ 16:43

  26. Ja alle vil være så politisk korrekte at de kun slår en skid i enrum.

    Kommentar by xenofob — 19. august 2012 @ 16:44

  27. Næste valg skal spørgsmålet rettes til alle danske:
    Vil du stemme på en politiker, der ikke vil tage skarpt afstand til importen af flere “Herrefolk”?

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 19. august 2012 @ 16:47

  28. Biograf nu med bederum

    “- Palads er faktisk en af de mest vidtfavnende arbejdspladser vi har, hvor der eksempelvis er bederum til de medarbejdere, der måtte have brug for det, lyder det.” (København 2012)

    h t t p://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1810107.ece

    Kommentar by Liva — 19. august 2012 @ 17:07

  29. fin oplysning på 180 grader

    Politik/palads-advarer-mod-muslimer#c419760

    Min bror var kontrollør i Palads i seks år. Han har bedt mig poste
    følgende af hans erfaringer fra fem års Eid:…

    Kommentar by tavsen — 19. august 2012 @ 17:10

  30. Liva

    hedder det ikke rødbederum

    Kommentar by tavsen — 19. august 2012 @ 17:12

  31. Opslaget svarer vel indholdsmæssigt bare til hvis Bakken informerede om 1. april, hvor alle Sjællands motorcyklister stævner ind. Der kommer jeg heller ikke.

    Muslimsk forening: Biograf-støj er pinligt
    Hvis man ikke kan være stille i biografen, skal man blive væk, mener talsmand for muslimsk forening.
    http://jyllands-posten.dk/indland/article4812551.ece

    Kommentar by mb — 19. august 2012 @ 19:43

  32. Cinemaxx biografen har pudsigt nok haft præcist de samme problemer, hvilket har medført at de vælger at stoppe forestillinger tidligere på dagen end normalt.

    Det sker angiveligt kun på en anden dag om året; nytårsaften.

    Det er da skægt…

    Kommentar by Superman — 19. august 2012 @ 19:56

  33. Palads og andre biografer har åbenbart tidligere haft voldsomme problemer i forbindelse med fejringen af EID, og det er da en udemærket service at advarer andre borgere mod horderne! Men Gud fri mig vel de er jo muslimer, der har en fornærmelseskultur der endelig ikke må stødes!
    Af samme grund bliver nyheder oftere og oftere censureret! Man må for guds skyld ikke skrive sandheden! Nogen kunne jo blive fornærmet!
    Eller endnu værre sandheden kan ikke skrives fordi nogen er bange!

    Kommentar by Robert R — 19. august 2012 @ 20:12

  34. En ide:

    Hvad med at udstyre biografer og andre etablissementer med sæder af svineskind?

    Hvis muslimerne så ikke vil komme der er det DERES problem!

    Kommentar by Sigwar — 19. august 2012 @ 20:19

  35. http://www.reddit.com/r/Denmark/comments/ygtoz/er_dette_ok_fra_facebook/c5vg1vr

    “Jeg har arbejdet i en biograf og tro på mig, når jeg siger, at det er et HELVEDE at være på arbejde under fejringen af Eid. Folk opfører sig fuldkomment ustyrligt, og jeg var ikke den eneste, der fik trudsler. Vi blev også instrueret i at tage vores navneskilte af, da man havde oplevet, at folk var blevet tæsker efter deres vagt.”

    Kommentar by Mr. Creosote — 19. august 2012 @ 20:49

  36. Det er næsten morsomt hvordan de nu må trække i land; “det er rigtigt nok hvad vi skrev, men vi bør formulere det på en anden måde”

    Og det er så en banal skrivefejl der er mediernes fokus, og åbenbart også en ministers. Ikke den bizare adfærd i årevis der har ført til at en medarbejder skrev sådan, men altså det forhold at medarbejderen ikke formulerede sig på “multikulturalistisk”. Det er altid rart når den 4.statsmagt agerer vagthund overfor problematiske tendenser i samfundet.

    Hvornår mon der kommer nogle kultur-antropologer på banen der kan forklare hvorfor det alligevel er berettiget med den opførsel. Jeg synes stadig vi mangler lidt apologi for de unge muslimers hærgen, for at historien har den helt traditionelle vinkel.

    Dem med en god hukommelse vil derudover iøvrigt huske at den politiske korrekte Jes Stein Petersen (Deadline 2.sektion vært i mange år, samt politiken kulturjournalist) skrev en klumme/blogindlæg om en biografoplevelse for nogle år siden der ligeledes involverede unge indvandrere. Den gav næppe bonuspoint på redaktionsgangen, men han havde åbenbart behov for at få luft.

    Kommentar by Superman — 19. august 2012 @ 21:33

  37. ->36 Superman

    God pointe. Alle historier omhandlende kedelig adfærd begået af muslimer kommer på ingen tid til at handle om at det er synd for dem – muslimerne. Det er ikke ret mange dage siden at hele den pæne mainstream gik amok af ubehag over bramfri ytringer fra danskere som efterhånden havde brækfornemmelser over ramadanen. Der måtte opdragelse af danskerne til, måtte der. Mig bekendt spurgte ingen om ikke vi med ramadanen havde fået en årligt tilbagevendende pestilens ind i vores liv, og at vrede ytringer var det mindste man kunne forvente sig.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 19. august 2012 @ 21:48

  38. @9

    “Hvornår mon der bliver et marked for restauranter mv efter schweinske konceptet i Tyskland?

    http://www.schweinske.info/index.php?id=2

    Schweinske er nok ikke overrendt af Muslimer der fejrer Eid…”

    Ha, glimrende ide. Mon det også kan bruges i biografer?
    ( kun flæskesvær og øl i kiosken ;-) )

    Der ville nok ikke gå ret lang tid, før sådanne etablissementer fik anklager om racisme fra Zenia Stampe og Anne Mee Allerslev på halsen.

    Kommentar by Bjovulf — 20. august 2012 @ 00:08

  39. Hvorfor sker sådanne ting ikke i Grand og andre kunstbiografer?! Det kan da umuligt have noget med IQ at gøre, vel!!!!!
    Ellers så har vi heldigvis ikke sådanne problemer her ude på landet. Måske fordi der så godt som aldrig er nogle af slagsen i biografen når jeg selv er der. Om end jeg sidste gang så et særsyn, en muslimsk teenagepige med en dansk kæreste! Men hun var jo også klædt som de fleste danske hunkønsvæsner er om sommeren. Måske var det hendes bror som var med som maqrah/anstandsdame. Eller så var hun kristen eller lignende.

    Men én ting er dog helt sikkert og det er, at den formastelige i bedste fald kommer til, at høre til i kategorien for dem der kalder en spasser for en spasser. Og som fremtidig karrieremulighed, ikke har så meget andet at vælge imellem, end at blive kamellortsopfejer.

    Kommentar by anonym — 20. august 2012 @ 05:21

  40. “Hvornår mon der kommer nogle kultur-antropologer på banen der kan forklare hvorfor det alligevel er berettiget med den opførsel.”

    De fortrænger det, jeg ved det af erfaring.

    Kommentar by Machiavelli — 20. august 2012 @ 05:52

  41. Har selv arbejdet i en af landets største forlystelsesparker og kan skrive under på at det var et helvede når ramadanen skulle fejres.

    Vold, tusk fusk og masser af lusk.
    Trusler om alm. vold og decideret lemlæstelse så den der med at “om få år overtager vi det hele”!!

    Kommentar by Jesper — 20. august 2012 @ 09:44

  42. Den danske komiker Lasse Rimmer har også givet sit besyv med i diskussionen.

    »Jeg har engang forvildet mig i Cinemaxx på Fisketorvet under eid. Jeg gav hurtigt op og fik problemfrit billetprisen refunderet. Så kunne jeg jo tage popcorn til en milliard kroner kiloet og sodavand til otte gange butikspris med hjem og rigtig hygge mig med det. Jeg havde sat pris på et lille heads-up, før jeg nåede helt ind i salen. Måske i form af… jeg ved ikke, et opslag? Jeg fatter ikke, at Facebooks sarthedsapostle valgte at sadle op pga et lidt sløjt formuleret opslag grundet på helt fine hensigter«, skriver Lasse Rimmer på Facebook.
    http://ibyen.dk/ECE1725441/debatten-om-omstridt-palads-opslag-er-fyldt-med-had/

    Kommentar by mb — 20. august 2012 @ 13:18

  43. RAMenDANSKER og ÆD

    Lørdag, søndag og mandag (18-19-20 august)
    slutter den muhammedanske sultestrejke og den rammer Danskerne hårdt
    fordi der fejre muhammedanerne deres Pædofile rollemodel muhammed og
    følger hans eksemplariske eksempel med at forfølge og chikanere vantro og dette er en ren forfølgelses fest for muhammedanerne.

    Dette kan ske med stenkast imod de vantro Dansker men blandt andet også med
    biografture, hvilket gør at man som vantro biograf uønsket gæst i landets
    biografer, moské kan forvente et højt antal muhammedaner og deres sædvanlige
    høje volds og støjniveau som er ganske normalt for de intolerante muhammed underkastede.

    Det kan gælde film som Badmandslinge muhammed, Brand legalt en vantro,
    Total udslettelse af jøder, Aberne lander i Danmark, Problemerne med muhammed,
    men det kan man jo aldrig vide på forhånd.

    Zinke GeStampos 4 vagter vil hele dagen rundere i alle vores sale
    så hvis du som vantro ytre dig negativt om muhammedanernes uacceptable opførsel
    bedes du frivilligt henvende dig til dem, så de kan sigte dig for racisme eller
    selv søge til nærmeste politistation og anmelde dig selv.

    Vi undskylder på forhånd til muhammedanerne, hvis i som sædvanligt skulle føle sig ”generet” af de vantro Dansker, i forbindelsen med jeres terror besøg her i den politiske korrekte biograf.

    Med venlig hilsen
    Socialdemokrat afretter Egon Olsen

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 20. august 2012 @ 13:46

RSS feed for comments on this post.