10. november 2006

Flotte-Lotte Thor-Jensen nyder ingen respekt på gaden…

Flotte-Lotte Thor-Jensen med købe-brysterne der i sin tid blev ansat af TV3 for at få stationen i “øjenhøjde med seerne” er journalist af uddannelse, men har af indlysende årsager besvær med få den respekt hendes faglighed berettiger.

Forleden blev hun kaldt ‘luder’ – Lotte Thor truet af vanvidsbilist.

“Seneste optrin var i tirsdags, da hun var ude at gå tur med sin hund, Hjalte. Hun gik i egne tanker, men blev pludselig afbrudt. En kæmpestor ny sort BMW kommer drønende imod den ensrettede trafik, og hun rykkede hårdt i snoren for at redde Hjalte. Bilen var kun millimeter fra at ramme dem.

Lotte blev chokeret og råbte efter bilisten. Skældte ham ud som en ren refleks. Men hun fik en klump i halsen, da han stoppede op, rullede vinduet ned og sagde:

– Prøv lige at hør her, din luder. Pas dig selv og din hund!

… Lotte blev bange, men fortalte ham alligevel, at han ikke skulle køre på den måde. Men det hidsede bare føreren af den sorte BMW endnu mere op:

– Hvad er det, du siger til mig? Skal du ha’ nogen på siden af hovedet? spurgte han Lotte Thor Jensen, inden han kørte væk igen.

Lotte er stadig rystet over episoden, da B.T. møder hende senere på dagen. Men irritationen skinner igennem alt andet, når hun taler om, hvad bilisternes overfusen gør ved hende:

– Det ødelægger hele dagen, for man bliver bange. Når de stopper op, så tænker man jo, at lige om lidt bliver jeg slået ned. Det er en slags psykisk vold, for jeg er jo fuldstændig magtesløs i den situation. Jeg går jo bare stille og fredeligt med min hund. Det er super krænkende, siger Lotte Thor Jensen.

Det er langt fra første gang, Lotte oplever at blive krænket på den måde af unge fartbøller. I hvert fald 10-12 gange har hun de seneste par år oplevet bilister, der har ladet sig provokere af hendes opfordringer om at køre ordentligt. Nogle har endda jagtet hende rundt i det indre København. Og det har hun nu fået nok af:

[…]

Hun efterlyser respekt hos de unge bilister, som hun desværre hver gang har oplevet er folk med anden etnisk baggrund end dansk. Og forståelse for, hvad deres kørsel og opførsel sætter i gang:

– Det er jo ikke en oplevelse, man bare lige ryster af sig bagefter, siger Lotte Thor Jensen, der ikke er i tvivl om, hvilken medfølelse hun havde fået, hvis hun var blevet ramt af den sorte BMW:

– Så var han da bare kørt videre. Det er da helt sikkert. De er iskolde over for det.”

PS: Gæt hvem Lotte ‘de er iskolde’ Thor-Jensen ikke kunne tænke sig at holde jul med? (Ekstra Bladet, 23/12-04).

Oploadet Kl. 09:43 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

26 Comments »

  1. Det ville være et ubetaleligt syn at få lov til at se Christian Ydmyg, Raapil og Carsten Agger læse den artikelm he, he.

    Men heldigvis er ikke alle ens, ej heller når det gælder blog’ere

    Kommentar by Kraka — 10. november 2006 @ 09:52

  2. Synd hun brugte alle pengene på bryster. Hun skulle have brugt nogen af dem på en større hund :D

    Kommentar by Hodja — 10. november 2006 @ 12:05

  3. “PS: Gæt hvem Lotte ‘de er iskolde’ Thor-Jensen ikke kunne tænke sig at holde jul med? (Ekstra Bladet, 23/12-04).”

    Fashionable købeholdninger passer som fod i hose til Lottes købebryster, begge pinlige udslag af menneskelig forfængelighed.

    Hun skal dog have tak for, at hun nævner, at vanvidsbilisterne som regel ikke hedder Poul eller Per. Det kunne jo være en relevant oplysning for et par klynger af hattedamer i Hellerup og Holte.

    Kommentar by NAN — 10. november 2006 @ 13:04

  4. Flot ?????????? hendes “skønhed ” er ren sminke og silicone, og der må være røget noget op i knoppen også.

    Hvad man dog ikke går glip af. Anede ikke hvem hun var….

    Kommentar by steen — 10. november 2006 @ 13:05

  5. hvad råbte den flotte lotte til fyren? Kunne jo være hun var endnu grovere i munden? Hun arbejder jo trods alt fra tv3..

    Kommentar by Allan — 10. november 2006 @ 13:09

  6. Jeg tror også hun fik to dum-kone (på engelsk Silly Kone) implantater i stedet for hjernehalvdele.

    Faktisk kunne hun blive et hemmeligt våben: hvis hendes stupiditet er genetisk betinget, burde vi tvangsgifte hende med en en eller anden BMW-mujaffa. Hvis de så var i stand til at forplante sig, ville det sænke den gns. intelligentskvotient blandt de fremmede og afkom betydeligt…

    Kommentar by Nicolai — 10. november 2006 @ 13:52

  7. -> 7
    Meget tyder på, at Alah’n ondt-i-maven er frugten af en sådan forbindelse

    Kommentar by Kraka — 10. november 2006 @ 15:08

  8. Flotte Lotte er åbenbart blevet klogere siden 04, måske var det ikke kun patterne der blev justeret da hun var indlagt.

    Kommentar by mike — 10. november 2006 @ 16:35

  9. “PS: Gæt hvem Lotte ‘de er iskolde’ Thor-Jensen ikke kunne tænke sig at holde jul med? (Ekstra Bladet, 23/12-04).”
    Hun skriver “Pia Kjærsgaard, Louise Frevert, Poul Nødgaard, Kristian Thulesen-Dahl, Peter Skaarup og Mogens Camre, fordi jeg ville hade at skulle sidde og veje portionerne, for at være helt sikker på, at vi alle sammen får præcis lige meget“.
    Det er da en hentydning til finansloven og de ovennævnte DF-politikeres økonomiske politik. Ikke deres integrationspolitik. Lige netop i finanslov 2004 begyndte DF at tage fat på deres nye store område – velfærd – efter at flere partier (både venstre og socialdemokraterne) havde justeret deres flygtninge/indvandrer-politik til at ligge på linje med DF’s.
    Thor-Jensens kommentar “de er kolde som is” til integrationen er altså ikke hypokratisk, fordi hun for to år siden kommenterede negativt på DF’s rolle i finansloven.
    Hvad hendes holdninger så må være er jeg ligeglad med – det er en privat sag – men der er altså ikke meget dobbeltmoral at komme efter der.

    Mvh Jacob Packert

    Kommentar by Jacob Packert — 10. november 2006 @ 16:51

  10. Det er selv de små steder hvor man kan se det der gør de store forskel. Regel nummer 1 i alle Equinox fitness centre er at man ikke må snakke i mobiltelefon i lokalerne.

    Jeg har aldrig set en dansker der ikke har respekteret den regel, men ved hvert besøg ser man mindst en gæst fra Gellerup som plapre løs til irritation for de fleste. Hvordan vil Allan forklare den med sine socialogiske tankesæt og regler?

    Kommentar by Anders Kusk — 10. november 2006 @ 17:08

  11. #6

    Sandsynligvis det samme som Københavnske teenage-piger råber efter de samme kulturberigende unge i nattelivet, når de udsættes for forsøg på tvangs-penetrering af samme kulturberigere.

    Lotte, disko-piger, you name it. De er alle sammen selv uden om det, ikke Allan ?

    Så bare rolig. Du kan godt sætte dit strudsehoved tilbage i hullet. Du kan ikke se noget problem, og så er der jo ikke noget problem !

    Kommentar by DaLi — 10. november 2006 @ 17:16

  12. Ja for Ahllans små kæledægger laver bestemt aldrig noget galt, det er altid de racistiske Danskere der provokere de små pus til at vise deres sande jeg.

    Vi der ikke går rundt med en formørket ideologi trukket ned over øjnene ser på dagligt plan hvordan vores invaderende gæster opfører sig !

    Og kønt ser det bestemt ikke ud !

    Men nu da venstrefløjen endelig havde en flok facister at bruge deres krudt på forsvarer de dem gudhjælpemig istedet, så det er vel ikke så underligt at få mennesker tager venstrefløjen seriøst !

    Kommentar by whodares — 10. november 2006 @ 17:45

  13. -> 10 Packert

    “Hvad hendes holdninger så må være er jeg ligeglad med – det er en privat sag – men der er altså ikke meget dobbeltmoral at komme efter der.”

    Der er masser af dobbeltmoral i lige netop at prikke fire DF’ere ud blandt 5 mio. danskere i et svar som dette, og det burde du kunne se. For journalister har Dansk Folkeparti alle dage været et ‘brand’. En kanin man trækker frem af hatten som eksempel på hvor galt det kan gå rent menneskeligt.

    Hendes begrundelse er jo iøvrigt også helt i hundene: “… fordi jeg ville hade at skulle sidde og veje portionerne, for at være helt sikker på, at vi alle sammen får præcis lige meget.”

    Vi har partier i folketinget som bevidst og konsekvent fører en klassisk socialisme, hvor alle skal have lige meget. De kæmper langt hårdere end Dansk Folkeparti for at “vi alle sammen får præcis lige meget” – nogle af folketingsmedlemmerne er sågar tidligere revolutionære kommunister. Dvs. lighedsidealet findes langt langt mere koncentreret på venstrefløjen… Så er det her jeg tænker – hvorfor lige trækker Poul Nødgaard frem, istedet for Ole Sohn eller Anne Grethe Holmsgaard?

    Svaret giver sig selv: I humanisternes selvbillede giver det altid mening at bashe Dansk Folkeparti, for heri ligger en klar positioneren: Jeg er ikke en af dem (‘dem vil jeg ikke holde jul med’ / ‘de er ikke stuerene’). SFs demokratiske socialisme betragtes derimod som menneskelig, ligesom Enhedslistens grænse-kommunisme bare anskues som noget let eksotisk. Synet på Dansk Folkeparti kan ingen måde ses uafhængigt af deres udlændingepolitik. Det ser de fleste uriaslæsere, og undlader at rose hende for klartale, men basher hende istedet for hykleri. Det tror da pokker.

    Kommentar by Kim Møller — 10. november 2006 @ 18:15

  14. Hun efterlyser respekt hos de unge bilister, som hun desværre hver gang har oplevet er folk med anden etnisk baggrund end dansk. Og forståelse for, hvad deres kørsel og opførsel sætter i gang:

    – Det er jo ikke en oplevelse, man bare lige ryster af sig bagefter, siger Lotte Thor Jensen, der ikke er i tvivl om, hvilken medfølelse hun havde fået, hvis hun var blevet ramt af den sorte BMW:

    – Så var han da bare kørt videre. Det er da helt sikkert. De er iskolde over for det.”

    Respekt ?

    èt af problemerne er, at Danskere og vores parallel-importede multi-etniske kultur-berigere ikke er helt enige om ordets betydning. Det virker på mig som om respekt på “indvandrisk” er ens betydende med “frygt”….og nej, de frygter os ikke ergo respekterer de heller ikke os….eller vores ‘ludere’.

    Kommentar by Vantroende — 10. november 2006 @ 21:04

  15. Nr. 6: “hvad råbte den flotte lotte til fyren? Kunne jo være hun var endnu grovere i munden? Hun arbejder jo trods alt fra tv3.. ”

    Ligegyldigt – bilen koerer i den forkerte retning paa en ensrettet gade og er ved at koere en ned. Han ville have faaet et klip i koerekortet for det, var han blevet taget, men idioten opfoerer sig alligevel som om at det er hendes skyld. I oevrigt er det et rimeligt grotesk forsoeg paa at skyldig-goere offeret det der…

    Bort set fra det: “PS: Gæt hvem Lotte ‘de er iskolde’ Thor-Jensen ikke kunne tænke sig at holde jul med?”

    Det er da en kvik bemaerkning, og ogsaa rimeligt morsom – den ville blot have vaeret meget mere rammende havde der staaet Svend Auken, Sandy Brinck, Ole Stavad, Mette Frederiksen osv. osv.

    Mvh

    Kommentar by Martin Rannje — 10. november 2006 @ 21:44

  16. Kim ->

    Jeg er ked af at dit syn på DF er farvet af deres udlændingepolitik. Ja, det fylder meget, og ja, det har væet med til at få dem frem i dansk politik.
    Men hvis du ikke kan se bort fra det område i deres finanspolitik, så får du ikke et komplet syn på DF. Det er jo tydeligt at de forsøger at profilere sig på andet end bare nationalkonservatismen – her især velfærd for de ældre. Og det var DET, der skulle værfe ‘lige for alle’ i 2004. Thulesen-Dahl har været pissehamrende dygtig til at forhandle sit parties kerneområder igennem finansloven, også i år.
    Så hvorfor prikke lige præcis fire DF’ere ud? Jo, fordi DF får lov til at sidde med ved bordet ved finanslovsforhandlingerne – sosserne får lov til at være sure i baggrunden (og hvis der er en eller anden smart-ass der nævner, at mit parti som sædvanlig er uden for indflydelse, så får de med håndtasken! Det er sgu for oplagt…).
    At begrundelsen er helt i hundene kan jeg godt skrive under på. Men omvendt; hvor fantastisk ville jeg selv kunne svare, når spørgsmålet er på 10 ord, og jeg har en sætning til rådighed?
    Det er utroligt nemt at bashe DF. Jeg tager også afstand fr ade fleste af dem. Men omvendt har de lige været med til at føre en fornuftig boligpolitik i forbindelse med finansloven. De har utroligt dygtige og loyale politikere. Omvendt er de unge, og skal stadig bevise, at de kan klare sig efter det første generationsskifte. Men alt i alt må jeg respektere og frygte dem som parti, hvad der blot opildner mig til at føre bedre og mere gennemtænkt politik end dem.
    Lotte basher ikke DF, fordi det er nemt at bashe DF. Lotte basher DF fordi DF har indflydelse på Finansloven 2004 som regeringens støtteparti. Og fordi de vigtigste og tydeligste (og mest kommunikerbare til vælgerne! Det her var 2 måneder før FT-valget) punkter for DF i det perspektiv, var velfærd for de ældre. På det tidspunkt var der ikke vildt meget mere at komme efter på udlændingefronten, og Lottes kommentar kan heller ikke kobles på integrationsspørgsmålet (“alle skal have lige meget…integration”? Jeg forstår det ikke).
    Ole Sohn har ikke indflydelse på finansloven. Anne Grethe Holmsgaard har ikke indflydelse på finansloven. Men DF og de tilhørende politikere kan konkret sætte en kæp i hjulet for finanslovens vedtagelse, ved at kræve at deres kernevælgere og issues bliver tilgodeset.
    Det er såååå gammeldags at være sur på DF over deres integrationspolitik. Deres velfærdspolitik er det der præger samfundet nu. Og om et par år får de måske (jeg håber det personligt ikke) succes med at vende Danmark yderligere imod EU, og i det hele taget skabe en anderledes international profil for DK – hvem ved?
    Historien er forresten vinklet på bilisme og ikke på integration, selvom du i din gengivelse af den sørger for at understrege de pointer, som du ville have frem. Fair nok, det ville jeg nok også have gjort. Men hos B.T. læser jeg historien som ‘Psykopat-bilist opfører sig dårligt, og det har Lotte Thor været ude for før’. hos dig læser jeg den som ‘Indvandrerne kalder (stadig) danske piger for ludere, og de respekterer hverken vore kvinder eller vore love. PS: Lotte Thor er en hykler”. (og du er selvfølgelig med på at overdrivelse fremmer forståelsen, ikke? Så slem er du sgu heller ikke). Det er bare de der små forskelle der får historien til at tippe i den ene eller den anden retning. Dels når de bliver gengivet den med ekstra vægt lagt på det område, man helst så eksponeret. Og dels når en personhistorie publiceres som eksempel på generelt samfundsbillede.
    I øvrigt må jeg tilføje at jeg synes det er tilsvarende lavt at bashe Lotte for sin kosmetiske kirurgi, som det er at bashe DF for deres udlændingepolitik. Hun omtales ikke som ‘Lotte Thor-Jensen’, men som ‘Flotte-Lotte Thor Jensen med købe-brysterne’. Kim, jeg troede du var over Se&Hør-niveau.

    Mvh Jacob Packert,
    den liberale humanist, der ikke synes at det altid giver mening at bashe dansk folkeparti.

    Kommentar by Jacob Packert — 11. november 2006 @ 08:19

  17. #15. Vantroende: Så vidt jeg har forstået kan
    muslimer opnå ‘respekt’ og ‘ære’ (hvad de kalder
    Sharaf) ved vold og trusler. Der kan ikke som sådan
    sættes lighedstegn imellem vestens og mellemøstens
    æres- og respektsbegreber, der er kulturkløften
    desværre for stor.

    Om man kan lide Viasats Lotte Thor-Jensen eller ej
    betyder for mig intet, det er dog flot gået at hun
    tager bladet fra munden og beretter sandheden.

    Kommentar by islamofascisme.dk — 11. november 2006 @ 09:53

  18. Nu vil hun aldrig kunne få et job på DR eller TV2!

    Kommentar by Pleth — 11. november 2006 @ 10:27

  19. Jeg må indrømme at indtil jeg læste kommentarerne, forstod jeg citatets emfaseringer som en understregning af den indledende note om at hendes faglighed var svær at skue, i det hun nu også generalisere over indvandrerproblematikken.

    Men jeg ser nu at I fucking alle sammen begår den bedst virkende og mest brugte form for retorisk manipulation. Når en ubehagelig episode implicere en given type menneske, så lader man det stå usagt, men alligevel implicit accepteret, at denne givne type er lig med ubehagelige episoder.

    Jeg er træk af den skyttegravskrig der er på indvandrerpolitikken i DK. Hvornår begynder folk at skue at integrationsproblemer er noget man løser med konkrete tiltag, frem for højtflyvende og til tider virkelighedsarrogant filosoferen eller lavpandet mudderkastning?

    Jeg får nogle gange fornemmelsen af at nogle af højrefløjens bedste retorikere, bl.a. i blogosfæren, bruger deres evner til at skjule hensigter som de ikke ville stå ved offentligt. For denne problematisering af indvandrere og flytninges tilstedeværelse i DK, kan umuligt negligeres til et semantisk kulegravning af venstrefløjens beskyldninger. Der er en menneskefjensk bismag ved mange af disse indlæg, som ikke kan skylles ned med afsværgelse af pladderhumanisme, kulturrelativisme, -radikalisme og naviisme. Selv da fremstår det som kynisk og verdensfjern manipulation eller simpel fremmedangst.

    Lader I virkelig jeres verdensbillede styre af formiddagsbladenes demagogiske fremstillingsmåde, jeg havde ellers højere forventninger til så kloge hoveder, som dem der færtes her.
    Jeg indrømmer at sidst jeg stemte, var det til venstre for midten, men vil alligevel påstå at det ikke hæmmer mig i at se ud af mine øjne. Jeg har de sidste mange år levet på Nørrebro med landets højeste procentdel af beboere med fremmede aner, og har færtes blandt mange nationaliteter i mit arbejde, skole, blandt venner og kærester. Og jeg har aldrig oplevet ubehagelige episoder med såkaldte nydanskere.
    Jeg er ikke blind for hvad aviserne skriver, så jeg ved udemærket at det findes. Der er integrationsproblemer mange steder, og især unge kultursplittede knægte ender tit i problemer med kriminalitet.
    Men det piner mig at mange forveksler en gruppe problematiske drenge, med alle der har rødder i mellemøstlige lande.
    Selv min morfar troede at det var farligt at færdes på Nørrebro, hvor man kunne blive stukket ned af enhver tilfældig mørklødet person. Det er da utvetydigt et resultat af fremmedangst, bl.a. fremmanet af mediernes og meningsdannernes retorik.

    Så mit spørgsmål til jer er: når I udtaler jeg om indvandrerpolitik, bunder jeres synspunkter så ikke i simpel fremmedangst, når I har skrællet jeres højtravende og intellektuelle arrogance væk?

    PS. håber dette indlæg kan sætte en dejlig flamewar i gang, i dag er jeg nemlig trolden ;-)

    Kommentar by Bjørn Nielsen — 12. november 2006 @ 23:25

  20. Bunder dine udtaleleser her ikke i en gang gedigen overfladisk fordumsfuldhed ?

    Nej vi skærer ikke alle indvandrere over en kam, men det gider vi ikke skære ud i pap hver gang vi skriver en sætning, dine forestillinger og fordomme må du tage på egen skulder.

    Det bedste konkrete tiltag man kan gøre for at løse integrations problemer er at lade være med at lukke endeløse mængder indvandrere ind fra mindre udviklede lande som det hedder på PK nysprog.
    Det cementerer det parallel samfund som er realiteten bag det nogen forsøger at omdigte til multikulturelle samfund.

    Det kan du kalde angst så tosset du vil, personligt undrer jeg mig bare over hvor jordforbindelsen og fornuften blev af i denne debat. Kig på Frankrig og se hvad der sker der, det er fremtiden for Danmark hvis radikale lallehoveder får magt som de agt, til at udføre deres lalleglade “alle indvandrere har ret yil at blive tvanggiftet” politik.

    Kommentar by Thomas Bolding Hansen — 13. november 2006 @ 00:37

  21. -> Packert

    “Jeg er ked af at dit syn på DF er farvet af deres udlændingepolitik. Ja, det fylder meget, og ja, det har væet med til at få dem frem i dansk politik. Men hvis du ikke kan se bort fra det område i deres finanspolitik, så får du ikke et komplet syn på DF.”

    Mit argument var at Lotte Thor-Jensens syn på DF var farvet af den elitære foragt for Dansk Folkeparti, der har gjort partiet til et ‘brand’ for umenneskelighed – hvad, som jeg sluttede af med, på ingen måde kan ses uafhængigt af deres syn på udlændingepolitikken.

    Klar fejllæsning.

    “Det er jo tydeligt at de forsøger at profilere sig på andet end bare nationalkonservatismen – her især velfærd for de ældre. Og det var DET, der skulle værfe ‘lige for alle’ i 2004. Thulesen-Dahl har været pissehamrende dygtig til at forhandle sit parties kerneområder igennem finansloven, også i år. Så hvorfor prikke lige præcis fire DF’ere ud? Jo, fordi DF får lov til at sidde med ved bordet ved finanslovsforhandlingerne – sosserne får lov til at være sure i baggrunden (og hvis der er en eller anden smart-ass der nævner, at mit parti som sædvanlig er uden for indflydelse, så får de med håndtasken! Det er sgu for oplagt…).”

    Ikke uenig, men som allerede skrevet: Jeg tager mit udgangspunkt i Lotte Thor-Jensens motivation.

    “At begrundelsen er helt i hundene kan jeg godt skrive under på. Men omvendt; hvor fantastisk ville jeg selv kunne svare, når spørgsmålet er på 10 ord, og jeg har en sætning til rådighed?”

    Det er ligesom præmisserne. Intet hun iøvrigt har udtalt, vidner om et højt akademisk stadie, og jeg tror sætningen udelukkende henføres til DFs ældrecheck-fokus. Den er nemt at kritisere, ikke mindst hvis man er radikal, har høj lønindtægt eller er under 40-45 år.

    “Det er utroligt nemt at bashe DF. Jeg tager også afstand fra de fleste af dem. Men omvendt har de lige været med til at føre en fornuftig boligpolitik i forbindelse med finansloven. De har utroligt dygtige og loyale politikere. Omvendt er de unge, og skal stadig bevise, at de kan klare sig efter det første generationsskifte. Men alt i alt må jeg respektere og frygte dem som parti, hvad der blot opildner mig til at føre bedre og mere gennemtænkt politik end dem.”

    Igen – Jeg tror ikke Lotte Thor-Jensen er istand til at give en tung analyse af Dansk Folkepartis boligpolitik. For hende er Dansk Folkeparti først og fremmest ‘umennesker’ – nogle man ikke vil holde jul med. Ældrechecken var så et spontan alibi.

    “Lotte basher ikke DF, fordi det er nemt at bashe DF. Lotte basher DF fordi DF har indflydelse på Finansloven 2004 som regeringens støtteparti. Og fordi de vigtigste og tydeligste (og mest kommunikerbare til vælgerne! Det her var 2 måneder før FT-valget) punkter for DF i det perspektiv, var velfærd for de ældre. På det tidspunkt var der ikke vildt meget mere at komme efter på udlændingefronten, og Lottes kommentar kan heller ikke kobles på integrationsspørgsmålet (”alle skal have lige meget…integration”? Jeg forstår det ikke).”

    Det er fordi du ikke kan se dybden af den foragt for Dansk Folkeparti der præger visse dele af befolkningen, ikke mindst journalisterne – og ikke mindst kendisser der bruger partiet til at positionere sig selv… ikke (altid udpræget) politisk, men menneskeligt.

    “Ole Sohn har ikke indflydelse på finansloven. Anne Grethe Holmsgaard har ikke indflydelse på finansloven. Men DF og de tilhørende politikere kan konkret sætte en kæp i hjulet for finanslovens vedtagelse, ved at kræve at deres kernevælgere og issues bliver tilgodeset.”

    Så du mener Lotte Thor-Jensen ikke vil holde jul med fire politikere fra Dansk Folkeparti fordi de vil have indflydelse på den finanslov de tager et medansvar for… Det er en meget meget naiv analyse.

    “Det er såååå gammeldags at være sur på DF over deres integrationspolitik. Deres velfærdspolitik er det der præger samfundet nu.”

    Personligt vil jeg da foretrække konsensus omkring DFs udlændingepolitik, men det er der jo langtfra. Dit parti markedsfører sig som et decideret alternativ, og den uofficielle parti-avis offentligør anklageskrifter med ledsagede politianmeldelser hver anden uge. For 95 pct. af DFs kritikere er hovedproblemet DFs udlændingepolitik, men det er da tydeligt at det post-2001 er blevet mindre konkret, og ofte rettes med udgangspunkt i varm luft: Mangel på empati/menneskelighed, vi kan ikke være det bekendt, raciiisme, vore tegninger var ikke ment onde;-) etc etc.

    “…Og om et par år får de måske (jeg håber det personligt ikke) succes med at vende Danmark yderligere imod EU, og i det hele taget skabe en anderledes international profil for DK – hvem ved?”

    Her er vi nok uenige, men EU er en større problem for EU end Dansk Folkeparti.

    “Historien er forresten vinklet på bilisme og ikke på integration, selvom du i din gengivelse af den sørger for at understrege de pointer, som du ville have frem. Fair nok, det ville jeg nok også have gjort. Men hos B.T. læser jeg historien som ‘Psykopat-bilist opfører sig dårligt, og det har Lotte Thor været ude for før’. hos dig læser jeg den som ‘Indvandrerne kalder (stadig) danske piger for ludere, og de respekterer hverken vore kvinder eller vore love. PS: Lotte Thor er en hykler”. (og du er selvfølgelig med på at overdrivelse fremmer forståelsen, ikke? Så slem er du sgu heller ikke).”

    BT vælger at underspille det kulturelle aspekt, og det må de selv redegøre for. Personligt finder jeg ingen grund til at lefle for multikulturalismen – tværtom.

    “Det er bare de der små forskelle der får historien til at tippe i den ene eller den anden retning. Dels når de bliver gengivet den med ekstra vægt lagt på det område, man helst så eksponeret. Og dels når en personhistorie publiceres som eksempel på generelt samfundsbillede.”

    Enig, men kritiserer du mig for ikke at vinkle som Politiken ville have gjort det, så vælter din kritik ingen mentale hegnspæle hos undertegnede.

    “I øvrigt må jeg tilføje at jeg synes det er tilsvarende lavt at bashe Lotte for sin kosmetiske kirurgi, som det er at bashe DF for deres udlændingepolitik.”

    Nu færdes jeg ofte i Århus-ghettoer og ved hvordan blondiner med store bryster virker på sorte bmw’er, så derfor er der i min optik også en kvindesyns-vinkel. Havde Lotte Thor-Jensen haft burka på, så var hun næppe blevet antastet, eller blevet betegnet som luder.

    “Hun omtales ikke som ‘Lotte Thor-Jensen’, men som ‘Flotte-Lotte Thor Jensen med købe-brysterne’. Kim, jeg troede du var over Se&Hør-niveau.”

    Flotte-Lotte var et udtryk jeg lånte fra en overskrift i en artikel om hende i en af dagbladene (infomedia). Der er faktisk en hel del artikler som omtaler hendes barm og hårfarve.

    Jeg betragter Lotte Thor-Jensen som et lavpunkt rent journalist-fagligt, og skrev i starten lidt over pointen: ‘der er mange måder at prostituere sig på’. Det slettede jeg igen, fordi jeg ikke ville undskylde ‘bilisternes’ hetz imod hende.

    Kommentar by Kim Møller — 13. november 2006 @ 01:29

  22. -> Bjørn

    “Jeg må indrømme at indtil jeg læste kommentarerne, forstod jeg citatets emfaseringer som en understregning af den indledende note om at hendes faglighed var svær at skue, i det hun nu også generalisere over indvandrerproblematikken.”

    Jeg spiller på flere heste. Driller hende med hendes letkøbte journalist-kendis status, ironiserer over det lave journalistfaglige niveau hun for mig at se er udtryk for, ligesom jeg diskret påpeger at hendes bemærkning “De er iskolde” ville blive betragtet som racisme hvis det var ytret af en ikke-godkendt.

    “Men jeg ser nu at I fucking alle sammen begår den bedst virkende og mest brugte form for retorisk manipulation. Når en ubehagelig episode implicere en given type menneske, så lader man det stå usagt, men alligevel implicit accepteret, at denne givne type er lig med ubehagelige episoder.”

    Kun hvis man føler at denne ‘ubehagelige episode’ har noget typisk over sig, hvad jeg mener er tilfældet her. Direkte relateret til noget kulturelt – og da mindre episoder som Lotte Thor-Jensens ofte underspilles rent mediemæssigt, så er det i høj grad en historie for Uriasposten.

    “Jeg er træk af den skyttegravskrig der er på indvandrerpolitikken i DK. Hvornår begynder folk at skue at integrationsproblemer er noget man løser med konkrete tiltag, frem for højtflyvende og til tider virkelighedsarrogant filosoferen eller lavpandet mudderkastning?”

    Hvad nu hvis man ikke mener integration i praksis kan lade sig gøre til begge parters tilfredsstillelse. Næh du, vi bliver kun enige, hvis du giver mig ret.

    “Jeg får nogle gange fornemmelsen af at nogle af højrefløjens bedste retorikere, bl.a. i blogosfæren…”

    Jeg gør mit bedste – tak.

    “… bruger deres evner til at skjule hensigter som de ikke ville stå ved offentligt.”

    Vås. Jeg skriver i helt samme ‘toneleje’ som jeg taler, og tager gerne debatten når jeg får lejlighed til det. Spørg alle.

    “For denne problematisering af indvandrere og flytninges tilstedeværelse i DK, kan umuligt negligeres til et semantisk kulegravning af venstrefløjens beskyldninger. Der er en menneskefjensk bismag ved mange af disse indlæg…”

    Piisst!!! – fortæl det ikke til nogen: vi er simpelthen bare ikke tolerante nok.

    “… som ikke kan skylles ned med afsværgelse af pladderhumanisme, kulturrelativisme, -radikalisme og naviisme. Selv da fremstår det som kynisk og verdensfjern manipulation eller simpel fremmedangst.”

    – vi må være ringere mennesker.

    “Lader I virkelig jeres verdensbillede styre af formiddagsbladenes demagogiske fremstillingsmåde, jeg havde ellers højere forventninger til så kloge hoveder, som dem der færtes her.”

    Jeg synes jo nok BT fik gemt det kulturelle aspekt langt væk. Hvad skulle avisen have gjort anderledes??

    “Jeg indrømmer at sidst jeg stemte, var det til venstre for midten, men vil alligevel påstå at det ikke hæmmer mig i at se ud af mine øjne.”

    Nåhh ok. Den objektive anskuelse kritiserer den menneskefjendske intolerance – må føles rart at få det ud.

    “Jeg har de sidste mange år levet på Nørrebro med landets højeste procentdel af beboere med fremmede aner, og har færtes blandt mange nationaliteter i mit arbejde, skole, blandt venner og kærester. Og jeg har aldrig oplevet ubehagelige episoder med såkaldte nydanskere.”

    Så har du været heldig. Jeg kunne liste 10 episoder som hver især markedsfører det multikulturelle samfund ringere end Dansk Folkeparti ville kunne gøre.

    “Jeg er ikke blind for hvad aviserne skriver, så jeg ved udemærket at det findes. Der er integrationsproblemer mange steder, og især unge kultursplittede knægte ender tit i problemer med kriminalitet.”

    Men du tager ikke samme konsekvens som undertegnede. Klart jeg må være fremmedfjendsk.

    “Men det piner mig at mange forveksler en gruppe problematiske drenge, med alle der har rødder i mellemøstlige lande.
    Selv min morfar troede at det var farligt at færdes på Nørrebro, hvor man kunne blive stukket ned af enhver tilfældig mørklødet person. Det er da utvetydigt et resultat af fremmedangst, bl.a. fremmanet af mediernes og meningsdannernes retorik.”

    Den debat har jeg haft tidligere. Jeg skifter fortorv på visse tidspunkter af døgnet hvis en ‘mørklødet’ gruppe blokerer det fortorv jeg går på… Hvor starter fremmedangsten – hvor slutter fornuften. (retorisk spørgsmål, du behøver ikke svare).

    “Så mit spørgsmål til jer er: når I udtaler jeg om indvandrerpolitik, bunder jeres synspunkter så ikke i simpel fremmedangst, når I har skrællet jeres højtravende og intellektuelle arrogance væk?”

    Ohh der fik du mig. Indrømmet: Jeg er ond.

    “PS. håber dette indlæg kan sætte en dejlig flamewar i gang, i dag er jeg nemlig trolden”

    Klassiske troll-indlæg er oneliners med rendyrkede absurditeter. Du skrev et langt indlæg.

    Kommentar by Kim Møller — 13. november 2006 @ 01:58

  23. Her lidt information til Uriaspostens vært og skribent ang. islamisme infiltration på universiteter. (beklager at det intet har med Lotte Thor-Jensen at gøre, men jeg kunne ikke finde noget interessant at skrive om hendes udtalelse eller plastik atributter)

    http://www.timesonline.co.uk/article/0,,3561-2449930,00.html

    Kommentar by J — 13. november 2006 @ 14:50

  24. Gad vide om der overhovedet findes een eneste surfer, der på dette site kan dissikere det herboende konsensus om dansk flygtninge- og udlændingepolitik UDEN at bruge tarvelige motivanalyser, pseudo-intellektuelle profetier om diverse gruppers subjektive bevæggrunde og endeligt uden at kaste sig ud i generaliseringer om højre-stemmende borgere, det såfremt disse generaliseringer i denne tone var ytret om diverse “svage” grupper med det fluks ville have medført politi-anmeldelser for ‘racisme’ ?

    Jeg tror det ikke. Jeg har endnu ikke set det, ikke i andre posteringer og i hvert fald ikke i denne.

    #20

    Helt ærligt, du må da have andet i ærmet; Nogle andre konkrete meninger til det faktuelle aspekt i posteringen, andet end nogle vage, generaliserende og usubstantialiserede beskyldninger om mangel på medmenneskelighed.

    Kom nu ind i kampen. Hvad egentligt er posteringens problem? Hvor præcis er det forkert at påpege tendensen som Thor-Jensens oplevelse eksemplificerer ? Fordi du aldrig selv har oplevet det ? Diskvalificerer det andre med-vælgeres oplevelser ? Gør det dem til ringere mennesker ? Come on, det er spild af vores tid. Dét er SIMPELTHEN for useriøst !

    *Hrmf!*

    Kommentar by DaLi — 13. november 2006 @ 18:36

  25. GOOGLER LOTTE THOR FOR AT FINDE ET TELEFONNUMMER, DA HUN LIGE HAR MISTET TO TAGSTEN OVER SIN LEJLIGHED OG HVAD SER JEG? HVOR ER DET TRIST FOLK KAN UDTALE SIG SÅ NEGATIVT OM FOLK DE IKKE KENDER. LOTTE ER EN FANTASTISK SØD PERSON SOM ER SAVNET HER HVOR HUN BOEDE FØR. VENLIGE TANKER FRA EN MØRKHUDET IKKE DANSK GENBO.

    Kommentar by C EGEDE — 28. juli 2007 @ 14:38

  26. Davs.Det da utroligt hva i ka få udaf lidt provo på gaden,som sker hverdag,over hele kloden.
    Men vil da være med hehe.gik forbi en flok unge 2g,de sang dog kun,vi finder os ik i racisme,hmm har børn fra 2g på 1o år
    allerede ik andet i hovedet.Hert hvor jeg bor er vi os svin,og alkoholikere hvis vi drikker en kold på gaden hvor jeg vokset op
    og snart boet i 40 år..de voksne til 2g siger,jammen det jo bare børn,om jeg er et racist svin..
    Ved ik hvor vi henne,og ka vi ik lufte en hund på gaden,hmm
    Ska vi ha den borgerkrig,får vi den nok..
    Danmark hvor du henne????????????????????

    Kommentar by klaus — 16. juli 2008 @ 20:25

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper