28. august 2012

Amager: Værtshusejer nægtede at betale bande: “… indbrud, væbnede røverier og massevis af hærværk”

BT har talt med Camilla Jensen, der ejer Amager-værtshuset Poppen, som for tre år siden nægtede at betale beskyttelsespenge til lokal bande. Fra Camilla fik bandernes vrede at føle: Pas på, Jane.

“Hun frygter, at hun snart må lukke sit værtshus pga. en gæld, hun ikke kan betale. Opgøret med de lokale bøller har både kostet hende kunder og materielle skader for flere hundrede tusinde kroner.

– Jeg aner ikke, hvornår de lukker mig. Jeg kører den sidste rest. men det varer ikke længe. Der er jo det i det, at jeg ingen penge tjente i de år. Jeg kunne ikke nå at opgøre skaderne, inden det skete igen. Jeg tror, listen er så lang, fortæller hun og strækker armene så langt fra hinanden, som hun kan.

Og det er ikke småting som hun og hendes gæster har været udsat for, siden det hele begyndte i 2009. En byge af indbrud, væbnede røverier og massevis af hærværk ramte Poppen, i årene efter hun sagde nej. Voldsomst gik det for sig, da værtshuset blev angrebet med molotovcocktails.

– Jeg har haft molotovcocktails, som de fyrede af lige her foran døren, så man ikke kunne komme ud. Velvidende at der er folk herinde, fortæller hun og fortsætter beretningen om uhyggelige sammenstød med bøllerne.

– Jeg har på et tidspunkt en gæst, der sidder i gårdhaven. Hun får sagt et eller andet til nogle af dem, og så kommer han med en pistol og truer hende. …

– … Hun har fået to brosten, jeg har fået de første 20 – i hvert fald. … Det her er bare starten, siger hun.”

Oploadet Kl. 22:51 af Kim Møller — Direkte link29 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/40076/trackback

29 Comments »

  1. Blågårdsdrengene har besøgt Jane. “Du har ikke noget at være bange for, Jane”. I sidste uge udtalte en stærkt kriminaliseret invandrer at vold var ham inderligt imod. Hans historie viste et lidt andet billede. Jane har forsøgt at tækkes de søde blågårdsdrenge lidt ved at nægte Pia K. adgang til sit værtshus. Vi får se om det hjælper. Provokationerne og arrogancen synes at eksplodere. Regeringen og politiet ser nærmest hjælpeløse til. Hvem er der efterhånden til at beskytte den almindelige fredelige borger? Ingen fristes man til at sige. Hva så?

    Kommentar by EH — 28. august 2012 @ 23:05

  2. Træk piben ind, Camilla.

    Hvert ENESTE år bliver jeg plukket af et par statslige bander (SKAT og DDR) af værste slags.

    For den første bandes vedkommende stjæler de mine penge før jeg end har fået dem udbetalt.

    For den anden bandes vedkommende afkræves jeg beskyttelsespenge til en rød-radicool løgngenerator, blot fordi jeg har en internetforbindelse.

    HVORDAN skulle perkerne kunne forstå at den form for inddrivelse af penge skulle være ulovlig eller forkert, når den fuldt lovligt udøves af statsmagten ?

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 28. august 2012 @ 23:20

  3. Forfærdeligt. Vi må stemme DF og få budskabet ud. LUK for indvandring fra muslimske lande og begræns asyl så meget så muligt. Tolerencen har spillet fallit. Vi må være hårde og kyniske. Det er de mod os.

    Kommentar by DanskModstand — 29. august 2012 @ 03:25

  4. Offtopic
    Ligesom våbenhuse i vore kirker….

    “A number of religious scholars and academics have stressed the need for the Ministry of Islamic Affairs, Endowment, Call and Guidance to beef up monitoring of places of worship. It followed the recent report of a Riyadh mosque serving as a facade for manufacturing explosives.”

    Misuse of mosque for manufacturing explosives condemned
    http://arabnews.com/misuse-mosque-manufacturing-explosives-condemned

    Kommentar by BE — 29. august 2012 @ 04:24

  5. Seriøst. Jeg håber, der udbryder pest blandt perkerne og at 90% af dem dør.

    Kommentar by XY — 29. august 2012 @ 05:24

  6. Det er jo bare de lokale franchisetagere af Jamal Izya Debt Collecting Agency Worldwide!

    Kommentar by anonym — 29. august 2012 @ 06:19

  7. Nu er det jo ikke tilladt at opfordre til vold. Men jeg vil nu alligeel hævde at de der muhammedanere skulle have nogen tæsk, og hældes ud af vores land.

    Kommentar by Nielsen — 29. august 2012 @ 06:41

  8. @XY

    “Seriøst. Jeg håber, der udbryder pest blandt perkerne og at 90% af dem dør.”

    Hvorfor dog satse på en eksotisk sygdom som udvej på problemerne…man kan nøjes med at fjerne velfærdsstaten.
    Det dør de nok ikke ligefrem af…men smutter det gør de garanteret.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 29. august 2012 @ 06:44

  9. Fin løsning Michael Sjøberg, det er jo det De Radigale og Labil Arrogance og “Erhvervslivet” i grunden vil med masseindvandringen.

    Overbelaste velfærdsstaten for at kunne afskaffe den.

    KOldbrand i lilletåen, lad os sætte benet af ved hoften.

    Som jeg siger til dine ligesindede: Lige gyldigt hvilken social katastrofe du end måtte komme ud for, så kan du som dansker aldrig blive perker, så vi kan sagtens skrue regler sammen der kun rammer dem.

    Kommentar by Træt — 29. august 2012 @ 08:01

  10. Nej Sjøberg, selvfølgelig smutter de ikke. De intensiverer krigen, når dhimmierne ikke betaler jizya frivilligt.

    I TV2 Lorry 1930 igår var en politimand på besøg, og han sagde rent ud at politiet ikke magter opgaven. Hvis der skulle komme en løsning, så skulle den komme fra lokalsamfundet.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. august 2012 @ 08:04

  11. Masser af sympatitilkendegivelser, men ingen handling! Sådan må det nødvendigvis være for enhver handling, som virker, vil uundgåeligt være politisk ukorrekt!
    Jeg bemærkede navnligt at en af dem der troppede op på Cafe Victor for at tilkendegive sin solidaritet, var den enfoldige Pernille Skipper! En hul tilkendegivelse! For hun er en del af skaberne af problemet!, hun stor om nogen for øget indvandring, specielt fra det voldelige Mellemøsten, det er hende der har kæmpet for at de notorisk kriminelle palæstinensere, skulle have special behandling ved flere lejligheder! Det er i den sammenhæng besynderligt at Nørrebro er Enhedslistens højborg! Det Nørrebro som er ved at blive overtaget af de selvsamme indvandrere som Enhedslisten blindt inviterer til landet!

    Kommentar by Robert R — 29. august 2012 @ 09:26

  12. 5@ XY
    Seriøst. Jeg håber, der udbryder pest blandt perkerne og at 90% af dem dør.

    Jeg så hellere de blev smittet af en kalashnikov!!!!

    Kommentar by Cantor — 29. august 2012 @ 09:42

  13. Nyt og passende slagord: Dem mod os!!!

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 29. august 2012 @ 10:10

  14. Plat at “Jane” nægter Pia Kjærsgaard adgang, mens kommunisten Mattias Tesfaye bliver budt indenfor med åbne arme.

    Kommentar by Johnson — 29. august 2012 @ 10:23

  15. Mange beværtninger har samme slags problemer. Hvad siger beværtningers fagforeninger? Hvis sådanne haves.

    Flokoverfald på Center Pub

    ”Seks voldsmænd overfaldt gæst og tjener.

    (…)

    Ifølge vidner er de af anden etnisk herkomst end dansk,” (Værløse Bymidte 2012)

    H t t p://lokalavisen.dk/seks-voldsmaend-overfaldt-gaest-og-tjener-/20120601/artikler/120609957/1265

    Kommentar by Liva — 29. august 2012 @ 11:07

  16. Jane fandt vel ud af at hendes kommunistiske omgangskreds ikke ville støtte hende hvis hun inviterede Pia Kjærsgård og det kunne give hende et dårligt ry. Det viser stadig at Nationalistisk tankegang stadig er mere forfærdeligt end en flok invandrer bøller der hærger almindelige danske borgere. Stadig flygter mange danskere fra storbyen og det vil fortsætte til invandrene har jaget alle bort med dummebøder og trusler.

    Kommentar by Anonym — 29. august 2012 @ 11:07

  17. „En lille gruppe unge med anden etnisk baggrund mødte fredag aften op på Nordstjernen på Egevænget i Helsingør, hvor de af ukendte årsager truede flere af de tilstedeværende gæster og personalet med blandt andet et samauraisværd” (Helsingør 2012)

    h t t p://lokalavisen.dk/indvandrer-truede-bodega-gaester-med-svaerd-/20120212/artikler/120219830?ref=eblisterseneste

    Kommentar by Liva — 29. august 2012 @ 11:07

  18. Det er op til værthusholder Jane, om hun vil se Pia K. Det der er vigtigt, er, at Pia K. viste sin støtte til Jane.

    Kommentar by Liva — 29. august 2012 @ 11:08

  19. ”Klokken 00.44 i nat kastede ukendte gerningsmænd to brosten gennem ruden til Olsens Steakhouse på Slotsgade 59 i Hillerød. Herefter hoppede de ind i restauranten, hvor de kastede flere brandbomber, oplyser Nordsjællands Politi.” (Hillerød 2011)

    h t t p://www.sn.dk/Brandbomber-mod-Olsens-Steakhouse/Hilleroed/artikel/165404

    Kommentar by Liva — 29. august 2012 @ 11:09

  20. ”Både indkøbsvogne og kanonslag blev lørdag aften kastet mod facaden på Bodega Nordstjernen på Egevænget i Helsingør. Det skete omkring klokken 19.30, hvor 10-15 hætteklædte og maskerede unge ifølge anmeldelsen stod bag hærværket.

    Det drejede sig ifølge Nordsjællands Politi om udenlandsk udseende unge,” (Helsingør 2011)

    h t t p://www.sn.dk/Kanonslag-og-haervaerk-mod-bodega/Helsingoer/artikel/165020

    Kommentar by Liva — 29. august 2012 @ 11:10

  21. Jeg synes faktisk at værtshuskonens afstandstagen fra Pia Kjærsgaard er det mest absurde og symtomatiske i denne her sag.

    Nok skal den lille lokale bodega frelses fra perkergangstavældet, så de røde kan drikke deres øl i fred. Men resten af danskerne og årsagerne af problemerne interesserer tydeligvis ikke ølpusheren Jane.

    Det er lidt lige som det man hører om i Vollsmose; 90% af kriminalsagerne kommer aldrig til politiets kendskab. Her på Amager ordner de venstreorienterede også deres problemer indbyrdes, uden at de rigtig behøver at tage stilling til problemerne, eller kalde tingene ved deres rette navn. Deres eget lille paralelsamfund omkring bodegaen på Amager, hvor Asmaas bor sikkert er hjertelig velkommen, men ikke Pia Kjærsgaard.

    Kommentar by Balder — 29. august 2012 @ 15:27

  22. Asmaas bor = Asmaas bror

    Kommentar by Balder — 29. august 2012 @ 16:16

  23. >13
    Det er nok ikke helt forkert.

    Kommentar by Nielsen — 29. august 2012 @ 16:45

  24. Anonym og Balder, der kan også være strengt rationelle grunde til at hun offentligt tager aftand fra Pia Kjærsgård. Indtil videre er sagen for perkerne primært af økonomisk karakter. Hvis værtshusmutter giver udtryk for nogen som helst samhørighed med Pia K, så vil perkerne selvfølgelig opfatte det som stærkt provokerende, og så vil det mindst ubehagelige være, at deres krav bliver yderligere skærpet.

    Nørrebro er tabt for danskerne. Hvis Nørrebro igen skal blive dansk, så bliver det på en rigtig grim måde.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. august 2012 @ 23:15

  25. Det vil være en god ide at sende de kriminelle udlændinge ud af landet, så hurtigt det er muligt. De danske gader og stræder samt de danske boligområder vil blive langt mere sikre. Og det er det eneste, som de kriminelle udlændinge har respekt for/frygter.

    Kommentar by Jørgen — 30. august 2012 @ 08:19

  26. @25 Jørgen:

    Det vil være en god ide at sende de kriminelle udlændinge ud af landet, så hurtigt det er muligt. De danske gader og stræder samt de danske boligområder vil blive langt mere sikre.

    Enig.

    Og det er det eneste, som de kriminelle udlændinge har respekt for/frygter.

    Desværre nej – Heller ikke det kan vort system finde ud af. Takket være Schengen og den der af manglende grænse kontrol, vender de bare tilbage og holder lav profil.

    Kommentar by XY — 30. august 2012 @ 12:41

  27. Vi sætter fælder for rotter

    vi lægger mad ud til kriminelle banditter, der ikke lægger skjul på
    at de vil ødelægge Danmark

    det må være topmålet af idioti

    Kommentar by k.m. — 31. august 2012 @ 16:21

  28. Det vil være fornuftigt at få genindført grænsekontrollen. Det vil gøre det langt vanskeligere for kriminelle udlændinge og økonomiske bekvemmelighedsflygtninge(f.eks. fra middelalderøsten og afrika) at komme ind i Danmark.

    Kommentar by Jørgen — 1. september 2012 @ 20:26

  29. @28 Jørgen:
    Helt enig. Det første man skal gøre, når man står over for en ulykke, er at standse den. Dernæst kommer oprydningen.

    Kommentar by XY — 1. september 2012 @ 22:52

RSS feed for comments on this post.