30. august 2012

De farlige ‘røde biler’ er i dagens Danmark typisk ’sorte BMW’ere’ – En lille historie fra København

Kørelærere taler ofte om farlige bilister, ‘Brian’erne’, de såkaldte ‘røde biler’. Mon ikke de om få år bliver nødt til opdatere historien lidt. I Århus er de farlige biler typisk ’sorte BMW’ere’, og sådan er det formentligt i de fleste større byer i Danmark. Tilsendt førstehåndsberetning fra København, onsdag middag.

“Jeg kommer fra Stormgade og står og venter i krydset af Stormgade, Tietgensgade og H.C. Andersen Boulevard, klokken er omkring 11.30.

Jeg hører et dyt og ser (til højre) en sort bil med to arabere i, på H.C. Andersen Boulevard i drejebanen mod Stormgade presser sig ud foran en anden bil som var på vej lige ud, den sorte bil fortsætter fra drejebanen ud foran den anden bil i høj fart over krydset og ind i busbanen hvor den overhaler en bil, bil nummer to, en sort varevogn er nødt til at bremse da den sorte bil maser sig ud foran den, jeg vil tro der er omkring 20 cm imellem varevognens forskærm og den sorte bils side, den sorte varevogn dytter (tror jeg), hvilket får føreren i den sorte bil til at kører ind foran varevognen og stoppe. Jeg kan ikke se føreren, men passager stiger ud og løber hen foran varevognen og råber truende (jeg kan ikke se dem), der bliver håbt i 20-30 sekunder. Jeg kan ikke rigtig huske andet end bemærkningen fra passageren da han går tilbage til bilen ‘danskersvin’.

(København, 29. august 2012)

Oploadet Kl. 11:47 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/40116/trackback

17 Comments »

  1. Oplever noget lignende næsten dagligt. 99% af gangene er det perkere, der kører og opfører sig sådan.
    Og løsningen er jo lige til: Smid dem ud. Hvis vore idiotpolitikere har givet dem dansk statsborgerskab, må de interneres i et reservat uden mulighed for at formere sig.

    Kommentar by XY — 30. august 2012 @ 12:29

  2. Den beskedne Machiavelli har forlængst forudsagt, at det specielt går helt galt i trafikken med de muslimske møjdyr. I Norge er der lavet en undersøgelse, hvor det er udlændinge – læs muslimer – der er mest involveret i trafikulykker. Det er det samme i Danmark.

    Spørg fx en professor fra en af sinke-universiteterne. Fx Århus eller Ålborg. Hr. professor! de er jo ekspert, kan man sige, at muslimerne specielt folder sig ud i trafikke med ulykker og dårlig adfærd?:

    Nej! nej! sådan kan man ikke se på det, for vi må huske på, bla bla bla …”

    Kommentar by machiavelli — 30. august 2012 @ 13:09

  3. Muslimerne skal bare gøre sig selv så forhadte, at vi
    kan få den borgerkrig, der bliver enden på legen,
    uanset hvad der stilles op.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 30. august 2012 @ 13:51

  4. Camel drivers? – Det er et svært skifte; skiftet fra pattedyr til automobil.

    Jeg oplever tit, at bilister med anden etnisk baggrund end dansk kører over 100 km/t her i København… Og det er SYGT! Det foregår sjovt nok næsten altid i en bil, som prismæssigt ligger lige omkring én million kroner eller derover.

    Hvordan man som pizzabager eller kioskmand får råd til sådan en bil, det skal man nok ikke tænke for meget over… Måske man skulle skifte erhverv.

    Kommentar by Polka Charlie — 30. august 2012 @ 13:53

  5. Pizza biler der skal nå deres levering kører også råddent. Dog er mange bude danskere (utroligt)

    Hvis en dansker er uheldíg og beskadiger en muslim eller hans bil, er der straks samlet over 50, der vil prøve og få fat i chaufføren.

    Gad vide om de får et dansk kørekort bare at de kan bevise at de har etv fra deres hjemland? Eller de kører helt uden, fordi de er blevet hjemsendt og er her illegalt.

    Kommentar by xenofob — 30. august 2012 @ 14:14

  6. Ja, vi har fået en mangfoldighed i trafikken, vi ikke havde for 30 år siden. Tak, Radikale Venstre. Nu er det op til danskerne at “omfavne” og “inkludere” berigelsen.

    Løsningen er mere politi og konsekvente straffe, til slut udvisning, uanset indvendingerne.

    Kommentar by Gunnar Biering — 30. august 2012 @ 14:22

  7. Gunnar Biering — 30. august 2012 @ 14:22

    Enig! “Trafik-berigerne” skal sendes hjem, der hvor de hører til.

    Kommentar by Viking — 30. august 2012 @ 14:31

  8. #7. Viking
    Tror I virkelig på den?

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 30. august 2012 @ 14:52

  9. @4 Polka Charlie:
    Knepper de mon også deres biler i udstødningsrøret? :-)

    Kommentar by XY — 30. august 2012 @ 15:09

  10. Hej. Falkeøje.

    Jeg ved ikke helt hvad du mener.
    Om trafikken er blevet værre end for 30 år siden, ved jeg ikke. Da jeg lige var begyndt i folkeskole dengang. :)
    Om “Løsningen er mere politi og konsekvente straffe, til slut udvisning, uanset indvendingerne.” er et godt sted at starte.
    Som jeg skrev “Enig! “Trafik-berigerne” skal sendes hjem, der hvor de hører til.” her mener jeg at de etnisk fremmedet generelt bare skal sendes hjem.
    Om det bliver til noget, er op til vores eneste politiske og demokratiske håb, lige nu. Danskernes Parti…

    Kommentar by Viking — 30. august 2012 @ 15:10

  11. > 9. XY

    Det ved jeg ikke… Men såfremt det er en fremgangsmåde de anvender, så håber jeg de kører en virkelig lang tur inden ‘akten’… :-D

    Kommentar by Polka Charlie — 30. august 2012 @ 15:16

  12. Jeg så det også hver dag, da jeg kørte som chauffør på linie 10 gennem Istedgade i Kbh.
    Ikke bare hver dag, men HVER ENESTE dag!!!
    Jeg er selv blevet truet med en pistol, da jeg formastede mig til at dytte af en der blev holdende, da det blev grønt.
    Politiet henlagde sagen. Ejeren af bilen sagde han havde lånt den ud på pågældende tidspunkt. Suk! :-(

    Kommentar by Eyvind Dk — 30. august 2012 @ 15:42

  13. Eyvind Dk — 30. august 2012 @ 15:42

    Ja, politiet kan man generelt aldrig regne med!

    Kommentar by Viking — 30. august 2012 @ 16:15

  14. Begrebet undermennesker giver mere og mere mening – Desværre

    Kommentar by XY — 30. august 2012 @ 17:46

  15. Jeg har oplevet det samme inde foran vor frue kirke i kbh. for et års tid siden,
    Jeg kører stille og roligt og pludselig overhaler en personbil, med hvinende dæk, og ca 4 unge indvandrere, der råber ukvemsord efter mig og drejer skarpt ind foran mig og bremser hårdt op.
    Det tvinger mig til at stå på bremsen på et splitsekund.
    Jeg kørte med min datter i bilen og ville ikke stige ud for at spørge dem om årsagen til deres alternative kørsel, så jeg sad bare og afventede deres næste træk, de hold unaturligt længe stille foran mig, men tilsidst kørte de deres vej.

    Kommentar by acubus — 30. august 2012 @ 18:44

  16. @15 acubus:
    Typisk pissen-territoriet-af-adfærd. Som hos skovens dyr – Suk, hvad skal vi med dem?

    Kommentar by XY — 30. august 2012 @ 23:16

  17. Var chaufføren i den sorte Varevogn normalt beklædt, så havde de ikke råbt i 20-30 sek. og sinket trafikken. Tid er penge. Og Islam er frås.

    Kommentar by carsten Nielsen — 31. august 2012 @ 21:19

RSS feed for comments on this post.