9. september 2012

Kulturministerens autonome ætlinge udstiller modelby med stor-moské i midten, landsbykirke i udkanten

Århus Festuge 2012 slutter i dag, og blandt de mange arrangementer er en lille udstilling på Bispetorv lavet af ‘Frontløberne’, Kulturminister Uffe Elbæks autonome ætlinge, så at sige. En modelby kreativt fabrikeret af pap og plastik. Jeg fik et tip, og fik en ven til at kigge forbi i går – Ganske rigtigt – en modelby med Stor-moské i midten, og en dansk middelalderkirke i udkanten.

(Miniatureby af Frontløberne, årgang 16 – del af Århus Festuge 2012)

Da der manglede lidt kvalitet i ovenviste mobilfoto afventede jeg bedre billeder, og de kom så her over middag. Natten til i dag har ukendte gerningsmænd dog smadret montret og vælte minaretterne.

Oploadet Kl. 16:28 af Kim Møller — Direkte link27 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/40454/trackback

27 Comments »

  1. Der er ingen indbyggede grænser i den europæiske elites parfumerede nihilisme, det er værd at huske!

    Disse ikonoklaster er parate til at gå planken ud, crash and burn, de er ligeglade.

    De lever kun for kvæle den vestlige civilisation, no more no less.

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 9. september 2012 @ 16:46

  2. Jeg troede det var nogen skolebørn fra de små klasser der havde lavet det.

    Kommentar by navn — 9. september 2012 @ 17:03

  3. lol, Kæft en flok amatører.

    Kommentar by Santor — 9. september 2012 @ 17:30

  4. […] udstilling, der hylder islamiseringen af Danmark, da også blevet udsat for hærværk. Det skriver Uriasposten. Eksperter med fremmedklingende navne mener iøvrigt, ifølge Ritzau, at den stigende racisme […]

    Pingback by Sigende racisme i Danmark | Reaktionære Refleksioner — 9. september 2012 @ 17:48

  5. Noget siger mig, at det er tilfældigt hærværk. Hvis det havde været begået af patrioter, ville moskeen vel have været smadret til ukendelighed? Som det ser ud, er det kun glasskårene, der har væltet minaretterne – en vred mand ville med garanti have kylet moskeen ad helvede til.

    Kommentar by Arne Torp — 9. september 2012 @ 18:16

  6. ->2 navn

    Der er nok en ret sigende pointe her. Skolebørn eller infantile autonome? Ikke umiddelbart oplagt. Den autonome hånd må dog siges at være tydelig der hvor der er skrevet Karl Smart-sloganer på engelsk – de eeeeelsker jo engelsk som i “reclaim our streets”. Så løftes hærværket lissom op på et internationalt, hipt plan.

    Hærværket mod pjatværket her risikerer desværre at afspore fra den egentlige historie – hvad fanden er der foregået inde i hovedet på dem der har lavet dette? En moské med en fucking disco ball som kuppel? Et pimp-bordel som nabo? Alskens tingeltangel som pariserhjul og bindingsværkpynt? Man gætter selvfølgelig umiddelbart på White Pride-typer som gerningsmændene bag hærværket, men overvej lige om ikke det mindst lige så godt kunne være muslimer der havde gjort det i primitiv vrede over vulgariseringen af deres religion.

    Muslimer ser jo ikke med milde øjne på haram i moskéens nærhed:

    The Hill to sell alcohol next week despite mosque concern

    Men vi kan ikke vide om muslimer står bag hærværket, så der er ikke nogen illustrativ pointe her.

    Rigtige “patrioter” havde ikke begået dette hærværk, for der er en meget bedre historie i tilblivelsen og udstillingen af dette “værk”, end der er i at det er ødelagt. Det er jo “queer jihad” endnu en gang – en lallende infantil opfattelse af multikultur som noget med kulørt tingeltangel der eksisterer side om side uden at noget af det virkelig betyder noget.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 9. september 2012 @ 19:33

  7. Ha! Så du, at Byen var helt tom for folk? De var uddøde af dumhed og manglende energi. Som græshoppesværme var de kommet, men som der står i Æsops Fabler gør græshopper ikke som myrerne, og da de havde ædt den sidste bid brød var det slut!

    For græshopperne!

    Men de myrer, der havde klaret sig trods overmagten og egne dummerikker, kom ud af deres tuer og begyndte møjsommeligt forfra, byggede op, lærte. udviklede….

    Kommentar by Spydpigen — 9. september 2012 @ 19:36

  8. Plastiklortet viser meget godt, hvordan det ser ud i Danmark lige nu, hvor centrum-venstre politikere bygger stormoskeer i København og flere moskeer følger efter i Aarhus og Odense og.. Samtidig forlader danskere af gode grunde i stigende grad en svag, sygdomsramt folkekirke i konflikt med sig selv.

    “Antallet af fynboer, der ikke ønsker at være en del af den danske folkekirke, er fordoblet siden 2007. Det viser tal fra Danmarks Statistik, som Fyens.dk har kigget på.
    I 2012s første kvartal har 491 fynboer meldt sig ud af den danske folkekirke. Det svarer til cirka fem personer om dagen. Det viser nyudtrukkede tal fra Danmarks Statistik.” (Fyn 2012)

    h t t p://www.fyens.dk/article/2149737:Indland-Fyn–Hver-dag-forlader-fem-fynboer-folkekirken

    Kommentar by Liva — 9. september 2012 @ 19:39

  9. Frontløberne blev i sin tid hyldet som dansk erhvervslivs sidste fortvivlede håb. Nu ser vi deres produkter i praksis i form af en modelby på 1 klasseniveau i folkeskolen.

    Jeg ved ikke præcist, hvad Frontløberne igennem årene har kostet det offentlige, men vi taler formentlig om et trecifret millionbeløb, når alt medregnes.

    Som belønning er deres tidligere chef blevet udnævnt til kulturminister.

    Kommentar by Sigwar — 9. september 2012 @ 19:45

  10. […] Uriasposten: […]

    Pingback by Danish model town with mosque at center and church on edge gets destroyed while on display | Vlad Tepes — 9. september 2012 @ 21:29

  11. Sharia til folket :(

    Rent bortset fra den fysiske ødelæggelse er det interessant, at nogen er gået direkte efter minareterne – de er nemlig symbolet for politisk islams dominerende rolle i landskabet, og har ingen religiøs betydning.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 9. september 2012 @ 21:38

  12. Svært at sige om det er moskéen, der har været målet eller årsagen til vreden. Det smadrede glas ligger ovenpå den og synes at have trykket kuplen ned. Minareterne har næppe været særlig solidt forankret, så de kan sikkert let være væltet.

    Men altså, hvor er den dog ynkelig og infantil denne modelby. Og med en moské i centrum … hvad fanden tænker de idioter egentlig på? Ønsker de virkelig islam som omdrjningscenteret for vores fremtidige “civilisation”? Og forestiller de sig, at der så kan blive plads til andet end islam? Det ser jo sådan ud, men jeg fatter minus!

    Kommentar by Hr. Snusk — 9. september 2012 @ 22:49

  13. Why would you have a Mosque in the middle of your dream community? Why do you embrace the values of your immigrants over your own?

    Kommentar by TheGentile — 10. september 2012 @ 01:08

  14. Now was’nt that very kind and thoughtfull of them,i mean to allow the Good Danish People a Church in their very OWN COUNTRY,how kind of the muzzies.

    Kommentar by Chris.Curran."Bonnie"Scotland. — 10. september 2012 @ 02:17

  15. Dyrkelsen af ​​islams hele historien er 250 millioner mennesker dræbt af sine forførte forstyrret og uharmonisk, invasive sten-alder fjendtlige horder, hadefulde tilhængere af parasitiske narcissist Mohammad anti-kvindelige pædofili våd-drøm – muslimer sutte Allahs lort gennem Muhammeds underbukser – Islam er bogstaveligt talt CRAP forpulede kusiner – Islam er bogstaveligt talt fætter skide CRAP

    Multi Kultur er etniske udrensning af Whites
    Multi Kultur er Pol Pot Politisk ‘Liberation ved Bigots’
    År Nul er nu

    “Og når de halshugge dine egne folk i de krige, der skal komme, så vil du vide, hvad det drejede sig om” Slobodan Milosevic

    [google translate]

    Kommentar by Paul — 10. september 2012 @ 02:23

  16. LFPC

    Jeg tænkte med det samme, da jeg så discokuglen, at det var storslemt fornærmende over for herrefolket. For tankerne -i mere end en forstand- kom straks hen på Village People, 70er-læderbøsse-diskogruppen. Og derfra til de importerede landsbybeboere her i Vesten. Så det er jo ikke særligt pænt, sådan at forbinde Fredens ideoligion med dekadent vestligt skørlevned og værst af alt, personer som er født med hypermobile håndled.

    Og jeg savnede også bøøseLegodukkerne i Legokranerne foran moskeen.
    The Gentile

    Claiming that The Western World got superior values compared to other socalled civilisations, is sheer bigotry and racism!

    Kommentar by anonym — 10. september 2012 @ 05:42

  17. No, claiming the Western world is NOT superior to other ‘civilizations’ is seething supremacist vitriol of the morally and intellectually inferior.

    Kommentar by guronimo — 10. september 2012 @ 06:07

  18. Mon nogen (f.eks. skatteyderne) har betalt for at få dette ynkelige, smagløse krimskrams fremstillet?

    Kommentar by Crass Børsting — 10. september 2012 @ 09:20

  19. Send lortet til Papistan :-D

    Kommentar by XY — 10. september 2012 @ 09:43

  20. ->15 anonym

    Apropos Village People, prøv at se dette prægtige stykke muslimsk bøssecamp. Start ca. min 2:00:

    http://www.youtube.com/watch?v=XwiVDqVWPac&feature=related

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 10. september 2012 @ 09:43

  21. Ad 19 (videoen):
    Hele videoen er camp. Det lyder som en perkerbil :-)

    Er der nogen der kan oversætte?

    Kommentar by XY — 10. september 2012 @ 10:00

  22. # 6. Lars Findsen På Crack.

    “Rigtige “patrioter” havde ikke begået dette hærværk, for der er en meget bedre historie i tilblivelsen og udstillingen af dette “værk”, end der er i at det er ødelagt.”

    Yup, Så efter nærmere eftertanke tror jeg at det er dem selv der har begået hærværk for at få mere omtale.

    Kommentar by Santor — 10. september 2012 @ 12:36

  23. har landsbykirken fået kuppel på?

    Kommentar by xenofob — 10. september 2012 @ 16:33

  24. Tja, kirketårnet er ihvertfald lavet af en spray-dåse. Dem har de sikkert mange af i miljøet. Mon denne havde været med til at forme ordene “Dræb jøderne”?

    Kommentar by Hr. Snusk — 10. september 2012 @ 21:27

  25. LFPC

    Storgustent! Jeg frygtede lige, at det var en gang opvarmning til Ashura! Men det er er jo nok bedst, at dét foregår i det fri, da der ellers ville være end del udskiftning af interiør og tæpper, efterfølgende!!!!!

    Kommentar by anonym — 11. september 2012 @ 05:19

  26. Kirken viser tydeligt, at det infantile formningshold som står bag modelbyen intet kender til dansk kultur. Sådan ser danske kirker ikke ud. Hvis de ville vise en typisk dansk kirke, så kunne de med ganske få midler have lavet en basal romansk eller gotisk kirke. Men det er tydeligt, at formningsholdet slet ikke kender deres egen kultur og aldrig har åbnet øjnene. Ellers ville de som minimum have lagt mærke til hvor sjældne runde tårne er på danske kirker, ligesom de ville have en basal forståelse for tagkonstruktioner. De kender formentlig ikke engang til forskellen på en rundbue og en spidsbue, selv om ordene siger alt.

    Formningsholdets playmobilkirke kan til nøds ligne en rundtårnkirke, men dem kender vi næsten udelukkende fra England. Her blev tårnene ofte bygget som forsvarsværker og selve kirkeskibet tilføjet senere. Nogle gange var det omvendt. Man byggede bl.a. tårnene som forsvarsværker mod vikingerne. Det har naturligvis sin egen paradoksale pointe, at formningsholdet har lavet en sådan forsvarskirke, men denne pointe er mange niveauer over deres infantile fatteevne.

    Kommentar by Vest — 11. september 2012 @ 14:52

  27. Men hvad skulle kunstværket egentlig forestille? Er det et bud på en dansk nutids- eller fremtidsby eller noget helt andet?

    Det kunne jo for så vidt også være en dystopi – men sådan er det nok ikke ment.

    Trist med hærværk, men det er ikke det store tab – utroligt at de vil være bekendt at udstille sådan noget bras.

    Kommentar by Casper — 12. september 2012 @ 01:13

RSS feed for comments on this post.