11. september 2012

Udviklingsminister Christian Friis Bach og den yemenitiske demokrati-aktivist Nadia

Landets radikale udviklingsminister Christian Friis Bach er for tiden i Yemen. Her blev han foreviget med demokrati-aktivisten Nadia.

“Været i Sana’a, Yemen hele dagen. Helt unikt og smukt sted – minder om 1001 nat og spænder fra Niebuhrs ekspedition for 251 år siden og til det yemenitiske forår i dag. Er nu en enestående national dialog om fremtidens Yemen – og om fred, forsoning og fremgang. Mødt præsidenten, premierministeren, udenrigsministeren, nobelpristageren og revolutionens moder Tarwakull Karman og de unge aktivister (herunder Nadia, 29 år på billedet) som stadig i tusindvis ligger i telte på frihedspladsen i kampen for demokrati og retfærdighed. Kom så Yemen!” (Christian Friis Bach på Facebook, 10. september 2012)

Oploadet Kl. 07:04 af Kim Møller — Direkte link55 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/40517/trackback

55 Comments »

  1. Konge foto.
    Men hvor er det dog sørgeligt. Og helt, helt til grin. Ja, hun er da en rigtig demokratiforkæmper. sådan en der om lidt brænder sin bh for åben (bede)tæppe. Lige som ham klaphatten, de har foreviget ved siden af. Ligner lidt en dum radikal.

    Kommentar by MT — 11. september 2012 @ 07:34

  2. Tjah – dumt ser det ud – men hvad kan man forvente?

    For lidt over et år siden så jeg på TV en ledende konservativ (Lene Espersen) gå rundt og optimistisk halvråbe “Free Libya”. Stupidt i betragtning af at det Arabiske forår hurtigt blev til en Arabisk vinter. Når konservative kan opføre sig sådan er der intet mærkeligt i at C.F. Bach tuller rundt sådan der!

    Kommentar by Sigwar — 11. september 2012 @ 08:19

  3. Yemen er mig meget perifert – Yemenitterne må gøre som de finder bedst i deres eget land.
    Fred med dem.

    Kommentar by XY — 11. september 2012 @ 08:58

  4. En ganske god illustration af at radikale aldeles ikke står for udvikling, men for samfundsundergravende virksomhed, ikke kun i Danmark, men internationalt.

    Kommentar by Peter Buch — 11. september 2012 @ 09:10

  5. Hans titel burde vel være “Afviklingsminister”.Sikken en nar.

    Kommentar by Islambert — 11. september 2012 @ 09:37

  6. Spørgsmålet er så om han vil sende kranerne til Yemen som nødhjælp eller udviklings?

    Kommentar by Santor — 11. september 2012 @ 09:43

  7. Add 5. udviklings? = udviklingshjælp?

    Kommentar by Santor — 11. september 2012 @ 09:44

  8. Fra venstreorienterede The New York Times’s topic-side om Yemen:

    “Yemen is a poor, deeply divided country that has been in turmoil since January 2011, when protesters inspired by the Arab Spring took to the streets in a violent uprising against the autocratic rule of President Ali Abdullah Saleh — at a cost of hundreds of deaths and rising chaos.”

    Kommentar by Vagn Henning — 11. september 2012 @ 10:05

  9. http://topics.nytimes.com/top/news/international/countriesandterritories/yemen/index.html

    Kommentar by Vagn Henning — 11. september 2012 @ 10:06

  10. Hvis der er et sted her paa kloden hvor Al Qaeda staar klar i kulissen til at overtagen magten naar “demokratiforkaemperne” har vaeltet den siddende regering, saa er det da lige netop i Yemen. Manden er jo omtrent ligesaa spejlblank so Helle Thorning.

    Kommentar by Jan — 11. september 2012 @ 10:17

  11. Naa, der skulle vist have staaet “som” – men det er da ikke helt ved siden af ; )

    Kommentar by Jan — 11. september 2012 @ 10:19

  12. Der er ingen måde dette billede kan være gavnligt for Christian Friis Bach. Selv ikke radikale vil kunne lukke øjnene for det opstyltede hykleri.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack — 11. september 2012 @ 10:21

  13. Er det sådan nogle steder at vore politikere bliver over inspireret af indtryk til at Danmark skal se sådan ud? Godt smurt af olie penge moske?
    Disse bazarer med te og lugte. Dadler og mystiske olier og krydderier.
    Jamen, det må vi da straks have herhjemme overalt.
    Kolort skiftet ud med kamellort og grisepis med gedepis.

    Kommentar by xenofob — 11. september 2012 @ 10:56

  14. LFPC

    Radikale kan lukke øjnene for hvad som helst!

    Undtagen selvfølgelig deres egen godhed…

    CF Bachs billede vil gøre stor lykke i progressive kredse.

    Kom så Yemen, yes you can! (Sharia is all you can..)

    Kommentar by Ich bin Allah (Akbar) — 11. september 2012 @ 11:00

  15. Så laller der endnu engang en fra regeringen for vores penge rundt i et område, som ingen betydning har for os og Danmark.
    Ka´ du så komme hjem dit radikale svin!

    Kommentar by Black Watch - Nemo Me Impune Lacessit — 11. september 2012 @ 11:14

  16. “Peter Buch” De radikale aldeles ikke står for udvikling, men for samfundsundergravende virksomhed.
    Helt enig, Men det gør deres vælgere også.!!

    Kommentar by carsten Nielsen — 11. september 2012 @ 11:31

  17. Hold da op en kvabso og kvabtorsk!

    Kommentar by morlille — 11. september 2012 @ 11:46

  18. V-tegn for Vanvid. Formummet, formørket religiøst vanvid.

    Er det en af hans 4 koner? Det er ikke nemt at se. Og slet ikke i så fald hvilken af hans koner det er..

    De radikale støtter flerkoneri/polygami. Den vestlige model er ikke tolerant nok.. (og derfor mener de radikale da også at den danske stat og kirke skal skilles)

    “Det er ikke en statslig opgave at afgøre, hvilken type ægteskabelige forhold der er bedst for befolkningen. Hvis nogen ønsker at leve polygamt og ikke monogamt, og alle parterne ønsker dette forhold, burde de også kunne få deres forhold officielt registreret. Det er ikke en selvfølge, at alle er lykkeligst ved at følge normen, og vi andre burde være tolerante nok, til at lade enkelte leve anderledes.
    Desværre har Lene Espersen endnu engang bevist, at man indenfor justitsministeriet kun ønsker at administrere frem for at være visionære, nytænkende og udviklende.” (2008)

    h t t p://www.radikalungdom.dk/flx/mediearkiv/politisk_arkiv/artikler/tillad_polygami/

    Kommentar by Liva — 11. september 2012 @ 12:13

  19. Han må jo ikke give hende hånden, så det er vel derfor de laver V-tegnet.

    Kommentar by Jernhesten — 11. september 2012 @ 13:05

  20. Hvordan i alverden kan man snakke demokrati med en, der har taget en sæk over hovedet, uden at grine fjoget. Nå ja, det gør idioten også.

    Det bliver et historisk billede – ligesom en bevæbnet Lars Løkke i fornøjeligt selskab med taliban.

    Kommentar by Anonym — 11. september 2012 @ 13:20

  21. Hvordan i alverden kan man snakke demokrati med en, der har taget en sæk over hovedet, uden at grine fjoget. Nå ja, det gør idioten også.

    Det bliver et historisk billede – ligesom en bevæbnet Lars Løkke i fornøjeligt selskab med taliban.

    Kommentar by Signe — 11. september 2012 @ 13:21

  22. Christian Friis Bach her er en hån mod alle undertrykte kvinder i den islamiske verden…

    Kommentar by Jacob Andersen — 11. september 2012 @ 13:37

  23. @3 XY,

    Helt enig. Vi skal slet ikke blande os i hvordan de kører deres stammesamfund (ja, Yemen er et stammesamfund). Vi må kræve retten til at mene og sige, at deres samfund er elendigt, men bortset fra det, så bør vi ikke engagere os i den slags fjerne lande. Vi har intet med dem at gøre, og vi kan ikke sætte os ind i deres tænkemåde, ligesom de ikke kan sætte sig ind i vores tænkemåde.

    Kommentar by Vest — 11. september 2012 @ 14:08

  24. Maaske er det Christian Friis Bach sammen med SF’s kommende formand … svaert at se.

    Kommentar by Jan — 11. september 2012 @ 14:10

  25. Jeg tror desværre hans viden om islam er på højde med resten af folketinget, de er idioter alle til hobe.

    Kommentar by Anonym — 11. september 2012 @ 14:13

  26. Naivitet. På højt plan.

    Kommentar by Mike — 11. september 2012 @ 15:14

  27. JAAAAA KOM SÅ YEMEN, I KAN GODT.

    Christian Gak Bach tror på i hvert fald på det hahaha

    Kommentar by K. Sejr — 11. september 2012 @ 15:45

  28. Manden er idiot, ligesom alle de eksperter der mente, at der nu skulle til at være fred, fordragelighed og demokrati i de arabiske lande. Jeg fatter ikke hvordan man kan kalde sig ekspert i noget, man ikke aner noget om.

    Men så vil jeg også være ekspert, jeg er nu ekspert i alt, så i er velkomne til at spørge om hvad som helst. Jeg garanterer ikke for at i får et sandfærdigt svar, men derfor er jeg nu stadig ekspert.

    Ja, det var endnu en ensformig dag på jobbet :)

    Kommentar by Kratos — 11. september 2012 @ 16:26

  29. Vi har den indiske minister for afvikling af folkekirken..
    Vi har ministeren for økonomidestruktion og afvikling af det privat erhvervsliv..
    Vi har ministeren for afvikling af landbruget..
    Vi har ministeren for destabilisering af verdensfred..

    Christian Friis Bach kunne passende være minister for islamisering og send-flere-penge-så-sender-vi-selvmordsbombere-tilbage..

    På toppen af kransekagen troner ministeren for skatteunddragelse og nationalsplittelse..

    Vi er som nation i den grad i gode hænder… Jeg sover helt trygt…

    Kommentar by Polka Charlie — 11. september 2012 @ 16:27

  30. Jeg troede at håndteingen af affaldssække hørte under miljøministeren !?

    Kommentar by Tolder (ekspert) — 11. september 2012 @ 17:23

  31. Enig med Vest i 23.

    Vi skal føre isolationspolitik over den muslimske verden. Nul udviklingshjælp, nul millitærhjælp, nul aktivistisk udenrigspolitik med millitære indsatser, nul olieimport (når vi har fundet alternativer), nul familiesammenføring for muslimer, nul flygtninge som er muslimer (ok med ikke-muslimer som flygter fra muslimer), paragraf 67 forbud mod Islam i Danmark, repatrieringsordninger, udvisning for kriminalitet etc.

    Kommentar by Sigwar — 11. september 2012 @ 17:31

  32. “(herunder Nadia, 29 år på billedet) som stadig i tusindvis ligger i telte på frihedspladsen”

    Hun, den eller det er et TELT !

    Kommentar by Svinet — 11. september 2012 @ 17:50

  33. Lad os et øjeblik se bort fra hvor naivt og tåbeligt det skrevne er i forhold til situationen i Yemen.

    Det der virkeligt får mig til at krumme tæer, er at vi har en minister der skriver facebook-opdateringer som en teenager “hey, hør lige hvad jeg laver nu” – og endda tilsyneladende mens han er på rejse i udlandet. Man skulle tro der var andet at lave på sådanne udflugter.
    Han er ikke den eneste politiker der har fået den ide, men det bliver det ikke mindre pinligt af.

    Tilgengæld slutter han af med det mest idiotiske, og som ingen normale voksne vil kaste sig ud i, men som af en eller anden grund alligevel ikke kommer bag på mig når ministeren er radikal; “Kom så Yemen”

    Kommentar by Superman — 11. september 2012 @ 18:02

  34. Hvordan var det nu det var med bistandshjælp og Mercedes forhandlerene i de varme lande. Mindes noget om at vi ikke skulle blande os i hvad pengene gik til blot de blev brugt, sagt af bistandsminister Christian Friis Bach.

    Kommentar by Sailor — 11. september 2012 @ 18:21

  35. Hun ser da vældig demokratisk ud.

    Kommentar by Nielsen — 11. september 2012 @ 18:31

  36. For en Radigal vil selv en mødding være et smukt sted, hvis der er muslimer til stede.
    Han giver V-tegnet med højre hånd og affaldssækken med venstre, et klart symbol på at man står for det samme eller -.

    Kommentar by Menig 442 — 11. september 2012 @ 20:08

  37. Hmm, hun minder mig om en eller anden figur i Anders And …
    hvem er det nu, det er? ;-)

    Kommentar by Bjovulf — 11. september 2012 @ 20:30

  38. Den bliver lidt under bæltestedet den her (alt det saglige om den her sag er allerede sagt).
    Hun ligner en statist fra American (ram mig med en fatwa) Ninja 5, og han et gammelsminket medlem af Jackass, komplet med buksekanten trukket op under armhulerne.
    Det som gør gør mest ondt, udover latterkramperne, er at begge idioterne oprigtigt tror på det – bedre tider er på vej!

    Kommentar by Lundahl — 11. september 2012 @ 20:35

  39. Ren Disney; en radikal sammen med “Sorte Klat”…

    Kommentar by Peer Pedersen — 11. september 2012 @ 20:42

  40. Er det nu Elsebeth Gerner Nielsen igen?

    Kommentar by anonym — 11. september 2012 @ 22:42

  41. Dette billede rummer så meget idioti, på så mange niveauer, at man ikke ved hvor man skal starte…

    Forvokset hvid spejderdreng i et spændende eksotisk land befolket med totunget sleske indbyggere. Billede er nærmest en karikatur af den dumme naive og svage europæiske indgangsvinkel til islam.

    Hvis man nogensinde får til opgave at beskrive begrebet naivitet, så behøver man bare at tage dette billede frem – og alle vil vide præcis hvad man mener.

    Kommentar by Frederik — 12. september 2012 @ 00:01

  42. Der er detorneret en Dyt i yemen og hornet du’r ikke mere.
    Christian Friis Bach: er nok blever martyr, og affaldssækken er kommet på genbrugen.!!

    Kommentar by carsten Nielsen — 12. september 2012 @ 01:57

  43. “Bjovulf” Figuren skulle vel ikke være (Sorte Slyngel)

    Kommentar by carsten Nielsen — 12. september 2012 @ 01:58

  44. @43 Jo, nu du nævner det … :D

    Kommentar by Bjovulf — 12. september 2012 @ 02:38

  45. Det billede er så grotesk, at det ikke er muligt at lave en karrikatur over det. Selv Monty Python tosserne kunne ikke have udtænkt det bedre.

    Kommentar by Hr. Naturli' — 12. september 2012 @ 03:05

  46. De radigale har altid mænget sig med fjenden, enten bevidst eller fordi det er selvophøjede og naive. Jeg husker deres engagement under den kolde krig med det østtyske bondeparti, som naturligvis bare var et skalkeskjul for KGB.

    Kommentar by Anonym — 12. september 2012 @ 09:38

  47. Jeg bemærker Nadia bærer solbriller: Meget meeeeeeeget moderat. I sidste uge havde jeg fornøjelsen af, at se en muhammedaner kvinde der var gaget på åben gade, dvs en slags oral kyskhedsbælte.

    Her i femihelvede er der virkeligt noget inspiration udefra, der kan berige vores kultur.

    Kommentar by Hans Und — 12. september 2012 @ 13:17

  48. @ Sigwar

    “Vi skal føre isolationspolitik over den muslimske verden.”

    Hvis man kunne stoppe føleriet en gang og se klart, er det åbenlyst en umulighed. Det ville isolere os selv mere end “den muslimske verden”

    Jeg tror både kineserne og russerne ville elske sådan en udmelding. Begge lande har i øvrigt masser af erfaring med brutal nedkæmpelse af religiøse para-militære grupper og skider højt og flot på menneskerettigheder.

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 12. september 2012 @ 14:06

  49. Angrebene på de amerikanske ambassader er i den grad med til at udstille hvor dum manden er … Imens har alle medier travlt med at forklare (undskylde) hvorfor angrebene skete – som om datoen er fuldstændig tilfældig.

    Kommentar by Jan — 12. september 2012 @ 14:11

  50. Den radikale Bach kan selv tage burka på.

    Kommentar by Liva — 12. september 2012 @ 17:46

  51. @48 Nærsynet Hippie,

    Hvis man kunne stoppe føleriet en gang og se klart, er det åbenlyst en umulighed. Det ville isolere os selv mere end “den muslimske verden”

    Vel ville det da ej. De har reelt set intet, som vi ikke kan få fra andre steder. Og selv hvis der var nogle småtterier, som vi var interesserede i, så kunne man da sagtens handle som to selvstændige og uafhængige entiteter. Nøgleordene her er “selvstændige” og “uafhængige”, dvs. uden flygtningestrømme, uden pres, uden militære aktioner, uden udviklingshjælp osv. Men de skulle da være velkomne til at købe mælkeprodukter, og hvis de ville sælge nogle vævede tæpper til os, så var det da fint.

    Kommentar by Vest — 12. september 2012 @ 21:37

  52. @ 48 Snævertsynet halal hippie
    Moske de muhammedanske lande over skider…øh, overskrider menneskerettighederne langt mere end ALLE andre lande.
    Hvorfor ? fordi Pædofeten muhammed og SAMTLIGE tilhængere deraf, er uselvstændig tænkende vraggods som vi enten burde smide tilbage til deres muhammedlande eller forklare dem med STORE bogstaver, at deres umenneskelige ideologi bare IKKE gælder her i landet, og så kan de tage SAMTLIGE taqiyaa-imamer og kyle dem UD af VORES land!!”

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 13. september 2012 @ 02:02

  53. Ps mandslingen christian Fis Backrøv tilbagestræber, kan “nyde” krydderihylden og duften af affaldssækken ved hans side, men det bliver aldrig noget vi her i Danmark overfladisk kan juble over, etiske krydderihylde dufte og lummer kvinde ligsække-stank, det er sgu for dumt overfladisk at sammenblande krydderi dufte og menneske henslængende af andenrangs hun-køns væsner i stinke affaldssække.
    Mandslingen må da have mistet mindst 5 sanser, øjen,øre, duft/stank, smagsløgene og ikke mindst furnuftens brug,
    Kun en ting syntes denne enfoldige christian Fis-Fis bach-moon-workers at kunne dumme sig med, og det er de Radigales “følelses” selvpineri.
    Gid allah fanden inviterede de Radigale M/K kællinger til dialog i helvede!! for evigt…:D

    Kommentar by li (islamonausea lidende) — 13. september 2012 @ 02:19

  54. Yemen emmer fortsat af god stemning efter det fine, radikale besøg: http://www.reuters.com/article/2012/09/13/us-yemen-usa-embassy-idUSBRE88C0AM20120913

    Kommentar by Vagn Henning — 13. september 2012 @ 11:54

  55. @ Vest

    Jeg læste isolation som at den også udelukkede handel. Jeg undskylder hvis det ikke var tilfældet. Mht. flygtningestrømme tror jeg ikke sker med “de muslimske landes” velsignelse. Snarere fordi det er ganske trist at leve der. Et andet spørgsmål er så hvad der skal gøres ved flygtningestrømme, men det vil jeg lade ligge for nu. Desuden tror jeg ikke du slipper for pres i geopolitik, lige meget hvem du handler med. Jeg har engang set en amerikansk “reklame” for våbenindustrien med sloganet “40.000 tons diplomati” krydret med billedet af et flot hangarskib :-) (jeg kan dog ikke garantere for ægtheden). Din påstand om at drejer sig om småpenge køber jeg heller ikke. Arla var en af de første til at stortude under muhammedkrisen, og andre fulgte hurtigt efter.

    Endelig, selv om vi kan få ting fra de arabiske lande andre steder er det utrolig kortsigtet at isolere os/dem alene fordi de er muslimske. Jeg er ked af at sige det, men i geopolitik er det vigtigt (specielt når man er et lille land) at have rygrad som gummi… Hvis du ønsker det kan du godt selv boykotte muslimske lande; det vil jeg lade være helt op til dig. Jeg må dog indrømme at jeg synes der er væsentlig mere vigtige ting at tage fat på…

    Kommentar by Nærsynet Hippie — 14. september 2012 @ 04:06

RSS feed for comments on this post.