4. december 2006

Onde kristne der gør bz’ere vrede, DR2 der ikke imødegår USA-imperialismen og lidt racisme

MetroXpress er ofte et overflødighedshorn af absurde kommentarer. Blandt dagens læserbreve er hele to perler.

En Johanne Hansen spørger Hvor er næstekærligheden? og kritiserer så Faderhuset og politiet for ikke at gøre bz’ere vrede…

“Det smertede mig dybt at se politiets behandling af de unge mennesker uden for Faderhuset i Rødovre. Som jeg har forstået, var det ikke hensigten at begå hærværk, men ikke alle unge kan tøjle deres vrede. Det kunne man måske bedre forvente af voksne betjente… Jeg er selv dybt troende, men jeg har svært ved at forstå Faderhusets intentioner. Som voksne kristne sjæle burde de have forudset, at disse unge ville føle sig frataget noget…

En Henning Jacobsen kritiserer DR2 for Smagløst og manipulerende tv, fordi kanalen ikke imødegår USA-imperialismen…

“De første afsnit af ‘Det Røde Kapel’ på DR2 om en ‘teatergruppe’, der har besøgt Den Demokratiske Folkerepublik Korea, har vist vejen mod nye højdepunkter i smagsløshed og manipulation. Ukritisk videregives påstande fra USA’s propagandamaskine om DDF Korea, som var det skinbarlige sandheder. Talentløst og uden nogen situationsfornemmelse underholder teatergruppen med ligegyldige platheder. Kun de koreanske værters sobre og velovervejede kommentarer til den pinlige opførsel er værd at høre på. Man burde vel kunne forvente, at licensfinansierede DR2 i stedet lever op til sine forpligtelser og imødegår USA-imperialismens ensretning med saglig og alsidig information. (se evt. DKP Skub – Henning Jacobsen: På rejse i det forkætrede Nordkorea)

I den daglige klumme med tre hurtige spørgsmål til manden på gaden er spørgsmålet idag: Overvejer du privatskole til dit barn?

En Claus Christensen svarer..

Oploadet Kl. 19:37 af Kim Møller — Direkte link18 kommentarer

18 Comments »

  1. Henning Jacobsen er en underholdende mand.

    “Jeg deltog endvidere i foreningens delegationsrejse i oktober. Her så jeg ikke noget til nogen sult, men derimod mindre elendighed end du vil møde på gaden i København.”

    http://groups.google.com/group/dk.videnskab.historie/browse_thread/thread/fd6ff4a3862faaf3/aa3e310a887f8c9e

    Kommentar by Kim Møller — 4. december 2006 @ 19:49

  2. Et enkelt spørgsmål trænger sig på: Hvem i alverden skriver de underholdende læserbreve i MetroXpress. Har de hyret nogle journalister, som kappes om at lave de mest fantastiske læserbreve – det kan da næppe være autentiske læserbreve allesammen ;-) ?

    Men ok, Henning Jacobsen er i særklasse!

    Kommentar by freshair — 4. december 2006 @ 20:21

  3. >1 Møller

    Det var vist idag eller igår jeg så på Tekst-tv, at FN erklærede Nordkorea manglede mad til 1 million mennesker.

    Det har Henning Jacobsen nok ikke hørt noget om.

    Gad vide hvad han har at sige om forholdende i Sydkorea? Og gad egentligt vide hvad han fortælle nordkoreanerne om Danmark?

    Kommentar by Mackety — 4. december 2006 @ 20:28

  4. http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2006/12/02/062726.htm

    FN: Nordkorea mangler mindst en million ton mad
    02. dec. 2006 06.39 Udland
    Det isolerede Nordkorea har akut brug for mindst en million tons mad, hvis indbyggernes munde skal mættes, oplyser FN lørdag.

    Fødevaremanglen blandt “millioner af mennesker” i det ludfattige land skyldes en elendig høst i 2006 samt ophævelsen af nødhjælpssendinger til landet, hvor bønderne allerede i oktober afsluttede årets høst.

    – Det forventes, at der er behov for en total kornimport på mindst en million tons, hedder det i FN’s årlige fødevarerapport.

    Hård vinter
    Flere nødhjælpsorganisationer advarer om, at landet står over for en hård vinter med mangel på såvel mad som brændstof, og ifølge Røde Kors i Singapore danser landet på “en knivsæg”.

    Organisationen Helping Hands Korea, der hjælper nordkoreanske flygtninge, vurderer, at det stalinistiske regime er på vej mod en gentagelse af den hungersnød, der kostede hundredtusinder af nordkoreanere livet i 1990’erne.

    Den 9. oktober i år gennemførte Nordkorea en atomprøvesprængning, hvilket øjeblikkeligt medførte internationale sanktioner mod landet.

    Kommentar by Kim Møller — 4. december 2006 @ 20:37

  5. Hvad var det nu, Winston Churchill sagde – noget i stil med, at “hvis man mangler et argument mod demokrati, skal man bare diskutere politik med den almindelige vælger”…

    Kommentar by Anna Lyttiger — 4. december 2006 @ 22:58

  6. uanset hvad man måtte mene om Nordkorea og dets styre, så var “teater”truppens flip i mindre grad en fornærmelse mod værterne end det var en fornærmelse mod de licensbetalende seere, hvoraf ingen, formoder jeg, er så uoplyste om regimet, at de behøver dette dilettanteri som illustration af dette stalinist-dinosaurs hykleri – det værste er, at fortsættelse følger…….

    Kommentar by lechaim — 5. december 2006 @ 00:36

  7. p.s. og er det ærlig talt ikke en til smagløshed grænsende fornærmelse mod Rote Kapelle at drage deres navn ind i stuntet?

    Kommentar by lechaim — 5. december 2006 @ 00:51

  8. Det kan anbefales at klikke på linket og læse Henning Jacobsens beretning om sin pilgrimsrejse til den virkeliggjorte kommunismes land. Efter den omgang kan man ikke have andet end afgrundsdyb foragt tilovers for et menneske som ham. Sad han blot herhjemme og lallede rundt med sine syge holdninger, kunne man afskrive ham som det fjols, han er.

    Men at rejse til Nordkorea for at lade sig opvarte og æde og drikke på regimets regning, mens man ivrigt kysser Kim Jong Il i røven og bagtaler den frie verden er en så åbenlys hån mod det forarmede og udbyttede nordkoreanske folk, at det skriger til himlen.

    Det fremgår i øvrigt af Henning Jacobsens beretning, at en præst i den danske folkekirke var medlem af denne delegation. Hvordan kan man have aflagt præsteløfte og samtidig være så kynisk og afstumpet?

    Kommentar by S — 5. december 2006 @ 02:47

  9. Jeg tror ikke pølsemand Claus Christensen’s karakteristik af dem der vælger private skoler til deres børn vil falde i god jord hos de mange pæne Københavnske Politiken-læsere, der sender deres børn i privatskole.

    Såvidt jeg husker prøvede Kåre Blütigen som skoleleder på Nørrebro, at overtale kvarterets mange DRV, Soc. SF samt Enhl. vælgere til, at sende deres børn i den lokale kommuneskole, dog uden held. Selvom det havde naturligvis ifølge dem selv ikke noget at gøre med, at der var mange indvandrerbørn i den lokale kommuneskole.

    Et par gode eksempler på den hykleriske politiksk korrekte type kunne være Per Bregengård og Magrethe Vestager. Disse to står jo nærmest som symbol på den gamle sandhed om, at multikulturalisterne helst vil nyde det multikulturelle paradis på afstand.

    Kommentar by JensH — 5. december 2006 @ 11:01

  10. ytringsfrihed…

    Kommentar by allan — 5. december 2006 @ 12:53

  11. Ang. 10
    Man har lov til at ytre sig, men man har ikke krav på at andre bryder sig om det man ytrer.
    At der der så er totalitært sindede personer, der ikke tåler andres synspunkter og bortcensurerer dem, er formentligt et tegn på manglende modenhed…

    Kommentar by jens — 5. december 2006 @ 15:36

  12. -> #11

    Mener du censur som den f.eks. forekommer ovre på bloggen ‘En mavepuster til det officelle Danmark’ ? Den blog giver da ihvertfald udtryk for nogle totalitære synspunkter.

    Kommentar by JensH — 5. december 2006 @ 15:47

  13. #10

    “ytringsfrihed…”

    Hvad med ‘Public Service Loven’, bette Allan ?

    Ikke at jeg tror du svarer. Det gør du aldrig.

    Kommentar by DaLi — 5. december 2006 @ 18:30

  14. Sådan lidt off topic (men stadig omhandlende røde bz-ere) så jeg lige nyhederne hvor ungdomshusets advokat (eller også var han advokat for fonden,who cares) mente at nu var det op til fader huset og Ruth hvis man skulle have en frerdelig løsning, for alle de andre parter var parat til dialog og den omtalte udstrakte hånd.

    Nå ja selvfølig kun hvis de unge snothvalpe og deres samfundskadelige støtter (og forældre) får det som de vil, og hvad er det de vil have , jo de KRÆVER at beholde “deres” hus på jagtvej 69 og ikke andre steder.

    Så er det jeg spagt spørger er det dialog og vilje til at indgå kompromisser ?

    Det værste var næsten at den kvalmende “advokat” nærmest med et stort smil proklamerede at både politiledelsen og Ritt Bjeregaard var enige i at det var bedst om Faderhuset tog imod tilbudet.

    Til sidst efter at være blevet presset til at svare vedgik “advokaten” at de da respekterede ejendomsretten (hvorfor lyder det ikke sådan på mig, især efter de seneste afslag fra faderhuset, hvor man ikke engang kun nøjes med at true med vold og hærværk, men overfalder faderhuset i Rødovre ?)

    Jeg siger ryd den bule nu, al modstand takseres med vold mod embedsmand og man bør gå efter strengest mulige straffe om ikke andet så til skræk og advarsel.

    Thi de røde bavianer har intet begreb om demokrati og vigtigheden af love i et sådant.

    Kommentar by whodares — 5. december 2006 @ 20:35

  15. -> #14

    Det må siges at være enden på retsstaten. Det er lykkedes en gruppe voldspsykopater at skræmme Politiet til ikke at udføre deres åbenlyse pligt, til trods for der ligger en soleklar dom. man er skræmt fra vid og sans af en gruppe forkælede voldsfikserede teenagere.

    I går udtalte selveste Politidirektør Hanne Bech Hansen gudhjælpemig, at få at undgå vold var det bedst at Faderhuset solgte ejendommen på jagtvej 69 til disse røde voldspsykopater. Med andre ord siger Politidirektøren at Politiet vil blæse på lands lov og ret, og Faderhuset kan ligeså sælge, eftersom Politiet ikke kunne drømme om rydde bulen.

    Hanne Bech Hansen er faktisk både bekymret for teenage-voldspsykopaterne såvel som politifolk kunne komme til skade !!! Og den udtalelese falder samtidig med vore tropper er involveret i hårde kampe i det sydlige Afghanistan !!!

    Så fra nu af skal man bare true med brugen af vold, så er det bløde danske Politi parat ‘at forhandle’ (Læs: overgivelse).

    Har vi en pt. socialdemokartisk, Radikal eller konservativ justitsminister ????

    Kommentar by JensH — 6. december 2006 @ 09:50

  16. Hvem pokker er det for øvrigt der er parat til at forærer det autonome miljø 10 millioner? Hvorfor er der ingen journalister der graver i den hemmelige fond? Det lugter langt væk, at de ikke vil ud med det. En god afsløring var på sin plads, skulle man mene. Lur mig om det ikke handler om, at det er nogen venstreekstremister, der sidder i eksempelvis fagforeninger osv og er klar til til at bruge medlemmernes penge.

    Kommentar by Jake — 6. december 2006 @ 10:49

  17. ->10 Ytringsfrihed allan? Hvorfor har du så bortcensureret mig flere gange for relevante kommentarer og spørgsmål?

    Kommentar by Hodja — 6. december 2006 @ 23:38

  18. Fordi i Allans univers er ytringsfrihed subjekt til “den rigtige mening”, “anstændighed”, “respekt”, “ytringens formål” og andre gummi-begreber der som værktøj i Allan hykleriske hænder fint gør det ud som surrogater for lodret censur …

    Kommentar by DaLi — 10. december 2006 @ 13:08

RSS feed for comments on this post.